Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Днанадесет филма ще се състезават в Балканския конкурс на 15-ия София Филм Фест. Това са „Аврора” (“Aurora”, Румъния-Франция-Швейцария-Германия) на Кристи Пую, „Академията на Платон” (“Platos Academy”, Германия-Гърция) на Филипос Цитос, „Балкански базар” (“Balkan Bazaar”, Албания-Италия) на Едмонд Будина, „Бял, бял свят” (“White White World”, Сърбия-Германия-Швеция) на Олег Новкович, „Два слънчеви дни” (“Two Sunny Days”, Хърватска-Франция) на Огньен Свиличич, „Жената със счупения нос” (“The Woman With The Broken Nose”, Сърбия-Германия) на Сърджан Кольевич, „Зефир” (“Zephyr”, Турция) на Белма Баш, „Истории от Карс” (“Tales From Kars”, Турция), филм-омнибус на режисьорите Йозкан Алпер, Зехра Дерия Коч, Улкю Октай, Аху Йозтюрк и Омер Емре Акай, „Майки” (“Mothers”, Македония-България-Франция) на Милчо Манчевски, „Соната без думи” (“Silent Sonata”, Словения-Ирландия-Финландия-Швеция) на Янец Бургер и „Тилва Рош” (“Tilva Rosh”, Сърбия) на Никола Лежаич и „Стъпки в пясъка” на Ивайло Христов.Извън конкурса ще бъде показан още един филм-омнибус на Мария Джиджева, Ивонка Юка, Ана Мария Роси, Инес Танович и Хана Слак „Други истории” (“Some Other Stories”, копродукция между Сърбия-Словения-Хърватска-Босна и Херцеговина-Македония-Ирландия).„Аврора” (2010), по думите на режисьора и изпълнител на главната роля във филма Кристи Пую, е „история за човек, който е достигнал своя предел и следва съдбата си такава, каквато е, без да задава въпроси защо нещата се случват тъкмо по този начин”. Филмът на Пую „Смъртта на господин Лазареску”, представен като проект през 2004 г. на „София Мийтингс” и като готова творба на 10-ия София Филм Фест, се превърна във фестивален хит и спечели 23 награди на престижни международни кинофестивали, като Палм Спрингс, Триест, Копенхаген, както и наградата „Особен поглед” в Кан 2005. „Аврора” е втората кинотворба от поредицата „Шест истории от букурещките квартали”, които Пую възнамерява да направи. Тук главният герой – 40-годишен инженер от Букурещ, напуска работа, за да се отърве от постоянното чувство на неувереност, което го мъчи след развода. Необходимият инструмент за осъществяване на промяната се оказва ловна пушка… Филмът участва в програмата „Особен поглед” на кинофестивала в Кан миналата година. Кристи Пую е роден в Букурещ през 1967 г. Учи рисуване във Висшето училище по визуални изкуства в Женева. По време на следването си прави няколко късометражни и документални филма, а след завръщането си в Румъния продължава да рисува, като снима и първия си филм – „Стока и мангизи” (2001), последван от късометражния „Картон „Кент“ и пакет кафе” (2004), отличен със „Златна мечка“ в категорията си на Берлинале 2004.„Академията на Платон” (2010) на Филипос Цитос е пореден кинотриумф на гръцкото кино на световните фестивали. Гръцката комедия получи Вселенската награда и Трета награда на младите в Локарно, а изпълнителят на главната роля, известният Андонис Кафедзопулос, си тръгна с много ценния „Сребърен леопард”. Филмът разказва за „драмата” на собственик на будка (Андонис Кафедзопулос), който страда от ксенофобия, а открива, че кварталният общ работник от албански произход му е брат. „Академията на Платон” е втория пълнометражен филм на родения през 1966 г. в Атина Филипос Цитос. Там той учи маркетинг и работи като фотограф, асистент-режисьор и прави радио програма. През 1991 г. записва режисура в Академията за кино и телевизия в Берлин. Късометражният му филм „Говори ми за любов” (2004) печели Германската филмова награда през 1995 г., а „Любим роден ром” (2001) е пълнометражният му дебют.