След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Благодарание на партньорството си във филма "С жени на море" актрисата Малин Акерман вече знае малко повече за Винс Вон, съобщават от imnotobsessed.com.Според Малин той щял да бъде един "страхотен съпруг" в реалния живот. Припомняме, че Винс сключи брак с Кайла Уебър през януари."Във филма героят на Винс работи по 24 часа в денонощието, докато в реалния живот той снима три месеца и после може да си вземе почивка, споделя Малин – "Това означава, че ще има достатъчно време да се радва на любимата жена..."Блондинката много се впечатлила от младото семейство: "Всички много харесахме жена му! Тя е страхотен човек!"Ако сте гледали филма, може би ще се съгласите, че това е първата роля, в която Винс не играе нахъсан playboy с вкус към всичко... женско... ... още »
Носителят на Златна Палма и Оскар® отлага всичките си проекти, за да разпространи заразата си колкото се може по-бързо.Един от най-продуктивните режисьори в съвременното американско кино, Стивън Содърбърг, работи усилено по новия си проект – „Contagion”. Зад гърба му вече са Мат Деймън, Джуд Лоу, Кейт Уинслет и Марион Котияр. Сценарист на филма ще бъде Скот Бърнс („Ултиматума на Борн”, „The Informant”), който разполага с 60 страници от сценария. „Вече работих по първия вариант на текста, когато свинския грип удари миналата пролет, затова трябваше да прекъсна и да видя как ще се развият събитията. Наистина е интересно, защото интервюирах хора, който взимат важни политически решения и сега постоянно получавам куп информация, и най-различни детайли като например колко малки са хирургическите маски, за да ни предпазят от вируса.” Предвид трябва да се вземе и факта, че самия Бърнс е продуцент на носителя на два Оскара, „Неудобната истина”.Новият филм на Содърбърг няма да бъде репортажен или телевизионен филм, но все още детайли относно сюжета не са разкрити, освен че става въпрос за много тежка форма на смъртоносен вирус, разпрострял се над четири континента. ... още »
от Здравко ГригоровВ една от най-слабите години на американското кино, филмовата академия реши да номинира цели 10 заглавия в категорията за най-добър филм. Нито “A Serious Man”, нито “В небето”, да не говорим за “The Blind Side” имат място в тази категория.За сметка на това в категорията за чуждоезичен филм всички кандидати са толкова добри, че е трудно дори да симпатизираш на някой от филмите. Лош късмет за „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, за първи път в тази категория конкуренцията е толкова силна. И докато чакаме връчването на статуетките, нека си припомним някои недоразумения, които кино величията допуснаха през последните 20 години.1993 - Най-добра поддържаща мъжка роля – Томи Лий Джоунс за „Беглецът”Колкото и да е добър Томи Лий Джоунс в „Беглецът”, истинският победител в категорията е Леонардо ди Каприо за ролята на умствено изостаналия Арни в „Защо тъгува Гилбърт Грейп”. Роди се истинска звезда, която и до днес чака своя „Оскар”. Може би Академията не посмя да даде две награди на тийнейджъри в една и съща година /”Оскар” за поддържаща женска роля на 11-годишната тогава Ана Пакуин за ролята й в „Пианото”./1994 – „Изкуплението Шоушенк” – 7 номинации, нито една статуетка.Филмът е толкова велик, че 15 години по-късно оглавява класацията на IMDB за най-добър филм на всички времена. Три култови филма излизат на екран през 1994-та „Криминале”, само с „Оскар” за оригинален сценарий, „Форест Гъмп” с цели 6 награди и „Изкуплението Шоушенк” без статуетка.1994 – Най-добра женска роля – Джесика Ланг за „Синьо небе”Джесика Ланг безспорно заслужава втори „Оскар”, но не и в годината, в която Джоди Фостър беше Нел. Може би Академията реши, че ще е прекалено трета награда за едва 34-годишната тогава Фостър, но тя заслужаваше статуетката. Оттогава Джоди Фостър не е попадала сред номинираните.1996 – Най-добра поддържаща мъжка роля – Куба Гудинг-мл. за „Джери Магуайър”Това наистина е най-добрата роля на Куба Гудинг-мл., но нива над него е изпълнението на Едуард Нортън в „Първичен страх”. Може би фактът, че това беше дебют за Нортън спря Академията да му връчи наградата. И до днес той няма „Оскар”.1999 – Най-добър филм – „Влюбеният Шекспир”Глуповат водевил печели в съревнование с един от най-добрите европейски филми на всички времена /”Животът е прекрасен”/, блестяща