С Кристина Влахова от маркетинг-консултантската агенция ”Intellecta”, която стои зад идеята за Фестивала на индийското кино „Намасте България”, разговаряме за предизвикателството и целите при организирането на събитието.Как се роди идеята за организирането на Фестивала на индийското кино „Намасте България”?Кристина Влахова: Организираме фестивала, за да върнем официално Боливуд в България. До средата на 80-те години у нас имаше наситено присъствие на индийски филми и който и да попиташ от по-възрастните поколения, ще се сети за „Слонът, моя приятел” и „Тополчице моя”, за Радж Капур. След това присъствието някак си секна. Но остана положителното отношение към индийското кино. Изключително любопитно е и не сме го очаквали, но в момента в страницата на фестивала във фейсбук новото поколение, което е онлайн, има завидно познание за индийското кино.Ние тръгнахме с желанието да покажем хармонията на Индия и различните й цветове, да демонстрираме как се е развил Боливуд от средата на 80-те до днес, колко по-различен е, кои са новите звезди на Боливуд. И същевременно се оказва, че въпреки че официално по кината и по телевизията няма кой знае колко индийски филми, много хора продължават да се интересуват от Индия, от филмите й - има хора в групата на фестивала във фейсбук, които споделят, че са гледали и 9-те филма от програмата на фестивала.Кои са всичките организатори на фестивала?Кристина Влахова: ”Intellecta” е маркетинг-консултантска агенция и основен организатор на фестивала. Работим с най-големите индийски филмови дистрибутори през последната 1 година. Нашата роля е да ги маркетираме, не само в България, но и в цяла Европа, като даваме повече възможности на кината, телевизии, dvd разпространители, мобилни оператори, които предлагат Video on dеmand, да се запознаят с това съдържание и да преценят дали то би било подходящо за техните клиенти.„Синеплекс” са нашите кинопартньори. Решихме да направим фестивала там, с всички въпроси, които възникнаха от това решение, защото в големите мултиплекси не се правят често фестивали. Но ние избрахме „Синеплекс”, защото е модерно кино, от една страна. И тъй като не знаем какъв ще бъде интересът, сме застраховани, защото ако е по-голям, винаги можем да пуснем още една прожекция в още една зала. Разбира се, за да се случи един фестивал той има нужда от финансова подкрепа и ние сме благодарни на нашите спонсори и съорганизатори, които ни помогнаха за осъществяването на техническата страна на нещата – получаване на филмите, превод, субтитриране, печат на рекламни материали. Фестивалът е продукт на усилията на всички, които не само вярват в него, но и вярват в това, че заедно можем да създадем нещо хубаво.Всичките ли филми, които ще покажете, са купени за разпространение?Кристина Влахова: Да, искаме да ги разпространим след края на фестивала не само в София, но и из страната. Един фестивал се случва на едно място, а ние искаме филмите да достигнат до повече зрители в България. И това ще стане до следващото издание на фестивала.По какъв начин участва Посолството на Индия в България?Кристина Влахова: Индийското посолство оказва много сериозна подкрепа на фестивала от гледна точка на намирането на партньори. Благодарение на него за първи път в България влиза министерството на туризма на Индия – Incredible India, което до момента официално не е имало рекламна кампания като туристическа дестинация у нас. Посолството помогна това да се случи. Освен темата Боливуд, имаме и Индия като туристическа дестинация във фестивала – за всички, които искат да научат повече за страната, или да отидат там, или са били и искат да се върнат…Много любопитен факт е, че Индия със своя пазар от 1 милиард и 200 милиона индийци, за разлика от голяма част от света в момента се развива икономически. Кризата мина покрай Индия в края на миналото лято и не я засегна особено. Индийците имат една сериозно развиваща се средна класа, която освен всичко друго и пътува. Боливуд е един от проводниците на туристически дестинации. Преди няколко години Шарукх Кхан участваше в една прекрасна любовна история в „Chalte Chalte”, в която обикалят 5-6 от гръцките острови. От този момент нататък се забеляза рязко повишение на броя на туристите от Индия към Гърция, от една страна, защото местата, разбира се, са представени по най-красивия начин, а от друга – защото Шарукх Кхан има много почитатели в Индия, които просто тръгват по неговите стъпки и обикалят всичките тези острови.Защо се концентрирахте върху най-традиционните за Боливуд продукции? До момента филмите, които стигат до България по фестивали, са по-конвертируемите в чужбина нетрадиционни филми с по-малко песни и танци, като „Сватба в сезона на мусоните”, например. Кристина Влахова: Тези филми, които до момента са достигали до нас и до Европа, са може би повече в наложилия се формат, по-кратък от 2 часа и половина. Индийското кино пристига до Европа в по-различен формат, за да могат по-лесно да се приемат тези филми на нашия континент. Предполагам, че това е обяснението защо предимно такива филми са достигали до тук. Повечето филми, които сме гледали тук са на Мира Наир, която тръгва от Боливуд, но в момента живее в САЩ и филмите й сега не са типичните боливудски продукции. А ние искаме да върнем оригиналния Боливуд в България. И с 9-те филма искаме да покажем различна тематика – имаме исторически драми („Джодха и Акбар”), прекрасни любовни истории („Двойка, създадена от Бог”, „Погубени от любов”), имаме филм, пълен с песни и танци („Танцувай с мен”).Нашата цел е да представим новото лице на Боливуд с модерни теми - „Fashion”, например, е спонсориран от La Perla в Индия – той е изключително модерно заглавие, посветено на проблемите на индийския моден бизнес. Зрителят е този, който решава какво харесва и какво не харесва. Може би неправилно решаваме, че 2 часа и половина е формат, който натежава. Понякога в Боливуд за някои успешни продукции, например, правят също и по-кратка версия, която разпространяват в Европа.От колко заглавия избирахте 9-те филма?Кристина Влахова: Миналата година, само филмите, произведени на хинди, са 235. Основният ни стремеж обаче беше да съберем освен различни теми и нови, големи боливудски звезди. Сега ще разберем и с какво българинът асоциира Индия – дали с традиционната Индия на приказките като „Джодха и Акбар”, или предпочита Индия на песните и танците, или една по-модерна Индия с неангажиращи екшъни („D2 – Обратно в действие”), или тази Индия, която едновременно може да ви разсмее и да ви разплаче. „Курбан”, например е много силно заглавие в това отношение. „D2 – Отново в действие” пък е много модерен и е интересен и с това, че е един от малкото филми, в които Ашвария Рай е съвременно облечена. Тя обикновено държи на по-традиционния външен вид. „D2 – Отново в действие” е и по-младежки филм, затова и двете прожекции, които сме предвидили са в следобеден час, за да могат да дойдат повече младежи.Вие имате интересен подход за фестивала – може би сте първите, които подхождат чисто маркетингово към организацията. Ясно е, че сте хора, които обичат киното, но като цяло може би повечето фестивали започват с една, едва ли не, идеална цел. И чак след това започва да се мисли за това как да се привлече повече публика и как да се позиционират нещата така, че начинанието да е и финансово успешно. Вие доколко можете да сте спокойни, че такова скъпо финансово начинание като фестивала ще бъде и успешно?Кристина Влахова: Идеалната цел не изключва маркетинга. Това, което на нас ни помага, е фактът, че сме маркетинг-консултантска агенция. Ние тръгваме от доброто познаване на продукта – на това, което предлагаме и като се съобразяваме максимално с аудиторията – с това да им предложим именно онова, от което имат нужда. Реално това е идеалната ни цел. И наистина го правим, за да върнем Боливуд в България. Дай Боже фестивалът да има успех и да доведе и до повече прожекции в страната.Искам да благодаря на всички партньори, които сме се събрали, защото всички вярваме, че ще направим нещо хубаво, независимо от финансовия риск. Например, DHL ще донесат филмите. Incredible India помага това да се случи. Noble graphics направиха прекрасния дизайн. Ние не го правим за печалба, а като експеримент, който ако се случи и е успешен, ще е много хубаво.Къде се предвижда да се прожектират филмите извън София?Кристина Влахова: Навсякъде, където има интерес към тях и където има киносалони. Наскоро открихме интересен факт, че в Плевен, например, има немалка индийска диаспора от студенти по медицина, което го прави една от тези важни дестинации… А пък, ако фестивалът е успешен, ако запознаем добре българската публика с Боливуд и тя обикне отново филмите му, на следващото издание можем да поканим и някои от звездите на Боливуд.Интервюто взе Лора Трайкова ... още »
Прочутият японски режисьор Такаши Мике обяви, че се захваща с филмовата адаптация на класиката „Харакири", която бе екранизирана през далечната 1962 г. от Масаки Кобаяши, съобщи Variety.В оригиналната лента участва Татцуя Накадаи, който се превъвъплъти в кожата на самурай, търсещ отмъщение, след като синът му е принуден да се самоубие със собствения си меч.В новата версия на „Харакири" главната роля е отредена на Ебизо Ичикава. Такаши Мике сподели, че лентата ще бъде заснета в 3D форма.Снимките по новото „Харакири" започват през октомври, а самата творба се очаква на голям екран следващата година. ... още »
Въпреки че режисьора Джей Джей Ейбрамс пази в пълна тайна почти всеки детайл свързан с предстоящия му филм “Супер 8”, NYMag.com успя да потвърди предварителната информацията, че актьорите Кайл Чандлър (“Кинг Конг”) и Ел Фанинг (“Странният случай с Бенджамин Бътън”) ще изпълнят едни от главните роли във филма.Информация относно сюжета не се разкрива, но според източници близки да usatoday.com сюжетът на “Super 8” ще се завърти около три деца, Джош, Колин и Натали, които откриват че по случайност са заснели извънземно същество с тяхната Super 8 камера. Ситуацията се усложнява още повече когато се намесва правителството и военните.От Paramount Pictures провеждат кастинги от месец август насам, но освен Чандлър и Фанинг не се споменава кой друг ще участва. Очаква се 12-годишната Ел Фанинг, която е по-малката сестра на Дакота Фанинг, да изпълни ролята на Натали, която бива описвана като “уверено и смело момиче, което притежава естествена красота, но в същото време прикрива тъгата и уязвимостта си”. Относно ролята на Кайл Чандлър – смята се че той ще изиграе или бащата на едно от децата или войник, който издирва извънземните нащественици.“Супер 8” ще бъде продуциран от Стивън Спилбърг, а освен режисьор Джей Джей Ейбрамс е и сценарист на филма. По думите на Ейбрамс продукцията ще представлява “поклон пред филмите “Близки срещи от третия вид” и “Извънземното” и ще спазва традициите наложени от Спилбърг.” Официално снимките на “Super 8” се очакват да започнат до няколко седмици, а от Paramount Pictures потвърдиха, че дотогава ще бъде разкрит и цялостния актьорски състав.Световната премиера ще се състои през лятото на следващата година. ... още »
Представител на компанията Парамаунт Пикчърс заяви, че ще бъде даден нов старт на известната шпионска поредица за агента на ЦРУ Джак Райън.Досега Райън е бил представян в четири филма, базирани на книгите на автора Том Кланси – “На лов за Червения октомври” с Алек Болдуин, “Патриотични игри” с Харисън Форд, “Реална опасност” отново с Форд и “Всички страхове” с Бен Афлек.Общите световни приходи на тези продукции са над 780 милионa долара, и според Парамаунт “този успех доказва че има голяма публика за тези филми.”Въпреки многото слухове свързани с предстоящия филм, от студиото не уточняваха кое е истина и като цяло продукцията се пази в тайна. Но представителя на Парамаунт Пикчърс разкри пред Hollywood Reporter, че сценариста Антъни Пекам (“Шерлок Холмс”, “Нито дума”) в момента работи върху сюжета на филма, след като предишния сценарий на дебютанта Адам Козад бе отхвърлен от студиото. За момента продукцията носи заглавието “Moscow”, но според източници това няма да бъде официалното име на готовия филм.На режисьорския стол ще седне Джак Бендър (сериала “Изгубени”), а продуценти на шпионския трилър ще бъдат Лоренцо ди Бонавентура (“Трансформърс: Отмъщението”) и Мейс Нюфийлд (“Дъщерята на генерала”).Звездата от “Стар Трек” Крис Пайн ще се превъплъти в ролята на Джак Райън, а сюжетът ще разказва за началото на неговата кариера. Голяма част от действието ще се развива в Русия, където Райън разследва тежки терористични актове.Парамаунт Пикчърс разкри, че снимките на филма ще започнат в края на тази или началото на следващата година, в зависимост от състоянието на сценария. Екипът ще снима в САЩ, Русия и Европа.Световната премиера е насрочена за края на 2011 година. ... още »
Италалианският министър на културата Сандро Бонди пожела той да избере председателя на журито на следващото издание на филмовия фестивал във Венеция.Политикът е категоричен, че има пълното право да посочи кой да оглави комисията. Бонди се изказа доста критично спрямо избора на директора на фестивала Марко Мюлер, който тази година покани за председател на журито популярния режисьор Куентин Тарантино.Министърът не се посвени да оплюе в интервю пред вестник Panorama решението на фестивала да даде голямата награда на филма на София Копола „Somewhere".„Все пак събитието приключи на 11 септември. Италианските медии заклеймиха фестивала, понеже станахме свидетели на едно фаворизиране спрямо американската режисьорка Копола, която все пак е бивша приятелка на Тарантино", остро се изказа Бонди.Куентин бе критикуван също заради избора си да даде наградата за цялостно творчество на ментора си Монте Хелмън и два приза на испанския си колега Алекс де ла Иглесия, който се слави като близък на Тарантино.Режисьорът на култови ленти като „Криминале", „Глутница кучета" и „Гадни копилета", яростно отхвърли нападките, че е оказал влияние на комисията, състояща се от колегите му Арно Десплешин (Франция), Гилермо Арияга (Мексико), италианските творци Габриеле Салваторе и Лука Гуаданино, актрисата Ингеборга Дапкунайте и композитора Дани Елфмън.„Тарантино е олицетворение на снобарията и елитарната култура", още по-остро продължи Бонди. „Повече от кристално ясно е, че неговите предпочитания влияят на преценката му като председател на комисията. Резултатът от тазгодишното издание на фестивала би трябвало да провокира всички да отворят очите си".Министърът не се посвени да обвини и директора на фестивала. „Мюлер е като футболен треньор, който е до такава степен влюбен в собствената си система, че не може да види таланта, който е очевиден за всички останали", каза той.Бонди от дълги години е известен като доста противоречива личност с много обтегнати отношения с кино сектора. В миналото министърът е отказвал финансиране на различни проекти.В интервюто Бонди разкри, че правителството на Италия предоставя по директен или индиректен начин повече от половината бюджет на фестивала във Венеция, равняващ се на немалката сума от 12.1 милиона евро, и е напълно логично да му се предостави правото той да решава кой ще застане на чело на журито. Разбира се, това изказване предизвика доста негативни реакции. „Мотивацията на Бонди се крие най-вече във факта, че министърът искаше победител да е италиански филм", коментира режисьорът Доменико Прокачи, чийто филм „Barney's Vision" бе сред един от претендентите за приза. „Но няма нито една страна по света, където политиката да играе ролята на защитник на националната филмова индустрия".„Първото нещо, което ми идва на ума, е, че има някакво тотално объркване спрямо финансирането на филмовия фестивал във Венеция", каза Гуаданино. „Да не би финансовата подкрепа автоматично да означава, че събитието трябва да съществува единствено и само, за да е угодно на лидерите на правителството?"Ако на Бонди му бе предоставено правото да избира журито, това щеше да направи фестивала във Венеция първия, в който управлението играе толкова активна роля. Няколко от важните фигури във филмовата индустрия също не скриха негативното си отношение към една такава евентуална промяна.„Такива идеи са в разрез с практиката на държавите домакини на подобни събития, в които автономността е повече от гарантирана", изрази мнението си Рикардо Този, президент на италианската аудиовизуална асоцияция ANICA. „Съставянето на журито е специфична работа... никога не би следвало то да бъде поверено в ръцете на човек без опит в тази насока". ... още »
Международният кинофестивал в Сан Себастиан бе открит с прожекция на мексиканския филм "Chicogrande", посветен на революционера Панчо Виля, съобщи Франс прес.Докато Мексико чества 200-годишнината на своята независимост, два мексикански филма бяха представени на 58-ото издание на фестивала, който е смятан за един от най-значимите в Европа след тези в Кан, Венеция и Берлин."Chicogrande" на Фелипе Касалс е филм за лоялността.Действието в него се развива по време на Мексиканската революция през 1910-1917 г. "Абел" на Диего Луна пък описва историята на момче, което в отсъствието на баща си поема в свои ръце съдбините на семейството си.Копродуценти на филма са американският актьор Джон Малкович и мексиканският Гаел Гарсия-Бернал."Абел" участва в надпреварата за голямата награда "Златната раковина", която ще бъде връчена на 25 септември.Голямата атракция на кинофестивала обаче ще бъде в понеделник, когато Джулия Робъртс и Хавиер Бардем ще представят извън конкурсната програма филма "Яж, моли се и обичай" на Райън Мърфи.Хубавата жена освен това ще бъде отличена с награда "Доностия" за цялостна кариера. БТА ... още »
Режисьорът Михаел Ханеке залага на изкуството на изцеляващия шок. Той разглежда своите филми като негативни утопии, които, чрез показването на нещо ужасно, трябва да мобилизират позитивни съпротивителни сили.Какво Ви вдъхнови да създадете тази история, фокусирана върху едно село в Северна Германия непосредствено преди Първата световна война?Защо хората стават последователи на една идеология? Немският фашизъм е най-известния пример за идеологическа заблуда. Активните възрастни хора между 1933 и 1945 година са били деца преди Първата световна война. Какво ги е направило податливи на влияние, кое ги е подвело да следват политически клоуни? Моят филм не се опитва да обясни немския фашизъм. Той изследва психологическата нагласа, която са притежавали неговите последователи. Какво във възпитанието на хората ги кара да се откажат от своите отговорности? Какво в отглеждането и образованието им ги принуждава да изпитват омраза?Темите от Вашия филм звучат ли актуално в днешното европейско общество, в света въобще?Желанието да следваш идеологически водачи може да се породи навсякъде, по всяко време. Необходимите условия са бедност, унижения и безнадеждност – с тяхна помощ копнежът за избавление напира наистина неудържимо. Всеки, който обещае спасение, ще намери последователи – няма значение дали идеологията е „дясно” или „ляво” ориентирана, дали предлага политическа или религиозна доктрина.Какво казва филмът Ви за християнството?Животът на Христос е изпълнен с любов и състрадание. Но църквата заплашва онези, които разсъждават различно, с кръстоносците, насъсква инквизицията. Всяка религия в самата си същност е дълбоко човечна. В момента, в който тази същност придобие институция, трансформира се в църква – всеки инакомислещ става враг. Могилите от трупове, разпръснати из цялата история на човечеството, са резултат най-вече от религиозни и идеологически убеждения.Невинни ли са децата според Вас?Обърнете внимание на децата, които си играят в пясъчника. Същата йерархия се наблюдава и при възрастните. Децата са хора. Те не са по-добри или по-лоши от възрастните. Те просто са по-безпомощни. Психологическите рани, които им се нанасят, могат да бъдат подтиснати за известно време, но идва ден, в който всичко се събужда отново.Как подбрахте актьорите?Търсехме деца, които не само да бъдат талантливи актьори, но и да приличат като образи на познатите ни лица от снимките, запазени от този период. Срещнахме се с повече от 7 000 деца в продължение на 6 месеца.Защо не узнаваме кой извършва престъпленията?Съществуват логични обяснения за всяко престъпление, показано във филма. Просто трябва да се потърсят, именно затова не поднасям на готово всички отговори. Когато зрителите се стремят да открият причините, предизвикали нещо необяснимо,те могат да проникнат още по-дълбоко сред пластовете на историята, и да разчитат на собственото си въображение.Защо филмите Ви са винаги изпълнени с тревога и подтиснатост?Публиката е привикнала само да се докосва до повърхността на нещата, това й поднасят телевизията и киното, предназначено за масите. Зрителите се дразнят, когато са изправени пред по-взискателен поглед към дълбините на нашето съществуване. Но тъй като можем да открием подобна взаимозависимост и в древногръцките трагедии, не е ли именно драмата призвана да изследва тайните на човешкото съществуване?!Премиерата на филма "Бялата лента" е на 17 септември 2010 г. ... още »
27 септември – 3 октомври 2010HBO НЕДЕЛНА ПРЕМИЕРА3 октомври, неделя от 21:05МРЕЖА ОТ ЛЪЖИBody Of Liesтрилър, САЩ, 2008реж. Ридли Скотс Леонардо Дикаприо, Ръсел Кроу, Марк Стронг, Оскар АйзъкНяколко терористични акта един след друг на различни точки в света карат ЦРУ да смята, че зад тях стои организацията на Ал Салийм. Агент Роджър Ферис е натоварен със задачата да замине за Йордания и да се внедри в мрежата на Салийм, за да се намери начин за елиминирането на терориста. Задачите и действията на Фарис са контролирани от шефа му Ед Хофман, който има опит като агент на ЦРУ в Близкия изток. На терен Ферис пък може да разчита на Хани Салаам, който е служител на йорданското разузнаване. Скоро Ферис ще разбере, че не може да вярва на никого, особено на Хофман, който явно има друга цел, освен залавянето на Салийм.HBO ДОКУМЕНТАЛНО КИНО: „БЕЗ ЦЕНЗУРА”ПРЕМИЕРА30 септември, четвъртък от 22:35СЕПТЕМВРИЙСКИ БРОЙThe September Issue документален, САЩ, 2009реж. Ер Джей КътлърАнна Уинтур, легендарният главен редактор на модната библия Vogue през последните 20 години, е една от най-важните фигури в модната индустрия. Скрита зад слънчеви очила и каменното изражение, тя никога не е позволявала на някого да наблюдава създаването на поредния брой на списанието. До сега. Режисьорът Ер Джей Кътлър надниква зад желязната завеса на Уинтур, за да направи достояние на милиони интересуващи се от мода по света какво е да създадеш септемврийския брой – най-обемния, пълен с информация и анализи и чакан от всички дизайнери брой на Vogue, своеобразната модна библия за година напред. Във филма на Ер Джей Кътлър Уинтур се оказва не толкова студена, а екипът й – изпълнен със страст към модата и респект към главната редакторка. Интересни са отношенията между Уинтор и арт директора на Vogue Грейс Кодингтън, двете работят заедно вече две десетилетия, а работата им ги прави колкото партньори, толкова и хора в конфликт. Филмът ни води зад кулисите на модните седмици в САЩ и Европа, на шутинг сесии и срещи при затворени врати, по време на които се определят тенденции за следващия сезон.HBO СЕРИАЛПРЕМИЕРА1 октомври, петък от 21:40 – 4. сезон, 9. епизод1 октомври, петък от 22:35 – 4. сезон, 10. последен епизодДИНАСТИЯТА НА ТЮДОРИТЕThe Tudors исторически сериал, САЩ / Ирландия / Канада, 20104. сезонс Джонатан Рис Майерс, Хенри Кавил, Антъни Бропи, Натали Дормър, Макс БраунЗаключителният сезон на сериала ни води през последните години от царуването на една от най-ярките фигури в английската история. Въпреки че е на власт от много години и би трябвало да са чувства удобно със статута и позицията си, животът (както и позицията му на трона) на Хенри VIII са все така бурни и изпълнени с противоречия, както в началото на управлението му. Макар да наближаваме края на живота на Хенри, темпото не намалява. Вместо да заглъхне тихо, царуването му приключва с гръм и трясък. Той е