Представител на компанията Сони Пикчърс оповести преди няколко часа, че Ди Джей Карузо, най-известен с работата си по миналогодишния хит “Аз съм номер четири”, ще седне на режисьорския стол на научнофантастичната екшън-драма “Invertigo”. Филмът ще разполага с бюджет от над 100 милиона долара, а сюжета му ще разказва за последствията от повреден секретен сателит на НАСА, който променя гравитационното поле на Земята и се разбива в центъра на Ню Йорк Сити.Промяната на гравитацията застрашава живота на човечеството и правителствата са принудени да организират сложна спасителна мисия, чиято задача е възможно най-бързо да предотврати надвисналата глобална катастрофа. По-подробна информация за сюжета не се разкрива, само, че по сценария на филма все още работят Ерън Крюгер (“Трансформърс 3”) и дебютанта Брадли Кемп.Според сайта Deadline, подготвителната работа за “Invertigo” ще отнеме повече време от очакваното и затова се смята че снимките няма да започнат преди първата половина на следващата година. По думите на Нийл Мориц (“Бързи и яростни”), който ще продуцира заедно с режисьора Ди Джей Карузо, филмът ще съдържа “голям брой сложни визуални и практически ефекти”, а актьорския екип най-вероятно ще бъде съставен от не толкова познати на широката публика изпълнители.Мориц: “Работил съм по много големи филми, но “Invertigo” ще бъде най-големия. Става дума за мащабен научнофантастичен проект, който ще комбинира новаторски визуални ефекти със страхотни идеи и човешка драма. Сценарият е базиран на оригинална идея на Ерън Крюгер и той направи доста проучвания, за да се увери, че историята ще бъде поне до определена степен подкрепена от научни факти. Имаме големи очаквания за този филм и работим неуморимо, за да го превърнем в реалност.”Кастингите за главни роли в “Invertigo” ще започнат това лято, веднага след като режисьора Ди Джей Карузо приключи с работата си по независимия проект “Brock Cole”. Карузо и Нийл Мориц ще продуцират фантастичната екшън-драма заедно с Кени Бейтс (“Трансформърс”) и Даниъл Бобкър (“Аз съм номер четири”), a по сцените с визуални ефекти ще работят небеизвестните компании Industrial Light & Magic и Digital Domain.Все още не е потвърдено, но се смята, че “Invertigo” ще се разпространява в триизмерен формат.Фантастичната продукция ще тръгне по световните киноекрани не по-рано от пролетта на 2014-та година. ... още »
Преди няколко седмици беше даден старта на снимките на дълго подготвяния филм с Джеймс Франко и Селена Гомес, “Spring Breakers”, който бива описван от създателите си като “комедийна драма с провокативно чувство за хумор и елементи на криминален трилър”.Снимачният период на продукцията все още не е приключил, а освен Гомес и Франко в нея участват още младите актриси Ванеса Хъджинс, Рейчъл Корин и Ашли Бенсън.Режисурата на лентата бе поверена на Хармъни Корин, който с работата си по сценария на независимия хит “Хлапета” доказа, че умее да борави с истории, които разказват за проблемни младежи.Корин планираше да заснеме “Spring Breakers” през 2009-та година, но отказа на филмовото студио (чието име не се разкрива) да отпусне искания от режисьора бюджет бе причината, поради която снимките бяха отложени за неопределен период от време.Но сега, благодарение на независимата компания Division Films, нужния бюджет от 20 милиона долара бе осигурен и очакванията са че готовия филм ще тръгне по кината в началото на следващата година.Тъй като главните женски роли са поверени на известни сред младата публика актриси, от Division Films публикуваха малко по-рано днес кадри от снимачната площадка, които наблягат именно на тяхното участие.Освен Селена Гомес, Ванеса Хъджинс, Рейчъл Корин и Ашли Бенсън, на една от снимките може да бъде видян и Джеймс Франко, който изпълнява ролята на наркодилъра и търговец на оръжия Елиън.Действието на “Spring Breakers” е ситуирано в наши дни, а сюжета разказва за четири млади колежанки, които решават да оберат заведение за бързо хранене за да могат да си позволят скъпа почивка в един от най-големите плажни курорти в щата Флорида. Планът им успява, но веднага след като пристигат в хотела, те са арестувани и пратени в ареста. Няколко часа по-късно, момичетата са освободени от търговеца на наркотици Елиън, който за отплата ги кара да убият един от основните му конкуренти.В кратко интервю проведено на снимачната площадка, режисьора Хармъни Корин разкри какво могат да очакват зрителите от филма му.Корин: “Това е един много странен хибрид между комедия и сериозна криминална история. Дори и на мен е трудно да вкарам филма в определена жанрова рамка. Това което ми харесва най-много са героите и факта че всеки един от нас може да се идентифицира с тях. Не искахме да създадем плоски образи които вършат незаконни неща просто от скука. Всяко едно от действията на героите е свързано с нещо – има причина за всичко което се случва на екрана. Всички актьори харесаха персонажите си, а аз като режисьор съм изключително доволен от изпълненията им. Техните фенове ще бъдат приятно изненадани когато видят завършения филм.”Освен сценарист и режисьор на “Spring Breakers”, Хармъни Корин е и продуцент на лентата в партньорство с Крис Хенли (“Специален доклад”) и Джордан Гертнър (“Смъртта й прилича”).В момента, екипа и актьорите работят в щата Флорида, а края на снимачният период се очаква да бъде даден до един месец.“Spring Breakers” ще се завърти по кината през следващата пролет. Точната дата все още не е определена от студиото. ... още »
Римейкът на "Едуард Ножиците" се завръща след силно представяне на големите награди на списание EMPIRE в ЛондонНа 29 март, четвъртък, в столичния клуб MIXTAPE 5 ще се състои специалната парти прожекция на Future Shorts, най-новият и бързо развиващ се международен pop-up филмов фестивал и DVD лейбъл.Миленита и джаз бенд заедно с майстора на грууви звученето Досю Амуджев ще бъдат специални гости на купона. В духа на своята отдаденост на света на киното Jameson Irish Whiskey добавя едно прекрасно попълнение в богатата и провокативна програма на инициативата. Jameson Irish Whiskey и Future Shorts България представят победителя в тазгодишния конкурс за римейк на филм в 60 секунди – Jameson Empire Done in 60 Seconds. Алтернативната версия на „Едуард Ножиците“ на Росен Илиев и Мелина-Елина Бондокова спечели безапелационно надпреварата в България и се класира в световния топ 5 на големия финал преди броени дни в Лондон. Едноминутното произведение ще впечатли присъстващите с остроумие и наситено черно чувство за хумор. Филмът припомня чара на традиционната анимация, изпълнена по един брилянтен начин от Мелина-Елина и представя уникален и много забавен прочит на култовото произведение на Тим Бъртън.Легендарният режисьор успя да изгледа анимацията лично на бляскавата церемония по връчването на големите награди на списание EMPIRE, където заслужено своето място намериха и младите български автори. ... още »
