„Балканският конкурс“ на София Филм Фест включва едни от най-успешните филми, произведени в региона през последната година. С удоволствие споделяме с публиката втора порция балканско кино от класа, представено от неговите автори. След като превзе челната позиция в родния боксофис, „Възвишение“ (2017) на Виктор Божинов ще се бори за първото място и в Балканския конкурс на 22-рия София Филм Фест. Със солидно портфолио от телевизионни сериали („Стъклен дом“, „Столичани в повече“, „Под прикритие“), режисьорът прие много сериозно предизвикателство с първия си игрален филм – дългоочакваната екранизация по романа на Милен Русков, оценен с Европейска награда за литература. Филмът е продукция на „Сърпентайн“ ООД, „Ол Старс Ин“ ЕООД, „Булфилм“ ЕООД, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“ и Българска Национална Телевизия.На границата между историческите факти и художествената измислица „Възвишение“ ни връща във времето през 1872 година, когато Димитър Общи (Филип Аврамов) осъществява Арабаконашкия обир, а сред сподвижниците му са Гичо (Александър Алексиев) и Асенчо (Стоян Дойчев) – полу-революционери, полу-разбойници, които получават задача лично да предадат писмо на Левски. Издирването на Апостола се превръща в трагикомично приключение с нюанси на „револуция“. Приключение, изпълнено с интриги, подлост и предателства, което ще ги отведе до възвишение, където истината не може да остане скрита… След темата за виртуалната любов в мрежата в пълнометражния си игрален дебют „Love.net” (2011), във втория си филм „Вездесъщият“ (2017) Илиян Джевелеков (който е и съсценарист, заедно с Матей Константинов), поставя фокус върху проблемите на човека в съвременния технологичен свят.В търсене на оригинален сюжет писателят Емил Борилов заснема живота около себе си с десетки скрити камери. Докато безобидно наблюдава бита и контролира живота на своите близки, той всъщност променя съдбата им. Така много бързо се превръща във вездесъщ регулатор на чужди животи. В капана му попадат колеги, познати, случайни хора… Скоро разбира, че се е пристрастил към тайното знание за другите и е твърде късно да спре. Деянието, започнало като хоби, се превръща в заплаха за бъдещето на десетки хора.След триумфа му на 35-ия фестивал на българския игрален филм, където събра общо 5 награди – „Златна роза“ за най-добър пълнометражен филм, за мъжка (Велислав Павлов) и женска роля (Теодора Духовникова), както и наградите на критиката и на публиката, „Вездесъщият“ ще бъде един от важните регионални филми и в Балканския конкурс на СФФ. Филмът е съвместна продукция на Нова Броудкастинг Груп и „Мирамар Филм“, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“. Копродукцията на Босна и Херцеговина, Словения, Германия и Хърватия „Мъжете не плачат“ („Men Don’t Cry“, 2017) насочва вниманието към въоръжените конфликти през 90-те години на ХХ век в бивша Югославия. Те не само видимо разрушават земята, но оставят и дълбоки рани в спомените на воювалите нации. „През лятото на 2010 г. се записах за събитие, което една организация за мир беше насочила към военните ветерани от бивша Югославия. Основната ми цел беше да направя изследване, което да ми послужи за основа на късометражен документален филм. Самият аз участвах във войната в Босна и си помислих, че подобен уъркшоп би бил възможно най-доброто „потапяне“ в историята… Вярвах, че отдавна съм оставил зад себе си личните военни преживявания. Мислех, че тази глава от живота ми е затворена. Само че уъркшопът ме обхвана изцяло. Седях с хора, които буквално бяха стреляли един срещу друг. И за да съм максимално точен – ние бяхме стреляли един срещу друг. Имаше напрежение, да, но онова, което започна като пространство, изпълнено с недоверие и дискомфорт, се превърна в необичайна връзка, изтъкана от разбирателство и съчувствие. Емоционално напрежение, нетипично динамична комуникация и за финал катарзис, който ме накара да създам игрален филм по темата“, споделя замисъла на „Мъжете не плачат“ режисьорът Ален Дърлевич, който заедно със Зоран Соломун е и сценарист на филма. „Меда или не чак толкова оптимистично“ („Meda or The Not So Bright Side of Things“, 2017) е режисьорският дебют на румънеца Емануел Парву. Филмът пренася зрителя в румънско градче в гориста местност. Главният герой Дору е на средна възраст. Жена му умира, а той трябва да поеме грижите за осиновената тийнейджърка Меда. Това обаче не може да се случи, докато не докаже, че е способен да й осигурява прехрана и дом, тъй като дължи пари на държавата.„Обществото, в което главният герой живее, е в конфликт с наследеното от балканския темперамент мислене, комунистическото минало и наложените от правителството стандарти, изисквани от Европейския съюз. Парву режисира своя дебют с пълен контрол", пише Cineuropa.org… „Тайната съставка“ (Secret Ingredientе, 2017) на Гьорче Ставрески e македонският участник в Балканския конкурс на 22-ия СФФ. В центъра на разказа е Веле - нископлатен жп механик, който използва крадена марихуана, за да направи кекс за баща си и така да намали болката, която ракът му причинява. В един момент обаче състрадателният син се оказва заобиколен от престъпници, търсещи тревата си, и досадни съседи, които искат да научат рецептата за „лечебния“ кекс.„Основният мотив зад историята ми е бедността. Всеки ден я виждам по улиците, а през последните десет години броят на хората, които започнаха да просят, се увеличи драстично. Освен това здравната ни система се срина и хората нямат решения за проблемите си. Те или трябва да отидат в някоя частна болница, ако могат да си го позволят, или просто биват изоставени.", казва режисьорът Гьорче Ставрески. В „Кратък излет“ („A Brief Excursion“, 2017) на хърватина Игор Бежинович главният герой Стола, от чието име се води повествованието, прекарва лятото в непрестанни забавления и купони, докато не среща случайно стария си познат Роко. Той убеждава Стола и приятелите му заедно да разгледат средновековните фрески в един от близките манастири. Когато обаче автобусът им се чупи, кратката екскурзия се превръща в алегорично пътуване към неизвестното…И още един турски филм, освен „Зърно“ на Семих Капланоглу, ще бъде представен в Балканския конкурс – извън конкурсната програма – „Мирисът на парите“ („The Smell of Money“, 2018) на Ахмет Бояджиоглу. Всичко се случва в предградие на Анкара – Мехмет е таксиметров шофьор, а приятелите му решават да инсталират камера в таксито, за да снимат клиентите му. Записът с бизнесмен, който е в града, за да се види тайно с жена, се оказва идеална възможност за изнудване и схемата им се отблагодарява щедро… Един ден в таксито на Мехмет е забравен документ. Оказва се, че той принадлежи на мафиотска организация и съвсем логично шофьорът и приятелите му са преследвани от опасни мъже… Ахмет Бояджиоглу е важна фигура в турската филмова индустрия – от 1988 до 1995 година е програматор на Филмовия фестивал в Анкара, от 1995 година е „Фестивал на колела“ и е начело на Филмовата асоциация на Анкара, а между 2005 и 2007 година е представител на Турция в Евроимаж. През последните години се занимава активно и с продуцентство.ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »
Той завинаги ще бъде свързван с образа на Люк Скайуокър – рицарят-джедай, променил баланса на силите в една далечна галактика. Марк Хамил се превърна в звезда, благодарение на участието си в поредицата „Междузвездни войни“ и на 8 март ще се сдобие със своя звезда на прочутата Алея на славата.Хамил ще получи 2630-та звезда на прочутата алея в Холивуд на церемония пред кино El Capitan. Създателят на „Междузвездни войни“ Джордж Лукас и Харисън Форд ще бъдат специални гости.„Феновете на „Междузвездни войни“ ще подлудеят от факта, че техният идол ще бъде почетен със звезда от Алеята на славата в Холивуд. Гордеем се, че прибавяме този невероятен актьор към нашата историческа Алея на славата“, заяви Ава Мартинес, продуцент на бляскавата церемония.Роден в Оукланд, Калифорния, Хамил учи театрални изкуства в Колеж в Лос Анджелис. Той участва в няколко сериала, в които го забелязва Лукас и така се стига до участието му в „Междузвездни войни“ преди повече от 40 години. Останалото, както се казва, е история.Наскоро Хамил се снима в „Kingsman: Тайните служби“, както и в „Последните джедаи“, а следващият му филм ще бъде „Con Man” с Джеймс Кан и Винг Реймс. Той е популярен и с озвучаването на няколко анимационни сериали и видеоигри, сред които най-известна е ролята му на Жокера в сериала „Батман“. ... още »
Явно няма по-търсен режисьор от Пол Кинг в момента в Холивуд. Създателят на „Падингтън 2“ вече бе ангажиран с новата версия на „Чарли и шоколадовата фабрика“, но се оказа, че е харесан и за друга любима детска история. От „Дисни“ решиха, че той е идеален избор за игрална версия на тяхната класика „Пинокио“.Историята за дървената кукла, която иска да стане истинско момче, е сред най-екранизираните в киното. От няколко години „Дисни“ работят по нова версия и дори към проекта бе привлечен режисьор от класата на Сам Мендес. В крайна сметка той реши да се откаже.Кинг вече започна работа по сценария, преработен от Джак Торн („Чудо“). От студиото се надяват той да е готов за снимки до края на годината, което означава, че проектът му за новия Уили Уонка ще трябва да почака известно време.Следващата игрална версия по любима детска история на „Дисни“ ще бъде за приключенията на Мечо Пух и неговите колоритни приятели. „Кристофър Робин“ ще има своята премиера през август, а по Коледа очакваме следващия хит на студиото – мюзикъла „Завръщането на Мери Попинс“. ... още »
Документалната мозайка „Окупация 1968“ е в последния етап от работата по него – постпродукция, и ще закрие основната програма на СФФ на 18 март в кино „Люмиер Лидл“.Имената на Мартичка Божилова и „Агитпроп“ като продуцент стоят отново зад интересен документален проект - омнибусът „Окупация 1968“ (Словакия-Чехия-Полша-България-Унгария). Филмът, разказващ за месец август 1968 година, е субективен поглед към войниците от „братските“ армии и техните мисли и чувства за Чехословашката окупация и функциите им в нея. Основният въпрос, около който обединяват работата си режисьорите Стефан Командарев, Мари Елиза Шайд, Линда Домбровжки, Магдалена Жимков и Евдокия Москвина, е как „малкият човек в Европа“ се отнася с така наречената „голяма история“. Каква е ролята на личната отговорност, запазването на личната гледна точка и морал и какво се случва с тях, когато човекът е поставен пред избора да спаси живота си, или да се подчини на правилата? За „братските армии“ окупацията на Чехословакия през 1968 година е съвсем различно събитие от това, което чехите и словаците преживяват. Пресъздаването на историята предлага среща с войници от различни националности и ранг. За да бъде постигната многопластовост и разнообразие на гледните точки върху сложната тема, по филма работят петима режисьори от пет държави от бившия Варшавски договор, участвали в окупацията на Чехословакия – Русия, Полша, Германия, Унгария и България. А пъзела на омнибуса е подреден от филмите „Ненужен герой“ (България), „Гласове в гората“ (Германия), „Червена роза“ или „Приятелство и любов по време на окупация“ (Унгария), „Войнишки жени и шпиони“ (Полша), „Последната мисия на генерал Ермаков“ (Русия).Омнибусът е копродукция на АГИТПРОП (България), Петер Керекеш (Словакия), Хайпермаркет Филм (Чехия), Силвър Фрейм (Полша), Елф Пикчърс (Унгария), с подкрепата на ИА „Национален филмов център”, в копродукция с Българската Национална Телевизия, с подкрепата на Полски филмов институт - PISF, Полска телевизия - TVP, Държавен фонд за кинематография - Чехия, Чешка телевизия, Творческа Европа - Програма МЕДИА Развитие, Вишеградски фонд - развитие, AVF/Словашки аудиовизуален фонд - развитие и продукция, RTV Словакия, Унгарски филмов фонд. Световни продажби: Слингшот Филмс. Прожекцията на „ОКУПАЦИЯ 1968” на София Филм Фест ще бъде официалната българска премиера на филма! ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »
Изненадващ обрат по една от най-обсъжданите теми напоследък. Явно MGM са намерили режисьор на следващия епос за Джеймс Бонд и това отново ще е носител на „Оскар“. След Сам Мендес, сътворил най-касовите филми от поредицата, е време в нея са се включи и Дани Бойл.Последната новина бе, че Йън Деманж е определена за режисьор на филма. Но тъй като от студиото държаха да е някое по-популярно име, започнаха спекулациите. Дени Вилньов бе един от фаворитите, но той вече се е ангажирал с екранизацията на „Дюн“. Все пак режисьорът на „Блейд Рънър 2049“ може да поеме Бонд 26. Кристофър Нолан също бе сред спряганите имена, но както стана ясно номинираният за „Оскар“ създател на „Дюнкерк“ би искал да направи Бонд съвсем отначалото с изцяло нов актьорски състав.За последните няколко години Бойл направи страхотния „Стив Джобс“ и продължението на „Трейнспотинг“, което макар и не на нивото на оригинала, все пак пожъна успех сред критиците. Но създателят на „28 дни по-късно“ и „Транс“ е доказал, че екшъна е в кръвта му и със сигурност ще сътвори нещо голямо с най-популярния британски шпионин. Все още сделката не е официална, но режисьорът има „силен интерес“ към проекта, така че сега всичко е въпрос на преговори.Наскоро Бойл режисира епизод от предстоящия сериал „Trust“, който разказва вече познатата история от филма на Ридли Скот „Всичките пари на света“. ... още »
Джесика Частейн е започнала преговори за участие в продължението на най-касовия филм на ужасите на всички времена. В дългоочакваната втора част на „То“ тя ще играе вече порасналата Бевърли, изиграна в първия филм от София Лилис.Режисьор и на продължението ще е Анди Мускети, а сценарият отново е дело на Гари Доберман, който все още работи по него. Очаква се и Бил Скарсгард да се завърне в ролята на Пениуайз. В продължението вече порасналите деца се завръщат в родния си град, за да се изправят отново срещу злокобния клоун. Снимките ще започнат през лятото, а премиерата е предвидена за 6 септември 2019 г.Спекулациите, че Частейн ще участва в продължението започнаха скоро след премиерата на „То“. В интервю Мускети признава, че тя ще бъде идеалния вариант да играе порасналата Бевърли. Той вече е работил с нея по първия си голям хит „Мама“, така че явно нещата се подреждат.Частейн наскоро бе номинирана за „Златен глобус“ за участието си в „Принцесата на покера“. В края на годината ще я видим и в „X-Men: Dark Phoenix“, а освен това й предстоят снимки в комедия заедно с Октавия Спенсър. ... още »
Майсторски класове, прожекции на съвременни български филми и срещи с авторите им съпътстват инициативата КИНОПЛОВДИВ, част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019 7 съвременни български режисьори екипа ще създадат 7 късометражни филма, вдъхновени и посветени на град Пловдив. Инициативата е КИНОПЛОВДИВ, част от програмата Пловдив – Европейска столица на културата 2019. Седем утвърдени режисьорски екипа от България ще прекарат по месец в града на тепетата, за да се вдъхновят, подготвят и реализират своя кинематографична идея, посветена на Пловдив. На финала – всички готови филми, ще бъдат обединени в един пълнометражен филм-омнибус, който ще представи Пловдив по световни фестивали и форуми. Инициатор на проекта е продуцентска къща Screening Emotions, която стои зад филмите „Слава“, „Урок“, „Три дни в Сараево“ и др., както и подпомага набралата популярност онлайн платформа за кино www.filmsociety.bg, а проектът е част от програмата на Пловдив - Европейска столица на културата 2019. „Вълнуваме се от филмите „Париж, Обичам те““ и „Ню Йорк, Обичам те““, събрали световна плеяда от изключителни режисьори, всеки от които има свой характерен кинематографичен почерк, допринасящ за богатството на филмовото произведение. Вдъхновихме се от този модел и решихме да създадем филм, посветен на Пловдив. Предложихме идеята на фондация „Пловдив 2019” и спечелихме тяхното доверие“, разказва за идеята зад КИНОПЛОВДИВ Елена Мошолова.Режисьорите, които ще реализират идеите си на кинолента в Пловдив са Петър Вълчанов и Кристина Грозева („Урок”, „Слава”), Николай Тодоров („Преди да заспя”), Павел Веснаков („Зевс”), Ралица Петрова (“Безбог”), Димитър Кутманов („Ecce homo”), Любомир Младенов („Ловен парк”, „Кораб в стая”), Христо Симеонов („Синът”). Освен направата на филмите, през 2018-та всеки от тях ще води и по един майсторски клас, насочен към неспециализирана публика. Изкушените да научат нещо ново и интересно от света на киното, ще могат да участват в майсторските класове в клуб Фарго и Лъки - Дом на киното с вход свободен. Прожекция на филм, създаден от режисьорите ще съпътства всяка среща с публиката. Първото и откриващо събитие е на 24 февруари, събота, и е на тема „Работата на режисьора с актьора“ и ще бъде водено от тандема Петър Вълчанов и Кристина Грозева, придружен от прожекция на последното им кинопроизведение, вдъхновено от реалната случка за кантонера, намерил и върнал на полицията хиляди левове, разпиляни сред релсите, филма „Слава“. След филма режисьорите ще бъдат на разположение за въпроси и отговори с публиката.Пълната програма на майсторските класове, филмите, както и информация как могат пловдивчани да се включат в реализацията на филмите, можете да следите тук: КИНОПЛОВДИВ.ПРОГРАМА КИНОПЛОВДИВ 201824 февруари16:00 | Клуб Фарго | Майсторски клас: „Работата на режисьора с актьора” - водещи Петър Вълчанов и Кристина Грозева | вход свободен 19:00 | Кино Лъки Дом на киното | Прожекция на филма „Слава”, реж. Кристина Грозева и Петър Вълчанов | вход: билет за кино24 март 16:00 | Клуб Фарго | Майсторски клас: „Как говори киното?“ - водещ Димитър Кутманов и прожекция на филма „Ecce Hommo”, реж. Димитър Кутманов | вход свободен28 април 16:00 | Клуб Фарго | Майсторски клас на тема „Какво е филмов кадър?“ - водещ Любомир Младенов | вход свободен19:00 | Кино Лъки Дом на киното | Прожекция на филма „Кораб в стая”, реж. Любомир Младенов | вход: билет за киноМай Творческа работилница за ученици 5-7 клас „Как се прави късометражен филм” – водещ Николай Тодоров и прожекция на филма „Преди да заспя", реж. Николай Тодоров17 май Работилница по кино с деца от Столипиново и прожекция на филма „Синът”, реж. Христо Симеонов9 Юни 16:00 | Клуб Фарго | Дискусия на тема „ТВ сериалът срещу кинофилма“ – водещ Павел Веснаков и прожекция на филмите „Парафиненият принц” и „Зевс”, реж. Павел Веснаков | вход свободенОктомври 16:00 | Клуб Фарго | Майсторски клас на тема „Как да напишем история за кино“, водещ Ралица Петрова19:00 | Кино Лъки Дом на киното | Прожекция на филма „Безбог”, реж. Ралица Петрова | вход: билет за кино ... още »
За 16-та поредна година творби на режисьори, които са дебютен или втори филм, се състезават в Международния конкурс на София Филм Фест за Голямата награда „София – град на киното”, съдържаща парична премия от 7,000 евро, осигурена от Столична община.Част от конкурсните заглавия бяха представени на вниманието на киноманите в края на месец януари. Ето и останалите филми:Иранската социална драма „Блокаж“ („Blockage“) на режисьора Мохсен Гараи идва в София с наградата за най-добър филм в програмата „Нови режисьори“ от фестивала в Бусан ’17, заслужена с впечатляващ разказ за трудния живот на работниците с ниски доходи в днешен Иран. Главният герой е офицер от Техеран, който живее в дома на родителите си. Изправен пред суровата реалност, загубил работата и семейството си в един и същ ден, той е принуден да направи труден избор в живота си. Режисьорът Мохсен Гараи е роден през 1984 г. в град Бехшар. Започва кариерата си като асистент-режисьор и програматор. Дебютният си филм „Не се уморявай!“ създава в партньорство с режисьора Афшин Хашеми през 2013 година. * * *Британският режисьор Джейсън Уингард посещава бежанския лагер в Кале с намерение да направи документален филм за живота там. Но след като на място се сприятелява с хората и се среща с отчаянието им, той решава вместо да снима в „Джунглата“, да привлече във филма си някои от реалните бежанци, представящи собствените си истории от живота. Така се ражда игралният филм „В един друг живот“ („In Another Life“), който разкрива образи от все още продължаващата бежанска криза, за да ни напомни, че всички тези персонажи са хора, не много различни от самите нас. Джейсън Уингард е британски режисьор и продуцент. Неговите късометражни филми печелят множество награди. Създава продукции за BBC, включително няколко ситкома. „В един друг живот“ е неговият първи пълнометражен игрален филм. * * *Копродукцията на Армения и Иран „Йева“ („Yeva“) на режисьорката Анахид Абад е била представена с успех на кинофестивала в Монреал през 2017 година. Ситуиран на фона на дългогодишния конфликт в Нагорни Карабах, дебютният филм на Абад проследява преживяванията на Ева (Нарина Григорян), лекар по професия, която бяга заедно с дъщеря си, преследвана с обвинение за смъртта на съпруга й, загинал при подозрителни обстоятелства. $„Създаването на „Йева“ бе опит за разказване на универсална човешка история в непознат и неизвестен в културно отношение регион, като искахме резултатът да бъде филм, който да „проговори“ на публиката в целия свят. В моята „омагьосана“ душа на творец може да откриете следи от Сергей Параджанов и Джон Форд, Алфред Хичкок и Били Уайлдър, Ингмар Бергман и Бернардо Бертолучи, Франсоа Трюфо и Акира Куросава, Абас Киаростами, Михаел Ханеке и Майк Лий ... Мисля, че това е достатъчно за един филм – самият факт, че го правя, ми дава кураж да превъзмогна всички трудности“...Анахид Абад е родена през 1969 година в арменско семейство в Техеран. Завършва филмова режисура и работи като асистент-режисьор и организатор в много филмови продукции в иранското кино. * * *Унгарският режисьор Арпад Богдан бе селектиран за участие в София Мийтингс със своя проект „Генезис“ („Genesis“) през 2015 година. „Генезис“ разказва поредица от истории, свързана с атаки срещу роми в Унгария през 2008/2009 година, като излага последиците от подобни посегателства върху общността, а също така хвърля светлина върху несъвършенствата на унгарската съдебна система. Богдан е сценарист, актьор и режисьор, той учи в художественото училище „Arany János Színistúdió“ в Будапеща, както и в колежа за социални науки „Wesley János College of Pupils“. Дебютира през 2007 година с „Щастлив, нов живот“ („Happy New Life / Boldog új élet“) в програмата „Панорама“ на Берлинале, а „Генезис“ е неговият втори пълнометражен филм, чиято световна премиера отново е в същата секция на Берлинале’18. * * *Испано-аржентинският филм „Срещу вятъра“ („Facing the Wind“) на режисьорката Мерицел Колел разказва история за семейство, чиито членове не могат да комуникират