Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Осмото издание на София Индипендънт Филм Фестивал ще изненада своите зрители не само с провокираща селекция независими филми от цял свят, но и с първото си Международно жури. Освен програмният селекционер на IFP Габриеле Каполино, за който вече съобщихме, наградите за най-добър игрален независим и най-добър документален независим филм ще определят и знаковият български продуцент Мартичка Божилова от „Агитпроп“. Сред филмите, продуцирани от нея са международно награждаваните «Георги и пеперудите», «Проблемът с комарите и други истории» и «Коридор No.8». Тя е един от продуцентите на първия БГ филм омнибус «15», носител е на наградата “International Trailblazer”, лансирана от Робърт Редфорд и Sundance Channel на Международния пазар за документално кино на фестивала в Кан през 2006 г. за креативност, новаторство, оригиналност и пробив в документалното кино. Лектор на различни европейски уъркшопове и събития в областта на документалното кино. Официален представител на Европейската документална мрежа (EDN) в България.Още една чаровна дама е член на журито, което ще оценява независими филми от цял свят - Севда Шишманова, програмен директор на БНТ 1. Cевда Шишманова е журналист с професионален опит в новините, актуалните и публицистични предавания на БНТ като репортер, международен кореспондент, коментатор, ръководител на екип и автор на документални филми. Автор на статии във вестник “Капитал”. Режисьор и продуцент. Завършва филмова режисура след значителен опит като автор на документални филми. Севда Шишманова е носител на множество престижни награди.Сред членовете на Международното журито е и професор Божидар Манов, голямо почитател на седмото изкуство и преподавател в НАТФИЗ. Преди да се посвети на киното, проф. Божидар Манов работи като инженер по електроника. Следва абсолютен завой в кариерата му, когато решава да учи и зaвърши Кинознание НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“. В периода 1978 – 1990 г. работи във филмово студио „Време“, изявява се и като сценарист, През 1994 г. започва работа в НБУ, а шест години по-късно става ръководител на катедра „Кинознание“ в НАТФИЗ.От българска страна, Международното жури на Со Индипендънт Филм Фестивал също събира едни от най-успешните в индустрията професионалисти. Сред тях е телевизионният продуцент на известното комедийното шоу „Комиците“, както и на най-рейтинговия комедиен сериал „Столичани в повече“, продуцирал сериалите „Дървото на живота“ и „Открaднат живот“ - Евтим Милошев. Той е роден в София, завършва Геодезия, след което участва активно в създаването и реализацията на култовото студентско шоу „Ку-ку“ и в редица успешни тв програми, а от 2006-та година е независим продуцент с продуцентската си къща „Дрийм Тийм Прадакшънс“, създадена заедно с актьора Любомир Нейков и сценариста Иван Спасов и която в последно време активно подпомага създаването на българско игрално кино (Воевода и др).Сред членовете на международното жури е и една особено чаровна дама, продуцентът и режисьор Шрути Гангули, продуцирала филмите на актьора Джеймс Франко - "Йосемити" и "Цветът на времето" и понастоящем работеща с Киану Рийвс. Американка с индийска кръв, Шрути Гангули е ръководила видео продукцията на няколко медийни гиганта - от MTV до Conde Nast и Nylon. Тя е основателка на продуцентската компания Fictionless, а през 2017 стартира проекта си Honto88. Шрути Гангули живее и работи в Ню Йорк и е един от официалните гости на престижната “Мет Гала”.Специално от САЩ, за да участва в журито пристига и Лорен Хамъндс - програмен селекционер на Ню Йоркския Трайбека Филм Фестивал и директор на дигиталната сскеция на фестивала “VR Arcade”. Лорен Хамъндс работи в развлекателната индустрия над 15 години и за това време си е спечелил прозвището „дигитален евангелизатор“, като в момента е един от водещите фестивални програматори в САЩ.Седемчленното междунароно жури на Осмия Со Индипендънт Филм Фестивал ще избере своите фаворите за най-добър игрален независим и най-добър документален независим филм като в конкурса за игрален филм се състезават 10 филма, между които и българския „И после светлина“ на Константин Божанов, а в документалния конкурс журито ще избира между 7 предложения.По време на фестивала, ще бъдат връчени и следните награди – за най-добър късометражен филм, за най-добър игрален проект в развитие – наградата на името на “Дани Лернер”, която се връчва за втори пореден път от Ню Бояна Филм Студио и е в размер на 50 000 Евро в услуги и 5000 евро в брой при започване на снимки. Осмото издание на София Индипендънт филм фестивал ще се проведе от 26.10.2017 до 05.11.2017 г. и ще представи на българските зрители внушителна селекция от пълнометражни, документални, експериментални, късометражни и VR филми. ... още »