костюмна драма /”Елизабет”/, дълбок психологически военен филм /”Тънка червена линия”/ и не чак толкова психологически военен филм /”Спасяването на редник Райън”/. Пълно недоразумение!1999 – Най-добра главна женска роля – Гуинет Полтроу за „Влюбеният Шекспир”Гуинет Полтроу пред Кейт Бланшет? Ако проследим развитието на двете в последствие ще установим, че Бланшет има 5 номинации и 1 награда, за Полтроу това е единственото признание от Академията. Всеки може да допусне грешка, добре че не я повтарят.1999 – Най-добър оригинален сценарий – „Влюбеният Шекспир”„Влюбеният Шекспир” в никакъв случай не е толкова слаб филм, но при положение, че сред номинираните са брилянтно замисления „Шоуто на Труман” и болезнено трогателния „Животът е прекрасен”, наградата трябва да отиде при някой от тях.2001 – Най-добра женска роля – Холи Бери за „Балът на чудовищата”През 2001-ва всички трябваше да се обичаме и да се подкрепяме, защото нямаше вече Световен търговски център и затова Академията връчи наградите за най-добър актьор и актриса на чернокожи. И ако затворим очи пред статуетката на Дензъл Уошингтън, то Холи Бери много бързо трябва да даде своята на Джуди Денч за блестящото й изпълнение на Айрис Мърдок.2001 – Най-добър чуждоезичен филм – „Ничия земя”Филмът на Данис Танович не бива да се пренебрегва, но истинският победител в категорията е „Невероятната съдба на Амели Пулен”. Май Академията е изключително политически коректна през 2001-ва.2006 – Най-добър филм - „Сблъсъци”Когато всички бяха убедени, че наградата ще отиде при „Планината Броукбек”, Академията поднесе най-голямата си изненада за последните 10 години – Най-добър филм за 2006-та е „Сблъсъци”. Днес едва ли някой го помни.2007 – Най-добър чуждоезичен филм – „Фалшификаторите”В годината, когато „4 месеца, 3 седмици и 2 дни” и „Скафандърът и пеперудата” обраха всички възможни отличия за чуждоезичен филм, тук дори не бяха сред номинираните. За първи път няма нито едно общо заглавия сред номинираните в категорията за „Оскар” и „Златен глобус”.2008 – Най-добър чуждоезичен филм – „Departures”„Валс с Башир” е безспорният фаворит в категорията, но и „В класната стая” е нива над японската продукция.P.S. Ако Сандра Бълок спечели наградата за женска роля вместо Мерил Стрийп, веднага ще бъде добавена. ... още »
Актьорът Бенисио дел Торо заяви, че сключил договор да изпълни главна роля в римейка на филма "Човекът-вълк", защото има слабост към чудовищата, съобщи Асошиейтед прес, цитиран от БТА.Носителят на награда "Оскар" допълни, че върколакът, в който той се е превъплътил във филма, и други мрачни персонажи в литературата имат лоша слава.Аз обаче винаги съм бил на страната на чудовищата, увери той на пресконференция в мексиканската столица.Новият филм е заснет от режисьора Джо Джонстън и трябва да се появи по екраните на 12 февруари. Този път на Дел Торо партнират Емили Блънт, Антъни Хопкинс и Хюго Уийвинг.В римейка е модернизиран митът за върколака и са добавени повече сцени с кръв и насилие."Видях върколака като жертва - той винаги е съден без каквото и да е разбиране", поясни Дел Торо, който е и копродуцент на филма. БТА ... още »
Холивудската звезда Пенелопе Крус почти сигурно ще играе главната роля в следващия филм на скандалния датски режисьор Ларс фон Триер („Догвил", „Идиотите", "Антихрист") - тежкия психологически трилър "Melancholia", съобщи The Playlist.Проектът, който ще разполага с бюджет от $5 милиона, ще съдържа някои сай-фай елементи и визуални ефекти, като главно ще експлоатира темата за "психологическия поглед върху една катастрофа".Снимките ще започнат по-късно тази година в Швеция и Германия. Очаква се лентата да дебютира на фестивала в Кан през 2011 г.Последният филм на Ларс фон Триер „Антихрист" предизвика истински шок на престижния френски фестивалШарлот Генсбург спечели „Златна палма" за най-добра женска роля, а в същото време лентата получи анти-награда от икуменическото жури, която бе наречена от творческия директор на фестивала като "смехотворна" и „граничеща с цензура".„Антихрист" дори си спечели славата на „най-шокиращия филм в историята на фестивала". ... още »
