🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Страхотна новина за всички почитатели на хитовата приключенска сага "Карибски пирати" долетя от Холивуд.От Disney обявиха, че четвъртата част на поредицата ще бъде реализирана във формата Disney Digital 3D, който е специално разработен от студиото и за първи път ще бъде показан във филма на Джери Брукхаймър - "Мисията на Дарвин".Това означава, че лентата няма да бъде конвертирана от обичайната в триизмерна версия, както се случи например с фентъзи блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните", а ще бъде заснета от самото начало в новия формат.Поне засега от Disney обещават дългоочакваното продължение да се появи на голям екран на 20 май 2011-та година, но тъй като около Джони Деп и компания има твърде много проблеми, ще си позволим да имаме едно наум.Иначе за първи път в сюжетната линия ще видим и любовните терзания на Джак Спароу, който до момента бе твърде зает да наблюдава романтичните драми около себе си, като в горещите сцени ще участва знойната Пенелопе Крус... ... още »
Немският актьор Майкъл Фасбендър („Центурион", „Глад") най-вероятно ще е звездата в предстоящата лента "The Woman In Black", съобщава The Playlist.Джейн Голдман ("Звезден прах", "Шут в г*за") е автор на адаптирания сценарий, а режисурата ще бъде поверена на Джеймс Уоткинс ("Eden Lake").Досега като основен фаворит за главната мъжка роля се спрягаше Колин Фарел, но ирландецът изглежда твърде зает, след като наскоро стана ясно, че ще участва в "Horrible Bosses", както и в римейка на"Fright Night".По всяка вероятност "The Woman In Black" ще бъде 3D адаптация по едноименната готик-хорър новела на Сюзън Хил. Филмът ще разказва историята на млад адвокат, който се заселва за кратко в Eel Marsh Hous - изолирано и уединено крайбрежно имение, което се намира на голямо разстояние от най-близкия град.Там, абсолютно сам, общественият защитник трябва да уреди наследството на наскоро починалата възрастна вдовица, която е притежавала резиденцията. С напредването на неговия престой започват да му се причуват необясними звуци и да му се появяват видения на мистериозна жена в черно.Книгата е претърпяла забележителна театрална адаптация, поставяна по цял свят в продължение на повече от две деситилетия. Съществува и изключително рядка нискобюджетна телевизионна версия от 1989 г. на ITV. Поради апокрифния характер и култовия статут на филма от него има много малко нелегални бройки на черния пазар. ... още »
На фокус: „Подгряване на вчерашния обед”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Подгряване на вчерашния обед” - филмътВ планините на Македония екип от млади документалисти снима филм за Катерина Вандева – потомка на стар комитски род. В работата на екипа се намесват бивши държавни функционери, които искат да използват изповедта за свои цели. За режисьора остава изборът – дали ще направи компромис със съвестта си, както обикновено се постъпва на Балканите, или ще се опитат да съхранят посланието на Катерина.Реално и магическо мистично се преплитат във филма – непрекъснато се случват чудеса. Катерина има дарбата да предвижда бъдещето, а това, което я отличава от околните, е усетът й за добро и зло в общество, в което границите между тези понятия са заличени. В такова общество моралният човек се превръща в жертва, но жертвата винаги има последната дума, когато се изправи срещу палача си.Българо-македонската копродукция излиза на екран през 2002 година. Сценарият е на Миле Неделковски. Режисьорът Костадин Бонев работи по визията с дългогодишния си съмишленик и приятел, операторът Константин Занков. Ролите са поверени на Светлана Янчева, Биляна Казакова, Снежина Петрова, Руси Чанев, Атанас Атанасов, Галин Стоев, Досьо Досев и др. Продуценти са „ГАЛА ФИЛМ” и „ДИГИТ ПРОП” - Македония, с подкрепата на НФЦ, Министерството на културата на Македония, БНТ и Бояна Филм.Режисьорът за филмаТова, което сме се опитали да направим, е да универсализираме проблема за насилието. Най-общо казано, ние живеем в света на силните. Те определят начина, по който трябва да живеем и мислим. По тази причина те са хора на статуквото и искат да запазят вчерашното. Силните искат да подгряват вчерашния обед, защото желаят времето на силния никога да не свършва. Костадин Бонев пред в. „Дума”Най-ценното в сценария на Миле Неделковски е това, че е глобален. Историята, която той разказва не е само македонска, или българска. Той описва времето, в което всички ние живяхме и правилата, с които трябваше да се съобразяваме. Сценарият е за това как може човек да бъде свободен в несвободно време, когато хората не различават доброто от злото, тъй като границата между тях е заличена. Моята крайна цел беше да покажа как може човек да запази честта и достойнството си във времена, когато тези понятия не значат нищо – една болна тема тук, на Балканите. Това, което прави нашия проект добър е, че ние търсим базата на злото – какво го ражда и кое го възпроизвежда и мултиплицира.Костадин Бонев пред сп. „Македонско дело”Критиката за филмаСедем мрачни десетилетия покорство на македонците пред външни сили през ХХ век са персонифицирани в „Подгряване на вчерашния обед”. Решението главната героиня да бъде изиграна от три актриси в различните й възрасти е забележително. Младата Катерина, изиграна от Биляна Казакова, излъчва оптимизъм в синхрон с жизнеността и енергичността на несъстоялите се обществени утопии и на фона на безнадеждността на епохата е просто затрогващо. Сценографията е на изключително високо ниво, представяйки няколко периода с изобилие от убедителни детайли.Роберт Колер, сп. „Variety”„Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев е закономерно следствие от експериментите му в документалното кино с микса между факт и фикция върху терена на историята. Конструиран в три времеви пласта (и с три актриси), филмът анализира формите на насилието чрез спомените на един съсипан живот тук, на Балканите. Покъртителната до метафизичност драматургия е здравият фундамент на „Подгряването...”, където епохите се сменят чрез лаконични детайли, а колоритът в изображението на Константин Занков препраща към документалния им филм „Ловци на сънища”, посветен на вълшебните балкански наивни художници. Режисьорът демонстрира респектиращ усет за изграждане на атмосфера и работа с актьорите (невероятна хомогенност в драматичното трио Светлана Анчева – Биляна Казакова – Мария Мазнева, потресна Снежина Петрова, невиждано органичен Галин Стоев, патриархален Руси Чанев). Геновева Димитрова, в. „Култура”Стилен, актьорски безупречен и внушителен в историческата си вярност е „Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев – най-добрият ни документалист от последните години влезе със взлом в игралното кино и заслужи специалната награда на журито, а актрисата Светлана Янчева (Катерина) взе безусловно „Златна роза” за ролята на живота си.Янко Терзиев, в. „Капитал”„Подгряване на вчерашния обед” измива очите на българското кино след години на неумели екстравагантни опити и ненужно прахосване на лента. Филмът с невероятна лекота и свързаност разказва моменти от новата балканска история през ентусиазма на битките и отрезвяването на излъганите илюзии.Георги П.