Най-новата анимация на Aardman „Пиратите! Банда неудачници!” разказва за безкрайния ентусиаст с огромна брада Капитан Пират (в оригинала озвучаван от Хю Грант), който не-дотам-успешно тероризира морските ширини начело на разнородния си екипаж. Неспособен да осъзнае реалните си възможности, Капитанът има една едничка мечта – да пребори конкуренцията в лицето на Блек Белами и Лиз Камата и да се окичи с наградата Пират на годината.Състезанието повежда героите от бреговете на екзотичния Кървав остров до мъгливите улички на викториански Лондон. По пътя си те ще се изправят срещу подла кралица, ще се обединят с нещастно влюбен млад учен, но никога няма да изгубят от поглед най-важната цел на всеки пират – приключението!Columbia Pictures и Sony Pictures Animation представят една продукция на Aardman, „Пиратите! Банда неудачници!” по мотиви от книгата „The Pirates! In an Adventure with Scientists“ от Гидиън Дефо, който е и сценарист на филма. Режисьор е Питър Лорд, сърежисьор е Джеф Нюит, а продуценти са Питър Лорд, Дейвид Спрокстън и Джули Локхарт. Карла Шели е изпълнителен продуцент. Музиката е дело на Тиодор Шапиро. Филмът е озвучен на български език с главете на Кирил Бояджиев (Капитан Пират), Мартин Каров (Пират с кърпа), Адриана Андреева (кралица Виктория), Георги Спасов (Чарлз Дарвин), Николай Петров (Крал Пират), Петър Калчев (Блек Белами), Златина Йорданова Петкова (Лиз Камата) и други.ЗА ФИЛМА„Още от дете харесвам историите за пирати – особено „Островът на съкровищата, - казва Питър Лорд, двукратно номинираният за Оскар®, съосновател на Aardman и режисьор и продуцент на „Пиратите! Банда неудачници!” – Истинските пирати едва ли са били толкова интересни и притегателни герои, но тези истории ги превръщаха в очарователни, самоуверени мъже извън закона, а техните истории винаги се развиваха под синьото небе на тропическите морета, с безброй оръдия и неповторими костюми. Това е един магически, завладяващ свят за всяко дете. Затова когато попаднахме на тази история за пиратски екипаж от безмилостни оптимисти, веднага се почувствах силно привлечен от нея.”Най-силната страна на историята са нейните героите: пасмина изключително злополучни пирати, които се оказват най-некадърния екипаж под небето. „Те не стават за нищо, те са наистина много, много зле, - казва Хю Грант, който за първи път в своята кариера приема да озвучава анимационен герои (Капитан Пират). Но Капитана е безкраен оптимист, и поради тази негова черта екипажът е с него през цялото време. Той обича своите моряци, обича корабния папагал (или поне онова, което смята, че е папагал) – и ужасно се гордее с огромната си избуялата брада.”Капитан Пират има една цел, която засенчва всичко останало: да бъде провъзгласен за Пират на годината и да бъде признат за един от най-великите морски разбойници на своето време, също като Блек Белами и Лиз Камата. „Това е нещо от рода на пиратските Оскари®, - казва Грант. – Той много пъти е участвал в надпреварата, но винаги е бил на последно място, защото печели пиратът с най-голяма плячка, а неговата винаги е била трагично малка.”Според Лорд, капитанът може би търси любов и зачитане на грешното място. „За неговия екипаж тези неща са без значение. Те са неговото предано семейство, обичат го и му вярват безрезервно – макар и да са малко глупави, - казва режисьорът на първият анимиран пълнометражен филм на Aardman от 2000 г. "Бягството на пилето" – Но когато Капитана продължава да губи надпреварата за тази префърцунена награда, той рискува да загуби нещо, което може да му е по-скъпо.”Идеята за „Пиратите! Банда неудачници!” се ражда по време на среща на мозъчния тръст на Aardman, където се обсъждали възможностите за техния следващ пълнометражен филм. „Ние правим тези сбирки доста често, представяме идеите си – комикси, сценарии, романи, които после дискутираме, - разяснява Лорд. – Книгата на Гидиън Дефо „The Pirates! In an Adventure with Scientists“ беше на масата на една от срещи. Аз я взех, за да й хвърля един поглед, увлякох се от самото начало и започнах да се смея на глас. Има нещо уникално в тази книга. За мен бе ясно, че има потенциал да се превърне във филм и аз исках да бъда негов режисьор.”„Пиратите са група хора, които се впускат в някое приключение заради самата авантюра.“ - казва Дефо, който е автор и на сценария на филма. Преди да напише книгата си, но не се сблъсквал с пирати; всъщност, неговият издател твърди, че единствената причина той да започне да пише за морски разбойници е, за да впечатли девойка, което така и не се получило.Лорд и неговите колеги се запалват по историята, най-вече заради забавното представяне на пиратите в нея. „Това не е нещо, за което може да сте подготвени, - казва Лорд, смеейки се. – Е, има приключение, авантюризъм, комедия, но всичко това е изградено по неповторим начин. Аз никога досега не съм попадал на подобна история. Хората подхождат към пиратските филми с някакви очаквания, но историята на Гидиън е съвсем различна.”В центъра на действието е Капитан Пират. „На пръв поглед всичко си му е както трябва. Капитанът е едър, набит мъж, който харесва всеки аспект от своята професия, - казва Лорд. – Той обича работата си, обича костюмите си, разполага с екипаж, който му има пълно доверие и го следва безпрекословно. И изведнъж Гидиън го представя като изключително неспособен пират, който има доста модерна мечта – да спечели уважението на останалите като спечели наградата Пират на годината. Според мен именно тази идея на историята завладя всички от Aardman. В студиото най-много обичаме приказки, в които герой с недостатъци открива начин да се възползват от дадена ситуация по изнендадващ, забавен и интелигентен начин.”Тази идея е се развива през целия филм. Екипажът е бъкан със странни и неподходящи екземпляри - от детинския Пират Албинос през Пирата с Протезите (който постоянно заменя различни части от анатомията си) до Изненадващо Заобления Пират, който всъщност никой не забелязва, че е жена. Дори действителни герои като Чарлз Дарвин и кралица Виктория получават преработка в духа на студиото и се превръщат в невероятно смешно и нелепи персонажи. Всичко това в името на забавлението. „Да откриеш тези изключително сериозни по общо мнение хора в контекст, който не очакваш, е много смешно, - казва Дефо. – Нашите пирати са майстори на маскировката и могат да се справят и с най-заплетената ситуация.”Кой би могъл да представи тази пиратска история на екрана по-добре от Aardman - компанията, която се слави като една от най-обичаните анимационни институции с фенове по целия свят? Тяхната работа е оценена подобаващо с над 400 международни награди, включително четири Оскара® (три за Най-добър късометражен филм и един за Най-добра анимция за „Уолъс и Громит в Проклятието на заека”). В досегашната си почти 40-годишна история анимационното студио е донесло усмивки и смях с редица изобретателни филми (Creature Comforts, Wallace & Gromit), телевизионни сериали (Shaun the Sheep), музикални клипове (Sledgehammer на Питър Гейбриъл) и реклами.„Пиратите! Банда неудачници!” е второто съвместно сътрудничество на Aardman със Sony Pictures Animation след компютърната анимация Тайните служби на дядо Коледа. „Това е едно вълнуващо партньорство, - споделя продуцентът и съ-основател на Aardman, Дейвид Спрокстън. – Ние винаги сме на едно мнение, когато става дума за душата на филма, затова и сътрудничеството ни е толкова успешно, приятно и винаги в интерес на филма. От самото начало, когато представихме проекта на Sony Pictures Animation, те бяха развълнувани също като нас от този забавен и неповторим поглед към пиратския живот."Това е и първият 3D стоп-моушън филм на Aardman, което според Лорд, е перфектното средство за разгръщане на визуалните творчески възможности. „Да вземем например кабината на Капитана, - казва той. - Ние сме напълнили със всякакви забавни, мили, възхитителни неща - те са смешни, но разкриват до голяма част неговия характер. На 3D ще се почувствате сякаш сте на негово място, и това е прекрасно. Същото се отнася и за екшън сцените, и когато корабът пори вълните – зрителят ще се потопи изцяло в атмосферата и действието на филма".ЗА ПРОДУКЦИЯТА „Пиратите! Банда неудачници!” е заснет в стоп-моушън стил, който се превърна в запазена марка на Aardman и му спечели четири награди Оскар® през годините. Това е техният най-амбициозен и мащабен стоп-моушън филм досега. „В много отношения ние работим по един и същ начин през в продължение на 50 години, но тук комбинираме с компютърна анимация, защото има само едно нещо, което не може да направи в стоп-кадър, и това е морето, - казва Лорд. – Като комбинирахме нашия красив, солиден триизмерен пиратски кораб с компютърно генерирано море, получихме страхотно усещане за пространство и енергия, което изглежда прекрасно. Използвайки най-доброто от двете технологии, ние направихме вълнуваща стъпка напред към разкриване на по-широк визуален потенциал, получихме по-голяма свобода да пресъздаваме големи тълпи и пространства.И през цялото време осъзнавахме, че това, което публиката обича най-много в стоп-кадър анимацията е, че декорът и реквизитът изглеждат невероятно истински, достоверни, осезаеми, и магически в същото време. Не знам дали съществува Aardman стил по отношение на дизайна, но със сигурност има по отношение на отдаденост към красотата в професията и доброкачествената скулптура."Вероятно не съществува по-добър избор за сценарист на филма от автора на романа Дефоу, макар той да няма никакъв опит със стоп-кадър анимация, което е голямото предизвикателство за създателите на филма. „Ако имах предварително някаква ограничителна рамка, аз никога нямаше да го напиша така, както съм го направил, - казва той. - Оказа се, че големите, вълнуващи битки в морето и масовите сцени са кошмар за стоп-моушън анимацията. Но те никога не ми казаха: ‚Това не можем да го направим‘. Единственото което чувах бе ‚Ще го направим по нашия си начин.‘ Чарът на стоп-моушъна е в това, че героите са там физически, това е от голямо значение, защото те наистина оживяват."„Това е различна продукция от всички стоп-кадър филм, които някога сме правили, - казва Джули Локхарт, продуцент на филма. – Всичко бе толкова сложно, че първоначалното предложение бе да направим компютърно-анимиран филм. Но Пийт реши, че иска да изгради снимачна площадка, която да се използва като основа за компютърните аниматори - да почувстват и видят структурата и сложността. Оттам всички ние решихме, че филмът трябва да се направи в стоп кадър, въпреки че това би било огромно предизвикателство.През целия филм действието се пренася на различни места - от пиратския кораб във викториански Лондон, от улиците покрай кея към висшето общество в царските дворци, после обратно в открито море. Има огромен брой персонажи. Единственият начин, по който можехме да успеем е благодарение на невероятното количество опит и талант, с които разполагаме в Aardman - имаме хора, които са били тук в продължение на 20, почти 30 години, и изключителните знания, които те имат."Работата по стоп-кадър анимация е напълно различна от тази на игрален филм. При заснемането на живо има ограничен достъп до актьорите, а при стоп-кадър филма може да се възпроизвеждат десетки копия на главния герой. „Разполагахме с 35 или 40 аниматори, които работеха във всеки един момент. Имахме толкова много Капитан Пирати, че бихме могли да заснемем с него до 20 сцени едновременно в различни части на студиото. – разказва Лорд. Разбира се, че това означава, че докато при игралните филми режисьорът може да се съсредоточи само върху сцената, която снима, то при стоп-кадър анимацията режисьорът трябва да се концентрира върху десетки сцени, които са в продукция всеки един момент. - Джеф (Нюит, съ-режисьор), Джей (Грейс, главен отговорник анимация), и аз тичахме от едно място на друго, давайки бележки, инструкции и съвети на целите екипи наведнъж."Преди да започне сериозната работа по продукцията, героите и декорите трябва да бъдат проектирани и изградени физически. Дизайнерът на героите Джони Дъдъл художника Норман Гарууд започват работа. Гарууд е доказал своята креативност и талант във филми като „Бразилия”, „Капитан Хук” и „Принцесата булка”. „При игралните филми художникът получава готов или почти завършен сценарий и знае точно какво прави още от първия ден. Тук обаче създавахме света, докато се пишеше сценария и това, което беше изградено, помагаше да се формулират готовите страници. Това е много по-различен подход, макар че реалния процес на дизайн на продукцията е същия, независимо дали героите са човешки същества или кукли."Един от големите снимачни площадка на Гарууд, разбира се, е самият пиратски кораб. „Имах концепцията да го направя от две половини на различни кораби, като задната част да си е на смешната стара лодка, - казва той, – Но са загубили носа в някоя от ужасните битка и са имали нужда от нова предница. После са открили елегантна френска фрегата и са я монтирали отпред на кораба с вериги и лепило.Изглеждаше много нелепо и налудничаво. Това е, което най-много обичам в този проект – начина, по който Питър ме насърчаваше дизайнът да бъде възможно най-чудат и смешен, без никакви ограничения на фантазията. Бях спокоен, че той щеше да ме спре, ако прекаля"."Корабът е поддържан лошо и има по себе си части от всички краища на света, - казва един от художниците на филма, Фил Люис. – На носа има пищно женско тяло, но понеже са загубили главата й, са я заменили с тази на Нептун, който е изрисуван с червило. Капитанът има своя собствена градина на палубата на кърмата, където е разположил колекцията си от кактуси."Финалният вариант на кораба е напълно ръчно изработен и се състои от 44569 отделни части. Тежи 770 паунда е с дължина 14 фута и 15 фута.За дизайна на героите, включително на самият Капитан Пират, Джони Дъдъл започва от груби скици, дело на Питър Лорд. „Двата най-важни елемента в проектирането на визията на Капитан Пират бяха палтото и брадата му, - казва Дъдъл. - Направихме варианти с по-дълги и по-къси палта, направихме различни проекти на брадата, за да видим как брадата и мустаците ще стоят на лицето му." Брадата на капитана изисква огромно усилия. "Брадата на капитана има фундаментално значение за характера му, - казва Лорд. - Това е едно от първите неща, което Гидиън казва за героя в книгата си. Оказа се, че брадата е огромно предизвикателство за художниците, защото тя трябваше да е много подвижна и изразителна."Друго предизвикателство е, че брадата трябва да се сработи със системата за смяна на устата на героя, която Aardman прилага за първи път в този филм. В предишните филми студиото премоделира формата на устните на персонажите в различна форма, създавайки илюзията, че говорят. За Пиратите! Aardman внедрява система за смяна на устата. „Този подход стана достъпен през последните няколко години, - обяснява Джеф Нюит, съ-режисьор на филма. - Изваяхме всички форми на устата с компютър и физически да ги изкарахме на 3D принтер. Така отпечатахме стотици форми на устата, позволявайки на героя да говори и да изразява мимики.Работата на аниматорите бе много по-лесна и бърза, те имаха предварително зададена форма и всичко, което трябваше да се направи, е да се смени едната уста със следващата форма, вместо да се извайва отново за всеки кадър. Наистина система е идеална, защото аниматорите могат да се концентрират върху изражението на лицето и стойката на героите." Отпечатани са общо 7000 усти, а само за Капитан Пират те са 1400.С готови изработени герои и снимачни площадки, работната щафета е предадена на аниматорите. За Лорд те не са просто майстори, който задвижват моделите. „Винаги съм мислел за тях като творци-изпълнители, - казва той. - Когато започват работа, те разполагат само един глас и марионетка, на които трябва да се вдъхне живот. А накрая публиката е напълно убедена, че тези кукли не е само се движат, не само говорят, но всъщност мислят... това е великата илюзия и невероятното удовлетворение от добре свършената работа."Друг аниматор, Лий Уилтън, добавя: „Сцените, които изглеждат най-лесни, са всъщност най-трудни за изпълнение. Замисленият поглед на героя встрани от камерата е само 4 секунди филмово време, но трябва да си абсолютно сигурен, че публиката ще изтълкува тази мимика както трябва. Най-трудната част е да го представиш да изглежда направено без никакви усилия."Усърдната работа на анимиране на стоп-кадър филм е още по-предизвикателна при такъв обширен сценарий. Например при сцената в бара, където са представени другите претенденти за наградата Пират на годината, всеки от тях влиза по възможно най-пищен начин. Това означава, че 15 или 16 пирати могат да бъдат в един кадър. За да се запази автентичността на сцената, Садлър развива по една малко история към всеки персонаж, дори и на тези без реплики. „Това ми помага да запомня какво правя, - казва той. - Има една маса до прозореца, където двама имат среща, но третият е пиян и им съсипва вечерта. На друга играят карти и един от тях мами. Има трета маса, където един от пиратите се пие коктейл, а другите му се подиграват и го дразнят. Когато анимираш толкова много герои на едно място е много лесно да изгубиш следите на това, което правиш. Затова давам на всеки собствена история и това ми помага да се фокусирам върху общия процес. Да не говорим, че това добавя редица забавни моменти с второстепенните герои, а това е отличителната черта на Aardman."ПЕРСОНАЖИТЕ ВЪВ ФИЛМАКапитан ПиратКапитан Пират на практика притежава всичко, за което всеки пиратски капитан може да си мечтае: пъстър папагал (поне според него), съд, годен за плаване (в по-голяма или по-малка степен), най-добрият екипаж, който може да се желае (с изключение вероятно на всички останали екипажи) и буйна брада (тук няма никакъв аргумент против!). Макар да е изключително некадърен пират, той винаги е обзет от силен ентусиазъм. Екипажът му смята, че капитан Пират е най-великият, което е хубаво, защото никой друг не е на това мнение. Той възнамерява да промени статуквото си и най-накрая да спечели престижната титла Пират на годината, което без съмнение включва редица грабежи, използване на интелигентни дегизировки, и още по-подли планове (най-вече от рода не „не го обмислих добре“)."Капитанът е идиот, но той е идиот с буйна брада, - казва Гидиън Дефоу, който създава героя в романа си. - Той е и безкрайно ентусиазиран за всичко и без никаква мисъл пристъпва към действие. Което обикновено завършва с катастрофа".Изненадващо Заобления ПиратВероятно най-големият фен на Капитан Пират, Изненадващо Заобления Пират винаги е начело на някаква битка, морско приключение и най-вече изхвърли през борда. Попаднала в оковите на епоха, когато присъствието на жени на кораба са смятани за ужасно лош късмет, нито един от останалите пирати не забелязва нещо необичайно в този член на екипаж - нито странно пискливия глас, нито пищно заоблените бедра или видимо фалшивата брада.Пират с кърпаПират с Кърпа (наричан още Номер две) е заместник-капитана, който през цялото време е готов да види най-доброто, на което е способен неговия шеф, въпреки всички доказателства за противното. Ако Капитан Пират е нафукания, но непостоянен баща на екипажа, то Номер две е далеч по-надеждната и винаги разумна майка. Той се грижи за всички дребни детайли, които капитанът има склонност да пренебрегва, справя се с непредвидимите настроения на шефа си и най-вече се старае да предпази капитана и неговия екипаж от неприятности. Умен, находчив и може би малко прекалено лоялен, освен всичко останало, Пират с Кърпа си има и една много хубава кърпа.ПолиОбичаната от целия екипаж, перната „сърце и душа" на пиратския кораб Поли, е странно изглеждащ талисман на Капитан Пират с ненаситен апетит. Всеки кораб трябва да има папагал, който е доста неприятно, защото се оказва, че Поли е додо. Но няма значение - дори когато е в окото на бурята, Поли запазва спокойствие и стопля със своята преданост сърцето на стопанина си. Всъщност Поли е щастлива през повечето време, стига да има някой наоколо, който да я храни с бисквити.Пирата АлбиносПирата Албинос вярва на всяка дума, която му кажат. Малко нервен, лесно възбудим и почти винаги объркан, дори ежедневните случки са в състояние да го изненадат или зарадват. Също като малко дете, той е склонен да изтърсва невероятно неудобни истини без никакво притеснение. Невинен, лековерен и наивен, неговият естествен израз на лицето е широк отворени очи с постоянно учуден поглед.Чарлз ДарвинТова е Чарлз Дарвин преди да обрасне цялата му глава в косми и да му щукне наистина великата теория за маймуните. Младият учен е сериозен, но се държи нелепо в обществото и засега претърпява неуспех както в сферата на науката, така и в любовта. Но късметът му може да се промени благодарение на запознанството му с Капитана и Поли. Сега той разполага с един смел план как да развие кариерата си и да напредне в любовния си живот...