Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
Доминик Купър и Джема Артъртън ще участват в драмата „Бягството“ (“The Escape”). Филмът на режисьора Доминик Савидж („Love+Hate“) ще разкаже за неотразения феномен на множество жени, които са принудени да напуснат семействата и децата си. В момента продуцентите на проекта търсят дистрибутори в рамките на фестивала в Торонто. За Артъртън филмът ще бъде „изключително личен, искрен, неподправен и ще разкаже женската гледна точка, без да се извинява за това. Нямам търпение да се присъединя към екипа на хора, на които вярвам и които имат намерение да се посветят на откриването на истината.“ ... още »
Гледайте в комедията „Как станах руснак“ от 21 септември по Bulgaria ON AIRBulgaria ON AIR пуска в ефир комедийния сериал „Как станах руснак“. От 21 септември, всеки делник от 20 часа, националната телевизия ще излъчва приключенската история на журналиста от вестник American Post Алекс Уилсън. Той има дързостта да напише провокативна статия за американски конгресмен, след коeто е принуден да напусне страната и да отиде в Русия. Той е изпратен на дългосрочна командировка в столицата Москва в руското издание на American Post. Докато е там Алекс, в допълнение към задачите си, създава свой личен блог, в който изучава руската действителност и загадъчната руска душа. Всеки епизод завършва с нова статия за Русия, с която Уилсън цели да разкаже на сънародниците си за живота там от пръв поглед, съвместно с предимставата и недостатъците му. Докосва се и до любовта от пръв поглед – момиче на име Анна. Но ще успее ли да свикне с новия си начин на живот и да обича по руски?Продуцентите на „Как станах руснак“ са Вячеслав Муругов, Едуард Илоян, Виталий Шляппо, Алексей Троцюк и Денис Жалинский. Режисьор е Константин Статский. Алекс Уилсън (Матеуш Даменцки) – журналист в American Post. Уилсън заминава за Москва, заради написаната от него статия за висш америнкански конгресмен. Алекс се бори в името на истината, принципен и честен човек, живеещ „в съответствие със закона“. Журналистът открива любовта и разбира какво означава да обичаш на руски. Роман Андреевич Быстров (Сергей Чирков) е шофьор в руския American Post и едновременно с това единствен приятел на Алекс, който му помага да се адаптира към руската действителност. Роман, хитър и находчив мечтател, живее със сестра си Анна, която наистина харесва Алекс. Анна Быстрова (Светлана Иванова) – е сестрата на Роман. Анна е медицинска сестра в спешна помощ и през цялото време следи за стерилността, дори и в ежедневието си. Това е и причината да се намира в постоянен конфликт с брат си. Анна е изключително приветливо момиче, но понякога става избухлива и остра. Счита себе си за патриот, защитавайки Русия във всеки един спор. В началото недолюбва сигналите от страна на Алекс, но с времето това се променя.Екатерина Добровольска (Александра Урсуляк) е главният редактор на American Post в Русия. Екатерина притежава страхотна кариера, но едновременно с това се чувства и доста самотна. Мечтата й е да отиде в САЩ, за да работи в благоприятна среда. По пътя си среща Анатолий Платонов, който прави всичко възможно, за да е с нея.Анатолий Анатольевич Платонов (Виталий Хаев) е руски олигарх. Независимо от тъмното си минало, Анатолий следва кодекс на честта и е благороден човек. Баща е на Ира, която излиза с Роман. При срещата на Анатолий с Роман, младият шофьор се представя като собственик на вестника, за да получи благословията на олигарха. Платонов се влюбва в редакторката на вестника Екатерина, но нейният непоколебим характер го принуждава да търси нови начини, за да я спечели. ... още »
