След „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“ и „Съдилището“, които се превърнаха в запазена марка за стила на Стефан Командарев, сега режисьорът и продуцент подготвя поредния си проект – нискобюджетния „Съвместимост“.Сценарият е базиран на реални случки и персонажи, както и на следните разкази на Антон Павлович Чехов: „Кавал”, „Беда” и „Мъка”. Сценаристи са Симеон Венциславов и Стефан Командарев.В рамките на двадесет и четири часа в шест софийски таксита се случват шест истории, повлияни от абсурдите и проблемите на днешната българска действителност и обединени от една смърт, която ще даде шанс за нов живот. Шофьорите на таксита са водещите герои, те често са най-точните свидетели на действителността, включително и от тъмната й страна. Някои от тях са принудени да бъдат психолози и терапевти, понякога спасители, други са агресори, трети са жертви. Те са част от истинския живот. Другите герои на тези истории са клиентите на такситата – различните лица на българското общество. „Съвместимост” беше селекциониран като сценарий за развитие в MFI Script 2 Film Workshops. Това е една от най-сериозните програми по кинодраматургия, финансирана от програма Творческа Европа, подпрограма Медиа на ЕС. По време на първия семинар на програмата, който беше проведен от 23 юни до 7 Юли в Гърция, сценарият беше оценен от експертите като един от най-перспективните. Проектът ще бъде представен на 24 септември на пичинг форум (пазар на проекти) в Утрехт, Холандия – Holland Film Meeting – Co-production Platform. „Аз живея в България, тук растат двете ми деца. От много време насам има една поредица от въпроси, които не ме оставят на мира - Как и къде ще живеят децата ми? Какво се случва в моята страна? На къде вървим? Защо сме във все по-дълбока ценностна и духовна криза? Къде сбъркахме? Къде да търсим надеждата? Тези въпроси са в основата на филмовия проект „Съвместимост”, споделя повече за лентата Стефан Командарев. ... още »
Отговор дава второто издание на фестивала „Срещи на младото европейски кино“.„Междузвездни войни толкова неустоими за поколения наред, толкова влиятелни културно и икономически? Как успява Лукас да наложи иновативните визуални ефекти за стандарт в киното и видео игрите? Отговорът е транс и крос-медия, микс от нови технологии, маркетинг и изкуство.Как работи? На тази тема ще е посветен майсторски клас, насрочен за 3 октомври в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ като част от събитийната програма на Втория фестивал „Срещи на младото европейски кино“. Да използваш похватите на транс- и крос-медия означава да разгърнеш разказа не върху една, а върху няколко платформи: видео и електронни игри, книги, комикси, кратки филми, по-късно към тях се прибавят dvd, blu-ray, уеб-сайтове, мобилни приложения и какво ли още не... По този начин историята се развива безкрайно. Водещ принцип в транс и крос-медия е интерактивността, изграждаща вярна публика, която участва в създаването на съдържанието и затова припознава произведение създадено от известен автор като свое. За поколението на родените в дигиталната ера /digital natives/, потреблението на какъвто и да е продукт е непонятно без този елемент. Разбирането на транс и крос-медия дава възможност на големи продуцентски компании да експлоатират в максимална степен своята печеливша идея. Но в същото време дава шанс и на съвсем млади хора , които не разполагат с никакви средства и зад които не стоят огромни организационни структури, само с помощна на компютър или смартфон, ползвайки информационните технологии, компютърната графика, дизайна да станат самостоятелни предприемачи буквално на цената на 1 евро.Днес световните корпорации от най-различни сфери (Coca Cola, HBO, Apple) развиват собствени подразделения за транс и крос-медия или ползват услугите на външни консултантски компании. Но медиумът е приложим не само в сферата на маркетинга на големи и малки компании. Използва се успешно за хуманитарни кампании, водещи европейски обществени телевизии като Арте развиват независим проект, отчитайки факта, че транс и крос-медия е езикът на новото поколение и езикът на бъдещето. Академичната общност разработва първите си изследвания върху феномена в области като: философия, културология, съвременно изкуство, нови технологии и комуникации. Специално от Лондон, Амстердам и Талин ще гостуват трима продуценти в областта на транс и крос-медия проектите, за да дадат на младите специалисти актуална информация и умения за реализиране в една разрастваща се индустрия без граници.Фестивалът „Срещи на младото европейско кино“ /1-5 октомври/ няма състезателен характер. Целта му отново е да покаже заглавия, непознати за софийските екрани, филми на млади европейски автори. Акцент в програмата е „Хипократ” на Томас Лилти, който ще бъде и гост на фестивала. Доскоро практикуващ лекар, той съчетава киното и медицината в продължение на много години, като преглежда и едновременно с това създава късометражни филми, пише и сценарии. Българската публика ще види пълнометражния му дебют „Хипократ“, който разказва историята на млад лекар, попаднал в първоначалния хаос на практиката, където нищо не се развива по план. Вдъхновен от личната история на режисьора, филмът печели френската публика и критика и е селектиран за фестивала в Кан през 2014, а на тазгодишните награди „Сезар” печели награда за най-добър актьор в поддържаща роля за Реда Катеб.Продължава партньорството и с единствения фестивал в Европа, този в Брив, посветен изцяло на среднометражния формат. В тазгодишната селекция попадат румънския филм „Сянка от облак” и трилогията „Зад кадър” на френската режисьорка Коко Тасел, работила с Валерия Бруни-Тедески, която поставя нашумелите въпроси за синдрома „бърн аут” и непрестанния стрес в големите корпорации. В тази програма е селектиран още и филмът „Свят без жени” на френския режисьор Гийом Брак, който е обиколил десетки международни фестивали.Тази година организаторите акцентират и върху младото португалско творчество, благодарение на партньорството с престижния международен фестивал за късометражно кино Курташ – Вила до Конде с 23 годишна история, известен със смелата си програма, част от която ще бъде показана в София.Фестивалът вече има и официален трейлър, заснет с подкрепата на Ню Бояна филм студио. Студиото и фестивалът обявиха конкурс и сред 12-те кандидатствали проекта, в пичинг сесия, жури отличи идеята на сценариста Борис Борисов и режисьора Любо Йончев. Ню Бояна предостави безвъзмездно техника, локации, декори и всичко необходимо за заснемане на трейлъра.Официални партньори на фестивала са още: Столична община, Френски институт в България, Португалски културен и езиков център "Камойнш София", Културен център на СУ „Св. Климент Охридски”, Дом на киното, Национална академия за театрално и филмово изкуство „Кръстьо Сарафов”, Нов български университет, Френски лицей „Виктор Юго”, Ню Бояна Филм Студио, УниФранс и др.Както и миналата година, фестивалът ще има и свое „френско“ издание. През ноември в Париж ще се проведат Дни на българското кино. ... още »
Едни от най-добрите драматични филми ще представи ефира на TV1000 през месец септември. Премиерите ще се излъчват всеки понеделник от 21:30 часа. Началото ще бъде дадено на 7 септември с „Осмата миля“, а седмица по-късно, на 14-ти е ред на „Елизабет“. На 21 септември ще се излъчи „Рей“, а в последния понеделник, 28-ми – „Предел на риска“.В музикалната драма „Осмата миля“ рап звездата Еминем изпълнява ролята на Джими Смит, с прякор Би Рабит, който не може да се вземе в ръце и да направи следващата стъпка в кариерата си. Ядосан на своята майка – алкохоличката Стефани (Ким Бейсинджър) и разтревожен за малката си сестра Лили, Рабит излива чувствата си като създава рап парчета, на които неговите приятели се възхищават и го подтикват да участва в седмичен рап конкурс. Но Рабит се съпротивлява, докато не среща едно момиче - Алекс (Британи Мърфи). В този момент само тя може да му предложи подкрепа и малко надежда, че животът му може да стане по-хубав.Удостоената с „Оскар“ историческа драма „Елизабет“ представя Англия през 1554 г., когато е изпълнена с интриги. Елизабет (Кейт Бланшет) е дъщеря на крал Хенри VIII и Ан Болейн, която на 16 години е лишена от свобода от своята доведена сестра Мери. Но след нейната смърт, едва на 23-годишна възраст, Елизабет е коронована за кралица на Англия. Веднага след възкачването й на трона, срещу Елизабет се настройва голяма част от ревностните католици, които правят планове за свалянето й и дори убийството й. За да оцелее, Елизабет трябва да се запознае с тайните в своя двор, на бойното поле, в църквата и сред най-приближените до нея. Доминираната от мъжете управляваща класа изглежда има преимущество, но Елизабет използва всички средства, които са необходими, за да запази или да вземе това, което е нейно по право. Нейното възкачване на престола в крайна сметка води до отхвърляне на любовта и брака, за да я превърне в безспорна кралица - дева. Филмът има „Оскар“ за грим, както и шест номинации за най-добър филм, най-добра актриса, операторско майсторство, музика, сценография и костюми.Биографичната драма „Рей“ представя живота на легендарния музикант Рей Чарлз. Въпреки своя скромен произход и загубата на зрението си едва на шест годишна възраст, Рей Чарлз (Джейми Фокс) се превръща в икона - както в музикалната индустрия, така и по целия свят. Докато филмът разглеждат задълбочено проблемите на Рей с наркотиците и жените, основната част от историята представя подробности относно кариерата му. Сред акцентите са неговите 12 награди „Грами“ и 11 песни, заели първи места в класациите за ритъм енд блус, като например „Unchain My Heart“, „Hit the Road, Jack“, и „Georgia“. Филмът е удостоен с две награди Оскар за „най-добра мъжка роля“ и „най-добър звуков микс“.В драмата „Предел на риска“ действието се развива в началото на финансовата криза през 2008 г. Филмът представя Питър Съливан (Закари Куинто), който е анализатор и инвестиционен посредник. Той разкрива поверителна информация, която лесно може да изложи на риск цялата дейност на фирмата, в която работи. Съливан неволно унищожава живота и кариерата на своите колегите. В рамките на 24 часа той осъзнава, че решенията, които ще вземе, ще окажат въздействие не само върху служителите във фирмата, но също и върху живота на обикновените американци от единия до другия бряг на континента.Освен хитовите премиери, през следващия месец вечерите от петък до неделя ще са завладяни от рубриката „От страниците до екрана“. В ефира на TV1000 ще се излъчат някои от най-успешните адаптации на класически заглавия на книги от последните години, сред които „Малки жени“, „Гордост и предразсъдъци“, „Изкупление“, „Талантливият мистър Рипли“ и „Студената планина“. ... още »
Уес Крейвън, легендарният режисьор на филми на ужасите, сред които "Писък" и "Кошмар на улица Елм", почина на 76 години, предаде Асошиейтед прес.Семейството му съобщи, че Крейвън е починал в дома си в Лос Анджелис. Той е бил болен от тумор в мозъка. Освен на хоръри, Крейвън бе режисьор и на "Музика на сърцето", за който Мерил Стрийп бе номинирана за "Оскар", добавя АП.Крейвън е завършил философия. Той бе също писател и издател и е преподавал английски език, посочва АФП.Източник: БТА ... още »
В скорошно интервю създателят на „Зловеща семейна история” Райън Мърфи споделя, че със сценарният му екип обмислят възможността да заснемат два сезона през 2016-а. „Бихме могли да имаме един сезон през пролетта и един през есента – споделя той. – Предстои ни да решим.” Това решение трябва да бъде взето много бързо, защото за да бъде подготвен сезон за пролетта на следващата година, работата по него трябва да стартира още преди премиерата на „Зловеща семейна история: Хотел”. Този необичаен подход за сериал се дължи на факта, че в момента по разработката на сериите работят два сценарни екипа. Очаква се те да произведат по-камерни, по-мрачни и зловещи истории. Докато се доуточнява колко сезона ще видим догодина, вижте още снимки от участието на Лейди Гага в „Хотел” и кадри с някои от поддържащите актьори. ... още »
Брайс Далас Хауърд ще изиграе главната женска роля в миньорската драма с участието на Матю Макконъхи „Злато” („Gold”), за която вече сме ви информирали. Тя ще замени Мишел Уилямс, която беше първият избор на режисьора Стивън Геън. Снимките на филма вече текат заедно с Едгар Рамирес, Кори Стол, Тоби Кебъл, Брус Грийнууд и Стейси Кийч. Хауърд ще е в ролята на приятелката на Кени Уелс (Макконъхи) – мошеник, търсещ злато в Индонезия. След заснетите в Тайланд сцени, в момента продукцията продължава в Ню Мексисо, а в началото на октомври последната клапа трябва да удари в Ню Йорк. ... още »
Въпреки че не е точно блокбастър, „Железният гигант” (1999) има стабилни почитатели 16 години след премиерата си. Сега самият той – т.е. Вин Дизел, пусна мухата, че продължение е възможно да се случи. На своята страница във фейсбук Дизел пусна трейлър за поредното специално издание на „Железният гигант” с обяснението: „Щастлив съм, че съм имал шанса да изиграя толкова много интересни герои. Един от първите и един от любимите ми е Железният гигант. П.С. Не се учудвайте когато чуете, че от Уорнър Брос обявяват заснемането на продължението му.” От Уорнър Брос още нищо не са обявили, но ние ще почакаме. ... още »
Лудият титан Танос се е изправял срещу много силни противници във вселената на Марвъл, след като влиза в нея през 1973 г. Джош Бролин играе ролята му в двете части на „Отмъстителите: Война без край” („Avengers: Infinity War”) и споделя срещу кого най-вече би искал да се изправи героят му: „Нямам някой любимец сред противниците ми, защото нещата са такива: аз съм срещу всички останали. Бих искал да мога да се справя с всеки един от тях. Един по един. Докато остана единствен на финала.” Не е ясно дали Бролин изразява личните си предпочитания или намеква как ще се развият нещата във филмите, но това обещава да превърне поредната част на „Отмъстителите” в един от най-зрелищните и едновременно с това изпълнени с насилие от поредицата. ... още »