Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Галерия ,,Синтезис‘‘ и Българска национална филмотекапредставят изложбатаЗВЕЗДИ НА БЪЛГАРСКОТО КИНО1 март – 30 април 2022Откриване: 1 март 2022, 18:00 ч.Куратор: Калин РуйчевГалерия Синтезис и Българска национална филмотека Ви канят на изложбата ,,Звезди на българското кино‘‘. Тя представя специално подбрани портрети на български актьори от съхраняваните в архива на БНФ фотографски негативи от филмови продукции. Колекцията включва над 60 портрета на обичани от публиката актьори като Апостол Карамитев, Гинка Станчева, Георги Калоянчев, Стефан Данаилов, Невена Коканова, Петър Слабаков,Катя Паскалева, Григор Вачков, Георги Георгиев-Гец, Доротея Тончева и др. Те са заснети в периода 1956 - 1972, който е особено плодотворен за българското кино, а кинематографията ни от онова време създава истински ,,звезди‘‘. До навлизането на дигиталните технологии, единствените свидетелства за снимачния процес на българските филми са фотографии с работни моменти, които са ценна част от архива на БНФ. В хода на работата по една филмова продукция, снимачният екип и фотографът на терен лавно са акцентирали върху портретите на актьорите. В изложбата са включени кадри на изявени български фотографи като Лоте Михайлова, Жана Карайорданова, Жени Вълова и др. Като част от съпътстващата програма, във филмотечно кино ,,Одеон‘‘ ще бъдат показани от лентови оригинали осем филма, кадри от които са част от изложбата.Входът за прожекциите ще е свободен!За Българската национална филмотекаБНФ е държавен културен институт от национално значение, отговорен за опазването,реставрирането и обществения достъп до българското филмово наследство. Колекцията ѝ включва над 15 000 български и чужди заглавия. БНФ разполага и с богат нефилмов фонд, който се състои от библиотека с над 10 000 тома книги и списания, 27 000 оригинални плаката, 118 000 фотографии и други документи и материали. Българската национална филмотека е редовен член на Международната асоциация на филмовите архиви (FIAF) от 1959,а от 2019 – на Асоциацията на европейските синематеки (ACE).Събитието е продължение на тематичния модул ,,Кино и фотография‘‘, в който галерия ,,Синтезис‘‘ показва изложби подчертаващи връзката между киното и фотографията.Изложбата се осъществява с подкрепата на Фотосинтезиси в партньорство с 26-ия международен филмов фестивал София Филм Фест. Подбор, дигитализация и фоторедакция Калин РуйчевГрафично оформление Никол ДечеваПревод Боян Ценев, Дарина СтойчеваИзложбените копия са отпечатани от Принт център ФотосинтезисСъпътстваща програма 18 март 2022, 16:00 - 20:00 ч.Библиотека Фотосинтезис * Фокус: Кино и фотографияПрожекции в кино ,,Одеон‘‘(за началните часове на прожекциите следетеседмичната програма на филмотечно кино ,,Одеон‘‘) 03 март 2022Това се случи на улицата (1956), режисьор Янко Янков10 март 2022Тютюн (1962), режисьор Никола Корабов 17 март 2022Двама под небето (1962), режисьор Борислав Шаралиев24 март 2022Смърт няма (1963), режисьори Христо Писков, Ирина Акташева31 март 2022Понеделник сутрин (1966 | 1988), режисьори Ирина Акташева, Христо Писков07 април 2022Шибил (1968), режисьор Захари Жандов14 април 2022ОСМИЯТ (1969), режисьор Зако Хеския21 април 2022Петимата от Моби Дик (1970), режисьори Гриша Островски, Тодор Стоянов ... още »
Изключителният творецЛех Майевски ще бъде част от Международното журии ще получи Специалната наградана София Филм ФестМултиталантът ще изнесе Майсторски клас и ще представи филмите си „Бриджит Бардо завинаги“ и шедьовъра „Мелницата и кръстът“Лех Майевски е поет, медиен артист, писател, филмов, театрален и оперен режисьор, оператор, монтажист, композитор, художник... и продуцент. Неговите видео, филмови и художествени произведения са представяни в различни галерии и музеи по света. Лех Майевски изнася лекции за скрития език на символите в различни университети, колежи и академии по изкуствата.Роден е през 1953 година в Катовице, Полша. Първоначално учи живопис в Академията за изящни изкуства в Лодз, но през 1973 година се премества и завършва режисура в Националното филмово училище. Документалният филм „Grand Hotel“ (1975), заснет по време на следването му, печели голямата награда на Международния фестивал на филмовите училища.Докато е в Полша, Майевски пише и режисира два игрални филма - „Annunciation“ (1978) и „The Knight“ (1980), който „New York Times“ характеризира като „натрапчива, сурова притча, режисирана с увереност. Филмът запазва свободния си, завладяващ визуален стил през цялото време“, а „Лос Анджелис Таймс“ го определя като „красив и мистичен“. През 1982 година Лех Майевски поставя „Одисея“ на Омир в Лондон. Продуциран от Шон О’Кейси и подкрепен от Самюъл Бекет и Джон Клийз, спектакълът се играе на баржа, плаваща по Темза. Лондонският вестник „Таймс“ го определя като „силен театър“.През 1983 година режисьорът заминава за САЩ, където снима „Flight Of The Spruce Goose“ (1985) с участието на Карън Блек, Бетси Блеър и Джордж Ромеро. Майевски базира сценария на първия си роман, публикуван в Полша „Chesnut“. Продуцент на филма е Майкъл Хаусман, създал филми като „Амадеус“ на Форман и „Бандите на Ню Йорк“ на Скорсезе, а премиерата е на фестивала в Кан. През същата година Майевски става член на Гилдията на американските сценаристи и на Гилдията на американските режисьори.През 1986 година Лех Майевски е в Рио де Жанейро, за да разработи сценарий с „най-издирвания човек в света“ - Роналд Бигс, един от извършителите на Големия влаков обир в Англия. Филмът „Затворникът на Рио“ (1989) е базиран на историята за отвличането на Бигс. Маевски е режисьор и изпълнителен продуцент на филма, в който участват Стивън Беркоф, Флоринда Болкан, Питър Фърт и Пол Фрийман. Това е дебютът на Ханс Цимер като композитор на музика.През 1992 година, заедно с Propaganda Films на Дейвид Линч, Лех Майевски продуцира и режисира филма „Gospel According to Harry”, който Пиърс Хендлинг от филмовия фестивал в Торонто нарича „визионерска филмова поема“, а великолепният Виго Мортенсен дебютира в главната роля. Постановката на „UBU REX“ на Пендерецки през 1993 година въвежда Майевски в света на операта и му носи няколко награди, включително „Златна маска“ за най-добра постановка и „Златен Орфей“ на фестивала „Варшавска есен“ през 1994 година. През септември 1995 Полската национална опера открива новия сезон с неговата постановка на „Кармен“ от Бизе, предавана на живо от CANAL+. Престижното списание „Opera International“ посочва тази постановка като една най-добрите оперни продукции в света през 1995.През същата година Лех Маевски е копродуцент на „Basquiat“. Филмът е създаден по разказа на Майевски, режисиран е от Джулиан Шнабел и е награден на филмовия фестивал във Венеция. В него участват Джефри Райт, Бенисио дел Торо, Уилям Дефо, Гари Олдман, Тейтъм О’Нийл, Къртни Лов, Денис Хопър и Дейвид Боуи в ролята на Анди Уорхол. През 2000 година Маевски става член на Европейската филмова академия и започва да снима „Angelus“ - епопея за силезийските миньори, живеещи в окултна комуна. „В „Angelus“ има пречистена аура на красотата, която понякога носи зашеметяващото усещане, че въображението преодолява всички препятствия, - пише „Variety“. - Начинът, по който филмът създава фантастично проектирани и заснети кадри, има почти халюциниращо въздействие върху възприятията“. „Angelus“ печели редица награди, включително приза „Фелини“. През 2005 година са организирани две големи ретроспективи на творчеството на Майевски - в Буенос Айрес, Мар дел Плата и в Лондон, където Британската филмова академия, Riverside Studios и Curzon Cinemas показват филмите му, а художествената галерия Whitechapel - видеоарта му. През 2007 година ретроспективата на Лех Майевски, която започва в МоМА, пътува и до Чикаго, Портланд, Кливланд, Лос Анджелис, Хонолулу, Бъркли и Вашингтон. „Вашингтон Поуст“ пише: „Майевски е блестящ режисьор, чиято призрачна естетика е преработена от жив ум и своеобразно въображение, пречистена и смекчена от историята, и пресъздадена на екрана със строгостта и перфекционизма на художник, който може да извайва замъци от клечки за зъби. В неговите филми големите категории на нашето съществуване - публично и частно, лично и политическо, природен свят и свят, създаден от човека - изобщо не са ограничени, а постоянно се разтварят една в друга“.По време на работата си по „Мелницата и кръстът“ (2011), който ще видим на 26-ия СФФ, Майевски прави ретроспекции на творбите си в Нова Зеландия, където изнася лекция в университета в Кентърбъри на тема „Скритият език на символите в изкуството“. „Още преди да започнат началните надписи, „Мелницата и кръстът“ обещава завладяващо очарование, тъй като Питер Брьогел Старши, великият фламандски художник от XVI век, разговаря със своя покровител Николас Йонхелинк, докато той скицира етюди за подготвяна от него голяма творба. В това пищно и хипнотизиращо изследване на творчеството на един художник и на времето, в което е живял, Майевски представя едно продължително размишление върху самия творчески процес. Не художникът – изкуството е звездата тук, а режисьорът изтънчено пресъздава детайлите му. Той рисува кинематографично. Вдъхновяваща, примамлива медитация за образите и разказите – общата монета на историята, религията и изкуството“, пише за филма „The New York Times“.„The Wall Street Journal“ го определя като „визуално пищна историческа драма. Лех Майевски преоткрива процеса на изработване на платното, използвайки обширна компютърна графика и актьорски състав, за да създаде не само необикновена жива маса на фона на панорамата на Ниската земя, но и да разкаже историите на онези, до които Брьогел се е докоснал и на които е бил свидетел“.През 2019 година излиза филмът „Долината на Боговете“, заснет в Юта, Лос Анджелис, Рим и в замъците на Полша. Лех Майевски е сценарист, режисьор и продуцент. В него той преплита три сюжетни нишки: архаична легенда от племето навахо за богове, заключени в скалите; историята на най-богатия човек на земята, който живее скрит от света и страда от лична трагедия; и историята на разказвача, който работи като копирайтър в компанията на милиардер. Част от актьорския екип са Джош Хартнет, Джон Малкович, Беренис Марло, Джон Рис-Дейвис и Кеър Дълеа. През 2019 година Майевски става и член на Американската академия за филмово изкуство и наука с право на глас, а през март ще е специален гост в София.На 26-ия СФФ ще гледаме и най-новия филм на Лех Майевски „Бриджит Бардо завинаги“ (2021), създаден по романа му „Pilgrimage To The Grave of Brigitte Bardot Miraculous“. Действието се развива в средата на XX век в комунистическа Полша. Адам живее с майка си, която е преследвана от Държавната служба за сигурност. Бащата на Адам се сражава през Втората световна война като пилот в защита на Великобритания и оттогава никой не го е чувал. Не е ясно дали е останал в Англия, или се е върнал и се крие, за да избегне преследване. От него пристигат пакети и пощенски картички, но Адам, който никога не е виждал баща си, подозира, че ги изпраща някой друг. В училище той продължава да мечтае, че един ден баща му ще кацне на спортната площадка в училището със своя Spitfire и ще вдигне прах, от който той ще излезе жив, героичен и величествен. Един ден, докато гледа в киното филма „Презрение“ на Жан-Люк Годар, момчето се пренася в гримьорната на младата Бриджит Бардо и в нейния свят на филмови и музикални звезди...Изключителният Лех Майевски ще изнесе Майсторски клас в рамките на 26-ия София Филм Фест. Визитата му се осъществява в партньорство с Полския институт в София.КОД #КИНО е навсякъде през март! ... още »
