„Старият дъб“ е специално място. Това не е само последната оцеляла кръчма, но и единственото останало обществено място, където могат да се срещат хората в някога процъфтяващ миньорски район, който след 30 години упадък се намира в незавидно положение. Собственикът Ти Джей Балантайн се крепи на ръба на оцеляването, а кръчмата е застрашена още повече, когато се превръща в оспорвана територия след пристигането на сирийски бежанци в селото. Между Ти Джей и младата сирийка Яра, запалена по фотографията, се заражда необичайно приятелство. Ще успеят ли двете общности да постигнат съгласие помежду си? Разгръща се една дълбоко вълнуваща драма за загубата, страха и трудното намиране на надежда.
След седем поредни седмици на върха, революционният блокбъстър на Джеймс Камерън - "Аватар" най-сетне отстъпи лидерската си позиция в американския бокс офис.Изненадата обаче е не толкова детронирането му от челото, колкото факта, че това успя да стори най-малко очаканият кандидат - романтичната драма "С дъх на канела".Лентата, разказваща за невъзможната любов между войник и млада колежанка се оказа абсолютен финансов хит, заработвайки само в дебютния си уикенд на екран сумата от 32,4 млн. долара срещу 23,6 за "Аватар".По статистически данни именно нежната част от тийн аудиторията в САЩ е спомогнала за този факт - оказва се, че 84% от зрителите са жени, а 2/3 от тях са под 21 години.Едва на трета позиция е новият филм на триото Люк Бесон - Пиер Морел - Джон Траволта - "От Париж с любов".Въпреки сериозните имена, стоящи зад него, публиката очевидно не бе очарована и той събра приходи от едва 8,1 млн. - доста скромно представяне на фона на бюджета от 52 млн.Четвъртата позиция е за revenge драмата на Мел Гибсън - "Edge of Darkness", разказваща за баща, търсещ отмъщение за убитата си дъщеря. Лентата на режисьора Мартин Кембъл загуби две позиции спрямо миналия уикенд и завърши с постъпления от 7 млн. долара.Изненадващо добри показатели продължава да поддържа комедията "Феята на зъбките", в която кеч звездата Скалата е феята на зъбчетата. Въпреки прогнозите, че филмът бързо бързо ще изпадне от класацията, той дори задържа петата позиция с приходи от 6,5 млн.Шестата и седмата позиция са за романтичната комедия "Когато си в Рим" и апокалиптичния блокбъстър "Книгата на Илай", заработили съответно 5,5 и 4,8 млн. долара.Следва драмата на Fox - "Crazy Heart", която влиза в класацията още в дебютния си уикенд с постъпления от 3,6 млн. - постижение, което съвсем не е толкова слабо, ако се вземе предвид, че целият й бюджет е 7 милиона долара.Интересът към филма вероятно се дължи освен на поредната добра роля на Джеф Бриджес, изпълняващ ролята на кънтри музикант с прекалени пристрастия към брака, и на факта, че бе номинира за цели 3 награди Оскар. Топ 10 завършват Legion с 3,4 млн. и "Шерлок Холмс", който след солиден престой от цели 7 седмици в класацията е на път да приключи участието си в нея.Гай Ричи обаче едва ли може да се оплаче - след приходите от този уикенд, възлизащи на 2,6 млн. филмът е заработил общо 201,5 млн. долара при бюджет от 90 млн. и то само в САЩ.САЩ: ОбобщениеИзненадата е факт - в уикенда преди Свети Валентин, романтичните сърца в САЩ се оказаха достатъчно, за да спомогнат за детронирането на "Аватар" oт върха. "С дъх на канела" е реализиран едва с 25 млн. долара - сума, в пъти по-малка от тази на "Аватар", която успя да избие още в дебютния си уикенд на екран. Филмът е екранизация по едноименния бетселър на писателя Никълъс Спаркс, който съвсем не е непознато име - именно по негови творби са реализирани такива заглавия в този жанр като "Tетрадката", "Писмо в бутилка" и др.Режисурата също е на любопитно име - това на шведа Ласе Халстрьом, познат от работата си над такива хитове като "Защо тъгува Гилбърт Грейп", "Казанова" и "Шоколад". Лентата пробива и със сравнително неизвестен актьорски състав - младият Чанинг Тейтъм, който е бивш фотомодел, е познат предимно от блокбъстъра "G.I. Joe: Изгревът на Кобра", докато за Аманда Сейфрид това е първата сериозна роля въобще. В по-далечен мащаб обаче "Аватар" все още продължава да регистрира рекорди - той натрупа сума от вече 630 млн. долара в класацията по приходи за всички времена в САЩ и дръпна още повече пред "Титаник", който е на втора позиция с 600 млн.