Режисираният от Виктор Чучков- син, “TILT”, застана на лидерската позиция в българския бокс офис. Премиерната българска лента успя да се пребори с триизмерния “Мечето Йоги” и натрупа напълно приличните 112 178 лева за дните от петък, 11 февруари, до неделя, 13 февруари. Филмът се сдоби с популярност преди премиерата си, благодарение на успешната рекламна кампания, и очакванията бяха за добро представяне в бокс офиса. Но без съмнение може да се каже, че след като успя да попречи на високобюджетния триизмерен филм “Мечето Йоги” да заеме първото място, “TILT” се представи доста по-добре от очакваното.
Лентата, с участието на актьорите Явор Бахаров, Радина Кърджилова и Ованес Торосян, се оказа поредното доказателство за възхода и възможността на българското кино да се конкурира с по-скъпите американските и европейски продукции.
Разбира се, “TILT” няма да успее да повтори грандиозния успех на “Мисия Лондон”, но независимо от това, със сигурност ще продължава да се представя достойно.
На второ място застава новата 3D комедия “Мечето Йоги”. За премиерния си уикенд, филма на Ерик Бревиг спечели 74 591 лева – сума, която за триизмерна продукция може да се нарече разочароваща. Въпреки че анимационните серии са достатъчно познати в България, игралната версия не успя да привлече по-голяма публика, и по всичко изглежда, че няма да бъде запомнена като голям бокс офис успех. По света, “Мечето Йоги” се представя прилично и до момента е натрупал приходи от над 150 милиона долара.
Трети в класацията е анимационния “Winx 3D: Вълшебно приключение”, който след две седмици престой в кината регистрира приходи от 133 971 лева. Италианската продукция пристигна в България почти незабелязано и въпреки това, успя да намери своята публика. В последната една година, почти всички анимационни ленти се радват на засилен интерес от страна на българската публика, и в повечето случаи те се представят значително по-добре и от някои високобюджетни игрални филми.
Докато в САЩ, в големи хитове се превръщат единствено анимационните продукции на мейджър-компаниите Уолт Дисни и Дриймуъркс, в България шанс за успехи имат както американските анимирани филми, така и европейските. Затова и не е изненада, че в последно време българските дистрибутори разпространяват по кината и по-неизвестни анимации, които в комбинация с модерния в момента триизмерен формат и интереса на българската публика към този вид продукции, гарантират добро представяне в бокс офис класацията.
На четвърта позиция се намира комедията "Просто секс". За две седмици по кината, лентата с Аштън Къчър и Натали Портман е събрала приходи от 163 815 лева. Изглежда че след сравнително слабия си премиерен уикенд в България, "Просто секс" е успял да привлече по-голяма публика през втората си седмица. Имайки в предвид спечеленото до момента, филма на Айвън Райтман ще бъде причислен към успешните продукции, които не разчитат на по-високите цени за триизмерна прожекция. До момента по света, комедията е спечелила над 66 милиона долара.
Вторият български филм в класацията, “Стъпки в пясъка”, заема петото място с 160 082 лева, спечелени за три седмици престой в кината.
Лентата на режисьора Ивайло Христов също се представя достойно и въпреки, че не може да се похвали със силен премиерен уикенд като този на “TILT”, приходите до момента са напълно задоволителни.
Премиерната романтична комедия “Как да разбера”, с участието на Джак Никълсън, Оуен Уилсън и Рийз Уидърспун, е на шеста позиция. За първия си уикенд в България, филма спечели 18 608 лева.
В САЩ, “Как да разбера” не се представи според очакванията и имайки в предвид огромния бюджет от 120 милиона долара, лентата се счита за финансово разочарование. Изглежда че подобна ще бъде и съдбата му в България, въпреки участието на големи и познати на публиката звезди.
Седмото място е заето от триизмерния анимационен филм “Епоха на животните 3D”, който за един месец е натрупал сумата от 187 737 лева. В родната си Германия, продукцията мина по кината почти незабелязано, но за сметка на това се превърна в изненадващ успех в България.