Джон Сина и Хейли Стайнфилд се появиха на свежи кадри от снимачната площадка на спин офа от „Трансформърс“, която ще разказва за любимеца на публиката Бъмбълби. Очаква се лентата да излезе по световните екрани през декември 2018 г. Действието на сюжета се развива през 1987 г. Докато бяга от тези, които искат да го заловят и изучават, Бъмбълби намира скривалище насред автоморгата на малко крайбрежно калифорнийско градче. Чарли (Хейли Стейнфелд) е на прага на пълнолетието и в търсене на своето мястото под слънцето. Именно тя открива Бъмбълби – ранен и съкрушен от водените битки. Чарли се заема с ремонта и когато приключва, изненадата е огромна – това не е обикновен VW Beetle.Сценарият е дело на Акива Голдсман и Кристина Хъдсън, а с режисирането е зает Травис Найт, за когото лентата е дебют в игралното кино. Продуценти са Майкъл Бей и Акива Голдсман. В каста на лентата ще видим още Памела Елдън, Грейси Джийни, Рикардо Ойос, Аби Куин и др. Българската премиера е насрочена за 21. 12. 2018 г. ... още »
Психологическия трилър „Убийството на свещения елен“ (The Killing of a Sacred Deer) има два чисто нови плаката. Главните роли в лентата на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос са поверени на Колин Фарел, Никол Кидман и Алисия Силвърстоун. В центъра на сюжета се намира блестящият и харизматичен кардиохирург Стивън Мърфи, съпругата му Анна и проблемен тийнейджър на име Мартин. Той живее щастлив и безоблачен живот със своята съпруга Анна и две прекрасни деца. Един ден Мартин се сблъсква с проблеми, породени от майка му (Алиша Силвърстоун), принуждавайки успешния лекар да го закара в ареста и по този начин да стане част от разбитото семейство на момчето. Когато действията на тийнейджъра стават по-зловещи, идеалният живот на примерен съпруг и семейството на Стивън се разпада, като така той е принуден да направи жестока жертва…Премиерата на лентата е насрочена за 3 ноември 2017 г. ... още »
Бен Афлек, Гал Гадот, Джейсън Момоа, Езра Милър и Рей Фишър се появиха в нов трейлър на предстоящия филм „Лигата на справедливостта“. Съгласно синопсиса, след битката със Супермен Брус Уейн успява отново да си върне вярата в човечеството. Вдъхновен от самоотвержената постъпка на Супермен, Батман привлича на своя страна могъщ съюзник, в лицето на Жената чудо, за да се срещнат лице в лице с още по-опасен враг. Двамата са длъжни колкото се може по-бързо да намерят и съберат заедно отряд от хора със свръхспособности, които да се изправят пред пробудената заплаха. Изглежда сега, когато едни от най-силните и невероятни създания в цялата планета са се обединили в лига на супергероите, човечеството може да спи спокойно, но това съвсем не се оказва така. Батман, Жената чудо, Аквамен, Киборгът и Светкавицата са новите защитници, които трябва да намерят суперзлодея и да спасят Земята от нападение с катастрофални мащаби. Премиерата на филма е насрочена за 17 ноември 2017 г. ... още »
Пол Бетани, Марк Ръфало, Карен Гилън, Крис Еванс, Джереми Ренър и Пол Рад се появиха на нови кадри от снимачната площадка на четвъртата част от „Отмъстителите“, от кино вселената на Марвел.Сюжетът разказва за това как докато Отмъстителите и техните съюзници продължават да защитават света от невероятните заплахи на космическите сенки, възниква нова опасност в лицето на безумния титан Танос (Джош Бролин). Печално известният в цялата галактика деспот събира всички шест Камъни на безкрайността – артефакти, притежаващи невъобразима мощ, за да се опита да прекрои реалността, в съответствие със собствените си извратени желания. Всичко, заради което в продължение на години Отмъстителите са се сражавали, намира своята кулминация в момента, когато съдбата на Земята и нейното съществуване изобщо е поставено на карта. Премиерата на втората част е насрочена за 3 май 2019 г. ... още »