Димитров, в. „Стандарт”Фестивални участия и награди2002Българското предложение за номинации за „Оскар” за чуждоезичен филмНаградата на критиката – МФФ „Любовта е лудост”, ВарнаСпециалната награда на журито, Наградата на Министерството на културата на името на Въло Радев за най-успешен режисьорски дебют, Награда за най-добър сценарий на Миле Неделковски, Награда за най-добра женска роля на Светлана Янчева, Наградата на Министерството на културата на името на Невена Коканова за изгряваща звезда на Биляна Казакова - Фестивал на българския игрален филм „Златната роза”, Варна2003Международен София Филм Фест – програма „Ново българско кино”Национални награди на СБФД - Награда за най-добра актриса на Светлана Янчева, Награда за сценаграфия на Георги ТодоровМФФ Палм Спрингс – програма „Оскарови кандидати за най-добър чуждоезичен филм”МФФ Москва – официална селекцияМФФ Карлови Вари – програма „East of the West”МФФ Монреал – програма „European Screen”МФФ Хамбург – програма „Европейски хитове”МФФ Пусан – програма „World Screen”МФФ Калгари, МФФ Квебек сити МФФ УмеаМФФ Бомбай’032004МФФ РимМФФ Берлин - Balkan Black Box Festival2005МФФ ЛодзФилмът е участвал в Дните на българското кино в Вашингтон, Ню Йорк, Монреал, Загреб, Будапеща, Варшава, Любляна ... още »
Хавиер Бардем е лице в лице със смъртта в един от най-очакваните филми в основния конкурс на кинофестивала в Кан - "Biutiful", пише БТА.Героят му, който се занимава с нелегален трафик на хора от Африка и Азия за Барселона, Испания, научава, че е неизлечимо болен и му остават най-много два месеца живот. Но това не е единствената трагедия за него - смъртта му се явява с различни лица и му вменява тежък грях за гибелта на много хора."Изключително ме вълнуват темите за социалната неправда, корупцията и човешката експлоатация, които разглежда филмът и с тях е свързана съдбата на моя герой" - каза в Кан Хавиер Бардем."Как може да се оцелее в обществена среда, в каквато е принуден да живее той? Единственото, което може да спаси душата, е любовта.""Постарахме са да направим филм в традициите на класическата трагедия, защото такава история просто не може да се разкаже в друг жанр" - сподели режисьорът Алехандро Гонсалес Инариту."Biutiful" е всичко, което не съм правил преди в киното: линеен разказ, без сюжетни разклонения, ситуиран на едно място и концентриран върху един главен герой" - продължи Инариту, който през 2006 г. спечели наградата за режисура в Кан с "Вавилон"."Но от това не ми беше по-лесно. Защото трябваше с малко действие и думи да се кажат много неща. И да се влезе дълбоко в психологията на героя.""Ситуацията, в която изпада героят ми, е депресираща" - каза Хавиер Бардем. "Самият живот понякога е депресиращ. Но в него има и много хубави неща. Затова във всяка своя роля се опитвам да предам на образа и надежда.""В "Biutiful" надеждата е, че човешките права ще бъдат защитавани по-добре" - допълни Инариту. "Вярно е, че ние сгъстихме много тъмните краски във филма. По този начин искаме да провокираме обществото. Защото то е много болно..." ... още »
Крими сериалите, залагащи на една-единствена фигура в центъра на сюжета си, са все по-рядко явление в последно време.Може би затова и веднага след появата си "Менталистът" успя до такава степен да разчупи класическия стереотип, наложен от "От местопрестъплението" и да се превърне в абсолютния хит в мрежата на CBS.По принцип всички предложения в този жанр традиционно се превръщат в любими на аудиторията и фактът, че пилотният епизод на шоуто е наблюдаван от !!!(15,6 млн.)!!! зрители говори достатъчно сам по себе си.Това е една от най-рекордните цифри в историята на телевизионната мрежа въобще в Америка. Сравнително непознатият дотогава австралийски актьор Саймън Бейкър пък се превръща в звезда за по-малко от 24 часа.ИдеятаИзключително оригиналната идея за криминална серия с паранормален привкус и щипка тънък хумор е дело на британския сценарист Бруно Хелър. Същият този симпатяга, който преди няколко години дебютира с историческата епопейна сага "Рим" - дело, достатъчно, за да докаже, че в него "има твърде много хляб".Така той получава доверието на босовете на CBS за една изключително отговорна задача - да реализира и представи на света заглавие, което само по себе си не може да избяга от сравнението с вероятно най-любимия сериал на американците - "Монк".