Интересът към екранизиране на романите на „краля на ужаса“ Стивън Кинг винаги е бил голям, но след грандиозния успех на „То“ той продължава драстично да нараства. Няколко продукции се появиха по негови произведения, а новината е, че очакваме сериал по... негово стихотворение.То се казва „The Bone Church“ и е писано още през 60-те години, но е публикувано за първи път в списание Playboy през 2009 г. В него се разказва за авантюрист, който сформира екип, за да издири легендарно място, скрито дълбоко в джунглата. В експедицията са 32 души, но те се натъкват на ужасяваща тайна и само трима оцеляват в крайна сметка.Продуценти на „The Bone Church“ ще бъдат Крис Лонг, продуцирал сериала „Mr. Mercedes“ отново по романи на Кинг, и Дейвид Ейър, сценарист и режисьор на „Отряд самоубийци“. Все още не е обявено дали Ейър ще бъде и режисьор на новия сериал.Иначе докато очакват продължението на „То“, феновете на Кинг няма да скучаят. Майк Фланаган, който направи екранизацията по „Играта на Джералд“, работи по „Doctor Sleep“, продължение на култовия „Сиянието“. Предстои да видим и сериал по „Castle Rock”, в който една от главните роли изпълнява Бил Скарсгард, ужасил ни подобаващо като клоуна Пениуайз в „То“. ... още »
Марк Уолбърг явно много се забавлява, докато работи с Шон Андърс. Той е режисьор на двете части на „Баща в излишък“ и, макар че втория филм не беше много успешен, той е готов с нова комедия и в нея отново ще участва Уолбърг. Двамата ще са и продуценти на „Instant Family“.В новия филм звездата от „Приятели, Тед“ и Роуз Бърн ще играят двойка, която решава да стане истинско семейство и за целта просто осиновява три деца. Проблемът е, че младежите въобще не подлежат на опитомяване. В ролята на едно от децата е Изабела Монър, партнирала на Уолбърг в „Трансформърс: Последният рицар“.В новата комедия ще участва и носителката на „Оскар“ Октавия Спенсър, но засега не се съобщават подробности за ролята й. Все пак Андърс, който по традиция е и автор на сценария, не разполага с много време – снимките на „Instant Family“ започват следващия месец, а „Парамаунт“ са планирали премиерата да бъде през февруари, 2019 г. ... още »
Мартин Макдона винаги успява да напипа някоя болна тема. И като един гениален драматург успява да я развие по невероятно интригуващ начин, с покъртително истински персонажи и размазващи диалози. Което обяснява защо пиесите му продължават да се играят с успех по целия свят, включително и у нас. Той обаче доказа, че стига да поиска, спокойно може да загърби театъра за сметка на киното.След два сравнително успешни опита, третият филм на Макдона се оказа удар в десетката и се превърна в едно от събитията на изминалата година. „Три билборда извън града“ напълно заслужено триумфира с безброй награди и влиза като основен фаворит в битката за „Оскар“. Трудно е да се изброят всичките му достойнства, но може би най-открояващото се е един от най-силните женски образи за последните години, изигран съкрушително от Франсис Макдорманд.Няма и не може да си представим по-гневна героиня от Милдред Хейс. По-добре е въобще да не й се изпречвате на пътя, дори и мило да ви се усмихва. Тя отчаяно търси справедливост в името на дъщеря си, изнасилена и убита по брутален начин. И тъй като никой не е арестуван и постепенно всички забравят за случилото се, Милдред решава да действа. Не, не взима пушка, за да започне да избива всички мъже. Просто наема три билборда в края на града, съдържащи провокативни послания към местния шериф Уилаби (Уди Харелсън). Противно на очакванията той съвсем не е злодей, който се опитва да прикрие случая. Напротив, Уилаби съчувства на Милдред, а единствената му вина е в това, че така и не успява да открие убиеца. На другата крайност е неговият заместник Диксън (Сам Рокуел) – типичното ченге, затънало във всевъзможни пороци, включително да решава всеки проблем с помощта на юмруците си. Точно затова сблъсъка му с една скърбяща майка, която няма какво да губи, ще бъде повече от разтърсващ и за двете страни.„Три билборда“ показва какво се случва когато суровата емоция надделява над разума. Макар че темата е доста нелицеприятна и тягостна, Макдона няма за цел да потиска зрителите. И винаги успява да влее доза хумор дори и на най-неочакваните места или чрез най-колоритните герои. Отдавна не сме гледали филм с толкова открояващи се персонажи, но над всички се извисява „стихията“ Милдред.