Източници, близки до New York Magazine, потвърдиха, че следващия проект на създателя на “Черен лебед”, Дарън Аронофски, ще бъде научнофантастичния трилър “Human Nature”. Сценарият на филма, написан преди повече от 15 години, бе закупен от студиото Warner Bros в началото на тази година, а актьора, носител на “Оскар”, Джордж Клуни, е изразил желание да изпълни главната мъжка роля.По-подробна информация относно проекта не се разкрива, но това което се знае със сигурност е, че известния сценарист и продуцент Акива Голдсман (“Посейдон”), който ще продуцира бъдещия филм, се е срещнал няколко пъти с Дарън Аронофски и Джордж Клуни, и очакванията са до няколко дни, режисьора и актьора да потвърдят официално намерението си да заснемат “Human Nature”.Първоначално, Дарън Аронофски трябваше да поеме режисурата на комиксовия екшън “The Wolverine” с Хю Джакман, но въпреки няколко месечните преговори с продуцентите, режисьора напусна проекта.И въпреки, че “Human Nature” е все още в ранен етап на развитие, от Warner Bros са оптимистични относно проекта, и надеждата е филма, под режисурата на Аронофски, да тръгне по кината в края на следващата година.Сюжетът на научнофантастичния трилър ще разказва за мъж (Джордж Клуни), който, след като е бил криогенно замразен в продължение на няколко години, се събужда само да открие, че светът се е превърнал в място, в което хората биват третирани като роби от по-могъща извънземна цивилизация.Сценарият на “Human Nature” е написан от дебютанта Джеф Уелч, а в момента продуцент-сценариста Акива Голдсман, адаптирал хитовия “Шифъра на Леонардо” за големия екран, работи по някои допълнителни сцени.“Това е проект от изключителна важност за нас. Партньорите ми от Warner Bros са също въодушевени, и всички се надяваме снимките на “Human Nature” да започнат възможно най-скоро”, заяви Голдсман.Продукцията няма да бъде първия път, в който Дарън Аронофски и Джордж Клуни ще работят по научнофантастичен филм – през 2006-а година, Аронофски засне фантастичната драма “Изворът на живота”, а през 2002-а, Джордж Клуни изпълни главната роля в римейка на “Соларис”, дело на режисьора Стивън Содърбърг и продуцента Джеймс Камерън.От Warner Bros вече преговарят с продуцентите на “Human Nature” относно бюджета на филма, а надеждата е, че Дарън Аронофски ще даде старта на снимките в края на тази година.Ако всичко върви по план, премиерата на научнофантастичния трилър ще се състои през есента на следващата година.nymag.com ... още »
Студиото 20th Century Fox публикува в интернет първата официална снимка от дългоочаквания фантастичен филм “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”, чиито режисьор е известния с хита “Неуловим”, Тимур Бекмамбетов. Главната роля, на 16-тия президент на Съединените Щати, Ейбрахам Линкълн, е поверена на 28-годишния Бенджамин Уокър, чието най-известно участие досега е във военната драма на Клинт Истууд, “Знамената на бащите ни”.На снимката от филма може да се види именно Уокър в ролята на президента, който изнася реч пред своите съграждани. Въпреки че продукцията разказва за битката между хора и вампири, от 20th Century Fox ще разчитат на рекламна кампания, чиято цел е да се привлече вниманието на зрителите без да бъдат разкрити най-впечатляващите сцени от филма.“Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири” ще бъде свободна екранизация на изключително популярния едноименен роман на писателя Сет Греъм-Смит, който в случая е и отговорен за сценария на филмовата версия. Действието на триизмерната лента ще се развива по време на Гражданската война, а сюжета ще разказва за опитите на президента Ейбрахам Линкълн (Бенджамин Уокър) и хората от близкото му обкръжение, да отстранят веднъж и завинаги вампирската заплаха, която е надвиснала над САЩ. Към битката, освен войниците, се присъединява и самия Линкълн, чиито майка и дядо са били убити именно от вампири.Режисьорът Тимур Бекмамбетов “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири” ще е един много интересен и мащабен исторически филм, насочен към тийнейджърската публика, и в много отношения ще наподобява “Нощна Стража”. Придържаме се към класическия вид на Линкълн – познатите на всички голяма шапка и брада.”Въпреки че филма все още не е тръгнал по кината, Бекмамбетов не отхвърли възможността да се завърне и за втори филм: “Има само една книга, но светa на “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири” е достатъчно голям да се развие в няколко филма, и затова ако се открие възможност бих направил и продължение.” Освен Бенджамин Уокър, в лентата участват още Мари Елизабет Уинстед (“Умирай трудно 4.0”), в ролята на съпругата на Линкълн, Мери Тод Линкълн, Доминик Купър (“Съзряване”), Алът Тюдик (“Аз, роботът”) и Антъни Маки (“8-ма миля”). Небеизвестният режисьор Тим Бъртън (“Слийпи Холоу”) е продуцент на фантастичния екшън, заедно с Дерек Фрей (“Чарли и шоколадовата фабрика”) и Тимур Бекмамбетов. Снимките на “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири” ще приключат до няколко седмици, а българската му премиера е насрочена за 3-ти август, 2012-та година.nytimes.com ... още »
Преди две седмици Бен Афлек обяви, че няма да участва в лентата на Баз Лурман „Great Gatsby", за да започне работа по третия си режисьорски проект „Argo".Афлек ще режисира и ще участва в трилъра по истински случай, предаде Daily Blam. Историята е базирана на статия от 2007 г. в Wired magazine на Джошуа Биърман със заглавие „Как ЦРУ използва фалшив научнофантастичен номер, за да спаси американци в Техеран".Действието се развива по време на кризата в Иран през 1979 г., при която шестима служители на американското посолство са взети за заложници. Сложната спасителна мисия на ЦРУ дегизира попадналите в капан американци като филмов екип, който проучва места за снимки на измислен сай-фай проект с името „Argo".Филмът напомня за „The Great Escape" и класическите шпионски трилъри от 70-те години. Историята сякаш е извадена от художествен филм и си заслужава четенето. А Бен Афлек може би държи в ръцете си следващия кино хит.Снимките започват през лятото, а продуцент ще е Джордж Клуни. Очаква се „Argo" да излезе по кината през 2013 г. ... още »
Носителят на “Оскар” Мат Деймън най-вероятно ще режисира и поеме главната мъжка роля в драмата с елементи на черна комедия “Father Daughter Time: A Tale of Armed Robbery and Eskimo Kisses”. Сценарият на филма бе закупен само преди няколко дни от студиото Warner Bros за сумата от 800 хиляди долара, и продуцентите се надяват в най-скоро време да започне и подготовката за снимки.Първоначално, Мат Деймън е имал намерение само да участва във филма, но изглежда актьора е харесал сценария достатъчно за да го превърне и в режисьорския си дебют.Информацията относно продукцията е все още оскъдна, и единственото което се знае за сюжета е, че той ще се фокусира върху баща и неговата млада дъщеря, които са отговорни за няколко тежки престъпления, извършени на териториите на три щата. Мат Деймън ще изпълни ролята на бащата, а кастингите за ролята на дъщерята се очакват да стартират до няколко седмици.Деймън нееднократно е заявявал, че сериозно обмисля възможността да се насочи към режисурата. Затова и не е изненадващо, че един от продуцентите на “Father Daughter Time” ще бъде неговия добър приятел Бен Афлек, който направи крачката от актьорството към режисурата с драмата от 2007-а година “Жертва на спасение”. Афлек бе и отговорен за миналогодишния криминален трилър “Градът”, който се превърна в един от изненадващите хитове на 2010-та. “Бен е страхотен режисьор и със сигурност мога да науча много от него”, заяви наскоро Мат Деймън.Сценарият на “Father Daughter Time” е написан от Матю Олдрич, за когото това е втори игрален филм, след екшън-трилъра на Рени Харлин, “Чистачът”. Сценаристът заяви, че въпреки участието на звезда от ранга на Мат Деймън, филма няма да бъде високобюджетен и няма да съдържа типичните за подобен род истории екшън-сцени и преследвания.