Още една добра новина долетя от Холивуд - започва се работа върху продължението на хитовия блокбастър "Черният рицар".Сценарият вече се разработва от сценариста Дейвид Гойер, който работи в тандем с Джонатан Нолан над "Батман в началото" и последвалата го втора част.Заради ангажимента си, Гойер дори напусна телевизионния сериал "Flash Forward", в който се изявяваше в последно време. Режисьор отново ще е Кристофър Нолан, който ще се заеме със снимките след премиерата на новия си филм "Генезис", в който се изявява любимецът му Леонардо ди Каприо.Обявената дата е 16 юли, така че ще има достатъчно време да се подготви черновата на сценария. Иначе "Черният рицар" остана в историята не само като най-касовият филм на 2008 година с приходи от над милиард долара, но с последната завършена роля на Хийт Леджър. По-късно австралиецът бе удостоен и посмъртно с "Оскар" за изпълнението си в лентата. ... още »
Том Круз отново ще се превъплъти в образа на агент Итън Хънт в четвъртия филм от поредицата "Невъзможна мисия", предадоха световните информационни агенции, позовавайки се на "Парамаунт пикчърс"."Невъзможна мисия 4" ще бъде продуцирана от Круз и Джей Джей Ейбрамс, който режисира третия филм от поредицата, допълва БТА.Все още не е ясно кой ще бъде режисьор на новата лента. Сценарият ще бъде написан от Джош Епълбаум и Андре Немец.Очаква се "Невъзможна мисия 4" да излезе на екран през 2011 в уикенда преди Деня на загиналите във войните. Празникът се отбелязва в последния понеделник от май.По план тогава по кината трябва да бъде пуснато и продължението на комедията "Последният ергенски запой". Приходите от поредицата "Невъзможна мисия" в световния бокс офис възлизат на 1,4 милиарда долара. БТА ... още »
“Зад кадър” на Светослав Овчаров открива официално феста на 5 март в Зала 1 на НДКДеветнайсет родни игрални филма, създадени след март 2009 г., ще бъдат представени на 14-ия София Филм Фест във Фокуса “България”. Девет от тях ще имат публични прожекции, а четири - и премиери в рамките на фестивала. Освен фокус на кинофорума, българското кино ще бъде основна тема и на предстоящия 7-ми София Мийтингс. Незавършените нови филми ще бъдат представени на закрити прожекции на гостуващите фестивални селекционери. Избрани проекти за нови игрални филми ще бъдат представени публично с цел намиране на партньори и финансиране.Световната премиера на „Зад кадър” на Светослав Овчаров открива официално 14-ия София Филм Фест на 5 март в Зала 1 на НДК. Идеята за филма тръгва от действителен случай и се базира на досието на оператора Христо Тотев, заснел „Осъдени души”, „Адаптация”, „Константин Философ” и „Суламит”. Съпругата му заминава с детето им в Западен Берлин, за да го лекуват. Той не отива, защото снима суперпродукции, а и от Държавна сигурност не го пускат. Синът е спасен, но животът на бащата, един от най-успешните кинооператори на България, е унищожен. Героят Антон Кръстев се играе на младини от актьора Иван Бърнев, а в по-зряла възраст - от Стоян Алексиев. „Финалът в миналото е трагичен, а в настоящето е оптимистичен - доколкото хората могат да си простят един на друг и да се погледнат отново в очите”, коментира Светослав Овчаров. Операторът Христо Тотев, заедно с режисьора на тази семейна драма, също участва в написването на сценария. Снимките се поделят между София и Берлин, а оператор на филма е Рали Ралчев.Зад продукцията застават Гала Филм, Омега филмс, БНТ, Ню Бояна Филм, Националният филмов център и програма МЕДИА на Европеския съюз.Лиричната комедия „Ако някой те обича” на режисьора Киран Коларов също ще намери място сред българските премиери на София Филм Фест. Филмът е разказ за несподелената любов на ученичка с учителя й по пиано. По сценарий ябълката на раздора е Вера (Мария Каварджикова), която има тайна връзка с колегата си Паскалев. От ревност една от ученичките (Фани Коларова), влюбена в него, скришом влиза в дома му и се снима гола, за да го злепостави. Във филма участват още Стоянка Мутафова, която играе аристократичната баба на ученичката, и Йосиф Сърчаджиев. Оператор е Емил Христов. Филмът е копродукция на Колар и Гала Филм с подкрепата на Националния филмов център.За първи път ще бъде показан и филмът на Станимир Трифонов „Стъклената река”, заснет по едноименната книга на Емил Андреев, обявена от фондация „ВИК” за роман на 2005 година. Писателят, заедно с Красимир Крумов, е сценарист на екранизацията на „Стъклената река”. Героите в този филм се впускат да разгадаят тайнствено наследство на богомилите.