„Винаги съм бил против надписа „Един филм на режисьора еди-кой си…” Този абсурд е очевиден за всеки, който малко от малко е помирисвал кино. Аз преминах през буферната зона в „Буферна зона” благодарение на отличния екип. Нали знаете, кино се прави „или со пàре, или со другàре!” Лаская се от мисълта, че сред „другàрето” са били и 56–мата изпълнители на различните роли.”Георги ДюлгеровГероят във филма „Буферна зона“, Тодор Черкезов, е претърпял автомобилна катастрофа, в която е заг(убил) жена си. Самият той остава полусляп. Човек на визията, кинорежисьор, Черкезов (про)вижда няколко сънища, които на пръв поглед нямат фабулна връзка помежду си. Една сюжетна линия обаче, ги обединява – егоизмът на героя...Георги ДюлгеровГеорги Дюлгеров е един от най-популярните и обичани режисьори в България. Много от неговите филми отдавна са част от златната класика в родното кино, а „Авантаж” (1977) и до днес остава българският игрален филм с най-високо отличие от международен кинофестивал – „Сребърна мечка” за режисура в Берлин (1978). Проф. Георги Дюлгеров е сред най-желаните преподаватели по режисура сред студентите. Със своите обаятелни лекции и проникновени разговори, той продължава да вдъхновява десетки млади хора. „Буферна зона” е най-новият му филм.„През последните години сънувам сънища, подобни на описаните във филма. Е, разбираемо е, че съм ги понатъкмил, но във всеки един от сънищата има едно ядро, което не пипам – първоизточника. Не го пипам не от суеверие някакво, а защото ми се ще да се доверя на подсъзнанието си в усещането за смъртта. Иска ми се да споделя моите страхове и надежди.„Надежда” едва ли е най-подходящата дума, когато се засяга тази материя/мистерия, ала за мен е важно наличието й у човека, запътил се към ОНЗИ праг. Каква е цената на това изкупително упование? Филмът търси отговор на този въпрос.Изключително интересен факт е, че сред съратниците на Дюлгеров са хора от всички поколения актьори и кинаджии, които са работили през годините с него. Във филма рамо до рамо застават представители на няколко поколения. В ролите ще видим Руси Чанев, Стефка Янорова, Розалия Абгарян, Тигран Торосян, Христина Иванова, Снежина Петрова, Ивайло Христов и още много други. Оператор е Георги Челебиев, художник – Ванина Гелева, художник по костюмите е Дориана Кебеджиева, музиката е дело на Мира Искърова, Христо Намлиев, звукорежисьор е Ивайло Нацев, монтажист е Антония Милчева, а продуцентските роли се падат на Надежда Косева и Светла Цоцоркова. „Буферна зона” е продукция на ФРОНТ ФИЛМ, с подкрепата на И.А. „Национален филмов център”, в копродукция с „Ню Бояна Филм Студио”, Българската национална телевизия и Аудиовидео „Орфей”.Как преминахте буферната зона в "Буферна зона"?О, тъй като по условие аз бях Той, не се позиционирахме с г-н Режисьора като две враждебни (или противоположни) страни (както в предишните ни общи филми)... затова между нас по време на работата нямаше нужда от буферна зона (или дори от буфери)... и всичко завърши безконфликтно и по 4000 причини мило... всъщност ползвайки Неговите пружини за омекотител при нужда.Руси ЧаневКато насън. Стефка ЯнороваВ творчески план – на буксир, а в личен – с едно погребение. Ивайло ХристовЧрез „Буфериране” - интригуващо, провокиращо и неочаквано!Тигран ТоросянБях се хванала с една ръка за Жоро Дюлгеров, с другата за Руси Чанев.Снежина ПетроваС лекота! Когато до мен бяха Гошо, Руси, Тигран, Ванина, Бисето, Светла, Митко, Дориана, Ева, Мария, Румен... и всички останали прекрасни момчета и момичета от екипа, дори и ужасният студ беше поносим. Меглена КараламбоваЕдно незабравимо пътешествие, благодарение на което открих един нов свят. Свят, в който преоткрих, припознах и опознах себе си. Благодаря за срещата с един от най-добрите майстори разказвачи на българското кино и екипа му - Георги Дюлгеров.Розалия АбгарянБуферната зона я преминах след „Буферна зона”, а по време на снимките просто се чувствах като в мъгла от памук, не си представях цялата композиция, но ми беше комфортно в такова невежество.Христина ИвановаПремиерата на „Буферна зона“ е на 6 март в Дома на киното в рамките на 19-ия СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ! ... още »
