Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Във филма „Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” Земята е нападната от непознати сили. Докато големите градове по цялото земно кълбо са унищожавани един след друг, Лос Анджелис се превръща в мястото, където човечеството ще даде решителен отпор срещу нашествениците. Един сержант от морската пехота (Арън Екхарт) и неговият взвод са призвани да се сражават срещу враг какъвто никога не са виждали преди.През изминалите десетилетия има редица документирани наблюдения на НЛО – Буенос Айрес през 1965, Сеул през 1983, Франция, Германия, Китай, но всички те са отхвърлени от властите, които съчиняват правдоподобни истории, за да покрият случаите. В нощта на 24 срещу 25 февруари 1942 година Америка е под тревога заради нападението над Пърл Харбър. Същата нощ жителите на Ел Ей са събудени от предупредителни сирени, а 37-ма брегова артилерия произвежда редица изстрели срещу летящи обекти, движещи се с различна скорост, като някои достигали 200 мили в час според направените изчисления. Изстреляните снаряди нанасят поражения само върху самия град. Въпреки проведените официални разследвания така и не се появява единодушно становище за случилото се във въпросната нощ. „Харесва ми, че филмът намира своята основа в реалния живот,” споделя продуцентът Ори Мармур. „За целите на филма решихме, че всички предишни посещения на НЛО са били разузнавателни мисии, подготвящи масирана военна инвазия.”„Битка Лос Анджелис: Световна инвазия" е от филмите, заради които обичам да ходя на кино и беше сбъдната мечта да го режисирам,” признава въодушевено режисьорът Джонатан Лийбсман.Сценаристът Крис Бертолини признава, че е искал да обедини в едно 2 от любимите си сюжетни линии. „Исках да разкажа историята за извънземно нашествие през погледа на група хора, с които публиката може да се идентифицира.”Сценарият на Бертолини е забелязан от продуцента Нийл Мориц, който има богат опит при заснемане на екшън филми. „Хареса ми, че огромната трагедия за човечеството е представена от гледната точка на шепа хора, които се борят за собственото си оцеляване,” споделя Мориц. „Всеки от тях има свои собствени проблеми, които трябва да отстъпят пред общата заплаха за страната им и за света като цяло.”Лийбсман получава режисьорския пост след представянето на запис с визията му за филма. Заснетият материал по улиците на Ел Ей е допълнен с образи на извънземни от самия режисьор, който се самообучава на програмите, необходими за създаване на компютърно генерирани образи. „Джонатан беше режисирал Тексаско клане: Началото, но това далеч не го правеше най-подходящият кандидат за поста. Тогава обаче видях създадения специално за случая материал и бях наистина впечатлен,” спомня си Мориц. „От студиото също харесаха записа. Всеки, който е готов да вложи толкова старание без да е сигурен, че ще бъде назначен, заслужава да получи шанс за съвместна работа.”Арън Екхарт е начело на актьорския състав в ролята на сержант Нанц, който вече е прегорял за военната професия и само иска да се пенсионира. За съжаление му се налага да предвожда група младоци срещу извънземното нашествие.Мишел Родригес е в ролята на Елена Сантос, която се превръща в ключов съюзник на Нанц и неговия взвод. „Тя е сред първите, които след първоначалната атака, се впускат в проследяване на нашествениците,” обяснява актрисата.Актьорският състав се допълва от Рамон Родригес, Бриджит Мойнахан, носителят на Грами Ни-Йо и Майкъл Пеня.Евърет Бърел е координатор на специалните ефекти. „От основно значение бе извънземните да наподобяват собствените ни военни части,” споделя Бърел. Обличайки ги в сиви, кафяви и леко жълтеникави цветове, екипът по специални ефекти иска да ги слее с градската среда и да подсили усещането за битка с неясен противник.„Израстнал съм с научно-фантастични и хорър филми,” споделя Бърел.„Да унищожа Ел Ей с помощта на цяла армия извънземни бе като сбъдната мечта. Джонатан искаше да създадем същества, които не приличат на пришълците, от който и да било друг филм за извънземно нашествие. Почерпихме вдъхновение от различни места – National Geographic, видеоклипове в интернет, странни насекоми и морски обитатели, роботизирани устройства. Всичко това допринесе за крайния изглед на нашествениците.”rnЗА МОРСКИТЕ ПЕХОТИНЦИПоследната защитна линия на човечеството е в ръцете на Втори батальон от корпуса на морските пехотинци, разположен в Кемп Пендълтън. При подбора на актьори за ролите на войниците, продуцентите търсят хора, за които публиката да повярва, че могат наистина да бъдат част от решителна битка и в същото време правдиво да предадат емоциите породени от случващото се – ужасът от войната и усещането, че водят битка, за която не са подготвени.„Арън Екхарт е един от най-добрите актьори в днешно време,” не пести суперлативи режисьорът Лийбсман. „Изключително постижение е, че го убедихме да участва в нашия филм. С негова помощ централният персонаж получи така необходимата дълбочина, за да повярва публиката, че взводът му ще го последва навсякъде.”„Арън се отдава напълно на ролята и никога не отказва да обсъди каквато и да било идея,” продължава режисьорът. „Не мога да си представя кой друг би могъл да приеме ролята на сержант Нанц и да изгради толкова сложен образ.”Преди началото на снимачния процес Джонатан и Арън се събират за еднодневни проби, които да зададат тона на филма. „Не знаех какво да очаквам. Бе зашеметяващо да видиш за пръв път създадените декори, униформи, да усетиш оръжията и колите. Визията на Джонатан е феноменална,” споделя актьорът.Екхарт е въодушевен от възможността да участва в първия си научно-фантастичен екшън и се подлага на усилени тренировки, за да влезе в оптимална физическа форма. Допълнително получава тренировки с огнестрелно оръжие от техническите консултанти на продукцията.Опитният сержант Нанц е принуден да се подчинява на далеч по-младия лейтенант Уилям Мартинес, в чийто образ влиза актьорът Рамон Родригес. „Мартинес е изгряващата звезда сред морските пехотинци,” обяснява Лийбсман. „Взводът му получава заповеди да премине разделителната линия на булевард Линкълн, за да се притече на помощ на цивилни, които се укриват в полицейски участък.”Мартинес е офицер, получил възможно най-добрата подготовка, който няма търпение да приложи уменията си на бойното поле. „Скоро обаче осъзнава колко сериозно е положението”, разказва за героя си Родригес. „Още първата му мисия начело на собствен взвод предоставя огромното предизвикателство да се изправи срещу непознат враг. Всички са отправили погледите си към него за заповеди, така че той трябва да измисли решение по най-бързия начин!”„Развълнувах се още докато четях сценария,” продължава актьорът. „Винаги съм уважавал нашите войници, а сценарият ги описва правдиво, като в допълнение ги изправя срещу извънземни нашественици. Аз съм фен на фантастичните екшън филми, така че за мен това се превърна в изключително преживяване.”Носителят на Грами Ни-Йо е в ролята на редник Кевин Харис. Въпреки че певецът има зад гърба си няколко филмови появи, то той се смята все още за новак и гледа към опитните актьори от екипа, за да почерпи от техния професионализъм. „Арън казва толкова много само с погледа си, без да отрони и една дума – той е страхотен актьор,” споделя Ни-Йо. „Мишел Родригес може да се забавлява и да ти разказва смешки, но когато режисьорът даде начало на снимките тя мигновенно се потапя на 100% в ролята.”