В основно място на действие се превръща глухо провинциално селце, където двама мъже се влюбват в една проститутка (Лидия Инджова, завършила НАТФИЗ през 2008 г., сега актриса в Театър „Българска Армия”). Съперниците са Стефан Вълдобрев и Иван Ласкин. Френската актриса от български произход Наталия Дончева е в ролята на французойка, която търси своите корени в същото място. Играят още Стефан Данаилов и Захари Бахаров. Оператор е Емил Христов. Продуцент е филмова студия „Време” с подкрепата на Националния филмов център и БНТ. Специална премиера на фестивала на 1 март ще има и „Светото семейство (Нина и Мариян)” на Красимир Крумов. Режисьорът, създал през 90-те години „Екзитус”, „Мълчанието” и „Забраненият плод”, и представил в програмите на СФФ „Под едно небе” (2003, награда “Кодак” за най-добър български игрален филм) и „Смисълът на живота” (2004), разказва една не съвсем обикновена човешка история. Съкратена работничка намира препитание в отдалечена мандра в планината.Дъщеря й Нина трябва да продължи учението си, за да не повтори съдбата на майка си Наска. Връща се своеволно в града, но училищните власти не й разрешават да живее сама. Междувременно закриват мандрата и майката се забърква в инцидент, едва не завършил с убийство… Шокиращ репортаж за фабриката отвежда разследваща журналистка от местната кабеларка до инцидента с Наска и стига до разкрития, които застрашават самата нея. Синът на журналистката Мариян също е на 12. Той се сближава с Нина, и бяга от къщи когато му забраняват да се среща с нея… Двете деца, Нина и Мариян, останали сами, заживяват като семейство. След неизбежния скандал Нина доброволно отива в Дом за сираци, за да продължи учението си. Мариян я последва…Продуценти на филма са Българската национална телевизия и Студия „Време”, ролите са поверени на Стефани Дойчинова, Богдан Плъков, Светлана Янчева, Йорданка Стефанова, Емил Котев, а зад камерата отново е Емил Христов.Програмата „Между два фестивала” включва филми имали премиера на български екран от април 2009 до март 2010. Сред тях е „Източни пиеси”, който ще бъде и българският участник в Международния конкурс на фестивала. Само за четири месеца игралният дебют на Камен Калев, завършил парижката киноакадемия, беше гледан от над 18 000 души. Стартирал като проект в „София Мийтингс” през 2008 г., „Източни пиеси” дебютира през май 2009 г. на филмовия фестивал в Кан като част от програмата „Петнайсетдневка на режисьорите”, първо участие на български филм в тази престижна програма за последните 20 години. Филмът плени сърцата на публиката там и заинтригува медиите.Историята и целият филм „Източни пиеси” са за живота на Ицо – зависим от наркотиците, на лечение с метадон. Той мрази работата си. Когато е сам и буден, създава изкуство. В останалото време намира хора за фон и пие бира до несвяст. Ицо е нещастен. Нещастна е и приятелката му Ники (Николина Янчева), която не го разбира, но го обича. По-малкият му брат Георги (Ованес Торосян) също е нещастен - не може да намери себе си. Не му се удава комуникацията с родителите. Георги се лута в крайностите на битието и своята обърканост.Прави нещастни и другите - турско семейство е пребито от Георги и скинарската му банда. И цялото това нещастие в „Източни пиеси” все пак намира опонент. Ицо се чувства добре с Изил (Саадет Изил Аксой). Тя е истинска, усмихната и сякаш търсена отдавна. Тя е единствен проблясък в тъмнината на Ицо. „Източни пиеси”, копродукция на България и Швеция, има зад себе си вече 30 фестивални участия. През октомври 2009 г. филмът победи в конкурса за първи и втори филм на Варшавския фестивал и предизвика фурор в Токио като получи голямата награда „Сакура Гран При” с финансово измерение 50 000 щатски долара и наградите за най-добър режисьор и най-добър актьор (Христо Христов). В Братислава филмът също получи три награди - най-добър режисьор, актьор (Христо Христов) и наградата на екуменическото жури, а в Анже бе определен за най-добър филм.Световната премиера на „Раци” на Иван Челкелов бе в конкурсната програма на 31-ото издание на Московския кинофестивал. Филмът впечатлява със своя ритъм и равна структура, и напомня импровизациите на блуса. Според критиката, „Раци” е някакъв своебразен рагтайм.