С четири номинации за Оскар,„Карай колата ми“ на Рюсуке Хамагучи ев програмата на 26-ия София Филм ФестЗа първи път в историята на Американската киноакадемияедин филм получава номинации за най-добър анимационен, документален и международен пълнометражен филм – „БЯГСТВО“ на Йонас Похер Расмусен ще бъде показан на София Филм Фест като част от партньорството с Наградата LUX на публиката, връчвана от Европейския парламент и ЕФАПреди дни бяха обявени номинациите за наградите Оскар – най-жадуваното отличие в света на киното. Новата творба на Рюсуке Хамагучи бе споменат в четири категории – най-добър филм, режисьор, адаптиран сценарий и международен филм! 2021 година беше изключително силна за японския режисьор – през юни филмът му „Случайност и въображение“ („Wheel of Fortune and Fantasy“) получи втората най-престижна награда на Берлинале „Сребърна мечка – Голямата награда на журито“, а буквално месец по-късно бе премиерата в Кан на следващия му филм „Карай колата ми“ („Drive My Car“) по едноименния разказ на Харуки Мураками от неговия сборник „Мъже без жени“ (2014). Филмът на Хамагучи се оказа един от най-харесваните на фестивала – неслучайно „Карай колата ми“ получава наградата на ФИПРЕССИ, на Екуменическото жури и приза за най-добър сценарий. В ревютата за се споменават безупречните изпълнения на актьорите, както и филигранния сценарий. Две години след внезапната смърт на жена си, уважаваният актьор и режисьор Юсуке Кафуку получава предложение да режисира „Вуйчо Ваньо“ за театрален фестивал в Хирошима. Там той среща Мисаки Уатари – необщителна млада жена, която е разпределена като шофьор на любимия му червен „Saab“ 900… Принуден да се изправи пред болезнени истини от миналото, с помощта на своя шофьор Юсуке разгадава тайните, останали в живота му след неочакваната смърт на жена му. В този роуд муви по разказа на Харуки Мураками пътешествието трябва да помогне за приемането на загубата, в търсене на любов и мир.В програмата на 26-ия София Филм Фест са включени също „Спенсър“ на Пабло Ларейн, удостоен с оскарова номинация за най-добра актриса в главна роля (Кристен Стюарт), както и „Бягство“ на Йонас Похер Расмусен, който е в документалния конкурс на СФФ и вече влезе в историята на киното като първия филм, номиниран за Оскар едновременно в категориите най-добър анимационен, документален и международен филм! Очаквайте скоро повече информация за партньорството между София Филм Фест и Наградата LUX на публиката, връчвана от ЕП и ЕФА. ... още »
Международният конкурс за първи и втори филми на 26-ия София Филм ФестОще четири забележителни творби ще се състезават за Голямата награда „София – Град на киното“ „Нетърпение“ („Time of Impatience“) е турското предложение в тазгодишния международен конкурс. Режисьорът Айдън Орак разказва за две деца от бедно кюрдско семейство от Диарбекир, непокорни братя, които на път за училище всеки ден минават покрай луксозен имот с басейн. Те ужасно много желаят да се потопят в този басейн и с всеки изминал ден желанието им расте, докато не се превръща във въпрос на живот и смърт. Басейнът е ограден с висока стена, с бодлива тел и има охрана - нито един от плановете им не сработва. Двамата братя започват собствена класова война в опит да намерят отговор на въпроса, който ежедневно си задават – „Защо светът е толкова благосклонен към едни и несправедлив към други?“... В копродукцията между Германия и Сенегал „Тубаб“ („Toubab“), дебют на режисьора Флориан Дитрих, се засягат сериозни теми като законите за имигрантите, расизма и хомофобията, а решението за пресъздаване на реалността е през призмата на комедията – дързък ход, който е адресиран към широка аудитория. Сюжетът се завърта около Бабту и неговия приятел Денис – пъвият току-що е излязъл от затвора и жадува да започне живота си „на чисто“, но съвсем скоро отново се оказва във властта на силите на реда и единственият ход, който би го спасил от депортиране, е ако се ожени за човек от Германия. След като нито едно от гаджетата му не се решава на такава сериозна стъпка, Бабту и Денис решават да „опитат късмета си“ в гей-общността и да докажат, че са готови на всичко, за да запазят приятелството си. В „Любовна песен“ („A Love Song“, 2022) на американския режисьор Макс Уокър-Силвърман участват Дейл Дики („Winter's Bone“) и Уес Стъди („The Last of the Mohicans“), носител на почетната награда на Американската киноакадемия за 2019 година. Действието във филма се развива в идиличен къмпинг в планините на Колорадо, където една жена прекарва дните си, слушайки птиците, лови раци от езерото и се опитва да открие станция на старото си радио. Но най-вече тя чака Лито, своя скъп приятел от детството, когото не е виждала от десетилетия. „Любовна песен“ е чиста магия: обикновена, дълбока и изцяло поглъщаща любовна история между двама герои в красотата на пустинята – модерен уестърн, изненадващ и музикален, който ще развълнува публиката по целия свят”, смята Габор Грейнър от „Films Boutique“.Името на Натали Бианкери е познато на българската публика – късометражните й филми са участвали в предишни издания на София Филм Фест, а дебютният й филм „Среднощно“ („Nocturnal“) бе представен в международния конкурс на 24-тия СФФ през 2020 и журито ѝ присъди своята Специална награда. Вторият ѝ пълнометражен филм „Вълк“ („Wolf“) е участвал като проект на 15-ото издание на копродукционния пазар София Мийтингс 2018, където получава Голямата награда „Дани Лърнър“ от филмовото студио „Ню Бояна“. Авторката на филма е поверила главните роли на двама млади актьори - Джордж Маккей и Лили-Роуз Деп, които си партнират по предизвикателен начин. Разказът проследява Джейкъб, който живее с вярата, че е вълк, затворен в човешко тяло. Изпратен в специална клиника, той и останалите пациенти с усещане за „животинска“ същност са подложени на екстремни форми на терапии за „лечение“. Когато той среща тайнствената дива котка, приятелството им се развива в неустоимо привличане и пред него изниква сериозно предизвикателство – трябва ли да се откаже от истинската си същност в името на любовта?!…Пълната програма на филмите в Международния конкурс за първи и втори игрални филми включва:* „Бъди до мен“ („Stand by Me“) – Русия, режисьор Тамара Дондурей;* „Бърлогата“ („The Den“) – Италия, режисьор Бейтриче Балдачи;* „Вълк“ („Wolf“) – Ирландия-Великобритания-Полша, режисьор Натали Бианкери;* „Диви корени“ („Wild Roots“) – Унгария-Словакия, режисьор Хайни Киш;* „Липсващият режисьор“ („The Absent Director“) – Иран, режисьор Арванд Даштарей;* „Любовна песен“ („A Love Song“) – САЩ, режисьор Макс Уокър-Силвърман;* „Мис Осака“ („Miss Osaka“) – Дания-Норвегия-Япония, режисьор Даниел Денчик;* „Нетърпение“ („Time of Impatience“) – Турция, режисьор Айдън Орак;* „Смирен“ („Humble“) – България-Румъния, режисьор Светослав Драганов;* „Соната“ („Sonata“) – Полша, режисьор Бартош Блажке;* „Тубаб“ („Toubab“) – Германия-Сенегал, режисьор Флориан Дитрих;* „Януари“ („January“) – България-Португалия-Люксембург, режисьор Андрей Паунов.Предизвикателствата ни очакват – на #КИНО през март! ... още »
