Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
На 26 октомври 2010 (Димитровден) „Мисия Лондон” излиза на DVD. Феновете на филма ще могат да го закупят, придружен от много бонус материали, в специализираните магазини в цялата страна или да го поръчат на официалната страница на „Мисия Лондон” www.mission-london.com.Димитър Митовски, Алек Попов, Юлиан Вергов и Ана Пападопулу ще зарадват всички почитатели на филма с присъствието си в The Mall – магазин “Public” (на етаж 0 в търговския център) - 26 октомври, от 19:30 часа, където ще раздават автографи.Звездното присъствие от „Мисия Лондон” ще продължи в същия магазин с Любо Нейков, Павел Чернев и Андреа на 30.10.2010 от 19:30 ч., а Коцето Калки и Ернестина Шинова ще бъдат там на 31-ви октомври, 16 часа.На 6 ноември в “Public” Димитър Митовски, Орлин Горанов и Коцето Калки ще се посветят на раздаване на автографи от 19:30 ч., а финал на тази инициатива ще сложат гавните герои на „Мисия Лондон” Юлиан Вергов, Ана Пападопулу и авторът на романа и съсценрист на „Мисия Лондон” Алек Попов на 7 ноемрви, 16:00 ч., магазин “Public”, The Mall.„Мисия Лондон” има уникални постижения в съвременната киноистория, като разби досегашните рекорди по посещаемост в киносалоните в България – не само сред българските, но и сред чуждите продукции. От официалното разпространение на филма на 16 април 2010, близо 400 000 души са гледали филма в киносалоните в цялата страна.„Мисия Лондон” е копродукция между Унгария, Македония, Швеция и Англия. Мажоритарен продуцент на филма е „СИА” ЕАД, продуценти са Димитър Митовски и Иван Дойков, с подкрепата на Изпълнителна Агенция „Национален филмов център”. „А+ филмс” разпространява „Мисия Лондон” в България. Филмът е подкрепен и от Загорка, България Ер и KFC. Ставайки основен партньор на най-новия български филм, водещият бирен бранд Загорка стартира своята дългосрочна кампания в подкрепа на киното, с която цели да предлага качествени и неповторими преживявания.Като асоцииран партньор на филма "Мисия Лондон", bTV подкрепя качествените и стойностни български проекти, както в телевизионния ефир, така и в областта на игралното кино. Българският сериал "Стъклен дом", който bTV представя е дело на същия продуцентски екип.Медийни партньори на филма са: списание Програмата, радио FM+ и вестник Уикенд. ... още »
Джеймс Уорлик ще влезе в ролята на американския посланик в понеделник вечер в „Стъклен дом” и ще говори на чист български език.Защо се налага срещата между Камен Касабов и дипломата - какъв е предметът на посещението, каква ще е молбата, която младият мъж ще отправи към него - ще стане ясно утре вечер в епизода.Агент Колев продължава разследването, свързано със заминаването и пребиваването на Камен в Америка. И докато той се рови и се опитва да достигне до информация, зрителите ще видят моментите от миналото, които непрекъснато се връщат в съзнанието на Камен - кошмарни картини за срещите му с хора, места и събития.Кошмарни са нощите и дните за Боряна, която започва да открива все по-странни неща в дома си. Кой стои зад тези шокиращи действия и какво ще предприеме съпругата на Димитър Касабов, ще стане ясно в епизода в понеделник вечер.Междувременно Христо Атанасов, смятайки, че се е отървал от брат си Чарли, и е разрешил всичките си проблеми, ще разбере, че всъщност нещата далеч не стоят така... Проблемите на Атанасов тепърва предстоят, както в бизнеса, така и в семеен план. Една шокираща истина ще го изкара от равновесие - шокираща истина за съпругата му Елена Атанасова. ... още »
Компанията Universal Pictures е подписала договор със сценарист-режисьора на “Сексът и градът” Майкъл Патрик Кинг за заснемането на все още неозаглавена комедия, в която ще участват звездите Мерил Стрийп, Сандра Бълок и Опра Уинфри.Филмът ще бъде ансамблова продукция проследяваща животите на няколко главни герои, работещи в медиите.“Идеята за филма ми дойде докато снимахме втората част на “Сексът и градът” и не знам защо, но веднага се сетих за тези три страхотни актриси. За моя голяма радост, те харесаха идеята и приеха да участват във филма.Да имаш достъп до тези жени, да имаш възможността да им предложиш твой материал и те да кажат “Да” – това е като пътуване през Гръцката митология, срещаш се с една богиня, а после с друга. Това са доказани таланти и факта, ча в момента пиша роли специално за тях ме изпълва с радост. А и ще бъде хубаво да видим отново Опра с голяма роля в игрален филм”, заяви Кинг.