Комисията по определянето на български филм за участие в надпреварата за 89-ите награди “Оскар” за чуждоезичен филм на Американската филмова академия, избра това да бъде филмът „КАРЪЦИ“ на режисьора Ивайло Христов.КАРЪЦИБългария, 2015, 96 минСценарий: Ивайло ХристовРежисьор: Ивайло ХристовОператор: Емил ХристовМузика: Кирил ДончевС участието на: Елена Телбис, Ованес Торосян, Деян Донков, Георги Гоцин, Пламен ДимовПродукция: Асен ВладимировС подкрепата на: НФЦЕлена, Коко, Пацо и Гошо са ученици от горните класове на гимназията в малък град. Коко е влюбен в Елена. Момичето мечтае да стане певица. Тя с нетърпение очаква предстоящия концерт на известна рок група. Събитието разтърсва града, раждайки нови любови, разочарования и сложни отношения.Награди:Златна роза 2015 – Голямата награда, наградата за най-добра женска роля (Елена Телбис), наградата на гилдия Критика към СБФД, наградата на публиката, наградата на акредитираните журналисти; наградата на критиката;МКФ Москва 2015 – Гран при за най-добър филм, Награда на руските кинокритици, Награда на федерацията на руските киноклубове;CInEast ’15 – Наградата на публиката;20-ти Международен София филм фест, март 2016 г. - Наградата на гилдията на българските кинокритици за балкански филм.ИВАЙЛО ХРИСТОВ работи интензивно като режисьор и актьор в театъра и киното. Носител е на многобройни български и международни награди. Професор е по актьорско майсторство в НАТФИЗ. Сърежисьор е на „Емигранти“ (2003), сценарист и режисьор на „Приятелите ме наричат Чичо“ (2006) и „Стъпки в пясъка“ (2010). ... още »
Представяте ли си, ако в крайна сметка в сериала „Приятели“ Джоуи и Моника се бяха събрали, а Чандлър беше останал мрънкащ самотник. Ако не, то знайте, че подобен вариант е бил сериозно обсъждан от създателите на сериала, преди той да стане международен хит. Изкусуряването на сюжетната линия на сериалите много често става в движение и често на сценарната маса са поставяни безумни идеи, които са били на косъм от реализация. Тези няколко фабули, за които става дума по-долу, са толкова различна посока в развитието на тези сериали, че те щяха да променят статута им завинаги и споменавайки ги - просто се радваме, че са бракувани от продуцентите, преди да окалпазанят любимите ни истории завинаги…1. Шейн убива Рик в сериала „Живите мъртви“ Съдбоносното противопоставяне между главния герой на сериала Рик Граймс и стария му, но бивш приятел – Шейн можеше да свърши само по един възможен начин. От гледната точка на времето не бихме могли и да предположим друго. Но всъщност създателите на сериала са имали друга идея за разплитането на техните напрегнати взаимоотношения. След като епизода с развръзката на тяхното противопоставяне е излъчен, един от продуцентите споделя, че той и неговият екип от сценаристи са обсъждали вариант, в който Шейн е този, който оцелява в кървавата зомби атака. Не може да се каже колко сериозно е обмисляна тази сюжетна линия, но е невъзможно дори да си помислим, че Рик ще е жертвата, а Шейн ще се превърне в главния образ на шоуто. Вселената и настроението в сериала, какъвто го знаем сега, щеше да са съвсем различни…2. Инара е сексуално малтретирана от Рийвърсите в сериала „Firefly“ Може би ще се окаже, че има нещо положително в това, че този сериал беше спрян, макар огромното негодувание на феновете. Една от сюжетните линии за един от бъдещите нереализирани епизоди е замислена така, че да разкрие облеченото в мистерия предназначение на спринцовката, която притежава Инара. Продуцентът Тим Миниър споделя: „Хрумката беше, че ако тя си я инжектира, изнасилвачите ѝ, ако има такива, ще умрат от ужасна смърт. Историята беше, че тя бива отвлечена от Рийвърсите (бруталните, изродили се човешки същества) и когато Мал в крайна сметка се добира до кораба на Рийвърсите, за да я спаси, се оказва, че те всички са мъртви, защото тя я е употребила.“Идеята на всичко това била, според думите на Миниър, че Инара е брутално тормозена и сексуално малтретирана от всички на кораба…Такъв екстремен завой в разказа въобще не би се харесал на зрителите…3. Уолтър Уайт откача и реже крайници, а синът му Уолт Джуниър умира в сериала „В обувките на Сатаната“ Някои от феновете на сериала сигурно знаят, че героят на Арън Пол Джеси Пинкман не е трябвало да оцелява дори още в първия сезон на сериала. Оригиналният план за това какво е трябвало да се случи според продуцентите ще ви завърти главите.След като Джеси отпрашва и отива да работи за друг дилър, Уолт отвлича дилъра и го заключва в мазето си, като след това започва физически да го малтретира, като отрязва по една част от тялото му със всеки изминал ден. В предложена още по-мрачна развръзка на тази сюжетна линия, Хайзенберг монтира пушка в мазето така, че дилърът да я използва само ако реши сам да сложи край на живота си, заради агонията от болката.