Матю Олдрич: “Историята е за отношенията между баща и дъщеря, чиито животи се различават от тези на обикновените семейства. Това не е типичния студиен филм. Няма експлозии и ефекти. Става дума за един филм, който съдържа голяма доза черен хумор и чието действие се развива изцяло на пътя, в постоянно движение.”От Warner Bros се надяват да дадат старт на снимките, преди Мат Деймън да се насочи към мащабния фантастичен екшън “Elysium”, чиито снимки се очакват да стартират в началото на следващата година.Освен Бен Афлек, продуценти на “Father Daughter Time: A Tale of Armed Robbery and Eskimo Kisses” ще бъдат Кристофър Мур (“Добрият Уил Хънтинг”) и Дрю Винтън (“Спасяването на редник Райън”).Ако всичко протече по план, продукцията ще тръгне по кината през есента на следващата година. ... още »
Петата част на Последен изход е дебют на голям екран за режисьора Стивън Куейл. Ветеранът сред актьорския състав съставен предимно от млади актьори е Кортни Ванс, познат от сериалите „Закон и ред” и „Спешно отделение” и кино изявите му в „Опасен ум” и „Звездни каубои”. ... още »
Като съвсем нова адаптация на героя, създаден от Робърт Ървин Хауърд през 30-те години на миналия век, Конан Варварина е най-скъпия филм, сниман в България, с бюджет около 100 милиона долара. ... още »
от Александър РайчевПремиерният пост-апокалиптичен фентъзи-хорър „Свещеник” е филм, който е изправен пред трудната задача да се нареди сред малцинството финансово успешни представители на жанра. Като цяло филмите, които ни представят мрачни истории от далечно бъдеще, в което светът е докаран до разруха от самите хора не се радват на особена популярност.Със сигурност най-доходоносното заглавие в това отношение е „Аз съм легенда” с Уил Смит, който донесе на създателите си близо 600 милиона долара. Далеч повече обаче са големите провали, сред които се нареждат „Мисия Вавилон” с Вин Дизел (доказателство, че извън рамките на яростния франчайз не му върви особено кариерата); „Царството на огъня” с Крисчън Бейл и Матю Маконъхи; и безапелационния „призьор” в лицето на Кевин Костнър и неговите „Воден свят” и „Пощальонът” – докато за първия може да се каже, че накрая сметките са излезли нула на нула, то за втория има официално обявени само 18 милиона долара приходи срещу 80 милиона бюджет.При „Свещеник” на помощ са призовани съвременните 3D технологии, които естествено имат за основна цел да изстискат повече приходи благодарение по-високата цена на билета за 3D прожекции. Премиерната дата на филма беше многократно отлагана, което обикновено не е добър знак. В допълнение режисьорът Скот Стюарт и звездата Пол Бетани вече бяха замесени заедно в миналогодишния „Легион”, който е доста сходен като усещане, но за съжаление му липсваше най-вече достатъчно количество качествен екшън.От Screen Gems обаче са се профилирали в нискобюджетния хорър жанр („Подземен свят”, „Заразно зло: Апокалипсис”, „Пещерата”) и явно вярват в даването на втори шанс, така че Стюарт и Бетани са изправени на поправителен изпит и то в сезона на летните блокбастъри. Тези, които са останали разочаровани от „Легион” сигурно едва ли биха искали доброволно същото преживяване отново, но за тяхно успокоение още в началото трябва да отбележим, че „Свещеник” е значително по-добър филм поради ред причини.Този път размахът на историята е далеч по-епичен и не се ограничава до обсадата на забутана закусвалня. В едно измислено бъдеще планетата е почти обезлюдена и безплодна, а оцелелите се крият в мрачни градове, контролирани от Църквата. Избледнява и споменът за войната с вампирите, чиито последни представители са затворени в резервати. Специално обучените и смъртоносни свещеници вече не са нужни и биват презряни от обществото, което са спасили от сигурна гибел. Изненадващо нападение в пустошта обаче повдига наново въпроса доколко вампирите са изчезнали и един Свещеник (Пол Бетани) престъпва повелята на църковния клир и тръгва на опасна мисия, за да спаси племенницата си. На помощ идват наперен млад шериф (Кам Гигандет) и красива, но смъртоносна монахиня (Маги Кю), която преди години се е сражавала рамо до рамо със Свещеника. Следва бясна надпревара с времето, за да бъде спряна заплахата преди вампирите да са превзели градовете на хората.