След малко повече от два месеца ще започнат снимките на филмовата адаптация на романа “Ад” (“Inferno”). Дело на небеизвестния писател Дан Браун, книгата проследява премеждията на професора по религиозна символика Робърт Лангдън, който вече е познат на широката публика, благодарение на появите му в хитовете “Шифърът на Леонардо” и “Ангели и демони”. Носителят на “Оскар” Том Ханкс ще се превъплъти за трети път в образа на Лангдън, а режисурата на “Ад” е поверена на създателя на “Aполо 13” Рон Хауърд.В продължение на близо две години Ханкс беше единственият актьор, чието име се свързваше с продукцията, но сега от студиото Сони Пикчърс сложиха край на слуховете и разкриха кои други изпълнители ще се появят редом до звездата от “Форест Гъмп”.В разпространено до интернет-медиите изявление от Сони оповестиха, че договори за участие в “Ад” са подписали номинираната за тазгодишен “Оскар” Фелисити Джоунс (“Теорията на всичко”), Ирфан Кан (“Беднякът милионер”), Омар Си ("Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще") и Сидсe Бабет Нудсен (“След сватбата”).Фелисити Джоунс ще играе ролята на млада лекарка на име Сиена Брукс, Ирфан Кан ще се превъплъти в образа на Хари Симс (познат още като “Ректорът”), а Сидсe Бабет Нудсен ще изиграе ролята на Елизабет Сински – президентката на Световната здравна организация.Рон Хауърд: “Исках Том (Ханкс) да бъде заобиколен от актьори от различни държави, чиято енергия ще подчертае новите опасности пред които се изправя Робърт Лангдън. Фелисити, Ирфан, Омар и Сидсe са феноменални таланти, които са почитани както в своите държави, така и в Америка.”От своя страна президента на Сони Пикчърс Дъг Белград заяви:“Много е вълнуващо, че правим трети филм за Рoбърт Лангдън и то отново с Том Ханкс, Рон Хауърд и Брайън Грейзър. “Ад” е международно приключение, което ще предостави на зрителите много вълнуващи случки, интриги и напрежение.”В предстоящата лента главния герой Лангдън обединява сили с младата лекарка Сиена Брукс и се опитва да спре мистериозен враг със слабост към поемата на Данте Алигери “Божествена комедия”. Враг, който заплашва света с нов вид смъртоносна чума.Снимките на “Ад” ще започнат в Италия, а бюджета надвишава сумата от 100 милиона долара. Освен режисьор на приключенския трилър Рон Хауърд е също така и продуцент, в партньорство с Брайън Грейзър (“Шифърът на Леонардо”), Майкъл Де Лука (“Капитан Филипс”) и Андреа Джианети (“Като рицарите”). Сценарият е написан от Дейвид Коп (“Война на световете”).Българската премиера на “Ад” е насрочена за 14-ти октомври, 2016-та година.Снимки съпътстващи изявлението на Сони: ... още »
Комиксовият екшън от 1997-ма година “Споон” не успя да натрупа очакваните от продуцентите и бокс офис анализаторите приходи и това бе основната причина поради която студиото Ню Лайн Синема не отпусна бюджет за направата на продължение. В годините след премиерата на филма се появиха множество слухове за разработвана нова кино-екранизация за популярния демоничен супергерой, но по една или друга причина до снимки така и не се стигна.Спекулациите приключиха през лятото на 2013-та година, когато създателя на сериите комикси “Споон” Тод Макфарлан оповести, че е започнал лично да работи по сценария на филмова адаптация, която за разлика от лентата от 97-ма година ще представлява “свръхестествена екшън-драма с минимум компютърни ефекти”.Малко по-рано днес 54-годишния писател и илюстратор заяви в интервю за сайта Reddit, че сценария на новия “Споон” ще бъде напълно завършен до няколко месеца.