Приключенският епос на Брукхаймър счупи рекорда на „Карибски пирати: На края на света”Дългоочакваната мега продукция на Джери Брукхаймър реализира през премиерния си уикенд у нас 356 086 лв, с 40 462 лв. повече от „Карибски пирати: На края на света” (315 624 лв, 2007г), другия филм на мегапродуцента, който държеше досегашния рекорд за най-касова премиера на Disney.Зрелищното приключение задмина по приходи от първия уикенд и останалите части от трилогията, триизмерния „Алиса в страната на чудесата”, както и българския рекордьор „Мисия Лондон”.Премиерата на „Принцът на Персия: Пясъците на времето” у нас беше седмица преди премиерата в САЩ. Освен в стандартните кина, епичното приключение може да бъде гледано и в Mtel IMAX, което се нареди сред едва 20-те IMAX кина в света с ранна премиера. Филмът на Брукхаймър отбеляза и първата двуизмерна премиера на най-големия екран в България. Приходите от IMAX формата са близо 4 пъти по-високи от средните приходи от стандартен киноекран, каквото беше съотношението и през премиерния уикенд на „Алиса в страната на чудесата”.В България над 40 000 зрители гледаха „Принцът на Персия: Пясъците на времето” само за изминалите три дни. През тази седмица филмът ще дебютира и на големите екрани в САЩ, Канада, Русия, Австралия, Япония, Франция и др. ... още »
Режисьорът, сценарист и продуцент Майкъл Патрик Кинг говори за продължението на филма "Сексът и градът".„Една от темите, по които работих докато писах сценария, беше развитието. Промяната от миналото през настоящето и към бъдещето. Мислите на Кари за това, каква е била преди, каква е сега и от какво се опасява занапред. Еволюцията е интересно нещо. Ако сте били на 30, неомъжени, когато сериала се е появил, сега сте на 40, както и момичетата. През това време може да сте се омъжили, развели, може да имате две деца. Това е едно взаимно еволюиране, чудата връзка между публиката и героите.”Защо решихте да напуснете Ню Йорк и да преместите действието на филма в Абу Даби?Майкъл Патрик Кинг: Седнах да пиша филма и си помислих „Какво искат да видят хората.” и веднага се сетих колко развълнувани бяха те, когато ходиха да гледат първия филм, как всички се бяха издокарали и си прекарваха чудесно. След това си помислих, че искам партито да продължи. „Какво можем да направим, което публиката не е виждала?”, защото никога не трябва да се повтаряш. Тогава ми хрумна, историята да е някъде навън, далече от мъжете и бебетата. Пратих ги на екстравагантна ваканция в Абу Даби. Мястото е прекрасно. Действието се развива на пътя, те яздят камили. Наистина е много весело.Имате ли любима сцена от снимачния период?Сара Джесика Паркър (Кари): Докато бяхме в Мароко, наистина, цялото преживяване. Пристигането, заснемането на дюните на Сахара, пустинята в която е сниман „Лорънс Арабски”. Моментите в които карахме през тези малки общности (Касба), докато слънцето залязваше, а хората се прибират и отиват към джамията, носещи на гърбовете си животни и малки бебенца, обвити в одеяла.Синтия Никсън (Миранда): Винаги обожавам сцените, в които четирите сме заедно, като тандем, особено когато сме в кафене. Много харесвам и сцените, в които се движим напред назад и нещата станат леко рисковани.Как се чувствате, като част от поп културата, със „Сексът и градът”?Кристин Дейвис (Шарлот): Мисля, че сме изключително големи късметлии. Никога не можеш да предвидиш подобен успех. Това е едно от онези невероятни неща в живота, които се случват в точното време на точното място и ние бяхме там. Наистина, магическо съвпадение, получи се изумителна химия между нас и екипа.Ким Катрал (Саманта): Ами, необикновено е да бъдеш част от „Сексът и градът”. Нали знаете, хората му казват цайтгайст (духът на времето), който е за кратък период от време. Един миг. Но това продължи повече от миг, вече 12 години и продължава да се развива, защото става въпрос за жените по целия свят. Изправяме се пред едни и същи проблеми, не само биологически, но и икономически, политически. Всички го правим, стараем се да бъдем майки и най-добри приятелки, съпруги и ... Жените гледат „Сексът и градът”, защото искат да виждат техния живот, да му се смеят, да бъдат докосвани от него. И мисля, че „Сексът и градът” продължава да прави това, по един искрен начин. Всяко нещо в природата, което спре да се развива, умира, но „Сексът и градът” продължава да се развива.Кои бяха любимите ви дрехи от филма?Сара Джесика Паркър (Кари): Особено много харесвам облеклото, което нося, когато виждам Ейдан за първи път, защото е толкова присъщо за Кари. Нищо съчетано, но всичко е типично неин стил.Ким Катрал (Саманта): Мисля, че банските, създадени от турска дизайнерка, бяха необикновени. Беше невъзможно да се носят или да се влезне в тях, но изглеждаха смайващо. Кристин Дейвис (Шарлот): Винаги обичам да нося Оскар Де Ла Рента. На сватбата съм с голяма черна Оскар Де Ла Рента. ... още »
Орландо Блум ще участва в екранизацията на "Тримата мускетари" по Александър Дюма, съобщи сп. "Емпайър", предаде БТА.Британският режисьор Пол Андерсън ще заснеме лентата в 3D формат, съобщи Холивуд рипортър". Във филма носителят на "Оскар" Кристоф Валц ще пресъздаде образа на кардинал Ришельо, а Мила Йовович - на лейди Уинтър.Ролята на Д' Артанян ще бъде поверена на Логан Лърман, пресъздал неотдавна образа на Пърси Джаксън в "Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии". Андерсън е предложил на Орландо Блум ролята на Бъкингамския херцог.Режисьорът Пол Андерсн, съпруг на Мила Йовович, ще започне снимките на поредната екранизация на класиката на Дюма през септември тази година. БТА ... още »
Хипнотичният тайландски филм "Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives" спечели голямата награда „Златна палма" на кинофестивала в Кан.Лентата на тайлнадския режисьор Апичатонг Верасуетакул, който през 2004 г. спечели третата награда на фестивала с филма "Tropical Malady", проследява последните дни от живота на умиращ мъж, които приличат по-скоро на сън. Призракът на починалата му съпруга се завръща, за да го изпрати в последните му часове, а синът му, отдавна напуснал дома, се въплъщава в животински дух от джунглата.„Не познавах понятието за кино, самата идея за кино. След тази награда сякаш знам малко повече за това какво е киното, но то все пак остава една мистерия", каза Верасуетакул. „Смятам, че именно тази мистерия ни връща отново и отново тук, за да споделяме света си".Жулиет Бинош (носителка на „Оскар" за ролята си в „Английският пациент") беше отличена за най-добра актриса за изпълнението си в тайнствената любовна история "Certified Copy" на режисьора Абас Киаростами.В речта си тя призова за освобождаването на сънародника на Киаростами - иранския режисьор Джафар Панахи, който е задържан от властите в Техеран заради подкрепата си за опозиционния политически лидер.Друг носител на „Оскар" - Хавиер Бардем („Няма място за старите кучета"), си подели приза за най-добър актьор с италианеца Елио Германо. Те бяха отличени съответно за лентите "Biutiful" на Алехандро Гонзалес Иняриту и "Our Life" на Даниел Лучети.Втората голяма награда отиде при френския режисьор Ксавие Бовоа за драмата "Of Gods and Men", създадена по действителния случай за съдбата на седем френски монаси, обезглавени по време на Гражданската война в Алжир през 1996 г. "A Screaming Man" на канадския режисьор Махамат-Салех Харун беше отличен от журито с третото място. Наградата за режисура грабна французинът Матьо Амалрик за „On Tour".Филмът на южнокорейския режисьор Ли Чън Дон "Poetry" бе удостоен за най-добър сценарий, а "Златна камера" бе присъдена на мексиканския режисьор Майкъл Рове за "Leap year".Друг южнокорейски режисьор - Хонг Санг Су, беше отличен в рамките на програмата "Особен поглед" за филма "Ha Ha Ha", в който двама приятели се завръщат към спомените.Единственото американско заглавие на тазгодишния фестивал в Кан - "Fair game" на Дъг Лиман, учудващо не беше отличено в нито една категория, въпреки че за него имаше блестящи отзиви. ... още »
Домът на киното има удоволствието да покани всички почитатели на гения на Федерико Фелини да споделят няколко часа киномагия, които носят подписа на Маестрото.По случай 90-годишнината от рождението на Фелини и юбилейните 50 години от премиерата на „Сладък живот”, между 28 май и 3 юни в рамките на Фестивала на европейските копродукции ще бъдат прожектирани филмите „Сладък живот”, „8 ½”, и биографичната творба на режисьора Пакито дел Боско „Федерико Фелини: Автобиография” (2000).„Не вярвам в абсолютната свобода на твореца. Ако е свободен да се стреми към всичко онова, което предпочита – той в края на краищата няма да направи нищо.”„Филмите се родеят със сънищата. Киното използва езика на съня – години могат да преминат като миг, можете да се пренесете без усилие от едно място на друго. Разказът е съставен от образи. В реалността на киното всеки детайл, всяко светлинно петно означават нещо – така е и в сънищата.”„Няма край. Няма и начало. Съществува само безграничната страст към живота.”През 1974 година Фелини получава награда за цялостен принос, поднесена му от екипа на фестивала в Кан, 11 години по-късно във Венеция му връчват „Златен лъв” за цялостен принос, а през 1993 година идва ред и на „Оскар” за неговия принос в киноизкуството. Премиерата на „Сладък живот” в Италия е на 5 февруари точно преди 50 години. Филмът с участието на Марчело Мастрояни, Анита Екберг, Анук Еме, се е превърнал в една от емблемите с подпис Фелини. С „Оскар” за костюми, с номинации за "Оскар" за режисура, сценарий и сценография, и – разбира се – със „Златна палма” от Кан, „Сладък живот” е филм, задължителен за всеки ценител на киното по света.„8 ½”, с участието на Мастрояни, Клаудия Кардинале, Анук Еме, се появява на екран на 14 февруари 1963 година. Творбата има в актива си „Оскар” за чуждоезичен филм и за костюми, номинации за наградата на Американската академия за режисура и за сценография, както и Голямата награда на Московския кинофестивал, специална награда от фестивала в Берлин и още десетки международни отличия, а също и признанието на милиони зрители от няколко поколения.„Открих, че за един творец не е толкова важно онова състояние на духа, което определяме като „вдъхновение”; дори няма особено значение какво искаме да кажем или да си спомним, да съжалим за нещо или срещу нещо да се разбунтуваме… Не – важен е начинът, по който казваме всичко. Изкуството е умение, занаятчийство. Някои хора наричат подхода към работата „стил”. Стилът обединява спомени, идеология, емоционално усещане, носталгия, предчувствия с начина, по който ги интерпретираме в опита да ги предадем на другите. От значение е не толкова какво казваме, а начина, по който го изразяваме.”„Публиката е загубила навика си да ходи на кино. Киното вече не притежава онзи хипнотичен чар и авторитет, с помощта на които властваше преди време. Образът, който ни предлагаше – на сън, който сънуваме с отворени очи – е изчезнал. Дали все още е възможно хиляда души да се съберат в тъмнината на салона и да преживеят съня, който един човек е режисирал?”Вие можете да станете част от магическата реалност на Фелини – очакваме ви на кино, в Дома на киното!прожекции:29 май – „Сладък живот”, начален час 16:00 30 май – „8 ½”, начален час 16:301 юни – „Федерико Фелини: автобиография”, начален час 19:00 3 юни – „Девет”, филмът-реверанс на Роб Маршал към творчеството на Фелини, е с начален час 19:00 ... още »