ТРЕСКА в ЗЕЛЕНО | GREEN FEVER Кино Резонанс и MOVE.BG ви канят на откриващото събитие на новата поредица „Треска в зелено“. На 24 февруари от 19:00 часа ви очакваме за кино прожекция и експертен градивен диалог с екологична насоченост.Поредицата от събития, които отварят темата за опазването на околната среда, показват добрия пример и възможността за създаване на кинопродукции и фестивали в баланс с природата и ограничен негативен отпечатък.Екологичните проблеми са вече тук, те са част от нашето ежедневие и затова е необходимо да действаме още днес. Тази мотивация обедини двете организации да създадат поредицата „Треска в зелено“, чрез която да поставят важните теми за околната среда и да повишат информативността сред обществото. Защото заедно, можем повече. Всички филми от поредицата са специално селектирани от Кино Резонанс, за да представят екологичната тема по максимално достъпен и увлекателен за зрителя начин. По-голямата част от творбите, които ще се представят, са носители на множество международни награди. Всяка прожекция ще бъде предшествана от кратко представяне на експерт, който е пряко ангажиран с екологичните проблеми и чрез дейността си подпомага тяхното решаване и дава пример как могат и други хора да го правят. MOVE.BG нарича тези хора „двигателите на промяната“, новатори, развиващи оригинални идеи и бизнеси с принос към общественото развитие - това са The ChangeMakers of Bulgaria. Програма19:00 – Разговор със Сергей Петров, основавател на Pollenity19:20 – Прожекция на МЕДЕНА ЗЕМЯ | HONEYLAND 20:20 – Дискусия с публиката и Сергей ПетровChangekamer лекторСергей Петров създава Pollenity през 2015 г., като идеята се заражда няколко години по-рано, когато той взима участие в образователната програма Space Challenges. Програмата окуражава кадетите да използват високи технологии, за да решат даден съществен проблем. Сергей винаги е изпитвал афинитет и към пчелите, които са може би най-важният репродуктивен механизъм на природата. Той решава да проучи доколко значим и опасен е проблемът с тяхното повсеместно измиране. Оказва се, че модерната аграрна култура промотира окрупняването и използването на редица неустойчиви практики, които в по-общ план могат да се окажат фатални за сигурността на храната за бъдещите поколения. Разбирайки това, младият инженер решава да се заеме със създаването на концепция за интелигентна система за пчелни кошери, която е способна да следи и анализира състоянието на пчелните колонии, с цел предоставяне на критична информация на пчеларите за това как да се справят по-ефективно с пчелните си колонии и ултимативно да не позволява загуба на пчелички. Днес продуктите на компанията работят на 5 континента и помагат на пчеларите по света да се грижат за по-здрави и по-продуктивни пчели, благодарение на безпрецедентната информация, която получават от кошерите си. Страстта на Сергей към иновациите го поставя в поредица престижни класации, като „30 до 30“ на Forbes България, „New Europe 100“ на Google, World Summit Awards в категорията „Околна среда и здравеопазване“. Сергей има сертификати и за социално предприемачество от Oxford и „Insights for Innovation“ от Ideo. „ТРЕСКА в ЗЕЛЕНО“ филм - „МЕДЕНА ЗЕМЯ“ За първи път в историята на Американската киноакадемия един филм получава номинации в две категории - Оскар за най-добър международен и най-добър документален филм! С три награди от фистевала Сънданс и десетки отличия в цял свят, „Медена земя“ представя живота и работата на Хатидже Муратова - една от последните пчеларки в Бекирлия, малко село в Северна Македония. Всеки ден тя