|
ИНТЕРВЮТА
|
Джим Микъл получава първото си признание през 2006 година за дебютния си филм „Mulberry Street“, а през 2010 година бележи забележителен успех със „Земята на коловете“/“Stake Land“, отличен с наградата Midnight Madness на Международния филмов фестивал в Торонто, пресъздаден на театрална сцена от IFC Films през 2011 година.Филмът на Микъл „Такива, каквито сме“/“We Are What We Are“ – римейк на култовия мексикански филм с участието на Амбър Чайлдърс, Джулия Гарнър, Бил Сейдж, Майкъл Паркс и Уайът Ръсел, дебютира в Midnight Section на Филмовия фестивал в Сънданс през 2013 година, където е откупен за САЩ от eOne. Премиерата на филма в Европа се състои в престижната Directors’ Fortnight section на Филмовия фестивал в Кан през 2013 година, където филмът е посрещнат с петминутни нестихващи овации. По-късно същата година филмът е поставен на театралната сцена в САЩ.Само година след това Микъл се изявява отново като един от най-интересните режисьори в жанра от своето поколение със състоялата се през месец юли премиера на филма „Студено през юли“/“Cold in July“, приет радушно от критиката в Драматичното състезание на Филмовия фестивал в Сънданс през 2014 година. Заснет с участието на Майкъл С. Хол в компанията на Сам Шепърд, Дон Джонсън, Винеса Шоу и Уайът Ръсел, филмът е откупен от IFC Films за седемцифрена сума. Подобно на предишния му проект, премиерата на филма в Европа се състои в Directors’ Fortnight section на Филмовия фестивал в Кан през 2014 година, с което Микъл стана първият режисьор с филми на фестивалите в Сънданс и Кан в две последователни години. Филмът е поставен на театралната сцена в края на 2014 година.Проектът, върху който Микъл работи в момента - „Esperanza“, е игрален филм, продуциран от Legendary Pictures, който отразява действителния случай с опустошителния пожар от 2006 година в Калифорния в резултат от палеж, причинил смъртта на петима пожарникари. Микъл е завършил Факултета по изкуства на Университета на Ню Йорк (NYU’s Tisch School of the Arts).За какво се разказва в “Хап и Ленърд”?Филмът “Хап и Ленърд” разказва историята на двама мъже от края на 80-те години, които се забъркват в редица криминални истории от „черния“ жанр. При срещата ни с тях те работят в розовите полета на Източен Тексас. Те са коренно противоположни личности. Единият е бял, бивше хипи, а другият е чернокож гей, ветеран от войната във Виетнам. Ще бъде показана и част от личния им живот. Двамата са изправени пред необходимостта да решават много тежки проблеми в живота си.На какво се дължи приятелството им?Това е сложен въпрос, който се разглежда през целия сезон, но и двамата са в известен смисъл сираци, и двамата трябва да се борят в живота. И двамата се стремят към най-обикновените неща в живота, но никой от тях не ги получава. Те се реализират по някакъв начин, давайки си взаимно чувството на сигурност. Всеки от тях вижда в другия собствените си недостатъци или липси, което според мен е характерно за всички дълбоки връзки. Ленърд има проблем с гневливостта, и според мен, той цени спокойствието на Хап, снизходителното му отношение към хората и живота, и обратно. Но, те разчитат един на друг. Всеки от тях може да се облегне на другия, за разлика от повечето хора в тяхното обкръжение. Какви пречки ще срещнат Хап и Ленърд?Преди всичко те трябва да намерят парите, които са на дъното на една река. В самото начало на сезона те не успяват дори да открият реката, което е показателно за авантюрата, в която са се впуснали. В известен смисъл Хап се завръща в дома си, в града, в който е израснал. При това пътуване той среща някои духове от миналото си, но освен това, той се опитва да се пребори с лошия си навик непрекъснато да се влюбва в неподходящи жени и да се разочарова от тях. По време на пътуването си двамата ще се гмуркат, ще се отбраняват от алигатори, пътищата им ще се пресекат с доста странни хора. Естествено, ще има и стрелба.Какви са работните ви взаимоотношения с Ник Дамичи?Преди всичко, Ник Дамичи е мой голям приятел. Срещнах го преди около 15 години по време на работата ми върху студентски филм, в който той се снимаше. Свърза ни особения ни вкус към филмите, след което започнахме да работим заедно. Той пишеше сценарии по мои бележки. Постепенно станахме съавтори на сценарии. Той е съсценарист и съадаптер и на този филм.Какъв е приносът на актьорския състав за създаването на този толкова впечатляващ филм?Всички са страхотни личности, в най-добрия възможен смисъл. Това е филм, изобилстващ от ярки, колоритни и необикновени образи, всички от които се въртят в орбитата на Хап в изпълнението на Джеймс Пюрфой. В известен смисъл, той е положителният герой в обкръжението на тези крайни личности, включително Ленърд. Всички те са чаровни като ада и забавни. Това е нещо, което изненада дори самия мен – колко забавни са всички. Мисля, че всички актьори се справиха отлично със задачата си да пресъздадат този вид хумор, като в същото време запазят достоверността, наситеността и непредсказуемостта на образите си. Те внесоха голяма енергия във филма. Сюжетът е едно, диалогът – друго, но в крайна сметка това, което ви привлича, са образите на героите.Според Вас, кое е уникалното в този филм от гледна точка на зрителите?Уникалното във филма е, че ние вкарахме много неочаквани обрати в сюжета, което според мен обикновено не е присъщо на традиционните телевизионни сериали. Нашият разказ се развива с много по-бързо темпо. Ние стесняваме силно зрителния ъгъл, което е добре според мен. Много често телевизията е принудена да вкарва голям брой образи, за да се издържа. Ние заявихме от самото начало, че не се стремим към такъв тип повествование. Целта ни не беше да създадем драма с голям брой сюжетни линии. Това е повествование от евтин тип. В началото на сериала има инцидент със завръзка, който обуславя събитията, развиващи се впоследствие. Мисля че това ни даде възможност да поемем сюжетни насоки и да създадем образи, които са малко по-различни от масовата телевизия.Какъв екшън да очакват зрителите?Има преследване с коли. Има гмуркане. Има алигатори. Има лов в гъстите джунгли на Източен Тексас. Има хора в пожар. Има стрелба. Има преследване с коли. Има смесица от почти всичко.Ако трябва да поставите някого в света на “Хап и Ленърд”, кой е основният съвет, който бихте му дали, за да оцелее?Пази си гърба.Можете ли да охарактеризирате сериала с три думи?Непредсказуем, забавен и бурен. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
За какво да ходим на кино, ако знаем какво ще се случи накрая на филма? Всъщност ние си купуваме билет, защото искаме да бъдем изненадани, защото сме пристрастени към неочакваното. Всяка кино лента се старае да ни провокира, да ни накара да се учудваме, някои обаче се престарават в опитите си. В намерението си да бъдат оригинални, сценаристите така се вманиачават в опитите си да измислят най-неочаквания обрат, че често пресоляват кино манджата, така че тя е трудна за консумиране от зрителя. Ето пет от най-плачевните им опити…Хари Потър и Огненият бокал Хогърдс е домакин на специален турнир по куидич. Там се събират много отбори от други магически училища, за да грабнат купата „Огненият бокал“. Името на Хари е изтеглено, за да участва, което е учудващо, заради факта, че той не трябва да бъде допускан, взимайки предвид възрастовото ограничение на състезанието. В крайна сметка неговият отбор побеждава, но когато докосва купата, се оказва, че тя е устройство за телепортиране. Цялата тази поредица от събития е луд план на злия Барти Кроуч, за да може Хари да се пренесе на специално място и да срещне Волдемор. Много шум за нищо се получи с тази развръзка. Би могло тоя магичен злодей просто да превърне будилника на прочутия очиларко в средство за телепортиране и точно когато алармата сутрин запищи, той да я докосне и да се озове, където трябва…примерно.Ханкок Това е един от първите филми, който превърнаха супергероите във виц или по-скоро в някаква криворазбрана градска легенда. Ханкок е мъжага със супер сили, но е доста груб и се е алкохолизирал, не му пука и причинява беди. Спасява живота на един пиар агент и той решава да му помогне да си подобри обществения имидж. Ханкок е оригинален герой – щеше да промени жанра дори, но изведнъж всичко завива в ужасно нелепа посока. Оказва, че жената на пиара, също има супер сили и обитава Земята повече от 3000 години. По всякаква логика те трябва да са заедно, но това не е възможно,защото техните свръх способности си пречат и когато той е наоколо, тя не може да се възстановява от раните си…Пълни глупости!