Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Продуцентът на “Leatherface” („Тексаското клане 4”) Криста Кембъл най-накрая обяви кога ще се появи филмът по екраните – през октомври. Историята предхожда действието в класическия „Тексаското клане” от 1974г. Стивън Дорф, Лили Тейлър и Никол Андрюс пристигнаха в България, за да заснемат филма преди 2 години. Сред българските имена в каста откриваме Юлиян Костов, Лорина Камбурова, Деян Ангелов и Велизар Бинев.В центъра на историята са четирима тийнейджъри, които отвличат млада медицинска сестра от центъра за душевноболни, който обитават. По петите им е откачен полицай, който скоро ще се сблъска с чудовището с кожено лице.Режисурата е в ръцете на французите Александър Бустийо и Жулиен Мори, виновни за хорър образци като “Livid” и “Among the Living”.rnrnTo all our leatherface fans out there. The movie will be released in October #texaschainsaw @latigrobman #LEATHERFACE pic.twitter.com/WFbuzyVJSXrnrn— christa campbell (@christacampbell) 13 май 2017 г. ... още »
Юбилейното 70-о издание на фестивала в Кан (17 - 28 май) включва два български филма в официалната селекцияЗа пръв път от близо 30 години България има филм в официалната селекция на фестивала в Кан. След като миналата година копродукцията “Кучета” на Богдан Мирика с копродуценти от българска страна Стефан Командарев и Катя Тричкова беше селектирана в секцията “Особен поглед” и спечели наградата на FIPRESCI, тази година в същата официална селекция бяха избрани българският филм “Посоки” на Стефан Командарев, както и копродукцията “Уестърн”, почти изцяло заснета в България с копродуценти от българска страна братя Чучкови. “Посоки” e четвъртият пълнометражен игрален филм на Стефан Командарев, чийто “Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” влезе в краткия списък за чуждоезичен “Оскар”, а “Съдилището” е лауреат на “Златна роза 2014. “Посоки” се развива в едно денонощие - в шест софийски таксита се преплитат съдбите на хора, част от съвременната българска действителност. Сценарият е на Симеон Венциславов (съсценарист на "Нанук", награден на ScripTeast 2015) и Стефан Командарев, оператор е Веселин Христов ("Синът", "Жажда", "Пеещите обувки", "Дрехи"), участват Васил Василев – Зуека, Иван Бърнев, Герасим Георгиев - Геро, Васил Банов, Асен Блатечки, Ирини Жамбонас, Стефан Денолюбов. Филмът е копродукция с Германия и Македония. Продуцент e “Арго филм” - Стефан Командарев и Катя Тричкова. “Уестърн” на Валешка Гризбах е копродукция между Германия, България и Австрия. Филмът разказва историята на съвременен дуел между мъж и съперника му. Копродуценти от българска страна са “Братя Чучкови”.В тазгодишното издание на фестивала участват и млади български продуценти. Мила Войникова (“Мирамар”) беше избрана да представя България в инициативата на Европейската филмова промоция Producers on the Move. Програмата се организира с цел обмяна на опит и създаване на нови професионални мрежи. Ваня Райнова от продуцентска къща “Портокал” ще е българският участник в 14-ото издание на Producers Network. Програмата организира събития и срещи с партньори, представители на филмови фондове и експерти от филмовата индустрия с цел насърчаването на международни копродукции. Ваня е предложена от CineMart - копродукционния форум на фестивала в Ротердам, където представи проекта “Януари” – подкрепен от Националния филмов център игрален дебют на известния документалист Андрей Паунов.Индустриалната платформа за срещи, събития, разговори и промоция Short Film Corner ще включи два български късометражни проекта: „Серафим” на Ваня Донева и “Este es tu bebe” на Христо Порязов.Подкрепената от НФЦ копродукция “Реквием за г-жа Й.” с български продуцент “Геополи филм” ще участва в програмата на ACID - Асоциацията на разпространителите на независимо кино, а ще осъществи и търговска прожекция на фестивала. На търговска прожекция ще бъдат представени още “И после светлина” на Константин Божанов, чиято премиера беше на фестивала в Ротердам, и XII A на Магдалена Ралчева.На 20 май в кино “Олимпия” Европейската аудиовизуална обсерватория ще проведе конференция на тема «Влиянието на Video on Demand върху филмовата стойностна верига”. На своята традиционна среща в Кан EFAD - мрежата от директори на европейските филмови агенции, организира на 21 май Кръгла маса на тема “Как да промотираме и разпространяваме европейски филми в света?” България е член и на двете организации.