МАДАМ УЕБ НИ ОПЛИТА В МРЕЖИТЕ СИ ПРЕЗ ФЕВРУАРИ САМО В КИНАТА Ако искате да живеете, трябва да ѝ се доверите
Да опитаме отново. През 2024 година нейната мрежа свързва всички! На 16 февруари, само в кината, Мадам Уеб ще ни запознае с историята на една от най-енигматичните героини от комиксите на Марвел. Филмът е част от популярната Спайдър-мен вселена на Сони, но излиза от рамките на традиционното супергеройско развлечение за големия екран и преобръща до болка познатите жанрови тропи, като наред с визуалния спектакъл предлага напрегнат психологически трилър с вълнуваща драматична история и пълнокръвни герои.
Мадам Уеб ни запознава с Касандра Уеб (в ролята влиза звездата Дакота Джонсън, позната от хитовете Петдесет нюанса сиво, Суспирия, Изгубената дъщеря) – парамедик в Ню Йорк, която след близка среща със смъртта се сдобива с ясновидски способности. Принудена да се изправи срещу мрачни тайни от своето минало, Уеб влиза в контакт с три млади жени, които са свързани по между си и които са предопределени за велики дела в бъдещето... Но само ако успеят да преживеят смъртоносното настояще.
Първият трейлър Мадам Уеб само открехва вратите към света на Касандра Уеб, която се мъчи да овладее силите си и да внесе порядък в силно оплетената си действителност. Запознаваме се и с трите млади жени, впримчени в нишките на провидението, които трябва да се доверят на Уеб, за да се спасят от олицетворението на абсолютното злото, което е по петите им...
Режисьор на Мадам Уеб е С. Дж. Кларксън (Jessica Jones, Vinyl, Anatomy of a Scandal) по сценарий на Мат Сазама, Бъргк Шарплес, Клеър Паркър и С. Дж. Кларксън. Продуцент е Лоренцо Ди Бонавентура, а в ролите са Дакота Джонсън, Сидни Суини, Селест О’Конър, Изабела Мърсед, Тахар Рахим, Майк Епс, Ема Робъртс, Адам Скот и др.
Мадам Уеб свързва всички от 16 февруари само в кината и IMAX.
петък 18. 02.13.45 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 2020, реж. Каутер Бен Хания, 104’ с Яхия Махайни, Моника Белучи Стокхолм – Награда за сценарийНоминация за „Оскар” за международен филм15.45 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 2021, реж. Фернандо Леон де Араноа, 120’ с Хавиер Бардем 6 награди “Гоя” – за най-добър филм, режисура, актьор на Хавиер Бардем, оригинален сценарий, музика и монтажСан Себастиан – Конкурсна програма18.00 ПАМЕТ ЗА НИКОЛАЙ ТОДОРОВ Произведено в Брахицера – 2017, реж. Николай Тодоров, 72’, анимация20.15 Петя на моята Петя – България, 2020, реж. Александър Косев, 90’ с Александра Костова, Алиса Атанасова, Албена Павлова, Юлиян Вергов 3 награди от “Златна роза” – за най-добра актриса на Александра Костова, дебют и диплом за Албена Павловасъбота 19. 02.13.00 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 2021, реж. Фернандо Леон де Араноа, 120’ с Хавиер Бардем15.15 Най-лошата личност на света (Verdens verste menneske) – Норвегия-Франция-Швеция-Дания, 2021, реж. Йоахим Трир, 127’с Ренате Рейнсве, Андерс Даниелсен ЛиеКан – Награда за най-добра актриса на Ренате Рейнсве2 номинации за Европейската филмова награда – за най-добра актриса и сценарий2 номинации за БАФТА – за чуждоезичен филм и актрисаНоминация за „Сезар” за чуждоезичен филм2 номинации за “Оскар” – за международен филм и оригинален сценарий17.45 Петя на моята Петя – България, 2020, реж. Александър Косев, 90’ с Александра Костова, Алиса Атанасова, Албена Павлова, Юлиян Вергов19.30 Дюн 3D (Dune 3D) – САЩ, 2021, реж. Дени Вилньов, 155’ по романа на Франк Хърбърт с Тимоте Шаламе, Ребека Фъргюсън, Оскар Айзък, Джош Бролин „Златен глобус” за музика 10 номинации за “Оскар”, вкл. за най-добър филм 11 номинации за БАФТА, вкл. за най-добър филмнеделя 20. 02.12.30 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 2021, реж. Беноа Жако, 91’ по пиесата на Маргьорит Дюрас с Шарлот Гензбур, Нилс Шнайдер14.15 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 2021, реж. Педро Алмодовар, 123’ с Пенелопе Крус, Милена Смит, Айтана Санчес-Хихон Венеция – Купа „Волпи” за най-добра актриса на Пенелопе Крус 2 номинации за „Златен глобус” – за чуждоезичен филм и музика8 номинации за “Гоя”, вкл. за най-добър филм2 номинации за „Оскар” – за най-добра актриса на Пенелопе Крус и музика16.30 Най-лошата личност на света (Verdens verste menneske) – Норвегия-Франция-Швеция-Дания, 2021, реж. Йоахим Трир, 127’с Ренате Рейнсве, Андерс Даниелсен Лие19.00 Петя на моята Петя – България, 2020, реж. Александър Косев, 90’ с Александра Костова, Алиса Атанасова, Албена Павлова, Юлиян Верговпонеделник 21. 02.12.45 АНАНИ ЯВАШЕВ Малката – 1958, реж. Никола Корабов, 95’ с Румяна Кефирова, Маргарита Илиева, Анани Явашев, Иван Димов14.30 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 2020, реж. Каутер Бен Хания, 104’ с Яхия Махайни, Моника Белучи16.30 Най-лошата личност на света (Verdens verste menneske) – Норвегия-Франция-Швеция-Дания, 2021, реж. Йоахим Трир, 127’с Ренате Рейнсве, Андерс Даниелсен Лие19.00 ЛЮБОВТА ТАКАВА, КАКВАТО (НЕ) Е Три етажа (Tre piani) – Италия-Франция, 2020, реж. Нани Морети, 119’ по романа на Ешкол Нево с Маргерита Буй, Рикардо Скамарчо, Алба Рорвахер, Адриано Джанини Кан – Конкурсна програмавторник 22. 02.12.15 АНАНИ ЯВАШЕВ Дом на две улици – 1959, реж. Кирил Илинчев, 97’ с Анани Явашев, Гинка Станчева, Петър Слабаков14.00 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 2021, реж. Ксавие Джаноли, 149’ по романа на Оноре дьо Балзак с Бенжамен Воазен, Сесил дьо Франс, Венсан Лакост, Ксавие Долан, Жерар Депардийо16.45 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 2021, реж. Фернандо Леон де Араноа, 120’ с Хавиер Бардем19.00 ЛЮБОВТА ТАКАВА, КАКВАТО (НЕ) Е Връзки (Lacci) – Италия, 2020, реж. Даниеле Лукети, 100’ по романа на Доменико Старноне с Алба Рорвахер, Луиджи ло Кашо, Лаура Моранте, Силвио Орландо Венеция – Откриваща гала 3 номинации за „Давид на Донатело” – за най-добра актриса на Алба Рорвахер, поддържащ актьор на Силвио Орландо и адаптиран сценарийсряда 23. 02.13.15 АНАНИ ЯВАШЕВ Последният рунд – 1961, реж. Людмил Кирков, 84’ с Анани Явашев, Адриана Андреева, Валентин Русецки „Златна роза” – Наградата на журито14.45 Останалото е пепел – България, 2020, реж. Георги Костов, 100’ с Асен Блатечки, Диляна Попова, Бен Крос16.45 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 2021, реж. Ксавие Джаноли, 149’ по романа на Оноре дьо Балзак с Бенжамен Воазен, Сесил дьо Франс, Венсан Лакост, Ксавие Долан, Жерар Депардийо Венеция – Конкурсна програма 15 номинации за “Сезар”, вкл. за най-добър филм19.30 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 2021, реж. Беноа Жако, 91’ по пиесата на Маргьорит Дюрас с Шарлот Гензбур, Нилс Шнайдерчетвъртък 24. 02.13.30 АНАНИ ЯВАШЕВ Карамбол – 1966, реж. Любомир Шарланджиев, 84’ с Невена Коканова, Анани Явашев, Евстати Стратев, Елена Райнова15.00 Петя на моята Петя – България, 2020, реж. Александър Косев, 90’ с Александра Костова, Алиса Атанасова, Албена Павлова, Юлиян Вергов16.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 2021, реж. Педро Алмодовар, 123’ с Пенелопе Крус, Милена Смит, Айтана Санчес-Хихон19.00 Дюн 3D (Dune 3D) – САЩ, 2021, реж. Дени Вилньов, 155’ по романа на Франк Хърбърт с Тимоте Шаламе, Ребека Фъргюсън, Оскар Айзък, Джош БролинЦени на билетите за Най-лошата личност на света – 10/8 лв.Цени на билетите за Специален акцент – 10/7 лв. (с един билет - два филма)Цени на билетите за Петя на моята Петя – 9/7 лв.Цени на билетите за Дюн 3D – 8/6 лв.Цени на билетите за Добрият шеф, Изгубени илюзии, Останалото е пепел, Паралелни майки, Сузана Андлер и Човекът, който продаде кожата си – 7/5 лв. ... още »
През 2022 ще видим на голям екран "Батман", "Черния Адам", "Светкавицата" и "Аквамен и изгубеното кралство". Стартираме с "Батман" на 4 март, а билетите са вече в продажба. ... още »
Галерия ,,Синтезис‘‘ и Българска национална филмотекапредставят изложбатаЗВЕЗДИ НА БЪЛГАРСКОТО КИНО1 март – 30 април 2022Откриване: 1 март 2022, 18:00 ч.Куратор: Калин РуйчевГалерия Синтезис и Българска национална филмотека Ви канят на изложбата ,,Звезди на българското кино‘‘. Тя представя специално подбрани портрети на български актьори от съхраняваните в архива на БНФ фотографски негативи от филмови продукции. Колекцията включва над 60 портрета на обичани от публиката актьори като Апостол Карамитев, Гинка Станчева, Георги Калоянчев, Стефан Данаилов, Невена Коканова, Петър Слабаков,Катя Паскалева, Григор Вачков, Георги Георгиев-Гец, Доротея Тончева и др. Те са заснети в периода 1956 - 1972, който е особено плодотворен за българското кино, а кинематографията ни от онова време създава истински ,,звезди‘‘. До навлизането на дигиталните технологии, единствените свидетелства за снимачния процес на българските филми са фотографии с работни моменти, които са ценна част от архива на БНФ. В хода на работата по една филмова продукция, снимачният екип и фотографът на терен лавно са акцентирали върху портретите на актьорите. В изложбата са включени кадри на изявени български фотографи като Лоте Михайлова, Жана Карайорданова, Жени Вълова и др. Като част от съпътстващата програма, във филмотечно кино ,,Одеон‘‘ ще бъдат показани от лентови оригинали осем филма, кадри от които са част от изложбата.Входът за прожекциите ще е свободен!За Българската национална филмотекаБНФ е държавен културен институт от национално значение, отговорен за опазването,реставрирането и обществения достъп до българското филмово наследство. Колекцията ѝ включва над 15 000 български и чужди заглавия. БНФ разполага и с богат нефилмов фонд, който се състои от библиотека с над 10 000 тома книги и списания, 27 000 оригинални плаката, 118 000 фотографии и други документи и материали. Българската национална филмотека е редовен член на Международната асоциация на филмовите архиви (FIAF) от 1959,а от 2019 – на Асоциацията на европейските синематеки (ACE).Събитието е продължение на тематичния модул ,,Кино и фотография‘‘, в който галерия ,,Синтезис‘‘ показва изложби подчертаващи връзката между киното и фотографията.Изложбата се осъществява с подкрепата на Фотосинтезиси в партньорство с 26-ия международен филмов фестивал София Филм Фест. Подбор, дигитализация и фоторедакция Калин РуйчевГрафично оформление Никол ДечеваПревод Боян Ценев, Дарина СтойчеваИзложбените копия са отпечатани от Принт център ФотосинтезисСъпътстваща програма 18 март 2022, 16:00 - 20:00 ч.Библиотека Фотосинтезис * Фокус: Кино и фотографияПрожекции в кино ,,Одеон‘‘(за началните часове на прожекциите следетеседмичната програма на филмотечно кино ,,Одеон‘‘) 03 март 2022Това се случи на улицата (1956), режисьор Янко Янков10 март 2022Тютюн (1962), режисьор Никола Корабов 17 март 2022Двама под небето (1962), режисьор Борислав Шаралиев24 март 2022Смърт няма (1963), режисьори Христо Писков, Ирина Акташева31 март 2022Понеделник сутрин (1966 | 1988), режисьори Ирина Акташева, Христо Писков07 април 2022Шибил (1968), режисьор Захари Жандов14 април 2022ОСМИЯТ (1969), режисьор Зако Хеския21 април 2022Петимата от Моби Дик (1970), режисьори Гриша Островски, Тодор Стоянов ... още »
Изключителният творецЛех Майевски ще бъде част от Международното журии ще получи Специалната наградана София Филм ФестМултиталантът ще изнесе Майсторски клас и ще представи филмите си „Бриджит Бардо завинаги“ и шедьовъра „Мелницата и кръстът“Лех Майевски е поет, медиен артист, писател, филмов, театрален и оперен режисьор, оператор, монтажист, композитор, художник... и продуцент. Неговите видео, филмови и художествени произведения са представяни в различни галерии и музеи по света. Лех Майевски изнася лекции за скрития език на символите в различни университети, колежи и академии по изкуствата.Роден е през 1953 година в Катовице, Полша. Първоначално учи живопис в Академията за изящни изкуства в Лодз, но през 1973 година се премества и завършва режисура в Националното филмово училище. Документалният филм „Grand Hotel“ (1975), заснет по време на следването му, печели голямата награда на Международния фестивал на филмовите училища.Докато е в Полша, Майевски пише и режисира два игрални филма - „Annunciation“ (1978) и „The Knight“ (1980), който „New York Times“ характеризира като „натрапчива, сурова притча, режисирана с увереност. Филмът запазва свободния си, завладяващ визуален стил през цялото време“, а „Лос Анджелис Таймс“ го определя като „красив и мистичен“. През 1982 година Лех Майевски поставя „Одисея“ на Омир в Лондон. Продуциран от Шон О’Кейси и подкрепен от Самюъл Бекет и Джон Клийз, спектакълът се играе на баржа, плаваща по Темза. Лондонският вестник „Таймс“ го определя като „силен театър“.През 1983 година режисьорът заминава за САЩ, където снима „Flight Of The Spruce Goose“ (1985) с участието на Карън Блек, Бетси Блеър и Джордж Ромеро. Майевски базира сценария на първия си роман, публикуван в Полша „Chesnut“. Продуцент на филма е Майкъл Хаусман, създал филми като „Амадеус“ на Форман и „Бандите на Ню Йорк“ на Скорсезе, а премиерата е на фестивала в Кан. През същата година Майевски става член на Гилдията на американските сценаристи и на Гилдията на американските режисьори.През 1986 година Лех Майевски е в Рио де Жанейро, за да разработи сценарий с „най-издирвания човек в света“ - Роналд Бигс, един от извършителите на Големия влаков обир в Англия. Филмът „Затворникът на Рио“ (1989) е базиран на историята за отвличането на Бигс. Маевски е режисьор и изпълнителен продуцент на филма, в който участват Стивън Беркоф, Флоринда Болкан, Питър Фърт и Пол Фрийман. Това е дебютът на Ханс Цимер като композитор на музика.През 1992 година, заедно с Propaganda Films на Дейвид Линч, Лех Майевски продуцира и режисира филма „Gospel According to Harry”, който Пиърс Хендлинг от филмовия фестивал в Торонто нарича „визионерска филмова поема“, а великолепният Виго Мортенсен дебютира в главната роля. Постановката на „UBU REX“ на Пендерецки през 1993 година въвежда Майевски в света на операта и му носи няколко награди, включително „Златна маска“ за най-добра постановка и „Златен Орфей“ на фестивала „Варшавска есен“ през 1994 година. През септември 1995 Полската национална опера открива новия сезон с неговата постановка на „Кармен“ от Бизе, предавана на живо от CANAL+. Престижното списание „Opera International“ посочва тази постановка като една най-добрите оперни продукции в света през 1995.През същата година Лех Маевски е копродуцент на „Basquiat“. Филмът е създаден по разказа на Майевски, режисиран е от Джулиан Шнабел и е награден на филмовия фестивал във Венеция. В него участват Джефри Райт, Бенисио дел Торо, Уилям Дефо, Гари Олдман, Тейтъм О’Нийл, Къртни Лов, Денис Хопър и Дейвид Боуи в ролята на Анди Уорхол. През 2000 година Маевски става член на Европейската филмова академия и започва да снима „Angelus“ - епопея за силезийските миньори, живеещи в окултна комуна. „В „Angelus“ има пречистена аура на красотата, която понякога носи зашеметяващото усещане, че въображението преодолява всички препятствия, - пише „Variety“. - Начинът, по който филмът създава фантастично проектирани и заснети кадри, има почти халюциниращо въздействие върху възприятията“. „Angelus“ печели редица награди, включително приза „Фелини“. През 2005 година са организирани две големи ретроспективи на творчеството на Майевски - в Буенос Айрес, Мар дел Плата и в Лондон, където Британската филмова академия, Riverside Studios и Curzon Cinemas показват филмите му, а художествената галерия Whitechapel - видеоарта му. През 2007 година ретроспективата на Лех Майевски, която започва в МоМА, пътува и до Чикаго, Портланд, Кливланд, Лос Анджелис, Хонолулу, Бъркли и Вашингтон. „Вашингтон Поуст“ пише: „Майевски е блестящ режисьор, чиято призрачна естетика е преработена от жив ум и своеобразно въображение, пречистена и смекчена от историята, и пресъздадена на екрана със строгостта и перфекционизма на художник, който може да извайва замъци от клечки за зъби. В неговите филми големите категории на нашето съществуване - публично и частно, лично и политическо, природен свят и свят, създаден от човека - изобщо не са ограничени, а постоянно се разтварят една в друга“.По време на работата си по „Мелницата и кръстът“ (2011), който ще видим на 26-ия СФФ, Майевски прави ретроспекции на творбите си в Нова Зеландия, където изнася лекция в университета в Кентърбъри на тема „Скритият език на символите в изкуството“. „Още преди да започнат началните надписи, „Мелницата и кръстът“ обещава завладяващо очарование, тъй като Питер Брьогел Старши, великият фламандски художник от XVI век, разговаря със своя покровител Николас Йонхелинк, докато той скицира етюди за подготвяна от него голяма творба. В това пищно и хипнотизиращо изследване на творчеството на един художник и на времето, в което е живял, Майевски представя едно продължително размишление върху самия творчески процес. Не художникът – изкуството е звездата тук, а режисьорът изтънчено пресъздава детайлите му. Той рисува кинематографично. Вдъхновяваща, примамлива медитация за образите и разказите – общата монета на историята, религията и изкуството“, пише за филма „The New York Times“.„The Wall Street Journal“ го определя като „визуално пищна историческа драма. Лех Майевски преоткрива процеса на изработване на платното, използвайки обширна компютърна графика и актьорски състав, за да създаде не само необикновена жива маса на фона на панорамата на Ниската земя, но и да разкаже историите на онези, до които Брьогел се е докоснал и на които е бил свидетел“.През 2019 година излиза филмът „Долината на Боговете“, заснет в Юта, Лос Анджелис, Рим и в замъците на Полша. Лех Майевски е сценарист, режисьор и продуцент. В него той преплита три сюжетни нишки: архаична легенда от племето навахо за богове, заключени в скалите; историята на най-богатия човек на земята, който живее скрит от света и страда от лична трагедия; и историята на разказвача, който работи като копирайтър в компанията на милиардер. Част от актьорския екип са Джош Хартнет, Джон Малкович, Беренис Марло, Джон Рис-Дейвис и Кеър Дълеа. През 2019 година Майевски става и член на Американската академия за филмово изкуство и наука с право на глас, а през март ще е специален гост в София.На 26-ия СФФ ще гледаме и най-новия филм на Лех Майевски „Бриджит Бардо завинаги“ (2021), създаден по романа му „Pilgrimage To The Grave of Brigitte Bardot Miraculous“. Действието се развива в средата на XX век в комунистическа Полша. Адам живее с майка си, която е преследвана от Държавната служба за сигурност. Бащата на Адам се сражава през Втората световна война като пилот в защита на Великобритания и оттогава никой не го е чувал. Не е ясно дали е останал в Англия, или се е върнал и се крие, за да избегне преследване. От него пристигат пакети и пощенски картички, но Адам, който никога не е виждал баща си, подозира, че ги изпраща някой друг. В училище той продължава да мечтае, че един ден баща му ще кацне на спортната площадка в училището със своя Spitfire и ще вдигне прах, от който той ще излезе жив, героичен и величествен. Един ден, докато гледа в киното филма „Презрение“ на Жан-Люк Годар, момчето се пренася в гримьорната на младата Бриджит Бардо и в нейния свят на филмови и музикални звезди...Изключителният Лех Майевски ще изнесе Майсторски клас в рамките на 26-ия София Филм Фест. Визитата му се осъществява в партньорство с Полския институт в София.КОД #КИНО е навсякъде през март! ... още »
С четири номинации за Оскар,„Карай колата ми“ на Рюсуке Хамагучи ев програмата на 26-ия София Филм ФестЗа първи път в историята на Американската киноакадемияедин филм получава номинации за най-добър анимационен, документален и международен пълнометражен филм – „БЯГСТВО“ на Йонас Похер Расмусен ще бъде показан на София Филм Фест като част от партньорството с Наградата LUX на публиката, връчвана от Европейския парламент и ЕФАПреди дни бяха обявени номинациите за наградите Оскар – най-жадуваното отличие в света на киното. Новата творба на Рюсуке Хамагучи бе споменат в четири категории – най-добър филм, режисьор, адаптиран сценарий и международен филм! 2021 година беше изключително силна за японския режисьор – през юни филмът му „Случайност и въображение“ („Wheel of Fortune and Fantasy“) получи втората най-престижна награда на Берлинале „Сребърна мечка – Голямата награда на журито“, а буквално месец по-късно бе премиерата в Кан на следващия му филм „Карай колата ми“ („Drive My Car“) по едноименния разказ на Харуки Мураками от неговия сборник „Мъже без жени“ (2014). Филмът на Хамагучи се оказа един от най-харесваните на фестивала – неслучайно „Карай колата ми“ получава наградата на ФИПРЕССИ, на Екуменическото жури и приза за най-добър сценарий. В ревютата за се споменават безупречните изпълнения на актьорите, както и филигранния сценарий. Две години след внезапната смърт на жена си, уважаваният актьор и режисьор Юсуке Кафуку получава предложение да режисира „Вуйчо Ваньо“ за театрален фестивал в Хирошима. Там той среща Мисаки Уатари – необщителна млада жена, която е разпределена като шофьор на любимия му червен „Saab“ 900… Принуден да се изправи пред болезнени истини от миналото, с помощта на своя шофьор Юсуке разгадава тайните, останали в живота му след неочакваната смърт на жена му. В този роуд муви по разказа на Харуки Мураками пътешествието трябва да помогне за приемането на загубата, в търсене на любов и мир.В програмата на 26-ия София Филм Фест са включени също „Спенсър“ на Пабло Ларейн, удостоен с оскарова номинация за най-добра актриса в главна роля (Кристен Стюарт), както и „Бягство“ на Йонас Похер Расмусен, който е в документалния конкурс на СФФ и вече влезе в историята на киното като първия филм, номиниран за Оскар едновременно в категориите най-добър анимационен, документален и международен филм! Очаквайте скоро повече информация за партньорството между София Филм Фест и Наградата LUX на публиката, връчвана от ЕП и ЕФА. ... още »
Международният конкурс за първи и втори филми на 26-ия София Филм ФестОще четири забележителни творби ще се състезават за Голямата награда „София – Град на киното“ „Нетърпение“ („Time of Impatience“) е турското предложение в тазгодишния международен конкурс. Режисьорът Айдън Орак разказва за две деца от бедно кюрдско семейство от Диарбекир, непокорни братя, които на път за училище всеки ден минават покрай луксозен имот с басейн. Те ужасно много желаят да се потопят в този басейн и с всеки изминал ден желанието им расте, докато не се превръща във въпрос на живот и смърт. Басейнът е ограден с висока стена, с бодлива тел и има охрана - нито един от плановете им не сработва. Двамата братя започват собствена класова война в опит да намерят отговор на въпроса, който ежедневно си задават – „Защо светът е толкова благосклонен към едни и несправедлив към други?