Световна премиера на София Филм Фест ще има „Балкански базар” (2010) на Едмонд Будина. Филмът беше представен като проект на София Мийтингс през 2009 г. Историята – Джоли и Орсола откриват странен базар в Южна Албания, където се търгува с тленни останки. Те решават да се възползват от него, като продадат костите на своите баща и дядо, за да получат истинска любов. Филмът е създаден по действителен случай от южна Албания преди години. Актьорът и режисьорът Едмонд Будина, който винаги е имал важна роля в артистичния, политическия и социалния живот на Албания, ще представи лично филма си на 15-ия СФФ. Будина поставя най-провокативните театрални спектакли и е бил заместник-ректор на Академията за драматични изкуства в Тирана. Участва дейно в студентските бунтове срещу комунистическия режим. Като актьор има успешна кариера в Италианската телевизия. Живее в Басано дел Грапа, Северна Италия, и се занимава с поддръжката на хидротурбини. Филмът на Будина „Разпръснати писма” (2003) беше представен на международния СФФ през 2005 г. За него сп. „Варайъти” пише „Първите филми на режисьорите рядко разкриват толкова значителен и разностранен талант като този на Едмонд Будина в „Разпръснати писма”.Сред впечатляващите сръбски филми е „Бял, бял свят” (2010) на Олег Новкович. Продукцията получи паричната награда на стойност 20 000 евро и стъклената статуетка „Лубина” за най-добър филм на 20-ия филмов фестивал в Котбус. Филмът донесе „Златен леопард” за най-добра актриса на Ясна Дуричич на 36-ия кино фестивал в Локарно. „Бял, бял свят” разтърсва със своята емоционалност и оригинални елементи, заимствани от гръцката трагедия. Филмът разглежда историята на бившия боксьор Кинг, който, отдавна откъснат от света, е връхлетян внезапно от изгаряща страст към младо момиче.Любимата му обаче се оказва неговата собствена дъщеря... Олег Новкович разчупва всички схеми с въвеждането на сърцераздирателни патетични песни, в които героите отварят за малко врати към душите си и хаоса, който бушува в тях. Музиката към филма е дело на известния сръбски композитор Борис Ковач. Олег Новкович е носител на два приза в Котбус – Голямата награда и наградата на ФИПРЕССИ за предишния му филм „Утре сутрин” (2006), представен на 11-ия СФФ. Сръбският режисьор и сценарист е роден през 1968 г. в Белград. Учи кино и телевизионна режисура в местния Факултет по драматични изкуства. Дебютът му е през 1993 г. с „Кажи защо ме остави?”Силвия Кристел, звездата в култовия филм „Емануела”, ще представи лично в София най-новия филм с нейно участие – „Два слънчеви дни” (2010) на хърватина Огньен Свиличич. Актрисата се завръща в киното с неочаквано силно изпълнение в източноевропейската независима продукция, дело на хърватски и френски копродуценти. Режисьорът и сценарист Огньен Свиличич е доста добре познат на любителите на качествено кино с адрес Балкани. Неговият филм „Армин” от 2007 г. спечели награди на фестивалите в Карлови Вари, Палм Спрингс, Пула, беше представен и в София. Свиличич, който ще бъде член на журито на 15-ия София Филм Фест, работи в тандем със словенския режисьор Дамян Козоле, чийто филм “Словенка” софийската публика оцени особено високо.Историята на „Два слънчеви дни” е изградена от двамата главни герои – американец и италианка, туристи в Хърватска. На фона на непознатата за тях страна се открояват разпадащите се човешки отношения. Главната роля е поверена на италианската звезда Мая Санса, а Кристел е в ролята на жената, натоварена с отговорността да спаси тази връзка.„Зефир” (2010) носи името на 11-годишно момиче, което прекарва лятната ваканция при своите баба и дядо в планината. Зефир чака с нетърпение майка й да дойде и да я отведе обратно вкъщи. Най-накрая тя се появява, но само за да се сбогуват, преди да отпътува надалеч като доброволец. Момичето твърдо решава, че няма да позволи майка й още веднъж да я изостави така. „Зефир” е пълнометражния дебют на родената през 1969 г. в Орду, Турция, Белма Баш. През 1992 г. тя завършва специалност английска литература в Истанбулския университет. От 1990 г. работи като литературен преводач и като филмов мениджър в Турския филмов институт. Първият й късометражен филм „Борей” участва в официалния конкурс на 59-ия филмов фестивал в Кан.