Тя е като бомба, която може всеки момент да избухне, а в резултат последствията за всички ще бъдат катастрофални. Милдред е буйна, цапната в устата и винаги готова да срита някого. Донякъде е като герой от някой уестърн или като Джон Рамбо, който се е заел да раздава правосъдие. В случая тя може би за първи път в живота си има цел. Нейната битка не е само заради дъщеря й, а заради всички онеправдани жени по света.Разбира се, Милдред е всичко това, благодарение на изпълнението на Франсис Макдорманд. Знаем, че тя е голяма актриса, знаем и че винаги успява да блесне на екрана, но това е ролята, с която май завинаги ще я запомним. Не случайно Макдона я пише точно за нея. Но в неговия филм има и поне още две силни роли. Уди Харелсън се представя в съвсем неочаквана светлина и с много обрано присъствие успява да изпъкне на екрана, но всички суперлативи са за винаги подценявания Сам Рокуел. В ролята на деградиралото ченге, което ще претърпи своята еволюция, той изкачва своя актьорски връх и е съвършеният „спаринг“ партньор на Милдред.Порочно забавен и безсрамно заиграващ се с всички пороци и страхове на Америка, филмът на Макдона е от тези редки бижута, които ти връщат вярата, че Холивуд все пак може да ни поднесе и доза класно кино. Брутално, хващащо за гърлото, но истинско.Ивайло Петков ... още »
От днес, 23 февруари – 12 дни преди старта, започва продажбата на билети за прожекциите от програмата на 22-рия София Филм Фест! Предварителните продажби стартират в Дома на киното, Билетен център НДК, Cinema City Mall of Sofia, Cine Grand Park Center Sofia, Кино Арена Делукс Bulgaria Mall, Euro Cinema и Културен център „G8”. На разположение имате и онлайн продажби на билети за НДК – Зала 1, кино „Люмиер”, Дом на киното, кино „Одеон”, Френския институт – кино „Славейков”, Културен център на СУ „Св. Климент Охридски”.ОЧАКВАЙТЕ от 26 февруари и Б И Л Е Т за К И Н О в КЕН – ще го откриете в търговската верига „Фантастико“, в магазини за подаръци, книжарници, барове и още много локации в цяла София, НАВСЯКЪДЕ около Вас! И не забравяйте за ЗЛАТНИЯ БИЛЕТ – „те са пет, те са ПЕТ“!!! Основната цена на билета за кино е 9 лева, а 7 лева ецената за студенти, ученици, пенсионери и хора в неравностойно положение. Допълнителни намаления има за закупуване на количества билети в определени кина. А със специалните карти СФФУ и СФФП (София Филм Фест за учащи и София Филм Фест за пенсионери) се откриват още шансове за гледане на повече кино за съотвените категории зрители. Пълна информация за ценовата политика на СФФ можете да намерите в печатните издания на програмата на фестивала и на сайта www.siff.bg.22-рия София Филм Фест наближава - МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »
В очакване на своя заслужен „Оскар“ за ролята си на склонен към насилие полицай в „Три билборда извън града“, Сам Рокуел е готов за ново предизвикателство. Той ще озвучава горила в „The One and Only Ivan”, нова семейна драма на „Дисни“, екранизация по популярна книга.Теа Шарок („Аз преди теб“) ще е режисьор на филма, комбиниращ анимация и игрално кино, а сред продуцентите е Анджелина Джоли. Носителката на „Оскар“ ще озвучава и слоницата Стела, а младата звезда от „Проектът „Флорида“ Бруклин Принс ще е малкото слонче Руби. Публикувана през 2011 г., книгата разказва историята на горилата Иван, която живее в клетка в търговски център, заедно със Стела и едно бездомно куче, наречено Боб. Иван не си спомня живота преди пристигането си тук, но когато малкото слонче Руби е докарано в мола, животът му изведнъж се преобръща. Добродушната горила започва да се грижи за Руби и съставя план да го отведе далеч от техните постоянно тормозещи ги собственици. Ариана Грийнблат, която участва в сериала на „Дисни“ „Stuck in the Middle“, ще изпълнява главната роля в игралната част от проекта. ... още »
В момента тя е една от най-коментираните актриси, спрягана дори за „Оскар“ за ролята си в „Lady Bird”. Междувременно Сирша Ронан е готова и с новия си филм „На плажа Чезъл“, чийто официален трейлър вече е факт.Във филма Ронан и Били Хауел („Дюнкерк“) са млада двойка с коренно различен произход. Флорънс е цигуларка от висшата класа, която се влюбва в бедния студент Еди и двамата се женят. Историята проследява техния меден месец на плажа Чезъл през лятото на 1962 г. Филмът представя терзанията на една двойка, свързани със секса и интимността, както и напрежението от очакването на първата брачна нощ. Режисьор е известният театрал Доминик Куук, за когото това е дебют в киното, а в ролите са още Ан-Мари Дъф, Емили Уотсън и Самуел Уест.„На плажа Чезъл“, чиято премиера предстои на 18 май, е екранизация по едноименния роман на Иън Макюън. Именно за участието си в екранизацията на неговия роман „Изкупление“ Ронан получи първата си номинация за „Оскар“, така че очакваме с интерес новата й роля. ... още »
