|
ФИЛМ
|
Понякога героят, който сме предопределени да бъдем, се крие точно под повърхността.Това лято се гмурваме в загадъчния свят на морската шир с анимационната екшън комедия Руби Гилман: Тийн кракен. На 30 юни създателите на Шрек и Как да си дресираш дракон DreamWorks Animation ще ни отведат на ново, приказно пътешествие, което ще ни срещне с могъщия Кракен – огромен и страховит звяр, страшилище за всеки кораб... Всъщност, как ви хрумна това? Кракените са величествени създания и благородни пазители, които от поколения бдят в океана и ни предпазват от най-вероломната и опасна морска твар... русалките. Да, точно тези русалки.Руби Гилман: Тийн кракен е невероятно забавна и затрогваща история, която ще ни потопи дълбоко в бурните води на училището и тийнейджърството и ще ни запознае с 16-годишната Руби Гилман, която открива, че съдбата ѝ, очакваща я дъното на океана, е по-велика от всичко, за което е мечтала. Сладка и непохватна, Руби е типичният тийнейджър и отчаяно иска да се впише сред връстниците си в гимназията Ошунсайд, но през повечето време се чувства невидима. Помага по математика на момчето, в което е влюбена тайно, но изглежда, той ѝ се възхищава единствено заради нейните фрактали. На всичкото отгоре не може да излиза с готините деца на плажа, защото нейната прекалено властна супермайка напълно ѝ е забранила дори да се докосва до водата. Но когато Руби нарушава това най-важно правило, тя разбира, че е част от легендаренeн кралски род кракени и съдбата ѝ е да наследи трона от нейната баба – Кралицата воин на Седемте морета. Кракените са се заклели да защитават океаните от суетните, жадни за власт русалки, които воюват с тях от векове, което изправя Руби пред сериозен проблем. Оказва се, че Челси – красивото и популярно ново момиче в училище, е именно русaлка и Руби трябва да приеме своята истинска същност и да се научи да използва силите си, за да защити тези, които обича най-много. Руби Гилман: Тийн кракен е режисиран от номинирания за „Оскар“ Кърк ДеМико (Круд), а ко-режисьор е Фарин Пърл (Круд: Нова епоха). Сценарият е дело на Пам Брейди (Саут Парк: По-голям, по-дълъг и необрязан), а продуцент е Кели Кууни Силела (Тролчета: Турнето). Ролите на български озвучават Елена Траянова, Елена Грозданова, Георги Стоянов, Августина-Калина Петкова, Боян Николов и др. Откриваме героя в дълбините с Руби Гилман: Тийн кракен от 30 юни само в кината. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
🎬 Тази седмица (17.03-23.03) взимаме магическия воден камък и политаме като Шазам назад във времето, преди 65 милиона години.🌎😎🎬🎫 Можете да закупите онлайн билети от тук -> bit.ly/3k8sASA или от касите на киното.Цени на билети:Събота и неделя 2D - (10 / 8* лв), 3D (12/*10лв)Понеделник-петък 2D - (10/ 8* лв), 3D (12/*10лв)Предпремиера 2D - 12 лв.Предпремиера 3D - 14 лв.ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 7 лв/ 3D - 9 лв.* Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Фестивал на събирането. Чрез Киното. Слоганът е Reconnect. Да се свържем отново. Бяхме разделени. Раздели ни пандемията. Почти три години имахме проблеми да съпреживяваме киното в киносалоните по естествения начин на топла среща между филм, автор и публика. Това вече е възможно и ние се свързваме отново / Reconnect-ваме се.Но продължаваме да сме разделени. Разделя ни политиката, разделя ни позицията за войната, разделя ни позицията за Твореца или Администратора в театъра, разделя ни позицията за Природата и за още много неща.Не можем да бъдем неутрални. Трябва да заявим позиция. Да бъдем страна. Аз съм на страната на нападнатия – Украйна, на страната на Твореца – Морфов, на страната на Природата, на страната на науката и цивилизацията. Аз имам позиция! Имай позиция и ти!27-ият София Филм Фест ще предложи по традиция изключително богата програма. Тази година тя включва 170 филма от 53 държави. Откриването е с „Повелителят на горите“ на Фолкер Шльондорф, който ще награди с присъствието си гала вечерта. Той ще засади и първото дърво в „гората на СФФ“, която ще се разпростре на територията на София. Ще я садят специални гости и участници на фестивала. Сред тях ще бъдат носителите на Наградата на София Джералдин Чаплин и Радослав Спасов. Също Кшищоф Зануси, Ян Сверак, Биле Аугуст, Милчо Манчевски, Дито Цинцадзе, Георги Дюлгеров.Добре дошли на членовете на международните журита и участниците с филми на фестивала! Добре дошли на участниците в 20-ия юбилеен София Мийтингс.Благодаря на всички съорганизатори, партньори, спонсори и приятели, с които имаме честта да ви предложим 27-ото киноудоволствие.Огромна благодарност на изключителния фестивален екип! Ще се видим в киносалоните!Ваш,Стефан КитановФестивален директор***„Повелителят на горите“на Фолкер Шльондорфоткрива 27-ия МеждународенСофия Филм ФестНай-новият филм на Фолкер Шльондорф, „Повелителят на горите“,портрет на забележителния австралийски агроном Тони Ринаудо,удостоен през 2018 година с алтернативна Нобелова награда – приза Right Livelihood, открива 27-ия София Филм Фест на 16 март, 19:00 часа, в Зала 1 на НДК!Самият Шльондорф ще бъде специален гост на гала вечертаи ще засади първото дърво в „Гората на София Филм Фест“,инициатива подкрепена от Столична общинаи телекомуникационната компания Yettel.За всеки билет, закупен за откриването на фестивала,Гората.бг ще засади 5 дървета!„Повелителят на горите“ е портрет на един забележителен човек. Тони Ринаудо е австралийски агроном, който революционизира идеите за възстановяване на гори и селскостопански култури в Африка. Той е намерил начин да стимулира повторното израстване на дървета от все още живи пънове и корени, които са формирали своеобразна „подземна гора” в продължение на десетилетия – благодарение на тази естествена регенерация не само се възстановява почвата, но се осигурява препитание на хиляди земеделци в Африка.Ринаудо се бори дълго за приемане на неговите идеи; той работи в продължение на 30 години в региона Сахел (на юг от Сахара и на север от Суданската савана), където се среща с отчаянието и глада, преследващи населението, но хората притежават също твърдост, упоритост, решителност и воля за промяна. „Вождът на всички фермери“ е следван от Шльондорф в Гана, Нигер, Буркина Фасо, Мали, Сенегал, Етиопия в опит да конструира картина на климатичните промени, миграционните вълни и трансформациите вследствие естествената регенерация, контролирана от фермерите. Този метод за възстановяване на гори вече се практикува в 25 африкански страни.ПОВЕЛИТЕЛЯТ НА ГОРИТЕ / The Forest Maker | 27 SofiaIFF #RECONNECTЕксклузивно с„повелителят на горите“ТОНИ РИНАУДО27-ия София Филм Фест стартира с „Повелителят на горите“ – филмът-есе на легендарния германски режисьор Фолкер Шльондорф. Той описва Тони като „обикновен герой“ – поставен в извънредни обстоятелства човек, извършващ истински геройства. Как са се срещнали двамата, как се е родила идеята за филма и за много други детайли около това творческо партньорство – Савина Петкова направи специално интервю с Тони Ринаудо, чиято премиера е именно в първия брой на Фестивалния ежедневник.Тони Ринаудо: Всичко започна от едно събитие, организирано от World Vision, където аз бях един от говорителите, а Фолкер беше част от публиката и много добре си спомням един детайл от нашата среща – на него му беше ясно, че не се чувствах напълно комфортно в тази нова роля. Вероятно точно затова той ми каза: „Изживей мига! Знам, че си мислиш как цялата тази суматоха, този интерес на хората към теб сега са някакви второстепенни неща, но моят съвет е да изживееш пълноценно този миг и да използваш славата, за да промотираш каузата си.“ Смятам, че нещо от това, за което говорих в онази въпросна вечер, е резонирало с него и той тогава е започнал да формулира идеята за бъдещ документален филм, защото ме попита: „Тони, с цялата ти дейност, с това влияние, би трябвало да имаш много последователи по целия свят, нали?“ А аз му казах истината – че въпреки световното признание, работата ми е сравнително непозната. Разбрахме се, че трябва да направим документален филм, за да променим това!Това е моето най-важно правило: ако някъде е имало гора, дори да е било в далечното минало, на теория би трябвало да можем да я възобновим, или поне в някакъв вид, доближаващ се до тогавашната гора… Това, което ме удивлява, е огромният потенциал на природата да се възстановява с малко усилия и то много бързо… И това би трябвало да е ясно послание за много държавни глави, за учените, за НПО-та и донори – трябва да се работи с природата. Да работим с нея, да се вслушваме в нея, да слезем от колата, да се разходим в полето и да я чуем, но не с ушите си, а с всичките си сетива. Да чуем това, което тя ни казва и да не пренебрегваме хората, които живеят в засегнатите райони. От тях зависи успеха или провала на идеята, и от начина, по който се отнасяме с тях в съвместната ни работа.Радослав Спасов получаваНаградата на Софияза своя изключителен приноскъм изкуството на кинотоЧовекът, който много, твърде много е вплетен във филмите, които съм направил, е Славчо, Радослав Спасов – операторът на повечето от тях.