Вторият сръбски филм в Балканската програма на СФФ тази година е „Жената със счупения нос” (2010) на Сърджан Колевич. Проектът получи наградата на София Мийтингс за 2007. Жена със счупен нос изскача внезапно от едно такси и се хвърля от моста в Белград. Случаят обединява съдбите на трима очевидци. Опитът за самоубийство е повратен момент за всички тях. Това са таксиметров шофьор на име Гаврило, който се опитва да избягва всякакъв вид емоционално обвързване; учителката Аника, която упорито отказва вниманието на един от своите ученици, и смахнатият фармацевт Биляна, която разбира, че мъжът, за когото се омъжва не е единствен в живота й. Всеки от героите носи рани от миналото, травма, която все още не е имал куража да преодолее. И именно тук на моста, който свързва стария град с новия Белград, започва пътят на осъзнаване за всеки един от героите. „Жената със счупения нос” е вторият режисьорски опит на родения през 1966 г. в Сараево Сърджан Колевич. През 2004 г. той снима „Боядисаният в червено сив камион”, представен в програмата „Европейско кино” на филмовия фестивал в Монреал 2004.Сред най-важните кинозаглавия, произведени в региона, е и още един турски филм-омнибус „Истории от Карс” (2010), който обединява пет кратки истории на петима различни режисьори. Сюжетът, подписан от познатия на софийската фестивална публика Йозкан Алпер, фокусира вниманието върху увлечението на едно момче по момиче от неговия клас, по време на пътуване през зимата. Историята на Зехра Дерия Коч разказва за жена, която се връща в дните на прехода между детската възраст и съзряването. В минитворбата на Улкю Октай едно момиче открива колко по-различна е всъщност от останалите в семейството. Историята на Аху Йозтюрк среща зрителите с мъж, който се завръща вкъщи след смърт в семейството и разкрива няколко необикновени тайни. Последната история на Омер Емре Акай е озаглавена „Незначителна истина”.Известният македонски режисьор Милчо Манчевски ще представи лично на 15-ия СФФ най-новия си филм „Майки” (2010), непосредствено след участието на филма в програмата „Панорама” на Берлинския кинофестивал. „Майки” е копродукция на Македония, България и Франция (копродуцент от българска страна е „Елемент Филмс” на Методи Петриков, с подкрепата на Националния филмов център). Това е четвъртият филм на Манчевски и фактите в него заплитат интрига, в която измислицата се превръща в истински документален разказ, провокиращ към дълбок и полемичен размисъл. „Майки” е експериментален по своя формат филм. Той разказва три истории - две деветгодишни момичета съобщават в полицията за ексхибиционист, когото дори не са виждали; трима кинорежисьори срещат единствените жители на безлюдно село - възрастни брат и сестра, които не си говорят от 16 години; чистачки са намерени изнасилени и удушени в малък град. По начина, по който трите истории са представени заедно във филма, той експериментира с възприятието на публиката. Манчевски прави световен пробив с игралния си дебют „Преди дъжда” (1994) - отличен с над 30 международни награди, сред които „Златен лъв” от Венеция 1994 и номинация за „Оскар” 1995 за най-добър чуждоезичен филм. Публиката на София Филм Фест познава и другите му творби „Прах” (2001) и „Сенки” (2007, номинация за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм), също копродукция с България.Международната копродукция „Соната без думи” (2010) е втори игрален филм за Янец Бургер, автор и на няколко късометражни филми. Филмът пристига в София веднага след участието му в програмата на фестивалите в Ротердам и Гьотеборг. Заснет сред поствоенните пейзажи в Босна, филмът задава основните въпроси на преживелите войната – как продължава животът оттук нататък и възможно ли е човек да приеме, че смърта не съществува, след като близиките му са изчезнали. Разказът на Янец Бургер се случва в средата на едно обезлюдено място, в полузрашена къща, където овдовял мъж и трите му деца продължават да очакват нови нападения. Вместо тях до къщата им спира цветна каравана с името „Circus Fantasticus” и историята на семейството се променя.