Явно той ще си остане член само на семейството на „Марвъл“. Джос Уедън се опита да се присъедини към DC, но сам разбра, че там не му е мястото. Той няма да режисира „Батгърл“ и решението му явно е продиктувано от желанието на „Уорнър“ да се насочат към режисьори от нежния пол, когато става въпрос за филми с централен женски персонаж. „Батгърл“ е един въодушевяваш проект, но ми отне месеци, за да разбера, че тази история не е по вкуса ми“, заяви Уедън, прочул се с двете части на „Отмъстителите“. Батгърл за първи път се появява във вселената на Батман преди 50 години като Барбара Гордън, дъщеря на полицейския комисар на Готъм, Джим Гордън. Тя се превръща в един от най-популярните супергерои. Барбара е парализирана от куршум на Жокера, а впоследствие става партньор на самия Батман.След оттеглянето на Уедън не е ясно дали „Уорнър“ ще продължат работата по продукцията. „Батгърл“ трябваше да е вторият филм по комиксите на DC с главен женски персонаж след „Жената чудо“, превърнал се в един от най-касовите хитове на 2017 г. Вече се работи по продължението му, а „Уорнър“ започнаха подготовка за „Gotham City Sirens“ с участието на Марго Роби като Харли Куин, сдобилата се с култов статус нейна героиня от „Отряд самоубийци“. ... още »
„Балканският конкурс“ на София Филм Фест включва едни от най-успешните филми, произведени в региона през последната година. С удоволствие споделяме с публиката втора порция балканско кино от класа, представено от неговите автори. След като превзе челната позиция в родния боксофис, „Възвишение“ (2017) на Виктор Божинов ще се бори за първото място и в Балканския конкурс на 22-рия София Филм Фест. Със солидно портфолио от телевизионни сериали („Стъклен дом“, „Столичани в повече“, „Под прикритие“), режисьорът прие много сериозно предизвикателство с първия си игрален филм – дългоочакваната екранизация по романа на Милен Русков, оценен с Европейска награда за литература. Филмът е продукция на „Сърпентайн“ ООД, „Ол Старс Ин“ ЕООД, „Булфилм“ ЕООД, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“ и Българска Национална Телевизия.На границата между историческите факти и художествената измислица „Възвишение“ ни връща във времето през 1872 година, когато Димитър Общи (Филип Аврамов) осъществява Арабаконашкия обир, а сред сподвижниците му са Гичо (Александър Алексиев) и Асенчо (Стоян Дойчев) – полу-революционери, полу-разбойници, които получават задача лично да предадат писмо на Левски. Издирването на Апостола се превръща в трагикомично приключение с нюанси на „револуция“. Приключение, изпълнено с интриги, подлост и предателства, което ще ги отведе до възвишение, където истината не може да остане скрита… След темата за виртуалната любов в мрежата в пълнометражния си игрален дебют „Love.net” (2011), във втория си филм „Вездесъщият“ (2017) Илиян Джевелеков (който е и съсценарист, заедно с Матей Константинов), поставя фокус върху проблемите на човека в съвременния технологичен свят.В търсене на оригинален сюжет писателят Емил Борилов заснема живота около себе си с десетки скрити камери. Докато безобидно наблюдава бита и контролира живота на своите близки, той всъщност променя съдбата им. Така много бързо се превръща във вездесъщ регулатор на чужди животи. В капана му попадат колеги, познати, случайни хора… Скоро разбира, че се е пристрастил към тайното знание за другите и е твърде късно да спре. Деянието, започнало като хоби, се превръща в заплаха за бъдещето на десетки хора.