За героя си Ни-Йо споделя, „Той е безстрашен. Дори в тази непозната ситуация той приема всичко като поредната задача, която трябва да се свърши. Има достатъчно основателни причини да живее, сред които и годеница, така че не възнамерява да се даде лесно на извънземната напаст.”Към взвода на морските пехотинци се присъединява и сержанта от поддръжката на военовъздушните сили Елена Сантос (Мишел Родригес), която е сред първите станали свидетели на изненадващата атака. В началото тя е обект на насмешки от морските пехотинци, които се имат за най-елитната част от армията, защото влизат в истински сражения за разлика от техническия персонал, който остава на сигурно далеч от бойното поле. С напредването през руините на Ел Ей обаче Сантос постепенно ще спечели уважението на коравите си спътници.В реалния живот Родригес няма никакви проблеми да влезе в образа на опитен войник. Според техническия консултант на продукцията Джим Девър „Мишел е невероятна. Тя е чудесна актриса и знае как да борави с оръжия. В даден момент вече не бе нужно да й давам напътствия – тя сама следеше за акуратното изпълнение на всеки елемент от армейското поведение.”Останалите членове на взвод 2/5 са изобразени от талантливи млади актьори, които ги очаква обещаваща кариера по думите на продуцента Нийл Мориц.Самият взвод 2/5 съществува наистина и е най-награждавания в историята на морската пехота на САЩ. Техният девиз е „Отстъпи, Ад!”. Когато по време на Първата световна война получават заповед за отстъпление от взвода просто отговарят: „Да отстъпим? По дяволите, та ние едва пристигнахме!”rnЗА ЦИВИЛНИТЕСред цивилните, които се оказват на пътя на извънземната инвазия е ветеринарката Мишел, която същия ден е излязла на разходка с двете си племенници. За ролята й режисьорът Лийбсман търси уязвима, но и твърда актриса, която ще накара зрителите да повярват на героинята й. Бриджит Мойнахан се оказва идеалният избор.„Бриджит внася истинска дълбочина у героинята си, което ще накара зрителите истински да й съчувстват,” споделя Мориц.Според самата Мойнахан ключът към ролята се крие в разбирането на мотивацията, която задвижва Мишел. „Тя е в уникална ситуация, защото са й поверени грижите за деца, които не вижда много често. Когато човек е отговорен за чужди деца, той започва да се държи много по-внимателно. В създалата се ситуация Мишел иска на всяка цена да изведе децата от фронтовата линия.”Мойнахан подчертава, че ясната визия на Лийбсман й помага по-лесно да вникне във филма, над който трябва да работи. „На репетициите Джонатан ни показа краткия видео материал, който бе заснел заедно с Арън. Картината бе сурова и се усещаше автентично на фона на фантастичния сюжет за извънземно нападение. Осъзнах, че ще участвам в нещо, непоказвано до този момент на големия екран,” споделя актрисата.Майкъл Пеня е в ролята на баща, който заедно със сина си се озовава зад вражеските линии и е готов да преодолее всяко препятствие, за да опази живота на детето си. „Майкъл Пеня е чудесен,” разказва Лийбсман. „Вложи толкова много от себе си в ролята, че крайният резултат надхвърли всичките ни очаквания. Публиката наистина ще повярва, че неговият герой и героинята на Бриджит са готови да умрат за децата си.”Пеня е привлечен към проекта от възможността да работи с Арън Екхарт. „Бях гледал Арън в Благодаря за пушенето и Ерик Брокович, и мисля, че той се справи наистина добре в тези два филма,” споделя Пеня. „На снимачната площадка Арън е напълно концентриран и винаги се стреми да направи сцената по-добра. Вдъхновяващо е да работиш с такъв актьор.”Най-важни сред цивилната част от екипа обаче са трите деца. „Имахме късмета да открием 3 деца, които влагат сърцето и душата си в техните герои. Те свършиха наистина невероятна работа,” казва продуцентът Мармур.Въпреки, че сигурността на екипа и най-вече тази на децата е от първостепенно значение, продуцентът Джефри Чернов намира начин как всички актьори да се сближат преди началото на снимачния процес. Децата посещават всеки ден тренировъчния лагер, където се подготвят актьорите, на които е отредено да пресъздадат взвод 2/5 на морската пехота.rnТРЕНИРОВЪЧЕН ЛАГЕРЗа да изглеждат по-автентично в ролите си на войници от армията на САЩ, актьорите преминават 3-седмичен тренировъчен лагер с бивши и активни морски пехотинци. През този период те са лишени от мобилни телефони, телевизия, интернет и въобще всякаква връзка с външния свят. Старшият военен консултант Джим Девър обяснява ползата от подобна подготовка: „Разделихме процеса на три части. Първата включваше физическа подготовка, за да преценим способностите на отделните актьори. Към нея прибавихме и строева подготовка, с която да привикнем екипа към моментално изпълняване на заповеди. Тази първа седмица включваше и уроци за историята на морската пехота.”„Втората седмица се преместихме в Камп Миндън, база на Националната гвардия. Там, в рамките на 5 дена, актьорите живяха като при военновременни условия. Карахме ги сами да разпъват палатките и походните си легла. Всяка сутрин в 5:30 ставаха за сутрешна тренировка, последвана от закуска и инструкции за екипировката на пехотинеца и неговите оръжия. Следобед Джонатан репетираше сцени, които наистина щяха да са част от филма. По време на третата седмица тренирахме придвижване по магистралата и продължихме с обучението с огнестрелни оръжия,” завършва Девър. Веднага след края на тренировъчния лагер започва и същинския снимачен процес.„Лагерът беше интересен,” споделя Екхарт. „Радвам се, че го преминахме, защото в същността си това бе триседмичен период на репетиции. Спяхме заедно в голяма палатка и се хранехме пак заедно на една маса. Действахме като истински взвод пехотинци, а аз бях командващият офицер, който раздава заповеди и когото войниците мразят и в червата. Придобихме безценен опит най-вече по отношение на оръжията – как да ги държим, как да се придвижваме с тях и как всички да изглеждаме като единна формация, когато се придвижваме на открито. Когато стана време за снимки знаехме точно какво се очаква от нас във всяка една ситуация,” допълва актьорът.„Лагерът ме накара да уважавам още повече военните и най-вече морските пехотинци,” спомня си Рамон Родригес. „Нашите жилетки тежаха малко над 20 килограма, а бяха дори без необходимата метална броня. Заедно с нея, всички гранати и пълнители жилетката тежи около 40 килограма. Допълнително оръжието тежи около 15 килограма, а каската и тежките ботуши не правят придвижването по-лесно.”Но колкото и да е труден лагера Родригес признава, че му е помогнал да се сближи с останалите актьори и да влезе в образа на героя си. „Честно казано тези 3 седмици бяха страхотни, защото ни помогнаха да изградим връзка помежду си и да се превърнем в истински екип... в истински взвод,” споделя актьорът. „Тренирахме с опитни морски пехотинци и репетирахме сцени от филма. Постепенно всеки успя да се превърне в своя персонаж и да заеме мястото си в строя. В крайна сметка нашият филм отдава почит към морската пехота и искренно се надявам, че ще успеем да ги накараме да се почувстват горди от начина, по който сме ги представили на екрана.”„Лагерът определено ми помогна да вляза в образ,” казва Ни-Йо. „Независимо дали ти харесва или не за 3 седмици ти се превръщаш в своя герой. Разбира се, че сме далеч от тренировъчния режим на истинските морски пехотинци, но въпреки това след първите 3 дена искахме да се приберем обратно на топло в хотела. Но усилията си струваха, защото помогнаха да вникнем в психиката на морските пехотинци.”ДА ВКАРАШ ПУБЛИКАТА В БИТКАТАПродуцентът Нийл Мориц има богат опит при заснемането на екшън филми, но въпреки това „Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” е най-мащабния проект, с който някога се е захващал.Актьорите сами участват в голяма част от каскадите. „Аз съм ар енд би певец, така че досега не ми се е налагало да правя каскади,” споделя Ни-Йо. „Бях опасан с жици и трябваше да ме пуснат от 9 метра върху покрива на кола. Вероятно никога отново няма да направя нещо подобно, но беше забавно.”„Искахме публиката да се почувства на мястото на нашите морски пехотинци, за да се потопи напълно в историята и да съпреживява истински съдбата на всеки един герой,” споделя Джонатан Лийбсман.Намерението на режисьора е да поддържа непрестанно действие през целия филм. „В лицето на Лукас Етлин имаме един страхотен оператор, който успя да събере едни от най-добрите професионалисти в своя екип,” казва продуцентът Ори Мармур. „Хората му снимат от всяка възможна позиция, независимо колко опасна е тя. Понякога са на сантиметри от експлозия, друг път снимат от въздуха или под вода; зад огъня, над него, а в някои случаи и вътре в него.”Бриджит Мойнахан е удивена от физическите възможности на екипа оператори и нещата, които са способни да извършат.Цялата тази дръзка работа се отплаща по думите на Арън Екхарт, защото само така зрителите ще могат да усетят истинската заплаха и да вярват, че всеки един от героите може да загине във всеки един момент.СЪЗДАВАНЕ НА СПЕЦИАЛНИ ЕФЕКТИОтговорникът по създаването на специалните ефекти за „Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” Евърет Бърел е изправен пред множество предизвикателства. На първо място е желанието на Лийбсман да разкаже историята от гледна точка на морските пехотинци, което изисква използването на ръчни камери, а вкарването на специални ефекти в кадри заснети по такъв начин не е лесна задача.Подготвяйки се за „унищожението” на Града на ангелите Бърел прелита с хеликоптер от Сан Диего до Лос Анджелис, правейки дигитални фотографии на пейзажа. Впоследствие тези фотографии се превръщат във фона, на който екипът по специални ефекти нанася желаното от режисьора – дим, огън и разрушения.Екипът на Бърел е отговорен и за създаването на самите нашественици. Лийбсман работи с няколко художника, за да вдъхне живот на визията си за външния вид на извънземните. „Благодарение на сътрудничеството между концептуалните артисти и екипът, отговорен за постпродукция, получихме много по-сложен и смайващ резултат отколкото някога съм си мечтал,” споделя режисьорът.„Искахме нашите извънземни да не приличат на никои други, показвани във филм. Чрез помощта на компютърно генерираните образи можеше да променяме външния вид в движение докато се получи желания резултат,” допълва Бърел.Мориц е съгласен, че при подготовката на филма е отделено много внимание на създаването на уникален вид пришълци. „Искахме нашите извънземни да изглеждат достоверно спрямо конкретната история, която разказваме – защо са тук, какво търсят, как се защитават, какво ги прави по-силни от хората. Когато най-накрая изчистихме дизайна създадохме едно извънземно в реални размери, за да го покажем на всички в студиото. Всички бяха много развълнувани.”Компютърните ефекти са много полезни, но понякога реалните обекти могат да послужат значително по-добре в дадена сцена. Във филма има сцена на аутопсия, при която пехотинците изследват тялото на убит враг. „В началото на кариерата си започнах именно със създаването на същества и грим ефекти, така че знам колко по-добре е актьорите да могат да взаимодействат с нещо, което виждат и могат да пипнат наистина,” разказва Бърел.Лийбсман участва отблизо при създаването на извънземното и дава напътствия коя част от какво да бъде изработена – дали да се използва силикон, кожа, кост или метал.Създаденият образец е повече от внушителен. Висок е 2,50 метра и има пипало дълго 6 метра.При създаването на дизайна за космическите кораби всичко започва с щастлив инцидент. „Джонатан си играеше с визуалните ефекти и по погрешка имаше един кораб с отчупена част,” спомня си Бърел. Хареса ни идеята и решихме големият кораб да се състои от 9 отделни части. „Като пица, нарязана на парчета,” допълва отговорникът по специални ефекти. „Ще унищожат света до половин час или ще ви върнат парите.”ИСТИНСКАТА БИТКА ЗА ЛОС АНДЖЕЛИС ОТ 1942Събитието, станало по-късно известно като Битката за Лос Анджелис, се случило през нощта на 24 срещу 25 февруари 1942 година. Липсата на ясно обяснение за случилото се става повод за непрестанни спекулации.На 23 февруари японска подводница произвежда изстрели срещу петролна рафинерия в Санта Барбара, Калифорния. Сведенията са, че подводницата се е насочила към Лос Анджелис, така че жителите му са под извънредна тревога.Малко след настъпването на 25 февруари в небето над града започва да се наблюдава преминаването на неидентифицирани летящи обекти и е обявена бойна тревога. В 3:16 сутринта бреговата артилерия започва обстрел по прелитащите обекти, като в следващите 58 минути са изстреляни над 1400 снаряда.„Първата и най-логична мисъл е, че това са японски бомбардировачи, нападащи Ел Ей,” казва експертът по НЛО Бил Бърнс. „Но обектите летели твърде високо и нито един снаряд не ги засегнал.”В първото си съобщение до президента Рузвелт генерал Джордж Маршал пише, че „неидентифицираните самолети се движат със скорост варираща от ‘много бавна’ до 200 мили в час и на височина от 2700 до 5400 метра.” Според различни наблюдатели корабите са между 9 и 25.Първоначално властите обявяват случая за „фалшива аларма”, но жителите и медиите не са доволни от подобно обяснение. Тогава армията излиза с официално становище, признаващо провелата се едностранна битка. Представителят от Санта Моника, Лиланд Форд, призовава за разследване от Конгреса, но искането му остава без резултат. В последвалите години са предложени различни теории – от японска атака до немски кораб, излетял от тайна база в Мексико; от метеорологични балони до дирижабли.Твърди се също, че генерал Маршал докладва за откриването на неидентифициран летателен апарат в океана близо до Калифорния, „който показва, че мистериозните кораби не са земни и според разузнавателните агенции със сигурност са с космически произход.” ... още »