Сценарият на филма ще бъде готов през месец януари, и според Кинг снимките ще започнат в началото или края на следващото лято, в зависимост от графиците на останалите актьорите. Стрийп, Бълок Уинфри ще изпълнят главните роли, а до края на годината ще стане ясно официалното заглавие и кои други актьори ще се присъединят към продукцията.Освен режисьор и сценарист, Кинг също така ще продуцира заедно със Скот Стубър (“Човекът-вълк”) и Трейси Фалко (“Комарджии”). Филмът ще бъде копродукция между Universal Pictures и Stuber Picturesр a бюджетът, въпреки участието на големи звезди, няма да надвишава 55 милиона долара.Световната премиера е насрочена за 2012 година. ... още »
След като приключи със снимките на “War Horse”, чиято премиера ще се състои през 2012 година, режисьорът Стивън Спилбърг ще се насочи отново към мащабен проект – апокалиптичния фантастичен екшън “Robopocalypse”. Филмът ще бъде базиран на все още неиздадения роман на автора Даниел Уилсън.Въпреки че книгата ще бъде издадена през месец юни 2011, Спилбърг е официално закупил правата за екранизиране. Режисьорът бил толкова впечатлен от материала, че работата върху бъдещата продукция започнала още през месец март тази година, докато романът бил в начален стадий. А екипите по визуални ефекти от компанията Industrial Light & Magic вече работят върху някои от по-мащабните сцени, които ще бъдат представени във филма.Сценарист на “Robopocalypse” ще бъде Дрю Годард, известен с работата си върху “Чудовищно” и неговото предстоящо продължение. Сценарият се пише в момента под пълна секретност и намерението на Спилбърг е да не разкрива никакви детайли свързани с главните герои и препятствията които ще срещнат. Единственото което се знае за проекта е че в основата на сюжета ще бъде борбата на човечеството срещу разбунтували се роботизирани машини.Според представител на студиото DreamWorks, филмът ще представлява “впечатляваща комбинация между “Трансформърс” (на който Спилбърг е продуцент) и “Терминатор”, и именно големия успех на поредицата “Трансформърс” е убедила известния режисьор, че публиката ще откликне на филм разказващ за битката между хора и роботи.“Това е проект, който всички много харесваме и с режисьор като Стивън (Спилбърг) ние сме спокойни, че филмът ще бъде в сигурни ръце. Той е един от малкото хора в бизнеса, които знаят точно какво иска да види днешната публика в подобна продукция”, заяви президента на DreamWorks, Марк Суриан.Официално, снимките на “Robopocalypse” ще започнат през януари 2012 година, а премиерата ще се състои година по-късно. Продукцията ще бъде финансирана и разпространявана от Touchstone Pictures и DreamWorks Pictures, а освен режисьор Спилбърг ще бъде и един от продуцентите.В момента той привършва работата по два филма – “Tin Tin: The Secret of the Unicorn”, който ще тръгне по световните екрани на 28 декември 2011 година и “War Horse”, чиято премиера ще бъде в началото на 2012.Веднага след това, Спилбърг ще се насочи към снимките на “Robopocalypse”. ... още »
От Стефан Димов Филмът започва, като ни представя главния герой - Франк Моузес и застоялия му начин на живот, който никак не го удовлетворява. Той е пенсионер, който се събужда рано сутрин като по часовник, пие лекарствата си, прави упражнения и преглежда пощата. Най-интересната част от деня му е, воденето на жалки разговори по телефона с жена, която никога не е виждал. Сара е служителка в пенсионното му бюро, която обича долнопробни любовни романи и мечтае за динамичен живот.Скоро разбираме, че Франк съвсем не е просто обикновен застаряващ мъж, а жива машина за убиване (бивш агент на ЦРУ за строго секретни операции). Когато трима въоръжени до зъби агенти с черни маски влизат в дома му, за да го елиминират, Моузес се справя с тях за около 10 секунди. След като детронира и останалите трима, Франк се впуска в едно голямо приключение, особено за пенсионер, само че този път местата са разменени. Модерните агенти на ЦРУ, които го преследват безотказно са лошите, но както пазачът на архива казва: „Вече не ги правят такива“.Най-интересен е героят на Джон Малкович - Марвин Богс, един от супер елитните агенти на ЦРУ в миналото, натъпкван ежедневно с ЛСД в продължение на единадесет години. Резултатът – параноичен дядка, живеещ в подземно укрепление. Марвин не ползва нито телефон, нито Интернет и е готов да убие случаен човек, мислейки, че всеки го преследва и се опитва да го предаде. Номинираният за две награди „Оскар” Джон Малкович придава допълнителен колорит на героя с богатата си гама от мимики, изкривено-кисели изражения и строго специфичния си глас. Точно от другата страна е Морган Фрийман и неговия герой Джо Матисън, който е смъртно болен и живее в общество с други пенсионери. Джо е бил ментор на Моузес в миналото, а ролята му във филма е да припомня с умиление доброто старо време. В крайна сметка Джо се превръща в герой, като се жертва в името на старите си приятели. Морган Фрийман влиза в една от най-безличните си роли, като през повечето екранно време по-скоро говори, отколкото играе. Най-добрата му сцена остава тази, в която се появява във филма.Адаптиран по едноименния комикс в три издания, филмът „БСП – Бесни Страшни Пенсии“ е по-скоро за възрастната публика, отколкото за младата. Ритъмът е леко мудничък и динамиката на много места се губи. След екшън епизодите следват ненужно дълги сцени, които ни запознават с останалите герои или ни разясняват ситуацията. Натъпкан с големи имена, включително 93-годишния носител на „Оскар”, Ърнест Боргнайн (отмъкнал наградата вместо Джеймс Дийн през 1956г.), филмът определено е разтоварващ и приятен за гледане. И все пак щеше да е хубаво, ако имаше малко повече забавени кадри и сцени, като стрелящата с картечница Хелън Мирън в подземния паркинг.P.S. – „Интересен“ край в а-ла „Тропическа буря“ стил. Лична оценка – 6/10Оценка в imdb – 7,4/10 (5,936 гласа)Оценка в cinefish – 73/100 ... още »
От Стефан ДимовДокато снима „Факултетът“ (98), Робърт Родригез казва на актьорите си Джош Хартнет и Илайджа Ууд, че усеща как филмите със зомбита ще се завърнат много сериозно в американската киноиндустрия, защото ги няма от толкова много време и той иска да бъде част от това, когато се случи. За това, Родригез започнал да пише „Планета Страх“ (първоначално наречен „Проект Страх“) още през 1998, но написал само 30 страници, когато блокирал откъм идеи. През 2003, след като открили, че той и Куентин Тарантино притежават един и същ постер за двойна прожекция на филмите от 57-ма „Dragstrip Girl” и „Rock All Night”, двамата решили да направят своя две-в-едно филм на име „Grindhouse” (от американските кина, които правели двойни прожекции на най-различни долнопробни жанрови филми от 70-те, според Родригез, постерите за тези прожекции обикновено били много по-добри от самите филми, но те с Тарантино щели да направят нещо повече).Истински Романс (1993)Алабама си прави татуировка на мъжко ангелче „Кларънс“, точно след като той е направил своята с женско ангелче „Алабама“. Кой казва, че романсът е мъртъв? Жесток, уличен, мръсен, кървав, любовен и много много искрен. Това е „Истински Романс“ – перфектна симбиоза между разказ, герои и реплики, които само Куентин Тарантино може да напише + уникалните за Тони Скот острота на действието, отношение към героя, кулминационна престрелка между много хора и силно докосваща те емоция. Сценарият на „Истински Романс“ е първата цялостна творба на Куентин Тарантино - преработка на текста от незавършения му „Рождения Ден на Най-Добрият Ми Приятел“. Той го продава за минималната сума от 50 000 долара на своя приятел (и един от любимите си режисьори) Тони Скот, за да може да финансира „Глутница Кучета“. Въпреки, че Тони променя структурата на филма в последователна и сменя края, защото „.Просто искам да видя как тези хлапета се измъкват“, Куентин не се противи, поради дълбокото си уважение към стила и творчеството на Скот, а лентата остава в историята като една от забележителностите на американското кино от 90-те години. (в моя личен топ 10) Необратимо (2002)Алекс прави най-голямата грешка в живота си, влизайки сама в този червеникаво-мрачен, гнусен подлез, Разказан в обратно-хронологичен ред, филма поставя дълбоки въпроси за стойността на времето, последиците от действията ни и колко необратими са всички те. Натуралистичен до краен предел, „Необратимо“ на Гаспар Ное е сериозно изпитание за всеки зрител. Но докато в началото всичко ти изглежда силно хиперболизирано, с напредване на времето и връщане на действието, екстремната жестокост започва да се вижда правдоподобна. Без да се усеща осезаемо, филма е пълен с дигиталните специални ефекти (добавена кръв, полови органи, невидими преливки между кадрите и т.н.). През първите тридесет минути, като фон е добавен нискочестотен едва доловим 28-херцов звук (подобен на този при земетресения), който причинява гадене и световъртеж. Когато снимките на „Необратимо“ започват, Гаспар Ное разполага със сценарии, състоящ се от ТРИ страници всички диалози във филма са напълно импровизирани.Номиниран за Златна Палма през 2003, dvd изданието на филма гордо заявява, че по време на премиерната си прожекция в Кан, 200 от 2400 души на напуснали залата. Сделката на Доктор Парнасъс (2009)Антон пламенно говори за чудатия свят на Доктор Парнасъс, а материалиста Тони го гледа недоверчиво, мислейки, че всичко е някаква измама. Върхов момент за Андрю Гарфилд във филма. С няколко препратки към „В Очакване на Годо“, магическият реализъм на Тери Гилиъм ни отвежда в света на собствените ни фантазии, обграден от хаос, разруха и вечно продължаващия облог с дявола. Според режисьора, героят на Хийт Леджър (Тони) носи бял костюм, защото той е „белият рицар“, който идва да спаси имагинариума. Импровизирайки половината от комичните си реплики, последните думи който Хийт казва на снимачната площадка са: „Не застрелвай пратеника“ („Don’t shoot the messenger”). По-късно след смъртта му, Джони Деп помолва Тери Гилиъм да добави същата реплика към диалога, без да знае, че Леджър е използвал словата преди това. Смаян от случилото се, Гилиъм отбелязва: „Хийт е все още някъде там. Джони се свързва с него по някакъв начин.“ Умирай Трудно 3 (1995)Оставен насред Харлем с табела „Мразя негри“ и тежък махмурлук, суперченгето Джон Маклейн бързо печели „симпатиите“ на местните. Спасен от магазинера Зевс Карвър, двамата се впускат в изпълняването на безумната игра на име „Саймън Каза“, ръководена от Саймън Грубер, не по-малко злия брат на летящия от небостъргач Ханс Грубер в края на първия филм. При заснемането на филма, надписът на дъската, носена от Брус Уилис е бил „Мразя всички“. При монтажа, той е променен на „Мразя негри“ с помощта на компютърна анимация. Написан от Джонатан Хенсли („Джуманджи“, „Армагедон“), сценарият на филма първоначално е предвиден за екшън с покойния Брендън Лий, след което е щял да се превърне в четвъртата част на „Смъртоносно Оръжие“. Накрая някои от героите са сменени (Зевс е бил жена в оригиналния сценарии) и към действието е добавен обирът на федералния резерв, за да се направи връзка с останалите филми от поредицата.The Limits of ControlМистериозен самотник без име пътува от едно място на друго, изпълнявайки своята неясна мисия, разменяйки кибритени кутии с други хора. Когато пие кафе, той винаги поръчва две еспресота в отделни чаши. Джим Джармуш прави своя абсолютен филм-усещане, препълнен с тайнственост, покъртителна музика, съвършено красиви кадри, множество детайли и абстрактен сюжет в който нищо не е конкретно. С доста препратки към други филми („Дамата от Шанхай”, „Сталкер“, „Дух Куче: Пътят на Самурая“), независимия американски майстор се потапя в атмосферата на финното европейско кино от миналия век и създава филм, които трудно може да бъде разбран и оценен от днешната максималистична публика. ... още »
Смелият режисьорски подход на Вернер Херцог е по-непредсказуем, по-опасен и по-истински от почти всичко останало в съвременното кино. Алигатор, ударен от кола, се гърчи на окървавен път в покрайнините на Ню Орлиънс.Картината е ужасяващо реалистична и нищо не подсказва, че е била заснета с помощта на специални ефекти, нито пък се появи надпис в края, че не са били наранявани животни по време на снимките. Но беше отбелязано, че именно Вернер Херцог е снимал сцените с животни в хаотичния „Лошият лейтенант" с участието на Никълъс Кейдж и Ева Мендес.Във всеки случай не ти се иска да си животно във филм на Херцог. В много малка част от тях липсва сцена, изобразяваща жестокост към животни. В „Агире, гневът Божи" полуделият завоевател антагонист, изигран от Клаус Кински, захвърля маймуна сякаш е обелка от банан. В „Носферату Вампирът" хиляди плъхове са пуснати свободно в Делфт и никой не знае какво се е случило с тях. Да не говорим пък за съдбата на прасето в „Дори джуджетата са били малки".Суровото отношения на Вернер Херцог към природния свят е една от причините той да е един от най-великите режисьори на нашето време. А „Лошият лейтенант" е тримуф на неговия дързък и морално освободен филмов гений. Кой би помислил, че един толкова краен и толкова „европейски" режисьор като Херцог ще направи разтърсващо забавен американски филм без за да противоречи на собствените си възгледи за кино?Филмът е един сюрреалистично комичен портрет на Америка, също толкова циничен и ироничен като класическия „Строшек". Докато в „Злокобен остров" Скорсезе сякаш оставя характерното си Аз на заден план, изглежда че Херцог успява да завладее Холивуд по собствените си правила. Но той винаги е бил по-силен от което и да е студио.Лентите на Херцог са пърформанс в епичен мащаб. Той е режисьорът, който прекара две години в дърпана на лодка през планина; който хипнотизира целия актьорски състав на драма, поставена през 18 век; който прави снимки в западно-африканските укрепления на роби и който пусна сал с маймуни по река в Перу. Всеки един от неговите колосални проекти е заснет с истинска спонтанност и импровизация. Неговото изкуство е парадоксално. Херцог е едновременно романтичен и скептичен, разказвач и груб наблюдател.Той е и пърформанс артист на живо, в неговите интервюта и документални филми. Да бъдеш Вернер Херцог си е цяло преживяване. Първите му епични ленти са заснети през 70-те години на миналия век, в една напълно различна филмова епоха.В последните години името му започва да се споменава отново главно заради документалния му филм „Моят най-добър приятел", проследяващ жестокото му приятелство с актьора Клаус Кински (той дори признава, че е планирал да взриви къщата на актьора), както и заради необикновения "Човекът Гризли", който още веднъж разказва за сложното му отношение към природата. И в двете ленти гласът на Херцог е едновременно тревожен и комичен.Всеки трябва да гледа филмите на Вернер Херцог. Само не оставяйте вашия домашен любимец да гледа.От: Guardian, превод - Яна Пъргова ... още »
В селекцията на фестивалa за независимо американско кино So!Independent ще видите най-доброто от два знакови американски фестивала - Sundance и Tribeca, носители на „Оскар" и хитове от „Берлинале".„Независимите хора навсякъде си приличат, а езикът на киното има способността най-бързо да ги среща. С този първи фестивал хвърляме мост през Атлантика, за да може в една седмица да споделим света с независимите Скорсезе и братя Коен, Катрин Бигълоу и Клинт Истууд", казва Жана Караиванова, изпълнителен директор на „Юнайтед Арт „и директор на фестивала.Публиката на So!Independent ще може да види „Сериозен човек" - най-новия филм на иконите в независимото кино братя Коен. Изключително дързък пък е „Пъти Хил", заснет само с 20 000 долара, но изтръгнал от списание Variety признанието, че това е филм, който въпреки удивително ниския си бюджет си отваря вратите за световна дистрибуция.„Ще гледаме филми, които са различни един от друг, неочаквани и свежи, свободни и вдъхновени", добавя Жана Караиванова. „Американското независимо кино не се финансира с корпоративни средства и е свободно в творческия си избор".Многократните носители на „Оскар" Мартин Скорсезе и Клинт Истууд ще се представят в неочаквана светлина - Скорсезе ще разведе публиката из света на любимите му филми в „Пътешествие с Мартин Скорсезе през американското кино", а Клинт Истууд ще разкрие страстта на живота си в „Пиано блус".Митичната издателка на списание Vogue и най-влиятелна жена в света на модата - Ана Уинтур, е главен герой в уникалния документален филм „Септемврийският брой". Един задълбочен, смешен и изненадващ поглед върху Ана Уинтър и нейния самоотвержен екип от редактори, докато създават тази задължителна Библия на модата. Скандалният „Петрол" на Джо Бърлинджър показва как добиването на петрол може да унищожи цяло населено място...Фестивалът ще бъде открит със „Стръкчета трева", в който Едуард Нортън е неузнаваем в двойната роля на себе си и своя близнак.Освен това режисьорският дебют на Тим Блейк Нелсън е заснет не къде да е, а в... България.So!Independent ще бъде закрит от безспорния победител на американското кино за 2010 г. „Войната е опиат" - носител на 6 награди „Оскар", включително за най-добър режисьор на Катрин Бигълоу - първата жена, която печели тази награда в 81-годишната история на отличията на Академията.Фестивалът за независимо американско кино So!Independent ще се проведе от 5 до 11 ноември в кината Cineplex, Дом на киното и Люмиер ... още »