Дом на киното се превръща в Дом на кино класики. От 19 септември ще гледаме филми, които не остаряват. А повод са три годишнини, които не може да пропуснем.
София Лорен и Бриджит Бардо далеч не са просто актриси, звезди или модни икони, а еталон за женска красота. Съвсем скоро те ще празнуват своя 90-годишен юбилей. Ще си спомним и за големия Марчело Мастрояни, от чието рождение се навършват 100 години.
Припомняме си някои от емблематичните роли на трите легенди във филми на Федерико Фелини, Виторио де Сика, Еторе Скола, Луи Мал, Роже Вадим.
Програма: ЧОЧАРКА 19 септември (четвъртък) - 20:00
БРАК ПО ИТАЛИАНСКИ 20 септември (петък) - 16:00
СЛЪНЧОГЛЕДИ (дублирана версия) 20 септември (петък) - 18:00
ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ 20 септември (петък) - 20:00
БОКАЧО '70 21 септември (събота) - 15:30
ЕДИН ОСОБЕН ДЕН 21 септември (събота) - 19:00
ЛУД ЗА ЛЮБОВ 22 септември (неделя) - 15:45
ИСКАТЕ ЛИ ДА ТАНЦУВАТЕ С МЕН? 22 септември (неделя) - 17:15
И БОГ СЪЗДАДЕ ЖЕНАТА 22 септември (неделя) - 19:00
СВЕТЛИНАТА ОТСРЕЩА 23 септември (понеделник) - 17:15
Лентата е с премиерна дата в България: 25.02.2011г.Режисиран от Джос Уайтсел („Агент XXL 2”), „Агент XXL:Еволюция” връща находчивия Агент ХХЛ в играта за трети път. След като племенникът му Трент (Брендън Джаксън) става свидетел на убийство, специалния агент от ФБР Малкълм Търнър (Мартин Лорънс) и седемнадесет годишния му племенник минават под прикритие в изцяло женско училище за изкуства. Двамата влизат в ролите на Биг Мама и Шърмейн, за да намерят доказателства и да заловят убиеца преди той да ги хване. ... още »
Номинираните за “Оскар” актриси Мишел Пфайфър и Хелена Бонам Картър са получили предложения за участие в предстоящия филм на режисьора Тим Бъртън, “Dark Shadows”. Лентата ще бъде пълнометражна адаптация на създадения от Дан Къртис телевизионен сериал със същото заглавие, а в главната роля ще се превъплъти холивудската звезда Джони Деп.Ако всичко протече по план, “Dark Shadows” ще бъде четвъртия игрален филм в който ще си партнират Хелена Бонам Картър и Джони Деп, и втория път, след “Батман се завръща”, в който Мишел Пфайфър ще участва в продукция на Тим Бъртън. Според източници от студиото Warner Bros. Pictures, Пфайфър се е съгласила да участва, но все още не подписала договор. От своя страна, Хелена Бонам Картър все още преговаря с продуцентите.“Dark Shadows”, е описван като комбинация от “Слийпи Холоу” и “Бийтълджус”, ще разкаже историята на богатия вампир Барнабас Колинс (Джони Деп), който отчаяно се опитва да открие отдавна изгубената си любов.Колинс живее в огромно мрачно имение, което много често се превръща в сборище на всякакви свръхестествени същества – вампири, върколаци, призраци, зомбита, вещици и магьосници.Мишел Пфайфър ще изпълни ролята на Елизабет Колинс Стодарт – собственичката на огромната къща и най-могъщата фигура в клана Колинс. Хелена Бонам Картър ще се превъплъти в ролята на доктор Джулия Хофман.Героинята й се сприятелява с обитателите на имението и започва да работи върху лекарство, което ще помогне на Барнабас да притъпи жаждата си за човешка кръв.Освен вече споменатите имена, във филма ще вземат участие и актьорите Джаки Ърл Хейли (“Кошмари на Елм Стрийт”), Бела Хийткоут (“Съседи”) и Ева Грийн (“Казино Роял”).Сценарият е на Сет Греъм-Смит (“Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”) и Джон Аугуст (“Ангелите на Чарли: Газ до дупка”), а продуценти ще бъдат Греъм Кинг (“Кървав диамант”), Ричард Занък (“Чарли и шоколадовата фабрика”) и Дерек Фрей (“Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт”).Снимките на “Dark Shadows” започват след два месеца, а световната премиера ще се състои през 2012-та година. ... още »
Звездата от хитовата поредица “Хари Потър”, Даниел Радклиф, ще подпише договор за участие в комедията “The Amateur Photographer”. Филмът ще бъде базиран на кратката едноименна новела, а нейния създател, Кристофър Монгър, вече е написал сценария и също така ще поеме режисурата.Радклиф, който наскоро приключи със снимките на готическия трилър “The Woman in Black”, вече е провел няколко разговора с режисьора относно необичайния сюжет на “The Amateur Photographer”.В края на миналата година, младия актьор заяви, че след като приключи изцяло с работата си върху поредицата “Хари Потър”, ще се насочи към независимото кино и нискобюджетните продукции. И по всичко изглежда, че Радклиф е бил сериозен в намеренията си – “The Amateur Photographer” ще бъде третия независим филм, след “The Journey Is the Destination” и “The Woman in Black”, в които той ще вземе участие.Действието на лентата ще се развива през 1970-та година, а сюжетa ще разказва за млад мъж (Даниел Радклиф), който е нает да фотографира гражданите на малко градче в техните най-интимни моменти. Изненадващо, никой от жителите не се противопоставя на тази идея, но за сметка на това, необичайното начинание привлича вниманието на полицията.Въпреки че сценария на “The Amateur Photographer” е вече завършен, продукцията е във все още начален стадий, и за момента Даниел Радклиф е единствения актьор, който е потвърдил намерението си да участва.Независимото студио This Is That Productions ще отпусне нужния бюджет, а Тед Хоуп (“В спалнята”), Ан Кери (“Американецът”) и Керън Монтгомъри (“Дневникът на наемния убиец”) ще продуцират филма.Снимките на “The Amateur Photographer” започват през есента в Ню Инглънд, а премиерата е насрочена за средата на 2012-та година. ... още »
Режисьорът Джулиън Темпъл ще заснеме биографична лента за легендата Марвин Гей. Заглавието на филма се колебае между „Midnight Love" или „Sexual Healing".От звукозаписната компания EMI, която притежава правата за разпространение на музиката на певеца, са дали зелена светлина на проекта. Снимките ще започнат по-късно през тази година в Остенд, Белгия, съобщава Screendaily.com.Сценарият ще е вдъхновен от албума „Midnight Love", който Гей записва в Брюксел през 1982 г. г и се явява негов последен преди кончината му през 1984 г. "Sexual Healing" е най-големият хит от този диск.Предишните музикални продукции на Темпъл са документалните ленти „Джо Стръмър: Бъдещето е ненаписано" (2007), "The Filth and the Fury" (2000), посветен на Sex Pistols, "Glastonbury" (2006), документиращ 30-годишнината на най-известния британски музикален фестивал. ... още »
Актрисата Ема Уотсън беше обявена за модна икона на церемонията за наградите на сп. "Ел" в Лондон, съобщи в. "Дейли телеграф".Ема Уотсън порасна пред очите на почитателите си. Участието й във филмите за Хари Потър започна, когато тя беше само на 10 години. Сега тя е на 20 години и има договори с "Бърбъри" и "Ланком". Тя получи наградата си от дизайнерката Вивиан Уестууд.Датската манекенка Хелена Кристенсен получи наградата за изключителен принос към модата. Том Форд спечели приза за водещ световен дизайнер, а 28-годишният Кристофър Кейн беше обявен за британски дизайнер на годината. Шведската актриса Номи Рапас, позната от филма "Момичето с татуирания дракон", спечели наградата за пробив.Наградата за най-добра актриса получи Натали Портман. Тя не присъства на церемонията, защото е в напреднала бременност. БТА ... още »
Режисираният от Виктор Чучков- син, “TILT”, застана на лидерската позиция в българския бокс офис. Премиерната българска лента успя да се пребори с триизмерния “Мечето Йоги” и натрупа напълно приличните 112 178 лева за дните от петък, 11 февруари, до неделя, 13 февруари. Филмът се сдоби с популярност преди премиерата си, благодарение на успешната рекламна кампания, и очакванията бяха за добро представяне в бокс офиса. Но без съмнение може да се каже, че след като успя да попречи на високобюджетния триизмерен филм “Мечето Йоги” да заеме първото място, “TILT” се представи доста по-добре от очакваното.Лентата, с участието на актьорите Явор Бахаров, Радина Кърджилова и Ованес Торосян, се оказа поредното доказателство за възхода и възможността на българското кино да се конкурира с по-скъпите американските и европейски продукции. Разбира се, “TILT” няма да успее да повтори грандиозния успех на “Мисия Лондон”, но независимо от това, със сигурност ще продължава да се представя достойно.На второ място застава новата 3D комедия “Мечето Йоги”. За премиерния си уикенд, филма на Ерик Бревиг спечели 74 591 лева – сума, която за триизмерна продукция може да се нарече разочароваща. Въпреки че анимационните серии са достатъчно познати в България, игралната версия не успя да привлече по-голяма публика, и по всичко изглежда, че няма да бъде запомнена като голям бокс офис успех. По света, “Мечето Йоги” се представя прилично и до момента е натрупал приходи от над 150 милиона долара.Трети в класацията е анимационния “Winx 3D: Вълшебно приключение”, който след две седмици престой в кината регистрира приходи от 133 971 лева. Италианската продукция пристигна в България почти незабелязано и въпреки това, успя да намери своята публика. В последната една година, почти всички анимационни ленти се радват на засилен интерес от страна на българската публика, и в повечето случаи те се представят значително по-добре и от някои високобюджетни игрални филми.Докато в САЩ, в големи хитове се превръщат единствено анимационните продукции на мейджър-компаниите Уолт Дисни и Дриймуъркс, в България шанс за успехи имат както американските анимирани филми, така и европейските. Затова и не е изненада, че в последно време българските дистрибутори разпространяват по кината и по-неизвестни анимации, които в комбинация с модерния в момента триизмерен формат и интереса на българската публика към този вид продукции, гарантират добро представяне в бокс офис класацията.На четвърта позиция се намира комедията "Просто секс". За две седмици по кината, лентата с Аштън Къчър и Натали Портман е събрала приходи от 163 815 лева. Изглежда че след сравнително слабия си премиерен уикенд в България, "Просто секс" е успял да привлече по-голяма публика през втората си седмица. Имайки в предвид спечеленото до момента, филма на Айвън Райтман ще бъде причислен към успешните продукции, които не разчитат на по-високите цени за триизмерна прожекция. До момента по света, комедията е спечелила над 66 милиона долара.Вторият български филм в класацията, “Стъпки в пясъка”, заема петото място с 160 082 лева, спечелени за три седмици престой в кината.Лентата на режисьора Ивайло Христов също се представя достойно и въпреки, че не може да се похвали със силен премиерен уикенд като този на “TILT”, приходите до момента са напълно задоволителни.Премиерната романтична комедия “Как да разбера”, с участието на Джак Никълсън, Оуен Уилсън и Рийз Уидърспун, е на шеста позиция. За първия си уикенд в България, филма спечели 18 608 лева.В САЩ, “Как да разбера” не се представи според очакванията и имайки в предвид огромния бюджет от 120 милиона долара, лентата се счита за финансово разочарование. Изглежда че подобна ще бъде и съдбата му в България, въпреки участието на големи и познати на публиката звезди.Седмото място е заето от триизмерния анимационен филм “Епоха на животните 3D”, който за един месец е натрупал сумата от 187 737 лева. В родната си Германия, продукцията мина по кината почти незабелязано, но за сметка на това се превърна в изненадващ успех в България.Трябва да се има в предвид, че “Епоха на животните 3D”, точно както “Winx 3D: Вълшебно приключение”, не разчиташе на мащабна рекламна кампания и затова постигнатото до момента, макар и не толкова впечатляващо за 3D продукция, заслужава адмирации.Музикалният “Бурлеска”, в който участват Кристина Агилера и Шер, е на осма позиция. За три седмици по кината, филма на режисьора Стийв Антин е спечелил общо 141 814 лева.За продукция от този жанр, тази сума съвсем не е за подценяване и тя доказва че мюзикълите имат своята публика и в България.Високобюджетният “Зеленият стършел” заема девето място с приходи, пет седмици след премиерата, от 262 361 лева. Филмът не се превърна в сериозна заплаха за останалите продукции, въпреки участието на известни актьори и вложения солиден бюджет.Въпреки популярността на героите в САЩ, и там лентата не се превърна в очаквания блокбастър. Но благодарение на общите международни приходи, “Зеленият стършел” успя да покрие бюджета си от 120 милиона долара.На десета позиция е триизмерната анимационна продукция “Рапунцел и разбойникът”, която продължава да трупа приходи. За близо единадесет седмици, озвучения от Манди Мур и Закари Леви филм е спечелил общо 1 229 925 лева.Очаквания бяха за добро представяне, но “Рапунцел и разбойникът” надмина абсолютно всички очаквания и се превърна в едно от най-успешните заглавия разпространявани на кино в България. По света, филма вече може да се похвали с приходи от над половин милиард долара. ... още »
Звездата от “Добри момчета”, Рей Лиота, подписа договор за участие в криминалната продукция “Cogan’s Trade”, с режисьор Андрю Доминик, известен най-вече с филмите си “Чопър” и “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд”.“Cogan’s Trade” ще бъде свободна адаптация на едноименния роман, дело на писателя Джордж Винсънт Хигинс и публикуван за първи път през 1974 година.Главната роля във филма вече е поверена на номинирания за “Оскар” Брад Пит, а освен Лиота, негови партньори ще бъдат Хавиер Бардем, Сам Рокуел, Кейси Афлек, Марк Ръфало и Джеймс Гандолфини. Пит и Афлек ще работят за втори път с режисьора Андрю Доминик, след “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд”.Сюжетът на “Cogan’s Trade” ще разказва за Джаки Коган (Брад Пит) – професионален наемен убиец, работещ единствено за мафията, на когото биват възлагани най-трудните и опасни задачи. След като е извършен мащабен обир по време на игра на покер, и загубите на няколко влиятелни фамилии се равняват на стотици хиляди долари, мафиотските босове се обръщат отново към Коган. Разполагащ с ограничено време, Коган трябва да върне парите и да отстрани отговорните за обира.Рей Лиота ще изпълни ролята на Марк “Марки” Тратмън, човека организирал играта на покер, и един от главните заподозрени за извършването на обира. За момента не се знае в кои роли ще се превъплътят останалите актьори. Според източник близък до проекта, режисьора Андрю Доминик все още не е приключил с кастингите, и намерението му е да привлече още известни имена към “Cogan’s Trade”.Продуцентската компания на Брад Пит и бившата му съпруга Дженифър Анистън, Plan B Entertainment, ще финансира и разпространява лентата, в сътрудничество с независимите студия Chockstone Pictures и The Weinstein Company, а Диди Гарднър (“Жената на пътешественика във времето”), Стийв Шварц (“Пътят”) и Спенсър Силна (“Main Street”) ще я продуцират.Адаптираният сценарий е на Андрю Доминик, а снимките на лентата започват след няколко седмици в Ню Орлиънс.Световната премиера на “Cogan’s Trade” ще се състои в началото на 2012-та година.hollywoodreporter.com ... още »
Йорданка Фандъкова ще връчи Наградата на София на легендата на световното кино на 11 ноември в Зала 1 на НДК„Не обичам Системата на звездите. Аз съм нормален човек. Харесва ми да живея в Европа. Често съм посещавала Холивуд, но никога не съм имала желание да подпиша договор и да се задържа по-дълго там”, споделя италианската кинозвезда от световна величина Клаудия Кардинале.Легендарната актриса пристига като специален гост на юбилейното 15-то издание на Международния филмов фестивал София Филм Фест. На 11 март, на гала прожекция на филма „Гепардът” на Лукино Висконти в Зала 1 на НДК, Клаудия Кардинале ще получи Наградата на София на Столичната община за своя изключителен принос към изкуството на киното.Клод Жозефин Роз Кардинале, по-известна като Клаудия Кардинале, е родена на 15 април 1938 г. в Тунис. На 17 години печели конкурса за най-красива италианка в Тунис и получава пътуване до Венеция по време на филмовия фестивал. Тази победа я кара да се усмихва, когато си спомня, че по онова време едва е говорила италиански. Родителите ù – сицилианци, ù дават френско образование и тя дълго време се възприема повече като франко-тунизийка, отколкото като италианка.По време на едноседмичния си престой си във Венеция, младата Клаудия привлича погледите на италианската филмова индустрия. Първоначално отказва да се снима в киното, защото мечтата ù е да стане детска учителка, но впоследствие нещата се развиват доста бързо.След като прекарва два месеца в световно известното филмово училище „Centro Sperimentale” в Рим, тя подписва договор за 7 години с компанията „Vides”. Успехът е леко вгорчен от факта, че няма право да се омъжва, да си подстригва косата или да напълнява. Все пак, един от продуцентите от „Vides”, Франко Кристалди, става неин ментор и впоследствие получава правото да се ожени за нея!През 1958 г. Клаудия Кардинале изпълнява първата си роля в киното във френско-тунизийската продукция „Goha”, с участието на Омар Шариф. Филмографията ù бързо набъбва, но тя не се ограничава да бъде просто красива актриса. Първият филм, в който изгрява звездата на Клаудия Кардинале, е „I soliti ignoti” - комедията на Марио Моничели от 1958 г.В същия филм участва и още една легенда на италианското кино - Марчело Мастрояни. „Il bell'Antonio” (1960, реж. Мауро Болонини,) и „La ragazza con la valigia” (1961, реж. Валерио Дзурлини) разкриват таланта на Кардинале. В първия тя си партнира с Марчело Мастрояни и това е началото на едно ползотворно сътрудничество.1960 е също така и годината на „Роко и неговите братя” на Лукино Висконти, където ролята ù е малка, но за сметка на това режисьорът ù предоставя златна възможност в „Гепардът” (1963), в който отново партнира на Ален Делон и се среща с Бърт Ланкастър. 1963 се оказва годината на „посвещаването” ù, особено след като Федерико Фелини я кани да се снима в „Осем и половина”. Този филм, поставя акцента на друго качество на актрисата – нейният глас, считан впоследствие за много съблазнителен. Истината е, че от началото на работата си на полуострова до този момент Клаудия винаги бива дублирана, защото италианският ù не е достатъчно добър. Фелини залага на френския ù акцент, чужд и странен на част от публиката, но изключително женствен според самия режисьор.За сметка на това, когато се снима във Франция, не се налага да я дублират. Двамата с Белмондо си поделят славата в „Cartouche” (1962) и се срещат отново през 1972 г. в „La Scoumoune”. Без съмнение Клаудия Кардинале се превръща в истинска международна звезда, сериозна конкуренция на Джина Лолобриджида и София Лорен. През 1962 г. тя участва в „Розовата пантера” (реж. Блейк Едуардс), където партнира на Питър Селърс и отново се оказва дублирана, този път заради колебливия си дебют на английски. Върхът в холивудската ù „забежка” е свързан с жанра на уестърна – „Професионалистите” (1966, реж. Ричард Брукс), където се среща отново с Бърт Ланкастър. Всички ù предричат голяма американска кариера, но Кардинале е твърде привързана към средиземноморските си корени.При все това уестърнът ù допада и това ù носи роля в култовия „Имало едно време на запад” на Серджо Леоне, който въпреки участието на Хенри Фонда, Чарлз Бронсън и Джейсън Робардс си остава италианска продукция.Както повечето актриси от нейното поколение, Кардинале е истинско превъплъщение на образа на новото поколение жени, упорита и бореща се за свободата и независимоста си, както в професионалния, така и в личния си живот.В средата на 60-те години тя напуска продуцента Франко Кристалди, на когото дължи голяма част от кариерата си и се обвързва с режисьора Паскуале Скуитиери. Има две деца - Патрик и Клаудия. От 1989 година се премества да живее в Париж.През 60-те години известните режисьори си „оспорват” присъствието ù в своите филми. Сред имената, с които Клаудия Кардинале е работила, са също Франко Дзефирели, Пиетро Джерми, Чито Мазели, Луиджи Дзампа, Алберто Сорди, Луиджи Мани, Абел Ганс, Анри Верньой, Филип де Брока, Луиджи Коменчини, Хенри Хатауей, към които през следващите десетилетия се прибавят Дамяно Дамяни, Марко Белокио, Марко Ферери, Лилиана Кавани, Жозе Джовани, Йежи Сколимовски и дори Михаил Калатозов.През 70-те актрисата влиза от роля в роля. В „Петролотърсачките” CC се среща за пръв път на екрана с BB. Бриджит Бардо не се поколебава да признае: „Вече знам кой ще ме наследи. Изборът е единствено възможен. След BB идва CC, нали?!”През 1982 г. Кардинале се снима в различни филми с международно участие, сред които най-запомнящи са „Фицкаралдо” на Вернер Херцог, с Клаус Кински, и „Le ruffian”, с Лино Вентура.През следващото десетилетие актрисата се посвещава повече на писането и на театъра и получава множество почетни награди: във Венеция, Париж и Берлин. Появите ù на големия екран стават все по-редки. Извън света на киното, Клаудия Кардинале е социално ангажирана жена, която се бори за правата на жените и през 2000 г. е избрана за Посланик на добра воля на ЮНЕСКО.След доста телевизионни участия в края на ХХ век, актрисата приема да участва във филма на Клод Льолуш „И сега... дами и господа” (2002). През 2009 г. Кардинале се завръща в киното с драмата „Le Fil” на Мехди Бен Атиа, филм който я отвежда в родината ù Тунис и разказва за католичка от средната класа, омъжена за мюсюлманин, а действието се развива през 60-те години.През 2010 г. играе в „Un balcon sur la mer” на французойката Никол Гарсия и явно желанието ù за киноизяви отново се засилва, защото през 2011 г. предстои да се появят два филма с нейно участие, а други два са в процес на подготовка. През над 50 годишната си кариера Клаудия Кардинале заснема 130 филма. Тя получава наградата за най-добра женска роля на фестивала във Венеция през 1984 г. за изпълнението си в „Кларета” на Паскуале Скуитиери.Актрисата има в колекцията си четири награди Давид на Донатело (известни като италианските "Оскари") и четири Сребърни ленти – отличие на Националния синдикат на филмовите жуналисти в Италия. През 1993 г. Кардинале получава във Венеция почетен „Златен лъв”, а през 2002 година получава и почетна „Златна мечка” на Берлинския филмов фестивал.За нейните изключителни заслуги и принос към света на киното, през 2008 година френското правителство удостоява Клаудия Кардинале с най-високата награда на Франция - Ордена на почетния легион.„Станах звезда твърде млада. Нямам заслуга за това, съдбата реши така”, признава великолепната Клаудия Кардинале в автобиографичната си книга „Моите звезди” (издадена на български през 2007 г. от „Колибри”).София Филм Фест изказва специална благодарност на г-н Красимир Иванов и Хемус Филм за осъществяването на това специално събитие! ... още »