След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Екшън-комедията с Рийз Уидърспуун и Крис Пайн, “Шпионски свалки”, измести триизмерния хит “Пътуване до тайнствения остров” от първата позиция и успя да оглави тазседмичната бокс офис класация в България. Филмът на Макджи можеше да разчита на прилична за този род продукции рекламна кампания и в комбинация с известния актьорски състав и смесицата между романтична комедия и екшън, лентата успя да намери своята публика и на родна почва.За първия си уикенд по киноекраните “Шпионски свалки” натрупа 79 527 лева, а като към това добавим и спечеленото от предпремиерните прожекции, общата сума се увеличава на 128 313 лева, което е напълно задоволителен резултат за филм, чието представяне, не само в България, бе трудно за предвиждане в дните преди премиерата. Въпреки конкуренцията, досегашните финансови постъпления на “Шпионски свалки” са ясен индикатор за това, че лентата ще успее да завърши българското си представяне с прилични резултати. До момента по света, екшън-комедията е натрупала общо 60,921,144 долара.Втори в класацията е триизмерния филм с Дуейн Джонсън – Скалата и Майкъл Кейн, “Пътуване до тайнствения остров”, който за близо две седмици в България е натрупал 281 981 лева. Имайки в предвид голямата популярност на Джонсън в България и факта, че става дума за продължение на хитов филм, което се прожектира в триизмерен формат, не е изненадващо че режисираната от Брад Пейтън лента регистрира повече от задоволителни (за изминалото време от премиерата) постъпления в бокс офиса. Независимо, че бе изместен от лидерската позиция, “Пътуване до тайнствения остров” продължава да привлича голям брой зрители в кината и по всичко изглежда, че филма ще има реален шанс да надмине границата от половин милион лева приходи.“Призрачен ездач 2: Духът на отмъщението” застава на трета позиция. За премиерния си уикенд в България, триизмерният филм с Никълъс Кейдж е спечелил 40 314 лева, а в комбинация с приходите от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 72 457 лева: сравнително слаб старт за фантастичният екшън при все участието на Кейдж, който си остава един от най-известните холивудски актьори в България. Освен, че е продължение на хита от 2007-ма година, “Духът на отмъщението” разчиташе и на по високите цени за триизмерна прожекция, които обаче не му помогнаха особено в бокс офиса. Очакванията бяха, че предпремиерните прожекции ще помогнат на филма да надмине без проблеми границата от сто хиляди лева, но по една или друга причина тези прогнози не се сбъднаха. Както в повечето подобни случаи, втората и третата седмици ще покажат дали “Духът на отмъщението” ще успее да набере нужната скорост или ще бъде напълно засенчен от конкуренцията.“Секретна квартира”, с участието на Дензъл Уошингтън и Райън Рейнолдс, е на четвърто място в класацията, със спечелени за три седмици 192 183 лева. Въпреки участието на Уошингтън, очакванията относно приходите на творбата на режисьора Даниел Еспиноса не бяха големи, но още след премиерата си “Секретна квартира” показа, че ще може да се конкурира с другите заглавия от кино афиша. Филмът, разбира се, няма да може да достигне резултатите на големите триизмерни блокбастъри, но за оригинална продукция, която не се прожектира в 3D-формат, той продължава да се представя напълно достойно, и до една седмица ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.Премиерният “Маската на властта” заема пета позиция, като за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил скромните 13 674 лева. Освен, че пристигна в България цели пет месеца след официалната си световна премиера, лентата с Райън Гослинг е представител на жанра “политическа драма” и по принцип подобни филми нямат почти никакъв шанс за добри приходи в България. Сценарият на “Маската на властта” привлече голям брой известни актьори към проекта, но още от сега може да се каже, че по отношение на българските приходи това няма да помогне на филма в дългосрочен план. В Щатите, лентата на режисьора Джордж Клуни завърши представянето си с приходи от малко над 40 милиона долара.“Боен кон”, на Стивън Спилбърг, е на шесто място в класацията със спечелени за близо две седмици 43 294 лева. Точно както предишния филм на Спилбърг, “Приключенията на Тинтин”, приходите на продукцията за коня Джоуи и собственика му Албърт Наракот определено не оправдават очакванията, което е изненадващо имайки в предвид приличната рекламна кампания и факта, че лентата бе един от основните претенденти за тазгодишните награди “Оскар”. Въпреки слабите си резултати в България, “Боен кон” се представи прилично в останалата част от света и успя да натрупа над 141 милиона долара, при бюджет от 60 милиона.Триизмерната анимация “Котаракът в чизми” застава на седма позиция. За изминалите десет седмици от премиерата, озвучения от Антонио Бандерас и Салма Хайек филм е спечелил 1 295 584 лева. Още след премиерния си уикенд, “Котаракът в чизми” доказа за пореден път, че високобюджетните 3D-анимации се радват на огромен интерес от страна на българската публика. Лентата вече намери място сред най-печелившите анимирани продукции в България и въпреки конкурентните заглавия, тя продължава да привлича зрители в кината. В световен мащаб, приходите на “Котаракът в чизми” надвишават сумата от половин милиард долара.Осми е филма “Сватбен обет”, който за две седмици по кината е натрупал 80 602 лева. Чисто романтичните продукции (били те драматични или комедийни) по принцип не могат да се похвалят с големи приходи в България и затова съдейки по досегашното му представяне, “Сватбен обет” е на път да се превърне в изключение. Филмът няма да може да се конкурира с ленти като “Пътуване до тайнствения остров” и “Подземен свят: Пробуждане”, но все пак е на път да надмине границата от сто хиляди лева, което ще бъде едно добро постижение за оригинална продукция, тръгнала по кината без да разчита на силна рекламна кампания.3D-версията на хита на Джордж Лукас “Междузвездни войни: Епизод I Невидима заплаха” заема девето място, със спечелени за три седмици 111 896 лева. Имайки в предвид популярността на поредицата на Лукас, очакванията за приходите на “Епизод I 3D” бяха без съмнение по-големи. Тези очаквания обаче не бяха оправдани, което не и толкова изненадващо, тъй като въпреки добавения триизмерен ефект, “Междузвездни войни: Епизод I Невидима заплаха” е все пак филм чиято официална премиера се състоя преди години и повечето обикновени зрители са имали възможността да го гледат.Екшън-трилърът със Сам Уортингтън, “Мъж на ръба”, е на десета позиция в класацията, като за един месец по кината е натрупал 150 846 лева. Филмът пристигна в България без претенции за лидерство, но въпреки това успя да оглави бокс офиса в първата си седмица и сега вече може да се похвали с ако не огромни, то напълно задоволителни за подобен род филми приходи. До момента по света, “Мъж на ръба” е спечелил общо 34,839,723 долара. ... още »
Холивудските звезди Камерън Диас, Рийз Уидърспун и Гуинет Полтроу ще се превъплътят в ролите на три певици в предстоящата комедия “One Hit Wonders”, чиито режисьор ще бъде създателя на “Яж, моли се и обичай”, Райън Мърфи.Филмът все още не разполага със сценарий, но от студиото Sony Pictures заявиха официално, че ще отпуснат бюджета за снимки и ще го разпространяват по света, а Диас, Уидърспун и Полтроу са потвърдили намерението си да изпълнят главните женски роли.Желанието на режисьора Райън Мърфи е да започне да снима “One Hit Wonders” веднага след като приключи с работата си по базираната на истински случай драма “Нормално сърце”, в която ще си партнират Джулия Робъртс и Алек Болдуин.Освен вече споменатите три актриси, към проекта на Sony Pictures най-вероятно ще се присъедини и музикалната звезда Бионсе Ноулс. За момента все още не се знае дали тя ще играе фиктивен персонаж или самата себе си.Сюжетът на “One Hit Wonders” ще разказва за три певици (в чиито роли ще видим Камерън Диас, Рийз Уидърспун и Гуинет Полтроу), които имат само по една известна песен от средата на 90-те, и които неуспешно се опитват да дадат нов старт на кариерите си.След като индивидуалните им опити се провалят, те решават да обединят усилията си и да сформират една обща група, която да има различен подход към музикалните представления.Режисьорът Райън Мърфи: “Идеята за филма се роди след една от многото ми срещи с Камерън, Рийз и Гуинет. От доста време се опитваме да намерим забавен проект по който да работим заедно и “One Hit Wonders” се оказа точно това от което имаме нужда. Разменяхме си постоянно идеи и когато стана дума за модерна комедия с много любов към музиката всички се въодушевиха. Ейми Паскал (началничката на Sony Pictures) хареса идеята ни и съм много горд че ще имаме нейната пълна подкрепа.”Екранен партньор на актрисите ще бъде младия комик Анди Самбърг (“Точната бройка”), който ще изпълни ролята на млад музикант, помагащ на триото певици. Според най-новата информация от Sony Pictures, останалите актьорски попълнения в продукцията ще бъдат обявени едва след приключи работата по сценария.Освен, че ще режисира “One Hit Wonders”, Райън Мърфи ще работи и по сценария на филма, заедно с Брад Фалчук (“Отбор за милиони”) и Йън Бренън (“Големи неприятности”).Мърфи уточни, че лентата му няма да бъде мюзикъл, а “съвременна комедия за състоянието на музикалния бизнес и как трите главни героини се приспособяват към промените в този свят”. Гуинет Полтроу ще продуцира филма, заедно с Камерън Диас и Райън Мърфи, а в най-добрия случай снимките ще стартират в края на тази година.Работата по сценария на “One Hit Wonders” се очаква да започне до един месец. ... още »
Премиера в България: 31.08.2012Във филма “Съседска стража”, Бен Стилър и Винс Вон са двама бащи, които са принудени да се присъединят към “кварталните наблюдатели” – група от мъже, които се грижат за безопасността и спокойствието на съседите си.Много скоро, героите на Стилър и Вон откриват, че всъщност основната цел на всичко това е мъжете да са далеч от съпругите си, и да се отдават на всякакъв вид забавления.Вече неотметна част от тази група, двамата приятели са убедени, че това е края на скучното им ежедневие. Но всичко се променя, когато “кварталните наблюдатели” разбират за подготвян от извънземни същества план за унищожаването на Земята. ... още »
от Лора ТрайковаНе един режисьор подхожда към дебютния си филм много лично. Вие също избрахте да разкажете лична история. С какво ви вълнува тя, години след като сте я преживял?Не бих определил "Аве" като автобиографичен филм - историята е почти изцяло плод на фикция. В нея същеcтвуват автобиографични елементи, но те са по-скоро отправна точка. Подобно на главния герой Камен, когато бях на 19 години, аз самият се сблъсках с последствията от смъртта на един от най-близките ми приятели. И подобно на Камен, романтичните ми представи за смъртта претърпяха крах. Прототипът на главната героиня е момиче, което една нощ буквално намерих на прага си, и чиято магнетичност и енигматичност се опитах да превъплътя на екрана."Аве" е road movie за сблъсъка на двама тийнейджъри със светa на възрастните. Филмът разказва една необичайна любовна история между двама по своему алиенирани герои - патологична лъжкиня, избягала от къщи и млад художник, който, подобно на Холдън Колфийлд от Спасителят в ръжта, е решен, независимо от последствията, винаги да каже истината. В това отношение, тематиката на "Аве" ми е изключително близка и никога не е представала да ме вълнува. Колко дълъг беше пътят на "Аве" от проект до екрана – кога се роди идеята ви за него, как намерите финансиране, доколко се промени първоначалният ви сценарий в различните етапи на осъществяване на продукцията и… защо не се отказахте, въпреки очевидно нелекия път на филма?През 2006 година, съвместно с Арнолд Баркъс, моят съсценарист и в "Аве", работех по съвременна адаптация на Престъпление и наказание, чието действие се развива в Бруклин. Поради мащаба на проекта, скоро ми стана ясно, че реализацията му като дебютен филм би била изключително трудна. Един ден, докато седях на по бира с един мой приятел режисьор, и се оплаквах, че сигурно ще отнеме години да осъществя този проект, той ми подметна: “Ти разказваш толкова много увлекателни истории от юношеството си, защо не напишеш нещо близко с тях? Нещо, което да можеш бързо да осъществиш...” Така се роди идеята за "Аве". Онова, което не знаех тогава, е че ще минат години преди тази идея да се превърне в завършен филм.Първоначално започнах да развивам "Аве" с продуцентите Фред Белаиш и Джофроа Гризон от Shilo Films, Париж. Скоро след това в проекта се включи Димитър Гочев от Камера. Финално, филмът беше финансиран от НФЦ, KB Films (моята кино компания), Камера, БНТ и чрез предварителна продажба за френска дистрибуция и световни продажби на Le Pacte, Париж.Сценарият претърпя много варианти и промени, в които, спроред мен, загуби част от първоначалната си свежест. И ако трябва да извадя за себе си поука за следващия филм, тя е да се подчинявам изключително на инстинкта си и да избягвам формули, както в структурата, така и в съдържанието. Едни от най-оргиналните произведения в киното са резултат от несъобразяване с наложените канони.Що се отнася до постоянство ми - аз не се отказвм лесно от онова, което обичам. Пример за любовта ми към определен проект е връщането, седем години по-късно, към идеята за Престъпление и наказание.Филмът ви има вече богат фестивален живот и няколко международни награди, но му предстои да се срещне с българската публика - на 9 март ще открие 16-ия София Филм Фест. Какви са очакванията ви и евентуалните ви притеснения от срещата му с нея?Емоционалната ми реакция с българския зрител е изключително силна. Когато филмът беше представен на Златна Роза във Варна, аз избягах по време на прожекцията и не се върнах обратно, за да не срещна зрителите и да не ми се наложи да коментирам филма с тях. За моя голяма изненада, критиката (и публиката) реагира изключително позитивно.Едно от нещата, които биха ме зарадвали безкрайно, е ако "Аве" успее да разруши, макар и частично, отвратителния стереотип, че “в България се гледа само кино чалга и няма публика за друго кино”. (Това е цитат!) Аз бях в шок когато ме посъветваха да не обявяваме наградите на филма, защото публиката се “плашела от това” звучало “прекалено интелектуално”. За мен подобно отношение към кино публиката е изкючително цинично и просто ме вбесява. Аз вярвам, че в България има публика за едно друг тип кино - кино с човешки измерения.Надеждата ми за "Аве" е в 18-28 годишните зрители. Вярвам, че ще успеят да се идентифицират с главните герои. Както и в техните родители, на които "Аве" би напомнил за привидната безгрижност на младостта.Кои бяха най-любопитните и кои бяха най-изненадващите реакции, които сте получавал от зрители след прожекциите на "Аве", на различните международни фестивали?За сега "Аве" се радва на изкючителна популярност сред зрителите на многобройните кино фестивали, на които е показван. Ентусиазмът варира в зависимост от страната, но залите често са препълнени и билетите продадени предварително. Критиката също реагира добре. С изключение, на моето любимо издание Hollywood Reporter, с което си лягам и ставам. Шегувам се, разбира се...Непосредствено след България, "Аве" тръгва по кината в Швейцария и Франция. И съм много любопитен какви ще бъдат реакциите на критиката, както и бокс офисът.Къде можете да поставите "Аве" сред останалите български филми през последните две години – смятате ли, че той носи по-различен, може би нетипичен за новото българско кино отпечатък, поради факта, че вие живеете отдавна извън България?Определено смятам, че "Аве" не е типичен филм в измеренията на съвременното българско кино. Причините за това са много, и една от тях най-вероятно е, че живея предимно извън България, другата е типът кино, който обичам и към който се стремя.Въпреки че историята ви е ситуирана в България, тя би могла да се случи навсякъде, и героите в нея не са само типични български персонажи. Защо я заснехте филма у нас, въпреки че той е международна ко-продукция?От самото начало "Аве" беше писан за България и въпреки универсалността на историята, никога не съм си представял да бъде заснет на друго място. В един момент имах предложение да пренапиша сценария за английско говоряща страна но това за мен не беше вариант.Как открихте Анжела Недялкова? Тя е непрофесионална актриса – с какво ви спечели, за да й поверите главната роля? Още повече, че първоначално сте се спрял на друга актриса…Един от проблемите, с които се сблъсках докато работех по кастинга на "Аве", беше изкючително негативното отношението кьм непрофесионалните актьори в България. Самото определение “натуршчик” добило безкрайно пренебрежителна конотация.Единственото, което в крайна сметка има значение, е дали изборът за определена роля е подходящ или не, всичко друго е въпрос на етикети. В случая с "Аве", Анжела Недялкова беше най-подходящият избор.Различаваше ли се вашият подход към работата с нея, от отношението ви към професионалните актьори и в какво?За мен беше ясно от самото начало, че основното, което трябва да дам на Анжела, е чувството за сигурност и протекция. Останалото беше просто въпрос на финото й моделиране в ролята. Моят стил на режисиране е да режисирам минимално - намесвам се само когато виждам, че пред камерата се случва нещо неубедително, което не носи духа на сцената или историята.В тази връзка, в работата ми с част от професионалните актьори се наложи да се намесвам много. Практитата ми с тях беше следната - дубли докато не престанат да “играят” или “да си правят ролята”. В момента, в който буквално отказваха да играят, за мен нещата започваха да се получават.Ованес Торосян също не е първият ви избор за другият главен герой – Камен. Ролята му първоначално е трябвало да бъде изпълнена от брат му Тигран. С какво пък ви впечатли Ованес и как се справи той в първата си отчетливо главна роля в киното и в партньорство с една „непрофесионалистка”?Ованес Торосян беше единственият актьор, на който можех да повярвам в ролята на Камен.Кои са актьорските качества, които цените най-много и търсите да откриете у актьорите, с които работите?Истинност и пълно отдаване на ролята - качества, които изисквам също и от себе си като режисьор.А имате ли вече идея за следващ филм, която можете да споделите?Както вече споменах, върнах се към идеята (нека така да я наречем) за "Престъпление и наказание", въпреки че романът на Достоевски е само инспирация за нашата история. Отново работя с Арнолд Баркъс, и сме близо до завършването на първи вариант на сценария.Освен режисьор, вие сте и визуален артист, а имате и студио за арт продукция в Ню Йорк. По какъв начин си помагат и как си пречат различните ви занимания? Къде се чувствате най-удовлетворен?KB Projects, арт студиото ми в Ню Йорк, е просто бизнес, който за съжаление продължава да изяжда голяма част от времето, което бих желал да посветя на кино и изкуство.След многократно отлагане на изложби през последните две години, за първи път работя върху нова изложба от скулптори и фотографии.Успешна премиера в България!Благодаря. ... още »
от Стефан ДимовНебесен Атлас(22 октомври, 2012)Епична история за човешкия вид, при който действията и последствията в живота ни влияят един на друг през миналото, настоящето и бъдещето – както една душа се оформя от убиец в спасител, а прост жест на добрина преминава през вековете, за да подтикне революция.Много хора с нетърпение чакат голямото универсално завръщане на Уашовски – с пълен гръм и трясък, не само като сценаристи, а в пълното им бойно снаряжение, като режисьори (още повече и покрай шума за нови „Матрици”). Не, че „Спийд Рейсър” не беше супер добър, просто бе много тясно насочен и дори не можа да си възвърне бюджета. За сметка на това пък, новият им проект, който трябва да излезне по екраните в края на годината, е точно обратното – фабула, обединяваща шест истории от четири различни столетия (края на 19 век до пост-апокалиптично далечно бъдеще).Основата на филма е едноименния роман на Дейвид Мичъл от 2004 (544 страници), който спечелва няколко престижни литературни и научно-фантастични награди. Главни теми са прераждането, възходът и падението на човека. Заедно с Анди и Лана Уашовски, сценарист и режисьор на „Cloud Atlas” е почитания Том Тиквер, като режисьорите ще работят със своите си снимачни екипи по отделно. Въпреки, че е копродукция, „Cloud Atlas” ще бъде най-скъпият германски филм правен някога (100 милиона долара бюджет). Снимките на лентата започнаха на 16 септември 2011, а по думите на Джим Броудбент, филма би трябвало да продължава малко над 3 часа. Все още очакваме първият тийзър на „Cloud Atlas”. Черният рицар: Възраждане (20 юли 2012)„Батман в началото” не само изгради основите на една любима трилогия, а също така и промени начина, по който да гледаме на филмовите комиксови адаптации. Реалистичен, страховит и дълбаещ навътре в съзнанието на своя протагонист, Кристофър Нолан превърна Черния рицар от Готам в нещо много повече от богат здравеняк с наметало, борещ се с престъпността – той го превърна в една легенда, показвайки ни реалната същност на лицето под маската – уязвим човек, борещ се със страховете си не по-малко от всички нас. Човек, лишил се от собствената си личност, в името на нещо повече ... един идеал.След това дойде „Черният рицар”. Всички фенове с нетърпение очакваха продължението на "Началото", а смъртта на Хийт Леджър половин година преди премиерата допълнително нажежи интереса до магмено червено.Само от трейлъра, ролята му като Жокера беше определяна като претендент за едно от най-силните актьорски изпълнения на всички времена. 18 юли, 2008 дойде и филма счупи всичко, като дори за известно време зае №1 в класацията топ 250 на imdb.com, изпреварвайки „Изкуплението Шоушенк” и „Кръстникът”. Четири години по-късно (пет месеца от сега) идва времето на завършека на трилогията, определян от британския Гардиън като „вероятно най-очакваното филмово събитие от влизането на Огюст и Луи Люмиер в салона на парижкото Гран Кафе на 28 декември, 1895 година.Хиляди фенове до преди една година съкровено се надяваха, че Нолан ще включи неизползвани кадри с Хийт Леджър (или поне гласа му) в новата лента, като дори излизаха слухове и новини за подобни действия (както и за компютърно генериране на образа и говора му). Мнозина потребители на сайта nolanfans.com (както и аз самият) още от 2010 споделят свои сънища, разказващи за тяхно присъствие на премиерата на „The Dark Knight Rises”.The Man with the Iron Fists(края на 2012)С голяма лаконичност около сюжета на филма, Робърт Дигс (RZA) от Wu-Tang Clan поставя дебюта си във филмопроизводството с помощта на обичания „кървав” мераклия – Илай Рот. RZA и Рот обсъждат проекта от 2005, а през 2007 започва продукцията на филма, като двамата пишат сценария в продължение на две години, широко обсъждайки аспектите на историята и детайлите на всяко едно оръжие.Освен с огромното си влияние в хип-хоп света, Дигс е известен като един от най-големите познавачи на азиатски бойни изкуства и филмите с тях. След като безброй пъти е отдавал почит на древни самураи и кунг-фу бойци в музиката си, RZA най-накрая ще го направи и с мощта на седмото изкуство, заставайки зад и пред камерата. Продуциран от Куентин Тарантино, „The Man With The Iron Fists” разказва историята на ковач във феодален Китай (RZA), който произвежда оръжия за малко селце, но скоро се налага да защитава себе си и съжителите си в борба на живот и смърт. Във филма му партнират Ръсел Кроу, Луси Лиу, Пам Гриър и Джейми Чунг, а бюджетът се равнява на 20 милиона долара.Django Unchained(25 декември 2012)След като доказа, че може да бъде еднакво креативен и провокативен в съвсем различни жанрове, Куентин Тарантино се насочва и към забравения Уестърн, жанра на Серджо Леоне – човекът оказал най-силно влияние в творчеството му.Момчето от Ноксвил изпитва желание да плува в тези води от много време. Освен, че ще пресъздаде чисто жанровия "спагети-уестърн" от 60-те и 70-те, Тарантино ще разкаже жадуваната си история за противното минало на Америка – робството: „Искам да го направя като жанров филм, но такъв, който се занимава с всичко онова, с което Америка никога не се захвана, защото се срамува от него, а другите страни усещат, че не е правилно да се бъркат в тези територии.”Събрал повече от епичен актьорски състав (Дон Джонсън, Саша Барън Коен, Джоузеф Гордън-Левит, Куентин Тарантино, Франко Неро, Кристоф Валц, Леонардо Ди Каприо, Самюел Л. Джаксън, Джейми Фокс, Кърт Ръсел, Кери Уошингтън и RZA), „Django Unchained” ще разкаже историята на спечелилия свободата си роб, Джанго (Фокс), който пътува през Америка с немския зъболекар, превърнал се в ловец на глави – Д-р Кинг Шулц (Валц), за да избави от робство жена си, Брумхилда (Кери Уошингтън) от господството на чаровния психопат, франкофил и притежател на плантации в Мисисипи, Келвин Кенди (Леонардо Ди Каприо). Работата по проекта започва през 2007, а четири години по-късно, Куентин връчва крайния вариант на сценария на братята Уайнстайн. Първата клапа е ударена през януари 2012, а филмът трябва да бъде по кината на Коледа. ... още »
Изненадайте вашата половинка с DVD подарък за 8 март :-)LOVE.NET проследява паралелно историите на галерия от персонажи, опитващи се да коригират живота си чрез Интернет или просто да се забавляват в мрежата. Филмът разказва за любовта във всичките й проявления – за неизбежната и необяснима любов, но и за повърхностната, бързоликвидна любов.Език: Български, Английски, Dolby Digital 5.1Субтитри: Български, Български за хора с увреден слух, English subtitles, English for the hearing impairedРежисьор Илиян Джевелеков Сценарий Нели Димитрова, Матей Константинов, Илиян ДжевелековОператор Емил Христов (А.Б.О.) Художник ГЕОРГИ ДИМИТРОВ Музика Петко Манчев Монтаж Александра ФучанскаХудожник костюми Силвия Владимирова, Кристина Томова Кастинг Александра Фучанска Звуков дизайн Михаил ДичевFX супервайзър Филип Повов, Георги Димитров Супервайзър постпродукция Ангел СтефановИзпълнителен продуцент Стефан Горанов Продуценти Георги Димитров, Матей Константинов, Илиян ДжевелековПРОДУЦЕНТСКА КЪЩА МИРАМАР ФИЛМ КОПРОДУЦЕНТ НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ, ЗУУМ МЕДИА С ПОДКРЕПАТА НА НАЦИОНАЛЕН ФИЛМОВ ЦЕНТЪРУчастват Христо Шопов, Захари Бахаров, Лилия Маравиля, Койна Русева Диана Добрева ,Диляна Попова, Лора Чешмеджиева, Йорданка Кузманова, Владимир Пенев и Тео АврамовСЪС СПЕЦИАЛНОТО УЧАСТИЕ НА ДЖОН ЛОУТЪН И МИК БОКС ... още »
Десет дни ни делят от най-мащабното международно киносъбитие в България. За 16-та поредна година СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ (Sofia International Film Festival), акредитиран от Международната федерация на филмовите продуцентски организации (FIAPF) като състезателен фестивал, ще събере филми, гости, звезди, журналисти и почитатели на доброто кино в София.СФФ се организира от Арт Фест под патронажа на Столичната община, в партньорство с Министерство на културата, Националния филмов център и Националния дворец на културата, с подкрепата на програмите МЕДИА и МЕДИА Mundus на Европейската комисия, ЮНЕСКО – Регионалното бюро за наука и култура в Европа, национални и чуждестранни културни институти и спонсори. Основен спонсор на 16-ото издание на фестивала е Jameson Irish Whiskey.16-ият София Филм Фест ще се състои от 9 до 18 март 2011 в София, с предварителни прожекции от 2 до 8 март в Дома на киното и допълнителна програма от 19 до 29 март в София, Бургас, Пловдив и Варна. Фестивалните прожекции ще продължат до 5 април в Дома на киното.Програмата съдържа 138 игрални, 39 документални и над 80 късометражни филма. Селектираните филми ще бъдат показани на нетърпеливата фестивална публика в традиционните рубрики Международен конкурс за първи и втори филм, Голямата петорка, Киното днес – големите майстори, Киното утре – големите надежди, Ново българско кино, Балкански конкурс, Документален конкурс, Награда Jameson за късометражен филм и други.Световноизвестният турски режисьор Нури Билге Джейлан, носител на множество награди от престижни фестивали ще бъде специален гост на 16-ия София Филм Фест и ще получи Наградата на София на Столичната община за приноса си към киноизкуството. Той ще представи последния си филм „Имало едно време в Анадола”, спечелил Голямата награда на журито (Grand Prix) в Кан’11. Наградата на София ще бъде връчена на още трима режисьори: българина Георги Стоянов, създател на незабравимите киноистории „Случаят Пенлеве” и „Щурец в ухото” (който ще бъде представен на специална прожекция в кино „Одеон“), автор на романа „Ваучър Калифорния-Гулаг“ и председател на СБФД, и босненеца Данис Танович, един от любимите творци на българската фестивална (и не само) публика, носител на "Оскар" за „Ничия земя“ (който ще има и ретроспектива) и британеца Хю Хъдсън, чиито дебютен филм „Огнените колесници“ е удостоен с 4 „Оскар”-а (ще го видите на специална Олимпийска гала след Церемонията по връчване наградите на СФФ).Фестивалът стартира на 9 март с премиерата на игралния дебют „Аве” на българския режисьор Константин Божанов, отличен със Специалната награда на журито на МКФ Сараево 2011, след участие в Седмицата на критиката в Кан.Паралелното официално закриване в зала 1 на НДК и кино Люмиер на 18 март предлага на зрителите избор между отличения със „Златна мечка”, „Златен глобус” и „Оскар“ (за най-добър чуждоезичен филм) „Раздяла” на иранеца Асгар Фархади и документалния портрет „Стоичков” на Борислав Колев, който ще бъде почетен с присъствието на главния герой на филма – суперзвездата на българския футбол Христо Стоичков.Специална програма от звездни заглавия ще радва зрителите в „Cinema City” – дигиталният екран на 16-ия София Филм Фест. Само там зрителите ще имат шанс да видят „Златният лъв” от Венеция 2011 – „Фауст” на Александър Сокуров, най-новия филм на Жюли Делпи „Космическа лаборатория” (специална награда на журито от Сан Себастиан’11), екранизацията по Емили Бронте „Брулени хълмове” (реж. Андреа Арнолд) и 3D откровението на Вим Вендерс „Пина”, номиниран за „Оскар” за документален филм. Още 10 филма от фестивалната програма ще имат своите специални прожекции в Cinema City.