В град Бор в Сърбия е една от най-големите открити мини за добив на мед, превърнала се днес просто в огромна дупка в земята – това е фонът, на който се развиват отношенията между трима приятели. С това представяне започва още един сръбски филм в Балканския конкурс на 15-ия София Фим Фест - „Тилва Рош” (2010), с режисьор и сценарист Никола Лежаич. Близките приятели Тода и Стефан, безгрижни скейтъри, предприемат снимки на алтернативни клипчета в бившата мина, заедно с приятелката си Дуня. Конкурирайки се за вниманието на момичето, приятелите постепенно стават съперници, като дори не обръщат внимание на протичащия пред очите им протест на работници, останали без работа. Неусетно протестът нараства до огромни размери, а момчетата се съюзяват отново заради каузата.Най-новия филм на Ивайло Христов „Стъпки в пясъка” (2010) е българското предложение в Балканския конкурс на София Филм Фест. Филмът беше добре приет и от публиката и критиката на фестивала в Москва, където участваше в конкурсната програма. Историята е позната - предава част от българската реалност в последните 20 години, но в случая е важна интерпретацията на сюжета. След продължителна емиграция Слави се завръща в България. На летището той споделя с непознати своята история: детско влюбване, прераснало в страстна любов, покрусена от разочарования; неприятности със социалистическата милиция; бягство зад граница; години, прекарани в Австрия и Америка и... какво го е накарало отново да се върне в България. Част от действието на филма се снима отвъд океана, но режисьорът бяга от класическия образ на Щатите с небостъргачите, трафика и хората, и е потърсил по-интересната Америка в малко, пустинно, но живописно, селище в щата Юта. „Посланието на филма е взето от една притча, част от която е и самото заглавие. В нея се говори за един човек, който в края на живота си се обърнал назад и видял самотните си стъпки по пясъка. Обърнал към Господ с думите - „Господи, защо в най-трудните моменти си ме оставял, виж самотните следи по пясъка?” „Не, - казал Господ, - това не са твоите стъпки. Това са моите стъпки, защото в най-трудните моменти аз те носех на ръце!"...Извън конкурсната програма ще бъде показан още един колективен проект на новото балканско кино - филмът-омнибус „Други истории” (2010). Проектът има особено интересна идея, зад която стои Ненад Джукич – популярен сръбски филмов критик и продуцент. „Други истории” е съставен от пет късометражни откъса на млади режисьорки от страните от бивша Югославия. Това са имената на Мария Джиджева от Македония, Ивона Юка от Хърватска, Ана Мария Роси от Сърбия, Инес Танович от Босна и Хана Слак от Словения. В петте истории жените представят авторския си киновъзглед за бременността и майчинството. Колективната творба ще провокира интереса на българската публика не само поради своята тематика, но и заради традиционно силните омнибус-проекти, представяни по време на изданията на фестивала. ... още »
От филмовото студио Liddell Entertainment разпространиха първата официална снимка от екшън-трилъра “The Grey”. На снимката могат да се видят шестимата главни герои, в изпълнение на актьорите Лиам Нийсън, Дърмът Мълрони, Далас Робъртс, Джо Андерсън, Джеймс Дейл и Франк Грило. Режисурата е поверена на Джо Карнахан, известен с филмите си “Димящи аса” и “А отборът”, а продуцент е номинирания за “Оскар” Ридли Скот. Снимките на приключенската лента започнаха преди малко повече от една седмица - екипът ще прекара един месец в покрайнините на Ванкувър, Канада, а веднага след това ще се насочи към Аляска.