помежду си. Филмът е създаден с обич кинопортрет на традиционния начин на живот, който вече е на изчезване; разказ за пътуване към себе си, от който бихме могли да се научим отново как да живеем и да се обичаме…Мерицел Колел е родена в Барселона, Испания през 1983 година. Завършва аудиовизуална комуникация в университета „Помпей Фабра“ в Барселона. Филмът й „Срещу вятъра“ идва за 22-рия София Филм Фест непосредствено след премиерата му на фестивала в Берлин, в програма „Форум“. * * *Дебютният филм на израелската режисьорка Цивия Баркай „Червената крава“ („Red Cow“) е разказ за търсенията на собствен път на една млада жена, израснала под грижите на патриархалния си баща, която съвсем логично изпитва сериозни съмнения към религиозния и утопичен национализъм на общността, подчиняваща се на традициите. Скептицизма и критичното отношение на Бени към околните се засилват след срещата й със самоуверена млада жена, която провокира истинска вихрушка от копнежи и емоции…Цивия Баркай е родена в Йерусалим през 1979 година и е възпитаник на Berlinale Talent Campus; тя завършва с отличие образованието си във Филмовото и телевизионно училище „Sam Spiegel“ в Йерусалим. Нейният дипломен късометражен филм „Vika” e показан в програма „Generation” на Берлинале през 2006 година. „Червената крава“ участва в „Generation+“ на Берлинале 2018.* * *„На крачка зад Серафима“ („One Step Behind the Seraphim“) на румънския режисьор Даниел Санду е разказ за 15-годишния Габриел, приет в Духовната семинария и решил да стане свещеник. Събитията във филма се развиват в Румъния през 90-те години - време на отчаяна борба срещу икономическите предизвикателства на прехода от авторитаризъм към демокрация. Даниел Санду е роден е през 1977 година. Той е сценарист и режисьор на късометражни и игрални филми и ТВ сериали. През 2008 година започва да развива сценария за филма „На крачка зад Серафима“, а Ада Соломон поема продуцентските ангажименти към проекта, който преминава през CineLink, Сараево 2008, Ekran Wajda School 2010, Toronto Producers Lab 2012 и Berlinale Co-production Market 2013.* * *Още един игрален филм ще бъде представен пред публиката като част от програмата на Международния конкурс, но извън конкурса – това е британско-българският „Бандит“ на Август Кинг, който е сценарист, режисьор, продуцент и монтажист, а негов оператор е Светлин Йорданов. В специфичната хорър-драма сюжетът е фокусиран върху премеждията на съвременен балкански мигрант, скитащ из Европа. Той решава да се върне в родината, след като е изтърпял поредната присъда. В бетонната джунгла на родния квартал, той се сблъсква със старите си навици в отчайващ опит да открие сестра си – единствения близък човек, останал между живите…Август Кинг е артистичното име на Оги Стоилов, който работи по сценария за този филм, заснет в родния му град Благоевград, от почти девет години. Той завършва Езиковата гимназия в града и след това заминава да учи бизнес-специалности в САЩ. В момента живее и работи в Лондон. Реализира различни идеи за късометражни филми и клипове – първоначално сам, а впоследствие и с помощта на по-опитни приятели. Притежава диплома за курс по режисура, който посещава на кинофестивал в Лондон. За да остане верен на независимия си дух, той не търси продуцентска помощ и реализира „Бандит“ без допълнително финансиране. Останалите филми в Международния конкурс са:* „3/4“ – България-Германия, режисьор Илиян Метев* „Адам“ („Adam”) – Германия-Исландия-САЩ-Мексико, режисьор Мария Солрум* „Гълъбът“ („The Pigeon / Güvercin”) – Турция, режисьор Бану Шиваци* „Радиограмофон“ („Radiogram”) – България-Полша, режисьор Рузие Хасанова* „Тиха нощ“ („Silent Night / Cicha noc”) – Полша, режисьор Пьотр ДомалевскиОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »