Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
петък 28. 01.12.45 Останалото е пепел 14.45 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 202016.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202119.00 Петя на моята Петя – България, 2020събота 29. 01.13.15 Три етажа (Tre piani) – Италия-Франция, 202015.30 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 202117.15 Петя на моята Петя – България, 202019.00 Останалото е пепел – България, 2020неделя 30. 01.13.30 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 202015.30 Петя на моята Петя – България, 202017.15 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 202119.00 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 2021понеделник 31. 01.12.00 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 202114.15 Останалото е пепел – България, 202016.15 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 202119.00 Три етажа (Tre piani) – Италия-Франция, 2020вторник 01. 02.13.00 Петя на моята Петя – България, 202014.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202117.00 IN MEMORIAM: АННА ПЕТКОВАОткога те чакам – 1984, реж. Анна Петкова, 103’19.00 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 2020сряда 02. 02.13.15 СТОЯНКА МУТАФОВАКит – 1969, реж. Петър Василев, 76’с Григор Вачков, Георги Парзалев, Георги Калоянчев, Стоянка Мутафова14.45 СТОЯНКА МУТАФОВААко някой те обича – 2010, реж. Киран Коларов, 101’, с Деян Донков, Фани Коларова, Стоянка Мутафова, Йосиф Сърчаджиев16.45 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 202119.00 Петя на моята Петя – България, 2020четвъртък 03. 02.12.45 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 202115.30 ДОКУ-МЕНТАЛНО: НЕВЕНА ТОШЕВА Малки послания – 1986, 20’ Билки и болки – 1987, 27’ Под самия връх – 1989, 12’16.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202119.00 Рая на Данте – България, 2020Цени на билетите за Петя на моята Петя и Сузана Андлер – 9/7 лв.Цени на билетите за Останалото е пепел, Паралелни майки и Човекът, който продаде кожата си – 8/6 лв.Цени на билетите за Добрият шеф, Изгубени илюзии, Рая на Данте и Три етажа – 7/5 лв. ... още »
Шест впечатляващи киноразказа от региона в Балканския конкурс на 26-ия София Филм ФестБалканският конкурс на СФФ традиционно включва най-успешните филми от региона през последната година. 2022 не е изключение – в програмата ще бъдат представени изключителни заглавия, завоювали престижни отличия на едни от най-авторитетните кинофестивали в света.Носителят на голямата награда за най-добър филм „Кристален глобус“ в Карлови Вари 2021 „Докато мога да вървя“ („As Far As I Can Walk“) на сръбския режисьор Стефан Арсениевич е съвременен прочит на традиционен средновековен епос, в който африкански мигранти играят в ролите на сръбски национални герои. Творбата е посветена на изконната необходимост всеки човек да открие своето място в света, но тя е и приказка за любовта. Изпълнителят на главната роля Ибрахим Кома също получава признание в Карлови Вари – наградата за най-добър актьор. „Докато мога да вървя“ е копродукция между Сърбия, Франция, Люксембург, България и Литва. Продуцент от българска стана са „Чучков брадърс“, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“. Във филма, който преди дни получи отличие (Special Mention) и на 33-ия филмов фестивал в Триест, участват и българските актьори Башар Рахал и Стефан Денолюбов.Още един фестивален отличник – със „Златна раковина“ от фестивала в Сан Себастиан, влиза в битката за най-добър балкански филм. Това е „Синя луна“ („Blue Moon“) на румънската режисьорка Алина Григоре. Тя прави запомнящ се режисьорски дебют с историята на млада жена, която се бори да получи висше образование и да избяга от тормоза на близките си. Едно двусмислено сексуално преживяване с човек на изкуството я подтиква да се бори с насилието в семейството.Копродукцията на Северна Македония, Косово и Черна гора „Сестри“ („Sisterhood“), представена в програмата на София Мийтингс, е дело на младата режисьорка Дина Дума. Премиерата му беше през 2021 година в програмата „На Изток от Запад“ на Карлови Вари, където спечели Специалната награда на журито, и впоследствие бе македонското предложение за Оскар. Фабулата се завърта около приятелството на две подрастващи момичета, което е застрашено в момента, в който трябва да се изправят пред ужасните последици от манипулативното си поведение. Действието се развива в тийнейджърска общност, за която натрупването на последователи в социалните мрежи е по-важно от истинските взаимоотношения. В своя успешен дебют Дина Дума залага на автентичния подход при пресъздаването на ключовите моменти в развитието на младежите от деца към осъзнати и отговорни млади хора.Един от филмите, които започнаха своя път от фестивала в Кан през 2021 година, беше пълнометражният дебют на родената в Дубровник млада режисьорка Антонета Аламат Кусянович „Мурина“ („Murina“), представен на София Мийтингс през 2018. В екипа на изпълнителните продуценти е самият Мартин Скорсезе, а филмът бе удостоен в Кан с най-престижната награда за дебютна творба - „Златна Камера“. „Мурина“ разказва интригуваща история – за особената сила, с която разцъфтява сексуалността на една млада жена под погледите на красивата ѝ майка, строгия ѝ баща и чаровния отдавнашен приятел, привлечен отново от красотата на майката и изкушен от девствената чистота на дъщерята. Кусянович е автор на сценария заедно с Франк Грациано, а интерпретацията на сюжета е поднесена от типично женска гледна точка, като един от възможните изводи е, че дори при разочарованието от неосъществените очаквания, всеки трябва да разчита на собствената си сила, ако иска да постигне това, което желае.Копродукцията между Франция и Косово „Ревът на лъвиците“ („The Hill Where Lionesses Roar“) е впечатляващ пълнометражен дебют на Луана Байрами, чиято премиера бе в „Петнайсетдневката на режисьорите“ н Кан 2021, а след това спечели „Сърцето на Сараево“ за най-добра актриса, наградата за режисура на фестивала „Raindance“, две отличия в Стокхолм и приза на ФИПРЕССИ във Варшава. Сюжетът се фокусира върху съдбата на три млади жени, които живеят в отдалечено селце, нейде в Косово, и не виждат никаква перспектива за мечтите и амбициите си. В своя стремеж към независимост те решават да пристъпят към действие – и вече нищо не може да спре рева на лъвиците, които жадуват свободата…С премиерата му в Локарно 2021, най-новият филм на авторитетния сръбски режисьор Сърджан Драгоевич „Небеса“ („Heavens Above“) получи наградата на младежкото жури в Швейцария и адмирациите на киноспециалисти и публика на фестивали в цяла Европа. Действието в тази мрачна фентъзи-комедия се развива в три различни десетилетия – през 1993, 2001 и 2026 година, като героите ѝ се появяват в различни сюжети и при все по-странни обстоятелства. Съдбите им се преплитат, а филмът се оказва необичаен поглед към преходния период в една пост-комунистическа държава. Чудесата провокират цялата общност да погледне на света през тотално различна перспектива и в съвсем нова светлина. Ето какво споделя авторът на филма в Локарно: „Като режисьор, който е прекарал половината си живот в социалистическо общество на атеисти, за мен беше предизвикателна идеята да направя филм, свързан с християнството. Тази задача се оказа още по-сложна, тъй като исках да създам комедия, която да представя деликатна тема като вярата с дължимия респект.“Не пропускайте най-силните балкански филми в специалната конкурсна селекция на #26SofiaIFF! ОЧАКВАМЕ Ви на #КИНО! ... още »
