🎬 „Трансформърс: първият“ ви връща в началото, където започна битката за Кибертрон. Не пропускайте тази експлозивна нова глава във вселената на Трансформърс! 💥🚗
Жанрът на историческия филм предполага максимално потапяне в друга епоха. Ето защо, забелязването на неточностите в костюмите, както и фактическите грешки, карат зрителят да се чувства недоволен. Някои от тези разминавания биха могли да бъдат идентифицирани само от запалените по историята кино фенове, докато други може да се открият и от неподготвеното око.Ето някои филми, които се харесват на всякаква публика, но те в същото време ни дразнят в някои моменти, защото съдържат доста големи грешки, свързани с точното представяне на историческата епоха.Всички тези неточности могат да се обяснят с факта, че авторите са пожертвали историческата достоверност за сметка на невероятните кадри и ефектната сюжетна линия. Но какво да правим с реактивен самолет, ботуши, газови бутилки на колесница и следи от трактори в полетата, които се появяват в някои от кадрите на филми, чието действие се случва преди стотици години?Пърл Харбър Със сигурност е било неподходящо да не се носят чорапи или чоропогащници извън дома в средата на миналия век и почти не е имало жена, която да се осмели да го направи. Дори по време на военните години, когато този дребен женски аксесоар станал труден за намиране по магазините, дамите все още можели да си навлекат неприятности, ако са държели да показват кожата си. Но героините в този филм щастливо показват своите голи крака.Елизабет: Златният век Събитията във филма се случват през 1585 г., когато Елизабет е на над 50 години. Но в лентата виждаме 36-годишната Кейт Бланшет без много специфичен грим, който да я направи по-възрастна. Но това е малка подробност, ако я сравним с факта, че в този филм Кралицата обмисля Иван Грозни, руския цар, като един от кандидатите за неин съпруг. Истината е, че по онова време царят вече бил починал.Александър Легендарният кон Буцефал прекарал целия си живот заедно със своя собственик - завоевателя Александър Велики, и затова не е изненадващо, че във филма му е отделено толкова много внимание и той сякаш е пълноценен образ от сценария. Оказва се обаче, че има една голяма неточност в кастинга на животното. За тази роля е бил избран грандиозен фризски кон, но тази порода не съществува преди 16-ти век, което е почти 1000 години по-късно от събитията, разказани в този филм.Отнесени от вихъра Въпреки че този филм се смята за една от великите класики на световната кинематография, той все пак не е съвършен от гледна точка на историческата акуратност. Например, улиците на Атланта са осветени с електрически лампи, но американската гражданска война се е състояла от 1861-1865 г., докато Томас Едисон не е изобретил крушката с нажежаема жичка чак до 1879 година.Титаник По време на първия си разговор с Роуз, Джак споменава, че веднъж е ходил на риболов в езерото Висота в родния си град Чипеуа Фолс, Уисконсин. Но това езеро не е създадено до 1917 г. - 6 години след потъването на Титаник.Спасяването на редник Райън Във филма, който се развива по време на Втората световна война, има сцена, в която ранения капитан Милър стреля по вражески войници, а зад него виждаме мотоциклет. Но експертите успяват да установят, че първо - това не е немски мотоциклет, а руски Ural M63, и второ, този модел не се появява на пазара до 1963 г. - 20 години след тези събития.Смело сърце Този филм е изпълнен с исторически грешки – даже са цитирани неточни дати и събития. Синята боя по лицата на героите всъщност е била използвана от древни келтски воини, а не от шотландски воини от 13-ти век. Освен това историята на любовта между главния герой Уилям Уолъс и кралица Изабела не е могла да се осъществи в действителност.В момента на смъртното наказание на Уолъс (през 1305 г.), кралицата е само на 10 години и даже ражда първия си син, бъдещият крал Едуард III, през 1312 г. - 7 години след смъртта на героя на Мел Гибсън. Но най-лошото в този филм е килтът, който става част от традиционното шотландско облекло 200 години по-късно.ДАС ... още »