След 2011 г. отново два премиерни български филма, ще участват в Международния конкурс, където за десети път ще бъде присъдена Голямата награда за най-добър филм (първи или втори игрален филм на режисьори от целия свят). В надпреварата ще се включат:„Аве” – България, режисьор Константин Божанов„Бъдещето е завинаги” (Future Lasts Forever) – Турция, режисьор Йозджан Алпер„Вълшебната долина” (Magic Valley) – САЩ, режисьор Яфе Зин„Вяра, любов и уиски” – България, режисьор Кристина Николова „Историите са живи, когато се помнят” (Historias que so existem quando lembradas) – Бразилия-Франция-Аржентина, режисьор Жулия Мурат.„Куклата, Шишко и аз” (Doll, the Fatso & Me) – Германия, режисьор Феликс Щинц „Поколение П” (Generation P) – Русия, режисьор Виктор Гинзбург „Свещената крава” (Father, Son and The Holly Cow) – Полша, режисьор Радек Венгжин„Свещеният летящ цирк” (Holly Flying Circus) – Великобритания, реж. Оуен Харис „Сънят на Адалберт” (Adalbert’s Dream) – Румъния, реж. Габриел Ахим„Фиш енд чипс” (Fish’n’Chips) – Кипър, реж. Елиас Деметриу„Шанс” (The Odds) – Канада, режисьор Саймън ДейвидсънМеждународно жури ще определи основните награди на 16-ия София Филм Фест. Негов председател е британският режисьор Дейвид Макензи, а колеги в оценяването на 12-те филма от конкурсната програма и 12-те късометражни кандидати за Наградата Jameson ще му бъдат други трима режисьори - Драгомир Шолев (България), Олга Диховичная (Русия) и Ян Цвиткович (Словения), както и продуцентът Марк Баше (Франция).Ще бъдат присъдени и традиционните за Фестивала награди: за най-добър филм, режисьор, специална награда на журито, на ФИПРЕССИ, на публиката, КОДАК за най-добър български игрален филм. Наградата за най-добър балкански филм за пръв път ще бъде отсъдена от специално тричленно жури в състав Джим Старк (САЩ, продуцент), Ана-Фелиция Скутелнику (Молдова, режисьор) и Петер Заврел (Австрия, експерт). Отделно жури ще определи и Наградата за най-добър документален филм: Елдора Трайкова (България, режисьор), Бен Хопкинс (Великобритания, режисьор) и Джей Уайсберг (САЩ, журналист, „Варайъти“). За първи път тази награда ще бъде осигурена от ЮНЕСКО.За десети път ще бъде присъдена и наградата JAMESON за най-добър български късометражен филм - статуетка и премия от 6 000 Евро. Тази награда се връчва като съвместна инициатива на София Филм Фест и Jameson Irish Whiskey. Селекционната комисия в състав: Камен Донев – актьор и режисьор, Геновева Димитрова – кинокритик, Крум Родригес – оператор, Мариан Вълев – актьор и Павел Веснаков – режисьор, носител на наградата JAMESON за 2011, определиха 12-те финалисти в конкурса. Кой от филмите ще получи наградата за 2012 – това ще определи международното жури.В програмата „Фокус Румъния” София Филм Фест 2012 ще представи едни от най-важните имена и филми от румънската нова вълна - десет години шеметен възход на киното, което удиви световните фестивали и върна зрителите към авторския филмов език. В партньорство с Transilvania International Film Festival в панорамата на СФФ са включени 10 румънски заглавия от началото на ХХI век: носителят на „Златна палма” „4 месеца, 3 седмици, 2 дни” (реж. Кристиан Мунджиу), „12:08 източно от Букурещ” на Корнелиу Порумбою, удостоеният с Голямата награда на журито на Берлинале „Ако искам да свиря, аз свиря” (реж. Флорин Шербан), „Болни от любов” на Тудор Джурджу, „Вторник, след Коледа” на Раду Мунтеан, „Любовникът” (реж. Каталин Митулеску), „Мечта за Калифорния” (реж. Кристиан Немеску), „Най-щастливото момиче на света” (реж. Раду Жуде), „Смъртта на г-н Лазареску” (реж. Кристи Пую) и селектираният за конкурсната програма на СФФ 2012 „Сънят на Адалберт” (реж. Габриел Ахим). В София ще гостуват утвърдени творци от северната ни съседка като продуцента, режисьор и фестивален директор Тудор Джурджу, режисьорите Каталин Митулеску и Габриел Ахим, актрисата Ада Кондееску, продуцента Даниел Митулеску и други.В програмата на 16-ото издание на София Филм Фест е включен и „Фокус Ирландия”, организиран с любезното съдействие на посолството на Ирлания у нас. Сред 6-те заглавия има познати на българските зрители като „Веднъж” и „Закуска на Плутон” и непоказвани у нас филми като „Целувки” (Kisses, със Стивън Риа), „Паркинг” (Parked), „Чувство” (Sensation) и „Кеят” (The Pier), чиято прожекция на 17 март – денят на св. Патрик, ще бъде Ирланската гала на фестивала.В рамките на 16-ия София Филм Фест ще се проведе Международен форум на ЮНЕСКО на тема „Визия за Балканите – творчески поглед към бъдещето на Югоизточна Европа“. Специалното събитие ще бъде част от програмата на Sofia Meetings и ще се състои на 17 март в сградата на Централния военен клуб. Над 20 водещи експерти в областта на културата от региона ще пристигнат специално за участие във Форума. Организацията на обединените нации за образование, наука и култура (ЮНЕСКО) подкрепя активно 16-ия София Филм Фест и ще връчи наградата в конкурса за най-добър документален филм.Благодарение на традиционното дългогодишно сътрудничество между Британски съвет и София Филм Фест, българската публика ще има възможност да гледа над 15 кинозаглавия, разпределени в различните рубрики на фестивалната програма, чиято кулминация са Олимпийската гала – филма „Огнените колесници”, представен лично от режисьора Хю Хъдсън, и специалната прожекция на „Перфектно чувство“, представен от режисьора Дейвид Макензи. Акцент в програмата на СФФ 2012 е и ретроспективата „Дикенс на кино”.Сред специалните събития на София Филм Фест 2012 са Галата на звездите и Галата на толерантността. Звездната вечер (18 март) ще предложи прожекцията на филма „А защо да не живеем заедно“ (стартирал като проект от София Мийтингс през 2008) на Стефан Роблен, за която са поканени Джералдин Чаплин, Пиер Ришар, режисьорът Роблен и продуцентът Кристоф Брюнше. Галата на толерантността (16 март), ще срещне зрителите с номинирания за „Златна палма” в Кан’11 „Хавър” на култовия Аки Каурисмаки.