Награда на публиката за най-добър филмза „МРАК“ на Душан Милич на33-ия филмов фестивал в Триест„Жените наистина плачат“ на Мина Милеваи Весела Казакова е удостоенс Наградата на Съвета на ЕвропаСветовната премиера на „Мрак“, новият филм на сръбския режисьор Душан Милич, бе в конкурсната програма на фестивала в Триест. Вчера бяха обявени наградите и един от най-ценните трофеи – Наградата на публиката за най-добър пълнометражен филм, бе присъден именно на „Мрак“. Филмът е психологически трилър, чиято история е свързана с последиците от войната в Косово. Копродукцията между Сърбия, Дания, България, Италия и Гърция ще бъде представена пред българската публика в програмата на 26-ия София Филм Фест през месец март. В програмата на Триест бе представен също „Жените наистина плачат“ на Мина Милева и Весела Казакова – българско-френската копродукция получи признание и на този авторитетен форум, създаден в навечерието на падането на Берлинската стена като мост към киното на централна и източна Европа. На филма бе присъдена наградата паневропейския фонд Евроимаж и Съвета на Европа в размер на 30 000 евро, които да бъдат използвани за следващия проект на талантливия дамски тандем.Честито на наградените творци!Очаквайте „Мрак“ на Душан Милич на #26SofiaIFF! ... още »
Авторитетната българска режисьоркаще бъде удостоена с Наградата на Софияна Столичната община за своя приноскъм изкуството на кинотоИглика Трифонова създава истории, които се радват на обичта на публиката и признанието на киноспециалистите в цял свят. Сюжетите на нейните творби трябва да минат през сърцето ѝ, да ги сподели с най-верните си партньори, да открие актьорите-съмишленици и да преживеят заедно раждането на всеки следващ филм. Тя е силен борец и емоционален разказвач, а през 2022 година ще бъде председател на международното жури на 26-ия София Филм Фест. Тя ще бъде и един от носителите на Наградата на София на Столичната община – заслужено отличие за нейния принос към изкуството на киното в България.Иглика Трифонова е родена е на 17 февруари 1957 година в София. Завършва „Кино и телевизионна режисура“ във ВИТИЗ през 1982 година в класа на Георги Дюлгеров, след което започва кариерата си като режисьор на документални филми. Първите ѝ филми са „Лето господне 1990“ (1990, удостоен с първа награда на фестивала „При футура“ в Берлин), „Възможни разстояния“ (1992, с награда на фестивала на документалното кино в Молдова), „Разкази за убийства“ (1993), „Портрет на една актриса“ (1994) и „По пътя“ (1995). Тя работи и като асистент на Георги Дюлгеров и Рангел Вълчанов. През 2001 година дебютира в игралното кино като режисьор и сценарист на филма „Писмо до Америка“. Това е първата мащабна копродукция, в която България е водеща държава. Доверили се на сценария и режисурата на Иглика Трифонова, историята на „Писмо до Америка“ разказват актьорите Филип Аврамов, Ана Пападопулу и Петър Антонов. Филмът умело смесва игрално кино и документални факти – едно момче тръгва да търси стара българска песен, „за да възкреси“ най-добрия си приятел. „Писмо до Америка“ беше първият филм в новото хилядолетие, който промени реалността на боксофис класациите у нас, като влезе в официалния Топ 10 с най-гледаните филми – прецедент за български филм!„Писмо до Америка” е удостоен с шест награди на Фестивала на българския екрален филм „Златна роза” през 2000 година, получава Наградата на FIPRESCI на фестивала Молодист в Украйна; на екипа е връчена наградата „Дон Кихот“ на Международната федерация на киноклубовете (FICC) – Киев 2001, Голямата награда за най-добър филм – „Златна ракла“, Пловдив, 2001, Специалната награда на журито – Истанбул 2002, Голямата награда „Матадоро“ – Норделик, Холандия 2003.