Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Филми „Артур и отмъщението на Малтазар” - герои и декори

„Артур и отмъщението на Малтазар” - герои и декори
Четирима художници, които са работили върху ''Артур и минимоите'' са отговорни за дизайна на „Артур и отмъщението на Малтазар” и палитрата от места и герои.
Cinefish.bg

Филми
„Артур и отмъщението на Малтазар” - герои и декори

09.10.2009, 16:26  |   Видяна: 5235  |   синефиш.бг  |   ФИЛМ

Четирима художници – Филип Рушие, Робер Сепо, Никола Фрукту и Жорж Бушелагем, работили върху „Артур и минимоите” и новото попълнение Стефан Мартинес – са отговорни за дизайна на „Артур и отмъщението на Малтазар” и палитрата от места и герои.

„Следвахме същия начин на работа, основаващ се на постоянен диалог. Идеята бе да оставим егото си встрани, въпреки че личното творческо виждане остана силно. Много от нещата преминаваха от един на друг. Например, започвах да работя по даден герой и след като идеите ми се изчерпеха го предавах на работещия до мен, който добавяше или отстраняваше елемент от първоначално нарисуваното. Понякога героите обикаляха няколко пъти преди да се спрем на краен вариант. Това означаваше, че не се налагаше да „избързваме” или да губим вдъхновение. Работата в екип направи проекта приятен и осигури постоянен поток от нови идеи.  Единственото ограничение бе нуждата от свързаност в крайните скици. За продължението отидохме още по-далеч в откриването на нови материи и цветове.” (Филип Рушие, художествен дирктор)

Природата

„Направихме голямо проучване на всичко свързано с природата. В един момент всички пълзяхме из шубраците и правихме снимки в макро-режим. Достатъчно щастлив да живея в Нормандия, аз се забавлявах в гората, снимайки в близък план корите на дърветата или да лежа в тревата и да наблюдавам как живеят буболечките. Идеята бе не само да съберем база данни, но и да станем минимои! Да можеш да нарисуваш живота през очите на някой друг е изключително важно за графичния дизайнер.” (Роберт Цепо)



Нови герои

„Беше ми особено забавно да работя по новите злодеи  - еднорозите, които Люк Бесон искаше да бъдат по-чудовищни от сеидите в „Артур и минимоите”. Доста проучихме преди да решим как да изглеждат – преминаха през около петдесет различни повече или по-малко насекомоидни образи. Като резултат понякога отивахме твърде далеч в „тъмната страна”, но и бе удоволствие да видим някои от идеите си приспособени и използвани за други герои.” (Жорж Бухелагем)

Спалнята на Селения

„Спалнята на Селения бе първата възможност, която имахме да изобразим минимойска обстановка, която трябваше да бъде едновременно женствена и функционална. Трябваше да измислим толкова много детайли и неща от всекидневието, които да бъдат минимойски, като например осмокракия паяк – спален килим.” (Филип Рушие)

Райската алея

„Този декор бе нещо ново за нас, въпреки че бе нещо като продължение на бара на Макс. Лично аз се вдъхнових от „Блейд рънър”, особено по отношение на неоновата светлина. Това е още едно място, което е 100% от рециклирани материали, при положение че Куламасаите събират всичко, което е готино и се вписва в тяхната парти животинска природа. Визуално това означава, че празните тенекиени консерви от храна се превръщат в нощни клубове, а солницата става дансинг. Беше забавно да се създаде.” (Жорж Бушелагем)



3D-ОБРАЗИ

Сцената за създаване на 3D-анимацията

Както и при „Артур и минимоите”, всички инструменти в процеса на създаване на „Артур и отмъщението на Малтазар” са създадени в BUF Cie.

Създаването на героите

Това е първата стъпка от процеса по създаването на героите от BUF – всички те са създадени от човешки модел, притежаващ всички анатомични елементи, така че да може да заема пози и да се анимира: кости, мускули, зъби...

Създаването на средата

Сцените се основават на модели, създадени от екипа на Юг Тисандие или са изцяло 3D-анимирани, подобно на сцената с жътвата, с която започва филма.

Анимация

Ключов момент в създаването на 3D образите е този с VMC-заснемане от Люк Бесон с живи актьори, което осигурява на аниматорите информация за действието, тайминга и анимацията за всеки един кадър от филма.



Изобразяването на сцените и героите

Изобразяването е процес, в който се придава плътност на сцените. Това е първият етап от „рендването” след създаване на 3D изображението на сцените. Същият процес се използва и при героите, след
двуизмерното им пресъздаване от актьори.

Светлината

Сцените са осветени от 3D аниматорите. Това е важен процес, с който се придават различни настроения във филма.

Специални ефекти

За да се анимира всичко, което не може да се извърши „на ръката” от художник се използват определени инструменти. Най-често се отнася за процедурни или математически ефекти, създадени чрез програма, като поток, частици, прах и т.н.

„Рендване” на сцена

На този важен етап всички елементи се събират заедно, за да се хармонизира и завърши заснетото. Отделя се особено внимание на детайлите във всеки кадър. На този етап се вмъкват и 3D снимките.



Визуални ефекти

В „Артур и отмъщението на Малтазар” те са повече и включват всички ефекти, създадени по време на постпродукцията, съчетавайки снимките на живо и 3D анимацията. Една от най-поразителните сцени е тази, в която Малтазар най-накрая влиза в света на хората.



Още новини:
София Филм Фест за учащи
„Паранормална активност” - тазгодишната филмова сензация
"Лошият лейтенант" с Никълъс Кейдж
Джеймс Белуши и Брук Шийлдс катастрофираха
С Наоми Уотс сте на печалба 44:1
"Трансформърс 3" се разделя със сценаристите си

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

1 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
behwolf Неутрално
1 24.11.2010, 07:52
Оценка: 0
0 гласа

макар да несъм фен на френското кино,анимацията ми хареса

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg