|
ФИЛМ
|
За първи път феновете в България могат да видят завладяващата Кайли Миноуг на 3D. Ексклузивните прожекции на KYLIE 3D: Aphrodite Les Folies ще има само вечерта на 21-ви септември 2011 г. в кината Арена.Билети може да закупите на касите на кината Арена в цялата страна. Концертът от турнето на дивата е заснет в зала О2 в Лондон. Ефектът от внушителната сценография, изпълнена перфектно до най-малкия детайл, е подсилен и от триизмерното заснемане.Благодарение на 3D технологията феновете в залата могат да бъдат пренесени на сцената, където златни колесници, летящи ангели, уникални костюми, дело на гениалното дизайнерско дуо Долче и Габана и наелектрезиращи танци спират дъха в продължение на 2 часа до самия финал.Концерът включва хитове като Can't Get You Out Of My Head, Spinning Around, Slow заедно с парчетата от последния платинен албум на певицата Aphrodite.България е сред първите страни, потвърдили показа на филма, който феновете ще видят още в Китай, Южна Африка, Бразилия, Полша, Дания, Холандия и други страни в цял свят. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Една от най-успешните телевизионни поредици на последните две десетилетия "Сексът и градът", пренесен и на голям екран в два пълнометражни филма с приходи от над $700 млн. в световен мащаб, има бъдеще, смята изпълнителката на главната роля - Сара Джесика Паркър.46-годишната актриса, отличена с четири награди "Златен глобус" и две "Emmy" за превъплъщението си в писателката на свободна практика в нюйоркски ежедневник, разкри в интервю за Parade, че е запозната с проектосценария на потенциалния трети пълнометражен филм по сериала и смята, че си струва историята, залегнала в него, да бъде разказана."Да, "Сексът и градът 3" има шанс да се случи. Въпросът е кога ще настъпи най-подходящият момент за това", коментира Сара Джесика Паркър.Изпълнителката на ролята на Шарлът Йорк - Кристин Дейвис, също многократно е изразявала ентусиазъм относно продължаването на франчайза, който стартира през 1998 г.: "Винаги съм вярвала, че там някъде има още някоя история, която да бъде разказана, но не знам дали това ще се случи".Подобно на Майкъл Патрик Кинг, Дейвис е резервирана към първоначално изложената концепция, според която "Сексът и градът 3" ще предшества като хронология събитията в първия сезон на сериала."Моята Кари Брадшоу се появи за първи път на 33 и заедно с мен навърши 43.Изобщо и не искам да знам кои са родителите й, защото за мен тя съществува само в Манхатън", коментира Кинг, който е продуцент на първите два игрални филма от франчайза, но няма отношение към телевизионната адаптация на новата поредица на Кандис Бушнел, "The Carrie Diaries", разработвана от The CW. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Световноизвестният режисьор ще се срещне със своите почитатели в Дома на киното, където от 7 до 11 септември ще бъдат показани 6 негови филма.Руският режисьор Андрей Кончаловски пристига на 7 септември, сряда, в София за българската премиера на най-новия си филм „Лешникотрошачката 3D” (2010, с Нейтън Лейн, Джон Туртуро, Ел Фанинг, Юлия Висоцка) по покана да разпространителите на заглавието „А плюс филм” и „Радивижън”. Руският културно-информационен център и „Жокер Медиа” са съорганизатори на визитата на режисьора у нас, която е в рамките на седмицата, посветена на неговото творчество, когато в Дома на киното ще бъдат прожектирани шест от филмите на Кончаловски. На 7 септември в 19 ч. руският режисьор ще гостува в Дома на киното за разговор със зрителите преди прожекцията на предпоследния му филм „Лустро” (2007), който ще бъде модериран от проф. Александър Грозев. На следващия ден, 8 септември, четвъртък, за 11 ч. в Руския център е обявена пресконференцията му, а вечерта от 19 ч. ще бъде и официалната премиера на „Лешникотрошачката 3D”. Носителят на Голямата награда на журито от Кан за филма си „Сибириада” (1979) и номиниран за „Златна палма” още три пъти –Андрей Кончаловски, е роден 20 август 1937 г. в дворянско, но и творчески настроено семейство. Дядо му е прочут пианист, чичо му – художник, а баща му, Сергей Михалков – държавен поет и председател на Съюза на съветските писатели. Макар да следва музика, Кончаловски завършва кино под ръковоството на Михаил Ром и се отдава на седмото изкуство. Кариерата на младия мъж стартира повече от многообещаващо – през 1962 г. то е асистент на Андрей Тарковски в “Иваново детство”, а две години по-късно и негов съсценарист в “Андрей Рубльов”. Седмицата на Андрей Кончаловски, подготвена от екипа на Дома на киното, включва филми както от ранния, така и от късния, но все руски период на режисьора. През 1969 г. той екранизира Тургеневото „Дворянско гнездо”, който ще можете да гледате в Дома на киното на 8 септември, петък, от 20.45 ч. Главните роли в драматичната любовна история са поверени на полската звезда Беата Тишкевич и руските й колеги Леонид Кулагин и Ирина Купченко. Отчужден от невярната си съпруга, Феодор (Кулагин) решава да се върне в родния си дом в Русия след дълго странстване в Европа. При едно гостуване у своите съседи се запознава с Лиза (Ирина Купченко). Отново срещнал любовта, той не би могъл да я задържи, защото тя е греховна и непозволена, а новата му любима не може да се примири с това. Съпругата му Варвара Павловна (Тишкевич) се завръща и съдбата отнема надеждите му за щастие.Любопитен момент от периода на снимките на филма е свързан с изчезването на семейни бижута, които Кончаловски взел от майка си, за да може Беата Тишкевич да ги носи в кадър. Но те били откраднати от хотелската стая на режисьора и от една страна романтичният, а от друга твърде артистичен жест на Кончаловски, отишъл нахалост.Година след „Дворянско гнездо”, през 1970 г., Андрей Кончаловски екранизира една от най-прочутите пиеси на Чехов, макар че би било грушно за някоя от тях да се каже, че не е, “Вуйчо Ваньо”. Филмът по нея можете да гледате на 9 септември, петък, от 18.30 ч.Филмовият сценарий на „Вуйчо Ваньо”, който Кончаловски написва само за две седмици, се придържа към текста на драмата. Актьорският състав е съобразен с предписанията на драматурга и включва Инокентий Смоктуновски, Сергей Бондарчук, Ирина Купченко и др. Костюмите и интериорите пресъздават Русия от епохата на края на деветнадесетия век, но въпреки това филмът е индивидуална версия на класически текст от голям режисьор. Филмът е откровено мрачен, атмосферата е тежка, задушаваща, нещо, което в драмата на Чехов не е експлицирано по този начин.Кончаловски обяснява този факт с влиянието на Бергман върху него като режисьор: „Достойнството на този мой филм, както и недостатъците му впрочем, до голяма степен се дължат на Бергман. Правех бергмановски мрачен филм, докато за Чехов неизменно са характерни хуморът и иронията.”Огромна популярност печели Кончаловски с поетичната музикална мелодрама в стила на Клод Льолуш “Романс за влюбени” (1974), която ще бъде излъчена в Дома на киното на 9 септември, петък, от 20.30 ч. Филмът печели Голямата награда „Кристален глобус” на фестивала в Карлови Вари и разказва драматичната история на двама млади влюбени (Евгений Киндинов и Елена Коренева), които съдбата разделя. С “Кокошчица Ряба” (1994, с Ина Чурикова) Кончаловски се връща към ранния си поетично-реалистичен стил. В интервю за книгата “Горчиво кино” (Борислав Колев; София, 1995) руснакът казва, че това е най-личният му и любим филм. Него можете да гледате на 10 септември, събота, от 17.00 ч. "Кокошчица Ряба" е политическа сатира, която ни отвежда в малкото руско селце Безводное през 90-те години на 20 век – времето на демократичните промени и зараждащия се капитализъм. Филмът разказва за историята на Ася Клячина – главната героиня от филма на Кончаловски от 1967 г. "Асиното щастие". Тя обяснява защо демокрацията в Русия не върви. Мъжът й е пияница и живее с циганка, а синът й работи за мафията. В същото време гневът на населението срещу местния капиталист се излива в протестна прокомунистическа демонстрация. А пък любимата кокошчица на Ася Ряба започва да расте... и да говори.През 2000 г. Кончаловски печели Голямата награда на журито и наградата на УНИЦЕФ от фестивала във Венеция с „Домът на глупците”, който ви предлагаме на 11 септември, неделя, от 17.00 ч. Действието се развива през 1996 г. по време на първата война в Чечня в психиатрична клиника, разположена близо до границата. Яна (Юлия Висоцка) и останалите пациенти живеят там, без да подозират за предстоящите събития. Една сутрин те откриват, че медицинският персонал е изчезнал. Настъпва хаос – някои решават да избягат, но тътенът на близките бомбардировки ги връща в сградата, която възприемат като свой дом. Яна намира убежище в света на мечтите със своя акордеон и песните на Брайън Адамс. Развихрил се в своя нехоливудски стил, в “Домът на глупаците” Андрей Кончаловски рисува войната между Русия и Чечня като конфликт между безумци, в сравнение с които обитателите на психиатричната клиника са напълно нормални хора, пише Дебора Йънг в сп. “Variety”. Тази ексцентрична приказка притежава комично-гротескната привлекателност на филм на Фелини и би допаднала на подбрана аудитория.„Лустро” е един от най-новите филми на Андрей Кончаловски, който ще ви покажем веднага след срещата-разговор с него, на 7 септември, сряда, от 20.00 ч.Главната роля в него отново е поверена на последната, пета съпруга на режисьора – Юлия Висоцка. Тя е Галя – красиво младо момиче, което пристига от миньорски град в Москва, за да сбъдне мечтата си да стане манекенка. Сатирата на модния бизнес, каквато може да се очаква от ас като Кончаловски, буди противоречиви реакции в родината на режисьора, но самият той я защитава с думите, че е нелицеприятна, защото показва действителността такава, каквато е.Цената на билета за всички филми от седмицата на Кончаловски е 5 лв., включително за разговора с режисьора и прожекцията след него. ... още »
|
|
|
БОКС ОФИС
|
Премиерната комедийна продукция, “Смърфовете”, оглави българската бокс офис класация, със спечелени за първия уикенд, 129 479 лева. Режисираният от Раджа Гснел филм се представя повече от прилично в останалата част от света, и съдейки по старта му в България, подобна ще бъде и съдбата му тук.Приличните приходи от премиерния уикенд се дължат не само на стабилната рекламна кампания и по-скъпите триизмерни прожекции, но и на факта, че оригиналните анимационни серии на които е базиран “Смърфовете” са достатъчно познати на българските зрители. В САЩ, комедията надмина очакванията на бокс офис анализаторите и имайки в предвид, че е насочена главно към по-младата публика, тя със сигурност ще се представи достойно и в България. Само до момента, общите световни приходи на “Смърфовете” се равняват на 330 милиона долара.Комедията с Дженифър Анистън и Кевин Спейси, “Шефове гадняри”, заема второ място в класацията. За първия си уикенд по българските екрани, филма е спечелил 37 562 лева, а с предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 72 678 лева. Що се отнася до България, комедийните продукции са най-непредвидими, и в повечето случаи остават в сянката на по-мащабните и рекламирани ленти. Но съдейки по спечеленото до момента от “Шефове гадняри”, филма има шанса да се представи напълно прилично за представител на комeдийния жанр. Приходите, разбира се, няма да могат да се сравняват с тези на “Поредният ергенски запой” например, но имайки в предвид, че “Шефове гадняри” е филм, който не е дългоочаквано продължение на успешна първа част, той регистрира добър старт по родните киноекрани, и до една седмица и половина ще може да се похвали с приходи от над 100 хиляди лева.“Каубои и извънземни” е на трета позиция, със спечелени за близо две седмици, 138 640 лева. По всичко изглежда, че подобно на представянето си в САЩ, фантастичния уестърн с Харисън Форд и Даниел Крейг няма да се превърне в очаквания хит и в България. Филмът не се разпространява в триизмерен формат, но за сметка на това бе предшестван от напълно стабилна рекламна кампания, която не се различаваше от тези на останалите летни продукции, които се радваха на успехи по родните кина. Имайки в предвид нетрадиционното заглавие и сюжет, сравнително слабото представяне на “Каубои и извънземни” до момента не е неочаквано, и въпреки, че няма да бъде запомнен със силното си представяне в бокс офиса, филма няма да бъде считан и за финансов провал в България. В най-добрия случай, продукцията на режисьора Джон Фавро ще завърши българското си представяне с приходи от около 250-270 хиляди лева. Общо по света, лентата е спечелила 107,918,775 долара, при бюджет от $165 милиона.