“... В копродукцията между Германия и Сенегал „Тубаб“ („Toubab“), дебют на режисьора Флориан Дитрих, се засягат сериозни теми като законите за имигрантите, расизма и хомофобията, а решението за пресъздаване на реалността е през призмата на комедията – дързък ход, който е адресиран към широка аудитория. Сюжетът се завърта около Бабту и неговия приятел Денис – пъвият току-що е излязъл от затвора и жадува да започне живота си „на чисто“, но съвсем скоро отново се оказва във властта на силите на реда и единственият ход, който би го спасил от депортиране, е ако се ожени за човек от Германия. След като нито едно от гаджетата му не се решава на такава сериозна стъпка, Бабту и Денис решават да „опитат късмета си“ в гей-общността и да докажат, че са готови на всичко, за да запазят приятелството си. В „Любовна песен“ („A Love Song“, 2022) на американския режисьор Макс Уокър-Силвърман участват Дейл Дики („Winter's Bone“) и Уес Стъди („The Last of the Mohicans“), носител на почетната награда на Американската киноакадемия за 2019 година. Действието във филма се развива в идиличен къмпинг в планините на Колорадо, където една жена прекарва дните си, слушайки птиците, лови раци от езерото и се опитва да открие станция на старото си радио. Но най-вече тя чака Лито, своя скъп приятел от детството, когото не е виждала от десетилетия. „Любовна песен“ е чиста магия: обикновена, дълбока и изцяло поглъщаща любовна история между двама герои в красотата на пустинята – модерен уестърн, изненадващ и музикален, който ще развълнува публиката по целия свят”, смята Габор Грейнър от „Films Boutique“.Името на Натали Бианкери е познато на българската публика – късометражните й филми са участвали в предишни издания на София Филм Фест, а дебютният й филм „Среднощно“ („Nocturnal“) бе представен в международния конкурс на 24-тия СФФ през 2020 и журито ѝ присъди своята Специална награда. Вторият ѝ пълнометражен филм „Вълк“ („Wolf“) е участвал като проект на 15-ото издание на копродукционния пазар София Мийтингс 2018, където получава Голямата награда „Дани Лърнър“ от филмовото студио „Ню Бояна“. Авторката на филма е поверила главните роли на двама млади актьори - Джордж Маккей и Лили-Роуз Деп, които си партнират по предизвикателен начин. Разказът проследява Джейкъб, който живее с вярата, че е вълк, затворен в човешко тяло. Изпратен в специална клиника, той и останалите пациенти с усещане за „животинска“ същност са подложени на екстремни форми на терапии за „лечение“. Когато той среща тайнствената дива котка, приятелството им се развива в неустоимо привличане и пред него изниква сериозно предизвикателство – трябва ли да се откаже от истинската си същност в името на любовта?!…Пълната програма на филмите в Международния конкурс за първи и втори игрални филми включва:* „Бъди до мен“ („Stand by Me“) – Русия, режисьор Тамара Дондурей;* „Бърлогата“ („The Den“) – Италия, режисьор Бейтриче Балдачи;* „Вълк“ („Wolf“) – Ирландия-Великобритания-Полша, режисьор Натали Бианкери;* „Диви корени“ („Wild Roots“) – Унгария-Словакия, режисьор Хайни Киш;* „Липсващият режисьор“ („The Absent Director“) – Иран, режисьор Арванд Даштарей;* „Любовна песен“ („A Love Song“) – САЩ, режисьор Макс Уокър-Силвърман;* „Мис Осака“ („Miss Osaka“) – Дания-Норвегия-Япония, режисьор Даниел Денчик;* „Нетърпение“ („Time of Impatience“) – Турция, режисьор Айдън Орак;* „Смирен“ („Humble“) – България-Румъния, режисьор Светослав Драганов;* „Соната“ („Sonata“) – Полша, режисьор Бартош Блажке;* „Тубаб“ („Toubab“) – Германия-Сенегал, режисьор Флориан Дитрих;* „Януари“ („January“) – България-Португалия-Люксембург, режисьор Андрей Паунов.Предизвикателствата ни очакват – на #КИНО през март! ... още »