❗ Голямата ни премиера от утре е "Жестокият път", драматичната история на родните алпинисти около изкачването на Еверест по най-тежкия и най-смъртоносен маршрут на Западния гребен. За първи път ще научим суровата истина за случилото се на покрива на света преди 40 години. 🏔️
👉 В сряда не пропускайте и още една гореща премиера. Никол Кидман и Харис Дикинсън се впускат в предизвикателна и опасна игра на съблазняване в еротичния трилър "Babygirl". 🌟
📌 Още една премиера ви очаква в четвъртък. "Краят на реката" е копродукция на България и Украйна с Пенко Господинов в главната роля, входът е свободен. 💥
🏆 Дългоочакваната ексклузивна прожекция на "Ах, този джаз" е в понеделник. Залата е напълно разпродадена, но може да гледате шедьовъра на Боб Фоси на 22 май, билетите вече се купуват здраво. 🎟️
🇧🇬 Във вторник ви каним на среща с едно от най-големите имена на новото българско кино - Павел Г. Веснаков. Той ще ни представи своите два филма, предизвикали толкова възторжени отзиви - "Уроци по немски" и "Безветрие". 💯
🎥 В сряда ще може да си припомните още един от шедьоврите на Иван Павлов - "Разходки с ангела", част от панорамата с негови филми. Сценарият е дело на Валери Петров, а в актьорския състав се открояват Ицхак Финци и Филип Трифонов. 🎞️
⭐ Още български филми ще може да гледате през тази велика седмица. Сред тях са драматичната история на златното момиче Цвети Стоянова в "Оглушителна тишина", дебютът на Димитър Стоянович "Плът" с Пламена Гетова и Весела Бабинова, както и развълнувалите толкова зрители "Милен" за Милен Цветков (в събота се навършват пет години от нелепата му смърт) и "Васко и цигулката" за Васко Василев. Препоръчваме и великолепните Рейф Файнс и Жулиет Бинош в "Завръщането". 💫
🎬 В събота и неделя ще почиваме, в останалите дни ви очакваме в Дом на киното! 🫶
Представяме ви 12-те филма, състезаващи се за Голямата награда „София – Град на киното“, която се определя от международното жури в състав Теодор Ушев (мултимедиен артист, режисьор и графичен дизайнер, Канада-България), Иля Хржановски (режисьор, Русия), Светла Цоцоркова (режисьор, България), Наташа Петрович (актриса, Северна Македония) и Саболч Хайду (режисьор, актьор, продуцент, Унгария) и се връчва по традиция от патрона на фестивала – Столична община: „Вухай“ („Wuhai“) – Китай, режисьор Джоу Дзъян;„Диви дни“ („Savage Days“) – Франция, режисьор Давид Ланзман;„Луцу“ („Luzzu“) – Малта, режисьор Алекс Камилери;„Неподвижен“ („Bedridden“) – Монголия, режисьор Бямба Сахя;„Петя на моята Петя“ („Petya of My Petya”) – България, режисьор Александър Косев;„Работна смяна“ („The Shift“) – Латвия, режисьор Рейнис Калвинш;„Разлом“ („Ravine”) – Унгария, режисьор Балаш Краснахоркай;„Розовият облак“ („The Pink Cloud“) – Бразилия, режисьор Юли Жербасе;„Уроци по немски“ („German Lessons”) – България-Германия, режисьор Павел Г. Веснаков;„Черната котка“ („The Black Cat“) – Иран, режисьор Карим Мохамад-Амини;„Шоуто на Джемил“ („The Cemil Show”) – Турция, режисьор Баръш Сархан;„Шпагат“ („Grand Écart / Spagat“) – Швейцария, режисьор Кристиан Йоханес Кох.Повече информация за четирите филма, които не бяха обявени досега.Стартирал като проект от София Мийтингс, филмът на Бямба Сахя „Неподвижен“ („Bedridden“) има световната си премиера в Талин, където печели овации от киноспециалистите. За първи път в конкурсната програма на СФФ влиза филм от Монголия, а режисьорът му е завършил операторско майсторство през 1996 година във ВГИК, Москва. Сахя има опит в международни продукции („Държава на кучетата“ и „Хадак“ на Петер Бросенс), режисьор е на няколко документални филми, а в игралното кино дебютира през 2013 година. „Неподвижен“ е вторият му пълнометражен филм, а историята е за млад писател, който решава да не става от леглото си, докато не завърши своята книга. Творбата му теоретично би могла да прокара „славата“ му от неясните онлайн-пространства на по-високо ниво, пък и в момента не съществува нещо, което да го очаква във „външния“ свят – нито екзалтираща любов, нито друга силна мотивация. Разбира се, никой от близките не е във възторг от това егоцентрично решение и писателят трябва да се изправи пред последиците.„Диви дни“ („Savage Days“) на френският режисьор Давид Ланзман отвежда публиката в Париж, по стъпките на парите, удоволствието и амбицията. А техните образи изпълват със съдържание студент, който проституира, първокурсник наркодилър (в ролята е Ален-Фабиен Делон) и търговец, който прави тонове пари. Съдбите им се преплитат, раждат се чувства, а историята запечатва част от реалността на днешните млади поколения. С „Диви дни“ Давид Ланзман се завръща в Международния конкурс в София, след като през 2006 година представи дебюта си „Ду-ууп“ (2004).Вторият игрален филм „Вухай“ („Wuhai“) на китайския режисьор Джоу Дзъян е история, която смесва драма и трилър. След наградата на ФИПРЕССИ на кинофестивала в Сан Себастиян, филмът ще бъде представен пред българската публика в Международния конкурс през март. Във фокуса на историята е семейна млада двойка, живееща в град Вухай. След продължителни разправии и неразбирателство, двамата решават да търсят отговори на проблемите в деня на годишнината от сватбата си, без да подозират за надвисналата смъртоносна буря.Най-добрият латвийски дебют за 2020 година „Работна смяна“ („The Shift“) на режисьора Рейнис Калвинш ще срещне фестивалната публика в София с млад шофьор и неговия отчаян опит да успее да изкара изчезналите пари, които дължи на все по-нетърпеливия си шеф, като навърта километри в сложните таксиметрови войни. Скоро кражбата, която го е поставила в безизходица без негова вина, ще се окаже най-малкият му проблем… Режисьорът е възпитаник на Балтийското училище за кино и медии в Талин, с магистърска степен от школата на легендарния Бела Тар в университета в Сараево. * * * Извън конкурсната програма ще бъде показан словашкия филм на известния продуцент Рудолф Бирман („Служих на английския крал“) и Мариана Ченгел Солчанска „Боклуци“ („Scumbag/Sviňa“). Историята е конструирана като трилър, в основата ѝ е бестселърът на словашкия журналист и политически анализатор Арпад Золтеш, а в сюжета има отзвук от убийството на журналиста Ян Куцияк, който разследва корупцията във върховете на политическите кръгове. Филмът не е документален, но фактът, че е вдъхновен от реални събития, прави картината на съвремието – изтъкана от престъпни връзки между политици, мафия, полиция, правосъдие и крупни бизнесмени – още по-плашеща. ... още »
12.02.2021 Петък17.00 - Всички знаят19.30 - La La Land13.02.2021 Събота12.00 - Да обичаш Винсент14.00 - Бащата16.00 - Матиас и Максим18.15 - Солта на земята20.30 - La La Land14.02.2021 Неделя11.30 - Пътешествието на принца13.00 - Кръстницата15.00 - Всички знаят17.30 - Великата красота20.15 - La La Land15.02.2021 Понеделник15.00 - Лято 8517.00 - Любовна терапия19.00 - Истории от планината: Ден 116.02.2021 Вторник14.00 - Всички знаят16.30 - Солта на земята19.00 - Истории от планината: Ден 217.02.2021 Сряда14.30 - Любовна терапия16.30 - Мария и Калас19.00 - Истории от планината: Ден 321.45 - La La Land18.02.2021 Четвъртък14.30 - La La Land17.00 - Босият император19.00 - Истории от планината: Ден 4 ... още »
Публиката ще види номинираната за „Златен глобус“ млада българска актриса Мария Бакалова в роля на родна територияЗрителите на 25-ия София Филм Фест ще имат възможност да гледат новият български филм на режисьора Ивайло Пенчев „Като за последно“, представен с огромен зрителски успех на фестивала на българското игрално кино „Златната роза“ през 2020, като препълни голямата зала на ФКЦ и бе отличен с наградата на публиката.„Рецептата за добър филм е да има история и тази история да бъде добре разказана. Рецептата е хората, които гледат историята, да си зададат въпроси, дори и да не намерят отговори във филма. И да остане някакво чувство у зрителите. И то да бъде положително. Много ми се ще моите зрители да излизат от филма с усмивка“, споделя Ивайло Пенчев за филма си. Един от главните герои в „Като за последно“ е възрастен, богат и известен писател, който предлага помощ на младо момиче, изпаднало в беда, по нетрадиционен начин – предлага ѝ да се оженят... Това поражда поредица от комично-драматични събития, абсурдни преживявания на морския бряг, които разкриват човешките взаимоотношения. Историята е изпълнена със смях и сълзи, а всъщност и с любов.„Като за последно“ събира съзвездие от любими на българската публика актьори – Васил Банов (в ролята на писателя), Филип Аврамов, Китодар Тодоров, Малин Кръстев, Герасим Георгиев - Геро, Стефан Денолюбов, Антон Радичев, Милена Аврамова, Анастасия Ингилизова, Свежен Младенов, Любен Чаталов, Яна Маринова, Станимир Гъмов, като представя и млади таланти – Тони Минасян и номинираната за „Златен глобус“ - Мария Бакалова.Неслучайно една от главните роли във филма е поверена на младата българска актриса Мария Бакалова. Ивайло Пенчев споделя, че работата ѝ в „Като за последно“ е преди да започнат снимките на „Борат 2“ – той самият я пуска да отиде на последния кастинг, давайки по традиция път на младите. Ето какво още добавя режисьорът: „Изключително леко се работи с Мария. Тя е талантливо момиче. Яви се на кастинг в голяма конкуренция, но в нея аз открих един специфичен чар – не толкова физическата красота, колкото вътрешен импулс, духовност, притежава изключително трогателен поглед. Има нещо необичайно в нея, което на мен лично много ми допадна“, разказва режисьорът и допълва:„Мария Бакалова бе изключително подготвена на снимки, знаеше всичко по сценария и мога да кажа, че е изключително амбициозен човек - готова е да прави ако трябва и 1200 дубъла, докато стане перфектно. По време на снимките тя непрекъснато идваше и ме питаше за даден кадър: „Ама, сигурен ли си, сигурен ли си, че наистина се е получил?“ „Сигурен съм, след като съм казал, че го имаме този кадър – значи го имаме“, отговарях. И дълго ѝ обяснявах, че ще продължавам да правя дубли, докато не ми хареса“.Ивайло Пенчев работи със страхотния кастинг-режисьор Марин Димитров, но основно се придържа към сътрудничество с актьори, които имат голям потенциал. За него е много важно актьорите да си пасват, да си взаимодействат, но и да са разпознаваеми, различни като натюрел и запомнящи се, когато си партнират. „Често работя с актьори, които вече познавам и с които съм работил, но във всеки нов филм се опитвам да извадя от тях друго амплоа, друг поглед, друг герой, за да не бъдат в познатото клише. Опитвам се да им дам възможност да се разгърнат – защото според мен нашите актьори са изключително талантливи, но много рядко им се дава възможност да се изявят в нещо по-различно като сюжет. А и на тях им е по-интересно да разгърнат потенциала си… Искахме да работим по подобен начин, като предишните ми филми „Летовници“ и „Корави старчета“ – сериозни проблеми, представени в комедиен „ключ“. Така зрителите ще могат да разпознаят себе си в някои от персонажите и да погледнат на живота отстрани“. ... още »
СПЕЦИАЛНИ ПРОЖЕКЦИИМАРИЯ БАКАЛОВА ПРЕДИ НОМИНАЦИЯТА ЗА „ЗЛАТЕН ГЛОБУС”ТрансгресияДНИ НА ПОРТУГАЛСКОТО КИНОАз, АмалияУДОВОЛСТВИЯ ЗА ГОЛЯМ ЕКРАНКак да бъдеш добра съпругаКръстницатаУбийство за Оскарпетък 12. 02.15.00 Кръстницата (La Daronne) – Франция, 2020, реж. Жан-Пол Саломе, 104’ по романа на Ханелоре Кайрес Изабел Юпер, Иполит Жирардо17.00 Убийство за Оскар (The Comeback Trail) – САЩ, 2020, реж. Джордж Гало, 104’ с Робърт де Ниро, Томи Лий Джоунс, Морган Фрийман19.00 Трансгресия – България, 2018, реж. Вал Тодоров, 99’с Мария Бакалова, Росен Пенчев, Йоанна-Изабелла Върбанова, Стефан Щерев-Чечосъбота 13. 02.13.00 Как да бъдеш добра съпруга15.00 Трансгресия17.00 Кръстницата19.00 Убийство за Оскарнеделя 14. 02.13.00 Убийство за Оскар15.00 Как да бъдеш добра съпруга17.00 Трансгресия19.00 Кръстницата понеделник 15. 02.15.00 Как да бъдеш добра съпруга17.00 Кръстницата19.00 Убийство за Оскарвторник 16. 02.15.00 Кръстницата17.00 Убийство за Оскар19.00 Трансгресиясряда 17. 02.15.00 Убийство за Оскар17.00 Трансгресия19.00 Кръстницатачетвъртък 18. 02.15.30 Как да бъдеш добра съпруга19.30 ДНИ НА ПОРТУГАЛСКОТО КИНОАз, Амалия (Eu, Amalia) – 2020, реж. Мигел Пимента и Нуно Галопим, 50’, документаленЦени на билетите за Кръстницата – 9/7 лв.Цени на билетите за Как да бъдеш добра съпруга, Трансгресия и Убийство за Оскар - 7/5 лв.Дни на португалското кино - ВХОД СВОБОДЕН С ПРОПУСКИ ОТ КАСАТА НА КИНОТО ... още »