Световен бокс офисВ световен мащаб първият 3D филм в историята вече е на още по-сериозна дистанция. Лентата е регистрирала общо 2,2 млрд. приходи до момента срещу 1,8 млрд. за "Титаник". При това очевидно интересът към него не продължава да спада и той продължава да затвърждава лидерската си позиция в бокс офиса, подобрявайки касовите рекорди с всеки изминал ден.Прогноза за 12-14 февруариПрез следващия уикенд на екран в САЩ излизат няколко силни заглавия, сред които безспорно най-очакваното е това на новият блокбъстър "Човекът-вълк", сочен за един от хитовете на годината. Лентата на Universal е с участието на Бенисио дел Торо, Антъни Хопкинс и Емили Блънт и ако се доверим на прогнозите и собственото си усещане, няма да има особени проблеми да оглави класацията по приходи.От друга страна, след като именно романтиката се оказа най-силният коз за "С дъх на канела", не бива да се подценява и премиерата на новата романтична комедия на Гари Маршал - "Денят на влюбените" и то точно на 14 февруари. В актьорския състав отново ще видим любимците на режисьора на "Хубава жена" в лицето на Джулия Робъртс и Ан Хатауей, допълвани от такива имена като Брадли Купър, Джесика Алба, Аштън Къчър, Ема Робъртс, Дженифър Гарнър, Топър Грийс, Шърли Маклейн и др.Третото открояващо се заглавие е това на новия филм на Крис Кълъмбъс ("Сам вкъщи") - "Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии", в което Шон Бийн, Пиърс Броснън и Ума Търман играят олимпийски богове.Бокс офис класация на Северна Америка за периода05 февруари - 07 февруариЗаглавие / Уикенд / Общо1 Dear John - $32.4M / $32.4M2 Avatar - $23.6M / $630M3 From Paris with Love - $8.12M / $8.12M4 Edge of Darkness - $7M / $29.1M5 Tooth Fairy - $6.5M / $34.3M6 When in Rome - $5.5M / $20.9M7 The Book of Eli - $4.83M / $82.2M8 Crazy Heart - $3.65M / $11.2M9 Legion - $3.4M / $34.6M10 Sherlock Holmes - $2.63M / $202M ... още »
Представяме ви за първи път българският плакат на „Любовен рикошет”Премиера в България - 26 февруари 2010Дългогодишният брак на Санди (Катрин Зита Джоунс) приключва с гръм и трясък след като тя открива сред семейните видеоклипове, запис с изневярата на съпруга си. На 40 години Санди започва живота си отначало.Нов апартамент в центъра на Ню Йорк, нова работа, нови познанства и нова бавачка за децата. Младежът, който търси себе си и работи в кафенето пред блока с радост предлага помощта си. Аръм (Джъстин Барта) бързо става оздравителна забежка след кошмарната раздяла. А може би и още нещо?Какво е готова да направи бавачката за повереното домакинство и колко щастлива може да бъде работещата майка? Трейлър ... още »
Тази седмица, специално за плакатите и външната реклама на продукцията, беше осъществена фотосесия. Гримьорът Валентин Вълов отново преобрази Юлиан Вергов, Ана Пападопулу, Любомир Нейков, Орлин Горанов и Коцето Калки, в героите от филма. Сесията продължи повече от 12 часа в студио Base и е дело на фотографите Симеон Леви и Драгомир Спасов. В групата Мисия Лондон във FACEBOOK и уебсайта на филма http://www.mission-london.com е достъпна повече информация за най-новия филм на режисьора Димитър Митовски. На 18 декември 2009 година стартира рекламната кампания на „Мисия Лондон” – най – очакваният игрален филм, продукция на „СИА”. Кампанията беше открита с първи трейлър едновременно на всички дигитални киноекрани в София и страната и е видян от рекордните 350 000 души. Снимките на „Мисия Лондон” приключиха в началото на месец септември и в момента филмът е в постпродукция. Премиерата се очаква през април 2010 година. „Мисия Лондон” е ексцентрична комедия базирана на едноименната книга на Алек Попов. Основното действие на филма се развива в българското посолство в Лондон. Историята е измислена и абсурдна, но части от нея са заимствани от реалния живот и това е причината в някои моменти да звучи действителна. Първата клапа на „Мисия Лондон” беше на 6 юли и снимките продължиха общо девет седмици до 4 септември 2009. Стартът беше в Лондон, а снимачните площадки на продукцията бяха съсредоточени в централната част на града около емблематичния мост Тауър бридж, Парламента и в администрацията на Бъкингамския дворец. На 21 юли снимачната площадка на филма се премести в България, където беше завършен. „Мисия Лондон” е копродукция между Унгария, Македония, Швеция и Англия. Мажоритарен продуцент на филма е „СИА” ЕАД, с продуценти Димитър Митовски и Иван Дойков, с подкрепата на Изпълнителна Агенция „Национален филмов център”. Филмът е подкрепен и от Загорка, България Ер, KFC и Beefeater London gin. Ставайки основен партньор на най-новия български филм, водещият бирен бранд Загорка, стартира своята дългосрочна кампания в подкрепа на киното, с която цели да предлага качествени и неповторими преживявания. ... още »