„Свещеник” е кратък и стегнат филм, в който действието се развива доволно динамично. Това е и плюс, и минус. Плюс е за разпространителите на филма, които за времетраенето на „Бързи и яростни 5” или „Карибски пирати 4” могат да предложат цели 2 прожекции на своя филм, което е удобно за тази част от публиката, която не държи да гледа конкретно заглавие и не й се чака непременно за изявения хит. Минус е, защото много от героите не получават достатъчно екранно време, за да развият образите си, като особено жалко е това при основния злодей в „Свещеник.” Карл Ърбан е удачен избор като Черната шапка, но отреденето му присъствие не позволява нещо повече от схематично щриховане на стандартния екранен злодей.Сред положителните страни на филма се нареждат сценографията, операторската работа и музиката, които определено допринасят за една по-грандиозна визия отколкото бюджета на филма предполага. Действието в началото се развива в мръсен и отблъскващ град, който е директно вдъхновен от „Blade Runner” на Ридли Скот. Вече извън града се пренасяме в безплодна пустош, която се простира докъдето поглед стига и напомня за класика в жанра като „Лудия Макс”, а дори и за Татуин от „Star Wars”. За щастие създателите на филма са решили да снимат на истински локации, а не пред зелен екран, което придава по-автентичен вид на крайния материал. Така причудливите скални образувания в Трона, Калифорния, се превръщат в естествен декор и не се налага да бъде измислян компютърен аналог. Музиката на Кристофър Йънг („Спайдърмен 3”, „Отведи ме в ада”) подсилва значително всеки един момент от филма и е сред основните козове на „Свещеник”.Екшън сцените са достатъчно, а хорър елемента не е широко застъпен, така че филмът е напълно подходящ за голям кръг потенциална публика, което явно е било и целта на продуцентите на филма. Постконвертирането в 3D е извършено прецизно и на зрителя е спестено меко казано неприятното преживяване от филми като „Сблъсъкът на титаните.”Въпреки че „Свещеник” отделя прекалено време и внимание на битката с вампирите, то те нито изглеждат като хубавите си братовчеди от тийнейджърски драми под марката „Здрач”, нито са основната заплаха за просъществуването на човешкия род. Тук нощните създания се доближават повече до чудовищата, с които Уил Смит се бореше във вече споменатия „Аз съм легенда”, отколкото на Робърт Патинсън или Том Круз.Истинските чудовища обаче и тук са хората, и в частност Църквата. Цяло чудо е, че истинската църква не е тръгнала на поход срещу филма „Свещеник”, както неведнъж се е случвало с холивудски продукции. И „Страстите Христови”, и „Шифърът на Леонардо” предизвикаха достатъчно полемики, които по-скоро послужиха като безплатна реклама за двата филма. Тук духовенството е представено като безмилостна корпорация, предвождана от маниакален диктатор, която се храни от човешкото нещастие и подхранва страховете на хората, за да й служат раболепно зад стените на малкото останали градове. Главният герой извървява своя път, за да разбере, че не корумпираната и прогнила Църква му е дала силите, които обладава, а те идват директно от вярата му в Бог.Всички ние сме склонни да черпим силите си от заобикалящи ни фактори, като в крайна сметка ставаме зависими от средата, в която живеем и от хората, които ни заобикалят. Но само тогава, когато всичко ни бъде отнето и бъдем изправени до стената, всеки един ще може да разбере какво наистина е способен сам да постигне, вярвайки само на собствените си сили.Защото вярата в Бог не е нищо нито повече, нито по-малко от това да повярваш в самия себе си и да извървиш пътя към своето спасение. Донякъде странно може да звучи подобни по-задълбочени теми да се разглеждат в повърхностно изглеждащия като обикновен хорър филм, но това само може да го отличи от стандартните летни блокбастъри, независимо доколко успешно и задълбочено са разработени темите.