И тук главният герой е странен като метод на действие - дотолкова, че да заслужи определението "откачалка", и тук е не по-малко успешен и гениален, и тук е подвластен на личната си драма - насилствена загуба на семейството - и в разплитането на случаите разчита основно на личните си качества и способности. Рискът определено е голям, но Хелър е достатъчно свикнал на предизвикателствата, за да се наеме лично с реализацията на идеята си.ИсториятаВ центъра на вниманието е детектив Патрик Джейн. Той е циничен, изпълнен с черно чувство за хумор, често си създава врагове, но въпреки това мнозина са подвластни на хлапашкия му чар. Най-интригуващото, разбира се, са нестандартните му методи на работа. На пръв поглед те създават впечатление за наличие на свръхестествени способности и можете дори да му лепнете (съвсем незаслужено) определението "медиум". Всъщност Патрик просто владее до съвършенство изкуството на ментализма.Тук вероятно е редно да обясним и за какво точно иде реч - задачата е да разплетеш загадката като разчетеш поведението на събеседника. В това число влизат наблюдението върху езика на тялото, начина на говорене, облекло, произход, образование и прочие, като крайната цел е да заблудиш противника, че си успял да "разчетеш мислите му".Първоначално Джейн се изявява именно като телевизионен шарлатанин, използвайки способностите си и точно това води и до личната му драма. Той си навлича гнева на сериен убиец, наричан "Червения Джон", който убива жена му и детето му.Оттук всъщност започва и сюжетът на самия сериал - Патрик решава да помага с нестандартните си методи на Калифорнийското бюро на разследване в качеството си на "частен консултант", но най-вече за да успее да реализира голямата си цел - отмъщението. Очаквано, сюжетът е двоен - в по-голямата част от времето ставаме свидетели на различни криминални случаи, но на фона на всичко това върви и развитието на дуела между Патрик и Червения Джон, които често "преплитат шпаги".УспехътПилотният епизод на "Менталистът" излиза на 23 септември 2008 година и събира пред екран рекордната цифра от 15,6 млн. зрители. Успехът му е потресаващ, а оценките варират от "най-страхотното шоу в последните години" до "нов гениален проблясък на CBS".Любопитно е обаче, че с течение на времето интересът не само че не спада, а напротив - покачва се до гледаемост от 17 млн. зрители. Подобни цифри в мрежата са били факт единствено при появата на "Отчаяни съпруги" преди 4 години и с конкуренцията на "Изгубени" по ABC. Логично на фона на всичко това на 20 май 2009 г. CBS анонсират, че насочват усилията си към реализацията на втори сезон на сериала.ЗвездитеСаймън Бейкър - главната роля в "Менталистът" е поверена на австралийския актьор Саймън Бейкър, който и до този момент се изявява предимно на малкия екран. Кариерата му стартира с тв серии от края на 80-те на родна почва, за кратко се появява в няколко музикални клипа, за да намери пристан в три по-забележими сериала - "E Street", "Home and Away" и "Heartbreak High".Това до известна степен му носи дивиденти, тъй като получава възможност за малки роли във филми като "Поверително от Ел Ей", "Червената планета" и "Дяволът носи Прада".След тях идва ред на нова сага - "Пазителят", в който действително започваме да виждаме повече от безспорния му талант. Пробивът обаче идва именно с "Менталистът" и ролята на Патрик Джейн. За изпълнението си той е номиниран два пъти за "Златен глобус" и един път за SAG Award. В личен план Саймън е недосегаем за фенките - щастливо женен е за колежката си Ребека Риг, от която има три деца.Робин Туни - Робин изпълнява ролята на своенравната шефка на Джейн - Тереза Лисбън, която нерядко е подвластна на личния му чар и допринася за наситената със сексуално напрежение между тях обстановка.