Как се сбогува човек със спомен? Като освободиш скритата му сила, оставяйки камерата да записва. Шотландската режисьорка Шарлът Уелс намира отговорите в дълбокия емоционален свят на „Под слънцето“, който освен, че получи десетки награди и номинация за „Оскар“, е едва първият ѝ пълнометражен филм. Седмицата се разтяга във вечност, когато Калъм и 11-годишната му дъщеря Софи пристигат в Турция за ежегодната си споделена почивка в края на лятото. Нито един от тях не подозира, че това ще е последният път, в който нещата ще се случват по този начин, преди животът да ги раздели. За щастие, са си донесли и видеокамера. На фона на яркосиньото небе и с позлатена от слънцето кожа, баща и дъщеря създават своя филм, за да можем и ние да преживеем превръщането на споделено настояще в минало.
Савина Петкова за „Little White Lies“
Има още фестивални прожекции на тоталния киномански хит – следващата е на 29 март, сряда, от 19:00 часа в Cine Grand Park Center. После може да бъде видян на 1 април, събота, от 20:30 часа в Кино „Одеон“ и на 7 април, петък, от 18:15 часа в Дома на киното. Не го пропускайте!
Без значение дали сте гледали всички епизоди от сагата или не, тя стана емблематична част от поп културата за последните 40 години. Когато Джордж Лукас започна да създава това, което се превърна в най-големият му успех, малцина предполагаха какво влияние ще окаже филма. Навсякъде, където отидете сега, 40-години по-късно, можете да видите логото, поставено навсякъде – от ябълки до торти за рождени дни. Но зад историята има смисъл, който изглежда е бил забравен. Въпреки успеха, Междузвездни войни е далече от смисъла на оригинален продукт. Въпреки че съдържа много истории от реалния живот, като нацистки символизъм, който се репрезентира чрез Империята, Джордж Лукас „заема“ някои аспекти от различни книги и филми. Той внимателно ги напасва, за да създаде своя шедьовър. Връзката на сагата с различни модели от поп културата са налице във всичките й части, а в някои моменти дори изглежда, че Лукас просто е откраднал идея и я е използвал. Докато всяка история обрисува вдъхновение от нещо, режисьорът на Междузвездни войни не успява абсолютно винаги да бъде изтънчен. Вероятно ще разпознаете някои от идеите на момента. 1. Флаш ГордънСамият той без излишни скрупули признава, че филмът му не е имал за цел да бъде римейк на класическия сериал „Флаш Гордън“ от началото на 30-те години на ХХ век. Но цялата сага е елегантна препратка към шоуто, от Облачния град до превърналата се в символ начална сцена. Да, Тази сцена не е запазена марка, откритие на Лукас. Тя е била емблема на „Флаш Гордън“ 40 години по-рано. Сериалът с уникален подход за своето време съчетава фантастичната история със съвсем реални научни доказателства и технологии в едно място, изпълнено с магия. Той съдържа един мистичен аспект, който също е трансцедентиран в Междузвездни войни в проявлението на Силата. 2. The Hidden Fortress Не е нужно да сте гений, за да осъзнаете, че Междузвездни войни взима доста вдъхновение от класическите самурайски филми. От характерните роби, до дуелите с лазерните мечове (най-вече финалният дуел на Оби Уан с Дарт Вейдър), всичко това се корени в класическия японски театър „Но“. Лукас сам назовава своето вдъхновение, в лицето на японския режисьор Акира Куросава и неговия филм от 1958 „Скритата крепост“. Той взима естетиката и средата от „Флаш гордън“ и ги наслагва върху историята на филма на Куросава. Самурайският филм е основа и на много от героите на Лукас, в това число двамата каращи се селяни, превъплътени в R2-D2 и C-3PO, също както могъщият Генерал от японската лента в лицето на Дарт Вейдър. Разбира се, „Скритата крепост“ не е единствената творба на Куросава, с която могат да бъдат направени паралели. Филмът „Йоджимбо“, включва