„Живея, за да катеря. Катеря се, за да се чувствам жив“ – това е мотото на тридесетгодишния чешки алпинист Адам Ондра. Той е един от най-добрите съвременни катерачи – виртуоз, който е преодолял най-трудните скални маршрути в света. Емблематичният спортист започва своя път на тригодишна възраст, а днес всяко негово изкачване е мотивирано от стремежа към победа над всички трудности, които крият опасните маршрути. Документалният филм на Ян Шиманек и Петр Заруба „Адам Ондра: До краен предел“ проследява подготовката за дебюта на Ондра в скалното катерене на Олимпийските игри в Токио. В тази история прави впечатление комерсиалният натиск от страна на средствата за масова информация и от страна на публиката, която жадува зрелища, независимо от това дали във фокуса попадат личният живот или самият спорт.
* * * ЛЮМИЕР | 20:30
Не пропускайте носителя на „Златен лъв“ от фестивала във Венеция 2022 – „Цялата красота и кръвопролитие“!
Филмът на носителката на Оскар за „Citizenfour“ Лора Пойтрас е портрет на Нанси Голдин, световно известна фотографка и активист, която в края на миналото десетилетие започва кампания срещу фамилия Саклърс – собственици на фармацевтични компании, произвеждащи опиоиди, към които човешкият организъм развива наркотична зависимост. Голдин призовава световните центрове за изкуство – като Гугенхайм, Лувър, Националната портретна галерия в Лондон, музеите Тейт – да не приемат даренията на Саклърс в знак на протест срещу тяхната дейност, чиито резултат е опиоидната епидемия, започнала през 90-те години на ХХ век.
ДОМ НА КИНОТО | 18:30
Светла Цоцоркова и Светослав Овчаров за първи път се появяват не само като съсценаристи, но и като сърежисьори в най-новия си документален филм „Герой на нашето време“. Техният герой е строител. Той е честен и прям. Нравствената му система често влиза в противоречие с обществото. За някои той е луд, за други е извор на бездънни афоризми. Да живееш живота си достойно и без компромиси в наше време е геройство. Световната премиера на „Герой на нашето време“ бе в програмата на филмовия фестивал в Солун през 2022.
* * * ДОМ НА КИНОТО | 20:30
Не пропускайте “ПАПАЯ 69” / “PAPAYA 69” на режисьорите Рикардо Бернаскони и Франческа Ревердито!
За да представи филма, гост ще бъде актьорът Леарт Докле, познат на публиката от сериалите „Братя“, „Пътят на честта“ и „С река на сърцето“, както и с десетки други международни и български филмови продукции. Специално за фестивала тук ще бъдат и продуцентът Никола Джени и актрисите Розана Спарапано и Валентина Виоло!
Ева е 29-годишно момиче от Южна Америка, което бяга от насилствен бивш партньор. Израствайки твърде бързо, тя вече е изпитала най-лошите човешки извращения, още когато е само на 18. Рейнбоу е бивша телевизионна звезда, която е заплетена в образа на Папая, който изиграва, когато е на четиринайсет години и все още се подвизава в сайт за възрастни. Тяхната среща ще предефинира мястото им в света и ще даде на всяка неочаквана възможност да се помири със себе си и да отмъсти. Ева ще намери смелост да се свърже отново с дъщерята, която е изоставила десет години по-рано, докато Рейнбоу ще може да прогони Папая и да продължи напред.
* * * КИНО ОДЕОН | 18:00
Не пропускайте срещата с "Витлеемска светлина" - най-новият филм на Ян Сверак! Той запознава зрителите със света на един писател, в който упорито се намесват… оживели герои от неговите собствени истории! Те се появяват, за да му напомнят важните въпроси, с които всички се сблъскваме непрестанно. Дали въобще може да бъде решена дилемата – как да постигнем възможно най-много от реалността, която сами създаваме, без да унищожим всичко, което притежаваме?... Ян Сверак отново разчита на сътрудничество със своя баща и съавтор на сценария – Зденек Сверак, на когото е поверена главната роля във филма. „Витлеемска светлина“ е фентъзи-комедия, реализирана в най-добрите традиции на чешкото кино.
* * * КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "G8" | 20:30 | БИЛЕТИ на място
Филмът на режисьорите Никола Бошнаков и Джеки Стоев носи заглавието „Моят чичо Любен“. Главен герой в него е Рей ван Цешау - фронтмен на легендарната германска рокгрупа „Freunde der Italienischen oper“ (Приятели на италианската опера), чийто български чичо е художникът Любен Стоев, брат на баща му - режисьора Джеки Стоев. Рей пътува към София, за да продаде наследствения апартамент на чичо си след неговата смърт, но жилището на художника е препълнено с картини, инсталации, истории и видеоматериали. И Рей - парче по парче, като в пъзел или в криминален филм, подрежда и за себе, и за зрителя, образа на българския си чичо – като художник и личност…
* * * CINE GRAND PARK CENTER | 19:00 „Алкарас“ е наситен с реални събития, оживял портрет на едно селско семейство в днешна Каталуния, чиято реалност претърпява кардинални промени. Голямото семейство Соле живеят в едно малко село, чиито основен поминък е бране на праскови и подготовката им за износ. Познатата и обичана от всички рутина, която носи смисъл на ежедневието и хляб на масата, е застрашена от мащабна носеща конструкция за слънчеви батерии, заради която трябва да бъде разрушена тяхната градина. От тази простичка сюжетна линия, противопоставяща земеделската традиция и напредващия влак на съвременния прогрес, Карла Симон извайва един чудесно композиран филм, който се движи в неочакваните ритми и случайни извивки, родени от съчетанието между природата и семейния живот.
ЧЕШКИ ЦЕНТЪР | 19:00 | ВХОД - С В О Б О Д Е Н!
Продължава ретроспективата с филми на легедарната майсторка на чешкото кино Вера ХИТИЛОВА!
ЗА НЕЩО ДРУГО | Чехословакия, 1963, 81 мин, черно-бял
Ева е гимнастичка и се готви за важно състезания. Вера е домакиня и се грижи за четиригодишния си син и съпруг. Жените не се познават и въпреки това имат много общи неща.
* * * SOHO | 19:00 | ВХОД - С В О Б О Д Е Н!
Не пропускайте традицията за среща с важни документални филми, създадена от CINEMA POLITICA и София Филм Фест!
Откриваме с филма COEXTINCTION на Елена Жан, Глория Панкраци Канада / 2021 / 94 мин / английски с български и английски субтитри
След като косатка носи мъртвото си новородено в продължение на 17 дни, двете режисьорки решават да се хвърлят в действие и да се присъединят към лидерите на местното население и учените, които правят опит да спасят от изчезване последните 73 косатки от този вид. Филмът отвежда зрителите дълбоко в океаните и горите в северозападната част на Тихия океан, като прави връзка между срива на екосистемите, вековната несправедливост спрямо коренното население и фронтовата линия на най-неотложните екологични предизвикателства в света.
Първата част на тази пленителна поредица за извънземни излиза на екран през далечната 1979 г. и моментално се превръща в успешен франчайз, който и до ден днешен пълни боксофиса. За пореден път историята се настанява в киносалоните, този път озаглавена „Пришълецът: Завет“. Ридли Скот се завръща като режисьор, а разказът продължава от там, откъдето свършва историята на предния му филм „Прометей“. За да отпразнуваме поредното пиршество за сетивата, сме подредили филмите на поредицата от най-слабия до най-добрия. Ясно е, че качеството на двата филма „Пришълецът срещу Хищникът“ не позволява да присъстват в такава класация…6. „Пришълецът: Завръщането“Никой не е знаел как да освежи отново тази позната на кинофенове история, затова продуцентите взимат всякакви идеи от предишните филми от поредицата и ги омесват по един доста глуповат начин. Действието се развива двеста години след „Пришълец 3“, учените все още се опитват да си отгледат собствено извънземно, клонирайки отдавна загиналата Рипли - добавяйки ѝ ДНК от извънземната майка-страшилище. Естествено тя става супер силна, има светкавични реакции и силно токсична кръв. Към уникалния дизайн на Гигер е прибавено и съблазнително виене на легендарното чудовище.5. „Пришълецът 3“Да не забравяме, че това е режисьорският дебют на Дейвид Финчър. И общо взето е пълна каша. Третата част от поредицата се разработва в Холивуд години и проектът е бил в ръцете на много сценаристи и режисьори, преди да се озове при Финчър. Имало е идея третата и четвъртата част да се снимат една след друга и да се фокусират върху корупцията в корпорацията Уейланд-Ютани. Хикс е в главната роля, а Рипли се появява в края на филма. Нейната смърт е решена в последния вариант на сценария по молба на самата Сигорни Уийвър. От многото видоизменения на историята, това, което достига до Финчър е объркваща и безлична история, населявана предимно от ужасни и еднопластови персонажи. 4. „Прометей“Често оклеветяваният за недобър филм „Прометей“ първоначално бе рекламиран като дълго чаканата предистория на „Пришълецът“, после беше решено, че не е, а накрая продуцентите склониха и заявиха, че той принадлежи, в крайна сметка, към тази франчайз вселена. Явно от филмовото студио дълго са се чудили това предистория ли е или продължение. В това лутане филмът като че ли изгуби идентичността си. Всъщност резултатът е изненадващ – красиво разказан, с вдъхновяващи и култови моменти, които карат феновете да настръхват, но рекапитулацията е един твърде познат и тривиален финал. 3. „Пришълецът: Завет“„Пришълецът: Завет“ е нещо като вид продължение на „Прометей“, но има повече общо ДНК с филмите от поредицата „Пришълецът“, най-малкото защото режисьор в Ридли Скот. Тази лента е взела философските идеи на своя предтеча, като са добавени голямо количество ксеноморфи и ,разбира се, безброй модерни визуални ефекти. Тонът и структурата на филма са познати. Ридли Скот е послушал критиците на „Прометей“ и предлага на публиката точно това, което тя очаква – страховито трилър приключение, напълнено с много трикове със запазената марка на този режисьор.2. ПришълецътФилмът е брилянтен, направо е шедьовър. Често обозначаван като най-добрия пример в хорър жанра. А Рипли пък е цитирана като една от най-важните феминистки героини в историята на киното. Защо тогава не е на първо място? Това, че филмът е първи от поредицата и че е най-важният от историческа гледна точка, не означава, че е най-добрият и най-популярният. Това е една от първите творби на Ридли Скот, изстреляла кариерата му и всъщност е вдъхновена от „Междузвездни войни“. Той искал обаче освен научнофантастичен, филмът и да е хорър, и така да разбие статуквото на двата жанра. И успява напълно!1. „Пришълците“Може и да не е толкова одумван и изучаван колкото своя предшественик, но ако ви опрат пистолет в главата и ви питат кой филм от поредицата ви е любим, със сигурност ще изберете този. Първо е режисиран от Джеймс Камерън. Към цялата палитра от жанрове на оригинала, той добавя и малко екшън стилистика на военен филм, превръщайки това произведение в пиршество за сетивата, наситено с незабравими моменти и легендарни реплики. „Пришълците“ е един от великите филми на осемдесетте години, а единственото ужасно нещо, което прави е, че превръща артистичното авторско бижу на Ридли Скот в пълнокръвен, златен блокбастър, който всички харесват. ДАС ... още »
„Юнивърсъл” обявиха продължение на хитовия мюзикъл “Mamma Mia”, което ще носи заглавието “Mamma Mia 2: Here We Go Again”. Премиерата на филма ще бъде на 20 юли 2018г. и ще отбележи 10 години от появата на оригинала.Любимците от първата част – Мерил Стрийп, Пиърс Броснан, Аманда Сейфрид, Стелан Скарсгард и Колин Фърт, отново са на линия, като към тях ще бъдет добавени още звезди, които засега се пазят в тайна.Бени Андершон и Бьорн Улвеус отново ще се погрижат за подбора на музиката във филма, като песните ще са предимно такива, които не са включени в първата част. Двамата ще са и сред изпълнителните продуценти на проекта.“Mamma Mia” успя да завоюва световен боксофис от 609 милиона долара при бюджет 52 милиона, както и две номинации за „Златен глобус” – за най-добър мюзикъл/комедия и за най-добра актриса - Мерил Стрийп. ... още »
Шварценегер се завръща в коронната си роля на Терминатора. Актьорът сподели, че се е срещал с Джеймс Камерън и двамата са обсъдили проекта. „Камерън има много добри идеи как да продължи поредицата и аз ще съм част от нея”, сподели Шварценегер.Той потвърди и че съвсем скоро ще стартират снимките да „Тризнаци” (“Triplets”), продължението на хитовата комедия от 80-те „Близнаци”. Сценарият на Райън Диксън и Джош Гад е почти готов. Към двете водещи имена в каста – Арнолд Шварценегер и Дани де Вито, се присъединява още един любимец на зрителите – Еди Мърфи. Режисьорът на първия филм Айвън Райтмън също ще се включи в проекта.През 1988г. при скромен бюджет от едва 15 милиона долара,”Близнаци” донесе световен боксофис от над 216 милиона. ... още »
Уилям Дефо ще се превъплъти във Винсент ван Гог в предстоящия филм на Джулиан Шнабел “At Eternity’s Gate”. Шнабел не е сядал на режисьорския стол от цели 7 години, когато режисира „Мирал” с Фрейда Пинто и Хиам Аббас, а през 2008г. беше номиниран за „Оскар” за „Скафандърът и пеперудата”. Над сценария работи френският ветеран Жан-Клод Кариер („Дискретният чар на буржоазията”).Филмът ще проследи живота на художника след като се установява във Франция, където се среща с последователи на авангарда и ще покаже жертвите и лишенията, които преживява, за да създаде едни от най-разпознаваемите шедьоври на изобразителното изкуство днес.Уилям Дефо е част от актьорския състав на “The Florida Project”, който е част от програмата на провеждащия се в момента фестивал в Кан, скоро ще го гледаме и в очаквания блокбастър „Лигата на справедливостта”, а в момента Дефо снима „Аквамен”. ... още »
Хоакин Финикс и Джейк Джиленхол ще заснемат първия си филм заедно – „Братята Систър” („The Sister Brothers”) на отличения със „Златна палма” Жак Одиар („Дийпан”). Историята е по едноименния роман на Патрик Девит и се развива в средата на 19-ти век в Орегон, където братята Чарли (Хоакин Финикс) и Илай Систър (Джон Си Райли) са наети, за да ликвидират неудобен златотърсач. Снимките на уестърна с елементи на черна комедия ще стартират през лятото.Това ще е първи сблъсък на Одиар с холивудски звезди. Режисьорът се е доказал като едно от най-любопитните имена днес, а филмографията му включва заглавия като „Твърде дискретен герой” с награда за сценарий от Кан, „Сърцето ми спря да бие” с БАФТА за чуждоезичен филм, „Пророк” с наградата на журито в Кан и „Ръжда и кости” с номинации за „Златен глобус” за актриса на Марион Котиар и най-добър чуждоезичен филм. Любопитен факт е, че Одиар е сценарист на култовия „Професионалистът” (1981) с Жан-Пол Белмондо. ... още »
Режисьорът на „Отряд самоубийци” Дейвид Айър води преговори с „Юнивърсъл”, за да седне на режисьорското място на „Белязания”, римейк на култовия филм на Брайън де Палма с Ал Пачино. Самият де Палма е вдъхновен от едноименния филм с Пол Муни от 1932г.По първоначални данни с режисурата трябваше да се заеме Антоан Фукуа, но приоритет в графика на режисьора е продължението на „Закрилникът”, което той ще снима по същото време.За главната роля в „Белязания” се спрягаше Диего Луна, но името му все още не е потвърдено при смяната на режисьорите. По сценария работи номинираният за „Оскар” Терънс Уинтър („Вълкът от Уолстрийт”, „Семейство Сопрано”) в компанията на братята Коен. Продуцентът на оригиналния филм от 1983г. Мартин Бергман ще се заеме и с новата версия на филма. ... още »
Филмът е копродукция на 7 държави, включително България (Стефан Китанов, „РФФ Интернешънъл”). „Мементо” ще разпространява филма по света, обяви в Кан авторитетното издание „Скрийн Интернешънъл”„Memento Films International (MFI) получава правата за разпространение на най-новата творба на носителя на „Златна палма” Нури Билге Джейлан – „Дивата круша”. Филмът в момента е във фаза постпродукция и премиерата му ще бъде точно след година, в програмата на 71-вото издание на фестивала в Кан през 2018 година.Филмът разказва историята на Синан, който се връща в родното си село и прави всичко възможно да събере необходимите средства, за да издаде все още непубликуваната си книга, в която е вложил сърцето и душата си. Но се оказва, че дълговете на баща му спират всички лични амбиции на Синан...Това е осмият филм, по който Джейлан започна работа непосредствено след премиерата на „Зимен сън”, удостоен със „Златна палма” в Кан през 2014 година.„Дивата круша” е копродукция, реализирана от дългогодишния продуцент на предишните филми на Джейлан - Зейнеп Атакан (Zeyno Film, Турция), Memento Films Production (Франция), немската компания Detail Film (Германия), „РФФ Интернешънъл” (България), 2006 D.O.O. (Босна и Херцеговина), Sisters & Brother Mitevski (Македония), както и The Chimney Pot (Швеция). „Тази копродукция е сложно организирана между седем компании от различни държави, - споделя Атакан. - Всяка от компаниите се включва чрез артистичен, финансов или технически принос в проекта. Партньорството ни с „Memento” започна още по времето на „Имало едно време в Анадола” и се затвърди чрез работата по „Зимен сън”. Радостни сме, че ще си партнираме отново с MFP и MFI по този проект”.Очаква се филмът да е готов за премиера в Кан догодина, където Нури Билге Джейлан е представял пет от своите творби. Зад този проект застават институции като Департаментът за кино при Турското Министерство на Културата и Туризма, Eurimages, ARTE, немският фонд Medienboard Berlin – Brandenburg, българският Национален филмов център, Сараево Филм Фонд, Македонската филмовата агенция и „Film i Väst” (Швеция).” Мелани Гудфелоу, „Screen International” ... още »
Медисън Кларк (В ролята Ким Дикенс)“Дяволът, когото познавате…”В сезон три Медисън става безмилостна. Тя е решена вече да не повтаря грешките от миналото. Ако това означава да бъде брутална, нека да е така. В процеса на развитие на Медисън през този сезон ще видим образът й да добива все по-тъмни краски. Нейните цели са благородни, но средствата й са морално неприемливи. Тя ще се сбогува със съчувствието – и ще рискува онези, които са й най-скъпи. Докато търси Ник, Медисън води Травис и Алиша през последиците на битката, с която завърши сезон две – битка, която можеше да коства живота на Ник и Лусиана. Медисън е възстановила връзката си с Травис, но Алиша е емоционално съсипана от убийството на Андре. В търсене на Ник те ще се отправят към северните части на Съединените щати. Това, което ще открият, дава на семейството й надежда, но изисква и жертви – ще се пролее кръв. Майчинският дълг на Медисън няма да отслабне и тя ще се превърна в нашата кралица на апокалипсиса.Травис Манауа (В ролята Клиф Къртис)“Природата винаги побеждава...”