Изхвърли боклука, изяж си броколите - на кого са притрябвали майките?Всичко започва с 4-годишно хлапе, майка и спорАниматорът с награда "Пулицър" Бъркли Бретед намира вдъхновение у домаИзвестният аниматор Бъркли Бретед е вдъхновен от идеята да напише книгата, по която е създаден филмът, след паметна вечеря у дома си. "Една вечер синът ми Майло метна броколите си във въздуха и изфуча от масата - сцена, представена по-цивилизовано във филма - казва Бретед. - На излизане каза на майка си нещо твърде грозно, за да го повторя тук. Ако си го спомни по-късно в живота само ще му струва куп пари за терапия. И неочаквано сам за себе си изтърсих: "Нямаше да мислиш така за майка си, ако вземат да я отвлекат марсианци". Запретнах ръкави и написах книгата същата вечер. Останалото е историята на Дисни."Имидж Мувърс Диджитал (ImageMovers Digital) и екипът на Дисни приветстват проекта, като възлагат на Саймън Уелс режисурата и написването на сценария съвместно със съпругата му Уенди Уелс. Съсценаристите са женени от 23 години и дъщерите им Мередит и Тийгън са изобразени като сестрите Хачлинг във филма. Филмът следва стъпките на топло посрещнатите семейни продукции на Имидж Мувърс Диджитал "Полярен експрес" и "Къща-чудовище", като представя историята на екран в 3D посредством "пърформънс капчър". Това е технология на дигитално заснемане на изпълненията на актьорите с компютъризирани камери на 360 градуса, което дава възможност на създателите да пренесат зрителя до Марс и да го върнат обратно, като създават детайлна извънземна обстановка и герои, възползвайки се от майсторските изпълнения на актьорите.Режисьорът твърди, че действието, приключенията и хуморът ще експлодират на големия екран, в немалка степен благодарение на факта, че ще бъде представен в 3D и показан на IMAX екрани. Но Уелс казва, че най-напред ги е привлякла сърдечността на филма. "Този филм притежава удивителен център, който е обичта на майката към детето и осъзнаването на тази обич от страна на детето - казва Уелс. - Това ме грабна. Грабна и съпругата ми и мой партньор в писането на сценария Уенди. Построихме всичко около този централен момент, който е и причината Бъркли поначало да напише оригиналната книга." Продуцентът Джак Рапки казва, че идеята извънземни да дойдат на земята в търсене на нашия майчински опит е много благодарна. "Жените, които управляват Марс са много тоталитарни и много сбъркани, напълно лишени са от майчинско чувство - казва Рапки. - Те знаят, че в Слънчевата система има планета, наречена Земя, с човешки вид, чиито майки очевидно умеят да контролират поколението си. Така че им трябва по една такава приблизително на всеки 25 години и те пращат марсиански командоси на Земята да вземат някоя, която в този случай се оказва майката на Майло."Създателите на филма установяват, че са докоснали въображението на милиони хора, питали се от поколения дали на Марс има живот. През 80-те години на 19 век телескопи засичат странни маркировки на Марс, които убеждават огромни маси хора, че на Марс има канали, построени от извънземна раса. Днес НАСА конструира шестколесен всъдеход, наречен "Марсианска научна лаборатория", който ще е най-големия, най-бързия и най-интелигентен всъдеход, изпращан някога на Марс. Два марсиански всъдехода Спирит и Опортюнити в момента кръстосват повърхността на Марс и всъдеходът в "Майло на Марс" всъщност е моделиран по тяхно подобие.РАЗНООБРАЗЕН АКТЬОРСКИ СЪСТАВ ДОВЕЖДА НА ГОЛЕМИЯ ЕКРАН ЗЕМЛЯНИ И ИЗВЪНЗЕМНИКой кой е в "Майло на Марс"Продуцентът Робърт Земекис хвали актьорите, внесли толкова много хумор във филма. "Ситуациите са забавни и сцените са много смешни - цялата абсурдна реалност на филма допринася за фантастичния хумор. Но актьорският ни състав в този филм може би е събрал най-добрите импровизатори, играли заедно през последните години. Те по прекрасен начин изработват сцената и добавят нещо от себе си към нея."МАЙЛО на български с гласа на МАЙКЪЛ ЗАРКОВ е на 9 години. Той си има комикси за четене, филми със зомбита за гледане, може и да си скача по кревата. Няма време да си яде зеленчуците и да помага в къщната работа, каквото и да си приказва майка му. На нея й е дотегнало да го ръчка, а на Майло му е дотегнало от нейното бърборене. Но когато той изтърсва, че ще му е по-добре без нея, нещата малко загрубяват. Усилията му да се извини са прекъснати, когато марсианци - да, марсианци - пристигат, открадват майка му, връщат се на космическия си кораб и излитат за Марс - заедно със скрилият се на борда 9-годишен пътник без билет, решен да спаси майката, която мигове преди това е искал да се махне от живота му. За Майло цялата история би била голяма смехория, ако не пътуваше към друга планета.МАЙКАТА НА МАЙЛО на български с гласа на Петя Абаджиева обича Майло повече от всичко и просто й се иска той да прави каквото му се казва - като да си яде зеленчуците, а не да ги дава на котката /която на свой ред после ги плюе по пода й/. Тя просто желае доброто на Майло - а нека си признаем, броколите са много полезни за подрастващите момчета. Добрите й намерения и любящите й грижи може да не са по вкуса на Майло, но пък силно впечатляват марсианските съгледвачи, които търсят някоя добра майка.ДРИБЪЛ на български с гласа на Стефан Сърчаджиев е 30 и няколко годишен и е на Марс, откакто собствената му майка е била взета за нуждите на марсианците преди много години. Когато Майло стига до планетата и е пленен, Дрибъл го спасява и го води през серия тайни тунели до добре устроената си бърлога на по-долно ниво на Марс, която Дрибъл нарича „свой дом”. Купищата електронни и шпионски устройства на Дрибъл му дават възможност да се включи към комуникационните системи на планетата и да шпионира какво става в сърцето на всичките й дейности - Цитаделата. Дрибъл, който още използва жаргона на 80-те години от своето детство, разбираемо е сразен, когато осъзнава, че Майло, първият му приятел-човек от цяла вечност, е замислил да спаси майка си и да се върне на Земята. Все пак Дрибъл се съгласява да помогне на Майло, макар дълбоко в себе си да таи желанието Майло да остане при него завинаги. Помежду дублите Сет Грийн (Майло) и Фоглър (Дрибъл) изпълняват кунг-фу схватки в забавен ритъм с вокали и звукови ефекти. Операторският екип им прави комплект "шурикен" /японски звезди за мятане/ от найлонова мрежа, които - тъй като костюмите им също са от найлонова мрежа /за да прикрепят датчици и телеметрични уреди/ - се закачат по актьорите. Приятелството им извън снимачната площадка личи в многото им общи сцени. Дръзкият дует също така се жени в процеса на снимане на филма - не един за друг, все пак.НАДЗИРАТЕЛКАТА на български с гласа на Надя Тошева е всяваща страх и безсърдечна марсианска предводителка. Тя стои зад мрачния мироглед на планетата, проповядващ студено и стриктно поведение и забраняващ сърдечност и обич, което налага нуждата да се крадат земни майки и да се извлича майчинската им същност, за да могат да отглеждат малките си. Тя е главнокомандващ на марсианските специални сили за сигурност - гвардията Сис. КИ на български с гласа на Венцислава Захариева – Асенова е волева млада марсианка, която е научила английски от гледане на комедийни сериали от 70-те. Прекарва времето си в рисуване на изкусни графити по марсианските стени. Обаче го прави тайно. Принудена е да крие творческите си способности на планета, лишена от цветове и емоции. На марсианците изрично е забранено да проявяват индивидуалност, но Ки е самостоятелна в мисленето си - особено когато решава да помогне на Майло. Талантлива, потайна и корава, Ки е вероятно най-симпатичният ренегат в марсианската история.УИНГНЪТ е вожд на Косматото племе, които въплъщават изгубената обич на Марс. Те живеят в подземни катакомби, отхвърлени от заблуденото цивилизовано общество над тях. Уингнът е бил приятелче на Дрибъл, преди пристигането на Майло на Марс, но Дрибъл го мисли за малко откачен и не много умен. Ала Уингнът може би разбира много повече от случващото се на Марс, отколкото някой подозира.