|
ИНТЕРВЮТА
|
Илиян Джевелеков е режисьор, съсценарист и продуцент на “Love.net”. Роден е през 1966 г. в Пловдив. Учил е психология в СУ „Св. Климент Охридски”, но завършва и кино и ТВ режисура в НАТФИЗ. Още като студент работи като режисьор в Студентска програма “КУ-КУ” . През 1993 г. филмът на Илиян Джевелеков “Искам да съм свободен” печели награда за най-добър късометражен филм на Международния филмов фестивал “Златна роза” във Варна.През 2001 г. заедно с Матей Константинов и Георги Димитров създава продуцентска компания “Мирамар Филм”, която днес се нарежда сред водещите производители на документални и игрални филми, както и на ТВ реклами в България. Илиян Джевелеков е режисьор на десетки рекламни клипове и на документални филми. Премиерата на последния му документален филм “Куба е музика” беше в рамките на София Филм Фест през 2009 г. и след това участва в редица международни фестивали и пазари. “Дзифт” (2008) на режисьора Явор Гърдев е продуцентският кинодебют на Илиян Джевелеков. Филмът получи наградата „Сребърен Свети Георги” на Московския кинофестивал, „Златна роза” на фестивала на българското кино във Варна и след това участва в много престижни международни фестивали. Филмът е продаден в САЩ, както и в много европейски държави. “Love.net” e режисьорският кинодебют на Илиян Джевелеков. Идеята за филма се ражда през 2004 г., а от 2007 стартира сериозната работа по подготовката му. Как се промени вашето лично интернет общуване покрай работата ви по филма? Стана ли по-интензивно, или преценихте, че не е толкова важно?Затруднява ме въпросът, защото ние се бяхме потопили дотолкова в тези сайтове за запознанства, че професионално се занимавахме само с тях. Бяхме изцяло отдадени на проекта, особено когато направихме акцията „Да направим филма заедно” в един от сайтовете за запознанства. Получавахме стотици писма на ден с различни лични истории и не съм правилният човек, който да отговори на този въпрос, защото аз бях в интернет постоянно, но професионално.Как подбрахте актьорския състав? От персонажите в сценария ли изхождахте, търсейки подходящи да ги изиграят актьори, или нагодихте някои от персонажите към актьорите?С изключение на героите, които играят Христо Шопов и Захари Бахаров, за останалите персонажи е правен кастинг. Със Захари и Христо разговаряхме на етап, на който сценарият все още се работеше. Стиснахме си ръцете и продължихме да пишем сценария със знанието кой какъв персонаж ще изиграе. Това улесни работата ни. Останалите герои, както казах, са намерени с кастинг от Александра Фучанска. От осемте главни персонажа имаме трима дебютанти в киното – Джон Лоутън, Диляна Попова и Лора Чешмеджиева.Защо избрахте точно тази история да разкажете в своя дебют като режисьор в игралното кино? Да се прави кино, особено в България, е изключителен лукс за личния ти живот, за бизнеса ти. Това е трудно и изискващо пълно отдаване занимание. Да се отдадеш напълно на нещо, в чиито качества не си сигурен или не те вълнува, е дълбоко безперспективно. Когато се появи идеята за този филм, да се минава постепенно през етапите на творческия процес, да се получава периодично потвърждение, че интересът е налице, беше ясният знак, че сме нацелили нещо, което ще ни държи мотивирани и с блясък в очите до края. Това беше и причината да искаме на всяка цена филмът ни да бъде смилаем, разбираем, да вълнува и усмихва. Мечтата ни е този филм да бъде обикнат от хората.Ами той е такъв, ако съдя по себе си – и смилаем, и разбираем.Да, искахме да е ясно какво се случва, не да предлагаме някакво сложно изкуство, предназначено за трима човека.Да, но в него има частици сложно изкуство и различни препратки, които, ако човек пожелае, може да проследи и разтълкува в дълбочина сам за себе си.Да, надявам се това да се усети.