Сюжетът на “The Grey” разказва историята на екип работници от нефтена платформа, чиито малък самолет се разбива в пустошта на мразовития щат Аляска.Оцелелите, сред които и водача на екипа Отуей (Лиам Нийсън), не разполагат с достатъчно провизии за дълъг път, и затова общото решение е да се чака спасение. Но ситуацията се променя внезапно, когато мъжете разбират, че са попаднали в безлюден район, изпълнен с глутници от кръвожадни и безмилостни вълци.Джо Карнахан: “Представете си напрегнат трилър с жесток сериен убиец, от когото човек не може да се скрие. Това ще представлява и “The Grey”, а на мястото на серийния убиец ще бъдат вълците. Тези животни живеят на огромни територии и ако нямаш късмет и попаднеш в този техен дом, те ще те преследват, докато не те прогонят или убият. Искаме да направим филма възможно най-реалистичен и страшен – ако харесвате филмите разказващи за човека срещу природата, ще харесате и “The Grey”.”Сценарият е от самия Джо Карнахан и Иън Джефърс, за когото това е втори игрален филм, след криминалния екшън от 2007 година, “Смъртна присъда”.Ридли Скот продуцира лентата заедно с брат си Тони Скот (“Обществен враг”), Джим Сейбъл (“Въздухът, който дишам”), Малкълм Рийв (“Щамът Андромеда”) и Джулс Дейли ( “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд” ).Според режисьора, “The Grey” ще представлява “комбинация между “Острието”, “Избавление” и “Докосване до пустотата”.”Снимките на приключенския трилър ще приключат до два месеца и половина, а световната премиера е насрочена за началото на 2012-та година. ... още »
Носителят на “Оскар” актьор и режисьор Кевин Костнър е получил предложение за участие в мащабната фантастична продукция на режисьора Зак Снайдър и продуцента Кристофър Нолан, “Superman: Man of Steel”.За момента всяка информация относно героя му се пази в тайна, но според deadline.com, Костнър се очаква да изпълни “много важна за сюжета роля”.Ако актьора приеме предложението, “Superman: Man of Steel” ще отбележи първото му участие във високобюджетен филм от 14 години насам – последния мащабен филм с голям бюджет, в който участваше Костнър бе “Месия на бъдещето”, от 1997 година.Според първоначалните слухове, има три възможни роли в които може да се превъплъти Кевин Костнър – бащата на Супермен, Джор-Ел, осиновителя му на Земята, Джонатан Кент, и редактора на Дейли Планет, Пери Уайт.Важно е да се отбележи, че героя на Костнър може да не присъства в оригиналната вселена на Супермен, а да бъде съвсем ново допълнение. От Warner Bros отказват да коментират слуховете относно актьорски състав.За сега, единствения актьор, чието участие е потвърдено официално от компанията, е младия Хенри Кавил. Кавил, който има малки роли във филми като “Звезден прах” и “Тристан и Изолда”, беше избран от режисьора и продуцентите да изпълни ролята на Кларк Кент/Супермен:“Супермен е най-известния и почитан супергерой на всички времена. Искам да се присъединя към продуцентите, Warner Bros. и Legendary Pictures, като изразя въодушевлението си от избора на Хенри.Той е перфектния актьор за тази роля, заяви режисьора Зак Снайдър.В скорошно интервю, Снайдър разкри, че бюджета на “Superman: Man of Steel” ще бъде 175 милиона долара, а актьорския екип ще бъде съставен както от новоизгряващи млади актьори, така и от доказани през годините ветерани.Сценарият на фантастичната лента е написан от Дейвид Гойър (“Нероденият”), а Кристофър Нолан ще продуцира филма заедно с Чарлс Роувън (“Ролербол”), Дебора Снайдър (“Зората на мъртвите”) и Ема Томас (“Черният Рицар”).Снимките на “Superman: Man of Steel” започват през месец юни в Калифорния, а световната премиера ще се състои в края на следващата година.thehdroom.com ... още »