СЪЗДАВАНЕТО НА ОБРАЗИТЕСъздателите на филма се обръщат към Дъг Чиан, за да открие верния обликИзкуството на "пърформънс капчър" дава неограничени възможности на създателите на филма и Дъг Чиан знае точно как да насочи всичко в правилната посока. Награденият с Оскар художник по декорите и автор Чиан започва кариерата си като аниматор в телевизионния сериал "Къщичката за игра на Дребосъчето". Стига до високи творчески постове в Индъстриал Лайт енд Маджик и Лукас ООД. По-късно Чиан е художник на продукция във филмите, режисирани от Земекис "Полярен експрес", "Беоулф" и "Коледна песен на Дисни". Чиан и екипът му от художници в Имидж Мувърс Диджитал започват работата си по "Майло на Марс" дълго, преди камерите да започнат да снимат. "Започнахме да работим с Дъг скоро, след като получихме зелена светлина от Дисни - казва режисьорът Саймън Уелс. - Той и екипът му създадоха широка гама от образи, които да създадат представа за марсианското общество. Всичко започна със сюжета."За да създадат света на Марс и марсианците, Чиан и Уелс работят в тясно сътрудничество. Не им отнема много време да установят, че подхождат еднакво към творческия процес - логически и научно - и изпипват всеки детайл на обществото, което трябва да създадат.Всеки герой още тогава е персонализиран със своите уникални черти. При младата бунтарка Ки - момиче със свободен дух, което открива любовта от човеците - екипът решава да наблегне на женствеността и творческите способности, да подчертаят изразителните й флиртуващи погледи. Добавят й полюшваща се походка и елегантност на движенията. Надзирателката, от друга страна, е непоправима гадина, така че художниците й дават правоъгълни очи, много бръчки и добавят извънредно много злост в движенията й."Беше забавно да оформим образа на Надзирателката - припомня си Чиан. - Тя е антипод на Ки. Искахме да създадем злодейка, вместваща се в логиката, която определихме за марсианските основни типове, но с черти, издаващи злобата й. Беше интересно, защото при злодеите можеш да стигаш до крайности."Уингнът, вождът на Племето на косматите, олицетворява неподдържаните и диви мъже марсианци, живеещи в катакомби. "Уингнът беше забавен образ, защото бяхме решили той да е много див симпатяга, типичен представител на мъжете марсианци - казва Чиан. - Междувременно на Саймън му хрумна чудесната идея да вкараме хипарски тенденции и да направим мъжете веселяци по нрав."ИЗРАБОТВАНЕТО НА МАРСАвторите на филма пресъздават Червената планетаВдъхновени от илюстрациите на Бъркли Бретед, участниците в творческия екип започват да изграждат сложен, многопластов фантастичен свят, който да приюти еклектичните образи в "Майло на Марс".Творческият екип се подготвя щателно с проучване на климатичните условия, атмосферата, температурата, гравитацията и луните на Марс. Познанията им дават възможност да създадат правдоподобен свят, който е едновременно логичен и се носи на крилете на фантазията. Ето някои от фактите, които научават:• Марсианската гравитация е около 38 процента от тази на Земята.• Марсианската атмосфера е около 100 пъти по-малко плътна от тази на Земята.• Марсианските луни Фобос и Деймос обикалят Марс в посока, обратна на повечето луни в Слънчевата система. Фобос прави три обиколки на ден около Марс и е единствената известна луна, която се върти около планетата по-бързо от собственото движение на планетата.• Средната температура на Марс е -60 градуса по Целзий.ОТВЕЖДАНЕ НА ГОЛЕМИЯ ЕКРАНПредвид враждебните условия на повърхността на планетата, светът в "Майло на Марс" е създаден под земята. Това фантастично изображение на Червената планета се състои от четири нива. Централен Марс, където протича ежедневието на марсианската цивилизация е разположен точно под повърхността. Следва промишленото ниво. То обслужва града отгоре и е опасано от тежки тръби и машинарии.Третото и най-уникално ниво са катакомбите, където марсианците изхвърлят отпадъците си, сред които, уви, е Племето на косматите мъже. Тъкмо в тези катакомби е разположена бърлогата на Дрибъл. "Бърлогата на Дрибъл е много зрелищна - казва Сет Грийн. - Тя е задръстена от боклуци, машини, кабели и всевъзможни вещи, които Дрибъл е събирал от марсианските сметища и е превърната в съвършената "къщичка на дърво".И накрая, най-долното ниво е известно като античните подземия.За връзка между различните нива на Марс творците създават сложна система от хитроумно проектирани тунели, улеи, стълби, пързалки, еднорелсови влакчета, мостове, асансьори, стени, пропусквателни пунктове, будки, проходи, пещери, ниши и улички.Чиан обяснява, че екипът е приложил няколко метода, за да диференцира нивата. "Едно от първите неща, които направихме, бе да създадем специфична палитра за всяко ниво. Ясно се вижда преминаването от студено към по-топло и към много топло в катакомбите."Чиан описва всяко ниво с цветовете му, детайлите творческите щрихи и общата атмосфера, която то трябва да внушава.• "Централен Марс е много сив и студен, с неутрални цветове. Марсианските жени, които живеят там са чисти. Сивият им свят е много подреден. Никъде няма боклук. Затова решихме да проектираме архитектурата и цялото градоустройство като много математически, изчистени и почти футуристични. Създадохме стерилна, безлична атмосфера, в известен смисъл като в операционна зала."• "По-долното ниво е почти изцяло запълнено с промишлени тръбопроводи. По същество то е сърцевината на града - именно там марсианският свят оживява за нас. Това е функционалното ниво и тъй като е скрито, е малко безредно с огромните си тръбопроводи. В него вкарахме нещичко от нефтените рафинерии и проучихме структурата на големите канализационни тръбопроводи. Макар да е обогатено с цветове като охра и различни нюанси на кафяво, все още багрите са убити, защото е много замърсено. Там има огромни пещи и светлината е наситено оранжева."• Според Чиан нивото на сметището се състои от многообразие от текстури, цветове и форми. На това ниво е бърлогата на Дрибъл, пълна с всякаква техника и уникална електроника - нещо средно между видеосалон и игрална зала. "От люлеещия се въжен мост, който води до свърталището му, до въртящия се, падащ на степени стол, гимнастическа успоредка и всевъзможни монитори и екрани, които той използва да шпионира горния свят - това е детската стая-мечта."• "В античното подземие съвсем се развихрихме и създадохме забавна палитра с мозайка от различни цветове. Погледът към него е под ъгъл, което го прави по-ярко, по-романтично и по-приказно. Опитвахме се да предадем атмосферата на една по-романтична и мирна епоха на марсианците."Режисьорът Саймън Уелс казва, че всяко ниво оживява в 3D. Най-вече свърталището на Дрибъл с всичките му движещи се елементи получава преимущество от тази технология, но именно най-долното ниво най-много го изненадва в 3D. "Античното подземие - казва Уелс - наистина много спечели от стереоскопичната трактовка, която дава дълбочина и правдоподобие на вълшебния пейзаж."КОНСТРУИРАНЕ НА РЕАЛНИ ДЕКОРИ, СЪЧЕТАВАЩИ СЕ С ДИГИТАЛНИТЕВ тясно сътрудничество с Чиан, за създаване на материални декори за измисления от него свят, работят главният художествен директор Норм Нюбъри и художественият директор Майк Стаси. Ветерани на света "пърформънс капчър", работили с Имидж Мувърс Диджитал над много от предишните им филми, Нюбъри и Стаси имат главната задача да превърнат идеите на творческия екип от Имидж Мувърс Диджитал в конструктивни чертежи и в последствие в завършени декори. Тези декори, обаче, трябва да отговарят не само на изисквания за размерите, а поставят уникално предизвикателство с нуждата да бъдат достатъчно прозрачни, така че технологията "пърформънс капчър" да "прозира" през тях, и все пак достатъчно материални, та да осигуряват насока за актьорите."