по-възрастен, но все още е в средата на 40-те. Освен това е болен, но най вече е изпълнен със страхове и опасения, когато се жени за много по-млада жена, която няма правото да бъде кралица. В същото време започва и война. По това време той се жени отново, за последен път, за жена, която е достатъчно умна за кралица, но народът я смята за еретичка и иска екзекуцията й.HBO И ОЩЕ НЕЩОПРЕМИЕРА30 септември, четвъртък от 21:05ДЕСЕТИЯТ КРЪГThe Tenth Circleтрилър, Канада, 2008реж. Питър Маркълс Кели Престън, Рон Елдард, Джейми Джонстън, Майкъл Райли, Британи РобъртсънСемейство Стоун води почти идиличен живот. Даниъл Стоун е автор на комикси, а Лара Стоун е преподавател в колежа. Дъщеря им Трикси е красива и супер популярна в училище. Когато Трикси обвинява бившето си гадже Джейсън, че я е изнасилил, спокойствието на семейство Стоун е прекратено. Няколко дни по-късно Джейсън е мъртъв – очевидно се е самоубил. Само че обвиненията на семейството карат полицията да се съмнява. Как тримата ще се справят с истината? И докъде може да стигне един баща, за да отмъсти, когато детето му е наранено? Филмът е по едноименния роман на Джоди Пико “Десетият кръг”.HBO И ОЩЕ НЕЩОПРЕМИЕРА2 октомври, събота от 21:05АВГУСТAugustдрама, САЩ, 2008реж. Остин Чикс Джош Хартнет, Наоми Харис, Адам Скот, Рип Торн, Дейвид БауиЗапознайте се с Том Стърлинг – изпълнителен директор на Landshark – революционна онлайн компания, която ще го направи милионер. Поне, ако успее да остане на повърхността в стагнацията на пазара. На хартия, Том има всичко – бърза кола, просторен апартамент и иновативен бизнес. Той има стил, чар и его с размерите на Манхатън. Самоувереността му е достатъчна да мине през важна среща с някои от най-големите инвеститори на Уолстрийт, без да има ясна концепция какво ще поиска и какво ще им предложи; да изнася реч пред най-умните хора в индустрията, без да се подготви за нея; и да си купи суперскъп частен самолет, който ще струва милиони на месец, преди компанията му дори да е пуснала продукта си на пазара. Когато се случва финансовата криза, Landshark потъва бавно, но сигурно. Внезапно Том трябва да приеме някои неприятни факти – арогантността му е отблъснала най-близките му, включително брат му Джошуа, който е автор на иновативната технология на Landshark. Бившето му гадже Сара, което той още обича, ще му покаже егоистичното същество, в което се е превърнал.HBO COMEDY СЕРИАЛПРЕМИЕРАОт понеделник до сряда от 21:3027 септември, понеделник от 21:30 - 1. сезон, 10. епизод28 септември, вторник от 21:30 - 1. сезон, 11. епизод29 септември, сряда от 21:30 - 1. сезон, 12. епизодСРЕДНОСТАТИСТИЧЕСКО СЕМЕЙСТВОThe Middleкомедиен сериал, САЩ, 2009реж. Джули Ан Робинсънс Патриша Хийтън, Нийл Флин, Чарли Макдърмът, Идън Шер, Атикус ШафърФранки Хек е супергерой. Поне така й се струва понякога, която успее без всякакви произшествия да изпрати трите си деца на училище. На средна възраст, от средната класа и живееща по средата на САЩ, тази леко невротична жена и работеща майка се опитва да използва чувството си за хумор, за да успее да запази семейството си функциониращо ден след ден. Тя работи в единствената автокъща в града, а съпругът й Майк е шеф на местната каменоломна. Във времето, когато не са на работа и не осигуряват вечерята от фаст фууд пред телевизора, Франки и Майк отглеждат трите си деца с любов и практичност. Ексел е най-големият, който има способността да вбесява всеки в семейството. Средното дете е Сю – също тийнейджърка, която има удивителната способност да се проваля във всичко, с което се захване. Брик е най-малкият син – странно хлапе, чийто най-добър приятел е неговата раница. HBO COMEDY ФИЛМПРЕМИЕРА2 октомври, събота от 10:45 / 17:40ОЗВУЧЕН НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИКСПЕЦИАЛЕН ОТРЯДG-Forceфантастична комедия, САЩ, 2009реж. Хойт Ийтманс Бил Най, Никълъс Кейдж, Пенелопе Крус, Сам Рокуел, Стив БушемиАмериканското правителство е разработило специална секретна програма, която се занимава с обучение на