Само че този план на Уолт се сгромолясва, когато неговият син случайно влиза в мазето, в момента, в който дилъра е решил да прекрати страданията си и заедно със своя, слага край на живота и на Уолт Джуниър с еднократен куршум в главата. Ако тези планове на сценаристите бяха се реализирали, на практика щяхме да гледаме един съвсем друг сериал.4. Целият Ентърпрайс се превръща в едно гигантско бебе в сериала „Стар Трек“ В това неосъществило се предложение на сценаристите за едно от най-големите научно-фантастични приключения, корабът на капитан Кърк бил обладан от душата на новородено бебе. Дори заглавието на епизода било абсурдно - 'Rock-a-Bye-Baby, or Die!' Всички на кораба започват да гукат и зверски да плачат като малки бебета, докато Ухура ги успокоява, като запява 'Rock-a-Bye-Baby', но пък цялата ситуация поражда други усложнения.Корабът „бебе“ започва да старее бързо и прогресивно, и се превръща в необуздан тийнейджър, а двама от екипажа се оказват престъпни нехранимайковци, които взимат контрол над кораба и заплашват да го разбият в наблизо разположеното слънце, ако всички не се предадат. Накрая нещата се оправят и една маневра на кораба спасява всички от горещата смърт, но от топлите вълни чувствителният мозък или да го наречем главен компютър на кораба умира…5. Илана е дъщеря на Джейкъб от сериала „Изгубени“ Спомняте ли си Илана? Никой няма да ви вини, ако сте забравили този персонаж от сериала. Този образ беше представен като чирак на мистериозния и необхватен Джейкъб. Въпреки че Илана се установи като един от важните герои и започна все повече да се появява особено в шестия сезон на „Изгубени“, се оказа, че някъде по средата му беше взривена, и така и не се разбра какво беше нейното конкретно предназначение в тази история.Продуцентите в последствие споделят, че Илана е трябвало да се прояви като пряка наследничка на всемогъщия Джейкъб. Тази идея много набързо е задраскана от листата с предложения, защото сценаристите бързо осъзнали, че подобен обрат би бил глупав и неоправдан от гледна точка на всичко, което се е случило в сериала до тогава, затова много бързо на Илана са спретнали едно голямо бум…ДАС ... още »
В рамките на фестивала в Торонто Бен Уийтли представи своя нов филм – „Свободен огън“ (“Free Fire”), с чийто първи трейлър разполагаме сега. Действието в трилъра се развива в Бостън през 1978 г. Героинята на Бри Ларсън оркестрира сделка с оръжие в изоставен склад. Сред участниците в нея са двама ирландци (Килиън Мърфи и Майкъл Смайли) и двойка трафиканти на оръжие (Арми Хамър и Шарлто Коупли), но скоро всички осъзнават, че е било добре да не се забъркват в сделката, защото има още някой, който иска да спечели от нея. ... още »
Транссексуалната актриса Алексис Аркет почина на 47-годишна възраст в неделя сутрин. Това съобщи един от братята й – Ричмънд Аркет. Той сподели, че Алексис е починала, заобиколена от своите близки – Патриша, Дейвид и Розана Аркет. Родена като Робърт Аркет, Алексис започва кариерата си в киното от малка. Тя има участия във филми като „Сватбеният певец“, „За мишките и хората“, “Годеницата на Чъки”, “The Surreal Life”, “Паника в Бевърли Хилс” и “Заедно по принуда”. ... още »
„Нощни животни“ (“Nocturnal Animals”) на Том Форд спечели Голямата награда на журито на 73-ия кинофестивал във Венеция, а „Златен лъв“ за най-добър филм беше присъден на „Жената, която си тръгна“ (“The Woman Who Left”) на режисьора от Филипините Анг Бейбинг Хумайо. Вторият филм на Форд привлече и огромен брой зрители на северноамериканската си премиера в рамките на фестивала в Торонто миналия петък.Ето и всички наградени във Венеция:Най-добър филм, „Златен лъв“ – „Жената, която си тръгна“ (“The Woman Who Left”)Голямата награда на журито – „Нощни животни“ (“Nocturnal Animals”)Най-добър режисьор, „Сребърен лъв“ – Амат Ескаланте за „Неопитоменият“ (“The Untamed”) и Андрей Кончаловски за “Рай“ (“Paradise”)Най-добра актриса, Купа Волпи – Ема Стоун за ”La La Land”Най-добър актьор, Купа Волпи – Оскар Мартинес за „Уважаваният гражданин“ (“El Ciudadano Ilustre”)Най-добър сценарий – Ноа Опенхайм за „Джаки“ (“Jackie”)Специална награда на журито – „Лошата партида“ (“The Bad Batch”) на Ана Лили Амирпур ... още »