„Черкелов далеч не е дебютант в голямото кино. В България е смятан за един от най-добрите майстори на киното и един от най-добрите режисьори”, пише на страницата на Московския фестивал. През 1989 г. неговият „Парчета любов” влиза в първата десетка най-добри филми на фестивала. В биографията му са записани още „Търкалящи се камъни” (1995), „Стъклени топчета” (1999) и „Обърната елха” (2006).Режисьорът е познат с авторския си стил и нестандартен кинематографичен език. „Раци” представя подобен дълбок поглед към двама приятели, въвлечени в борбата за надмощие между двама мафиотски босове. Двамата трябва да изпълнят мокри поръчки, но не знаят, че всеки е нает да убие другия. Действието се развива в годините на прехода, безсмислието е в основата на абсурдите на ситуацията.В главните роли са Валери Йорданов и Филип Аврамов. Зрителите ще се насладят и на играта на режисьора Рангел Вълчанов в образа на местен мафиот. „Раци” е заснет за 6 седмици с бюджет от около 1 100 000 лв. Оператор е Рали Ралчев.„Прогноза” на Зорница София разказва любовна история с балкански пулс, емоционален драматизъм и щастлив край. Сюжетът се завърта около група приятели от Македония, България и Сърбия, които решават да карат уиндсърфинг на турски остров. Когато пристигат там обаче, заварват безветрие. Докато чакат вълните, преживяват любов, смърт и приключения. Във филма участват Теодора Духовникова, Асен Блатечки, Юлиян Вергов, Стефан Щерев и Деян Славчев-Део. Главната мъжка роля е поверена на хърватина Крешимир Никич.„Идеята за филма беше за съвременна любовна история със и за съвременни млади хора. Прибавиха се и лични преживявания и случки. И мен ме забравиха на един мост като героинята на Теодора Духовникова – Маргарита, от филма”, разказва Зорница София. Според нея темата на „Прогноза” е за трудното общуване между хората, за невъзможността да се разбираме и за проблема на идентичностите, който не е национален или регионален, не е само за Балканите. „Това е основната цел на този филм - направен е за младите, и аз съм убедена, че те ще разберат и оценят посланието му. За мен това е изключително красив филм”, казва Теодора Духовникова.Съсценаристи със Зорница София на „Прогноза” са Емил Бонев и Алексей Кожухаров. Продуценти са „Булгар бийтс” и „Ню Бояна филм”.„Ловен парк”, пълнометражният игрален дебют на Любомир Младенов, е опит да се разкаже за нашето съвремие чрез една обикновена, дори банална история. Всяка среща между човешките същества може да ги промени, да провокира размисъл, да подейства като лек. Неда среща Андрей, изгубил се в пустия, зимен парк, някъде в големия град. Двамата тръгват из София и в синхронните им крачки се разкрива тайната на човешкото битие.Филмът е истински образец за жизнеността на т.нар. „филми без бюджет” е резултат на безкористния труд на малкия му екип. Буквално всяка стъпка по развитието на сценария е съобразявана с необходимостта нищо да не струва пари. Това гарантира и така жадуваната, изключително важна свобода, тъй като се заобикаля „тежката машина” на кинопроизводството у нас.По думите на режисьора - „Този тип кино е съвсем отделен жанр, опит да се разказва по прост начин с една камера и двама души пред нея, без фокуси и стилистична еквилибристика.” Според продуцентите Светла Цоцоркова и Надежда Косева от „Фронт филм” и копродуцентите от „Чучков брадърс”, в създаването на „Ловен парк” те са инвестирали ентусиазъм и професионализъм. „Похищението” на Пламен Масларов е история, в която млад човек попада в затвора, а един писател разказва неговата съдба. Филмът е продължение на популярния „Вик за помощ” (Никола Рударов,1985) и в него ще видим както самия сценарист Боян Биолчев, така и певеца Светльо Витков с нова песен. В главните роли са Иван Радоев, Валентин Ганев и руската актриса Юлия Пересильд. Във филма участват още Силвия Лулчева, Мария Статулова, Досьо Досев, Васил Банов. Оператори на „Похищението” са Андрей Чертов и Емил Пенев, а художник е Анастас Янакиев, който наскоро получи наградата на филмовите дейци за сценография. В рамките на програмата София Мийтингс, на закрити прожекции за фестивални директори, ще бъдат представени редица нови игрални филми в различна степен на завършеност. Сред тях са „Мисия Лондон” на Димитър Митовски, „Аве” на Константин Божанов, „Цахес” на Анри Кулев, „Тилт” на Виктор Чучков, „Подслон” на Драгомир Шолев, „Кецове” на Валери Йорданов и Иван Владимиров, „Къща без прозорци” на Ивайло Христов, “Още нещо за любовта” на Магдалена Ралчева, “Лов на дребни хищници” на Цветодар Марков. ... още »