изкачва един хълм, за да се грижи за своите пчелни семейства, сгушени в скалите. Като им пее загадъчни мелодии, Хатидже тя внимателно се придвижва между кошерите, сама поправя повредените сред тях; грижи се за болната си майка и отвреме-навреме пътува до столицата, за да продава своя мед. Един ден странстващо семейство се установява до къщата на Хатидже и нейните спокойни владения са оглушени от ревящи двигатели, седем крещящи деца и 150 крави… Дебютният игрален филм на документалистите Любомир Стефанов и Тамара Котевска „Медена земя“ е заснет в продължение на три години от изключително малък екип, посветил се на интимно сътрудничество между създателите на филма и неговите герои. „Медена земя“ е създаден от над 400 часа филмов материал, с широкоекранен размах на епично платно, визуално амбициозен, а в основата му са неочаквано драматичен разказ и изненадващо приятно чувство за хумор. Това е труден и нежен портрет на деликатния баланс между човечеството и природата, поглед към бързо изчезващ начин на живот и незабравимо свидетелство за силата и упоритостта на една необикновена жена.Поредицата „Треска в зелено“ се осъществява със специалното партньорство на Дома на киното. Билети за събитието, може да закупите онлайн, както и на касата на Дома на киното. Част от събраните средства от билети ще бъдат дарени за дейността на Pollenity, за да може да помогнем на повече пчели по света и техните пчелари. Във връзка с епидемичната обстановка в страната, на събитието ще бъдат допускани само зрители със зелени сертификати, съобразно изискванията на Министерство на здравеопазването за организиране на събития. ***За Кино Резонанс„Кино Резонанс – място за култура и търсещи умове“ е създаден с цел превръщане на киносалоните в място, разпознато от локалните общности, място, което предлага различни видове изкуства; територия за дискусии на различни теми, които вълнуват аудиторията; място за културен обмен. Четири киносалона от централна и източна Европа – Дом на киното / Dom na kinoto в София (България), TISZApART MOZI, Соенок (Унгария), CID Ptuj Център за забавления в свободното време, Птуж (Словения) и Кино „Урания“ Kino Urania & Kinematografi Osijek * Kino Urania, Осиек (Хърватия) обединиха усилия, за да може публиката от различни социални и културни групи да има достъп до културен продукт и да разпознае киносалоните като свое място. Сред основните цели на проекта са развитие на публиката с фокус върху кинообразование за млада публика, дигитализация, иновативни практики и усъвършенстване на системите за комуникация.„Кино Резонанс – място за култура и търсещи умове“ / „Resonance Cinema. Cultural Hub for Curious Minds“ е международен проект, финансиран от Европейския съюз * Creative Europe * За MOVE.BGMOVE.BG e платформа на създаващите хора. Търсим иновативни решения за обществена промяна, работим за устойчиво развитие и утвърждаваме култура на градивен диалог, активно лидерство и споделени ценности.За The ChangeMakersThe ChangeMakers е клуб на новатори, развиващи оригинални идеи и бизнеси с принос към общественото развитие. Програма на MOVE.BG, която свързва и обединява променящите България в национална мрежа, за да стимулират промяната от България за света в сферите на дигиталното и устойчиво развитие, образование и наука, съвременно изкуство и намират заедно кросдисциплинарни решения за бъдещето. Събитията са част от програмата на Дома на киното „Операция Кино 2021/2022“, реализирана с подкрепата на Национален фонд „Култура“. ... още »
Новата ни програма е готова! Очакват ви страхотни кино емоции във всички салони на Cine Grand, оборудвани с луксозни кресла. За бързо и лесно закупуване на билети заповядайте на: cinegrand.bg. ... още »