сцени, много подобни на тези в пивницата от „Нова надежда“, в която няколко непознати престъпници се съюзяват срещу нашия човек. Сцената също така приключва с размахване на остриета и ръка на пода.3. Джоузеф КамбълТака, ако трябва да сме откровени, е леко нечестно да кажем, че Лукас е откраднал идеята на Камбъл, а по-скоро леко я е „заел“. Всъщност двамата са добри приятели и си сътрудничат в тази област. Джоузеф Камбъл е професор, философ и митолог, познат с редица трудове, главно в областта на сравнителната митология, насочени към пространствата на митовете, особено мита за героя, термин който установява и разглежда в своя труд „The Hero with a Thousand Faces“. В него Камбъл излага представата си за „мономит“, един универсален образец на героичните сказания, присъстващ във всички култури, предавайки и различни вариации на героичния цикъл. В създаването на вселената на Междузвездни войни, Лукас следва неговите идеи изключително педантично. Камбъл дава основните характеристики, които се срещат във всеки мит, като менторът Оби Уан, например, или като двата свята – антиподи – Татуин и Звездата на смъртта. 4. ДюнМного преди Междузвездни войни да застане начело на жанра фантастика, съществуваше „Дюн“. Автор на поредицата е Франк Хърбърт. Той е създаден през 60-те години на ХХ век и е един от първите в жанра научна фантастика. Той се счита за един от най-добрите научно-фантастични романи на всички времена. Докато идеите, взети от „Флаш Гордън“, „Скритата крепост“ и трудовете на Камбъл проблясват едва-едва на повърхността, аспектите препращащи ни към „Дюн“ са буквално откраднати от популярния роман. Действието в книгата се развива в далечното бъдеще, на пустинна планета подобна на Татуин или Джеда, населена с фермери, които оцеляват благодарение на земеделие, като чичо Оуен и коренно население, което може да се променя, за да се защити от пясъчните бури, като ездачите Тускен. „Дюн“ също така представя митичната способност за контролиране на ума, принцеса в беда и огромни пясъчни червеи, които определено нямат нищо общо с космическите плужеци от „Империята отвръща на удара“. Неговото влияние също е ясно изразено в трилогията, която се развива преди действието от първите филми, с Търговската федерация в „Невидима заплаха“, която е странно подобна на Космическата гилдия на Дюн във всички проявления. Въпреки това, Междузвездни войни успява да си подсигури своето място в историята, като един от най-големите научно-фантастични филми на всички времена. Фактът, че не са съвсем изчяло оригинални, не променя нищо, дори напротив, знанието че зад всяка една история стои нещо отвъд, прави фабулата още по-дълбока и интересна. Greyklock ... още »
Постерите са странно нещо. Те са важна част от представянето на даден филм, но много често ние не ги забелязваме. Понякога те могат да ни кажат нещо за филма, което не сме разбрали може би, закодирано в композицията или цветовата гама на изображението. Върху повечето от постерите няма какво да разсъждаваме, но сякаш тази година би рекорда по най-странни и загадъчни кино плакати. Нека да видим най-шантавите от тях. Стар Трек: Отвъд Може би това е най-съблазнителният и оптимистичен плакат на годината. Предразполагащите цветове и разбалансираното заглавие предполагат, че нещо дръзко ще се случи във филма…Е, не беше съвсем така…Омарът Големите ръце на Колин Фарел, приличащи всъщност на крайници на омар, и едва различимите кичури коса на прегърналата го невидима жена не казват директно на зрителя : “Това ще да е мрачна научна фантастика, с елементи на романтична комедия…“The Forest Прекрасните устни на Натали Дормер за закрити от дървета и примки, сякаш да запушат зловещото ехо от страховита японска гробница на открито.