Изградихме елементите на декорите, така че да пасват в пространството точно на своето място - казва Нюбъри. - Трябваше да се съчетават с дигиталните декори, проектирани от Дъг и неговия екип. Ние сме художествени директори в смисъл, че осигурихме декори за филма, но осигурихме всъщност материалните елементи, с които актьорите да работят, които в крайна сметка съответстваха на дигиталната половина от филма." Нюбъри и Стаси започват работата си 3-4 месеца преди началото на основните снимки. С екип от осем души в художествения отдел, те работят в тясно сътрудничество с отдела по реквизит и декораторите на снимачната площадка, за да завършат целия декор в график. Може би най-трудният за конфигурация декор е бърлогата на Дрибъл. С елементите си, които актьорът Дан Фоглър ще трябва да ползва като ориентир, декорът е висящ, пълен с движение и изненади. "Бърлогата на Дрибъл беше сложен момент - спомня си Стаси. - Това е помещение, което Дрибъл е изградил през годините от детството си насам. То виси в катакомбите и е сглобено от елементи, които Дрибъл е намирал по Марс. Така че всичко е взаимосвързано, движи се и се люлее, когато в него стъпят хора. Имаше много дискусии по темата как да подходим към това.Подът на бърлогата на Дрибъл беше съставен от девет движещи се платформи - продължава Стаси. - Ричард Мейс беше проектант на декора и беше нужно много конфигуриране, за да се изясни как те всички ще се сглобят заедно. Беше като гигантски триизмерен пъзел."ИГРА НАВЪН"Онова, което много харесвам в художествения дизайн на този филм - казва продуцентът Стив Старки, - е, че това е марсиански пейзаж, какъвто никога не сте виждали. Изработен е с чувство за хумор и по начин, който ви кара да вярвате в неговата правдоподобност, защото повечето от света на нашия Марс съществува под земята. Повърхността прилича на тази, която виждаме от Земята - просто не сме знаели, че под нея се спотайва цяло едно общество."Чиан добавя: "На всички много ни хареса, че марсианците живеят под земята. Те се показват на повърхността само при нужда. Марсианската повърхност е недокосната от цивилизацията, почти като това, което бихме видели на снимки на НАСА."При описанието на конструирания космически кораб режисьорът Уелс не скрива възхищението си от фантазията и творческия заряд на художниците на Чиан."Дъг и екипът му предложипа толкова много иновативни проекти за космическия кораб, че беше трудно да се направи избор - казва Уелс. - Единственото, което можехме да направим в такъв случай бе да се опрем на сюжета и да бъдем брутално аналитични относно това, което ни е нужно. Имахме ясна идея за марсианската цивилизация, тъй че разчитахме на нея."НАУЧАВАНЕ НА ЕЗИКАЧервената планета изисква уникален езикМарсианците на Марс трябва да имат свой собствен уникален език. Създателите на филма се обръщат към актьора импровизатор Стивън Кеърин да го измисли и да обучи актьорите на него. Кеърин идва за прослушване за ролята на Уингнът /която в крайна сметка получава актьорът Кевин Кахун/, но не си тръгва с празни ръце. Кеърин си припомня: "Когато се явих на прослушване за Уингнът, създателите на филма видяха в биографията ми, че съм помогнал за създаването на симлиански - измисленият език, който се използва в много популярната серия игри "Симс". И макар да не получих ролята на Уингнът, възложиха ми друга задача - имам идеалната подготовка за такъв тип филм."Кеърин започва да работи в тясно сътрудничество със Саймън Уелс по създаването на два типа уникално звучене - едно за цивилизованите марсианци и друго за Племето на косматите мъже. Макар думите да са едни и същи, звученето им ще е много различно при двете групи."Цивилизованите марсианци трябваше да са сковани, милитаристични, сдържани и с потиснати чувства - казва Уелс. - Хората от Племето на косматите са по експресивни и изцяло отдадени на емоциите."Със списък от команди и серия емоционални състояния предвид, режисьорът Уелс събира някои от актьорите, играещи марсианци и Киърин в студио, за да започнат работа над езика. Актьорите импровизират звуци и тренират един с друг. "Няколко седмици, преди да започнем основната работа - обяснява Уелс събрахме Елизабет /Харноа/, Минди /Стърлинг/, Кевин /Кахун/ и Киърин във звукозаписно студио. Когато те започнаха да си подхвърлят различни звуци, се оформиха няколко думи.""Всеки от нас трябваше да изрази своя версия на езика на извънземните - казва Кевин Кахун, който играе Уингнът. - Когато някой напипаше златна жила, тъй да се каже, всички се присъединявахме и създавахме малка сцена. Увличахме се и си подхвърляхме топката напред-назад. Беше много приятно."Киърин казва, че са подходили към езика като към всеки чужд език, като са правили много повторения, докато той се превръща почти във втора природа. "Всички имаха CD-та и ги слушаха в колите си, докато шофираха - казва Киърин. - Също така всички имаха речници. По време на снимките често бях около актьорите и им помагах с произношението."ТЕХНОЛОГИЯТА "ПЪРФОРМАНС КАПЧЪР"Дисни работи в екип с Имидж Мувърс Диджитъл за технически изпипан филмС филми като "Полярен експрес", "Къща-чудовище" и "Коледна песен на Дисни" зад гърба си, продуцентите Робърт Земекис, Джак Рапки и Стив Старки са пионери в създаването на филми с "пърформънс капчър". Този път използват последните постижения и в "пърформънс капчър", и в 3D, като създават невероятна визия за публиката. Според Земекис технологията е изминала дълъг път. "Напредъкът е хилядократен. Екипът, създал "Майло на Марс" е най-добрата дигитална институция "пърформънс капчър" на света. Филмът - неговата образност и историята, която технологията ни дава възможност да разкажем - надхвърля всичко, което сте виждали досега."Художествената форма буквално улавя емоционалните изпълнения на актьорите, дигитализира ги и ги вкарва в детайлно изработена извънземна среда, плод на колективната фантазия на творческия екип."Актьорите ни носят датчици - казва Земекис. - Те изиграват целия филм, като използват телата, гласовете си, лицата си, сякаш са на сцена - същински "Театър в черна кутия". Улавяхме изпълненията в 3D, като взимахме емоционалната същност и вкарвахме декорите, появата на герои и същества около тези изпълнения."Рапки добавя: "Това е художествена форма, която предоставя на режисьора безпрецедентен контрол за създаване на толкова съвършено кино, колкото му позволяват възможностите."КАМЕРА!За разлика от игралните филми, при снимките на които актьорите пътуват от място на място и от една снимачна площадка към друга, всички снимки на филма с "пърформънс капчър" стават на една сцена или "Обем". Актьорите носят черни костюми със специални маркировки, които позволяват на създателите на филма да уловят движенията им.Гари Робъртс, отговорник по технологията, казва, че са използвани три системи за улавяне на всяко изпълнение на всеки актьор в тези ограничени очертания. "Първо имаме нашата главна система или това, което наричаме телесна система - казва Робъртс. - 120 камери са разположени стратегически около сцената и работата им е да уловят телесното изпълнение на всеки актьор. На главата на всеки актьор е монтирана камера. Те улавят лицевото изпълнение на всеки актьор. И накрая актьорите носят ръкавици с датчици, които улавят движението на пръстите и палците. Така че за всеки от актьорите записваме движението на пръстите му във всяка сцена, което е в синхрон с пърформанса на тялото и лицето."