Макфарлан: “Продължаваме с работата по “Споон” и в следващите няколко месеца ще имаме готов сценарий. Не искаме това да бъде просто поредния комиксов филм за супергерои и планираме да направим нещо малко по-различно с материала.”Освен сценарист Тод Макфарлан ще бъде и режисьор на предстоящия “Споон”. Кастингите все още не са започнали, но от няколко месеца насам с проекта се свързва името на носителя на “Оскар” Джейми Фокс.Самият Фокс заяви нееднократно, че има желание да изиграе главната роля на Ал Симънс – елитен агент на ЦРУ, който след като бива убит се завръща от света на мъртвите като демоничното създание Споон.До края на годината се очаква да бъде оповестено точно кои актьори ще вземат участие във фантастичния екшън.Ако няма нови пречки снимките на “Споон” най-вероятно ще стартират през първата половина на 2016-та година. ... още »
В началото на 2012-та година беше оповестена новината, че студиото зад “Феноменалните” Пиксар е започнало да работи по “нова оригинална анимационна продукция”, която ще разказва за известния мексикански празник Dнa De Los Muertos (Денят на мъртвите). За режисьор на лентата беше избран носителя на “Оскар” Лий Ънкрич, който стои зад направата на втората и трета част от хитовата поредица “Играта на играчките”.Първоначално информацията за новия филм на Ънкрич беше оскъдна и едва през лятото на 2013-та президента на Пиксар Джон Ласитър разкри, че става дума за “невероятна семейна история за живота и смъртта, която се развива на фона на празника Денят на мъртвите”.Продукцията (временно озаглавена “Dнa De Los Muertos”) все още няма премиерна дата, но прогнозите на наблюдателите са, че тя ще бъде напълно завършена до 2017-та година. Докато все още се очаква оповестяването на официалната премиера композитора Ранди Нюмън разкри, че именно този нов проект на Лий Ънкрич ще бъде първия анимационен мюзикъл на Пиксар.Ето какво заяви Нюмън по време на интервю за Classic FM:“Сега няма да работя с него (режисьора Лий Ънкрич), но знам, че в момента той работи по мюзикъл.”72-годишният композитор е отговорен за саундтраците на най-големите анимационни хитове на Пиксар, сред които се открояват “Феноменалните”, всичките части на “Играта на играчките”, “Колите”, “Университет за таласъми”, “Животът на буболечките” и “Таласъми ООД”.От Пиксар не коментират казаното от Ранди Нюмън и за момента няма нова информация за екипа и работата по “Dнa De Los Muertos”.В най-добрия случай до няколко месеца ще бъдат оповестени по-конкретни детайли за анимационната продукция. ... още »
След като автобиографията на Крис Кайл се застоя повече от повече от 20 седмици в топкласацията за литература на „Ню-Йорк Таймс”, беше логично Холивуд да прояви интерес към към този текст от около 400 страници. (джобен формат, едно от 40 различни издания на същата книга).Разминаването на концепцията и гледната точка на Стивън Спилбърг с тази на сценаристите, преориентира вниманието на продуцентите към 84-годишния Клинт Истууд, кротко съзерцаващ от резиденцията си забележителните пейзажи на Кармел. Усетил посоката на вятъра, ветеранът актьор и режисьор се заема трескаво със задачата, за да направи най-касовия военен американски филм.Историята е съвсем опростена: още от най-ранно детство, тексаският младеж Крис Кайл (забележителен Брадли Купър) си служи виртуозно с огнестрелно оръжие. След трагичните събития в Ню Йорк през 2001, той се записва доброволец и заминава за Ирак, където със стрелковите си умения успява да елиминира над 160 джихадисти и да спаси живота на десетки свои братя по оръжие. Реален кошмар за противниците си, за неговата глава е обявена парична награда. Негов равностоен противник е член на иракския олимпийски отбор по стрелба. И двамата са смъртоносни, но единият трябва да победи.