Дивергенти 3: Предани Постерът всъщност няма нищо общо със сюжета на филма, все едно някой дизайнер го е направил в свободното си време, защото клиентът му е дал твърде неясни указания какво да представлява, и затова той е взел оттук- оттам няколко идеи. Иначе със сигурност е ефектен. Кралицата на Катве Постерът е странно композирана снимка на главната актриса в този филм. На главата ѝ има царска корона, която по-скоро прилича на детска играчка. Когато се вгледаш и видиш как фигурите за шах всъщност изникват от скалпа ѝ, се досещаш, че май от играчката ще стане плачка. Cemetery of Splendor Добра година за плакатите, които ситуират панела с надписите на филма отгоре, не по стандартния начин. Като надгробна плоча в гробище, този постер се фокусира върху това, което лежи отдолу, под нас, в преизподнята. А оплитащите се зелени листа сякаш ни придърпват към темата за задгробния живот, за каквото всъщност става дума във филма. Отряд самоубийци Странен е този плакат, но е сполучлив. Какофония от неонови цветове, графити и черни подцветки, за да изпъкнат образите от филма, за сметка на многото надписи, в които в крайна сметка никой не се заглежда. Synchronicity Този постер е така красив по космически и артистичен по човешки, че веднага си казваш, че той репрезентира нискобюджетен, но качествен проект. They’re Watching Нещица от живата природа са подредени уж случайно така, че да оформят нещо по-голяма и по-впечатляващо, за да се получи някаква цялостна концепция. До тук нищо новаторско. Но комбинацията от гравирана гъста кръв върху бетонената земя придава смразяващо усещане и на плаката, и на филма.Lo and Behold: Reveries of the Connected World Очевидно това е плака, който е просто визуална репрезентация на това какво се случва в главата на Вернер Херцог. Някъде там може да намерите отдавна загубеното зарядно за телефона ви. The Purge: Election Year Въпреки че се развиват в далечното бъдеще, всички филми от тази хорър научно-фантастична поредица много точно успяват да отразят духа и нагласите на нашето си време. Тази година плакатът на третата част ни въздейства освен с екипировката за бунт, най-вече с комбинацията на цветовете – болезнено червено, бяло и кървящо синьо..Moonlight Това е филм за израстването. Последният такъв успешен, на където се е запътил и „Moonlight“ беше, „Юношество“. Ако съдим само по плакатите, този трябва да е още по-награждаван през идващия сезон на рекапитулация на най-добрите филми на годината. Неоновият демон Ако се премахнат имената на хората, които са направили този филм, плакатът по-скоро ще подхожда за корицата на някое шикозно и претенциозно модно списание. Пазители на Галактиката vol. 2 От Марвел са подходили доста нетрадиционно с този постер. Той е съвсем в духа и естетиката на корица на рок албум, и то излязъл на касета, през осемдесетте. Надяваме се и саундтрака да му е толкова добър. А, да, и филма, и филма…Саламена фиеста Добри плакати стават и от кренвирши. Този конкретно си виси волю-неволю в някакво неидентифицирано жълто-бяло пространство. Толкова е нестандартен, че е твърде вероятно да се хареса дори и на Бергман. ДАС ... още »
Дони Йен за малко да изпусне възможността да се снима в „Rogue One: История от Междузвездни войни“. „Идиотско е, обаче се чудех дали да приема ролята – споделя той. – Бях поласкан от предложението, но не исках да оставя семейството си за пет месеца и да отида в Лондон, тъй като току-що бях приключил работата по друг филм. Попитах децата си: „В кой филм искате да участвам? В „Ип Ман“ или в „Star Wars“? Те казаха: „Разбира се, че „Star Wars“!” Той разбрал, че в предложението има нещо специално. „Приятелите ми, семейството ми, феновете ми – всички се развълнуваха и осъзнах, че това не е просто филм. Ние участваме в правенето на историята. И тогава приех и съм много щастлив, че го направих.“ ... още »