Мистът БобоЕдин от последните не съвсем успешни проекти на Дарвин, Мистър Бобо, е първия в света мен-панзе, някак си пренебрегнат вид в днешните научни книги. Донякъде неохотен спътник и изкупителна жертва на отчаяните схема на господаря си, Мистър Бобо е в състояние да комуникира само чрез на използването на надписани карти. На моменти е обезсърчаващо да видиш как вероятно той доста по-умен в сравнение от неговите „еволюирали" другари.Кралица ВикторияДребничката, пълна и всемогъща владетелка на почти една четвърт от земното кълбо е новачка в държавното управление, все още е неомъжена и обича всички свои верни поданици ... с изключение на пиратите, които презира цялото си ниско и набито същество. Единственото нещо, което обича повече от екзекутирането на пират е да седи на маса, отрупана със специална храна, особено ако в менюто има екзотични същества. Под този стегнат корсет бие сърцето на един боец и тъй като тя е кралицата, кой казва, че борбата трябва да бъде честна? Блак БеламВсеки от нас е имал нещастието да познава някой като Блек Белами: той е училищният атлет, самонадеяният колега в офиса, нафуканият дразнещ съсед. Най-успешният пират на Седемте морета, носител на множество награди Пират на годината и дългогодишен противник на Капитан Пират, той е хитър, ловък и злонамерен, да не говорим за показното му безсрамно къпане в море от злато, изкашляно от един кит... Сериозно? Но нещото което Блек Белами обича най-много на света е да изкарва Капитана извън кожата му, в което за съжаление е много, много добър. Лиз КаматаКасапинът от Барбадос, една жена в мъжкия свят, Лиз Камата е убийствена и дяволски привлекателна фатална жена от Кървавия остров. Като една истинска Каламити Джейн тя стреля, плюе, пие и командва хората си с желязна ръка. Друг претендент за Пират на годината, Камата, също като Белами няма никакво уважение към Капитан Пират, което го наранява още повече, тъй като и той като всички останали, малко си пада по нея.Крал ПиратОтрупан от глава до пети с плячкосани скъпоценности, Крал Пират изглежда внушително - отчасти Елвис, отчасти шекспировски владетел, и пират до мозъка на костите си. Той управлява Кървавия остров… което означава, че освен че има последната дума, той ще бъде и конферансие на конкурса Най-добър пират на годината. ... още »
След по-малко от два месеца ще стартират снимките на третата част от фантастичната комиксова поредица “Железният човек”, в която главната роля отново ще бъде изпълнена от Робърт Дауни-мл. Създателят на първите два филма Джон Фавро напусна проекта преди повече от една година, но от студиото Марвел побързаха да уверят че това няма да окаже влияние на актьорския състав.Веднага след оттеглянето на Фавро беше оповестено, че мястото му ще бъде заето от режисьора на “Целувки с неочакван край” Шейн Блек, а малко по-късно бе потвърдено, и че Гуинет Полтроу отново ще се превъплъти в ролята на личната асистентка на главния герой Пепър Потс.Сюжетът на комиксовия екшън все още се пази в пълна тайна, и за момента единственото което се знае със сигурност е, че този път Железният човек ще се изправи срещу по-реалистични противници, които по думите на официален източник от компанията Марвел, ще приличат най-вече на отрицателните персонажи от шпионските романи на писателя Том Кланси.Преди няколко седмици се появи информация че главния злодей в “Железният човек 3” ще бъде известният сред феновете на комикси “Намор Подводничаря”, но както може да се очаква продуцентите на филма отказват всякакъв коментар по този въпрос.За сметка на това, вече се знае кои актьори от предишната част от филмовата поредица ще партнират отново на Робърт Дауни-мл и Гуинет Полтроу. Малко по-рано днес, сайта Feature Film Casting разкри че Дон Чийдъл и Скарлет Йохансон ще изпълнят отново ролите на Джим Роудс/Военната машина и Наташа Романов/Черната вдовица. Героинята на Йохансон бе представена във втората част като новата асистентка на Тони Старк/Железният човек, но както стана ясно в края на филма тя е всъщност агент от международната организация за поддържане на мир S.H.I.E.L.D.. Все още не се знае как ще бъде обяснено завръщането й, тъй като тя е и член на екипа от супергерои “Отмъстителите”, а те (с изключение на Тони Старк) няма да бъдат част от сюжета на “Железният човек 3”.В момента, режисьора Шейн Блек прави последни промени в сценария, заедно с Дрю Пиърс (“Желедният гигант”), а Робърт Дауни-мл изрази надежда че филма ще бъде не само най-добрия от поредицата, но и един от най-добрите комиксови филми изобщо.От студиото Марвел обявиха, че в продукцията ще има няколко нови актьорски попълнения, но все още не се разкриват никакви имена.Камерите на “Железният човек 3” ще се завъртят в края на месец май, а филмовия екип ще разполага с бюджет от около 180 милиона долара. Снимачният период ще продължи близо три месеца.Световната премиера на комиксовият екшън ще се състои на 3-ти май, следващата година. ... още »
В края на миналата година, от компанията Warner Bros оповестиха че ще финансират и разпространяват фантастичния филм “Jupiter Ascending” (“Възходящия Юпитер”), чиито режисьори ще бъдат създателите на “Матрицата”, Анди и Лана Уашовски. Детайли относно сюжета и персонажите все още не се разкриват, но това което се знае е че сценария е базиран на идея на Уашовски и че продукцията ще бъде техния първи оригинален научнофантастичен проект от 1999-та година насам, когато се състоя премиерата на първата част на “Матрицата”.През месец януари, тази година, се появи информация че носителката на “Оскар” Натали Портман най-вероятно ще изпълни главната женска роля, но малко по-рано днес стана ясно, че актрисата със сигурност няма да бъде част от проекта, и че двете централни роли ще бъдат поверени на актьора от актуалния “Внедрени в час”, Чанинг Тейтъм, и познатата от “Черен лебед” и “Книгата на Илай”, Мила Кунис.Двамата актьори все още не са подписали договорите за участие, но вече са получили официални оферти за участие от Warner Bros и очакванията са че до няколко дни че те ще бъдат потвърдени като изпълнители на главните роли в мащабната лента. Снимките на “Jupiter Ascending” ще стартират малко по-късно тази година, веднага след като Анди и Лана Уашовски приключат с работата по монтажа на следващия си проект – амбициозният “Небесен Атлас”, в който участват Холи Бери и Том Ханкс.По думите на продуцента Филип Лий (“Черният рицар”), “Jupiter Ascending” ще бъде “революционен фантастичен филм с много иноваторски идеи и интересни персонажи.”“Когато Уашовски се захванат с научнофантастичен филм, знаеш че ще се получи нещо страхотно. “Jupiter Ascending” ще бъде оригинално творение и всички сме изключително развълнувани да работим по този проект”, заяви Лий.Все още няма информация относно персонажите на Мила Кунис и Чанинг Тейтъм и за момента те са единствените актьори, чиито имена се свързват с продукцията.Смята се че в следващите два месеца ще бъдат разкрити имената и на другите актьори, които ще участват във филма. Сценарият на “Jupiter Ascending” е написан от Анди и Лана Уашовски, които освен това и ще продуцират, заедно с вече споменатия Филип Лий.Бюджетът за направата на филма ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а снимачния период ще протече в щатите Калифорния и Ню Йорк.От студиото Warner Bros изразиха надежда, че научнофантастичната продукция ще тръгне по кината в края на следващата година. ... още »