Травис е имал предвид нещо друго, когато преди много време е изнасял лекции за Джек Лондон и „оцеляването“. Апокалипсисът го е изтощил и съсипал. Но, дали сега той няма да му помогне да се възстанови? Той цени това, което е останало от неговото семейство. Той обича Медисън и има дълг към Алиша. Травис ще ги защитава, но ще направи това по друг начин. Травис се е опитал да прояви съчувствие и е платил цената за това. Той е загубил частица от себе си, но тя е била заместена от нещо по-силно. Сега той се чувства по-близък с Медисън от когато и да било – и двамата са извършили тъмни дела, и двамата са загубили синовете си. Медисън е направила жертви заради Травис, а той е готов да извърши убийство заради нея. Той не е изпълнил предсмъртното желание на Лайза да защитава сина им, но е решен да защитава това, което е останало. В началото на сезон три Травис проявява спартанска взискателност; неизпълненото му задължение е основното нещо за него. Но, дали ще успее да получи изкупление?Ник Кларк (В ролята Франк Дилейни)“Изкуплението на блудния син…”Първото действие на Ник като водач отвежда всички в капан и смъртоносната им среща с военното формирование разпръска членовете на Колония из Тихуана. След като в крайна сметка събира живите и намира надежда, той скоро попада в по-мрачен и отчаян свят в края на сезон две. Ник е израснал много. С изключение на краткия миг, в който е мислил, че носи нещо добро на Лусиана и хората й, той е получил добър урок и вече не се смята за безсмъртен. Духовността, която е търсил в Колония, може да съществува или не, но с навлизането в сезон три той трябва да се възроди.Алиша Кларк (В ролята Алиша Дебнъм-Кери)“Мисля, че съм в беда…”През сезон две Алиша узря и сега тя и майка й са по-близки от всякога. Ник вече не й е съперник в сърцето на майка й и това е донесло на Алиша чувство за цел и увереност. В условията на Апокалипсиса бързината на действие може да означава живот или смърт – твоята или на някой друг. Алиша вече също е отнела живот – нещо, което майка й никога не е искала или очаквала от нея, но в някои отношения този факт свързва по трагичен начин майка и дъщеря. Разтърсена от убийството на Андре, което е извършила, за да защити Травис, Алиша е погубила бъдещето си и има нужда от някого или от нещо, което да вини. Ако намери такъв човек или такова нещо, може би ще успее да осмисли извършеното.Виктор Странд (В ролята Колман Доминго)“Кое има стойност в този свят?”За последно видяхме Странд в огледалото за обратно виждане, докато Травис, Медисън и Алиша бягаха от разрухата, която бяха предизвикали в хотел „Росарито бийч“ Възстановявайки се от прободната си рана, той все още не беше в състояние да тръгне на път и остана там, където имаше храна, вода и относителна безопасност. Преценявайки следващите си ходове сред общността на бегълците от хотела, Странд остава верен на думата, дадена на Медисън при раздялата им: Той ще оцелее. Той винаги е умеел да анализира бързо всяка ситуация и да се приспособи към обстоятелствата. Но загубата на Томас и Абигейл е нещо различно, което нарушава равновесието на Странд, а заминаването на Медисън с Травис и Алиша не подобрява положението. Както Алиша трябва да намери причина, за да оцелее, така Странд трябва да намери причина, за да живее. Той има нужда от смяна на компаса, за да набележи нова цел, и от нова валута, за да финансира пътуването. Кое има стойност в този свят сега?Офелия Салазар (В ролята Мерседес Мейсън)“Винаги съм била на крачка след надеждата…”Офелия доказва, че е не по-малко способна да оцелее от своя баща. Освободена от родителите си и от товара, който те са представлявали за нея, но намираща се в зависимост от хора, които не са й семейство, Офелия избира различен път. Тя избира да отхвърли Апокалипсиса и фатализма. Тя се е опитала да достигне до мъжа, когото някога е обичала и изгубила. Офелия е изобретателна като своите родители и умее да обърне ситуациите в своя полза. Тя вече не вярва в убежището и е престанала да бъде поддръжник и закрилник. Тя ще се върне при Медисън и своето семейство, но в момента тя е жената, която ги е изоставила в заразения от зомби хотел и е откраднала превозното им средство. Тя е тръгнала по следите на надеждата, но каква отплата ще получи? И кой е тайнственият мъж, изправил се срещу нея на границата?