Славчо не обича да обсъжда изображението. Той се интересува от драматургията, от конфликта между героите. Затова е безценен по време на снимки. Знае на всяка сцена същината и прониква в актьорите, следи ги със свободното око иззад визьора и реагира спонтанно, щом се появи искрена и неочаквана реакция. Често обръща камерата към актьор, който е извън обектива и не спазва предварителната репетиция. Отначало аз се дразнех на тия му своеволия, но се убедих, че спонтанната му чувствителност е вярна, когато след това гледахме материала. Не случайно го търсеха и работиха с него всички значими режисьори от нашето време – те ценяха неговото съучастие. Той е снимал с Рангел Вълчанов, Едуард Захариев, Георги Стоянов, Иван Андонов, Людмил Стайков, Киран Коларов, Януш Вазов, Николай Корабов, Красимир Спасов, Надежда Косева, Милена Андонова…Актьорите (особено актрисите) много го обичаха и му поверяваха лицата си. Знаеха, че ще направи най-верните им портрети; портрети, които ще разкрият душите им. Е, разбира се, душите се подготвят и от режисьора предварително, но ако в краткия момент, когато спонтанно е възникнала неочаквана, непредвидена, но искрена и нужна актьорска реакция, ако в този момент камерата „блее“ нейде около ръцете или краката на героя, то напразни са били и режисьорските, и актьорските усилия. Затова аз не вярвам на операторски екипи, в които титулярят реди осветлението, а зад камерата е тъй нареченият „швенкьор“. Помня, че Вайда при една среща във ВГИК през студентските ни години слиса аудиторията с твърдението, че операторът отговаря за ритъма във филма. Ние, попиващи по това време теориите на Айзенщайн за монтажа на атракциони, не го разбрахме. Казахме си: „Изсилва се!“. Години ми трябваха, за да проумея, че операторът наистина трябва да усеща ритъма на филма, особено ако снимате дълги план-епизоди с движение на камерата. Операторът тогава съучаства в тъй наречения вътрешнокадров монтаж.Славчо бе готов да пожертва техническото съвършенство заради искрената и неподправена актьорска реакция – верен ученик на бате Димо.Той има вродено, чувство за композиция. По време на „Изпит“ аз току надничах в камерата да проверя композицията. Не му се доверявах. Високомерно бях решил, че той няма достатъчно изобразителна култура. Не беше ходил много-много по изложби, а аз прекарах кажи-речи една трета от студентското си време в музея за изобразително изкуство „Пушкин“ в Москва.Напомпан с такова самочувствие, аз доста се препирах със Славчо как да композираме кадрите, докато един ден той разреши споровете ни соломоновски:- Ето ти камерата! Композирай си кадъра така, както ти считаш за добре! Заснеми го! После аз ще заснема моя. И ще видим резултата на чаршафа!Слава Богу, като гледахме двата кадъра на екрана, аз имах куража да призная поражението си… Оттогава престанах да надничам в камерата на Славчо. В последните си филми стигнахме до безмълвна жестикулация. Аз питам:- Какво хващаш?Той показва с длани крупността. И работим.Георги Дюлгеров(из неговата книга „Биография на моите филми“) ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Петък 17.0314:00 – Лате и магическият воден камък – 10.00 лв15:45 – Чалга – 10.00 лв18:00 – Писък 6 – 10.00 лв20:30 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лвСъбота 18.0310:30 – Лате и магическият воден камък – 10.00 лв12:15 – Изумителният Морис и неговите образовани гризачи – 10.00 лв14:15 – Чалга – 10.00 лв16:30 – 65 – 10.00 лв18:20 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лв20:50 – Писък 6 – 10.00 лвНеделя 19.0310:30 – Изумителният Морис и неговите образовани гризачи – 10.00 лв12:30 – Лате и магическият воден камък – 10.00 лв14:15 – Писък 6 – 10.00 лв16:40 – Крийд 3 – 10.00 лв19:00 – 65 – 10.00 лв20:50 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лвПонеделник 20.0314:00 – Крийд 3 – 10.00 лв16:20 – Лате и магическият воден камък – 10.00 лв18:10 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лв20:40 – Писък 6 – 10.00 лвВторник 21.0314:00 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лв16:30 – Писък 6 – 10.00 лв19:00 – Чалга – 10.00 лв21:10 – 65 – 10.00 лв Сряда 22.0314:00 – Изумителният Морис и неговите образовани гризачи – 10.00 лв16:00 – Лате и магическият воден камък – 10.00 лв17:50 – Писък 6 – 10.00 лв20:20 – Шазам! Яростта на боговете – 10.00 лвЧетвъртък 23.03промо цена на билетите12:00 – Писък 6 – 8.00 лв14:20 – Шазам! Яростта на боговете – 8.00 лв16:50 – Чалга – 8.00 лв19:00 – 65 – 8.00 лв20:50 – Крийд 3 – 8.00 лв ... още »
|
|