Забравените Джулиан Мур играе жена, чийто син умра преди 14 месеца в самолетна катастрофа. Всички и повтарят, че тя не е имала дете – мъжът ѝ, докторите, всички…Дори бащата на малко момиченце, което също загива в този нелеп инцидент. В един момент неговата памет започва да се събужда и той разбира, че нещо не е наред и точно тогава се взривява историята. Буквално. Докато един агент се опитва да обясни на родителите какво всъщност се е случило със децата им, покрива се взривява и той е засмукан в космоса от някакви извънземни, които правят експерименти с човешката раса…Изходен код На първо четене това е сполучлив трилър за пътуване във времето. Военен ветеран в кома, чийто мозък е използван за мисия да се идентифицират терористи, които планират да взривят бомба в Чикаго след шест часа. Агент Колтър се връща във времето и посредством сложни технологии влиза във тялото на войника, който е взривен от терористите малко преди голямата експлозия, като преживява отново и отново последните минути от живота му, за да открие и елиминира злодеите. Дотук е сложно, не приемливо безумно. Той е заклещен в тези непрекъснато повтарящи се последни минути…А какъв е обратът и съответно неговото измъкване от омагьосания кръг на времето? Той пренаписва събитията в паралелна времева линия в континуума и заживява съвсем щастливо в чуждо тяло, ни в клин , ни в ръкав…Проектът Съншайн Красивата научна фантастика на Дани Бойл разказва историята за космическа мисия, натоварена с цел да рестартира умиращото слънце, след като предишен опит за подобна проба от други астронавти е бил напълно неуспешен. Филмът изгражда една реалистична и страховита визия на бъдещето, изследвайки психологията на дългите космически пътувания. Екипажът се натъква на няколко бедствени ситуации, една от които е, че намира кораба на предходната мисия изоставен някъде в космоса. Но това не е точно така. Всъщност има един оцелял и именно той е убил останалите. И със тъпото основание, че човешката раса не трябва да съществува, той започва да преследва и избива спасителите си. Филмът рязко сменя скоростта и посоката си и се превръща неочаквано в хорър. Защо - не е ясно на никого!ДАС ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„Вечерята“ (“The Dinner”) на Орен Моверман с участието на Ричард Гиър, Лора Лини, Стийв Куган и Ребека Хол, „Празненството“ (“The Party”) на Сали Потър с участието на Патриша Кларксън, Бруно Ганц, Емили Мортимър, Килиън Мърфи, Кристин Скот Томас и Тимъти Спол са сред първите заглавия, селектирани за Берлинале 2017. Те ще се състезават в официалната конкурсна програма на фестивала, който ще протече между 9 и 19 февруари в Берлин. Ясни са и четири заглавия от специалната секция на фестивала.Ето всички ясни досега заглавия:Конкурс„За тялото и душата“ („On Body and Soul“)Унгария, реж. Илдико Еньеди „Ана, любов моя“ (“Ana, mon amour”)Румъния/Германия/Франция, реж. Калин Петер Нецер „Бойс“ (“Beuys“)Германия, реж. Андреас Вейел „Скут“ (“Colo“)Португалия/Франция, реж. Тереза Вилаверде „Вечерята“ (“The Dinner”)САЩ, реж. Орен Мовърман „Фелисите“ (“Felicite”)Франция/Сенегал/Белгия/Германия/Ливан, реж. Ален Гоми „Празненството“ (“The Party”)Великобритания, реж. Сали Потър „Следа“ („Spoor“)Полша/Германия/Чехия/Швеция/Словакия, реж. Агньежка Холанд „Другата страна на надеждата“ („The Other Side of Hope“)Финландия, реж. Аки Каурисмаки „Забележителна жена“ (“Una Mujer Fantastica”)Чили/Германия/САЩ/Испания, реж. Себастиан Лелио Берлинале Специал„Кралицата на Испания“ („The Queen of Spain“)Испания, реж. Фернандо Труеба „Младият Крал Маркс“ („The Young Karl Marx“)Франция/Германия/Белгия, реж. Раул Пек „Последни дни в Хавана“ („Last Days in Havana“)Куба/Испания, реж. Фернандо Перес„Осем часа не са достатъчни да изпълнят деня“ (“Eight Hours Don’t Make a Day”)ФРГ, 1972, сериал, реж. Райнер Вернер Фасбиндер ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Нов кадър от „Лигата на справедливостта“, на който можем да видим Джейсън Момоа като Аквамен, се появи в профила на режисьора Зак Снайдър във Веро. Освен това самият актьор разпространи любопитно видео, което ни пренася и на снимачната площадка на филма, освен че разказва за житейското кредо на звездата и показва трите му деца и съпругата му Лиза Бонет. Междувременно пък стана ясно, че правителството на Австралия и щата Куийнсленд потвърдиха, че соловият филм за Аквамен ще бъде заснет в студиото на Вилидж Роудшоу в Югоизточен Куийнсленд. Снимките ще стартират догодина под режисурата на Джеймс Уан. ... още »
|
|