След като наскоро Warner Bros обяви, че възнамерява да реализира доста от проектите си в 3D формат, сега в същата посока са се запътили и от Sony Pictures.Компанията разкри, че планира да конвертира в 3D повечето от хитовете в архива си. За съжаление обаче новите технологични копия не са предназначени за голям екран, а единствено за продажба на дискови носители за домашно ползване."Вероятно ще започнем да ги предлагаме на пазара още от началото на следващата фискална година. Ако процесът докаже ефективността си, ще ги продаваме за постоянно", разкри Джо Наката от Sony.Сред най-популярните заглавия, които ще бъдат предлагани в 3D са хитове като "Мъже в черно", "Ловци на духове" и др. ... още »
• Красиви разкрития – Офисът на режисьора Тим Бъртън в Лондон е бил притежаван от Артър Ракъм, известен английски илюстратор на книги, който е създал прословутите цветни рисунки за изданието на “Приключенията на Алиса в страната на чудесата” от 1907 г.• Въпросът „Кой си ти?” – Луис Карол всъщност е комбинация от имената на преподобния Чарлз Лютуидж Доджсън, лектор по математика в университета Christchurch в Оксфорд, Англия. При кръщенето, както често се е случвало в тези времена, са му дали две имена: първото - Чарлз - в чест на баща му, второто - Лютуидж - в чест на майка му. По-късно, когато младия Доджсън започнал да пише хумористични стихове, той е избрал псевдонима си от тези две имена, подлагайки ги предварително на двойна трансформация. Отначало превел имената "Чарлз Лютуидж" на латински, откъдето се получило "Каролус Лудвикус". След това им сменил местата и превел "Лудвикус Каролус" обратно на английски. Получило се "Луис Карол".• Страната на чудесата не е Долната земя — Долната земя е същата фантастична земя, която Алиса е посетила като дете, но според сценаристката Линда Улвъртън - тя просто е чула грешно името на “Долната земя” и е помислила, че са казали “страна на чудесата”. Улвъртън казва, че Долната земя е част от планетата Земя, лежаща някъде далеч под нашия свят.• Almost Alice — Името на един от саундтраците към филма “Алиса в страната на чудесата” - “Almost Alice” е кръстен така по фраза във филм. Всички обитатели на Долната земя са очаквали трепетно завръщането на Алиса, но когато тя наистина пристига, никой - дори самата Алиса - не вярва, че тя е истинската Алиса - уверената и всеотдайна Алиса, която са познавали от преди. Затова мъдрата гъсеница й казва, че тя е почти Алиса (Almost Alice).Представяме ви етапите по създаването на Братята Туидъл ... още »
Преданите фенове на Дейвид Линч са наясно с факта, че освен режисьор с уникален кино-поглед, той е още художник и фотограф. Това не е изненадващо, имайки предвид недефинируемата кинематография на Линч, която включва всички останали изкуства в себе си. Театралност, сюрреални пейзажи, сцени, сякаш статично структурирани от фотообектив.Линч харесва Франсис Бейкън (Francis Bacon) и Едуард Хопър (Edward Hopper). Тази линия на творческо обожание се долавя в духа на собствените му художествени търсения.Освен прочутите му черни картини, които бяха показани през 2007 по време на негова ретроспектива в Париж, Линч твори и в цветния модус.Линч заема ясна позиция по отношение на своето изкуство. Сам признава, че не притежава познания в обсега на съвременното изкуство. Тази неподвластност на течения, норми, „занаятчийски" ниши, навежда на мисълта за собствена диктатура. Който факт сам по себе си е чудесен.За Дейвид Линч рисуването като дейност е строго личен акт, която няма как да е преподаден. Оттам идва и недоверието в академични художествени институции. Развитието на таланта протича в процеса на разгръщането му.Линч е обсебен от естетиката на малките, частни светове, на забравените места, на градчета в нищото. Прекарал детството си в подобни самотни и тихи топоси, за него именно те спомагат за подхранването на творческата фантазия. Образите се раждат там, където няма нищо, на което могат да се оприличат.Такива микро-светове присъстват и като сюжети в картините му. Сред декорите на тъмна, малка стая, лъха смесица от носталгия и клаустрофобия и дебне нещо неопределено. Много от рисунките на Линч играят ролята и на storyboards впоследствие. От сплавта между идеята, нейната визуална кожа, добавения звук, светлинния фактор, се раждат както филмите, така и самите платна на Линч. Изрезки от филмовите му сюжети, толкова въздействащи, като че ли са с триизмерна същност. Такова впечатление създават рисунките му.Част от картините на Линч могат да се видят до 21 март в Max Ernst Museum в Брюл, Германия в изложбата под наслов - "David Lynch - Dark Splendor"Max Ernst Museum се намира на адрес: Comesstrasse 42/Max-Ernst-Allee 1 50321 Brühl. ... още »
