Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Трилърът "Генезис" и драмата за Фейсбук "Социалната мрежа" спечелиха наградите на американската Гилдия на сценаристите, които обикновено показват предстояща победа в съответните категории и на наградите "Оскар", предадоха световните информационни агенции.Сценаристът на "Генезис" Кристофър Нолан получи наградата за оригинален сценарий, а Арън Соркин със "Социалната мрежа" - за адаптиран сценарий.Приемайки наградата си Кристофър Нолан каза, че тя щеше да има повече тежест, ако му беше съперник и "Речта на краля". Филмът, който е с 12 номинации за наградите "Оскар", включително и за оригинален сценарий, не се състезаваше за наградата на Гилдията на сценаристите, защото не отговаря на нейните изисквания.Сценарият на "Социалната мрежа" е по книгата "Фейсбук - милиардери по неволя" на Бен Мезрич. Двете награди бяха връчени на едновременни церемонии в Лос Анджелис и Ню Йорк.Претенденти за наградата за най-добър оригинален сценарий бяха също лесбийската семейна история "Децата са добре", трилърът "Черен лебед", боксьорската сага "Боецът" и драмата "Моля, дайте".В категорията за адаптиран сценарий бяха номинирани уестърнът "Непреклонните", историята за оцеляване "127 часа", комедията "Обичам те, Филип Морис" и трилърът "Градът".Наградите на професионалните гилдии в САЩ обикновено показват кой ще спечели и "Оскар" в съответната категория, защото повечето им членове гласуват и за наградите на Академията за кинематографично изкуство и наука. ... още »
Известният френски режисьор и сценарист Клод Льолуш е звездата на Френския фокус на 15-ия Международен филмов фестивал София Филм Фест. Той ще получи лично Наградата на София на Столичната община за своя принос в киноизкуството.Носителят на „Оскар” и „Златна палма” от Кан за шедьовъра „Един мъж и една жена” (1966), създал над 50 филма в кариерата си, Льолуш не се уморява да разказва впечатляващи киноистории – такъв е и най-новият му филм „Толкова много любов” („Ces amours-la”), който французинът ще представи пред публиката на 15-ия София Филм Фест. Като най-важен елемент в творчеството на Льолуш любовта отново е в центъра на сюжета – героинята му Илва си спомня своята бурна младост и мъжете, които някога е обичала. Прекрасна симфонична музика е фон на спомените за петте големи любови, които е преживяла. Всички тези мъже са били напълно различни, но всеки един от тях е повлиял на нея и на живота й. В крайна сметка може би не Господ е създал жената – всеки мъж, когото тя обича, я пресъздава отново и отново...„Един ден ще направя филм за критиката, когато искам да загубя малко пари”, шегува се роденият в Париж през 1937 г. режисьор. „Филмите са като сперматозоидите – само един на милион успява”, продължава в шеговит дух Льолуш и сякаш сам определя съдбата за своите успели творби.До киното се докосва, когато е едва 8-годишен и получава като подарък от баща си 8-милиметрова камера. С нея бъдещият режисьор започва да снима всичко, което му се струва интересно – съучениците си, училището, преподавателите, приятелите, момичетата, които харесва. В продължение на няколко години Льолуш успява да развие своя усет към киното с тези първи кадри и на 14 с помощта и съветите на един приятел на баща му, той монтира първия си документален филм „Злото на века”, удостоен с Гран При за дебют на кинофестивала в Кан.На 16 години талантливия французин вече режисира реклами и работи в телевизията като щатен документалист. Льолуш заминава да прави кинорепортажи в различни точки на света (в това число и в СССР през 1957). След като снима много късометражни филми за Армейската кинослужба, през 1960 г. Льолуш създава собствена продуцентска компания – „Les Films 13” и заснема първия си пълнометражен филм – „Le Propre de l'homme”, който се оказва финансов и творчески провал. По-успешният „Une fille et des fusils” (1965) е вдъхновен от американските трилъри, докато „Les Grands Moments” (1965) е определен от самия режисьор като „кошмар върху лента”. Отчаян и съкрушен, Льолуш е на път да се откаже от кариера зад камерата. Но една нощ пристига на плажа в Дьовил (Нормандия) и се събужда с изгрева на слънцето и ново вдъхновение, което ражда сценария на „Един мъж и една жена”. „Най-семплото и банално заглавие на света, простичко като самата любов...” През 1966 г. „Един мъж и една жена” печели „Златна палма” в Кан, 2 „Оскара”, общо 42 награди от различни фестивали и се превръща в своеобразно тематично обобщение за киното на Льолуш – мита за вечната любов. През следващите години критиката не винаги е благоразположена към режисьора, но зрителите никога не остават безразлични, а чувствата, пробудени от филмите му варират от възторг до отричане.„Един мъж и една жена” е филм за изгубената любов, за крехката надежда и за съдбата, която има свои планове. Филмът дължи много на Анук Еме (макар че ролята е писана за Роми Шнайдер) и Жан-Луи Трентинян, изпълнителите на главните роли. 28-годишният Льолуш се оставя на въображението си. Двайсет години по-късно то го отвежда до идеята за продължение на филма, но дали е възможно да се предвиди края на история, основана на отсъствието на развръзка... Самият режисьор признава недостатъците на филма, както и фактът, че комфортът по време на снимките и големият бюджет, изиграват негативна роля за качествата на творбата. „Технологията изяжда човещината”, коментира по този повод Льолуш.Автентичната атмосфера, спонтанността на актьорите и виртуозността на снимане като режисьорски метод са запазена марка на Льолуш, независимо дали снима лежерна комедия, социално ангажиран филм, историческа фреска или кримка. Клод Льолуш обожава актьорите и пред камерата му са преминали много от големите звезди на френското кино от класата на Катрин Деньов, Ив Монтан, Жан-Пол Белмондо, Фани Ардан, Жан-Клод Бриали, Анук Еме, Жан-Луи Трентинян и чуждестранни звезди (Джеръми Айрънс, Джералдин Чаплин), но привлича и непрофесионални актьори, някои от тях популярни личности като Бернар Тапи и Патрисия Каас.Важни спирки в изследването на митичната любов са връзката между Едит Пиаф и боксьора Марсел Сердан („Едит и Марсел”, 1983), както и аферата между крадец (Айрънс) и певица (Каас) от „И сега ... дами и господа”, но сантименталната нишка се прокрадва дори във филми-предизвикателства, като осъвременената версия на „Клетниците” (1995), с Белмондо в ролята на Жан Валжан.Френската критика определя „Смелостта да обичаш” (2005) като „нова притча за търсенето на щастие, изградена от песни и емоции с неподправен лиричен и романтичен почерк”. Le Nouvel Observateur определя филма като най-добрата творба на режисьора, а Le Figaro Magazine пише: „Автентичността на диалозите и ситуациите допринася тази драматична комедия да се превърне в един прекрасен филм”. Музиката, издържана в най-добрите традиции на френския шансон, е на известния френски композитор и акордеонист Франсис Ле (който е автор и на музиката към филмите „Един мъж и една жена”).Самият Льолуш казва за филма си: „Смелостта да обичаш” е филм, който трябваше да направя още в началото... В него се концентрирам върху героите, които усещам най-близки – мъже и жени, чиито проблеми се дължат на гордостта. Няма нищо по-интересно за снимане от обикновени хора, на които се случват необикновени неща”, допълва разказа си режисьорът.Докато снима „Булеварден роман” (2007), Клод Льолуш работи под псевдоним и едва след премиерата на филма в Кан разкрива, че той е режисьор. Ролите са поверени на големи звезди на френското кино – Фани Ардан, Доминик Пиньон и Мишел Берние. На Ардан е поверена ролята на популярен автор на криминални романи, за която се носят слухове, че някой друг пише книгите й. Нейната съдба я среща с млада фризьорка, мистериозен непознат, сериен убиец и учител, напуснал семейството си. Техните взаимоотношения се преплитат в неочакван кръговрат, а какви ще бъдат последствията – това трудно може да се предположи...Днес Клод Льолуш е щастлив баща на 7 деца от различни дами на сърцето му, една от любовите на живота му е актрисата Ан Жирардо, с която имат афера по време на снимките на филма “Vivre pur vivre”(1967). Режисьорът участва през 2002 и 2007 година в специалните мултинационални проекти с късометражни творби на известни творци – негова е новелата „Франция” в „11 септември 2001”, а също и новелата „Киното зад ъгъла” във филма-омнибус „Всекиму своето кино”.Ретроспектива с филми на Клод Льолуш ще бъде представена в Дома на киното между 25 февруари и 3 март. ... още »
В интернет бяха разпространени първите официални снимки от снимачната площадка на екшън-трилъра “Contraband”. Лентата, в която главната роля се изпълнява от номинирания за “Оскар” Марк Уолбърг, е свободен римейк на популярния исландски филм от 2008 година, “Reykjavic-Rotterdam”.На снимките се вижда както Уолбърг, така и познатия от “Генезис” актьор Лукас Хаас. Официално, снимките на “Contraband” започнаха преди една седмица, а за режисьор на филма бе избран сценариста и продуцент на оригинала, Балтазар Кормакур.Освен Марк Уолбърг и Лукас Хаас, в лентата участват още Кейт Бекинсейл (“Пърл Харбър”), Джовани Рибизи (“Да изчезнеш за 60 секунди”), Бен Фостър (“Механикът”) и Диего Луна (“Терминалът”).Сюжетът на “Contraband” разказва за бивш контрабандист (Уолбърг), който иска да започне нов живот и да забрави престъпното си минало.Заедно с жена си (Бекинсейл), той се мести в нова къща и започва работа като нощен пазач. Но след неочаквана среща с човек от миналото му, героя на Уолбърг бива въвлечен отново в света на контрабандата и надлъгването със закона.До момента, Балтазар Кормакур е режисирал седем филма, но “Contraband” ще отбележи неговия дебют в холивудското кино:Кормакур: “Основите на режисурата са едни и същи, независимо в коя част на света снимаш. Различното между предишните ми филми и “Contraband” е, че сега разполагам с много повече средства и мога да си позволя да заснема неща, които по никакъв начин не бих могъл да направя с парите които ми се отделяха в Исландия.Но пък отговорността тук е много по-голяма – когато работиш с актьори като Марк Уолбърг, Бен Фостър и Кейт Бекинсейл, трябва наистина да знаеш какво правиш и да си винаги подготвен.”Сценарият на “Contraband” е на Арън Гузиковски, за когото това е първи игрален филм, а продуценти са Стивън Левинсън (сериала “Антураж”), Тим Бевън (“Наистина любов”) и Ерик Фелнър (“Димящи аса”). Бюджетът на филма е 50 милиона долара, а компаниите Working Title Films и Universal Pictures ще поемат световното му разпространение.Снимките на “Contraband” протичат в момента в Ню Орлиънс, а световната премиера на филма е насрочена за 16 март 2012 година.movieweb.com ... още »
По време на интервю свързано с предстоящия филм “Орелът”, чиято българска премиера е на 18 февруари, актьора Чанинг Тейтъм поговори и за два от бъдещите си проекта – екшън-трилъра на Стивън Содърбърг, “Haywire”, и втората част на хитовата фантастична продукция “G.I Joe: Изгревът на Кобра”.Главната роля в “Haywire” е поверена на шампионката по бойни изкуства Джина Карано, а снимките на лентата приключиха преди няколко седмици.Подробна информация относно “G.I Joe 2” не се разкрива, но в началото на тази година стана ясно, че Стивън Сомърс е напуснал официално проекта, и в момента продуцентите търсят нов режисьор.Ето какво сподели Чанинг Тейтъм за двете продукции:В кой филм ще Ви видим след “Орелът”?“Haywire” на Содърбърг. Не съм сигурен, но мисля че ще бъде представен и в Кан. Знам само че има някои несъгласия между Стивън и студиото, заради начина по който той засне филма. Снимките протекоха много бързо и аз си прекарах страхотно - винаги си казвах “Не знам какъв ще бъде филма накрая, но знам че е страхотно да бъда тук”. А и това е Содърбърг. При него няма определен жанр и не можеш лесно да категоризираш филмите му. Той снима по свой собствен уникален начин.В “Haywire” аз съм в ролята на агент от “Блекуотър” (частна охранителна компания), на който е заповядано да отвлече определена личност. Но в един момент всичко се проваля и героинята на Джина Карано бива натопена като човека, който е отговорен за създалата се ситуация.Всъщност филма представлява женски вариант на “Самоличността на Борн”. Съпругата ми не харесва когато казвам, че не си падам по екшън-филми в които жени изпълняват главните роли. Не знам защо, просто не изпитвам интерес да хукна към киното и да гледам такъв филм.Казах “Да ми намерят жена, която буквално може да ме срита и тогава ще започна да гледам тези филми”. И те точно това направиха. Джина беше страхотна и ми хареса да работя с нея. Все още не съм гледал готовия филм, така че нямам търпение да видя как се е получил.Предстои ли Ви да работите по продължения на ваши филми?Да, “G.I. Joe”. Вече знам, че има готов сценарий и в момента са в търсене на режисьор. Всичко свързано с тези големи филми се пази в пълна тайна, но мога да Ви уверя че има сценарий, който е завършен. Все още не съм го чел, но много скоро ще се свържа с екипа, защото наистина искам да знам за какво ще става дума. Знам, че ще има някои значителни промени и филма ще бъде доста по-различен от първата част.Българската премиера на “Haywire” e на 6 май, а продължението на “G.I Joe: Изгревът на Кобра” се очаква да тръгне по световните киноекрани през втората половина на 2012 година.collider.com ... още »