Нова система, наречена "Маска Кабуки" е въведена за "Майло на Марс", която позволява безпрецедентен достъп до лицевото изпълнение на актьора. "Ние предоставяме така наречената от нас Маска Кабуки - казва Робъртс. - Вземаме видеообразите от четирите камери, сливаме ги и проектираме образа върху 3D полигонална маска за всеки актьор. После тя бива наложена върху телесното движение или анимацията на героите, и предаваме полученото на режисьора."Преди "Майло на Марс" създателите на филма трябва да гледат референтно видео, за да преценят лицевия пърформънс на актьорите. "Това беше бавен процес и далеч не идеална ситуация", казва Робъртс.Всички данни се изпращат в съседна стая, наречена "контрол на мисията", където десетки техници и много монитори и компютърни системи проверяват информацията и я обработват в действителна анимация. Използва се около 5 километра кабел, за да свърже "контрола на мисията" със сцената. Това сериозно окабеляване е нужно, за да предаде видео-сигналите, сигналите за тайм-кода и синхронизиращите сигнали.ДРУГО ИЗМЕРЕНИЕЗемекис казва, че има важен аспект на художествената форма, която прави тези филми специални. "Един от големите бонуси да правиш филм с "пърформънс капчър" е, че той постоянно е в 3D. При изработването на филма ние просто трябва да го направим в 3D. Сега предвиждаме филмът и да е представен в 3D. И когато правиш филм в 3D, който е напълно виртуален като "Майло на Марс", 3D се оказва по-зрелищна форма от всяка друга. Влагаме много време и енергия, за да проектираме филмите си в 3D, така че зрителите да получат уникално преживяване."Режисьорът Саймън Уелс казва, че според него към филма е прибавена искра, благодарение на 3D технологията. Тъй като екипът знае от самото начало, че ще си имат работа с друго измерение, тъй да се каже, няколко сцени са специално изградени с оглед на това знание. Бърлогата на Дрибъл - с всичките й джаджи, задвижващи механизми и тайни монитори - получава голямо предимство с 3D технологията, което е плюс за създателите на филма, защото зрителите прекарват много време там. "Те могат да изучат средата по начин, който не би бил възможен без 3D."Уелс добавя, че технологията е проработила дори по-добре от очакваното в редица случаи. "Първото падане в катакомбите беше замислено като драматичен и стряскащ момент - казва режисьорът. - Но аз не бях подготвен колко ефектно ще се окаже шеметното спускане по първия хълм на сметището и как ще създаде едно напълно триизмерно преживяване."Дори режисьорът е изненадан от експресивното качество на 3D, когато се стига до зрелищна космическа сцена. "Когато марсианският космически кораб създава черна дупка за пътуването си през Слънчевата система, откритият космос буквално се разтваря и разкрива по-нататъшно и по-дълбото пространство отвъд."Но една сцена по-късно във филма, която всъщност е неговата кулминация, е най-добрият пример за експресивността на 3D. "Това е абсолютен триумф в 3D - казва Уелс. - Антъни Шейфър и екипът му се погрижиха за по-плитка дълбочина в предхождащите сцени, така че в този конкретен момент екранът буквално експлодира в стъписващо триизмерно пространство, което силно подчертава емоцията и действието на конкретния момент. За мен си струваше филмът да се направи в 3D дори и само заради този кадър.""Искаме да направим 3D върховно изживяване, което, като всички способи в киното в крайна сметка избледнява и става невидимо. Мисля, че "Майло на Марс" е великолепен, майсторски филм в 3D." ... още »
Уди Алън разкри, че ще снима следващия си филм в Рим. "Не ме питайте за какво ще се разказва или кой ще играе в него, суеверен съм по отношение на тези неща", заяви режисьорът, чиято последна лента "Midnight in Paris" ще открие 64-ия филмов фестивал в Кан на 11 май.Американецът призна, че в момента е на етап изготвяне на сценария и определи италианската столица за един от любимите си градове наред с Ню Йорк, Париж, Лондон и Барселона."Обичам тези градове, в които властва изтънченият вкус. Фантастично е да имаш възможността да работиш в тях. Всеки път, когато снимам, сякаш изповядвам любовта си към дадено място. На големия екран показвам чувствата си към локации, които значат много за мен. Надявам се в Рим да постигна същото", откровеничи носителят на „Оскар", който на 26 март ще свири с джаз групата си във Вечния град. ... още »
Българският филм “TILT” продължава победоносния си поход в кината и за четвърта поредна седмица е на първо място в бокс офис класацията. За близо един месец по кината, драмата на Виктор Чучков е натрупала 671 041 лева – сума, която директно поставя лентата сред най-печелившите заглавия, сдобили се с киноразпространение в България.Съдейки по темпото с което “TILT” привлича зрители, някои от които със сигурност са гледали филма повторно, до две седмици приходите най-вероятно ще достигнат границата от един милион лева.Малко вероятно е “TILT” да повтори грандиозния успех на “Мисия Лондон”, който миналата година натрупа приходи от над 2.5 милиона лева, но все пак лентата надмина очакванията и успя да се пребори с много холивудски хитове.Втори в класацията е премиерният триизмерен екшън с Никълъс Кейдж, “С мръсна газ”. До момента, филма е спечелил 74 528 лева. Имайки в предвид голямата популярност на Кейдж в България и факта, че филма се разпространява в триизмерен формат, този премиерен уикенд може де се нарече разочароващ. Подобна е и ситуацията в Америка, където “С мръсна газ” се превърна в триизмерното заглавие с най-слаб премиерен уикенд до момента. В България, филма на Патрик Лусиер със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева, но няма да се превърне в очаквания голям 3D хит, въпреки рекламната кампания.“Мечето Йоги” се изкачи две места и вече заема трета позиция с приходи, четири седмици след премиерата, от 276 666 лева. Триизмерният филм стартира със сравнително слаб премиерен уикенд, но изглежда, че през изминалия почти един месец е успял да намери своята публика и в България. Спечеленото от “Мечето Йоги” не е толкова впечатляващо на фона на други 3D заглавия, но е достатъчно за да класифицира филма като приличен успех.Историческата продукция “Речта на краля” застава на четвърто място. За близо двете седмици след премиерата си, филма с Колин Фърт и Джефри Ръш, е спечелил 99 124 лева. Както се очакваше, благодарение на шума който се вдигна покрай голямата победа на филма на тазгодишната церемония по връчването на "Оскарите", приходите в България, а и в останалата част от света, се увеличиха значително. От седмо място, “Речта на краля” се изкачи на четвърто и приходите са вече почти 100 хиляди лева. Очаква се филма да продължи да привлича българската публика.“Аз съм номер четири”, в който участват Алекс Петифер и Тимъти Олифант, е на пета позиция с приходи от 352 244 лева, натрупани за три седмици. Филмът не регистрира голям спад посещаемостта и приходите му, само за една седмица, се увеличиха със сто хиляди лева. Очакванията бяха за добро представяне в България, и в това отношение “Аз съм номер четири” не разочарова. До седмица и половина, филма на Ди Джей Карузо ще надмине границата от половин милион лева.