Джеймс Белуши е започнал работа по нов проект заедно с актьорите Кайл Галнър и Катрин Морис.Снимките на независимата лента „Mother's Little Helpers" са започнали в Лос Анджелис на 25 януари. Филмът разказва историята на непокорния тийнейджър (Галнър), чийто ексцентирен декан в университета на младини е бил роуди.Когато обучението му е поставено под въпрос, младежът намира решение как да поддържа новия си начин на живот, като помага на отчаяните домакини в града. ... още »
от Ангел ГенчевФантастика или по-скоро философска драма, едно е сигурно - "Кутията" определено не е касова или зрелищна продукция, за сметка на което обаче е странна. И немалко озадачаваща. Лентата всъщност така и не поставя някаква конкретна тема, а въпреки че отваря различни въпроси в течението си, не си прави труда да им отговори - задача, поставена изглежда пред зрителя. Да не говорим, че повечето от тях определено нямат еднозначен подобен. Норма и Артър Люис са напълно обикновено американско семейство, с един син, и отличаващо се може би единствено с по-високия си коефициент на интелигентност - докато тя е преподавател по философия, той е зает в НАСА. Като добавим и недъга от детството на Норма, едва ли остава какво друго да се отбележи за тях. Може би пък точно това е причината именно те да получат най-невероятното предложение - кутия с един единствен, голям бутон. Ако той бъде натиснат обаче, някой напълно непознат за семейство Люис ще загуби живота си, докато те самите получат крупната сума от един милион долара. Моралната дилема като че ли е и единственият кристално ясен елемент от "Кутията", който няма нужда от излишно разискване. Нейният момент обаче отминава, а целият остатък от лентата е меко казано чудат и на места силно спекулативен. Препратки към Сартр се съчетават с правителствена конспирация, контрол над съзнанието, очевидно иноземно присъствие - независимо как ще го тълкувате - а отгоре на всичко, действието се развива в същата година, в която "Викинг" 1 и 2 извършват успешно кацане на марсианската повърхност. Всъщност, дори самият инцидент с Норма Люис се размива в пространството между научното и градски легенди. Как се навързва всичко това? В интерес на истината, доста успешно - чрез атмосфера. Самото ситуиране на действието през 1976 г. ребром решава проблема с голяма част от спекулациите, бидейки актуални към времето си. Всъщност, точно препредаването на седемдесетте години на изминалия век е и една от най-силните черти на "Кутията", започвайки от визията и приключвайки със сериозния наивитет на главните действащи лица. Особено пък когато е акомпанирано и от силна актьорска игра. Трябва да се спомене също така, че в дъното на цялата история стои името на носителя на Хюго, както и още цял списък престижни отличия Ричард Матисън, а трактовката е дело на създателя на "Дони Дарко" Ричард Кели - две имена познати, особено що се отнася до ветеран-фантаста. Нещо, което все пак би трябвало да говори допълнително в положителна насока, що се отнася до качествата на лентата. Положителна ли е обаче насоката? Задавах си този въпрос през цялото време, докато пишех горните редове, и все още оставам раздвоен. "Кутията" е прелюбопитен филм, това мога да ви гарантирам. И въпреки всичките си странности се гледа без усилие - макар и в неизвестни посоки, действието се развива плавно, напрежението градира, задържа вниманието, и въобще лентата не натоварва, при все целия си сюрреализъм. Дори и историята завършва, въпреки цялата палитра от неясноти. Но пък именно тя ми пречи и да го препоръчам сериозно. Просто не е чак толкова приятно след близо два часа екранно време да се чувстваш озадачен, макар и не толкова емоционално натоварен, и тепърва да започнеш да разсъждаваш какво, аджеба, току що си съпреживял. Не, че киното не може да навлиза в подобни измерения, като всяко изкуство, но най-често просто се търси с друга цел. Ако това обаче не ви притеснява - все пак вижте "Кутията". Подобни филми са рядкост, и най-малкото поради това си заслужават. ... още »