За осма поредна година България е част от Югоизточноевропейския павилион на Филмовия пазар заедно с Босна и Херцеговина, Македония, Словения, Сърбия, Хърватия, Черна гора и Кипър, което дава възможност за по-широка и всеобхватна реклама на продукциите, авторите и региона. Българският щанд по традиция служи като информационен център и предоставя пространство за срещи между български професионалисти и колегите им от цял свят. Ще бъдат представени двете нови издания на каталозите „Български филми” 2017 и „Българско кино – факти, статистики, тенденции”.На юбилейното си издание най-голямото филмово събитие в света ще събере над 30 000 професионалисти и 3200 официално регистрирани участници на филмовия пазар.Адрес на българския щанд в Кан:Village International (Riviera Side)SEE PAVILION №134 ... още »
В главната роля е двукратният олимпийски шампион по борба Леван Тедиашвили, а оператор – холивудската звезда зад камерата Федон ПапамихаелФилмът е копродукция с България, съфинансирана от Националния филмов центърПолучил наградата за най-добър филм на 18-ия София Филм Фест и още редица престижни отличия през 2014 година със своята предишна творба „Срещи на сляпо”, Леван Когуашвили е сочен от филмовите специалисти по света за една от основните фигури на съвременното грузинско кино. Когуашвили учи филмова продукция в Грузинския национален университет за театър и кино в Тбилиси, но на втората година от неговото обучение в Грузия избухва война и той започва да работи като журналист за първата независима грузинска телевизия. Между 1995 и 1999 Леван учи Филмова режисура в Московския киноуниверситет ВГИК, а през 2007 година учи кино в училището по изкуства „Tisch” в Ню Йорк. Първият му игрален филм „Street Days” се радва на международен успех, а премиерата му е в конкурсната програма на фестивала в Ротердам през 2010 година. През 2013 година Леван снима своя втори игрален филм „Срещи на сляпо”, който е представен в Торнто и Берлин и е носител на над 20 награди от международни филмови фестивали, включително 3 в София (най-добър филм, режисьор и Наградата на ФИПРЕССИ). Документалният му филм „Новият живот на Гогита” е в конкурсната програма на IDFA, Амстердам, през 2016.Най-новият проект, по който работи грузинският режисьор, носи името „Брайтън 4”. Ето какво споделя за него Леван Когуашвили:„Брайтън Бийч или само Брайтън е квартал на Бруклин, Ню Йорк. Това е първата спирка в Америка за хората, които пристигат от пост-съветския свят. За мнозина Америка - земята на възможностите, започва с Брайтън и свършва с Брайтън, защото се оказва, че не могат да напуснат мястото. Там свикват да са имигранти, но не успяват да се приспособят към „истинската” Америка, да научат английски, така че си остават завинаги в „познатия” свят на Брайтън Бийч. На това място лесно можеш да оцелееш, защото надписите наоколо са предимно на руски и по улиците се говори повече руски, грузински и арменски, отколкото английски.Брайтън е социално, а често и ментално състояние – намираш се едновременно в САЩ и във вече несъществуващия СССР. Искаш да започнеш нов живот, но не можеш да се отървеш от миналото...”„Брайтън 4” е история за баща и неговия син. 60-годишният Кахи, бивш шампион по борба, отива в Бруклин, Ню Йорк, за да види как живее синът му Сосо, заминал преди време да учи медицина. Като пристига, Кахи разбира, че Сосо е зарязал учението и пилее времето си в хазарт, като е длъжник на азербайджански мафиот. Дългът от 23 000 долара трябва да се върне до седмица. Кахи ще направи всичко възможно, за да помогне на сина си и да му даде нов шанс в живота...„Брайтън е необикновено и много кинематографично място за нашия разказ – универсална и вечна история за отношенията между баща и син, за баща, който жертва себе си за сина си. Мисля, че тази комбинация прави проекта ни интересен – оригиналната текстура на Брайтън от една страна и човешката история – от друга...”, допълва сценаристът-режисьор Леван Когуашвили.Главната роля на бившия борец Кахи изпълнява двукратния олимпийски и четирикратен световен шампион Леван Тедиашвили. „Първият си златен медал от световно първенство спечелих в София през 1971 година. Схватките бяха на стадион „Васил Левски”. Спяхме в хотел „Диана”. Съществува ли още този хотел?”, попита легендарният борец.