Тя е значително по-популярна от колегата си Бейкър, като в момента, в който получава ролята в сериала, вече има редица изяви в популярни филми зад гърба си.Занимава се с актьорско майсторство още от тийнейджър, като е играла във "Вертикална граница", "Зодиак", "Отвореният прозорец", "Краят на дните" и си е партнирала с имена като Майкъл Дъглас, Арнолд Шварценегер, Робърт Дауни Дж. и др.Има спечелена награда за най-добра актриса за участието си в "Ниагара, Ниагара" от филмовия фестивал във Венеция, а също така я помним и като Вероника от конкурентния на "Менталистът" сериал "Бягство от затвора".Любопитни факти:* Малко след като "Менталистът" стартира излъчването си, Бейкър е поканен в шоуто на Дейвид Летърман, където разкрива, че... сънародничките му Никол Кидман и Наоми Уотс са кръстници на две от децата му.* През 2009 година Саймън Бейкър влиза в Топ 50 на най-сексапилните мъже в света според списание People...* Голямата му мечта е да се реализира не като актьор, а като режисьор. За съжаление в момента няма никакво свободно време, за да я осъществи...* В България сериалът се излъчва по PRO.BG със заглавие "Крадец на мисли"...* Всеки епизод започва с разяснителните надписи: 1. Менталист - някой, който използва остър ум, хипноза и/или внушения и 2. Майстор в манипулирането на мисли и поведение... ... още »
С бурен успех премина дебютната прожекция на продължението на хита от 80-те "Уолстрийт" на кинофестивала в Кан.Лентата на режисьора Оливър Стоун, в която се изявяват отличеният с "Оскар" именно за участието си в оригинала Майкъл Дъглас, Шия Лебьоф, Кери Мълиган, Джош Бролин и Франк Лангела, бе посрещната с овации от публиката на Лазурния бряг.Официалното заглавие на филма е "Уолстрийт: Парите никога не спят" и отново ни въвежда в света на финансовите машинации, където безскрупулният Гордън Геко е готов на всичко в името на успеха на Уолстрийт.Премиерата в Кан бе уважена не само от главните действащи лица в лентата, но и от куп знаменитости в различни сфери на шоубизнеса като Наоми Кембъл и Владислав Доронин, Джордж Лукас, Камила Бел, Даян Шейн, Айшвария Рай и много други. ... още »
Леонардо ди Каприо най-сетне се е престрашил да изостави ергенския живот и да направи дългогодишната си приятелка Бар Рафаели своя жена, showbispy.com.Близки до двойката твърдят, че Лео не е стигнал до това решение самостоятелно, а е получил стабилен натиск от страна на Бар. На нея вече й било омръзнало да е със статут на "гадже" и решила, че е крайно време или да направят следващата крачка, или да се разделят.Самият ди Каприо споделя относно сватбените си планове следното: "Вече съм на 35 години и след смъртта на баба ми започнах да се замислям за много неща. Може би е време да обърна повече внимание и на семейството ми, отколкото само на кариерата си. Мисля, че дойде време да стана улегнал женен мъж. Според мен да бъдеш част от сплотено и щастливо семейство е едно от най-важните неща на този свят." ... още »
И Ейдриън Броуди се присъедени към звездния състав на новия филм на Уди Алън - „Midnight In Paris” (2011).Носителят на "Оскар" за Ейдриън Броуди се присъедини към каста на новата лента на Уди Алън, съобщи Hollywood Reporter.Снимките на „Midnight In Paris” започват през лятото, като филма ще бъде заснет изцяло във френската столица.До момента, бърборкото от Бруклин, носител на 3 награди "Оскар", разполага с актьори като Оуен Уилсън, Марион Котияр, Ейдриън Броуди, Рейчъл Макадамс, Майкъл Шийн, Кати Бейтс както и самата първа дама на Франция – госпожа Карла Бруни-Саркози (бивш топ модел, композитор и певица). Новата лента на Уди Алън ще разказва за промените, които настъпват в живота на млада двойка, докато е в Париж.До излизането на „Midnight In Paris” ни предстои да видим Ейдриън Броуди във фантастичния трилър „Splice” и дългоочаквания „Хищници”. ... още »