Четвърти е “Възходът на планетата на маймуните”, който за по-малко от три седмици е натрупал 191 028 лева. Фантастичната продукция стартира със сравнително скромни приходи в България, но след това успя да набере скорост и въпреки, че няма да може да се нареди сред големите летни хитове, ще завърши представянето си с прилична сума. Лентата с Джеймс Франко не бе сред най-рекламираните заглавия на сезона, което без съмнение е оказало влияние на общите й приходи в България. Но независимо от това, до една седмица “Възходът на планетата на маймуните” ще надмине границата от 200 хиляди лева, което за филм, който не разчита на 3D прожекции е ако не впечатляващ, то стабилен резултат.Премиерният филм на ужасите ,“Нощта на ужасите”, е на пето място. За първия си уикенд по българските киноекрани, продукцията с Колин Фарел и Антон Йелчин регистрира приходи от 16 300 лева – разочароващ старт за триизмерна продукция, която е и римейк на един от най-популярните хоръри на 80-те години. Изненадващо или не, слабия премиерен уикенд на “Нощта на ужасите” съвпада с представянето на филма и в САЩ, където въпреки силната рекламна кампания, той не успя да привлече очакваната публика в кината. Разочароващият дебют на “Нощта на ужасите” в България е пoредното доказателство за това, че с изключение на изградени поредици като “Убийствен пъзел”, филмите от хорър-жанра много трудно успяват да вкарат повече зрители в кината. Имайки в предвид и че “Нощта на ужасите” е забранен за лица под 16 години, със сигурност може да се каже, че в дългосрочен план, това ще окаже негативно влияние върху приходите му от родните киносалони.“По приятелски” заема шеста позиция, със спечелени за четири седмици, 230 304 лева.Филмът с Мила Кунис и Джъстин Тимбърлейк продължава доброто си представяне в България и със сигурност ще достигне границата от 300 хиляди лева, което от своя страна ще го превърне в едно от най-успешните комедийни заглавия на сезона, редом до “Палавата класна” и “Поредният ергенски запой”. До момента по света, “По приятелски” е натрупал близо 70 милиона долара.Седмото място е заето от “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2”, който за шест седмици е спечелил 748 277 лева. Преди да тръгне по българските кина, очакванията бяха, че филма ще успее, без особени проблеми, да надмине границата от един милион лева.Но съдейки по сегашния резултат, тази сума изглежда няма да бъде достигната, което е изненадващо, като се има в предвид, че “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” бе може би най-рекламирания и очакван 3D филм на годината. Но независимо от всичко това, лентата с Даниел Радклиф и Ема Уотсън се представя достойно за продукция в триизмерен формат. По света, последната част от популярната поредица спечели над един милиард долара, и вече е третия най-успешен филм на всички времена.“Капитан Америка: Първият отмъстител” застава на осма позиция в класацията. За близо един месец, фантастичния комиксов екшън е спечелил 307 948 лева, което за филм, който не е част от изградена поредица, е един напълно приличен резултат.Капитан Америка никога не е бил сред най-известните супергерои в България, и затова постигнатото от филма до момента съвсем не е за подценяване. Филмът на режисьора Джо Джонстън се радва на успех и в останалата част от света – до момента, общите му международни приходи се равняват на 312,200,175 долара.Фантастичната продукция на режисьора Майкъл Бей, “Трансформърс 3”, е на девето място, със спечелени за близо осем седмици, 1 068 221 лева. Както в САЩ, така и в България, триизмерния филм се представя напълно според очакванията, и вече заема едни от лидерските позиции в класациите за най-печелившите продукции на годината.Общо по света, “Трансформърс 3” натрупа впечатляващите 1.1 милиарда долара, което го поставя на пето място в класацията за най-успешните филми на всички времена.Анимационният “Колите 2 3D” е десети в класацията. За девет седмици, продукцията на студиото Пиксар е спечелила 668 759 лева – резултат, който е в пъти по-добър от този на първия филм от 2006-та година.Докато в САЩ, “Колите 2 3D” не се превърна в очаквания голям триизмерен хит, и остана далеч зад предшественика си, в България, приходите му за пореден път доказаха, че високобюджетните анимационни ленти в 3D формат винаги могат да разчитат на голям интерес от страна на публиката. ... още »
|
|