Донякъде странно е и как актьор като Пол Бетани изведнъж се ориентира към попрището на екшън звезда. Британският актьор никога не е бил профилиран в точно определен жанр, като кариерата му включва разнообразни заглавия от ранга на „Като рицарите”, „Шифърът на Леонардо”, романтичната комедия „Уимбълдън” и семейната приказка „Мастилено сърце.” Но едва ли някой е очаквал да извае тяло като на Долф Лундгрен и да почне да раздава правосъдие „а ла Нео” в „Матрицата.” Трансформацията му може донякъде да бъде сравнена с прехода на Лиъм Нийсън към по-динамични роли, което е в крак с модерните тенденции в киното силните мъже да не са просто планина от мускули, а да имат и по-интелигетно излъчване. Остава да видим дали Бетани няма да се появи редом до Слай Сталоун в някоя продукция, режисирана от Майкъл Бей примерно. Но пък това последното звучи твърде фантастично дори и за Холивуд, така че ще почакаме, за да видим следващия ход на русолявият актьор.На всеки е пределно ясно, че „Свещеник” не може да си съперничи за вниманието на публиката с дългоочаквани заглавия като „Карибски пирати: В непознати води”, но поне феновете на няколкото жанра, които смесва филмът със сигурност ще останат доволни. А при достатъчно постъпления по всичко изглежда, че тандемът Стюарт-Бетани няма да спре дотук, а ще ни предложи още нови приключения.*Запази вярата – бел. ред ... още »
Триизмерният комиксов екшън на режисьора Кенет Брана, “ТОР: Богът на гръмотевиците”, зае лидерската позиция в американския бокс офис. За първия си уикенд по кината, лентата с Антъни Хопкинс и младия Крис Хемсуърт натрупа 66,000,000 долара – без съмнение, прилична сума, но имайки в предвид, че “ТОР” беше една от най-очакваните триизмерни продукции на годината, този резултат не може да се нарече впечатляващ.Филмът се представи по-слабо от “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, който миналата седмица дебютира с изненадващо добрите за филм, който не се разпространява в 3D формат, приходи от 83,630,000 долара. Въпреки че не се превърна в очаквания огромен хит в САЩ, “ТОР: Богът на гръмотевиците” се представя напълно прилично за първи филм от потенциална поредица, базирана на комикс на Марвел. Филмът е и третото най- успешно оригинално заглавие на компанията, след “Спайдър-мен“ и “Железният човек“.Важно е да се отбележи, че самия Тор не е сред най-популярните комиксови герои в САЩ, и затова бокс офис анализаторите предричат по-добро представяне на филма извън границите на Северна Америка. Изглежда, че и точно това ще се случи – до момента по света, “ТОР: Богът на гръмотевиците” е натрупал над 170 милиона долара, а в България, лентата вече се превърна в най-успешния филм на студиото Марвел.Втори в класацията е екшъна “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, който за по-малко от две седмици спечели 139,853,000 долара. След изненадващо силния си старт миналата седмица, петия филм от популярния франчайз не успя да удържи лидерската си позиция, но за сметка на това продължава да увеличава, и то значително, приходите си. Големият бюджет от 125 милиона долара е вече покрит, и без съмнение, лентата ще се превърне в най-успешното заглавие от поредицата. Дори и в следващите седмици да има спад в посещаемостта, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” най-вероятно ще успее да достигне, и дори надмине границата от 200 милиона долара – сума, която ще постави екшъна с Вин Дизел и Пол Уокър сред най-успешните филмови заглавия на 2011-та година.Премиерната комедия “Jumping the Broom” застава на трето място. За първия си уикенд, филма с Анджела Басет и Пола Патън, е спечелил 13,700,000 долара.За независима продукция, която се сдоби с ограничено разпространение, тези резултати са повече от прилични. За създателите си, “Jumping the Broom” е вече успех – бюджетът от едва 6 милиона долара е покрит, и очакванията са, че филма ще успее да натрупа 30 милиона долара, преди да бъде свален от киноекраните.Романтичният “Нещо назаем” е четвърти, с приходи за премиерния си уикенд от 13,155,000 долара. Филмът с Кейт Хъдсън и Ашли Уилямс дели една и съща публика с “Jumping the Broom”, но разликата е в отделените пари за реклама и снимки.