Трябва да се има в предвид, че “Епоха на животните 3D”, точно както “Winx 3D: Вълшебно приключение”, не разчиташе на мащабна рекламна кампания и затова постигнатото до момента, макар и не толкова впечатляващо за 3D продукция, заслужава адмирации.
Музикалният “Бурлеска”, в който участват Кристина Агилера и Шер, е на осма позиция. За три седмици по кината, филма на режисьора Стийв Антин е спечелил общо 141 814 лева.
За продукция от този жанр, тази сума съвсем не е за подценяване и тя доказва че мюзикълите имат своята публика и в България.
Високобюджетният “Зеленият стършел” заема девето място с приходи, пет седмици след премиерата, от 262 361 лева. Филмът не се превърна в сериозна заплаха за останалите продукции, въпреки участието на известни актьори и вложения солиден бюджет.
Въпреки популярността на героите в САЩ, и там лентата не се превърна в очаквания блокбастър. Но благодарение на общите международни приходи, “Зеленият стършел” успя да покрие бюджета си от 120 милиона долара.
На десета позиция е триизмерната анимационна продукция “Рапунцел и разбойникът”, която продължава да трупа приходи. За близо единадесет седмици, озвучения от Манди Мур и Закари Леви филм е спечелил общо 1 229 925 лева.
Очаквания бяха за добро представяне, но “Рапунцел и разбойникът” надмина абсолютно всички очаквания и се превърна в едно от най-успешните заглавия разпространявани на кино в България. По света, филма вече може да се похвали с приходи от над половин милиард долара.
Netfocus,ти си мъж на достойна възраст врял и кипял ,а на мен тепърва ми предстои ,но не са само замунда и арена за съжаление и ти много добре го знаеш .За TILT е чудесно ,че при подобна рекламна кампания като тази на филмът на народа "Мисия Лондон" има такива резултати,но аз се зарадвах и на раздвижването на другият български филм "Стъпки в пясъка" .С по-малка рекламна кампания без толкова залпове и фойерверки е чудесно ,че хората са го гледали в кината.Понякога прекалената реклама има дразнещ и отблъскващ ефект.
Здравей Sparks,този път Netfocus трябва да е доволен,според мен основна вина за "Боецът"е торент сайтовете за съжаление ,филмът лъсна навсякъде а пък по-голямата част от населението ще си го дръпне на аванта.За това независимите продукции и дистрибутори са потърпевши.
"Механикът"оглавяваше бокс офиса две седмици и това бе някакво чудо.Даже в мнения като че ли имаше разочаровани.
Да внеса едно уточнение. Разпространителя е единствения дистрибутор у нас, който има рекламни банери на филмите си в замунда и арена. В следствие на което по една случайност филмите им обикновенно не се появяват там. Ако Боецът се е появил там това наистина е интересно.
Мисля, че торент-сайтовете нямат нищо общо в случая. И друг път се случвало да се появяват там филми (и да се махат обикновено), но да имат добри резултати по кината (Бурлеска, например)... Аз съм убеден, че резултатите на тези два филма са в топ 10, но по някаква друга причина, дистрибутурът е решил да не ги обявява или пък си е прекратил някакъв договор с тези, които изготвят класациите.
Защо в класацията ги няма представителите на Тандем Филм - Механикът и Боецът ? Механикът беше номер 1 миналата седмица, а за Боецът имаше големи очаквания...
1 гласа
Netfocus,ти си мъж на достойна възраст врял и кипял ,а на мен тепърва ми предстои ,но не са само замунда и арена за съжаление и ти много добре го знаеш .За TILT е чудесно ,че при подобна рекламна кампания като тази на филмът на народа "Мисия Лондон" има такива резултати,но аз се зарадвах и на раздвижването на другият български филм "Стъпки в пясъка" .С по-малка рекламна кампания без толкова залпове и фойерверки е чудесно ,че хората са го гледали в кината.Понякога прекалената реклама има дразнещ и отблъскващ ефект.