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
от Александър РайчевНавън се усеща като минус 20 градуса, а на вас ви е писнало да се обличате като космонавт в открития космос при всяко излизане от пределите на дома или офиса?Отвсякъде ви заливат „оптимистични” вести за нови цени на ток, парно, вода, хляб, бензин и въобще всичко възможно, което се сетите. Мечтаете за почивка в екзотична дестинация, но в действителност се возите само напред-назад по екзотичните пътища на България.Климатични катаклизми и обществено-политически вълнения заливат света. Ако всичко дотук изброено Ви кара да се чувствате минорно, то програмата на киносалоните в месеца на любовта е точно на обратното мнение.С наближаването на Свети Валентин рязко се покачва предлагането на романтични комедии, което дава възможност на влюбените двойки да избират измежду различни жанрови предложения. Ако сте от зрителите, на които им е втръснало от американски разсъждения по темата за любовта и търсите нещо по-оригинално, то от този петък по екраните може да бъде гледан френския касов хит „Сърцеразбивач”.Алекс Липи (Ромен Дюри) е нещо като братовчед на Джеймс Бонд, изявяващ се на бойното поле на любовните връзки. С помощта на верен и отлично подготвен екип, състоящ се от сестра му и нейния съпруг, Алекс скъсява дистанцията за отрицателно време и убеждава набелязаните мишени от женски пол, че настоящата им връзка не е най-доброто, което заслужават.Тази специфична услуга, предлагана от уверения хубавец и семейството му, намира поредния си клиент в лицето на богаташ, официално занимаващ се с цветарски бизнес, но припечелващ странично от неособено легални дейности. Желанието му е да провали сватбата на дъщеря си Джулиет (Ванеса Паради), но срокът за изпълнение на мисията е силно съкратен предвид факта, че до голямото събитие остават 10 дни.Моралният кодекс на Алекс не му позволява да разделя щастливи двойки, но липсата на пари и дълговете към престъпни фигури ще го накарат да приеме задачата и да попадне във вихъра на шеметно приключение, в края на което самият той може да се окаже с разбито сърце.„Сърцеразбивач” притежава множество козове, с които да ви спечели на своя страна – магнетични централни персонажи; колоритни поддържащи актьори; успешно съчетание на физическа комедия с умело подбран диалог; изключително заразителен саундтрак.Действието се развива основно в китното княжество Монако и гледката му действа особено стимулиращо на фона на зимната обстановка вън от киносалона, така че нищо чудно немалко зрители след прожекцията директно да се упътят към туристическите агенции в желанието си да попътуват в по-топли страни.Филмът печели адмирации и с отдаването на почит към култови културни мигове от 80-те години на миналия век. Препратката към небезивестният филм „Мръсни танци” със сигурност ще зарадва почитателите му, защото финалният танц от класиката с Патрик Суейзи и Дженифър Грей тук умело е пресъздаден от изключително пластичния Дюри и чаровната Паради. В допълнение има сериозна „опасност” дълго след прожекцията на „Сърцеразбивач” да продължите да си тананикате „Wake me up before you go go”, защото главната героиня е непоправим фен на Джордж Майкъл.В родната си Франция филмът донесе близо 40 милиона долара приходи, но по света се представя повече от скромно и до момента бокс офиса е далеч от хонорара, който дългогодишният партньор в живота на Паради получава за своите последни роли. Може би е крайно време Джони Деп да се възползва от световната си популярност и да заснеме един филм заедно с Ванеса, който без съмнение би бил безкрайно любопитно предложение.Ясно е, че Паради не е Камерън Диас, нито Дюри е Том Круз, що се отнася до разпознаваемост от публиката по целия свят. Но именно екранната химия между техните герои е нещото, което издига „Сърцеразбивач” над рутинни упражнения като миналогодишния „Истинска измама”. Ако търсите нещо оригинално, което ще качи искрена усмивка на лицето ви и няма да ви кара да съжалявате, че сте гледали поредното клише в жанра на романтичните комедии, то „Сърцеразбивач” идва точно навреме, за да ви предложи глътка свеж въздух в сезона на грипна епидемия.А при ценовите промоции, организирани вече редовно от всички по-големи кина, приемът му излиза далеч по-евтино от всякакви антибиотици и гарантира добро настроение без странични ефекти. Така че, ако наистина се имате за граждани на ЕС, а не за жители на 51-ия американски щат, заложете на европейското качество и няма да съжалявате. ... още »