И имайки в предвид бюджета на “Нещо назаем”, който се равнява на 35 милиона долара, може да се каже, че “Jumping the Broom” се представя значително по-успешно. “Нещо назаем” разполагаше със стабилна рекламна кампания, която обаче не бе достатъчна за да помогне на филма в бокс офиса. Въпреки това, световните приходи със сигурност ще успеят до покрият вложените във филма пари.Триизмерната анимация “Рио” е на пето място. За близо един месец след премиерата, лентата е натрупала 114,902,000 долара.Филмът на Карлос Салдана отпадна от челната тройка, но това надали притеснява създателите, защото приходите до момента са повече от задоволителни. Общо по света, “Рио” е спечелил впечатляващите 407,202,000 долара и изглежда, че без проблеми ще достигне границата от половин милиард долара.На шеста позиция е драмата с Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, “Вода за слонове”. За три седмици в кината, филма е спечелил 41,614,000 долара.Режисираната от Франсис Лоурънс продукция стана жертва на прекалено големите очаквания, и въпреки че спечеленото до момента е напълно прилично за филм от този жанр, анализаторите смятат, че филма можеше да се представи значително по-добре, особено като сe има в предвид популярния литературен първоизточник. Все пак, “Вода за слонове” със сигурност не е бокс офис разочарование, и бюджетът от 35 милиона долара е вече покрит. В най-добрия случай, драмата ще може да се похвали с приходи от над 100 милиона долара общо по света.Комедията “Madea's Big Happy Family” е на седмо място, със спечелени за три седмици 46,806,000 долара.Филмът отбелязва поредният голям успех на актьора-режисьор Тайлър Пери, чиито продукции не се разпространяват от големите холивудски студия, но въпреки това успяват винаги да привлекат публика.Бюджетът на “Madea's Big Happy Family” се равнява на скромните 4 милиона долара, които са вече многократно покрити.Тийнейджърската комедия “Балът” е на осма позиция.За изминалите две седмици от премиерата, филма е спечелил разочароващите 7,800,000 долара. Не е тайна, че с тази продукция, от Уолт Дисни се опитваха да повторят успеха на “Училищен мюзикъл” - но съдейки по слабите приходи, младата публика не е била привлечена от “Балът”.Ако се има в предвид бюджета (8 милиона долара), филма няма да се счита за пълен провал, но очакванията на създателите бяха без съмнение по-големи.Деветото място е заето от драмата по действителен случай, “Soul Surfer”, която за близо пет седмици е натрупала 36,679,000 долара. Въпреки тежката конкуренция, филма с Хелън Хънт и Денис Куейд продължава да привлича публика, и много бързо се превърна в един от изненадващите независими хитове тази година.В сравнение с другите филми в класацията, приходите на “Soul Surfer” не са толкова впечатляващи, но като се има в предвид, че филма, с бюджет от 18 милиона долара, бе първоначално предвиден за директно DVD разпространение, представянето му до момента съвсем не е за подценяване.Триизмерният “Червената шапчица: Таен агент 3D” е на десето място, с приходи, две седмици след премиерата, от едва 6,714,000 долара. Изглежда, че звездния актьорски състав, който озвучава анимационната продукция не е успял да привлече повече зрители в кината. Миналата седмица, “Червената шапчица: Таен агент 3D” се превърна в триизмерната продукция с най-разочароващ премиерен уикенд в САЩ, и по всичко изглежда, че лентата ще бъде причислена и към списъка на най-големите финансови провали на 2011-та година. За да бъде покрит бюджета от 35 милиона долара, създателите ще трябва да разчитат на значително по-добро представяне извън САЩ.Бокс офис класация на Северна Америка за периода06 май - 08 май1 Thor - $66M / $66M2 Fast Five - $32.5M / $140M3 Jumping the Broom - $13.7M / $13.7M4 Something Borrowed - $13.2M / $13.2M5 Rio - $8.2M / $115M6 Water for Elephants - $5.6M / $41.6M7 Madea's Big Happy Family - $3.9M / $46.8M8 Prom - $2.42M / $7.8M9 Soul Surfer - $2.1M / $36.7M10 Hoodwinked Too! Hood VS. Evil - $1.88M / $6.71M ... още »