Анимацията “Гномео и Жулиета” заема шесто място, като за две седмици е спечелила 97 622 лева. Изненадващо, филма не бе предшестван от масивна рекламна кампания и приходите до момента отразяват това. Със сигурност може да се каже, че озвучения от Емили Блънт и Джеймс Макавой анимационен филм няма да се присъедини към хитове от ранга на “Рапунцел и разбойникът” и “Шрек”, но все пак ще продължава да се представя достойно.Трилърът “Без име” се намира на седма позиция с приходи от 123 019 лева, след две седмици престой в кината. Както в САЩ, така и в България, филма с Лиам Нийсън успя да намери своята публика, въпреки конкуренцията.Както повечето продукции тези дни, “Без име” не може да се похвали с впечатляващи приходи, но въпреки това има шансове да натрупа достатъчно пари в бокс офиса за да бъде окачествен като приличен успех.Комедийната продукция с Мартин Лоурънс, “Агент XXL 3: Еволюция”, е на осмо място. За близо двете седмици в България, филма е спечелил 133 282 лева. След разочароващите резултати от премиерния уикенд, третата част от известната поредица успя, само за една седмица, да утрои приходите си. Без съмнение може да се каже, че Мартин Лоурънс продължава да привлича българските зрители в кината, и въпреки слабия старт, “Агент XXL 3: Еволюция” се представя и най-вероятно ще продължава да се представя задоволително.Премиерният романтичен трилър “Агенти на съдбата” застава на девета позиция, със спечелени до момента 19 493 лева. Въпреки участието на Мат Деймън и Емили Блънт, лентата не успя да привлече голям поток от зрители в първите си дни. В САЩ, “Агенти на съдбата” се представя значително по-добре и в най-добрия случай, следващата седмица филма ще успее да привлече по-голям брой зрители в България.На десето място е третото премиерно заглавие тази седмица: романтичната комедия “Любовта е опиат”, в която участват Джейк Гиленхал и Ан Хатауей. За първия си уикенд, продукцията регистрира разочароващ резултат от 18 021 лева. Трябва да се отбележи, че “Любовта е опиат” пристигна в България почти незабелязано, и това е може би основната причина за слабите приходи. Едва ли филма ще успее да увеличи значително приходите си през следващите седмици - най-вече заради факта, че заглавия от този жанр много трудно успяват да привлекат голям брой зрители в кината. ... още »
Уес Бентли, познат на публиката благодарение на участието си в хита “Американски прелести”, и актрисата от “Дяволът в Емили Роуз”, Дженифър Карпентър ще се присъединят към актьорския състав на психологическия трилър “Gone”. Режисурата на филма е вече поверена на бразилеца Хейтор Далия, за когото това ще бъде дебют в англоезичното кино, а в главната роля ще видим Аманда Сийфрид, която след участията си в “С дъх на канела” и “Страстите на Дженифър” се превърна в една от най-популярните млади актриси в Холивуд.Представител на студиото Summit Entertainment потвърди новите актьорски попълнения във филма и заяви, че снимките ще започнат до един месец.“Gone” ще бъде третата продукция на Summit, след изненадващите хитове “Писма до Жулиета” и “С дъх на канела”, в която Аманда Сийфрид ще изпълни главната женска роля.Сюжетът на трилъра ще се фокусира върху младата Джил (Аманда Сийфрид), която, след като се прибира от нощна смяна, с изненада открива, че леглото на по-малката й сестра е празно и в апартамента цари хаос. Джил е убедена, че серийния убиец, който я е държал в плен преди години, и който все още не е заловен, се е завърнал отново в града.След като не получава нужната помощ от полицията, тя започва свое собствено разследване – разследване, което я доближава все повече до местонахождението на издирвания психопат, но и поставя както нея, така и всички нейни приятели, в още по-голяма опасност.Освен Аманда Сийфрид, Уес Бентли и Дженифър Карпентър, в “Gone” ще видим и актрисата Емили Уикершам, която има участия във филми като “Не ме забравяй” и “Аз съм номер четири”. За момента не се разкрива в какви роли ще се превъплътят тримата нови актьори, но според източници близки до проекта, Уес Бентли ще бъде в ролята на приятел на главната героиня, който се опитва да й помогне.Сценарият е на Алисън Бърнет (“Есен в Ню Йорк”), а Гари Лучеси (“Подземен свят”), Том Розенбърг (“Непроследим”) и Сидни Кимъл (“Девет седмици и половина”) ще продуцират. “Харесвам филмите, в които образите са ясно изразени и възможно най-реалистични – надявам се че и “Gone” ще бъде причислен към тях”, заяви миналия месец сценаристката Алисън Бърнет.Summit Entertainment ще разпространява филма по света в сътрудничество с компанията Lakeshore Entertainment. Бюджетът, с който ще разполага екипа се равнява на 18 милиона долара.Снимките на “Gone” започват в първите дни на месец април, а световната премиера ще се състои в началото на следващата година.variety.com ... още »
Водещото кино студио Warner Bros. планира да отдава филми под наем на потребителите във Facebook.Услугата ще предложи за гледане харесвани заглавия директно на страниците в социалната мрежа срещу $3 за всеки филм, съобщи technews.Първият хит ще е „Черният рицар". Услугата ще привлича потребителите с по-достъпна цена за наем или покупка на филма в бъдеще.Предполага се, че филмите ще бъдат достъпни във формат SD (720×576 (PAL) или 720×480 (NTSC). Наемът ще е за 48 часа, като потребителите ще могат да прекъсват и възобновяват възпроизвеждането на филма при излизане и влизане във Facebook акаунтите си.Според анализатори, новата Facebook услуга няма да притесни особено доставчици на филми като Netflix и Amazon. Не е изключено обаче начинанието да донесе успех на Warner Bros. ... още »
За пети път идват „Бързи и яростни”. Актьорският състав отново е звезден Вин Дизел, Пол Уолкър, Лудакрис, Джордана Брустър, Тайриз Гибсън, Дуейн Джонсън и Хоаким де Алмейда. Лентата тръгва по българските кина от 29 април 2011г.Гледай новия трейлър тук » ... още »
Фронтменът на Металика Джеймс Хетфийлд се прояви в нетипична светлина, участвайки в новата документална лента „Absent: fatherhood". Филмът е дело на Джъстин Хънт ("American Meth") и се занимава с проблемите на това да бъдеш баща в наши дни, като се съсредоточава върху онези родители от мъжки пол, които не могат да прекарват много време с децата си.Самият музикант доскоро е бил такъв, но вече се намира за променен."Фактът, че успяхме да го привлечем в проекта, ни дава надеждата, че благодарение на неговата история ще достигнем до милиони хора. Това е прекрасен пример, защото от една страна става въпрос за звезда от световен мащаб, а от друга е чисто човешки разказ за нещо, което може да сполети всеки един от нас. Голяма част от творчеството му е повлияна от отношенията му с баща му, които не са били идеални, и е невероятно колко позитивно е подходил Джеймс към проблема", казва Хънт, който се определя като фен на групата, откакто се помни."Изчаквах да стана готов за тази важна стъпка и сега, когато говоря с някой приятел, който се колебае по въпроса, му казвам: „Ти нормален ли си?!" Аз си нямах представа какво да правя. Мислех, че най-добре ще е да започна да чета книги, които третират темата и тогава започнах да откачам. Баща ми никога не ме е учил как трябва да сторя това или онова.Как бих могъл аз да поучавам моите деца, след като той не е научил мен?! От страха се породиха много съмнения. И тогава ми просветна, че всъщност те не се нуждаят от всичко това, инструкциите не са им потребни. Нуждаят се от защита, от любов. Имат нужда просто да си там и това е всичко", споделя Хетфийлд. ... още »