След изтичането на първата му мисия, Крис Кайл не може да си намери място край семейното огнище, тъй като дългът му го зове да затвори досието. Това неизбежно привнася напрежение във връзката със съпругата му Тайа (Сиена Милър). Едва след като елиминира противника си, той се прибира облекчен вкъщи. Но съдбата му приготвя неприятна изненада.Филмът свири на тънките патриотични струни, към които американските зрители са особено чувствителни. „Американски снайперист” е структуриран като уестърн, разказва за живота на реален персонаж и може да се счита като полудокументален филм за обявен преживе супергерой. В страна, в която има около 22 милиона ветерани (членовете на семействата им не са включени в тази цифра), Клинт Истууд създава символ, легенда, мъченик и герой от иракската война.За такава икона винаги копнеят масите. Редно е да се добави, че виетнамската война (1969-1975) не остави реални герои и светци в масовото съзнание на населението на САЩ. Българският зрител познава отлично тази технология от класиците на пропагандното съветско кино, което предлага многократно по-богат и по-високо качествен избор от истории за герои от войната.След експлозивния касов старт на „Американски снайперист” в САЩ, някои започнаха да чоплят из миналото на „легендата” Кайл, а то не се оказа толкова кристално чисто, колкото биха желали авторите на филма. Мнозина свидетелствуваха, че снайперистът от Тексас е безсърдечен и жесток убиец-психопат, изпитващ удоволствие от елиминирането на „човешки материал”.Проблематиката около Кайл разпали политическите страсти тлеещи около намесата на САЩ в Ирак и целия конфликт в Близкия Изток. Медиите, се развихриха и изостриха споровете около канонизирането на Кайл от Истууд. Оказа се, че покритият със „захарен памук” снайперист, символ на американската военна машина, въобще не е страдал от угризения и съмнения и, че всичките му терзания са продукт на въображението на Истууд.Режисьорът съзнателно изкривява фактите, за да избегне възможни конфликтни точки и канонизира по-лесно Кайл. Обяснението, че военните конфликти правят нещата по-различни придобива смисъл, още повече, че става дума за патриот, спасил живота на сънародници, приятели, американци. Формулата на Истууд е проста, триъгълна и лесносмилаема от средностатистическия зрител: Добрият килър, Лошите джихадисти и Грозната война.Спекулацията с чувства и факти превърна Кайл в златна мина за Клинт Истууд. Филмът успя да събере над 300 милиона долара бокс офис в САЩ, оставяйки след себе си по най-безспорен начин всички досегашни военни драми. Типичен пример за конюнктурен продукт, той е на опашката „чакащи” за 6 академични награди „Оскар”. Дали ще получи признание от членовете на филмовото братство е по-скоро морален и политически въпрос, отколкото естетически, но след като касите са препълнени, а публиката доволна – статуетките имат малко значение. ... още »
Копродукцията на Румъния, България и Чехия, проект на София Мийтингс, направи първият голям подарък за 100-годишнината на българското киноАШКОЛСУН, РАДУ!Румънско-българско-чешката копродукция „Аферим!” на режисьора Раду Жуде спечели „Сребърна мечка“ за режисура преди броени минути в Берлин. Наградата бе поделена с полската режисьорка Малгожата Шумовска за филма й „Тяло“. „Златна мечка“ за най-добър филм бе присъдена на иранския режисьор Джафар Панахи за филма му „Такси“.„Аферим!“ участва като проект в 10-ото издание на Sofia Meetings през 2013 година. Продуценти са Ада Соломон от „ХайФилм”, Румъния, носител на „Златна мечка” за „Позиция на дете” и наградата на Евроимаж за продуцент на годината на Европейската филмова академия, Росица Вълканова - КЛАС Филм, България, и Иржи Конечни от „Ендорфилм”, Чехия. Филмът е в копродукция с Ню Бояна Филм и е реализиран с подкрепата на Националния филмов център (НФЦ).„Аферим!” ще има своята българска премиера, участвайки в Балканския конкурс на предстоящия 19-и София Филм Фест.