Как постигнахте баланс между това, което ви вълнува и искате да разкажете в творческо отношение и неизбежната страна на бизнеса – в някои кадри се усеща, че има скрита реклама, така, както вече сме свикнали да виждаме в холивудските филми? Това вече е неизбежна част от филмите, но на вас натежа ли ви? Надявам се, че като краен резултат присъствието на т. нар. product placement да е направен с мяра, дискретно и с вкус. Този въпрос отваря едни други врати. Става дума за следното – направили сме си труда и сме положили огромни усилия да се срещнем с хора от корпорации още на зелено и да ги убедим да участват със свои пари във финансирането на филм, който без тях не може да бъде заснет. Тези хора ни помагат с инвестирането на пари, без да имат никакви големи реални ползи. Не са наясно какво въобще ще излезе от този продукт, колко човека ще го изгледат. А и законодателството е такова, че те няма да имат такива облекчения, каквито са предвидени за хора, спонсориращи изкуство в по-нормалните държави. Ние се гордеем с това, че десетки големи български корпорации ни гласуваха доверие още в началото, заради черните ни очи.Убедителни черни очи имате значи!Ами не знам, но замислете се, рискът е огромен. Ако тези хора видят на финала един много лош резултат, какво се случва? Доверието им ни държа допълнително мотивирани да гоним добър резултат.Вие казахте на пресконференцията, че за вас до момента най-важното е било да завършите филма. И все пак, какъв е първоначалният му старт в кината – само в София ли излиза, каква е стратегията ви за разпространението му?Филмът тръгва на немислимите до преди няколко години 30 екрана. „Дзифт”, за сравнение, стартира на 7. Причината за това беше пълното недоверие на разпространителите към българското кино заради обективните резултати от зрителския интерес. Сега стартираме във всички големи градове, в които има кина. На първи април, премиерната дата на филма, ще бъдем в Пловдив, като една от причините за това е, че в екипа ни има силно присъствие на хора от там, включително и аз. За нас това е сантимент и приятна възможност да се видим със съгражданите си.Интервюто взе Лора Трайкова ... още »
|
|
|
БОКС ОФИС
|
Премиерната комедия “Скок-подскок” застана на първо място в американския бокс офис, с общи приходи от 38,118,000 долара – резултат, който не само надмина очакванията на бокс офис анализаторите, но и превърна “Скок-подскок” във филма с най-успешен премиерен уикенд за 2011-та година.По принцип, семейните комедии се радват на прилични успехи в САЩ, но според наблюдатели, “Скок-подскок” има шансове да се превърне не само в много успешен филм, но и в един от големите комедийни хитове на 2011-та.Спечеленото до момента вече надмина очакванията на Universal Pictures, и до седмица и половина, режисирания от Тим Хил филм ще успее да покрие вложения бюджет от 63 милиона долара.Екшън-трилъра “Първичен код”, в който главните роли се изпълняват от Джейк Гиленхал и Мишел Монаган, заема втора позиция. За премиерния си уикенд, филма е спечелил 15,053,000 долара.Преди премиерата, се появиха съмнения относно възможността на “Първичен код” да привлече по-голяма публика – последните няколко филма на Джейк Гиленхал, включително и “Любовта е опиат”, бяха финансови разочарования, а режисьора Дънкан Джоунс е известен най-вече с независимата продукция “Луна”, която също не успя да привлече американските зрители към кината. Въпреки това, премиерния уикенд на “Първичен код” бе, ако не успешен, то приличен. Филмът няма да се превърне в голям хит, но поне ще успее да покри бюджета си, който се равнява на 32 милиона долара.Хорърът “Insidious” е на трето място в класацията. За първия си уикенд по американските кина, филма е натрупал 13,496,000 долара. Точно както “Паранормална активност”, “Insidious” е заснет с бюджет от малко над един милион долара, което го прави един от най-нискобюджетните филми на всички времена. Но благодарение именно на малкия си бюджет, лентата вече се счита за успешно заглавие.Друго предимство на “Insidious” е и самия режисьор Джеймс Уан, който е познат на почитателите на хорър жанра, като човека, който през 2004-та година даде старта на хитовата поредица “Убийствен пъзел”.Комедийният “Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules”, който миналата седмица заемаше лидерската позиция, сега застава на четвърта позиция, като за близо две седмици е спечелил напълно приличните 38,355,000 долара. Филмът на Дейвид Боуърс нямаше претенции за големи приходи, въпреки че е продължение, и затова успехът му до момента е без съмнение изненадващ.Бюджетът на “Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules”, равняващ се на 21 милиона долара, е вече покрит, а според наблюдатели, приходите ще продължават да се увеличават значително и през следващата седмица.Пети е трилъра с Брадли Купър и Робърт де Ниро, “Високо напрежение”. За трите седмици след премиерата, лентата е натрупала 55,604,000 долара – сума, която е повече от прилична за филм от този жанр, и която затвърждава Брадли Купър като един от най-успешните млади актьори на Холивуд. Смяташе се, че конкуренцията ще засенчи филма на режисьора Нийл Бъргър, но по всичко изглежда, че “Високо напрежение” е успял да намери своята публика. Очакванията са, че продукцията ще завърши представянето си с приходи от около 75 милиона долара.Криминалният “Адвокатът с линкълна” е на шесто място със спечелени 39,637,000 долара, за три седмици по кината. Филмът с Матю Макконъхи и Райън Филипе не разчиташе на голяма рекламна кампания, но това не пречи на лентата да се похвали със стабилни приходи.Основния конкурент на “Адвокатът с линкълна” беше “Високо напрежение” и въпреки че не успя да се представи по-добре от него, спечеленото от филма на Брад Фурман съвсем не е за подценяване.Фантастичната продукция “Sucker Punch: Измислен свят” заема седма позиция, като за десет дни е спечелила 29,876,000 долара. Имайки в предвид големите очаквания и масивната рекламна кампания, резултатите на филма са разочароващи. Малко вероятно е лентата на Зак Снайдър да получи по-голяма подкрепа през следващата седмица.Като се има в предвид и значителния бюджет, който надвишава 80 милиона долара, “Sucker Punch: Измислен свят” е на път да се присъедини към списъка на неочакваните финансови провали на 2011-та година.Анимационният “Ранго”, озвучен от звездата Джони Деп, е на осмо място. Лентата на Гор Вербински се представя напълно според очакванията и приходите, пет седмици след премиерата, се равняват на 113,783,000 долара. Досегашния успех на “Ранго” доказва, че анимационните продукции, които не се разпространяват в триизмерен формат, също могат да привлекат американската публика към кината. До момента по света, “Ранго” е спечелил над 200 милиона долара, и въпреки големия бюджет от 135 милиона, лентата вече се счита за успех.Комедията с комиците Самън Пег и Ник Фрост, “П.О.Л - Пич от Луната”, застава на девета позиция с приходи, три седмици след премиерата, от 31,934,000.От Universal Pictures признаха, че очакванията бяха за по-големи приходи, но въпреки това, филма не се счита за финансов провал. В най-добрия случай, “П.О.Л - Пич от Луната” ще успее да покрие вложения бюджет от 45 милиона долара. Създателите очакват добри приходи и от DVD и Blu-ray пазара.Десети в класацията е фантастичния “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, който за близо един месец е натрупал приходи от 78,466,000 долара.Въпреки силния старт, лентата на Джонатан Лейбесман не успя да привлече по-голяма публика, и по всяка вероятност и въпреки прогнозите, няма да успее да достигне границата от 100 милиона долара. Но независимо от това, филма вече покри бюджета си от 70 милиона долара, а общите световни приходи се равняват на 158,100,416 долара.Бокс офис класация на Северна Америка за периода01 април - 03 април1 Hop - $38.1M / $38.1M2 Source Code - $15.1M / $15.1M3 Insidious - $13.5M / $13.5M4 Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules - $10.2M / $38.4M5 Limitless - $9.4M / $55.6M6 The Lincoln Lawyer - $7.05M / $39.6M7 Sucker Punch - $6.08M / $29.9M8 Rango - $4.56M / $114M9 Paul - $4.33M / $31.9M10 Battle: Los Angeles - $3.5M / $78.5M ... още »
|
|