животни в шпионаж. И по-конкретно на морски свинчета, въоръжени с най-модерните технологии. Това са Даруин - командирът на отряда, Бластър - шантав оръжеен експерт и Хуарес - специалистът по бойни изкуства, освен това секси мацка. Тримата имат и стабилни помощници – мухата-разузнавач Муч и къртицата Спекълс – факир с информационните технологии. Когато обаче програмата е закрита, морските свинчета са пратени в зоомагазин точно, когато Америка най има нужна от тях. Луд милиардер планира да унищожи планетата... за забавление, а тези животни герои са единствените, които могат да го спрат. Добрата новина е, че за тях клетките в зоомагазина са детска игра. Скоро Даруин, Бластър и Хуарес, заедно с вярното си подкрепление и още няколко обитатели на зоомагазина ще трябва да спасят Земята. HBO COMEDY ФИЛМПРЕМИЕРА3 октомври, неделя от 14:35 / 21:25ОЗВУЧЕН НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИКВ НЕБЕТОUpанимация, САЩ, 2009реж. Пийт ДоктърКарл Фредриксен от дете мечтае да види джунглите на Южна Америка. Сега той е вече на достолепните 78 години и решава, че е крайно време да осъществи мечтата си. Той е продавач на балони, затова идеята, която му хрумва е да завърже хиляди балони с хелий за малката си къща и да потегли към екзотичния континент. Точно в деня на тръгването му обаче 8-годишният Ръсел, дете с наднормено тегло и скаут, е решил да се качи тайничко на верандата на Карл. Така той се оказва част от хвъркатото приключение с или без одобрението на възрастния човек. Това е първият филм на Pixar, в който компанията използва 3D технологиите.CINEMAX ФИЛМПРЕМИЕРА1 октомври, петък от 21:00МЪЖЪТ, КОЙТО ИСКАШЕ ДА БЪДЕ КРАЛThe Man Who Would Be Kingприключенска драма, Великобритания, 1975реж. Джон Хустънс Шон Конъри, Майкъл Кейн, Кристофър Плъмър, Саид Джафри, Шакира КейнФилмът е по едноименния разказ на Ръдиард Киплинг и започва именно с персонажа на автора (в ролята е Кристофър Плъмър), който работи по свой ръкопис. Самотата му е прекъсната от пристигането на размъкнат и буен непознат, който се оказва неговия някогашен приятел Пийчи Карнахан. Киплинг слуша с удивление приключенията, които Пийчи му разказва. В тях, освен него, участва и Даниъл Дравот. Двамата измамници са проверили всички схеми, по които могат да печелят пари. Една от тях ги води в отдалечен град в източен Афганистан. Там, с честни и не толкова почтени методи, Даниъл се представя за превъплъщение на Александър Велики, за да може да обяви много от богатствата в града за свои. За нещастие, в някакъв момент Даниъл сам започва да вярва на лъжите си, което се оказва пагубна както за него, така и за приятеля му Пийчи.CINEMAX ФИЛМПРЕМИЕРА2 октомври, събота от 21:00ЛЮБОВ И НЕДОВЕРИЕLove & Distrustдрама, САЩ, 2009реж. Дейзи Джили, Дарси Юл, Ерик Кмец, Уорнър Лафлин, Диан Валънтайнс Робърт Патинсън, Сам Уортингът, Джеймс Франко, Талула Райли, Робърт Дауни-младши, Джеймс Камерън“Любов и недоверие” е съставен от 5 кратки филма. В “Лятната къща”17-годишната Джейн е във Франция на посещение при леля си през лятото на 1969 г., след като е оставила гаджето си Ричард, който й е изневерил. Внезапно той се появява там с надеждата да я спечели отново. В “Сини полюси” действието се развива в Австралия през 1974-а. Либи е хипи, което бяга от провалила се връзка. На стоп я качва фермера Майлс. Когато двамата отсядат в мотел, Либи чете дневника на Майлс и остава потресена. В “Скакалецът” Травис се крие зад технологията като телефони и компютри, за да избегне емоционално взаимодействие със света. Тери пък се крие зад грима, високите токчета и проституцията. Животите им се сблъскват за кратко. В “Стотинки” Шарлот е сервитьорка и самотна майка, която би направила всичко за дъщеричката си Джени. Затова, когато детето й е отвлечено и от нея се иска голяма сума пари, единствената надежда на Шарлот се оказват клиентите й. “Автомотиви” пък представлява импровизирана антология на хората и техните коли, в която участват Робърт Дауни-мл. и Джеймс Камерън. ... още »