Финалната серия на хитовата анимационна поредица "Шрек" стартира подобаващо сбогуването си с милионите фенове по света."Шрек завинаги" регистрира впечатляващите 70, 8 млн. долара в дебютния си уикенд на екран в САЩ, измествайки от върха на "Железният човек 2". При това фентъзи блокбъстърът на Paramount Pictures може да се похвали и с далеч по-скромен резултат във втория си уикенд - едва 26, 3 млн. - близо три пъти по-малко в сравнение с любимия приказен герой на Америка (и не само).От разместванията на върха пострада и друго от новите заглавия, завладели боксофиса през миналата седмица - "Робин Худ" на Ридли Скот, в който Ръсел Кроу ни дава една по-различна и недотам положителна представа за принца на разбойниците.Лентата е с печалба от 18, 7 млн. долара този уикенд, което предвид доста сериозния й бюджет от 200 млн. долара, я изправя пред сериозна финансова въпросителна - общите приходи до момента са 66, 6 млн. долара и дори и без да се "хващаме" за дяволската цифра, можем да се запитаме ще успее ли да избие вложените за реализацията си средства.Само за сравнение "Железният човек 2" за трета седмица на екран е инкасирал 251 млн. приходи.На четвърта позиция в боксофиса е романтичната комедия "Писма до Джулиет" с 9 млн., а първите пет заглавия завършва друго предложение в същия жанр - "Just Wright" (4,2 млн.), в която Куин Латифа е физиотерапевт, спасил кариерата на популярен баскетболен играч с медицински умения и много любов.Ново заглавия имаме на шесто място - това е екшън комедията "MacGruber" и режисьорски дебют на Йорма Таконе, регистрирала приходи от 4 млн. в първия си уикенд на голям екран.Както и предположихме, лентата успя да се нареди сред 10-те най-гледани заглавия в САЩ, като вероятно "основна вина" за това носят две от звездите в каста - Вал Килмър и Райън Филип. Филмът е продължение на популярната през 90-те адвенчър поредица "Макгайвър".Следва комедията "Луда нощ" с 2, 9 млн. долара, а римейкът на хитовата хорър поредица от 80-те за ужасяващия Фреди Крюгер продължава да губи позиции и вече е осма с 2,3 млн. през уикенда. Въпреки това режисьорският дебют на Самуел Байер, познат досега предимно над работата си над видеоклипове на известнио изпълнители, може да се похвали с общо 59, 6 млн. - сума, която надминава почти два пъти похарчения бюджет.На деветата позиция е анимационната комедия в модерния 3D формат - "Как да си дресираш дракон" с 1, 9 млн, за която това е рекордна девета седмица в класацията. За сравнение, безспорният хит тази година - "Алиса в страната на чудесата" успя да се задържи в топ 10 осем седмици. Лидер в това отношение продължава да е революционният блокбъстър на Джеймс Камерън - "Аватар", престоял в нея 14 седмици и по всичко личи, че ще успее да задържи това постижение за още доста седмици напред.Десетте най-гледани заглавия в САЩ и Канада завършва още едно ново предложение - романтичната индийска комедия "Kites" на режисьора Анураг Басу с 958, 6 хиляди долара. Самият факт, че чуждестранен филм е успял да влезе в класацията е постижение само по себе си, като имаме предвид традиционното негативно отношение на американския зрител към продукции, реализиран извън рамките на САЩ.Обобщение:След като през миналия уикенд "Робин Худ" не успя да детронира "Железният човек 2" от върха на американския бокс офис, то този "Шрек завинаги" го стори и то по възможно най-зрелищния начин. Финалният епизод от поредицата на DreamWorks се излъчва в 4 359 киносалона в Америка, които очевидно са били запълнени до краен предел през почивните дни, за да се достигнат приходи от 70, 8 млн. долара.Лентата е в 3D, а в каста можем да чуем отново добре познатите ни гласове на Майк Майърс (Шрек), Камерън Диас (принцеса Фиона), Еди Мърфи (Магарето), Антонио Бандерас (Котарака в чизми) и др. Режисурата и този път е дело на Майк Мичъл, а продуцентите не са пестили и нужните за целта средства - бюджетът е впечатляващите 165 млн. евро.Убедени сме обаче, че и този път DW ще е изцяло на сметка - само до този момент трите предишни филми от поредицата са регистрирали приходи от над 2 милиарда долара и то без да са в 3D формат. Неприятната новина е, че в България ще ни се наложи да почакаме известно време, за да видим за последен път Шрек - родната премиера е предвидена за 16 юли или казано другояче, близо два месеца след американската...