Компанията е велика, купонът е сигурен – време е за КИНОсреща с „Обичайните заподозрени"!Свикнали сме месец Март да ни поднася страхотни изненади. Още една от тях се появява в самия край на фестивалната еуфория – съвсем закономерно, за да ни донесе прекрасно настроение, вдъхновение и едно обещание: пролетта е тук, с цялата й прелест, свежест и цветно изобилие, а лятото нетърпеливо чака своя ред, за да дари хората със слънце, емоции и… музика! Екипът на София Филм Фест реши да постави специално „многоточие“ на изпълнената с кино и срещи мартенска програма – и това е документалния филм на Камелия Петрова „Лятото на Обичайните заподозрени“. Както подсказва заглавието, герои в него са Стефан Вълдобрев, Иван Лечев, Мирослав Иванов, Веселин Веселинов – Еко, Стоян Янкулов – Стунджи, като участват още Никола Стоянов и The Gentlemen. Филмът пресъздава историята на едно пътуване, запечатало различни моменти (зад сцената, в буса, на брега на морето) от най-незабравимите концерти на голямото лятно турне на „Обичайните заподозрени“ през 2018 година. Именно сега е времето да се върнем няколко месеца назад, в огненото сърце на отминалото лято, за да полетим отново с музиката, да се гмурнем в безбрежното синьо на спомените и да си пожелаем бъдещето да ние подготвило още подобни изненади!Оператори на лятното музикално пътешествие на „Обичайните заподозрени“ са Кирил Проданов, Стефан Врачев и Георги Маринов; продуцент на това филмово предизвикателство е самият Стефан Вълдобрев, в копродукция със Smarthouse Ltd., Arteria Films Ltd. и Concept Studio.Премиерата на „Лятото на Обичайните заподозрени“ е на 28 март (четвъртък), в Дома на киното, начален час – 20:30! ... още »
На 28 март, 2019 г., в Delancey Street Theatre, Сан Франциско, ще се прожектират поредицата от късометражни филми Masters of Survival, продуцирани от българката Боряна Иванова за световноизвестното германско дигитално студио UFA. В красивата, рисувана на ръка анимация, сюжетът следва драматичната, трагична, окуражаваща и на моменти дори комична съдба на 10 бежанци. Всеки късометражен филм представя съдбата на един човек, който е принуден да изостави стария си живот и да започне ново начало. Филмите са показани на редица международни филмови фестивали в Европа и САЩ и са с прожекции в престижния Дом на Световните Култури в Берлин, Германия.Боряна Иванова e режисьор, артист и продуцент, който създава завладяващи разкази за широката публика. Работи с медийни компании и общности по целия свят, обединени около една идея – да се отворят нови хоризонти за творческите възможности. Като съчетава различни медии, тя се стреми да създава иновативни истории и в същото време да разглежда критични въпроси със социална значимост. Родена и израснала у нас, Боряна учи в България и Холандия, след което живее в Испания, Южна Африка, Германия и САЩ. В момента твори между Берлин и Калифорния, а сред най-интересните й последни проекти е анимационният сериал за VR – Futureville, който провокира зрителите да мислят по един различен начин за новите технологии. С него публиката ще влезе в нова ера на разказването на истории – колективното пътешествие. „Благодарение на отворения към зрителите сюжет, ние им даваме възможност да си взаимодействат с разказа и да определят как да се развие историята, тъй като има алтернативен край за всеки един епизод“, обяснява Боряна. Отскоро, Боряна Иванова се е посветила на още една страст – силата на жените, обеднени в общността „Бъдещето на Киното“, чиято идея е чрез VR-а, като ново средство за разказване на истории, да изкорени предразсъдъците във филмопроизводството. rnrnMOTHER Trailer from Boryana Ivanova on Vimeo.rnrnrnrnSARAH Trailer from Boryana Ivanova on Vimeo.rnrnrnrnLADY OF SYRIA Trailer from Boryana Ivanova on Vimeo.rnrnrnrnQUESTIONS WITHOUT ANSWERS Trailer from Boryana Ivanova on Vimeo. ... още »
„Парамаунт“ представиха първия трейлър на един от хитовете си за тази година – „Дора и градът на златото“, игрална версия по популярния анимационен сериал на Nickelodeon „Дора изследователката“. Джеймс Бобин („Алиса в Огледалния свят“) е режисьор на филма, а сценарият е дело на Никълъс Столър („Вечерно училище“).Звездата от „Трансформърс: Последният рицар“ Изабела Монър изпълнява главната роля на Дора, която е прекарала по-голяма част от живота си в джунглата, заедно със своите родители (Ева Лонгория и Майкъл Пеня). Нищо дотук обаче не може да я подготви за впускането в най-голямото приключение – в гимназията. Нейният братовчед Диего (Джефри Уолбър) й помага да свикне с обстановката. Дора обаче не може да се откаже от страстта си към изследване на непознатото. Заедно с любимата си маймунка Ботичко, Диего и още няколко съученици, както и с подкрепата на мистериозен човек от джунглата (Еухенио Дербес) тя ще се опита да спаси своите отвлечени родители и да разгадае мистерията за изгубения град на златото.Трейлърът гарантира много забавления за всички деца, които са прекалено малки за „Похитители на изчезналия кивот“ или „Мумията“ с Брендън Фрейзър. Майкъл Пеня демонстрира комичната си страна като бащата на Дора, а макар да не казва нито една дума в трейлъра, Ботичко ще говори с гласа на Дани Трехо. Не виждаме само крадливата лисица Лисанко-Хитранко, озвучен от Бенисио дел Торо.Премиерата на „Дора и градът на златото“ предстои на 2 август. ... още »
Големи са очакванията към „Рокетмен“, мюзикълът за живота на легендата Елтън Джон. Тейрън Еджъртън го играе във филма на Декстър Флечър и дори сам изпълнява неговите песни.От известно време се заговори за това, че бъдещият хит ще спести някои смущаващи детайли за живота на прочутия изпълнител. Според тези коментари идеята е филмът да е подходящ и за деца, по подобие на „Бохемска рапсодия“, в който бяха спестени подробности за буйния живот на Фреди Меркюри.Един от най-скандалните моменти в „Рокетмен“ е любовната сцена между Джон и неговия бивш мениджър и любовник Джон Рийд (в ролята е Ричард Мадън). Освен секс, в сцената многократно се изричат псувни и се смърка кокаин.Продуцентите на филма, сред които е Матю Вон и съпругът на музиканта Дейвид Фърниш, успокоиха феновете, че тази и други подобни сцени няма да бъдат цензурирани. В момента приключва работата по монтажа, но една почти готова версия е била представена на тестова прожекция в Пасадена и отзвукът сред зрителите и бил много позитивен.Това е затвърдило решението на „Парамаунт“ да не се меси в работата на Флечър, който довърши и „Бохемска рапсодия“, след уволнението на Брайън Сингър. Очакваме премиерата на „Рокетмен“, в който, както беше обещал Вон, ще има „секс, наркотици и рокендрол“, на 31 май. rnrnrnrnrnrnrnrnSeeing much speculation about ROCKETMAN!! That’s good! It’s still unfinished so it’s nothing but rumors. It has and always will be the no holds barred, musical fantasy that Paramount and producers passionately support and believe in. See for yourself May 24. Dx xrnrnrnrnrnrnrnrn— Dexter Fletcher (@Dexfletch) March 22, 2019 ... още »
Тод Филипс в момента е изцяло посветен на работата по монтажа на дългоочаквания филм за прочутия бос на престъпния свят в Готъм сити. Но режисьорът реши, че това е подходящият момент, за да публикува нова снимка на Хоакин Финикс като Артър Флекс, който ще се превърне в Жокера.Явно той гледа видео на стар телевизор от 80-те, когато се развива действието в новия филм. Не знаем какво толкова съсредоточено наблюдава героят, но можем да предположим, че е негово комедийно изпълнение, което явно не е постигнало желания успех. Именно това изкарва от равновесие Артър и е причина за демоничното му преобразяване.Сега въпросът е дали след тази снимка няма да видим и първия трейлър на новия филм? Може би сега е точният момент за това и очакванията са новият трейлър да се завърти по кината с премиерата на друг бъдещ хит на „Уорнър“ по комиксите на DC - „Шазам!“. Филмът на Дейвид Ф. Сандбърг излиза на 5 април.За момента не знаем почти никакви детайли за новия филм, освен, че действието в него ще се развива през 80-те и ще разказва за провалил се комик, превърнал се в прочутия злодей и враг на Батман. Самият Финикс казва, че това ще е нещо съвсем различно от всички познати филми по комикси. Така че неговият Жокер няма да има нищо общо с превъплъщението на Джаред Лето в „Отряд самоубийци“.Освен Финикс, в „Жокера“ участват още Робърт де Ниро като телевизионен водещ, Брет Кълен като Томас Уейн, Дъглас Ходж като Алфред Пениуърт, Франсис Конрой като майката на Жокера и Зази Бийтс като самотна майка, която привлича интереса на бъдещия злодей. Очакваме премиерата му на 5 октомври. ... още »
За всички беше ясно, че новият трилър на Джордан Пийл ще покори върха на боксофиса в САЩ. Само че дори и най-смелите анализатори не успяха да предвидят резултатите на „Us“. А те са наистина впечатляващи.Филмът с Лупита Нионго спечели 70,2 милиона долара за първите си три дни на екран. С това той удвои резултата на „Бягай!“, стартирал преди две години с 33,3 милиона. Това е и третият най-силен старт на хорър филм, след приходите на „То“ (123 милиона) и „Хелоуин“ (76 милиона“).Все пак филмът на Пийл е оригинална продукция, а не продължение или поредна екранизация на хорър роман, така че постижението му е наистина невероятно. Нещо повече, последният оригинален филм с подобни приходи е едва от преди 10 години – „Аватар“ на Джеймс Камерън (77 милиона).В останалата част от света „Us“ спечели 16,7 милиона долара. Така той вече има общо почти 87 милиона, при бюджет едва 20 милиона. Вече втори е „Капитан Марвел“. Все пак за този уикенд хитът с Бри Ларсън спечели нови 35 милиона в САЩ и още 52 милиона в останалата част от света. С приходи от 910 милиона долара той се нареди сред 10-те най-успешни филми за супергерои и в скоро време ще надмине впечатляващите 1 милиард долара.На трето място е новата анимация „Парка на чудесата“. За този уикенд приходите й са 9 милиона и в САЩ те са общо почти 30 милиона. По света интересът към филма също не е много голям и той засега е спечелил 10,2 милиона долара. ... още »
Оскарите са едни от най-престижните филмови награди. Но те привличат вниманието само към определен брой филми, избрани, до голяма степен, субективно. В рамките на цяла година винаги можете да намерите няколко филма, които не са получили вниманието, което наистина заслужават. От церемонията тази година отмина достатъчно време, за да може да се направи обективна равносметка. Всъщност това кои филми са сред номинираните и награждаваните зависи не само от качеството на лентата, но и от политиката, жанра и дори от репутацията на актьорите и режисьорите. Това са част от причините, поради които Академията игнорира чудесни филми всяка година: много от тях са номинирани за други престижни награди в киноизкуството и дори печелят някои от тях.След като широко бе спекулирано от критиците и публиката, че тазгодишният победител е най-незаслужилият победител, удостоен с тази висока чест, нека да насочим вниманието ви към филмите, които не са привлекли вниманието на Академията, но са спечелили безусловно вниманието на публиката и кино разбирачите. The Rider В началото този филм може да ви изглежда като много проста история за живота на един младеж в американския юг. Той се наранява почти фатално, принуден е да се откаже от кариерата си на професионалист по обяздване на коне и се връща към тихия си и спокоен живот. Но по време на филма осъзнаваме, че това не е просто драма за нечия трудна съдба. Този човек търси собствената си идентичност във филма. Благодарение на философския подтекст и безупречната операторска работа, филмът е ясен за всеки, без значение къде се намира под слънцето. Защото ние всички се опитваме да намерим своето място в този свят.МандиТова е психологически трилър за много бързото превръщане на един човек в ловец, жадуващ отмъщение. Той се занимава с дърводобив и живее изолирано с жена си, която обича и всичко изглежда доста идилично. Но тогава съпругата му е отвлечена. Сюжетът изглежда тривиален, но когато главният герой установява, че похитителите са от религиозен култ, това променя целия контекст на филма, изразните му средства и дори саундтрака му, което го прави абсолютно уникален и задължителен за преживяване.BPM Този филм разглежда важни социални проблеми. Историята се върти около членовете на застъпническата група ACT UP Paris в началото на 90-те години- те са активисти, които се опитват да привлекат вниманието на обществеността към проблема със СПИН. Но всъщност филмът е и драма за живота на хората, ангажирани с тази кауза. Лентата има и по-дълбоко ниво – тя е опит да ни се напомни, че не трябва да съдим различните хора и да си затваряме очите за техните проблеми, защото техните житейски препятствия могат да се окажат наши някой ден. Това бе толкова въздействащ филм, че дори спечели голямата награда на фестивала в Кан.Leave No Trace Един от най-оригиналните филми от предходната кино година. Рядко се среща да видим бездомен баща и дъщеря му като главни герои на една история, но се оказва, че те живеят така по свой избор. Те са доволни от живота си в гората, недалеч от града. Но не след дълго властите идват при тях и се опитват да ги накарат да напуснат импровизирания си дом. Този филм ни кара да гледаме на обикновените житейски неща под различен ъгъл и обективно да се съмняваме, че нещата, които сме считали за „добри“ и „правилни“, са наистина такива и са в полза на обществото. Ингрид отива на ЗападТова е комедия, но в същото време и драма за модерното общество с послание, което ни казва, че красивата картина на света, която виждаме на пръв поглед, не винаги е вярна. Ингрид е момиче с психично заболяване и тя има идоли, които боготвори. Тя следва една знаменитост в социалните мрежи, която има милиони последователи и перфектен живот. Поне така изглежда на пръв поглед. Ингрид наистина иска да се срещне с нея, дори е готова да отиде в Лос Анджелис, където живее тя. Пътуването е успешно: фенът и знаменитостта не само се срещат, но и стават приятели. В крайна сметка се оказва, че социалните медии и реалността са две много различни неща.The Tale В центъра на филма има конфликт между майка и дъщеря, но посланието му е по-малко за пропастта между поколенията, а е по-скоро социално ориентирано, като дава различни гледни точки за размисъл. Освен това, лентата е доказателство за това колко ненадеждна е нашата памет - изтрива епизодите от нашия живот, които могат да ни изплашат или да ни накарат да сме тъжни. В резултат на това зрителите виждат две различни версии на едно и също събитие от двама различни герои. Но краят показва, че има само една истина.ДАС ... още »