Като скъпи гости на фестивала през 2012 очакваме немската кинозвезда Тил Швайгер, който заедно със Санчо Финци и продуцента Томас Циклер ще представи блокбастъра „Петел с вино” – немската гала на фестивала; любимецът на няколко поколения български зрители Любиша Самарджич, който пристига у нас за регионалната премиера на „Дъжд над Балканите”; и ветеранът на италианското кино Джулиано Монталдо, чийто най-нов филм „Индустриалецът” е включен в рубриката „Киното днес – Големите майстори”.Сред гостите на фестивала са още:Немската актриса Катя Рийман – ще представи филма си „Теория на относителността на любовта“, в който изпълнява 5 роли.Израелският режисьор Еран Колирин („Размяната“) ще го видим в София четири години след представянето на култовия „Посещението на оркестъра“.Директорът на училището по музика UCLA в Калифорния Тим Райс, който ще представи режисьорският си филм „Да ти напълни душата“ за българските музиканти семейство Варимезови, заедно с българката Валентина Ганева, монтажист на филма, която живее в САЩ повече от 20 години.Младата надежда на руското кино Ангелина Никонова пристига в София, за да представи игралния си дебют „Портрет по здрач“, в който участва членът на журито Олга Диховичная.Александър Миндадзе, смятан за един от най-добрите съвременни руски сценаристи и режисьори ще представи на СФФ 2012 „В събота“ – първият руски игрален филм, посветен на ядрената катастрофа в Чернобил.През 2012 година отново гост на фестивала ще бъде уникалният Зигфрид, с най-новия си филм „Детски истории“.След броени дни в София германецът Файт Хелмер ще представи предизвикателната, нестандартна любовна история „Байконур”.Американският режисьор и сценарист Майкъл Ди Джакомо ще гостува със съвременната градска приказка „Някъде, довечер”, с Джон Туртуро в главната роля...Специален акцент в програмата на фестивала, най-новата рубрика в 16-ия София Филм Фест е „КИНО и ВИНО”, реализирана със съдействието на Домейн Бойар. Изненади и повече информация очаквайте след началото на фестивала.И през 2012 година ще зарадваме верните киномани с рубриката „Голямата петорка”, която включва филми, спечелили най-важните награди на петте водещи кинофестивали в света – Кан, Берлин, Венеция, Торонто и Сънданс. Освен споменатият вече „Имало едно време в Анадола”, сред тях са най-новият филм на белгийските режисьори Жан-Пиер и Люк Дарден – „Момчето с колелото” (Голямата награда на журито в Кан, поделена с „Имало едно време в Анадола”), един от най-коментираните филми на 2011 – „Торинският кон“ на иконата на авторското кино Бела Тар (Голямата награда на журито в Берлин’11), „Фауст“ на големия руски кинематографист Александър Сокуров („Златен лъв“ от Венеция’11), италианският „Твърда земя” на Емануеле Криалезе (Специалната награда на журито – Венеция’11) и норвежкият филм „Happy, Happy”, пълнометражен дебют на Анне Севицки (Голямата награда на журито и Наградата за режисура от Сънданс’11).Словенски акцент в програмата на 16-ия СФФ 2012 е филмът „Шоково състояние” – черна комедия за капитализма и променящите се обществени ценности в Източна Европа, чиято премиера ще се случи в присъствието на режисьора Андрей Кошак, актьорите Мартин Марион и Никола Койо и композитора на музиката Стефан Вълдобрев. Филмът е включен извън конкурса в балканската програма на фестивала. Сред заглавията, които ще се състезават за Наградата за най-добър балкански филм са българските филми „Аве” и „Кецове”, румънските „Любовникът” и „Сънят на Адалберт”, участниците в международния конкурс „Бъдещето е завинаги” и „Фиш енд чипс” и още 6 заглавия от Босна и Херцеговина, Гърция, Македония, Словения, Сърбия и Турция, на които ще обърнем внимание в отделна пресинформация.В програмата „Киното днес – големите майстори” зрителите отново ще могат да видят последните филми на едни от утвърдените режисьори на съвременното кино. Сред 20-те заглавия са „Ариранг” на Ким Ки-дук; „Тришна” на Майкъл Уинтърботъм; „Жената от № 5” на Павел Павликовски; „Трябва да поговорим за Кевин”, на Лин Рамзи; новият филм на Файт Хелмер – „Байконур”, който ще бъде представен от режисьора, също както „Детски истории” на Зигфрид, представен от неговия автор и др.В програмата „Киното утре – големите надежди” са включени филми на едни от най-горещите открития в световното кино през последната година, сред които „Акациите” на Пабло Джорджели (наградата „Златна камера” от Кан ’11), „Бъдещето” на Миранда Джулай (от конкурсната програма на Берлинале ’11), „Размяната” на Ернан Колирин (от конкурсната програма на Венеция ’11), „Някъде, довечера” с Джон Туртуро. Единствената дама от международното жури - Олга Диховичная, ще има възможност да представи пред българската публика филма на Ангелина Никонова „Портрет по здрач”. Режисьорката също ще бъде в София.Сред акцентите на 16-ия София Филм Фест са специалната премиера на филма „Испания” (реж. Аня Саломоновиц, гала прожекцията на „Метрополис” (реж. Фриц Ланг), в съпровод на пианото на Маркус Хорн (в партньорство с Гьоте-институт, както и цялата немска програма на фестивала), южноафриканската гала с филма „Сектор 9” (вход свободен!, в партньорство с посолството на Южна Африка) и българската премиера на „Нощ в края на лятото” (Австрия, реж. Бернард Камел), представен от актьорите София Кузева, Мартин Герасков и Криста Чернева.Трима легендарни кинематографисти ще бъдат уважени с представителни панорами, включени в програмата на СФФ 2012. Това са италианският класик Еторе Скола (с подкрепата на Италианския институт), чешкият режисьор Милош Форман от годините „преди да излети” (в партньорство с Чешкия център) към звездна слава отвъд Атлантика и полският майстор Анджей Вайда (с подкрепата на Полския институт).Българското игрално кино ще представи филмите, завършени след март 2011. Сред заглавията, освен двата филма от конкурсната програма – „Аве” и „Вяра, любов и уиски”, за първи път пред фестивалната публика ще бъде представен „Миграцията на паламуда” на режисьора Людмил Тодоров, с участието на Христо Мутафчиев, Стефан Вълдобрев и Велко Кънев.