Прогноза за 28 - 31 майБезспорните хитове идната седмица в САЩ са два. Първият е приключенският мега блокбъстър "Принцът на Персия: Пясъците на времето", който по някакво изненадващо стечение на обстоятелствата, в България успяхме да видим преди публиката в САЩ.Режисьор на новото предложение на Walt Disney е Майк Нюъл, а звездите в каста са Джейк Гиленхаал, Джема Атъртън и Бен Кингсли. Модерната фентъзи приказка е екранизация по едноименната PC игра и като се има предвид, че откъм визия нещата са изпипани до краен предел, а откъм сценарий са съвсем прилични, можем спокойно да очакваме да се нареди на някое от първите две места в класацията.Лошата новина за Disney е, че ще трябва не само да се конкурират с "Шрек", но и с продължението на любимия на дамите по цял свят "Сексът и градът".Официалният дебют на завръщането на Кари Брадшоу и компания в САЩ е на 27 май и определено ситуацията на върха изглежда твърде любопитна още отсега.Бокс офис класация на Северна Америка за периода21 май - 23 майЗаглавие / Уикенд / Общо1 Shrek Forever After - $71.2M / $71.2M2 Iron Man 2 - $26.6M / $251M3 Robin Hood - $18.7M / $66.1M4 Letters to Juliet - $9.1M / $27.4M5 Just Wright - $4.22M / $14.6M6 MacGruber - $4.1M / $4.1M7 Date Night - $2.83M / $90.7M8 A Nightmare on Elm Street - $2.29M / $59.9M9 How to Train Your Dragon - $1.85M / $211M10 Kites - $953K / $953K ... още »
С многобройни и разнообразни проекти, (не)планирани продължения и полу-узрели идеи, доста често има новини около възможни нови ленти на Куентин Тарантино, но това не е една от тях.Носителят на „Златна палма” и „Оскар” за „Криминале” е дал благословията си за филма, но за най-голямо съжаление няма да вземе участие в проекта.Филмът ще бъде озаглавен „The Switch”, каквото е и името на книгата на Елмър Ленард. Сценаристът е Дан Шехтър, чийто режисьорски дебют „Goodbye Baby” е направил добро впечатление на критиците, а премиерата му ще бъде на престижния американски фестивал за независимо кино Slamdance.Шехтър обединява усилия с Майкъл Сийгъл (продуцент на „Игра по ноти” и „Чарли и шоколадовата фабрика”) и двамата ще продуцират филма. Историята разказва за младите Ордел Роби и Луис Гара (Самюел Л. Джаксън и Робърт Де Ниро от „Джаки Браун”), които се сприятеляват в затвора, след като и двамата лежат за кражба на коли. До излизането си, Ордел и Луис планират съвместен следващ удар – изнудване на голям строителен предприемач, след отвличането на жена му, но нещата се развиват другояче.Ленърд и „The Switch” са били огромни вдъхновения за Тарантино, като той споделя: „Ленърд вероятно е най-голямото вдъхновение в живота ми. Чета го от 14-годишен, откакто ме хванаха да крада книгата му „The Switch”. Имах си големи проблеми след това и бях наказан за дълго през лятото, но бях толкова ядосан, че не можах да се сдобия с книгата, та два дни по-късно се върнах, и я откраднах правилно.”Сценарият на филма е завършен и скоро се очаква да започне търсенето на режисьор и актьорски състав. ... още »
Джери Брукхаймър и Дисни се обединяват за пореден път в ново космическо приключение на име „Light Speed”.Историята разказва за премеждията на млад пилот, който печели място в отбора на Земята за космически състезания. Съвсем скоро, младокът ще пилотира кораба си през Галактиката, докато междузвездна война наближава.Брукхаймър си представя филма в 3D, а проекта вече е описван като смесица между „Спийд рейсър” и „Междузвездни войни”.Сценарият е написан от Тери Росио („Карибски пирати”, „Deja Vu”) и Бил Марсили („Deja Vu”), и е продаден за над един милион долара, при уговорката, че двамата ще получат още 3,5 милиона, когато филмът е завършен.Росио и Марсили държат рекорда за най-скъпо продаден сценарий за филмът на Тони Скот – „Deja Vu”). През 2004, сценаристите продават съвместната си творба за цели осем милиона долара на ... Джери Брукхаймър и Дисни. ... още »