Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Филмовите плакати, които са вдъхновени от картини на известни художници

Филмовите плакати, които са вдъхновени от картини на известни художници
Cinefish.bg

Теми
Филмовите плакати, които са вдъхновени от картини на известни художници

29.03.2019, 10:40  |   Видяна: 1637  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Филмовият плакат в много отношения е доста млада и преходна форма на изкуството в сравнение с другите изразни средства. Това се дължи главно на дилемата какво точно е плакатът: маркетинг продукт или изкуство?
Днес изглежда, че плакатът на филма като изразно средство е загубил много от творческата и артистична част от своето предназначение. Отчасти защото повечето от плакатите сякаш следват един и същ шаблон, включващ преекспонирана картина на лицето на актьора и прости, но натрапливи цветове на заден план.
Долуизброените плакати са не само арт творби, но на всичкото отгоре отдават почит на класически произведения на изкуството и най-вече на техните създатели. Те също така показват как комбинацията от реклама и артистизъм може да обслужи по перфектен начин качествата на филма.

За цветнокожи момичета - Пийт Мондриан

За цветнокожи момичета - Пийт Мондриан

Филмът е посветен на цветнокожите жени и затова изглежда подходящо плакатът да се позовава на картина, която празнува цветовете. В крайна сметка, той се справя отлично в задачата си да е маркетингов продукт, като в същото време запазва артистична и творческа атмосфера на художественото произведение.

Райски дни - Едуард Хопър

Райски дни - Едуард Хопър

Предполага се, че картината на Хопър също е била вдъхновение и за други филми, като един от тях е класиката на Алфред Хичкок „Психо“. „Къщата при железниците“ наистина прилича на къщата на Норман Бейтс, както прилича и на къщата на плаката от шедьовъра на Малик „Райски дни“.

Семейното събиране на Мадеа - Анди Уорхол

Семейното събиране на Мадеа - Анди Уорхол

По отношение на впечатленията, които оставят в нас принтовете на Мерилин, трябва да е ясно, че тяхната стилистика се вписва доста добре в тази колоритна комедия, която не се взима прекалено сериозно. Така че макар и да са имали най-изтънчени мисли за употребата на творбите на Уорхол, създателите на филма са приложили референцията към известните произведения като успешен маркетингов трик.

Писък– Едвард Мунк

Писък– Едвард Мунк

Картината е икона на съвременното изобразително изкуство, затова не е чудно, че хората създали филма „Писък“ използват изображението от картината и го превръщат във фокус на плаката. Ясно е, че тази препратка работи и дори добавя модерен смисъл на важното и експресивно послание на великия Мунк.
 
Падането – Салвадор Дали


Падането – Салвадор Дали

Сюрреалистичната вселена, в която се намирате, докато гледате „Падането“, дава много асоциации за това, което се случва, когато се наслаждаваме на творбите на легендарния Салвадор Дали. Плакатът по никакъв начин не е изключение от цялостното преживяване.

Заклинателят - Рене Магрит

Заклинателят - Рене Магрит

Виждайки плаката за първи път и не знаейки за какво става дума във филма, позиционирането на високия, тъмен и анонимен човек под мъждивата светлина на уличната лампа е изключително провокиращо. Той изглежда мистичен и опасен, но ние все още искаме да разберем повече.  С този доста оригинален маркетингов подход, се комбинира загадъчността на картината и неясния статус на героя от плаката на филма, като така сме зарибени да го гледаме, за да разберем повече за историята…
 
Полунощ в Париж – Винсент ван Гог

Полунощ в Париж – Винсент ван Гог


Сюжетът на филма следва известни художници през различни епохи в историята и затова е много уместно да се използва в плаката директното позоваване на някое от големите произведения на изкуството. Освен това, главният герой е доста объркан и тотално зашеметен парижката красота, а и от собственото си въображение, което прави плаката още по-адекватен на фабулата.
Да не забравяме, че Винсент ван Гог не е един от образите във филма, което прави референцията към картината му в плаката интересна, макар и в същото време да е нелогична.
 
Мълчанието на агнетата - Филип Халсман и Салвадор Дали

Мълчанието на агнетата - Филип Халсман и Салвадор Дали

Заглавието на картината е “In Voluptas Mors”, което може да се преведе буквално като: „В удоволствието има смърт“. По този начин се подчертава символиката на връзката между смъртта и секса и това е пряка препратка към тематиката и психопатичните алегории в този легендарен трилър-хорър филм.
 
Извънземното - Микеланджело Буонароти

Извънземното - Микеланджело Буонароти

Има няколко неща, които правят този плакат така успешен. Едно от тях е интензивното използване на модерните за 80-те тъмно сини цветове, които привличат окото. Има и обикновен едноцветен фон, и прост, но интригуващ мотив - сплотеност, дължаща се на срещата на ръцете. И накрая, разбира се, много разпознаваема препратка към велико произведение от историята на изкуството…

ДАС


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg