След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Най-чаканите номинации вече са факт. Лидери са “The Hurt Locker” и „Аватар” с по 9, следва го “Гадни копилета” с по 8 номинации.Ето и НОМИНИРАНИТЕ в отделните категории:Най – добър филм:The Hurt LockerАватарГадни копилетаThe Blind SideСектор 9An EducationПрешъс A Serious ManВ небетоВисоко в небетоНай - добра главна мъжка роля:Джеф Бриджис за „Crazy Heart”Джордж Клуни за „Високо в небето”Колин Фърт за „А Single Man”Морган Фрийман за „Непобедим”Джереми Ренър за „The Hurt Locker”Най - добра главна женска роля:Сандра Бълок за „The Blind Side”Хелън Мирън за „The Last Station”Кери Мълиган за „An Education”Габури Сидибе за „Прешъс”Мерил Стрийп за „Джули и Джулия”Най - добра мъжка поддържаща роля:Мат Деймън за „Непобедим”Кристофър Плъмър за „The Last Station”Кристоф Валс за „Гадни копиилета”Уди Харелсън за „The Messenger”Стенли Тучи за „Очи от Рая”Най - добра женска поддържаща роля:Пенелопе Крус за „Девет”Вера Фармига за „Високо в небето”Маги Гиленхал за „Crazy Heart”Анна Кендрик за „Високо в небето” Моник за „Прешъс”Най – добър режисьор:Катрин Бигълоу за „The Hurt Locker”Лий Даниелс за „Прешъс”Джеймс Камерън за „Аватар”Джейсън Райтман за „Високо в небето” Куентин Тарантино за „Гадни копилета”Най - добър оригинален сценарий:Марк Боул за „The Hurt Locker” Куентин Тарантино за „Гадни копилета”Орен Мувърман, Алесандро Камон за „The Messenger” Джоул Коен, Итън Коен за „A Serious Man” Боб Питърсън, Пийт Доктър за „В небето” Най - добър адаптиран сценарий:Нийл Бломкамп, Тери Тачъл за „Сектор 9”Ник Хорнби за „An Education” Джеси Армстронг, Саймън Блекуел, Армандо Янучи, Тони Роше за „In the Loop” Джефри Флечър за „Прешъс”Джейсън Рйтман, Шелдън Търнър за ”Високо в небето”Най - добър оператор:Мауро Фиоре за „Аватар” Кристиан Бергер за „Бялата лента”Бруно Делбонел за „Хари Потър и Нечистокръвният принц”Бари Акройд за „The Hurt Locker”Робърт Ричардсън за „Гадни копилета”Най - добър монтаж:Стивън Ривкин, Джон Рефуа, Джейвс Камерън за „Аватар” Джулиан Кларк за „Сектор 9” Боб Муравски, Крис Инис за „The Hurt Locker” Сали Менк за „Гадни копилета” Джо Клоц за „Прешъс” Най - добра сценография:Рик Картър, Робърт Стромбърг за „Аватар” Анастасия Мазаро „Сделката на доктор Парнасъс” Джон Майхър за „Девет” Сара Грийнууд за „Шерлок Холмс”Патрис Вермет за „Младата Виктория”Най - добри костюми:Джанет Патерсън за „Bright Star”Катрин Летерие за „Коко преди Шанел” Моник Прудом за „Сделката на доктор Парнасъс”Колийн Атуъд за „Девет”Санди Пауъл за „Младата Виктория”Най - добър грим:„Il divo”„Стар Трек”„Младата Виктория”Най - добър саундтрак:„Аватар” „Фантастичният мистър Фокс” „The Hurt Locker”„Шерлок Холмс”„В небето”Най - добра песен:"The Weary Kind" - „Crazy Heart”"Loin de Paname" - „Faubourg 36” "Take It All" - „Девет”"Down in New Orleans" - „Принцесата и жабокът” "Almost There" - „Принцесата и жабокът”Най - добър звук:„Аватар”„The Hurt Locker”„Стар Трек”„В небето”„Гадни копилета”Най - добър звуков монтаж:„Аватар”„The Hurt Locker”„Стар Трек”„В небето”„Гадни копилета”Най - добри визуални ефекти:„Аватар”„Сектор 9” „Стар Трек”Най - добър анимационен филм:„Коралайн и тайната на огледалото” „Фантастичният мистър Фокс”„Принцесата и жабокът”„The Secret of Kells”„В небето”Най - добър чуждестранен филм:„Аджами” (Израел) „Бялата лента” (Германия)„El secreto de sus ojos” (Аржентина)„Пророк” (Франция)„Млякото на скръбта” (Перу)Най - добър пълнометражен документален филм:„Burma VJ: Reporter i et lukket land” „The Cove” „Food, Inc.”„The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers” „Which Way Home”Най - добър късометражен документален филм:„China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province”„The Last Campaign of Governor Booth Gardner”„The Last Truck: Closing of a GM Plant”„Królik po berlinsku”„Music by Prudence”Най - добър късометражен анимационен филм:„French Roast” „Granny O'Grimm's Sleeping Beauty”„La dama y la muerte”„Logorama”„Wallace and Gromit in 'A Matter of Loaf and Death”Най - добър късометражен игрален филм:„The Door”„Istället för abrakadabra”„Kavi”„Miracle Fish”„The New Tenants” ... още »
Честно казано, щеше да си е изненада, ако "Аватар" на Джеймс Камерън не бе стартирал седми пореден уикенд като номер едно в американския бокс офис.Лентата спечели 30 милиона долара и не срещна дори и слаба съпротива от сочения за сериозен опонент нов филм на Мел Гибсън - "Edge of Darkness".Трилърът на режисьора Мартин Кембъл, в който Гибсън е полицейски инспектор, издирващ убийците на дъщеря си, се оказа достатъчно интригуващо заглавие за щатските киномани, за да застане на втората позиция, но не и дотолкова, че да успее детронира "Аватар" от върха - 17,1 млн. долара.Ново заглавие се изкачи и на третото място - това е лековатата романтична комедия "Когато си в Рим", в която звездата от сериала "Лас Вегас" Джош Дюамел се оказва непреодолима тръпка за колежката си Кристен Бел във вечния град - Рим.Лентата на режисьора Марк Стивън Джонсън се отчете с впечатляващите 12, 06 млн., което не е никак зле за дебютен уикенд на абсолютно непретенциозен филм.Четвъртата и петата позиция са за комедията "Феята на зъбките" с кеч звездата Скалата в нестандартната роля на Феята на зъбчетата и амбициозния блокбъстър на Warner Bros - "Книгата на Илай", който явно дори и безспорният талант на Дензъл Уошингтън не може да спаси от все по-стремително свличане в боксофиса - 8,7 млн. долара.И ако това може да се счете за провал, тогава е твърде трудно да определим статута на блокбъстъра "Легион", който в рамките на седмица успя да падне от втора на шеста позиция. Апокалиптичният sci-fi трилър, разказващ за борбата между пратените от Бог ангели да унищожат Земята и защитника на хората - Свети Михаил, издиша като спукан балон и предвид спечелените 6,8 млн., нищо чудно в най-скоро време и да изпадне от класацията.Седмата позиция е за новия филм на Питър Джаксън - "Очи от Рая", доказващ, че дори и най-големите имена в киното не са застраховани от провал.Създателят на "Властелинът на пръстените" едва ли е очарован от факта, че за близо месец от премиерата си драмата е събрала малко повече от половината от похарчените за създаването й приходи - 38 млн. долара (4,7).На обратния полюс е Гай Ричи, чийто "Шерлок Холмс" очевидно няма намерение скоро да напуска класацията и въпреки осмата позиция със спечелените 4,5 млн. в общ план може да се похвали с приходи от 197 млн. и то само в САЩ. Топ 10 завършват анимацията "Alvin and the Chipmunks" с 4 млн. и комедията "Не е лесно", впечатляваща с актьорски състав в лицето на Стив Мартин, Мерил Стрийп и Алек Болдуин.ОбобщениеПри всички положения фактът, че революционният блокбъстър на Джеймс Камерън все още не е успял да се изкачи до първото място в класацията по приходи за всички времена зад Океана, си е за отбелязване. Първият игрален 3D филм в историята е буквално на крачка и от това постижение, но все още се нуждае от 6 милиона долара, за да триумфира окончателно като номер едно. Лентата е спечелила 594,4 млн. при 600,7 млн. за "Титаник". Едва ли обаче някой от нас се съмнява, че през следващия уикенд Джеймс Камерън отново ще има повод да празнува...Световен боксофисВ световен мащаб обаче ситуацията е твърде различна. "Аватар" не само че успя да детронира "Титаник" през седмицата, но очевидно интересът към филма по света така и не спада, тъй като успя и да дръпне сериозно пред него по приходи. Филмът вече е събрал 2,03 милиарда при 1,8 за предишния проект на Камерън и, честно казано, започваме да се питаме дали въобще в близките 20-30 години ще се намери заглавие, което да подобри и този рекорд....Прогноза за 5-7 февруариИ следващият уикенд в САЩ отново изглежда твърде оптимистичен за "Аватар". На голям екран дебютират три заглавия, от които безспорно най-голям интерес предизвиква новият филм на Джон Траволта - "От Париж с любов", в който той е американски таен агент, върлуващ из Париж.За безспорния актьорски потенциал на Траволта обаче възможността киноманите да го гледат с прическа нула номер как демонстрира мускули в стил "Шварценегер" насред френската столица едва ли ще е достатъчно забавление, така че по-скоро сме песимисти за възможността да се изкачи на върха.Още по-малки са шансовете на новата романтична драма на иначе гениалния Ласе Халстрьом - "С дъх на канела". Тя разказва за млада жена, влюбена в американски войник, с когото си коренспондира, докато той е на фронта. Ролите са поверени на набиращия все по-голяма популярност Чанинг Тейтъм и Аманда Сейфрид.Третото заглавие, което дебютира в САЩ, е нискобюджетният хорър "Frozen", в който мечтана снежна екскурзия се превръща в най-големия кошмар в живота на група младежи. Той обаче ще се излъчва в минимален брой киносалони.Бокс офис класация на Северна Америка за периода29 януари - 31 януариЗаглавие / Уикенд / Общо1 Avatar - $31.3M / $596M2 Edge of Darkness - $17.2M / $17.2M3 When in Rome - $12.4M / $12.4M4 Tooth Fairy - $10M / $26.1M5 The Book of Eli - $8.91M / $74.5M6 Legion - $7.18M / $29M7 The Lovely Bones - $4.73M / $38M8 Sherlock Holmes - $4.52M / $198M9 Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel - $4M / $209M10 It's Complicated - $3.8M / $104M ... още »
Сценарият на триизмерния хит "Аватар" на режисьора Джеймс Камерън е базиран на романа "Tihana iz Erga", публикуван през 1984 г. от Предраг Урошевич, съобщи македонското издание "Кирилица".Писателят посочи няколко прилики пред сръбските медии. Както във филма, така и в книгата главният герой попада на непозната планета и се влюбва в жена от друга раса.В "Аватар" действието се развива на свещено дърво, а в сръбския роман става въпрос за растение, без което нито един жител на планетата не може да оцелее. И на края - през 90-те по книгата бил направен сценарий за филм, но проектът така и не бил осъществен.Урошевич заяви, че е разбрал, че сценарият бил преведен на английски и бил разпратен на чуждестранни продуценти.Преди време Джеймс Камерън беше обвинен и от руска страна, че е откраднал идеята за "Аватар" от съветски писател. ... още »
Никога не сме се съмнявали в безспорния актьорски потенциал на Едуард Нортън, в коeто успя да ни убеди през изминалите 10-15 години. Вероятно и поради тази причина, с нетърпение очакваме на екран най-новия му филм - "Leaves of Grass". Режисьор и сценарист на проекта е Тим Блейк Нелсън, когото познаваме от работата му над "Oкото на Господ" и "Отело", а в лентата Нортън играе едновременно ролите на двама братя.Комедията разказва за професор в колеж, който се връща обратно в дома си, подмамен от безскрупулния си и пропаднал близнак. Партнират му още Ричард Драйфус, Сюзън Сарандън, Кери Ръсел, а за малко ще можем да зърнем и самият Тим Блейк Нелсън.Лентата бе представена на фестивалите в Торонто и Денвър през септември миналата година. ... още »
от Иван АтанасовАко трябва да говорим за новата лента на Роб Маршал, бихме могли да разделим разговора на няколко отчетливи части. Можем да споменем като за начало перфектния актьорски състав, който прави филма наистина впечатляващ, както с имената, така и с играта си. Бихме могли да споменем слабоватата, леко блудкава история. Или пък леко прекомерното претруфяне на сценографията и костюмите, което разваля усещането за кино и създава такова за сценичност. Нещо, което само по себе си далеч не е проблем за такъв тип ленти, но на моменти леко дразни. Но най-вече можем да кажем, че всичко това не разваля дотолкова цялостния облик на продукцията, която без съмнение ще се хареса и на по-изтънчените любители на киното и музиката.Лентата разказва за режисьора Гуидо Контини, който достига повратна точка в живота си – филмите му стават все по-лоши, но за сметка на това намира изход в любовта. Но в доста безнадеждния и вариант да обича далеч не само една жена. Всъщност, сюжетът реално не е нищо особено. Но в мюзикълите важно е пеенето и танцуването, които е на особено високо ниво, може би с изключение на Кейт Хъдзън, която далеч не ми се струва най-добрия избор от гледна точка на глас.Иначе Даниъл Дей-Луис и Марион Котияр са абсолютно безспорните звезди в лентата. Първият с уникалния си акцент и великолепна игра, втората - с наистина въздействащата роля, която прави. Действително, при каста трябва да споменем и Пенелопе Крус, която прави едно от най-секси изпълненията си точно тогава, когато това е необходимо – като Карла, любовницата на режисьора, роля, която учудващо и пасва. Освен тях обаче трябва да споменем и неостаряващата София Лорен, правеща едно наистина едно изключително солидно представяне, както и Никол Кидман, която също се отличава с добра игра, нещо, което като цяло важи за почти всички.Както споменахме в увода, известен проблем е, че почти всичко в лентата нашепва усещане за произведение на сценичното изкуство. От цялостната сценография, през костюмите, та чак до осветлението. Което е може би било чудесно решение, ако не бяха два простички факта – малкото прекаляване на места и сюжетът. Едва ли е най-удачно да покажеш история свързана с киното, пречупена през призмата на сцената. Просто изглежда странно.Факт е обаче, че все пак ако историята беше на нивото на актьорския състав, както и ако имаше усещането за малко по-филмова продукция, вероятно лентата на Роб Маршал можеше да бъде наистина, наистина впечатляваща. И именно това кара зрителя малко да съжалява, въпреки че дори в този си вид филмът си заслужава всяка секунда от отделеното му време. ... още »
За 22-ва поредна година на фестивала „Premiers Plans” в Анже, Франция се състезават европейски дебютни филми. Вчера, 31 януари, българският филм „Източни пиеси” на режисьора Камен Калев спечели Голямата награда на фестивала (поделена), която включва финансова подкрепа за разпространението на наградения филм във Франция. Генерален директор на фестивала в Анже е Клод-Ерик Поару, директор на паневропейската верига Европа Синемас, към която е и Домът на киното.„Източни пиеси” откри на 11 януари в София и на 29 януари във Варна новия сезон на инициативата „София Филм Фест за учащи” при препълнени зали. Домът на киното в София и Зала „Европа” на ФКЦ във Варна са част от веригата Европа Синемас, и сред целите на тези културни центрове е реализиране политиката на авторитетната европейска организация за промоция на европейско кино сред младежка аудитория. „Източни пиеси” откри на 16 януари новия сезон на „София Филм Фест на път” в Русе, отново с препълнена зала и ще участва в международния конкурс на предстоящия 14-ти международен София Филм Фест.Всяка година в официалната селекция на фестивала „Premiers Plans” в Анже се представят 80 европейски дебютни филма, разделени в пет секци – европейски игрални дебюти, европейски късометражни дебюти, френски късометражни дебюти, студентски филми и европейски анимоционни филми. Тази година освен 9-те европейски пълнометражни творби бяха представени и 6 френски дебюта. Две допълнителни секции включват извънконкурсни филми – „свободен стил” и „следващ кадър”. Журито и публиката присъждат на своите фаворити награди, чието парично изражение получава френският дистрибутор на филма за разпространението му във Франция. „Източни пиеси” на Камен Калев и „La Pivelina” на Тиза Кови и Райнер Фримел спечелиха Голямата награда на журито за европейски игрален филм през 2010 година. ... още »
Сайтът Moviefone класира най-добрите екшъни в историята на киното. На първо място е поставен Харисън Форд във филма "Индиана Джоунс: Похитителите на изчезналия кивот", предаде БТА.На втора позиция е "Матрицата" с Киану Рийвс, следван от "Умирай трудно" с Брус Уилис. На четвърто място в класацията е "Властелинът на пръстените: Завръщането на краля" - третата част от филмовата екранизация на едноименния роман на Дж.Р.Р.Толкин от 1950 г. Сред първите пет филма в класацията е намерил място още "Междузвездни войни. Епизод V: Империята отвръща на удара". БТА ... още »