През 1997 „Титаник” на Джеймс Камерън отплава към киносалоните, за да покаже една от най-вълнуващите и безсмъртни истории. Филмът се превръща в световен феномен, съответстващ на името му, който е номиниран с рекорден брой награди "Оскар" и е награден с 11, с приходи над 1.8 млрд. долара в световен мащаб. На 6 април 2012, един век след корабокрушението и 15 години след първата премиера, „Титаник” ще плава отново, този път на 3D.Художественият процес на трансформиране на „Титаник” в триизмерен филм преминава изцяло под ръководството на самия Камерън, съвместно с дългогодишния му партньор Джон Ландау. „3D технологията обогатява най-вълнуващите моменти в „Титаник”, обобщава Камерън. „Повече от всякога, ще бъдете въвлечени в действието, преминавайки през опасностите, пред които се изправят Джак и Роуз. 3D технологията запраща изживяването на различно ниво.”Докато темите в „Титаник” – човешкото високомерие, причина за нещастието и любовта, която преодолява предразсъдъците, общественото положение и времето – остават същите, претворяването на филма в 3D-формат, според създателите му, ще отправи посланията си с нов глас към широк кръг зрители, включително новото поколение на 21 век, което не е имало шанса да го гледа на голям екран.Какъвто и да е източника на силата му, „Титаник” има свой живот. Двамата обещаващи млади актьори в главните роли – Леонардо ДиКаприо и Кейет Уинслет – изграждат превъзходни кариери и се утвърждават като звезди в Холивуд. Междувременно, Камерън продължава да преодолява граници в киното, което води до заснемането на „Аватар”, който за пръв път разкрива пълния потенциал на 3D технологията като разкрива способността й да създава нови светове и едновременно с това да въвлича публиката в самата материя на действието.Paramount Pictures и Twentieth Century Fox представят продукцията на Lightstorm Entertainment Production, „Титаник”, филм на Джеймс Камерън. В ролите участват: Леонардо ДиКаприо, Кейт Уинслет, Били Зейн, Кати Бейтс, Франсис Фишър, Бернард Хил, Джонатан Хайд, Дани Нучи, Дейвид Уорнър и Бил Пакстън. Филмът е по сценарий и режисура на Джеймс Камерън и продуциран от Камерън, и Джон Ландау. Изпълнителен продуцент е Рае Санчини.ИСТОРИЯТАДействието на филма на Джеймс Камерън, „Титаник” се развива по време на първото злощастно плаване на кораба Титаник, гордостта на Уайт Стар Лайн и, за времето си, най-голямото построено подвижно съоръжение. Корабът е най-луксозният по онова време, наречен „Корабът на мечтите”, на който над 1500 души намират смъртта си след сблъсък с айсберг в ледените води на Атлантика на 15 април 1912. Пътешествието в „Титаник” започва в наши дни от мястото на морския гроб на кораба – две мили и половина под водата. Амбициозен авантюрист (Бил Пакстън) е решен да извади съкровищата на великолепния някога кораб за да разбули скритите му тайни. Трагичните останки отстъпват място, разкривайки бляскавия палат, който Титаник е бил при подготовката на отплаването му от Англия. Сред хилядите изпращачи, съдбата изпраща двама млади души, между които пламва такава страст, която ще промени живота им завинаги.Роуз ДеУит Бюкейтър (Кейт Уинслет) е 17-годишна американка от висшата класа, задушаваща се под ограниченията и очакванията на обществото от едуардианската епоха, която се влюбва в разкрепостения пасажер от трета класа Джак Доусън (Леонардо ДиКаприо). Веднъж отворил очите й за света извън златната й клетка, забранената любов на Роуз и Джак отеква през годините в настоящето. Нищо неможе да застане помежду им, дори нещо толкова невъобразимо като потъването на Титаник.В този плаващ микрокосмос присъстват и Кал Хокли, чиято роля изпълнява Били Зейн, наследник на огромно състояние и годеник на Роуз, и Рут ДеУит Бюкейтър, социално ангажираната майка на Роуз, в ролята Франсис Фишър. Носителката на Оскар® Кати Бейтс изпълнява ролята на колоритната и действителна пасажерка на кораба Моли Браун. Другите исторически личности са Капитан Е. Дж. Смит (Бернард Хил), управителя на Уайт Стар Лайн, Дж. Брус Айсмей (Джонатан Хайд) и корабния инженер, и архитект на Титаник Томас Андрюс (Виктор Гарбър). Сред пасажерите на Титаник, попаднали под разрушителния удар на съдбата са италианският емигрант и най-добър приятел на Джак, Фабрицио Де Роси (Дани Нучи) и Спайсър Лавджой (Дейвид Уорнър), предания камериер на Кал Хокли.ТРАНСФОРМИРАНЕТО В 3DКамерън е движеща сила в развитието на 3D технологията и е един от пионерите в триизмерната кинематография. В този смисъл, трансформирането на „Титаник” е просто следващата му крачка в изследването на възможностите на технологията и ода за филма, който е искал да превърне в най-поглъщащото преживяване. За пръв път Камерън изследва приложението на 3D през 2001, когато стартира поредица от документални филми с „Призраци от бездната”. По-късно се впуска в предизвикателната неизследвана територия на „Аватар” – филм, който според мнозина предизвика революция в киното. Камерън сам създава свои системи и техники, с които да разшири потенциала на формата. През 2011 Камерън, заедно с Винс Пейс основава Cameron-Pace Group. Тяхната система „Фюжън” се превръща във водеща световна стереоскопична система. „Винаги съм вярвал, че най-доброто приложение на 3D е по-цялостното въвличане на зрителя в случващото се с героите на екрана.”, споделя Камерън.Точно такава е и целта на трансформирането на „Титаник” – още по-дълбокото потапяне на публиката в този класически разказ за епична катастрофа и митична любов. Фактът, че успява да го направи с настъпването на 100-годишнината от историческото крушение на кораба е от особено значение. „Винаги съм смятал, че „Титаник” принадлежи на големия екран и трансформирането му е начин да го върна там и да вдъхна живот на кораба, прибавяйки още по-голям емоционален заряд.”, коментира Камерън.Самият Камерън винаги е обичал не само киното, но и науката и изследователската работа. Те съпътстват кариерата и постиженията му, както и значителна част от първоначалната продукция на „Титаник”. 3D трансформацията е продължение на това, което смятал да направи с Титаник от самото начало – да използва най-добрите технологии за да направи филма възможно най-реалистичен. Сега той е съсредоточил познанията си върху това, как да направи така, че двуизмерно заснетия филм да изглежда сякаш е замислен в 3D от самото начало. Той се събира отново с продуцента Джон Ландау за да изпълнят задачата, колкото творческа, толкова и техническа.