„АФЕРИМ!” разказва една история от Влашко през 19ти век: местният пристав Костадин и неговият подрастващ син Йоница са пратени да хванат един избягал роб-циганин. Филмът поставя под въпрос така наречената обективна историческа истина и извежда на преден план начина, по който ценности и навици се предават от едно поколение на друго, как „духът на времето” и манталитетът създават реалността, как днешните въпроси (почти кармично наследени) са резултат от действия и постъпки, състояли се в миналото.„Аферим!” е турска дума, която означава „Браво!” – и тя може да се отнесе с най-голяма доза уважение към работата на режисьора Раду Жуде, по повод най-оригиналната му творба до момента. Забележителна свежест има в начина, по който Жуде и съсценаристът му Флорин Лазареску представят един традиционен исторически филм, „дегезиран” в класическата структура на уестърн с преследване на бегълци. Въпреки че тонът му често е рязък, „Аферим!” е изключителен, дълбоко интелигентен поглед към един ключов исторически период, реализиран с ум, находчивост и с гняв.”„Variety”„Прекрасно заснет в бляскаво черно-бяло решение, на 35 мм, третият филм на Раду Жуде беше показан премиерно в основната конкурсна програма на Берлинале. Двата предишни филма на Жуде – „Най-щастливото момиче на света” и „Всички мои роднини”, бяха мрачни и забавни сатирични творби за обтегнатите икономически и социлни отношения в съвременна Румъния. И двата получиха признанието на фестивали като Сънданс, Берлин, Сараево и много други кинофоруми. Най-новият филм на Жуде използва същият сардоничен тон, но се прицелва в по-амбициозна тема, с по-широк политически резонанс. Ще бъде трудно да се продаде за разпространение в много държави по света, но може да се използва идея за лансирането му като „румънският отговор на „12 години в робство”. „Аферим!” задълбава с внимание в историческите корени на темата за робството, като Жуде и съсценаристът му Лазареску събират информация за истински случаи на поробени цигани. Двамата успяват категорично да преобразят тази мрачна тема, предполагаща проповед със социално-реалистични елементи, и да направят от нея един забавен и личен филм.”„The Hollywood Reporter”„Аферим!” e стилен, изпълнен с нюанси и детайли филм; поставен е като уестърн, с едно мъчително пътуване на гърба на кон през почти забравени епохи и места. Интригуващата атмосфера, страхотните гледки и необичайни места, на които се развива сюжета, са привлекателни характеристики на непоколебимия и силен разказ за жестоко, институционализирано в продължение на столетия робство...”„Screen Daily”Успехът на „Аферим!“ е успех за българското кино и доказателство, че участието на българско национално финансиране, услуги, творчески, технически и организационнен екип в международни копродукции, е една от най-успешните форми за реализация на родното ни кино по света.Нека това да бъде бляскавото начало на една незабравима и извънредно успешна година за българското кино!ЧЕСТИТО на Росица Вълканова и екипа на филма! Очакваме „Аферим!” в София през март! ... още »
Още преди “Трансформърс: Ера на изтребление” да се превърне в най-касовото заглавие на 2014-та година от студиото Парамаунт Пикчърс оповестиха, че ще продължат успешната сай-фай поредица с още два филма. Звездата от “Ера на изтребление” Марк Уолбърг потвърди, че ще се завърне за петата част, но в продължение на няколко месеца не се знаеше дали Майкъл Бей ще седне отново на режисьорския стол.От Парамаунт Пикчърс не коментират публично слуховете свързани с режисьорската позиция, но преди няколко седмици самия Бей оповести, че следващия му филмов проект най-вероятно ще бъде вдъхновената от истински събития драма “13 часа”. Докато все още се очаква по-подробна информация за екипа на “Трансформърс 5” от Парамаунт разкриха, че подготвителната работа по продукцията вече е започнала.