Сценарист-режисьорът Роб Зомби, известен с филмите си “Отхвърлени от Дявола” и “Хелоуин”, разкри пред Hollywood Reporter, че вече подготвя следващия си проект – фантастичния филм на ужасите “The Lords of Salem”.Действието на лентата ще се развива в градчето Салем, щата Масачузетс, а сюжета ще разказва за отчаяните опити на неговите жители да оцелеят, след като цялата местност е нападната от призраците на убити преди 300 години вещици.За момента, актьорския състав се пази в тайна, но Роб Зомби обяви, че снимките на лентата ще започнат през пролетта. Продукцията e третия игрален филм, който ще бъде финансиран от новооткритата филмова компания Haunted Movies – първите два са “Insidious”, от създателите на “Убийствен пъзел”, и “The Bay” на режисьора Бари Левинсън.“The Lords of Salem” ще бъде най-мащабния филм на Роб Зомби, а продуцента Стивън Шнайдър (“Паранормална активност”) заяви, че снимките ще протекат изцяло в щата Масачузетс.Шнайдър: “Всички харесваме филми за вещици и демонични същества. А Роб е един от малкото режисьори днес, които могат да се справят с подобна история. Ще снимаме в Масачузетс, което наистина ще допринесе за реалистичната визия и атмосфера на “The Lords of Salem”. Щеше да бъде по-евтино, ако бяхме избрали Канада, но в крайна сметка с партньорите ми решихме да се доверим на Роб и неговата представа за това как ще изглежда филма.”Вече завършения сценарий на “The Lords of Salem” е от самия Роб Зомби, а Стивън Шнайдър ще продуцира заедно с Джейсън Блум (“Феята на зъбките”), Орен Пели (предстоящия “Зона 51”) и Брайън Джоунс (“Skyline”).Премиерата на филма е насрочена за 2012 година.hollywoodreporter.com ... още »
По време на интервю за MTV, свързано с продуцирания от него приключенски екшън “Sanctum”, Джеймс Камерън потвърди носещите се слухове, че звездата Том Круз е изявил желание да участва във високобюджетния триизмерен филм “At The Mountains Of Madness”.Продукцията с бюджет от над 100 милиона долара ще бъде режисирана от мексиканеца Гилермо дел Торо (“Хелбой”), а Камерън ще бъде един от продуцентите.Филмът ще бъде директна адаптация на едноименния роман от 1931 година, дело на писателя Хауърд Ф. Лъвкрафт. Сюжетът ще разказва за амбициозна експедиция до Антарктида, която по случайност открива огромна верига от планини, а отвъд тях, членовете на екипа попадат на невиждани досега форми на живот.След като през месец юли миналата година стана ясно, че Гилермо дел Торо ще режисира филма, се появиха слухове според които неговото желание е главната роля на професор Уилям Дайър (лидера на експедицията) да бъде изпълнена от Том Круз. Но малко след това бе обявено, че от студиото Universal Pictures се надяват да привлекат за ролята английския актьор Джеймс Макавой (“Неуловим”). В продължение на няколко месеца не се знаеше каква е ситуацията с кандидатите за участие, но сега, Джеймс Камерън потвърди желанието на Круз да участва в “At The Mountains Of Madness”.Камерън: “Том наистина иска да участва във филма. Все още не сме подписали договор с него, но се надяваме че скоро ще стигнем до споразумение. В момента Гилермо работи неуморно върху новия вариант на сценария, и се надяваме че ще започнем снимките през юни или юли.”Освен режисьор, Гилермо дел Торо е също така и сценарист на филма, заедно с Матю Робинс (“Без батерии”). Очаква се до два месеца да стане ясно дали Том Круз ще подпише договор за участие или ще се насочи към друга продукция.Без да разкрива детайли, в началото на годината Камерън увери, че “At The Mountains Of Madness” ще предложи на зрителите нещо невиждано досега:“Дизайна на съществата е феноменален, независимо дали ги виждате в двуизмерен или триизмерен формат. Макетите и художествената визия на филма са чудесни. Феновете наистина ще се насладят на едно впечатляващо визуално пиршество. Ефектите ще бъдат революционни.”Световната премиера на триизмерния фантастичен екшън ще се състои през 2013 година.mtv.com ... още »