Лусиана Галвес (В ролята Даней Гарсия)“Когато нямаш нищо…”Когато нямаш нищо, не можеш да загубиш нищо. Лусиана е жена, която е свикнала да се абстрахира от нещата. Тя е направила това, когато е напуснала дома си, за да тръгне към Тихуана. Тя е направила това, когато майка й умира, опитвайки се да стигне до нея, когато брат й Паоло е заловен от Сомбра и когато нейният пророк се оказва фалшив. Тя е силна жена – силна преди Апокалипсиса, силна по време на Апокалипсиса, но сега силата й отслабва. И не само заради изстрела, който я повали в края на сезон две – тя е загубила хората си, дома си и сега се чувства наранена, грижейки се единствено за Ник. Тя знае, че неговата обичайна реакция е бягството. А единственото му лишено от егоизъм действие, единственият път, в който се е завърнал, е станал причина за смъртта на много от нейните хора и собственото й раняване. Лусиана е обзета от съмнения относно бъдещето си и Ник е този, който трябва да укрепва духа й и да я убеди, че трябва да се бори, да оцелее заради това, което е загубила. Тя има задачата, дълга да оцелее в условия, в които другите са паднали, и да се бори за онова, което семейството й е загубило.Джеремайя Ото старши (В ролята Дейтън Кали)Патриотично настроен охранител на границата, който се възмущава от насилието на местния картел и незаконната имиграция, Ото е обикалял животновъдната си ферма и се е свързал с други хора и организации от Югозапада, мислещи като него. Той е изградил мрежа, станал е водач и е изготвил план за непредвидени обстоятелства при неизбежното рухване на Американската империя, който не е проста стратегия за оцеляване, а ръководство за самостоятелно справяне за въстаналото общество. Ото винаги е очаквал падането на демокрацията, но не е предвиждал възхода на Мъртвите. И двата случая дават възможност за ново съзидание. Хората от ранчо „Броук джоу“ са готови, пътищата са очертани. Дали това ново общество в процес на формиране ще предложи надежда на семейството на Медисън?Трой Ото (В ролята Даниел Шърман)Най-малкият син на Джеремайя Ото - Трой, е прегърнал насилието на Апокалипсиса. Той би убил, за да защити баща си, семейството си и хората си – и често го прави. Независимо, че е израснал в същите условия като брат си, той е станал по-див, липсва му умереността, която образованието е придало на брат му. Той е изключително недоверчив към външните хора и по-войнствен от по-големия си брат. Трой има своята тъмна страна, но макар че се държи като психопат и садист, той притежава голяма харизма, която привлича хората към него. Изолационизмът на Трой подхожда повече на убежденията на баща му и това може да го направи по-подходящ за водач в този нов пост-апокалиптичен свят. Освен това, той може да го направи по-популярен сред последователите на баща му.Джеремайя „Джейк“ Ото младши (В ролята Сам Ъндърууд)Първородният син на охранител на границата, който е прекарал живота си, подготвяйки се за краха на демокрацията, Джейк е потомък на семейство, подготвящо се за бедствие, изпитващ смесени чувства към войнствената философия на баща си. Баща му се е погрижил Джейк да получи такова образование, което да му даде възможност да бъде консултант на своя баща-националист. Но, по време на престоя си в училището, Джейк е получил по-широк поглед върху света и е започнал да разпознава по-грозната страна от идеологията на своя баща. Джейк е готов да съзидава отново заедно с баща си, но те не споделят едно и също мнение за по-добрата нация. Докато баща му иска да постигне целите си на всяка цена, Джейк не е толкова склонен да пролива кръв. Джейк е добрият син, който се чувства длъжен да поеме мисията на баща си. Но, дали е готов за тази задача? И дали неговите хора, хората на баща му, ще го последват?Лола Гереро (В ролята Лисандра Тена)В стария свят Лола Гереро е работила във водоснабдителната компания, отговаряща за пречистването на водата в язовир „Гонсалес“ извън Тихуана и за водоснабдяването на града и неговите околности. След нашествието тя е станала нещо като светица за хората от града, ръководейки масите и борейки се да осигури лекарства за болните и умиращите. Когато язовир „Гонсалес“ е превзет от недотам почтени сили Лола започва да се разкъсва между предаността си към хората и необходимостта си да защитава резервоара. Тя е хваната в менгеме, докато не пристига един дух, за да освободи светицата. ... още »