В началото на тази година бе обявено, че създателя на “Мулен Руж”, Баз Лурман, ще поеме режисурата на високобюджетния филм “Великият Гетсби”. По време на интервю, проведено миналия месец, Лурман заяви, че смята да заснеме лентата изцяло в триизмерен формат, въпреки ограничения бюджет, с който разполага.В продължение на близо няколко седмици не се знаеше дали режисьора ще получи одобрението на продуцентите от студиото Warner Bros или ще се наложи да заснеме филма по конвенционалния начин.Но изглежда се е стигнало до взаимно съгласие и Hollywood Reporter официално потвърди, че “Великият Гетсби” ще бъде заснет и разпространяван в триизмерен формат. Също така бе потвърдено и, че номинирания за “Оскар” Леонардо Ди Каприо ще изпълни главната роля на Джей Гетсби, а снимките на продукцията ще протекат в Сидни, Австралия, а не в Ню Йорк Сити.Филмът ще разполага с бюджет от над 120 милиона долара, а екипът ще прекара 17 седмици в снимки и още 30 седмици в обработване на сцените и добавяне на визуалните ефекти. Филмовият екип ще наброява 950 човека, а подготовката за снимки започва следващия месец.“Великият Гетсби 3D” ще бъде базиран на популярния в цял свят едноименен роман на писателя Ф. Скот Фицджералд, а сюжетa ще разказва за милионера със съмнително минало Джей Гетсби (Леонардо Ди Каприо).Според някои хора, той е натрупал състоянието си от контрабанда на алкохол по време на Сухия режим. Други смятат, че е убил богат човек и е присвоил парите му, а трети твърдят, че е германски шпионин и роднина на германския император Кайзер Вилхелм.Въпреки всичкото богатство, което Гетсби притежава, той е самотен мъж и единственото му желание е да се събере с любовта на своя живот, Дейзи Бюкенън. Но Дейзи вече е омъжена за милионера Том Бюканън и има малка дъщеря. Това, разбира се, няма да попречи на Гетсби да постигне целта си.Ролята на Дейзи Бюкенън бе предложена на младата английска актриса Кери Мълигън, но все още не се знае дали тя е приела офертата.А според източници от Warner Bros, участието на звездата от “Спайдър-мен”, Тоби Магуайър, е отпаднало, въпреки че в продължение на няколко седмици името му присъстваше сред актьорския състав на лентата.Информацията все още не е потвърдена от официален представител на студиото. Адаптираният сценарий на “Великият Гетсби 3D” е вече готов, а снимките започват през месец август, тази година.Филмът ще тръгне по световните киноекрани в средата на 2012-та година. ... още »
от Александър РайчевНа всеки нормален човек със сигурност поне веднъж в живота му се е случвало да се събуди и да не може да се опомни в първия момент къде е, какво време на денонощието е или дори кой е той самия.Какво се случва обаче, ако индивидът си спомня всичко пределно ясно, но светът изглежда го е забравил?Това е основния въпрос, пред който се изправя героят на Лиам Нийсън в премиерния екшън-трилър „Без име”.Изключително уважаваният британски актьор се превърна в истинска екшън звезда на новото хилядолетие с изненадващия глобален хит „Твърде лично”, който донесе почти 227 милиона долара приходи точно преди 2 години.Оттогава насам актьорът продължи успешната серия със заглавия като „Сблъсъкът на титаните” и „А отборът”.Режисираният от Жауме Колет-Сера („Гол 2”, „Къщата на восъка”) трилър продължава линията на „Интернешънъл” с Клайв Оуен, ситуирайки снимките на голямо холивудско заглавие на немска територия, като този път зимен Берлин служи изцяло за истински декор на действието.Продуцентът Джоуел Силвър („Умирай трудно”, „Смъртоносно оръжие”) добре знае какво иска публиката и й предлага едно увлекателно и заплетено приключение в стила на „Теория на конспирацията”.Зрителят е поставен на мястото на главния герой, ботаника д-р Мартин Харис, и заедно с него преодолява съмненията около истинското му „Аз” и пречките до доказването на истината пред властите.Нийсън е актьор, който винаги предизвиква доверието и симпатиите на публиката, така че настоящата роля също не е огромно предизвикателство в това отношение. Именно това обаче прави по-интересен и отговора на въпроса дали привидно благонравният и почтителен доктор не крие нещо съвсем различно под фасадата на щастливо женен учен, пристигнал в немската столица за участие в биотехнологична конференция.Повече от очевидно е, че „Без име” се опитва да се възползва от успеха на „Твърде лично” и дори си позволява да използва аналогичен плакат за рекламната си кампания.А дали новото филмово предложение е на нивото на доказалия се хит?Отговорът е по-скоро отрицателен, въпреки че сам по себе си „Без име” е достатъчно добър филм, за да не съжалявате за времето прекарано в кинсалона и похарчените пари за билет.Нийсън сам по себе си винаги заслужава внимание, независимо в какво се снима, но тук той получава подкрепа и от стабилен поддържащ състав, който включва Даян Крюгер, Ейдън Куин, Дженюъри Джоунс, Франк Лангела и Бруно Ганц, като последния оставя своя отпечатък с ролята на пенсиониран агент на бившето ЩАЗИ, чийто стремеж към разкриване на истината е движещата сила в живота му.Филмът разполага с ограничен бюджет, но въпреки това успява да спечели от автентичната атмосфера на студената немска столица и професионализма на местните снимачни екипи, който едва ли е изненада за хората, следящи тенденциите в световното филмопроизводство.И тъй като „Без име” се маркетира като екшън, то си струва да отбележим добре конструираното автомобилно преследване по заледените улици на Берлин, което на моменти прилича по-скоро на добре отрепетирано изпълнение на двойка фигуристи, състезаващи се за световната титла.„Без име” не предлага нещо невиждано и революционно на публиката, но успешно разказва една интригуваща история, която с помощта на Лиам Нийсън гарантира на създателите на филма стабилни постъпления и възможност да продължат с разработването на професионално изпипани жанрови продукции. ... още »
Представяме ви българския плакат на филма "Световна инвазия: Битка Лос Анджелис". Филма тръгва по кината у нас от 18 март 2011г., а лентата е описвана като комбинация между „Блек Хоук” и „Денят на Независимостта”. ... още »
Продуцираният от Джоуел Силвър екшън-трилър, “Без име”, зае лидерската позиция в американския бокс офис. Премиерната лента на режисьора Жауме Колет-Сера регистрира общи приходи от 21,770,000 долара.След големия успех на лентата от 2008 година, “Твърде лично”, почти всички екшън-филми с участието на ирландсия актьор Лиам Нийсън се представят прилично в Америка.По всичко изглежда, че “Без име”, в който Нийсън е в главната роля, няма да бъде изключение, и само до една седмица ще успее да покрие вложения бюджет от 30 милиона долара. Очакванията сa “Без име” да се представи много по-добре от предишния студиен екшън-трилър с Лиам Нийсън, “А отборът”.На втора позиция застава новата фантастична продукция “Аз съм номер четири”, която за премиерния си уикенд спечели 19,500,000 долара. Въпреки че очакванията бяха за приходи от над 20 милиона долара, лентата все пак успя да се представи достойно, въпреки сериозната конкуренция ат страна на анимационния “Гномео и Жулиета” и “Без име”. Филмът няма да постави рекорди в бокс офиса, но без съмнение ще събере приходи, които ще покрият бюджета от 50 милиона долара. Според източници от студиото DreamWorks, ако продуцирания от Майкъл Бей и Стивън Спилбърг филм донесе над 60 милиона долара само в САЩ, това автоматично ще даде зелена светлина на втората част. Според бокс офис анализаторите, “Аз съм номер четири” ще се представи значително по-добре извън границите на Северна Америка.Анимацията “Гномео и Жулиета” е на трето място с приходи, две седмици след премиерата, от 50,421,000 долара. Озвучената от Емили Блънт и Джеймс Макавой продукция продължава успешното си представяне и дори може да се каже, че надмина очакванията на специалистите. След като се превърна в анимацията с най-успешния премиерен уикенд за месец февруари, “Гномео и Жулиета” успя само за една седмица да удвои приходите си. Ако няма сериозен спад в посещаемостта, до две седмици лентата ще може да се похвали с приходи от близо 100 милиона долара, само в САЩ.