Голям е броят на българските документални премиери. Сред тях са „Стоичков” на Борислав Колев, „Човека и Народа” на Светослав Овчаров (за Тодор Живков), „The Boy Who Was a King ” на Андрей Паунов (за Симеон Сакскобургготски, Българската гала на фестивала), „Град на мечти“ на Светослав Драганов, „Филмова орис“ на Никола Корабов, „Вляво от пътя Лондон-Калкута“ на Михаил Мелтев, „Случайни гости за случаен влак“ на Антоний Дончев и други. „Татко снима мръсни филми” (реж. Йордан Тодоров), посветен на българинът Стивън Апостолоф, известен холивудски режисьор на еротични филми от 60-те и 70-те години, ще ни представлява в Докумнталния конкурс. На премиерата на филма ще присъстват синът на режисьора Кристофър Апостолоф и актрисата Надежда Добрев. Предстои да научите още детайли по пълната българска програма. За първа година в програмата на София Филм Фест е включено като специален акцент представяне на международния филмов фестивал „Милениум”, създаден през 2009 година от Любомир Георгиев и Златина Русева. Това е единственият световен кинофестивал, посветен на „Целите на хилядолетието”, независима инициатива, подкрепена от ООН и много международни и европейски организации. Успехът на първите три издания на фестивала се дължи на качеството на представените филми и на множеството дебати и семинари, които съпътстват събитието. Седем документални филма ще бъдат представени на фестивалната публика в София. Галата на Милуниум е прожекцията на „Моят босоног приятел“ на 10 март в Дома на киното.За първи път преди официалното откриване на София Филм Фест в Дома на киното ще има подгряваща филмова седмица.В нея са включени филми от програмата Ново българско кино; някои от заглавията във „Фокус Румъния”; специалната премиера на най-новия филм на Алексей Балабанов „Огнярът”; и Галата на Европейския парламент (на 8 март) в партньорство с Френския културен институт, когато „Снеговете на Килиманджаро” (реж. Робер Гедигиан), носител на наградата „LUX”, ще бъде представен от актрисата Ариан Аскариде, а прожекцията ще бъде следвана от дискусия със специално поканени професионалисти от различни области на българския културен живот.Очаквайте допълнителни подробности за някои от рубриките в програмата, които са представени съвсем накратко тук, както и основна информация за участниците в документалния конкурс, за любопитната рубрика от 16-ия София Филм Фест „Най-лошите филми на света” и други любопитни детайли.На 16-ия София Филм Фест се очакват над 250 чуждестранни гости. Част от тях ще дойдат специално за 9-то издание на програмата София Мийтингс, което по традиция ще събере европейския елит във филмовата индустрия. Проектите за първи, втори и трети игрални филми ще бъдат представени публично пред аудитория от ръководители на фондове, продуценти, дистрибутори, представители на институции, журналисти. Родните и регионалните филми ще бъдат прожектирани пред фестивални директори и селекционери.Два от акцентите на фестивала са стартирали като проекти на София Мийтингс – филмът „Архео” на един от членовете на международното жури Ян Цвиткович, копродукция между Словения и Унгария, участва в Балканския конкурс на 16-ия София Филм Фест, а филма на Стефан Роблен „А защо да не живеем заедно” е Галата на звездите в програмата на СФФ 2012.Традиционната подкрепа в образователните инициативи на София Мийтингс, осигурена от Британски съвет, съдейства за реализирането на четири уъркшопа, два от които представят потенциала на дигиталните технологии в света на киното.Сред специалните събития, включени в програмата на София Филм Фест, са премиерните прожекции на „Аве”, „Момчето, което беше цар” и „Татко снима мръсни филми” – стартирали и представяни като проект на София Мийтингс. Повечето български игрални филми, акценти в програмата на 16-ия София Филм Фест, са представяни като проекти на София Мийтингс.За пета поредна година Фондация Robert Bosch, подпомагаща късометражни, документални и анимационни копродукции между Германия и Югоизточна Европа, ще представи своята награда The Co-production Prize в рамките на София Мийтингс. За първи път в София Мийтингс ще се проведе тридневен Уъркшоп с екипи на млади кинотворци от Армения, Азърбайджан, Грузия, Румъния, Украйна, Молдова, България и експерти и продуценти от Германия. Целта на програмата е да въведе младите продуценти и режисьори в планирането и осъществаването на международни копродукции.Основен спонсор на София Филм Фест е Джеймисън Айриш Уиски, със специалната подкрепа на Гранд хотел София (официален хотел на фестивала), в партньорство със София Ауто (официален автомобилен превозвач на фестивала), България Ер (официален превозвач на фестивала), FPI (хотел “Кристал палас” и хотел “Арена ди Сердика” – официални хотели на фестивала), Хотел “Сентрал парк”, Домейн Бойяр, Бест Уестърн Тракия Хотел, ЮНЕСКО, Фондация Робърт Бош, LVT Sofia – Laser Subtitling, Kodak Cinelabs България, Stars Travel, Британски съвет, Италиански културен институт, Посолство на САЩ, Гьоте-институт, Посолство на република Ирландия, Чешки културен център, Полски институт, Френски институт, Посолство на Финландия, Посолство на Австрия, Посолство на Швейцария, Посолство на република Турция. ... още »
Американската актриса Ума Търман е бременна с третото си дете. 41-годишната звезда, която има 13-годишна дъщеря Мая и 10-годишен син Левон от бившия си съпруг Итън Хоук, очаква първото си дете от бизнесмена Арпад Бюсън."Да, Ума е бременна. Тя все още не го е обявила, но много нейни приятели я питат, защото забелязаха разликата, когато я видяха на Седмицата на модата в Ню Йорк. Тя обикновено е толкова слаба, но сега имаше малко коремче и цялата сияеше", разкри приятел на актрисата пред сп. "Лайф енд Стайл".Търман и Бюсън, които се събраха отново миналата година след раздялата пред ноември 2009-а, били много развълнувани от новината, пише БГНЕС.Бебето трябва да се роди в края на това лято. "Тя е много развълнувана. Щастлива е и остават само няколко месеца до голямото събитие. Тя трябва да роди в края на лятото", разкри запознат източник. ... още »