Друго голямо име в продукцията е операторът Федон Папамихаел. Роден в Атина и израсъл в Мюнхен, където завършва изящни изкуства, Федон учи в Ню Йорк и отива при братовчед си Джон Касаветис в Лос Анжелис, където прави бляскава кариера зад камерата. След 7 филма с Роджър Кормън, Федон снима творби на Вим Вендерс („Хотел за милион долара”), Нана Джорджадзе („27 пропуснати целувки”), Александър Пейн („Отбивки”, „Небраска”, „Потомците”), Оливър Стоун („W”), Джеймс Манголд („Identity”, „Walk the Line”, „3:10 to Yuma”), Джордж Клуни, Даян Кийтън. За работата си в „Небраска” е номиниран за „Оскар”. Камерата, на която снима Федон Папамихаел, е осигурена от Nu Boyana Film Studios (България). В една от ключовите роли ще видим и дъщерята на Никита Михалков – Надежда.„Брайтън 4” е копродукция на Грузия, Русия, България (с подкрепата на ИА „Национален филмов център”), Хърватия и Гърция. Сценаристи на проекта са Борис Фрумин и Леван Когуашвили. Продуцентският екип на филма е съставен от Леван Когуашвили (Грузия), Иракли Родоная (Русия), Стефан Китанов и Мира Сталева (Арт Фест, България), Дарио Домитрович (Хърватия) и Панос Папахадзис (Гърция). Художник на продукцията е Коте Джапаридзе (Грузия), художник по костюмите - Ека Бичинашвили (България), а звукорежисьор - Светлозар Георгиев (България). Изпълнителен продуцент от българска страна е Светла Цоцоркова. ... още »
Всеки човек има любими филми. Но дори и да ги е гледал по няколко пъти, едва ли може да възпроизведе целия сюжет дума по дума. Обикновено помним в детайли конкретни моменти, а в най-честия случай конкретни реплики. Добрата реплика може да ни извади от летаргията на скучното повествование, а ако пък тя е изречена на точното място в точното време, може да превърне филмa в култов. Това са едни от най-забавните и популярни реплики в историята на холивудското кино. „Само един чревен вирус ме дели от перфектното ми тегло“Дяволът носи ПрадаАсоциацията на учителите по природни науки и биология използват тази реплика от популярния филм в часовете си, за да провокират дискусия между учениците за имиджа на тялото в съвременното общество, както и за ролята на здравословното хранене в живота на тийнейджърите.„Никой не е съвършен“Някои го предпочитат горещоПоследната реплика, изречена в този филм не е трябвало да бъде включена във финалната версия на филма. Сценаристите и режисьорът на филма Били Уайлдър я сложили в устата на актьора временно, докато се намери нещо по-ефектно, което актьорът да съобщи на публиката."Арго – начукай си го"АргоСценаристът на филма Крис Терио всъщност намерил тази реплика в реално случил се диалог, описан в разсекретен доклад на агента Тони Менедес, изигран от режисьора на филма Бен Афлек. Тя се отнася именно за кризисната ситуация със заложниците в американското посолство в Иран през 1979 г. „Аста ла виста, бейби!“Терминатор 2„Сайонара, бейби“ – това е версията на прочутата реплика, когато филмът започва да се върти по кината в държавите, в които официален език е испанският. Тази промяна се наложила, тъй като за този тип публиката, изреченото от героя на Арнолд Шварценегер, хич не звучало остроумно и забавно. „Покажи ми парите“Джери МагуайърРежисьорът Камерън Кроу споделя нещо интересно за прочутата реплика на Куба Гудинг Джуниър. от филма – „Най-странният момент, в който тази реплика се повтаря в общественото пространство е когато Джордж Буш и Барак Обама я цитират в традиционното си обръщение към нацията. Когато Обама я каза, майка ми звънна и ми каза: „Е, направи го! Ти най-накрая накара Буш и Обама да се обединят около нещо“„Остави пистолета, вземи канолите!“КръстникътРичард Кастелано, който играе Клеменца, импровизирал подобна реплика в една от предшестващите сцени, като помолил жена си да вземе прословутия десерт от магазина, преди да се прибере вкъщи. Тази реплика намерила приложение по-нататък във филмовата фабула и се превърнала в легендарна. „Сериозна съм! И не ме наричай Шърли!“Airplane „Мисля, че хората си спомнят тази реплика, заради начина, по който Лесли Нилсен я изрича.“ – споделя Джеф Зукер, който е сценарист на филма, заедно със своя брат Джим Абрахамсън. „Начинът, по който той я казва, беше точно така, както си представяхме, че тя ще звучи в устата на този, който ще изиграе ролята. Казахме на актьорите да се преструват, че не знаят, че участват в комедия.“„Йипи-ки-йей, шибаняк!“Умирай трудноНаписах репликата „Йипи-ки-йей, задник!“ – казва сценаристът Стивън де Соуца - „но Брус в последния дубъл промени последната част на „шибаняк“ и това много развесели снимачния екип. От студиото притеснително я оставиха във филма, с уговорката, че ще изчакат реакцията на тестовата публика, чието пълно одобрение я направи вече легитимна част от филма. Не винаги обаче става така!“"Искам да поръчам като нейното!" Когато Хари срещна СалиСпоред Били Кристъл Мег Раян много дървено изиграла сцената, в която се преструва, че получава оргазъм в ресторанта. Трябвало да се намеси режисьорът Роб Рейнър, който да я обучи и да ѝ направи показно на оргазъм, „на който би завидял дори Кинг Конг“. След това тя се отпуснала и сцената, както и репликата, която следва завинаги остават в историята на киното.ДАС ... още »