Комедията “Жена на заем”, с участието на Адам Сандлър, Дженифър Анистън и Хайди Монтаг, заема четвърта позиция, с приходи от 60,756,000 долара, за две седмици по кината. Имаше съмнения, че след сравнително успешния премиерен уикенд, филма на Денис Дуган ще претърпи сериозен спад в приходите, но имайки в предвид сегашния резултат, тази прогноза не се сбъдна. Въпрос на време е преди “Жена на заем” да достигне границата от 100 милиона долара и да бъде причислен към успешните продукции на звездата Адам Сандлър.Третото премиерно заглавие тази седмица, “Агент XXL 3: Еволюция”, застава на пето място в класацията. За уикенда, филма с Мартин Лоурънс е спечелил общо 17,000,000 долара. Преди премиерата, много анализатори предричаха, че третата част от поредицата “Агент XXL” ще се провали в бокс офиса. Но лентата доказа, че Мартин Лоурънс все още успява да привлича публиката и въпреки че спечеленото до момента не може да се нарече впечатляващо, то е напълно достатъчно за трети филм от комедиен франчайз. В най-добрия случай, “Агент XXL 3: Еволюция” ще успее да повтори успеха на втората част, която през 2006-та година спечели 70 милиона долара в САЩ.Документалния музикален филм за тийн-звездата Джъстин Бийбър, “Джъстин Бийбър: Никога не казвай никога”, е на шеста позиция с приходи от 48,473,000 долара, за две седмици престой в кината. Триизмерната лента не успя да се превърне в предричания голям бокс офис хит, но все пак покри бюджета си от 13 милиона долара.“Речта на краля”, с участието на Колин Фърт и Джефри Ръш, заема седмо място. Филмът надмина всички очаквания на анализаторите и за тринадесет седмици натрупа 103,278,000 долара. Успехът на тазгодишния „Оскаров” претендент е повече от изненадващ, защото много рядко, продукции от този жанр дори успяват да се сдобият с киноразпространение в САЩ. Ако лентата се превърне и в големия победител в нощта на „Оскарите”, приходите без съмнение ще продължат да се покачват, независимо от конкуренцията.Трилърът “Съквартирантката” е на осма позиция с приходи от 32,694,000 долара, спечелени за три седмици по кината.В дните след премиерата си, лентата се представяше напълно прилично, но изглежда, че през двете седмици след това не е успяла да привлече нови зрители. Въпреки това, филма вече покри вложения бюджет и най-вероятно, преди да бъде свален от големия екран, ще достигне границата от 50 милиона долара.Историческият екшън с Чанинг Тейтъм и Доналд Съдърланд, “Орелът”, е девети в класацията. За две седмици, продукцията е спечелила 15,041,000 долара. За съжаление, “Орелът” ще бъде причислен към историческите ленти, които минават почти незабелязано по американските кина. Въпреки талантливия актьорски състав, лентата не успя да привлече вниманието на публиката, и създателите ще трябва да разчитат на по-добро представяне в европейските държави и Австралия.Комедията с Натали Портман и Аштън Къчър, “Просто секс” е на десето място със спечелени за пет седмици, 66,033,000 долара. Филмът вече успя да надмине очакванията на създателите си и по всичко изглежда, че приходите ще продължават да се покачват. Бюджетът от 25 милиона долара бе покрит в седмицата след премиерата, а прогнозите са, че “Просто секс” ще успее да спечели 90 милиона долара само от прожекциите в Америка.Бокс офис класация на Северна Америка за периода18 февруари - 20 февруари1 Unknown - $21.8M / $21.8M2 I Am Number Four - $19.5M / $19.5M3 Gnomeo & Juliet - $19.4M / $50.4M4 Just Go with It - $18.2M / $60.8M5 Big Mommas: Like Father, Like Son - $17M / $17M6 Justin Bieber: Never Say Never - $13.6M / $48M7 The King's Speech - $6.57M / $103M8 The Roommate - $4.1M / $32.7M9 The Eagle - $3.56M / $15M10 No Strings Attached - $3.12M / $66M ... още »