След триумфа му на 35-ия фестивал на българския игрален филм, където събра общо 5 награди – „Златна роза“ за най-добър пълнометражен филм, за мъжка (Велислав Павлов) и женска роля (Теодора Духовникова), както и наградите на критиката и на публиката, „Вездесъщият“ ще бъде един от важните регионални филми и в Балканския конкурс на СФФ. Филмът е съвместна продукция на Нова Броудкастинг Груп и „Мирамар Филм“, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“. Копродукцията на Босна и Херцеговина, Словения, Германия и Хърватия „Мъжете не плачат“ („Men Don’t Cry“, 2017) насочва вниманието към въоръжените конфликти през 90-те години на ХХ век в бивша Югославия. Те не само видимо разрушават земята, но оставят и дълбоки рани в спомените на воювалите нации. „През лятото на 2010 г. се записах за събитие, което една организация за мир беше насочила към военните ветерани от бивша Югославия. Основната ми цел беше да направя изследване, което да ми послужи за основа на късометражен документален филм. Самият аз участвах във войната в Босна и си помислих, че подобен уъркшоп би бил възможно най-доброто „потапяне“ в историята… Вярвах, че отдавна съм оставил зад себе си личните военни преживявания. Мислех, че тази глава от живота ми е затворена. Само че уъркшопът ме обхвана изцяло. Седях с хора, които буквално бяха стреляли един срещу друг. И за да съм максимално точен – ние бяхме стреляли един срещу друг. Имаше напрежение, да, но онова, което започна като пространство, изпълнено с недоверие и дискомфорт, се превърна в необичайна връзка, изтъкана от разбирателство и съчувствие. Емоционално напрежение, нетипично динамична комуникация и за финал катарзис, който ме накара да създам игрален филм по темата“, споделя замисъла на „Мъжете не плачат“ режисьорът Ален Дърлевич, който заедно със Зоран Соломун е и сценарист на филма. „Меда или не чак толкова оптимистично“ („Meda or The Not So Bright Side of Things“, 2017) е режисьорският дебют на румънеца Емануел Парву. Филмът пренася зрителя в румънско градче в гориста местност. Главният герой Дору е на средна възраст. Жена му умира, а той трябва да поеме грижите за осиновената тийнейджърка Меда. Това обаче не може да се случи, докато не докаже, че е способен да й осигурява прехрана и дом, тъй като дължи пари на държавата.„Обществото, в което главният герой живее, е в конфликт с наследеното от балканския темперамент мислене, комунистическото минало и наложените от правителството стандарти, изисквани от Европейския съюз. Парву режисира своя дебют с пълен контрол", пише Cineuropa.org… „Тайната съставка“ (Secret Ingredientе, 2017) на Гьорче Ставрески e македонският участник в Балканския конкурс на 22-ия СФФ. В центъра на разказа е Веле - нископлатен жп механик, който използва крадена марихуана, за да направи кекс за баща си и така да намали болката, която ракът му причинява. В един момент обаче състрадателният син се оказва заобиколен от престъпници, търсещи тревата си, и досадни съседи, които искат да научат рецептата за „лечебния“ кекс.„Основният мотив зад историята ми е бедността. Всеки ден я виждам по улиците, а през последните десет години броят на хората, които започнаха да просят, се увеличи драстично. Освен това здравната ни система се срина и хората нямат решения за проблемите си. Те или трябва да отидат в някоя частна болница, ако могат да си го позволят, или просто биват изоставени.", казва режисьорът Гьорче Ставрески. В „Кратък излет“ („A Brief Excursion“, 2017) на хърватина Игор Бежинович главният герой Стола, от чието име се води повествованието, прекарва лятото в непрестанни забавления и купони, докато не среща случайно стария си познат Роко. Той убеждава Стола и приятелите му заедно да разгледат средновековните фрески в един от близките манастири. Когато обаче автобусът им се чупи, кратката екскурзия се превръща в алегорично пътуване към неизвестното…И още един турски филм, освен „Зърно“ на Семих Капланоглу, ще бъде представен в Балканския конкурс – извън конкурсната програма – „Мирисът на парите“ („The Smell of Money“, 2018) на Ахмет Бояджиоглу. Всичко се случва в предградие на Анкара – Мехмет е таксиметров шофьор, а приятелите му решават да инсталират камера в таксито, за да снимат клиентите му. Записът с бизнесмен, който е в града, за да се види тайно с жена, се оказва идеална възможност за изнудване и схемата им се отблагодарява щедро… Един ден в таксито на Мехмет е забравен документ. Оказва се, че той принадлежи на мафиотска организация и съвсем логично шофьорът и приятелите му са преследвани от опасни мъже… Ахмет Бояджиоглу е важна фигура в турската филмова индустрия – от 1988 до 1995 година е програматор на Филмовия фестивал в Анкара, от 1995 година е „Фестивал на колела“ и е начело на Филмовата асоциация на Анкара, а между 2005 и 2007 година е представител на Турция в Евроимаж. През последните години се занимава активно и с продуцентство.ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »