Два месеца след края на снимките на игралния филм„Гунди – Легенда за любовта“, екипът на мащабната и дългоочаквана продукция разкри първи кадри от вдъхновяващата история за една от най-великите личности на България – Георги Аспарухов. Кратък тийзър и официалният плакат на филма бяха публикувани по-рано през деня в социалните мрежи, а сцените включени в премиерното видео мигновено ни пренасят в епохата на вълнуващата лента, като предават емоционалния заряд, с който е пропит филмът още в първите секунди. Създадена по действителни събития и разказана безупречно благодарение на режисьора Димитър Димитров, сценариста Емил Бонев и оператора Борис Славков, романтичната история на Георги Аспарухов-Гунди (Павел Иванов) и неговата съпруга Величка Маркова-Лита (Александра Свиленова) ще оживее на голям екран през 2024 година.
„Изключително горди и щастливи сме, че вече можем да покажем първи кадри от филма, за който мечтаем дълги години. Благодарение на блестящия екип от професионалисти, които стоят зад тази огромна продукция, първият официален тийзър е реалност. С това машината на времето се завърта и ни връща към малко познати факти и истории за личността на този легендарен български футболист, вдъхновил цял народ.“,споделят Иван Христов и Андрей Арнаудов, продуценти на филма.
Снимка Иво Тицин
Освен Павел Иванов и Александра Свиленова, които поемат тежестта на главните роли, отделни сцени разкриват и друга част от актьорския състав в „Гунди – Легенда за любовта“. В ролята на Мария (майката на Гунди) ще видим Параскева Джукелова, а Александра Костова ще играе Лидка (сестрата на Георги Аспарухов). В семейство Маркови ще се превъплътят Емил Марков в образа на арх. Марков (бащата на Лита), а Биляна Петринска ще изиграе Марена (майката на Лита). В ключова роля ще видим и Стоян Радев, който ще е неотлъчно на терена до Гунди още от първите му дни в професионалния футбол.
Очаква се постпродукцията и монтажът на филма да продължат няколко месеца, а лентата да има своята голяма премиера през 2024 г.
Третата част от поредицата “Хрониките на Нарния” застана на първо място в американския бокс офис. Премиерното триизмерно заглавие на 20th Century Fox спечели 24,500,000 долара през изминалия уикенд. Въпреки лидерската позиция, натрупаната от “Нарния” сума не оправда очакванията на създателите и анализаторите. Очакваше се филма да се представи много по-добре, особено като се имат впредвид масивната рекламна кампания и по високите цени на 3D билетите.Но за съжаление, “Хрониките на Нарния: Плаването на Разсъмване” регистрира най-слабия премиерен уикенд от трите филма и надеждата е за по-добро представяне в останалата част от света. Въпреки слабото представяне до момента, лентата най-вероятно ще възвърне бюджета си, но със сигурност няма да се превърне в хитова продукция от ранга на третия филм от поредицата “Карибски пирати”.На второ място е друго премиерно заглавие – “Туристът” с участието на звездите Джони Деп и Анджелина Джоли. Режисираният от Флоран Хенкел вон Донерсмарк филм успя да натрупа приходи от точно 17,000,000 долара за петък, събота и неделя. Смяташе се че присъствието на две от най-популярните холивудски звезди ще превърне филма в хит, но изглежда че американската публика е решила да се насочи към семейните филми като “Хрониките на Нарния” и “Хари Потър”. Според анализаторите, “Туристът” много трудно ще успее да възвърне големия си бюджет, който се равнява на 100 милиона долара.На трета позиция се намира триизмерната анимация “Рапунцел и разбойникът”.За три седмици в кината, продукцията на Walt Disney Pictures е успяла да спечели 115,623,000 долара. Тази сума превърна лентата в една от най-успешните анимации на годината, и въпреки значителния бюджет отпуснат за направата, “Рапунцел и разбойникът” може да се нарече успешен.На четвърто място е “Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 1”, който за по-малко от един месец е натрупал печалба от 257,688,000 долара.По света, филма на Дейвид Йейтс се представя много по-добре и прогнозите са, че в САЩ лентата много трудно ще достигне границата от 300 милиона долара. По-слабото представяне на филма в Америка се дължи на резкия и неочакван спад в приходите, предизвикан от появата на нови заглавия, и най-вече защото филма не бе разпространен в 3D формат. Наблюдателите са категорични, че ако “Даровете на смъртта” бе конвертиран в 3D формат, приходите само в Америка щяха да надвишат 350 милиона долара.Екшън-трилъра “Неудържим” заема пето място с приходи, пет седмици след премиерата, от 74,272,000 долара. Въпреки че успява да се задържи в класацията, филма на Тони Скот не може да получи по-голям тласък от публиката, което значи, че финалните резултати ще бъдат около 78 милиона долара – недостатъчна сума за да бъде покрит значителния бюджет от 100 милиона долара. Въпреки приличното представяне в Европа, в САЩ “Неудържим” се счита финансово разочарование.На шеста позиция застава режисирания от Дарън Аронофски “Черен лебед”. За две седмици, продукцията е събрала скромната сума от 5,611,000 долара.Важно е да се отбележи, че филма се разпространява само в 90 киносалона в цялата държава, и като цяло подобни продукции рядко привличат вниманието на масовата публика. Въпреки това, “Черен лебед” се хареса на критиците и със сигурност ще получи поне няколко номинации за “Оскар”.Седмото място е заето от мюзикъла “Бурлеска”, в който участват Кристина Агилера и Шер. За близо три седмици в кината, филма е спечелил общо 32,574,000 долара. Изглежда че продукцията на Screen Gems няма да се превърне в разочарованието, което предричаха анализаторите. Въпреки слабия премиерен уикенд, “Бурлеска” получи нужната подкрепа от публиката и приходите, макар и не толкова впечатляващи, са напълно прилични за филм от този жанр.“Любовта е опиат”, с участието на Джейк Гиленхал и Ан Хатауей, е на осмо място с приходи от 27,648,000 долара за три седмици. Филмът не привлече голямо внимание и приходите отразяват това. Но независимо от това колко пари ще успее да събере в бъдеще, “Любовта е опиат” със сигурност ще покрие вложения бюджет от 30 милиона долара.На девета позиция се намира комедията с Робърт Дауни-мл, “Път с предимство”. За около шест седмици в кината, лентата на Тод Филипс спечели 94,884,000 долара.Първоначално се смяташе, че “Път с предимство” без проблеми ще задмине границата от 100 милиона, но това изглежда няма да се случи. Въпреки всичко, общите приходите по света се равняват на 177 милиона долара и филма се счита за приличен успех.Анимационният филм на DreamWorks Animation, “Мегаум”, заема десетото място в класацията, с печалба, шест седмици след премиерата, от 140,202,000 долара.Въпреки сериозния спад в приходите, който беше отчетен през изминалата седмица, събраното от “Мегаум” до момента е достатъчно за да бъде покрит бюджета от 130 милиона долара.Бокс офис класация на Северна Америка за периода10 декември - 12 декември1 The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader - $24.5M / $24.5M2 The Tourist - $17M / $17M3 Tangled - $14.6M / $116M4 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - $8.5M / $258M5 Unstoppable - $3.75M / $74.3M6 Black Swan - $3.33M / $5.61M7 Burlesque - $3.2M / $32.6M8 Love and Other Drugs - $3M / $27.6M9 Due Date - $2.54M / $94.9M10 Megamind - $2.51M / $140M ... още »
Венсан Касел е актьорът, който съвършено добре се превъплъщава в отрицателни роли. Успехът му се дължи именно на това. През 1995 г. с ролята си на хулиган от парижките предградия, убил полицай, в „Омраза" на Матьо Касовиц, Касел поставя началото на кариера, в която доминират ролите на престъпници и злодеи.В „От Русия с любов" на Кроненбърг от 2007 г., героят на Венсан изнасилва 14-годишно момиче и след това го скланя към проституция. Миналата година актьорът получи Цезар за изпълнението си в „Месрин - Обществен враг n° 1": филм-портрет на един от най-известните гангстери във френската история на режисьора Жан Франсоа Риши.„Отрицателните герои са по-интересни. Да съумееш да се превъплътиш в тях е много по-голямо предизвикателство пред един актьор. Те са много по-истински в живота отколкото добрия човек. В реалността не мога да срещна истински добри хора. Човешката същност е много по-сложна от това да бъде разделена на добри и зли индивиди. А и добрите са винаги някак скучни" - откровеничи Касел.44-годишният актьор признава, че нещо в него започва да се пречупва. В последния си филм - красиво заснета нискобюджетна бразислка продукция, разказваща за топлата връзка между баща и дъщеря - „Adrift" - Касел играе бащинската фигура. Прави го с лекота, показва една друга своя актьорска същност, жонглира виртуозно с няколко езика.В реалния живот Касел наскоро стана баща за втори път. „Когато имаш деца, осъзнаваш колко уязвим можеш да бъдеш всъщност. Това няма как да не се отрази на работата ти".Пример за тази промяна в „актьорската парадигма" на Венсан Касел е очакваният през януари трилър на Дарън Аронофски - „Black Swan". Касел, партниращ си с Натали Портман и Уинона Райдър, играе директор на балетна трупа, подклаждащ съперничество между примабалерините, по време на кастинг за "Лебедово езеро". Злото е някак софистицирано...Касел всъщност се е занимавал с балет в 30-те си години, смятайки, че един актьор трябва да умее да прави всичко. Работата му в продукцията на Аронофски определено му се е понравила - отдадеността на танцьорите, абсолютната посветеност на балета и цялостното самоотрицание карат Касел да изпитва дълбоко уважение към това изкуство и неговите представители.Касел е бил изключителен бунтар в детските си години, желаещ да се занимава с цирково изкуство. Баща му е френският комедиант Жан-Пиер Касел, работил с режисьорите от Новата Вълна Клод Шаброл и Луис Бунюел. Но днес Касел признава, че не се е учил на актьорския занаят на баща си. „Не мисля, че играя като него. Единственото е, че двамата много си приличаме. Но като цяло имаме различни погледи върху нещата, все пак сме от различни поколения". ... още »
Снимките на петата част от популярната екшън-поредица “Бързи и яростни” вече приключиха и USA Today публикува първата официална снимка от филма. На нея се виждат изпълнителя на главната роля, Вин Дизел, и новото попълнение към актьорския състав: екшън звездата Дуейн Джонсън – Скалата.Оригиналният “Бързи и яростни” тръгна по кината през 2001 година и до момента четирите филма от поредицата са събрали повече от половин милиард долара от световното си киноразпространение. В новата продукция ще видим отново познатите лица – Вин Дизел, Пол Уокър, Джордана Брустър и Мат Шулц. Към тях, освен Дуейн Джонсън – Скалата, се присъединяват и Тайрийз Гибсън (“Трансформърс”), Лудакрис (“Сблъсъци”), Елза Патаки (“Змии в самолета”) и Хоаким де Алмейда (“В тила на врага”).Дуейн Джонсън – Скалата е в ролята на безмилостния федерален агент Хобс, който е изпратен в Рио де Жанейро да намери и залови издирваните от полицията Доминик Торето (Вин Дизел), Браян О’Конър и Роман Пиърс (Тайрийз Гибсън). Знаейки срещу какви хора е изправен, Хобс разчита и на допълнителна помощ – в случая това е “Гурка”, 10-тонен военен джип който, според собственика си, представлява “Хъмви на стероиди”.Но ФБР не е единствения проблем пред който са изправени Доминик Торето и компания. Те трябва да се справят и с преследващите ги професионални убийци, наети от корумпиран местен бизнесмен.Режисьор на петата част е Джъстин Лин, който засне и предишните два филма от поредицата, “Бърз и яростен” и “Бързи и яростни: Tokyo Drift”.Лин: “Основното правило при поредицата “Бързи и яростни” е всеки филм да бъде по-голям и с по-мащабна визия. Мисля, че това което превърна тези филми в успехи са героите, които са като едно голямо семейство. Не смятам че всичко се дължи на колите. Аз лично не си падам по коли, но това не ми пречи, като зрител, да се забавлявам истински с “Бързи и яростни”.”На страницата си във Фейсбук, звездата на филма Вин Дизел разкри, че първия официален трейлър на “Бързи и яростни 5” ще бъде излъчен този вторник. А според източници от компанията Universal Pictures, актьорите и режисьора са потвърдили пред продуцентите, че ще се завърнат и за евентуален шести филм.Световната премиера на петата част от поредицата “Бързи и яростни” ще бъде на 29 април 2011 година. ... още »
Холивудското студио DreamWorks Animation, известно с големите си хитове “Шрек” и тазгодишния “Как да си дресираш дракон” обяви, че режисьорът Марк Диндал (“Чикън Литъл”) е започнал работа върху “Me and My Shadow” - проект, който бива описван като “уникален по рода си анимационен филм”.Според изявление от студиото, “Me and My Shadow” ще бъде оригинална продукция, а не адаптация или римейк и ще представлява първия триизмерен анимационен филм в историята, който ще комбинира компютърно генерирани герои и традиционна анимация, рисувана на ръка.Сюжетът на филма ще разказва за сянката Стан и неговото трудно ежедневие. Единственото нещо което Стан желае е да води по-динамичен и забързан живот, но за негово съжаление той е сянка на Стенли Гръб – най-скучния и безинтересен човек на света. Изморен от еднообразието с което се сблъсква всеки ден, Стан нарушава основното правило на сенките, “Те ни водят, а ние ги следим”, и завзема тялото на Стенли.Президентът на DreamWorks Animation, Бил Дамашк, заяви че света на сенките, в който принадлежи Стан, ще бъде нарисуван изцяло на ръка, а човешкия свят на Стенли ще бъде създаден с помощта на най-модерните компютърни технологии.Дамашк: “Всички си спомняме колко впечатляващ бe ”Кой натопи заека Роджър”. За времето си, този филм бе революция и ние ще се опитаме да направим нещо подобно. Но вместо да интегрираме рисувани герои в игрален филм с истински актьори, ние ще комбинираме стария стил на рисуване с ръка със съвременните компютърни технологии. Me and My Shadow” е приоритет за студиото и всички се надяваме да се получи нещо наистина впечатляващо.”Лентата ще бъде втория анимационен филм на студиото, след “Spirit: Stallion of the Cimarron” от 2002 година, който ще включва рисувани, а не компютърно генерирани герои.Сценарият на “Me and My Shadow” е дело на Рон Фрийдмън, Томъс Астъл, Матю Ембър и Стийв Бенкич. А освен режисьор, Марк Диндал ще бъде и продуцент, заедно с Тереза Ченг и Мериса Коб.Работата по филма вече започна, но от студиото заявиха че поради тежките предизвикателства пред които е изправен екипа, световната премиера ще се състои след малко повече от две години - през месец март 2013. ... още »
от Александър РайчевПървото десетилетие на настоящия век бе белязано от своеобразен бум във филмовата индустрия по отношение на фентъзи жанра, като две поредици се откроиха безусловно – „Властелинът на пръстените” и „Хари Потър”. И докато последната част от трилогията за пръстена прибра несметно количество награди, сред които единадесет "Оскара", приключенията на очилатия магьосник предстои да получат своя епичен финал и по всяка вероятност своите дългоочаквани и заслужени награди от Академията по филмово изкуство на САЩ.Междувременно бяха направени редица опити за започване на аналогични фентъзи поредици, които обаче претърпяха провал в лицето на „Златният компас”, „Началото на мрака”, „Ерагон”, „Хрониките на Спайдъруик” и много други.През 2005 и машината за пари в лицето на студио Уолт Дисни реши, че е време да изпробва сили в жанра и се нае да продуцира и разпространи „Хрониките на Нарния: Лъвът, вещицата и дрешникът” – част от серията книги на Клайв Стейпълс Луис, продадени в тираж от над 100 милиона. По известен като К.С. Луис, приживе покойният писател е един от близките приятели на автора на „Властелинът на пръстените” Дж.Р.Р. Толкин и двамата често обменяли идеи за произведенията си.Вероятно надявайки се да повторят успеха на хобитовите приключения, от Уолт Дисни инвестираха колосалните 180 милиона долара в първата „Нарния” и успехът не закъсня – и публиката, и критиците останаха очаровани от филма, а завоюваните приходи в размер на 745 милиона долара и днес нареждат филма на 36-то място за всички времена.Андрю Адамсън, един от създателите на „Шрек”, направи своя преход в света на игралното кино по безапелационен начин, успявайки да разгърне грандиозен филм от тънка книжка, като за разлика от „Хари Потър” и „Властелинът на пръстените” битката между доброто и злото бе представена в не толкова мрачни краски и в по-разбираем за детската аудитория стил.Логично бе дадена зелена светлина на продължението „Принц Каспиан”, което Дисни погрешно позиционираха като летен хит вместо да се придържат към премиера около Коледа, когато семейната публика прави от подобен род филмови предложения истински шампиони по приходи. Освен „Лъвът, вещицата и дрешникът” друг ярък пример на тази закономерност е „Нощ в музея”, който със своите близо 575 милиона си остава най-доходоносното заглавие в кариерата на Бен Стилър.По-мрачният тон на „Принц Каспиан” в сравнение с предната глава от нарнийската сага в комбинация със силната конкуренция на „Железният човек” и новите приключения на Индиана Джоунс донесоха разочароващите 420 милиона долара. В резултат от Дисни решиха да се откажат от поредицата въпреки предварителните планове за заснемане на трети филм.За щастие на всички фенове на света на Нарния третото приключение за децата от семейство Певънзи, озаглавено "Хрониките на Нарния: Плаването на „Разсъмване”", намери своя нов дом в пределите на друго голямо Холивудско студио, а именно Twentieth Century Fox, които от години безуспешно се опитват да стартират собствен фентъзи франчайз.И така, след близо година постпродукция, на 10 декември светът ще стане свидетел на несъмнено най-епичната част от поредицата, която изобилства от специални ефекти, екзотични локации и среща с всякакви магически същества. Считаната за най-популярна глава от нарнийските хроники е поверена в ръцете на опитния режисьор Майкъл Аптед („Само един свят не стига”), който постига забележителен резултат, като се има предвид, че това вероятно е серията с най-много специални ефекти, която обаче разполага с най-малък бюджет.За успеха на филма разбира се от най-голямо значение са сценарият и актьорският състав.В случая на "Хрониките на Нарния: Плаването на „Разсъмване”" многократното преработване на историята от страна на различни именити сценаристи изглежда по-скоро работи в полза на филма, защото не се забелязват излишни моменти или неадекватни диалози.Без съмнение най-открояващите се и колоритни реплики е получил младият британски актьор Уил Поултър, който влиза в ролята на досадния братовчед Юстъс, попаднал за първи път във вълшебния свят на Нарния. Бележките, които момчето си води в своя дневник, го представят като пълен глупак въпреки изтънчения изказ. Разбира се, и Юстъс, като всеки друг попаднал в Нарния, е на път да преоткрие себе си и в края на филма да е далеч от първоначалния си образ. Именно тази трансформация прави изпълнението на Поултър най-интересното във филма и вече му заслужи признанието на британските критици.В работата на останалите млади актьори в лицето на Джорджи Хенли (Луси), Скандър Кейнс (Едмънд) и Бен Барнс (Каспиан) си личи натрупания опит от играта в предишните филми от поредицата, което определено допринася за по-уверените им изпълнения. Именно натрупания опит и паралелното съзряване на актьорите с героите, които пресъздават, им помага да предадат максимално достоверно и физическото, и умственото израстване на Луси и Едмънд – похват, от който отлично се възползва и поредицата за „Хари Потър”. От друга страна 29 годишният Бен Барнс е все така магнетичен в ролята, която го направи известен за световната публика преди близо 3 години. За изминалото време Барнс не можа да запише по-известно заглавие във филмографията си, така че завръщането му към света на Нарния е добре дошло и за него, и за феновете.По отношение техническата страна на филма най-голямо притеснение будеше 3D форматът, който в месеците след феноменалния успех на „Аватар” успя да бъде тотално дискредитиран в очите на зрителите от заглавия, конвертирани в постпродукция само и само да се вземе по-висока цена на билета.За щастие създателите на "Плаването на „Разсъмване”" са подходили достатъчно сериозно в желанието си да възродят славата на поредицата и резултатът безпроблемно се нарежда веднага след „Аватар” по отношение предлаганата 3D визия, при все че филмът не е сниман с 3D камери. Очевидно при достатъчно финансиране и наличието на достатъчно време качеството на предлагания краен продукт е възможно да оправдае по високата цена на билета.Сътрудничеството между един от най-добрите оператори в Холивуд Данте Спиноти („Последният мохикан”, „Жега”, „Вътрешен човек”, „Публични врагове”) и водещите студия за специални ефекти е довело до един безупречен полет на крилете на въображението, който ще накара и малки, и големи да се почувстват като в истинска приказка.Своеобразна реплика към Дисни, които се отказаха от продуцирането на филма, е финалната битка с огромна морска змия, която спокойно конкурира битката с Кракена от „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца” и дори я надминава с включването на огнедишащ дракон, който е централен персонаж във втората половина на филма и според авторите му от Moving Picture Company е един от най-сложните компютърно генерирани образи, създавани някога.Много хора намират християнската тематика в поредицата за особено дразнеща, но това по-скоро е следствие от целенасоченото им желание да намерят още една причина да се заядат с качествата на филма. Да, Аслан очевидно е въплащение на Бог според вижданията на К.С. Луис, но какво от това? В конкретната част от сагата посланията към младата публика, която е основна таргет аудитория на нарнийските хроники (нещо, което на феновете на „Властелинът на пръстените” им е трудно да проумеят и поради това имат напълно погрешно виждане за „Хрониките на Нарния”), са насочени към вярата в собствените възможности и преодоляването на мимолетни изкушения.И все пак на първо място "Хрониките на Нарния: Плаването на „Разсъмване”" остава едно първокласно филмово забавление, което е подходящо за цялото семейство и идва точно навреме за Коледа, когато всички сме готови да повярваме в съществуването на магия и най-вече в силата на доброто, което винаги трябва да се стремим да укрепваме в света около нас и да го споделяме с хората в него. ... още »
В съобщение публикувано в интернет, президента на студиото New Line Cinema, Тоби Емерих, заяви че актьорите Кейт Бланшет, Кен Стот, Силвестър Маккой и Микаел Персбранд ще участват в дългоочакваната филмова адаптация на популярния роман “Хобитът”, дело на писателя Джон Роналд Руел Толкин.Малко след публикуването на съобщението, сайта deadline.com разкри, че актьора Орландо Блум в момента провежда разговори с продуцентите и в най-скоро време също ще се присъедини към продукцията.Действието на “Хобитът” ще се развива в Средната земя – същия свят описан в изключително успешната филмова трилогия “Властелинът на пръстените”, която бе режисирана от Питър Джаксън. Кейт Бланшет и Орландо Блум участваха и в трите филма, съответно в ролите на Галадриел и Леголас.В “Хобитът” те ще изпълнят същите роли, а Джаксън ще поеме режисурата.Питър Джаксън: “Кейт е една от любимите ми актриси и съм много развълнуван от това че ще я видя отново в ролята с която тя се справи страхотно в предишните филми.”Продуцентите и режисьора потвърдиха, че филма ще бъде заснет в 3D формат и също така ще бъде разделен на две части – “The Hobbit: Part 1” и “The Hobbit: Part 2”. Главната роля на хобита Билбо Бегинс ще бъде изпълнена от Мартин Фрийман, известен най-вече с участието си в британската комедия “Пътеводител на галактическия стопаджия”.Очаква се актьорите Анди Съркис, Йън Маккелън и Хюго Уийвинг, които участваха във “Властелинът на пръстените”, също да се присъединят към “Хобитът”. Според източници от New Line Cinema, разговорите с тях тепърва предстоят.Питър Джаксън, който освен режисьор е сценарист и продуцент, заяви че филма е в период на препродукция, а снимките ще започнат през месец февруари. Адаптираният сценарий е дело на Филипа Бойенс, Гилермо дел Торо и Фран Уолш, а Каролин Къмингам продуцира заедно с Джаксън.Световната премиера на първата част, “The Hobbit: Part 1”, ще бъде през месец декември 2012, а втората част, “The Hobbit: Part 2”, ще тръгне по кината година по-късно. ... още »
Наскоро приключиха снимките на футуристичния екшън “Стомана на ринга”, в който главната роля е поверена на звездата от поредицата “Х-мен”, Хю Джакман. Филмът, който бива определян от създателите си като кръстоска между “Трансформърс” и “Роки”, е режисиран от Шон Леви и продуциран от Стивън Спилбърг.Действието на фантастичната лента ще се развива в близкото бъдеще, когато боксовите срещи са претърпяли рязка промяна – вместо хора, на ринга се срещат стоманени роботи, биещи се до пълно унищожение.Чарли Кентън (Хю Джакман) е бивш професионален боксьор, който е твърдо решен да спечели още титли, по един или друг начин. Заедно със сина си Макс, Чарли създава робот-боксьор, който се превръща в истинска сензация.Шон Леви: “Не мисля че досега е бил правен подобен филм. Разбира се, има много филми за най-различни роботи, но не и за такъв вид роботи които се боксират. И искам да подчертая, че “Стомана на ринга” няма да бъде една дълга битка между два робота – основното са героите и техните взаимоотношения. А като добавим към това и екшън-епизодите, се получава едно наистина страхотно забавление. Много съм горд и с факта, че не разчитахме изцяло на визуалните ефекти. Екипът по практически ефекти успя да създаде впечатляващи механизирани роботи, които използвахме в много от сцените. Всички бяхме много доволни от постигнатото.”Освен Хю Джакман, във филма ще видим и актьорите Кевин Дуранд (“Димящи Аса”), Еванджелин Лили (“Войната е опиат”), Хоуп Дейвис (“Синоптикът”), Антъни Маки (“Орлово Око”) и Джеймс Ребхорн (“Играта”). Сценарият е дело на Лесли Боем (“Върхът на Данте”) и Джон Гатимс (“Треньорът Картър”), а Шон Реви и Стивън Спилбърг продуцират заедно с Робърт Земекис (“Корабокрушенецът”) и Дон Мърфи (“Трансформърс”).Снимките на “Стомана на ринга” приключиха преди няколко седмици и в момента режисьора работи по монтажа на сцените. Световната премиера на фантастичната продукция ще бъде на 7 октомври 2011 година. ... още »
Журито на ХVІІI Фестивал на българското документално и анимационно кино “Златен Ритон” в състав: Панайот Панайотов – председател, и членове – Боряна Пунчева, Мария Траянова, Златин Радев и Никола Лаутлиев, присъди следните официални награди:ЗЛАТЕН РИТОН за документален филм - на филма “Отец Иван и неговите деца”, сценарист Христо Илиев, режисьор и продуцент Георги Стоев - Джеки - за яркото позитивно внушение и повика за съпричастност, които се излъчват от филма и неговите герои, въпреки предразсъдъците на заобикалящото ги недоброжелателно общество.ЗЛАТЕН РИТОН за анимационен филм - на филма “Дорога”, режисьори Сотир Гелев и Алекс Филипов, продуцент Пенко Гелев - за оригиналната сюрреалистична визията за пътя, по който всички вървятСПЕЦИАЛНА НАГРАДА НА ЖУРИТО - на документалния филм “Ахилесовата пета”, сценарист и режисьор Станислава Калчева, продуцент Христо Христов - за майсторското проникване в духовния и интимен свят на един български автор от европейски мащаб.Награда за режисьор се присъжда на Адела Пеева и Антоний Дончев, режисьори на филма “Кметът” - за убедителното разкриване на образа на един достоен българин в една драматична епоха.Награда за художник-постановчик на анимационен филм се присъжда на Симеон Сокеров - за виртуозно боравене с различни анимационни техники във филма “Пет пъти”.Наградата на Община Пловдив се присъжда на Константин Занков -за операторските му постижения във филма “Класификация на спомени”, режисьор Костадин Бонев.Наградата за дебют се поделя между: документалния филм “Бетонни фараони”, сценарист и режисьор Йордан Тодоров - за задълбоченото наблюдение на група колоритни герои, което променя стереотипната представа за една етническа общност и анимационния “Paralyzed”, сценарист и режисьор Огнян Костовски - за адекватното възраждане на една изключително сложна филмова техника - анимиране на жив актьор.ПОЧЕТЕН ДИПЛОМ в категорията документално кино се присъжда на: Стефан Иванов - за цялостното визуално решение на филма “Пътят пред нас” и на Аделина Попнеделева - за филма “Fresh” - за експерименталното решение при изобразяването на един социален типаж, продукт на българското съвремие.ПОЧЕТЕН ДИПЛОМ в категорията анимационно кино се присъжда на: филма “Приказка”, сценарист, режисьор и художник Йордан Лазаров - за остроумието и модерния визуален стил и на филма “Храс!”, сценарист, режисьор и оператор Благой Костов - за уместното съчетаване на техниката и сюжета при разкриването на един глобален проблем.Награда на Съюза на българските филмови дейци се присъжда на: филма “Изгубени в затворената линия“, режисьор Константин Занков.Награда на Гилдията на кинокритиците към СБФД се присъжда на: филма “Иван Георгиев – Рембранда“, режисьор Анна Петкова.Награда на Българска национална филмотека се присъжда на:филма “Г-н Гладстон и българите”, режисьор Михаил МелтевСПЕЦИАЛНА НАГРАДА на Културен център “Тракарт” ЗЛАТНА ФИАЛА се присъждана: филма “Ти помниш ли...“ и за цялостно творчество на режисьора Мая Вапцарова ... още »