Излезе първия трейлър от 11 сезон на култовия сериал „Досиетата Х“ (The X-Files), с участието на Дейвид Духовни и Джилиън Андерсън. Завръщането на любимия за хиляди зрители научно-фантастичен филм е планирано за края на 2017-началото на 2018 г.Новият сезон ще се състои от 10 епизода, а Крис Картър отново влиза в ролята на продуцент. Точната дата на премиерата все още не е назована. Припомняме, че снимките започнаха на 4 август.Излъчването на „Досиетата Х“ започва през 1993 г. и има голям успех, главно заради актьорите, които изпълняват главните роли в него – Дейвид Духовни и Джилиън Андерсън. Духовни играе Фокс Мълдър, а Андерсън играе Дейна Скъли, и двамата агенти на ФБР, които разследват паранормални явления. По време на разследванията, двамата агенти се сблъскват с правителствени заговори, извънземни (или смятани за такива) и сериалът се доближава идейно до излезлите преди това сериали „До краен предел“, „Зоната на здрача“, и „Туин Пийкс“. ... още »
Процесът на правене на филми включва всякакви възможни маймунджилъци, трикове и шмекерии. Разбира се, не трябва да забравяме и визуалните ефекти, и компютърните еквилибристики. Авторите на филмите са толкова старателни да прикрият хитрините си, че понякога дори през ум не ни минава, че дадена сцена или момент не са реални, създадени са изцяло на монтажната маса, а не на снимачната площадка. Кървав диамант, 2006 Явно режисьорът на филма не е бил доволен от играта на Дженифър Конъли в сцената от филма, в която тя говори с умиращия си приятел по телефона. За да направи момента по-емоционален, той решил в постпродукцията да добави компютърно генерирана сълза, която да се стече по лицето на актрисата. Тя била много изненадана, когато видяла тази добавка на премиерата. Форест Гъмп, 1994 Филмът е пълен с прикрити визуални ефекти. Например, много от вас биха си спомнили впечатляващата сцена, в която едно перце пада изневиделица от небето в краката на Форест. Този момент изглежда много реалистичен, но той всъщност е сложно конструиран визуален ефект за онова време. А сцената, в която главният герой играе пинг-понг? Актьорите е трябвало само да размахват ракетите, топките са добавени по-късно от компютър.Умирай трудно, 1995 Една от най-запомнящите се сцени е тази, в която главният герой се намира в Харлем, Ню Йорк, носейки табела на врата си, на която е написано – „Мразя негрите!“. За да се избегне потенциално опасна ситуация, тъй като местоположението на снимките е известно като „меката на черните“, надписът е редактиран в последствие в постпродукцията. Въпреки това, когато филмът започва да се върти по телевизионните канали, някои от тях използват алтернативна версия на филма, в която този надпис гласи: „Мразя всички!“. Черният лебед, 2010 Освен очевидните визуални ефекти, които са използвани във филма, като например сцените, в които героинята на Натали Портман преживява халюцинации, продуцентите залагат и на много скрити такива. Пример в това отношение е моментът, в който Нина започва да се превръща в Черния лебед и издърпва малко черно перце от гърба си. Зрителят би си помислил, че това е някакъв трик на гримьорите, но всъщност е изцяло генериран компютърен ефект. Също така режисьорът сметнал, че ръцете на актрисата са прекалено нежни и слаби, затова тяхната злостност и острота е „подобрена“ с визуален ефект. Красив ум, 2001 По време на снимачния процес понякога трябва да се направят някои корекции на плановете за реализация на филма, най-малкото заради сигурността на участниците в него. В такива ситуации на помощ идват именно визуалните ефекти. Например моментът, в който Джон Наш почти удавя бебето е заснет в две съвсем различни сцени. В едната има просто вана, напълнена с вода, а в другата има само бебе, ревящо в празна вана. Страховитият резултат на опита за удавяне се получава като двете заснети сцени се наслагват една върху друга чрез специални ефекти по време на монтажа. Реалистичността ѝ ни кара да настръхваме. Вълкът от Уолстрийт, 2013 В този филм има изключително красиви гледки. Не може да не си спомняте луксозното имение, което е собственост на Джордан Белфърт. Или неговата романтична сватба на брега на океана. Или безбрежния и удивителен пейзаж, който се вижда от кея…Изглежда сякаш от бюджета са похарчени доста средства в построяването на декорите, наемането на недвижими имоти или просто възможността да се снима на такива специфични и екзотични локации. За разочарование на много от зрителите, доста от тези сцени и места са генерирани компютърно, за да се спестят максимално разходите на този и без друго скъп филм. В известната сцена в офиса, в която лъвът се разхожда свободно – да, животното е истинско. Но хората около него са добавени с компютърна графика от сцена, заснето без царя на животните да е на снимачната площадка.ДАС ... още »