Продуцентът на „Дух в броня“ – Стивън Пол, ще финансира два завършени вече филма – екшън приключенския „Върхът на Райли“ (“Riley’s Peak”) и и хорър трилъра „Отвъд призрака“ (“The Ghost Beyond”). Идеята на Пол е чрез компанията си ЕсПи Дистрибюшън да пусне на американския пазар и по света (съвместно със Сони) около 50 филма през следващите три години. Повечето от тях ще имат бюджети от около 10 млн. долара. Във „Върхът на Райли“ участват Джон Войт, Джейми Кенеди, Вейл Блув и Ейдън Кълън. Историята ни среща с младеж, който се отправя на пътешествие из пустошта на Кентъки заедно с кучето си, за да разпръсне прахта на наскоро починалия си дядо (Войт). Режисьор е Патрик Алесандрен. В „Отвъд призрака“ на режисьора Майкъл Гивънс участват Тревър Донован и Боби Батсън. ... още »
Измина почти година, откакто Дейвид Бауи ни напусна, но новините около творческата му личност не спират. Оказва се, че не кой друг, а Питър Джаксън е размишлявал дали да не покани певеца за ролята на Гандалф във „Властелинът на пръстените“. Разбира се, сега едва ли някой може да си представи друг освен Йън Маккелън в нея, но кастинг режисьорът на трилогията Ейми Хъбард споделя: „Ние се свързахме с Бауи. Сигурна съм, че това беше идея на Питър Джаксън в първите седмици на работата ни по филма. Но агентът му ни каза, че Бауи е прекалено зает.“ За съжаление, Бауи дори не се е явил на кастинг за ролята, така че нямаме никакъв видео материал, с който да го сравним с изпълнението на Йън Маккелън. ... още »
От Нетфликс представиха трейлъра на шоуто, което са разработили с участието на Силвестър Сталоун като изпълнителен продуцент. То се нарича „Ultimate Beastmaster“ и представлява световно състезание, в което участниците ще преминат през серия физически изпитания. Всичките 10 негови епизода ще бъдат качени на Нетфликс на 24 февруари догодина. Участниците ще са от шест различни страни, които имат локална версия на шоуто – Бразилия, Германия, Япония, Мексико, Южна Корея и САЩ. От всяка една от тях ще бъдат излъчени 18 състезателя. Във всеки епизод ще се състезават по 12 от тях като до финала ще достигнат 9. Сред участниците има телевизионни звезди, журналисти, актьори, спортисти. ... още »
Матю Макконъхи не би губил и минута да приеме евентуално предложение за участие в трети сезон на „Истински детектив“. Макар че в момента е зает с представянето пред света на анимацията „Ела, изпей“ и „Злато“, той няма нищо против да говори за героя си от сериала Ръст Коул. Той твърди, че сценаристът Ник Пицолато в момента си е „дал малко пауза. Но ако напише сценария и ми го предложи, няма да се колебая и минута да го приема. Със сигурност съм отворен за подобна възможност.“ Първият сезон на „Истински детектив“ беше голям хит, докато вторият, в който Макконъхи не участва, се провали. Но за това пое вина бившият шеф на програмацията на ЕйчБиО – Майкъл Ломбардо, който поискал от Пицолато твърде бързо да напише втория сезон. През август, пък, беше потвърдено, че сериалът „не е мъртъв“. ... още »
Както вече сме ви информирали, романът на Маргарет Атууд „Приказка за слугинята“ (“The Handmaid's Tale”) се е запътил към телевизионния екран, макар вече да е бил филмиран за игралното кино. Премиерата му е определена за догодина, за 26 април, по Хулу. В главната роля в 10-те серии ще видим Елизабет Мос като слугинята от заглавието, която живее в дистопично общество от бъдещето, където жените, които все още могат да раждат деца, са принудени да живеят като наложници в различни семейства и да бъдат оплождани. От Хулу започнаха представянето на сериала си с разпространението на снимки на редица от героите и участниците. Сред тях, освен Мос, са Ан Дауд, Джоузеф Файнс, Маделин Брюър, Макс Мингела, Самира Уайли, О. Т. Фагбени и др. ... още »