Новият български документален филм „Киното срещу властта” на режисьора Олег Ковачев, по сценарий на Иван Георгиев – Гец и с оператор Ивайло Пенчев, разказва за необявената война между комунистическата власт и голяма част от демократично настроените кинодейци, продължила близо половин век. Филмът разкрива житейски и творчески драми, пропуснати възможности за българското кино. И в крайна сметка – прекрасни примери на хора, жертващи просперитета и богатството, рискуващи кариерата и професията си, в името на истината в киноизкуството.Лентата включва кадри от филми като „Привързаният балон“, „Понеделник сутрин“, „Маргарит и Маргарита”, „Лачените обувки на незнайния воин”, „Прокурорът”, „На малкия остров”, „Животът си тече тихо”, „Смъртта на заека”, „Иван и Александра“, както и редица интервюта с български кинодейци, сред които Анри Кулев, Иван Ничев, Николай Волев. Във филма има и гледната точка на тогавашните управляващи киното в България – Павел Писарев.„Киното срещу властта” показва и парадокса, че мнозинството от спрените или „осакатени” филми, са създадени от членове на БКП, вярващи в идеите и справедливостта на партията, но творящи във време, когато партийната естетика е срещу свободата да казваш истината в своя филм. Премиерата е на 12.05 от 19.00 ч. в „Люмиер ”. Следващи прожекции ще има и на 14.05 в Дом на киното и на 15.05 в кино „Одеон“ от 19.00 ч. В София филмът ще бъде показан и в кината „Г8“ и „Евросинема“, а в страната се очакват дати за излъчване в Пловдив, Варна и Каварна. ... още »
От „Фокс” ще екранизират бестселъра на Полет Джайлс “News of the World”, като главната роля ще бъде предложена на Том Ханкс, който ще е и един от продуцентите. Върху адаптацията ще работи Люк Дейвис („Лъв: Стъпки към дома”). Историята проследява приключенията тексасец, който пътува от град на град, за да съобщава на жителите какво се случва по света. Един ден мъжът се съгласява да придружи 10-годишно момиче до дома на леля му в Сан Антонио. Проблемът е, че хлапето не иска да живее с роднините си и прави всичко възможно, за да не стигне до там.Том Ханкс и Мерил Стрийп ще се превъплътят в репортера на „Вашингтон Поуст” Бен Брадли и издателката Катарин Греъм в новия филм на Стивън Спилбърг, който все още няма заглавие, но ще излезе на ограничен показ в края на годината – 17 декември, а масовото му разпространение в киносалоните ще бъде на 12 януари 2018г. ... още »
Джеси Айзенбърг, Пиърс Броснан и Ванеса Редгрейв ще участват в предстоящия филм на Питър Уебър “The Medusa”, базиран върху живота на известния френски живописец и литограф Теодор Жерико. В образа на Жерико ще се превъплъти Айзенбърг. Заглавието на филма следва шедьовъра на французина „Потъването на Медуза”, който изобразява последиците от корабокрушението на френския кораб „Медуза“, при което капитанът остава екипажа и пътниците да се удавят.Питър Уебър се обръща към света на изобразителното изкуство за втори път след изтънчения „Момичето с перлената обица”, за който Скарлет Йохансон беше номинирана за „Златен глобус”. Снимките се очаква да стартират тази есен. ... още »
Реалните очаквания за приходите от първия уикенд на „Жената чудо” са от порядъка на 65 милиона долара, въпреки космическите цифри, които някои обявиха като 105 милиона. Никой не залага филмът на Пати Дженкинс да подобри боксофиса от премиерния уикенд на хитове като „Батман срещу Супермен” (166 милиона) или „Отряд самоубийци” (133 милиона). Но от Уорнър се надяват приходите да са близки до тези на някои от последните продукции на „Марвел” като “Aнт-мен” (57 милиона) и „Доктор Стрейндж” (85 милиона). Това ще е голям успех за филм, чийто главен персонаж е жена, при това изпълнителката на главната роля – Гал Гадот не е сред най-популярните актриси в Холивуд.Голямото предизвикателство пред „Жената чудо” ще е и решаващият втори уикенд, през който хитове като „Батман срещу Супермен” и „Отряд самоубийци” се сринаха с над 60% заради критичните оценки, които получиха. Но въпреки това останаха на челните позиции, тъй като липсваха достатъчно силни конкурентни заглавия, докато „Жената чудо” ще се сблъска с хита на „Пиксар” – „Колите 3”.„Жената чудо” ще е по екраните на 2 юни. ... още »