Камерън и Ландау са убедени, че „Титаник” е готов да бъде трансформиран в 3D, но дали технологията е готова да бъде приложена върху забележителната смесица от зрелище и интимност в „Титаник”. Ранните проби с компанията Stereo D показват, че трансформацията може да покрие високите очаквания на Камерън.Ясно е, че мащабът на кораба, суматохата при сблъсъка му с айсберга и борбата за оцеляване на пасажерите при потъването му ще придобият още по-драматични краски на 3D. Но Камерън се вълнува от подчертаването на друг елемент: неописуемата страст в историята. „Филмите ми може да са изпълнени с шеметен екшън, но в сърцето на всеки от тях стои любовна история.”, обобщава цялостната си работа режисьора.„С 3D се подсилва не само зрелището в екшън сцените – подчертават се човешките взаимоотношения.”, отбелязва Камерън. „Най-интимните моменти стават още по-въздействащи защото човек има чувството, че споделя страстта, страха или надеждите на героите. Мисля, че това се пренебрегва от Холивуд. 3D-форматът често се възприема като тънка обвивка в екшън или анимационни филми.”Процесът на трансформация започва със сканирането на първичния 4К дигитален мастер от оригиналния 35-милиметров негатив на който са изчистени всички визуални несъвършенства. Процесът на превръщане на оригиналната фотография в триизмерна дигитална информация отнема 750 000 човекочаса на 300 души в рамките на една година. „Триизмерното трансформиране на филма не е като да махнеш с вълшебна пръчка.”, обяснява Камерън. „Няма някакво убийствено приложение, което някак прави нещата триизмерни, без да има триизмерна информация в първоначалната фотография. Трябваше да създадем всичко наново. Стотици художници работиха неуморно за да обработят всеки предмет в кадъра и лицето на всеки герой.”„Убеден съм, че това е най-пълната триизмерна трансформация правена до момента.”, твърди Шерак, основателя на Stereo D. „Трябваше да обработим 295 000 отделни кадъра, като всички трябваше да са с еднаква дълбочина и наситеност.” „В създаването на Титаник 3D, за обработката само на един кадър, на всеки художник са му необходими 2-3 седмици.”, разкрива Майк Хедаяти, който отговаря за визуалните ефекти заедно с Йоичиро Аоки.За Камерън най-вълнуващото при 3D трансформирането на „Титаник” е възможността да вдъхне нов живот на творението си за публиката. „За тези, които са гледали „Титаник” преди 15 години, филмът ще има различно послание сега. Вероятно те са се оженили, имат деца и е твърде възможно да имат различен поглед върху живота и любовта.”, разсъждава той. „За тях, историята ще бъде не толкова за любовта, колкото за чувството за дълг и целта на съществуването ни на тази планета. Но ако си 8-годишно момче и гледаш за пръв път филма, най-важни ще са страхотния кораб и борбата за оцеляване. Ако си тийнейджър преживяващ първите любовни трепети, вероятно ще видиш себе си на екрана. Същественото в „Титаник” и сега и преди е, че предлага нещо стойностно за хората на всяка възраст.”КОРАБЪТ НА МЕЧТИТЕ: Създаването на „Титаник”„Минаха 85 години…и все още си спомням мириса на прясна боя. Порцеланът все още не беше ползван. Чаршафите бяха чисто нови. Наричаха Титаник Корабът на Мечтите.И той наистина беше…”Всяка епоха има свой плодотворен и драматичен момент, който предизвиква голяма промяна с мощен отзвук по света. В началото на 20-ти век, магнетизмът на невероятния морски съд Титаник привлича представители от всички обществени групи, всеки от които им свои причини да се включи в историческото първо плаване на кораба. От капитаните до търсещите щастие в новия свят емигранти, Титаник символизира прогреса, отвеждащ човечеството към модерната епоха.Обявен за „непотопяем”, ценният товар на борда, състоящ се от 2200 мъже, жени и деца започва пътешествието си от Саутхемптън, Англия към Ню Йорк с нетърпение, страхопочитание и оптимизъм. Въпреки това „корабът на мечтите”, в крайна сметка отвежда над 1500 човека към смъртта им в ледените води на Северния Атлантически океан в малките часове на 15 април 1912.В следващите години съдбата на Титаник е обгърната в митове. Разкази за проявена храброст или малодушие се вплитат в безбройните исторически досиета, поеми, музикални произведения, филми и романи. Обсъждани са различни теории за катастрофата и продължават да разделят и до днес множество учени.След десетилетия търсене на останките му, Титаник е открит от експедиция под ръководството на д-р Робърт Балард през 1985 лежащ разполовен на морското дъно на 12 378 фута под морското равнище. Откритието отговаря на множество въпроси относно гибелта на кораба и същевременно подхранва противоречията и интереса, които десетилетия обгръщат трагичното събитие. Черпейки вдъхновение от подводната гледка, Джеймс Камерън представя една любовна история на фона на впечатляващи детайли от кораба и първото му и единствено плаване за да одухотвори неговия символизъм. Благодарение на съвременните филмови техники, публиката също ще преживее историята на борда на Титаник.Възраждането на една епоха: Експертите„За да се построи един хубав кораб са необходими три милиона нита и много усилия.” - Томас Андрюс, корабостроител, конструктор на ТитаникКамерън и екипът стигат далеч в стремежа си да пресъздадат „Титаник” на екран, потапяйки се в историята на кораба. Тяхната решимост да пресъздадат достоверно това историческо събитие личи от привличането към проекта на експертите Дон Линч и Кен Маршал, автори на „Титаник: Илюстрована история”. Като член на историческото дружество изследващо „Титаник”, Линч изучава кораба и пасажерите му почти 25 години и лично се запознава с оцелелите, както и със семействата на много от останалите, плавали на борда.Реалистичните портрети на „Титаник”, дело на Маршал печелят овации за тяхната достоверност и живописност. Неговите работи намират място на кориците на сп. „Тайм”, сп. „Нешънъл Джеографик”, както и на някои от най-продаваните романи на д-р Робърт Балард, включително „Откриването на Титаник”. Линч и Маршал се срещат през 1976. Страстта им по „Титаник” намира израз в общият им бестселър, който привлича вниманието на Камерън. След годините, прекарани в изучаване на архиви и снимки, Маршъл познава огромния кораб до най-малките детайли. Двамата с Линч работят с екипа на Камерън и осигуряват мостри и снимки на обзавеждането, орнаментите и тъканите от личните си колекции от артефакти, събрани от двойника на Титаник – Олимпик.Подводните снимки„Все още се вълнувам всеки път при гледката на трагичните останки на величествения кораб, които лежат там, където са потънали в 2:30 сутринта на 15 април 1912, след дългият им път от света на повърхността към дълбините.” -Бил Пакстън, в ролята на Брок Ловет в „Титаник”След като Камерън дава да се разбере, че няма да продължи с продукцията без да заснеме действителните останки на Титаник, екипът му се залавя за работа. Екипът наема руския изследователски кораб „Келдиш”, който разполага с две петчленни подводници (Мир1 и Мир 2), с които е възможно да се достигне необходимата дълбочина. Братът на Камерън, Майкъл Камерън трябва да се справи с всички технологични препятствия пред Джим за осъществяване на замисленото.