Международният конкурс на София Филм Фест за първи и втори игрални филми включва 12 заглавия от цял свят, които ще бъдат оценявани от жури с председател номинираният за Оскар режисьор Милчо Манчевски. Освен вече обявените филми „Добрият шофьор“ на Тонислав Христов (Финландия-България) и „Изкуството да падаш“ на Орлин Милчев, представяме още 6 интригуващи творби.
„Скитница“ на полския режисьор Михал Хмиелевски е дебютна копродукция между Полша и САЩ, създадена с подкрепата на Вим Вендерс, който е в ролята на изпълнителен продуцент. Хмиелевски е полски режисьор, сценарист и фотограф, автор на музикални видеоклипове, късометражни и експериментални филми, които са представяни и награждавани на много фестивали по света. Историята на неговия пълнометражен дебют е вдъхновена от мистериозното безследно изчезване на певицата Кони Конвърс през 1974 година. Филмът е своеобразен роуд муви в духа на „Париж, щата Тексас“ на Вендерс, който проследява главната героиня Сара в нейното безцелно лутане, случайни срещи и мимолетни връзки, които я провокират да търси своето място в света…
* * * Във фокуса на копродукцията между Германия, Иран и Турция „Без край“ на иранския режисьор Надер Сайвар са човешките взаимоотношения и пречупването на реалността през лъжата. Животът на Аяз се превръща в ад, след като се поддава на провокациите на тайната поливция и се превръща в доносник. „Без край“ е втори филм за сценариста и режисьор Сайвар, спечелил заедно с Джафар Панахи, който е консултант на филма, наградата за най-добър сценарий на фестивала в Кан за „Три лица“.
* * * В дебюта на германския режисьор Йоахим Неф „Нощен пазач“ младеж е в период на пробация след присъда за непредумишлено убийство. Когато го освобождават от затвора предсрочно, Пол започва работа като нощен пазач в университет, докато си намери постоянно място за обучение. Останал без цел и измъчван от спомени, той се опитва да се впише в обществото, но демоните от миналото не го оставят на мира. Йоахим Неф работи по комерсиални и независими филмови проекти като режисьор и монтажист; името му стои върху реклами за BMW, McDonalds, Barbour, Williams F1 Racing. Дебютният му филм е продуциран от неговата компания „Blue Hour Films“.
* * * Впечатляващият дебют на Маян Рип „Другата вдовица“ е „елегантен и емпатичен портрет на най-охулвания женски персонаж – „другата жена“, съчетаващ ярки, детайлни черти на характера с подходящо театрално разточителство, за да постигне завладяващ ефект“, пише „Screen Daily“. Костюмният дизайнер Ела дръзко решава да присъства на седемдневния траур Шива в дома на починалия драматург Асаф, с когото са били дългогодишни любовници. Скръбта сближава Ела с вдовицата и брата на режисьора до мига, в който излизането наяве на истината за тайната връзка, е в състояние да взриви ритуала и да застраши премиерата на новата пиеса, по която са работили Асаф и Ела.
* * * Действието в „Щипка карамфил“ на Бекир Бюлбюл се развива в Югоизточен Анадол. Главният герой Муса пренася трупа на починалата си съпруга заедно с внучката си. Липсата на средства го принуждава да търси случаен превоз по пътя. Ситуацията се усложнява, тъй като родното им село е на границата, където се води война. Режисьорът учи театър в университета в Истанбул, след което преподава кино и театър и участва в създаването на няколко късометражни филма преди да дебютира с „Моите малки думи“ през 2018 година. „Щипка карамфил“ е негов втори филм.
* * * Копродукцията на Мексико и Италия „Червените обувки“ е пълнометражният дебют на Карлос Айхелман Кайзер. Той е роден в Мексико, учи режисура и продуцентство в Мадрид. Между 2006 и 2010 година работи като изпълнителен продуцент на телевизионни сериали, а през 2011 основава „Wabi Productions“, която продуцира документалния филм на Триша Зиф „Човекът, който видя твърде много“ (2016). През 2018 година по време на литературна работилница, ръководена от Майкъл Роу. „Червените обувки“ разказва за възрастен селянин, живеещ в мексиканските планини, който е принуден да замине за столицата, за да погребе дъщеря си, загинала при трагични обстоятелства. По пътя той се сблъсква с брутален и непознат свят, но намира и ново приятелство.
Останалите участници в Международния конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
„Видеонепиратството не е престъпление”, идея и реализация ДДБ София – с ТРИ награди на ФАРА 2017Осемнадесетото издание на Фестивала на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2017, най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната, за втора поредна година се състоя в Дом на културата „Борис Христов” - Пловдив. Наградите бяха обявени вчера. Кампанията за 21-ия Международен филмов фестивал София Филм Фест „Видеонепиратството не е престъпление” на ДДБ София спечели награди в три от творческите категории. ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ - З Л А Т О FILM CRAFT - З Л А Т О ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА - социална, политическа, медийна реклама - С Р Е Б Р ОФестивалът има за цел да направи преглед на постиженията на българската реклама през 2016 и 2017 година и да отличи най-добрите сред участниците в отделните категории. Във ФАРА 2017 участват реклами и комуникационни кампании, публикувани, излъчвани, организирани в периода 1 януари 2016 – 8 май 2017 година; организатори са Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА).БЛАГОДАРИМ на DDB Sofia за партньорството, професионализма и ТВОРЧЕСКИЯ ЕНТУСИАЗЪМ, с които създават кампаниите на София Филм Фест! Благодарим на Йордан Жечев, Аглика Спасова, Васил Петраков и Иван Москов!!! ... още »
Пристигна нов клип за създаването на екшън-фантастиката „Валериан и градът на хилядите планети“, с коментари от режисьора на филма Люк Бесон. Сюжетът е основан на класическия фантастичен комикс и разказва за мисията на двама оперативни агенти в Космоса, в чийто роли ще видим Кара Делевин и Дейн ДеХаан. Действието се развива в междугалактическия мегаполис Алфа. Двама космически специални агенти - Валериан и Лорелин се отправят на мисия на удивителния кораб Алфа, дом на стотици хиляди същества от всички краища на Галактиката.Същевременно обикновенната операция се обръща в подозрително дело, а специалните агенти стават неволни участници в междугалактически заговор. Кой е решил да завземе властта в Града на хилядите планети? Мисията на Валериан и Лорелин е да защитят Вселената от надигащата се опасност.Актьорският състав също така включва и Риана, Итън ХОук, Джон Гудман, Рутгер Хауер и Клайв Оуен. Премиерата е на 21 юли 2017 год. ... още »
Излезе съвсем пресен плакат на „Американски убиец“ (American Assassin), с участието на Дилън О’Браян, Майкъл Кийтън и Тейлър Китч. Сюжетът разказва за младия агент на ЦРУ Мич Рап и неговия наставник, ветеранът от студената война Стан Хърли. В самия разгар на обучението Хърли и Рап получават задача от централата на ЦРУ, в лицето на Ирен Кенеди и се отправят на опасна мисия, с цел да намерят и спрат неизвестен оперативен агент, който планира да започне Трета световна война в Близкия Изток. Премиерата на „Американски убиец“ е на 22 септември 2017 год. ... още »
Продукцията вече официално е в ход, като снимките се провеждат в Атланта. Warner Bros. и Legendary Pictures разкриха пълния състав на актьорския екип, както и анотацията на новата лента за чудовището „Годзила: Кралят на чудовищата“.„Новата история разказва за усилията на криптозооложката агенция „Монарх“, чийто членове се сблъскват с батарея гигантски чудовища, включително могъщата Годзила. Тя влиза в битка с Мотра, Родан и стария си противник – триглавия Кинг Джидора. Когато тези древни супер-видове, които са смятани само за митове, се появяват отново, всички се опитват да вземат превъзходство, поставяйки на карта съществуването на човечеството.“Сред новите имена, потвърдени за каста са О’Шей Джаксън-младши, Томас Мидълдич, Джан Дзъи, Брадли Уитфорд, Чарлс Данс и Аиша Хайндс. Също така, ще видим и героите от първата част на Кен Уатанабе и Сали Хоукинс, заедно с Иширо Серидзава и Вивиън Греъм. Междувременно режисьорите на „Годзила“ и "Конг: Островът на черепа” постнаха забавна снимка в интернет пространството, с която пожелават късмет и успех на колегите си по случай започването на снимките.rnrnrnrnTo celebrate GODZILLA 2 starting filming - Gareth Edwards & I went to Skull Island to wish everyone luck...No one bothered to show up. Help! pic.twitter.com/XgfihfZ4UFrnrnrnrn— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) June 19, 2017 ... още »