Информацията беше оповестена по време на тазгодишния фестивал Hasbro Toy Fair, който протече в Ню Йорк Сити. Сценарият на петата част се пише в момента, а ветераните Стивън Спилбърг и Лоренцо Ди Бонавентура отново продуцират лентата.Първоначалният план на Парамаунт Пикчърс бе “Трансформърс 5” да тръгне по кината през лятото на 2016-та година, но имайки предвид все още незавършения сценарий (и традиционно дългия работен процес по подобни мащабни продукции) премиерата изглежда ще бъде отложена с поне една година.Очакванията са, че въпреки ангажиментите си с “13 часа” Майкъл Бей ще продуцира петия “Трансформърс” и ще помага активно при разработването на проекта. Има информация, че режисьорската позиция може да бъде поверена на създателя на миналогодишния хит “Костенурките нинджа” Джонатан Либесман, но за момента това се смята единствено за непотвъредн слух.Официално, кастингите за поддържащи роли в бъдещия блокбастър все още не са започнали и единственото актьорско име, което се свързва с продукцията е това на Марк Уолбърг.В най-добрия случай до няколко седмици ще стане ясно кой ще поеме режисурата на “Трансформърс 5” и кои други изпълнители ще делят екрана с Уолбърг. ... още »
В края на 2016-та година ще се състои българската премиера на приключенският екшън “Assassin’s Creed”. Историята и персонажите във филма са вдъхновени от едноименната серия видеоигри, а за изпълнител на главната мъжка роля вече е избран познатия от “Прометей“ Майкъл Фасбендер. От началството на студиото 20th Century Fox имат големи очаквания за филмовата адаптация и вече се знае, че предстоящата лента ще бъде само първата част от потенциален нов филмов франчайз.Преди няколко седмици стана ясно, че старта на снимачния процес ще бъде даден в началото на тазгодишния есенен сезон, а сега вече се знае и името на актрисата, която ще партнира на Майкъл Фасбендер.Официален източник от 20th Century Fox оповести, че главната женска роля в “Assassin’s Creed” ще бъде изпълнена от носителката на “Оскар” Марион Котияр, която е позната на широката публика най-вече от лентите на Кристофър Нолан “Генезис” и “Черният рицар: Възраждане”. 39-годишната французойка вече е подписала договора за участие, но все още не се разкрива никаква информация за нейната героиня.Любопитно е да се отбележи, че за Марион Котияр и Майкъл Фасбендер това ще бъде втори общ филмов проект, след историческата драма “Макбет” (чиято премиера тепърва предстои).В игралната версия на играта Фасбендер ще се превъплъти в образа на Дезмънд Майлс. В играта “Assassin’s Creed” Майлс е барман, който е пленен от мистериозната организация “Abstergo Industries“ и принуден да пътува във времето, за да събира важна информация от своите предци. Действието на сериите игри се развива в няколко различни исторически периода, сред които се отличават Кръстоносните походи, Ренесанса и Американската революция.Майкъл Фасбендер: “Преди всичко искаме да уважим играта. Има толкова хубави неща в света на “Assassin’s Creed” и ние ще се възползваме от тях. Но в същото време ще добавим и нови елементи, които ще обогатят още повече преживяването на зрителите. Аз лично не играя видеоигри, но след като опознах “Assassin’s Creed” си казах, “Тук има едно невероятно богатство, което ще ни помогне да направим едно страхотно кинематографично изживяване”. Работим много здраво, за да сме сигурни, че ще се получи възможно най-добрия филм.”Режисурата на филмовата адаптация е поверена на Джъстин Кързел, който е работил c Марион Котияр и Майкъл Фасбендер по вече споменатия “Макбет”. За Кързел “Assassin’s Creed” е първи високобюджетен студиен проект.Бюджетът за снимки и реклама ще надвишава сумата от 100 милиона долара, а очакванията са, че филма ще се разпространява в триизмерен формат.Българската премиера на “Assassin’s Creed” е насрочена за 23-ти декември, 2016-та година. ... още »