През 2003 година Иглика Трифонова режисира в Театър „Сълза и смях“ пиесата „Фенове“, написана от Елин Рахнев специално за Христо Гърбов и Валентин Танев. Тя продължава работата си като филмов режисьор, през 2004 година на първото издание на София Мийтингс представя, заедно с дългогодишния си творчески партньор, продуцентката Росица Вълканова, проекта за техния следващ филм „Разследване“, а след завършването му през 2006 година, на Фестивала „Златна роза“ във Варна филмът получава специалната награда на журито, наградите на критиката, за мъжка роля (за Красимир Доков) и за операторско майсторство (за Рали Ралчев). За следващия филмов проект на дуета Трифонова-Вълканова „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син“, представен в програмата на София Мийтингс под името „Лъжесвидетелят“ през 2008 година, награда на кинофестивала в Кан 2011 г. те печелят наградата на ScriptEast за най-добър сценарий в Централна и Източна Европа. След световната му премиера в Талин и Гьотеборг през 2015 година, именно с този филм бе открито 20-ото юбилейно издание на София Филм Фест 2016. Самата Иглика споделя пред „Дневник“, че творбата е от изключително значение за нея – „Това, че правех филм за чужда болка беше за мен тежка екзистенциална задача. Това беше моят личен трибунал.“ И допълва: „В един анализ на този филм присъства изречението, че този филм започва там, където свършват познатите неща за зверствата по време на войната в бивша Югославия. Той продължава оттам нататък. Той е за това какво става след една война – и с жертвите, и с престъпниците, и с тези, които трябва да раздадат правосъдие.“Премиерата на следващия филм на Иглика Трифонова „Асансьор за пациенти“ беше в програмата на 21-вия София Филм Фест 2017. Сюжетът представя историята на двама пациенти, чиято кратка среща в един болничен асансьор може да се окаже съдбоносна. Пред Dnes.bg режисьорката обръща внимание на свободата, с която работи по филма: „В „Асансьор за пациенти“ си позволих работа с актьорите в изцяло импровизационен режим. Работихме в голяма възбуда и решихме да отидем още по-далеч - всеки от актьорите вложи в ролята си нещо лично. Получи се особено, интимно вграждане в драматургията на филма. Актьорите са не само интерпретатори, а и обекти на изследване - същински герои...“ И добавя: „Когато гледам тези моменти, аз се вълнувам. Винаги ще съм дълбоко благодарна на актьорите си за това доверие и съучастие. И винаги се питам – ще открие ли публиката личните моменти? Щастлива бях да работя с известни творци като Христо Гърбов, Светлана Янчева, Бойка Велкова, Ангелина Славова, Йордан Биков и с младите актьори Слава Дойчева, Мак Маринов, Александър Бенев и Тихомир Паунов.“* * * „Българите все се лашкаме между екстаза и отчаянието и трябва да си намерим средното положение. Като по-млада изпитвах жив ужас от средата, тя ме плашеше. Днес си давам сметка, че балансът е най-важен. У нас центърът, който да успокои малко нещата, винаги ни се разминава. И в киното, и в политиката. А това спокойствие ще ни донесе и самочувствие. Иначе се впускаме в някакви крайности, което прилича много повече на комплекс. Когато дълго седиш в такова разкрачено състояние, то ти се отразява и се превръща в някаква постоянна деформация. Започваме да се влюбваме в оплакването и ставаме зависими от него. А излизането от тази деформация, стъпването отново здраво на крака винаги е крайно болезнено.“ Иглика Трифонова пред сп. „Тема“, 2011 ... още »
Как един примерен мъж и хирург попада в любовен триъгълник и ще успее ли да излезе от него - гледайте 6-серийната комедийна драма всяка сряда и четвъртък от 21:00 ч. по БНТ 1След броени дни започва новият сериал на БНТ – „Аз и моите жени“. В 6-серийната комедийна драма, Димитър Живков, Мария Сотирова, Христина Джурова и Башар Рахал ще въведат зрителите в живота на един амбициозен млад хирург, който попада в любовен триъгълник. Потисканите желания и търсенето на щастието ще доведат до житейски терзания и до поредица от комични ситуации.Хирургът Филип (Димитър Живков) попада в паралелна връзка с две различни жени – Кристина (Мария Сотирова) в София и Мая (Христина Джурова) в Бургас. Двата коренно противоположни свята, в които заживява главният герой, го поставят пред избор, който ще доведе до собственото му раздвоение и криза на личността. Сериалът проследява човешките взаимоотношения в забързания ни консуматорски свят и разкрива как се променя животът на човек, загубил себе си в капана на собственото си неудовлетворение и слабост. В ролята на най-добрия приятел на Филип – д-р Крумов – зрителите ще видят актьора Башар Рахал. „Аз и моите жени“ е хармонично съчетание от сериозни и социални теми, поднесени с приятен и свеж хумор. Сценарият е дело на Теодора Маркова, Невена Кертова и Георги Иванов, режисьор е Боя Харизанова, а оператор – Борис Луканов. В главните роли зрителите ще видят актьорите Димитър Живков, Мария Сотирова и Христина Джурова. Участват още Башар Рахал, Росица Александрова, Димитър Баненкин, Явор Ралинов, Красимир Митов, Райна Караянева, Емануела Шкодрева, Чавдар Монов, Красимир Добрев и други.БНТ е най-големият продуцент на телевизионно кино в България, а сериалът „Аз и моите жени“ е част филмопроизводството на обществената телевизия. Гледайте „Аз и моите жени“ през февруари, сряда и четвъртък от 21:00 ч. по БНТ 1 ... още »
Гледайте документалния филм за донорството и трансплантацията на режисьора Стефан Командарев в неделя от 21:00 ч. В неделя (30 януари) от 21:00 ч., БНТ 1 излъчва телевизионната премиера на документалния филм на режисьора Стефан Командарев „Живот от живота“. Лентата разкрива смущаващата обща съдба на стотици българи, които чакат или са приели от дарители своя нов живот. Независимо, че първото присаждане на сърце в Източна Европа е направено още през 1986 г. в България, днес нашата страна е на последно място в Европейския съюз по брой трансплантации и донори на милион жители. Към днешна дата, броят на чакащите за трансплантация българи надхвърля 1000. Филмът разкрива реални човешки съдби, емоции, страдания и надежди на хора, които стоят зад тази цифра. „Генералната цел на този документален филм е донорството на органи и насърчаването на трансплантациите да станат нормална част от културата и ценностите на обществото в България. Завърших медицина през 1993 година и съм работил 5 години като лекар. След това завърших кинорежисура и вече над 20 години правя филмите си – и документални и игрални. За първи път сега се връщам към медицинска тема с мечтата да се опитамe да променим нерадостната съдба на чакащите за трансплантация на органи хиляди българи. Листата за чакащи е почти смъртна присъда в България – очакването е години, накрая повечето си умират недочакали. Някои имат късмет, други търсят законни или не начини за спасение в чужбина. Борбата е за всеки ден надежда, в очакване на живота“, споделя Командарев.„Живот от живота“ е реализиран с подкрепата на БНТ, НФЦ, „Доли“, „Меджик шоп“, „Сонус“ и КИА. Продуценти са Стефан Командарев и Катя Тричкова за „Арго Филм“. Във филма участват Георги Пеев, Неделчо Гарджаров, Проф. д-р Вилиян Платиканов, Йордан Пенчев, София Пенчева, JahOne /Йоан Ценков/, Марияна Резова, Ангел Трендафилов – Ачо, д-р Незабравка Чилингирова, доц. д-р Чавдар Бъчваров, д-р Валентин Маринчев, д-р Николай Младенов. Оператор е Веселин Христов, монтаж - Нина Алтъпармакова, музиката е на проф. д-р Вилиян Платиканов, сценарият е дело на Теодора Стоилова – Дончева и Стефан Командарев. Гледайте „Живот от Живота“ на 30 януари 2022 г. от 21:00 ч. по БНТ 1 ... още »
Продукцията е в чест на 160-тата годишнина от рождението на една от най-забележителните жени на България - Екатерина КаравеловаНа 30 януари 2022 г. (неделя) от 19:00 часа, БНТ 1 ще излъчи телевизионната премиера на документалния филм „Екатерина“. Филмът е копродукция на обществената телевизия и е посветен на живота и дейността на забележителната българка Екатерина Каравелова. Документалният филм е биографичен разказ по дневника - календар на Екатерина Каравелова. Едно „лично време”, проектирано върху драматични за нашата история десетилетия (1860 г. – 1947 г.), което разкрива забележителните стоицизъм и гражданска непримиримост на знаменитата българка. Качества, които чуждестранните кореспонденти през Сръбско-българската война описват: „От цялото останало население на София, г-жа Каравелова беше единственият мъж.“ „Екатерина “ е дебютния филм на режисьора Бояна Топчийска. Тя е завършила филмова режисура в Нов Български Университет, носителка е на награди за студентски филми, отличия за сценарист, участва в късометражни филми и в театрални представления за деца и възрастни. Сценарист на документалния филм за Екатерина е Юрий Дачев, оператор е Георги Гвоздев, а композитор - Александър Костов. В ролите на Екатерина зрителите ще видят Божидара Цекова, Елица Костова, Ива Николова, а в ролята на Петко Каравелов влиза Адриан Филипов.Българската национална телевизия е най-големият продуцент на телевизионно кино, а филмът „Екатерина “ е част от филмопроизодство на обществената телевизия. Лентата е заснета през 2021 г. и е с продължителност 54 минути. Тя е създадена с подкрепата на Българска Национална Телевизия, „Джули Марули Ентертеймент“ ЕООД и НФЦ, а продуцент на филма е Павел Павлов и компания „Фул Муун Улф“ ЕООД.Гледайте „Екатерина“ на 30 януари 2022 г. от 19:00 ч. по БНТ 1 ... още »
● Discovery е в готовност да предостави ненадмината продукция и разпространение на съдържанието в 50 държави● Студиото The Cube е кинематографски трансформирано в един нов свят, който отвежда зрителите в огромен планински курорт, за да се потопят максимално в атмосферата на Олимпиадата Пекин 2022● Андрю Георгиу: “Нашите несравними водещи и експерти, най-новата технология и амбициозният подход да докоснем зрителите на живо до всеки момент от Игрите, ще доведат до по-голяма ангажираност по време, но и след Олимпиадата.“Discovery – Домът на Олимпийските игри в Европа, днес обяви плановете си, които ще изместят физическите и виртуалните граници на отразяването на спортни събития до нови висоти и ще поставят нова граница в отразяването и на Олимпийските игри.Малко повече от седмица преди церемонията по откриването на Зимните Олимпийски игри в Пекин 2022, Discovery анонсира как безпрецедентният мащаб, най-амбициозните технологични иновации и задълбоченото разказване на истории ще помогнат на медията да отключи силата на Олимпийските игри за публиката в цяла Европа*. Зрителите могат да гледат всички Олимпийски игри само по discovery+ (определени пазари**) и с цифровите услуги на Eurosport от 2 февруари 2022 г.Discovery и отразяването на Пекин 2022 в цифри:● излъчване и стрийминг в 50 държави и територии на общо 19 езика● 1,200 часа съдържание на живо, достъпно на всички платформи на Discovery, включително discovery+, Eurosport и приложението на Eurosport● 107 експерта по зимни спортове и водещи, общо с 95 Олимпийски медала● 13,701 коментаторски сесии ● 3,254 км оптичен кабел за излъчване, което се равнява на разстоянието за двупосочно пътуване между Пекин и Токио.„За втори път в рамките на само шест месеца зрителите на Discovery ще се докоснат до зашеметяващо олимпийско меню с невероятен екшън, най-добрите екранни звезди, анализи, иновации и забавление, на единственото място за гледане на всички Олимпийски игри – discovery+ и Eurosport. Ние показахме в Токио, че можем да осигурим изключително и уникално покритие на Олимпийските игри, дори в разгара на пандемия. За Пекин 2022 нашият звезден отбор от експерти, водещи в индустрията технологии и амбициозният ни подход, да покажем всяко действие на живо в discovery+ заедно със забавно съдържание от живота извън пистите, ще ангажират зрителите още повече – по време и след Игрите.“, заяви Андрю Георгиу, президент на Discovery Sports.Discovery: лидер в иновациитеРеволюционното студио на Discovery The Cube ще продължи да надгражда технологичните граници в излъчването и разработването на спортни студия. The Cube създава нов виртуален свят, отвъд всяко съществуващо до момента спортно студио, трансформиращо се на фона на огромен зимен пейзаж. Разработвани в продължение на 1 година, иновационни кинематографски решения ще позволят на зрителите да усетят максимално реалистично всяка гледна точка на анализите и съдържанието, излъчвано от TheCube.Изработени по поръчка аватари, създадени да приличат максимално на атлетите от различните зимни дисциплини, ще са част от визуалното преживяване в The Cube, така че експертите на „Отбор Discovery“ ще могат да анализират детайлите на всяко тяхно движение, от всяка гледна точка, което превръща представянето на спортистите и техните дисциплини по-вълнуващо от всякога. Да отключим силата на спорта с Олимпийските игриРазказването на историите, които превръщат Олимпийските игри в уникалното събитие, което са, остава неразделна част от отключването на силата на спорта. Феновете на Игрите ще бъдат отведени на пътешествие по discovery+ и платформите на Eurosport, за да се насладят на неразказвани досега истории, включващи някои от най-легендарните Олимпийски спортни икони.One Last Push, продукция на Discovery Eurosport, надниква зад кулисите с легендата на Летните Олимпийски игри Грег Ръдърфорд, докато той се опитва да направи нещо, което никой европеец не е постигал досега – да стане и летен, и зимен Олимпийски шампион. Едночасовият документален филм ще се излъчва по Eurosport на 1 февруари от 19:00 CEТ.Brilliant Curling Story, документалният филм на Olympic Channel, продуциран от Франк Маршал и Mandalay Sports Media, разказва как, въпреки липсата на финансиране, пет жени от Шотландия се обединяват в стремежа си към Олимпийска слава и желанието си да спечелят сърцата на цялата нация. Филмът ще се излъчи за първи път в мрежата на Eurosport на 31 януари.Подходът на Discovery към разказване на локални истории е подчертан и с пускането на програми, които ще вълнуват и ангажират фенове на спорта в различните държави. В навечерието на Пекин 2022, Discovery надниква зад кулисите на националния отбор по хокей на Финландия, в документалната поредица от 10 части Leijonat kohti Pekingiä 2022 (Lions Road to Beijing 2022 г.). Междувременно Eurosport Франция ще излъчи пълнометражен документален филм за скиора на свободния стил Кевин Роланд. Resilience разказва историята на почти фаталния инцидент, претърпял Роланд, и улавя емоционалния момент, в който се среща с новороденото си дете за първи път.360-градусовото излъчване на Discovery ще даде на феновете възможността да се запознаят отблизо и с някои от спортистите, включително Доротея Вирер, Андре Хьофлих и Шарлот Кала - докато те преследват олимпийската слава в Athletes to Watch, представено от Bridgestone (в 10 епизода). По време на самите Игри и в допълнение към действието на живо в платформите на discovery+ и Eurosport ще се излъчва ежедневното цифрово шоу Beijing Today***, спонсорирано от Bridgestone, което ще показва на феновете най-новото и интересно за деня.Водещите: първокласните звезди на зимните спортовеЗвездният отбор водещи на Eurosport, които ще се включат в отразяването на Зимните Олимпийски игри в Пекин 2022, е внушителен. Звездната плеяда на Discovery за Пекин 2022 включва 107 професионални атлети и ТВ водещи от света на зимните спортове, с общ брой от 80 Олимпийски медала, 26 от които златни. С удивителните общо 215 участия в Зимни Олимпийски игри, отборът от водещи на Discovery ще предложи на милиони зрители несравнимата гледна точка на човек отвътре, комбинирана с дълбока професионална експертиза. Всичко това ще се случи на единственото място в Европа, където може да се проследи всяка минута на Олимпиадата: платформите на discovery+**, Eurosport и приложението Eurosport.* Discovery ще излъчва Олимпиадата в Пекин 2022 в цяла Европа, с изключение на Русия** Олимпиадата в Пекин 2022 ще се излъчва по discovery+ в Дания, Финландия, Италия, Нидерландия, Норвегия, Швеция и Великобритания. Във всички останали евроепйски държави, с изключениен на Русия, Зимните Олимпийски игри в Пекин 2022 ще са достъпни на дигиталните платформи на Eurosport. Телевизионното съдържание на Eurosport е достъпно във всички територии.***Дневното дигитално шоу Beijing Today ще е достъпно на дигиталните платформи на Discovery във Франция, Германия, Италия, Полша, Испания и Великобритания. ... още »