Няма такова нещо като съвършен филм или такъв, който да се хареса на всички. Ако се вгледаме внимателно, дори и в най-добрите и награждавани филми можем да открием неволни, но неприемливи грешки. Те в никакъв случай не правят филма лош, но ни карат да се загледаме по-внимателно в случващото се на екрана или да го изгледаме отново. В крайна сметка, от това никой нищо не губи.Железният човек 2 В началото на втората част на тази филмова поредица от богатия каталог на Марвел, чиито филми натрапчиво фигурират в тази листа, виждаме Тони Старк да говори пред публика, облечен в смокинг, а под него е с бяла риза. Кадърът за момент се сменя и в следващия той внезапно носи черна риза и остава с нея до края на епизода.Дедпул Още няколко грешки, забележими в този филм на Марвел за противоречивия и арогантен супергерой. Ако погледнете внимателно скока на Дедпул в епизода на магистралата, ще забележите, че в един момент няма нищо зад гърба му. А в следващите няколко кадъра ясно се забелязват, дръжките на неговите мечове, които оставят на мястото си в остатъка от сцената. Тук пък в една от сцените в бар, татуировката на врата на Ванеса се появява и изчезва в няколко последователни кадъра. Форест Гъмп Дори и в затрупания с награди и похвали от критиката Форест Гъмп може да се види една малка, но забележима грешка. В сцената, в която Форест се среща с Джени, можете да видите ютията зад нейния гръб, която мистериозно сменя положението си без никой да я докосва. Хари Потър и Философският камък Дори супер скъп и успешен филм за магьосници не може да избегне дребните грешки на скриптърите. Когато Петуния Дърсли поздравява Дъдли за неговия рожден ден и застава зад него, ясно можем да видим кабела на микрофона, който тайно се подава от облеклото й. Когато пък Хари тръгва да сяда на масата на Грифиндор след като е разпределен от магичната шапка, той се настанява до Рон. В следващата сцена обаче ние виждаме, че той се е разположил между Пърси Уизли и Хърмаяни Грейнджър. Може би това е просто хогуортска магия, а не грешка. Титаник Вторият най-успешен филм на всички времена също не е лишен от нелепи грешки. Когато в известната сцена Роуз поглежда с изумление внушителния кораб, вглеждайки се, можем да видим бенка на нейната лява буза. Но в следваща сцена тя внезапно прескача на другата ѝ буза. И още една. За да освободи Джак от белезниците, Роуз чупи стъклена кутия, в която има брадва. Всичките стъклени отломки се сгромолясват на пода. Но в следващия кадър, когато тя посяга да вземе брадвата, ясно се вижда, че стъклените парчета не са изчезнали напълно. Криминале Дори велик режисьор като Куентин Тарантино не е застрахован от глуповати грешки във филмите си. Преди да инжектира адреналина на Мия Винсент отбелязва точката с червен маркер на гърдите ѝ, за да уцели правилното място. Когато обаче тя е съживена след няколко минути, маркировката на тялото ѝ изчезва. В друг момент, когато Мия и Винсент са в закусвалнята, тя си избира нещо от менюто пушейки. Само че когато в следващия кадър е променен ракурса, ръката, с която тя държи цигарата е променена от лява на дясна. Петият елемент Филмът е толкова шарен и изпълнен с хиляди ефекти, така че е възможно да сте пропуснали неволните грешки на създателите му. Преди нейния самоотвержен скок в бездната с летящи превозни средства, поглеждайки надолу Лийло се стряска от нещо като влак, което профучава покрай нея. В следващия кадър тя скача и ние виждаме как пейзажа под нея е напълно променен, дори сградите са различни. Рапунцел и разбойникът И последно – дори в анимациите могат да бъдат допускани неприемливи за високото ниво на професионализъм грешки. В сцената, в която Флин отива в кулата на Рапунцел, Майка Готел го намушква с камата си. Когато тя обаче я вади от тялото му, по нея няма никаква кръв. За този пропуск, обаче си има разумно обяснение. Тъй като филмът е детски, според американския стандарт в него не може по никакъв начин да се показва кръв. Когато Флин умира има много емоционален момент между него и Рапунцел. Когато той докосва косата й, можем да видим как внезапно оковите му изчезват. Но, разбира се, те се появяват пак в следващия кадър, когато сцената е показана от различен ъгъл.ДАС ... още »