След като Дуейн Джонсън спомена преди време, че новата лента „Джуманджи“ няма да има общо с предишната, сега имаме нова информация, този път от самият Джак Блек, който разкри, че все пак ще има основна сюжетна връзка с оригиналния филм:„Ние изследваме джунглата и се опитваме да завладеем играта; всичко е на живот и смърт, докато ние там се опитваме да намерим следите, оставени от предшественика ни (Робин Уилямс като Алан Париш). Той е построил напълно оформена къща, като през цялото време изглежда, сякаш е с нас и ни помага, въпреки че всъщност не присъства.“Ако си спомняте, героят на Робин Уилямс беше хванат в капан в играта, където е прекарал 26 години, оцелял е, порастнал и по този начин той оставя следа за себе си и в целия нов филм. Режисьор на лентата е Джейк Касдан, по сценарий на Скот Розенбърг. Актьорският състав включва още Карън Джилиан, Кевин Харт, Ник Джонас, Мадисън Айсман, Алекс Улф и Морган Търнър. Очакваме „Джуманджи“ на 22 декември, тази година. ... още »
Остават по-малко от два месеца до премиерата на „Анабел 2: Сътворението“. По този повод New Line Cinema и Warner Bros. Pictures пуснаха стилен нов постер за лентата и втори трейлър. На режисьорския стол сяда Дейвид Сандбърг. Припомняме, че първият филм, за който отговаряше Джон Р. Леонети, спечели 250 млн. по цял свят, а беше заснет само с 6,5 млн. бюджет. Последва го спинофът „Заклинанието” на Джеймс Уан. Сюжетът се върти около обсебена от зъл дух детска кукла на име Анабел, която е описана от изследователите на пара нормални явления Ед и Лорей Уорън. Сценарият на втория филм е написан от Гари Доберман. Историята на втората част за Анабел, разказва за майстор на кукли, чиято единствена дъщеря е починала и така, заедно с жена си той решава да отвори вратите на дома си за монахини и няколко момиченца от затворено сиропиталище. Но завладяващото създание на майстора – Анабел – втренчено наблюдава децата и съвсем скоро покрива тяхното убежище в страх и ужас. Междувременно вече се говори, че ще бъде заснет още един филм от тази вселена, който ще разказва за Crooked Man, от „Заклинанието 2“. ... още »
Секс сцените обикновено са само два вида – сполучливи и несполучливи. Макар и те да са странично и пикантно допълнение към филмовия сюжет, зрителите ги очакват. Истината е, че дори да изглеждат лесни за снимане, интересните секс сцени са свързани с много работа и техническа подготовка на целия екип. Разбира се, че има и някои тайни, които идват на помощ в целия процес. Ето десет от тях… Често се търси помощта на танцови хореографи.Един от тях тясно се е специализирал в това. Тя се казва Триша Брок и преди да направи хореографията за дадена секс сцена, първо прави няколко репетиции с друг танцьор, за да покаже готовия продукт на актьорите и режисьора. Ако има одобрение, започва работа с всеки от актьорите индивидуално, „нищо не оставям на случайността“, признава тя. Гениталиите са винаги покритиХудожникът по костюми Сара Баста (Big Love) разказва: „Има няколко неща, които винаги са ми под ръка, когато се заснема секс сцена. Едно от тях е чорап за пенис. Той е с цвят на кожа и актьорите си слагат в него знаете какво – абсолютно всичко, което имат там долу. А неприятната част е, че цялото това нещо трябва да се завърже здраво, и то два пъти…“Ако актрисата е неразположена, снимките не се отлагатВсъщност няма много неща, които могат да се направят по този въпрос. „Жените винаги са пренебрегнати!“, отново споделя Сара. „Виждала съм как по време на снимки на някои актриси им се налага постоянно да си сменят тампона, защото в дадената сцената те са само по бикини.Да, ползват се дубльори, особено когато сцената отнема часове за заснемане и така се обърква графика на главния актьорЕдин актьор, който иска да остане анонимен, споделя, че трябвало да замести известен холивудски хубавец в една секс сцена за бъдещ телевизионен сериал. „Беше много по-различно от Кама Сутра изживяване. Бяха тежки пет или шест часа снимки. Коленете ми се обелиха и имах синини и плюски навсякъде“. Ерекциите се случват…или неСъщият анонимен актьор споделя опита си и неговия подход, когато се стигне до въпроса за ерекциите по време на любовни сцени. Той просто казва предупредително на партньорката си – „извинявай ако се случи, но извинявай и ако не се случи“. Линията е много тънка. Някои актриси могат да се почувстват обидени, ако това им се случи, други пък могат се почувстват отхвърлени, че секс сцената не събужда нищо у екранната им половинка.Гримьорите слагат грим навсякъдеСамата Виола Дейвис, която има доста разгорещени сцени в сериала „How to Get Away With Murder“, споделя, че понякога от толкова много грим сякаш има втора кожа. Често гримьорите пръскат директно изкуствен тен върху кожата на актьорите. Усещането било сякаш имат дрехи, а този спрей след като изсъхне много трудно се маха от кожата…Потта може да бъде добавенаИма много начини, по които може актьорите да бъдат докарани, така че да изглеждат потни. Това зависи най-вече от режисьорите – дали те искат любовниците да са плувнали в пот или нещата да не са толкова „наситени“. Един гримьор споделя: „Ако трябва просто кожата им да е леко омазнена, просто слагам малко вазелин върху лицата на актьорите. Но ако ще се вижда цялото тяло, тогава смесвам бебешко олио и вода…“ Окосмяването често е фалшивоНе е тайна, че повечето холивудски знаменитости се обезкосмяват напълно, особено актрисите. Не винаги обаче това се връзва със сценария на дадена секс сцена, особено ако филмът е исторически. Гримьорите споделят, че в такива случаи използват „срамни перуки“, което си е вътрешен термин. Интересно е, че подобен способ е използван от проститутките през осемнайсети век.Секс играчките се избират внимателноПричината за това е, че различните телевизионни канали в различните държави имат различни стандарти за излъчване. Том Кахил, който се занимава с реквизитите на много сериали споделя: „Имах сценарий, в който две момичета трябваше да вадят от торба различни секс играчки от една сцена. Преди да направя подбора, трябваше да изпратя над сто снимки на вибратори на колегите от отдела по разпространението на продукцията, за да може в крайна сметка те да разрешат десетина, които може да използваме. Всеки от тях беше много трудно да бъде определен, че всъщност е секс играчка. След като режисьорът извика „Стоп“, актьорите не се разхождат голи по снимачната площадкаОбикновено съвсем близо до сцената стои в готовност някой от екипа по костюмите с халат в ръка, за да може актьорът или актрисата да го облече между дублите, когато се заснема секс сцена.ДАС ... още »
На 22 юни, от 18.30 часа в Дома на киното, провокативния Аки Каурисмаки ще предложи на зрителите една страна на надеждата по своя специфичен и неповторим начинСофия Филм Фест/Арт Фест и Каритас България се обединиха в желанието си да обогатят живота на хората, потърсили убежище в България. Всеки човек, независимо от своите расови, етнически и религиозни убеждения, се нуждае от културна принадлежност в обществото, в което живее. На специалната прожекция ще присъстват бежанци, посещаващи Центъра за интеграция на бежанци и мигранти, както и доброволци от Каритас България, които след края на филма ще проведат традиционната си среща. Всички зрители са добре дошли да останат в залата, да дискутират и споделят своите впечатления от филма. Организаторите канят софийската публика на събитието, за да заяви своята съпричастност и да подкрепи хората, прогонени от войната в родните си места. Българското общество може да върви по пътя към зачитане и осигуряване на изконното право на човека да живее достойно и да получава едно от благата на изкуството – КИНОТО.Филмът разказва две истории, които се преплитат. В първата срещаме Халед, който е сирийски бежанец. Качил се на товарен кораб, той се оказва в Хелзинки, където официално иска убежище, но без да се надява на особен успех.Викстрьом е вторият персонаж. Той е пътуващ търговец, който се опитва да продава вратовръзки и мъжки ризи. В един момент обаче решава да зареже търговията и да се посвети на залозите, като така успява да си купи ресторант в най-отдалечената част на Хелзинки.„Актуалните теми от обществения живот не винаги се отразяват добре на художествените качества на една творба, но „Другата страна на надеждата” е идеално балансирана комбинация от изкуство и политика. Аки Каурисмаки преплита циничния реализъм с умерено оптимистичния хуманизъм в един от неповторимо „смахнатите“ си филми.” („Портал Култура”) ... още »