Предходните опити за заснемане на останките са били ограничени от екстремната подводна среда. Заснелите „Титаника” през 1992 снимат през страничните отвори на подводницата. Тъй като това ограничава едновременно движението и обсега, първото предизвикателство е да се създаде необходимата технология, която да позволи снимки извън подводницата под въздействието на ниските температури и налягане от 6000 фута на квадратен инч. Майкъл Камерън работи с Panavision и няколко други компании за подводни технологии при модифицирането на 35-милиметрова камера за да пасне на специално изработената платформа с дистанционно управление; осветителната система, както и ROV (машина с дистанционно управление), която се пуска и управлява от подводницата в и около останките на дъното.Ефективността на снимките се превръща в ключов фактор заради ограничената дължина на филмовата лента, с която са зареждани камерите, без възможност за презареждане под вода и продължителността на подводния курс от два часа и половина. През юли 1996 започва втората част от снимките във водоем, намиращ се в Ескондидо, Калифорния. Там Камерън заснема възстановката на вътрешността на кораба – рамките на прозорци, касите на вратите, външната част на електрическата инсталация, дори месинговата табелка на вратите в първа класа с надпис „Дръпни”.С края на подводната експедиция на Камерън, „Титаник” се насочва към етапа на основните снимки за да съединят минало и настояще на екрана. Първата цел е Халифакс, Нова Скотия в Канада, край зрелищната гледка на легендарните останки.СТУДИОТО НА ФОКС В БАХАСред най-въздействащите моменти в „Титаник” са преходите от настоящето към миналото, когато 101-годишната Роуз Калвърт започва невероятния си разказ. На фона на видео монитори, показващи разрушените останки на кораба, Роуз рисува собствената си живописна картина на прекрасния априлски ден през 1912. Бавно, останките на Титаник драматично се възстановяват на екрана до първоначалния си блясък в Саутхемптън, където пристигат пасажерите на кораба, неподозиращи предстоящата трагедия.Не по-малко забележителен е декора на самия кораб. С напредването на снимките в Халифакс, едно от най-грандиозните начинания в съвременното кино започва да придобива очертания в Росарито Бийч в Баха калифорния, Мексико. Именно тук са заснети сцените, пресъздаващи времето през 1912, които представляват по-голямата част от филма. Съвместните усилия на художници, майстори и инженери раждат декора представящ палубата на Титаник в почти пълен размер, както и изкуствения водоем, съдържащ 17 милиона галона морска вода, в който да бъде потопен.Благодарение на отличното планиране, извънредното предизвикателство на подготвянето на продукцията на „Титаник” в Мексико се осъществява в забележително кратък срок. Строителните работи в Баха започват на 30 май 1996 на 40 акра плажна ивица. Изключителното съоръжение съдържа външен водоем от 17 милиона галона и 5 милиона галона вътрешен водоем, разположени в звуково студио с площ 32 000 квадратни фута и три обикновени снимачни площадки. Студиото включва офисни помещения, склад за декори, сграда за техническия персонал, работилници, съблекални и множество помощни постройки.СБЛЪСЪК СЪС СЪДБАТА: ПОСТРОЯВАНЕТО И ПОТАПЯНЕТО НА КОРАБНИЯ ДЕКОРВъпреки че побеждават силите, които заплашват любовта им, пламнала на борда на „непотопяемия” Титаник, Роуз Деуит Бюкейтър и Джак Доусън, нито силната им страст могат да надделеят над неизбежното. Пресъздаването на страховитото крушение на кораба е най-предизвикателния момент от заснемането на „Титаник”. Основната цел на режисьора е да заснеме сцените сякаш действително е присъствал на катастрофата.Последните часове на Титаник са заснети в огромните площи на създадените за снимките водоеми, в съответствие с безкомпромисните инженерни спецификации и изисквания за безопасност. Елегантният вечерен салон и огромното триетажно стълбище в първа класа са построени почти в естествени размери върху хидравлична платформа на дъното на вътрешния басейн с дълбочина 30 фута, който е конструиран да се накланя и наводнява с 5 милиона галона филтрирана морска вода. Това е само едно от постиженията в продукцията, осъществени благодарение на сложни хидравлични съоръжения и конструкции.Дизайнерът на продукцията Питър Ламонт се сдобива от корабостроителите Harland & Wolff с копие от оригиналните чертежи на Титаник, заедно с бележките на Томас Андрюс по проекта на кораба. За пръв път подобен материал излиза наяве след потъването на Титаник. Проучвайки материала, Ламонт установява, че производителят на оригиналните килими за Вечерния салон и приемната зала на палуба „Д” все още съществува. Оказва се, че компанията BMK Stoddard of England все още пази мострите и може да възстанови боите. Продукцията реагира незабавно изпращайки поръчка, с която добавя още един автентичен елемент към филма. Сдържан по природа, Ламонт споделя, че най-голямото предизвикателство за него е координацията на елементите от дизайна на Титаник.„В рамките на почти година, изградихме декорите и обзавеждането в Мексико, Лос Анджелис и Лондон, като доставките бяха осъществени в срок до съоръжения, които дори не бяха построени още. Количеството предмети, които създадохме по модел на оригиналите – столове, лампи, порцеланови съдове, багаж, спасителни жилетки, морски принадлежности – бяха буквално хиляди, защото целта бе да направим отново всичко в пълен размер. Изграждането на 775-футовия декор на палубата на Титаник е толкова сложно, колкото построяването на самия кораб, но за една десета от времето.” Поради факта, че Титаник плавал за пръв път, няма много снимки на вътрешността му. Благодарение на задълбоченото проучване и помощта на Дон Линч и Кен Маршал, екипът му успява да пресъздаде разкоша в помещенията от първа класа. Не по-малко внимателно екипът подхожда и към спартанския интериор на палубите под първа класа на Титаник. Декорът на палубата е само с 10% по-малък в сравнение с действителните размери на Титаник.В ранните часове на 15 април 1912 наводнения нос на Титаник издига кърмата над водата под страхотен ъгъл. Когато натоварването върху корпуса достига върха си, потъващия нос издига кърмата вертикално и няколко минути по-късно се спуска като асансьор в тъмните води. За да бъде пресъздадено това, цялата кърмова част на декора се премества върху специална накланяща се платформа, изградена в края на водоема.По време на продукцията, създателите на филма непрекъснато се убеждават във факта, че водата е една от най-мощните стихии на планетата. „Това е един от важните елементи съпътстващи гибелта на Титаник. Те си мислели че са господари на морето.”, коментира Камерън. ... още »