Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
В интернет бяха публикувани нови снимки от снимачната площадка на дългоочакваната трета част на хитовата фантастична поредица “Мъже в черно”. На снимките са звездата на филма, Уил Смит, в ролята на агент Джей и новото попълнение в актьорския състав, Джош Бролин, който изпълнява ролята на по-младия агент Кей.На режисьорския стол на “Мъже в черно 3” сяда Бари Зоненфелд, който засне и първите два филма, а партньори на Уил Смит и Джош Бролин ще бъдат Ема Томпсън, Томи Лий Джоунс, Джемейн Клемен, Рип Торн и певицата Никол Шерзингер.Официално, сюжета на филма все още не е разкрит, но това което се знае е, че агент Джей (Уил Смит) ще се върне назад във времето, по-конкретно в 60-те години, с цел да спаси младия агент Кей (Джош Бролин), който се е превърнал в мишена на странния и изключително опасен Борис (Джемейн Клемен).Въпреки че за направата на “Мъже в черно 3”, от Columbia Pictures успяха да съберат оригиналния екип, работил върху първите две части, продукцията бе съпътствана от множество проблеми, които дори принудиха режисьора и продуцентите да прекратят снимките за няколко дни. Според източници близки до проекта, постоянните промени в сценария и внезапното напускане на някои от актьорите, са основните причини поради които снимките бяха прекратени за повече от една седмица.Сценарият на “Мъже в черно 3” бе написан от Майкъл Сочио (“Принцът от Бел Еър”), Итън Коен (“Тропическа буря”) и Джеф Нейтънсън (“Час пик 2”), но преди около един месец, продуцентите изненадващо наеха сценариста Дейвид Коеп (“Таен прозорец”), който според официалното изявление на студиото, е трябвало да обработи някои от все още незаснетите сцени.Друг проблем пред който бе изправен екипа на филма, бе и внезапното напускане на актьорите Алек Болдуин и Бети Уайт. Все още не се знае защо Уайт и Болдуин се оттеглиха от проекта, и не е ясно дали проблемите със сценария са били разрешени, но от Columbia Pictures уверяват, че всичко това няма да се отрази на вече определената премиерна дата на филма. Звездата на поредицата Уил Смит е също оптимистично настроен и заяви, че това ще бъде най-добрия филм от поредицата.Режисьорът Бари Зоненфелд потвърди, че “Мъже в черно 3” ще се разпространява в 3D-формат, въпреки че за снимките не се използват триизмерни камери. Според Зоненфелд, технологията за конвертиране на заснет двуизмерен материал в 3D, е вече достатъчно напреднала, и затова е било взето решението, лентата да бъде компютърно обработена в триизмерен формат по време на постпродукцията.Продуценти на “Мъже в черно 3” са Стивън Спилбърг (“Трансформърс”), Лори Макдоналд (“Островът”) и Уолтър Паркс (“Гладиатор”). Снимките на филма се очакват да приключат дo един месец.Световната премиера на триизмерния “Мъже в черно 3” ще се състои на 25-ти май, следващата година.comingsoon.net ... още »
Представител на Paramount Pictures разкри пред Hollywood Reporter, че студиото е закупило правата за екранизиране на популярния сборник от разкази “Марсиански хроники”, дело на небеизвестния писател Рей Бредбъри.Бъдещата продукция бива описвана като “едно от най-амбициозните начинания на Paramount Pictures”, а продуцента Джон Дейвис (“Хищникът”) заяви, че в момента се търси сценарист, който да адаптира създадения през 1950-та година сборник.Това не е първия път, в който Холивуд се насочва към “Марсиански хроники” – през 1997-а година, режисьора Стивън Спилбърг планираше да пренесе творението на Рей Бредбъри на големия екран, но поради разногласия между него и студиото Universal Pictures, което тогава притежаваше правата за екранизиране, до снимки не се стигна.Сюжетът на “Марсиански хроники” ще проследи опитите на човечеството да колонизира Марс, въпреки, че планетата е населена с живи същества. Още след първата мисия, хората разбират, че марсианците нямат намерение да се предадат без борба.За първи път, сборника на Рей Бредбъри бе адаптиран през 1980-та година. Тогава, телевизионния канал NBC даде старт на минисериите “Марсиански хроники”, които обаче не постигнаха очаквания успех, и бяха определени като “скучни” от самия автор.Сценарият на незаснетата продукция на Стивън Спилбърг, бе написан от Майкъл Толкин (“Смъртоносно влияние”) и Джон Орлоф (“Легенда за пазителите”). Тяхната версия се различаваше от първоизточника и минисериите, но за сметка на това бе одобрена от началството на Universal Pictures. Въпреки това, от Paramount Pictures заявиха, че за тяхната продукция ще бъде написан изцяло нов сценарий. В скорошно интервю, продуцента Джон Дейвис заяви, че Майкъл Толкин и Джон Орлоф също ще имат роля в разработването на бъдещата фантастика, но не разкри повече подробности.Дейвис: “От доста време се опитваме да направим “Марсиански хроники” и затова съм благодарен на Paramount Pictures, които също видяха огромния потенциал на тази невероятна история.”Проектът е във все още ранен етап на развитие и за момента няма нает режисьор и актьори. Рей Бредбъри, който миналата година навърши 90 години, ще продуцира мащабната продукция, заедно с Джон Дейвис, Брад Грей (“Резервни убийци”), Роб Мур (“Джери Магуайър”) и Фредерик Хъндсбъри.Бюджетът на “Марсиански хроники” ще надвишава 100 милиона долара, а снимките се очакват да започнат най-рано през есента на 2012-та година.hollywoodreporter.com ... още »
интервю на Мариана ХристоваВейко Юнпуу е най-обещаващият естонски режисьор в момента. Досега е заснел три филма – 45 минутния „Empty” (Tühirand, 2006 г.), който е класически любовен триъгълник в трагикомичен привкус; поразително откровения „Есенен бал” (Sügisball, 2007 г.) за самотата и неслучването на любовта, получил награда Orizzonti на фестивала Венеция и показан на второто издание на Северно сияние; и саркастичната черно-бяла фреска за алчността и изгубените по пътя към нея души „Изкушението на Свети Тони” (Püha Tõnu kiusamine, 2009), който ще видите в тазгодишата програма на фестивала.Вейко е учил литературна теория и живопис, възхищава се на високото изкуство, иска му се да е роден в началото на миналия век и признава, че почти не гледа кино, правено след 70-те. Моят шанс да разговарям с Вейко Юнпуу е филмовият фестивал в Сараево, където „Изкушението на Свети Тони” закрива програмата "Панорама". Фотограф: Лора ТалветКак бихте определил „Изкушението на Свети Тони”, ако трябва да го вместим в някакви жанрове?Комедия с драматична конструкция. Хуморът в нея е доста горчив, наистина, но това е един гротесков начин за изобразяване на съвремието. Много ми повлия картината на Йеронимус Бош „Изкушението на Свети Антоний”, която видях в Лисабон. Тя стана основа на филма. Но не бих казал, че съм крал от нея директно. Живеем в постмодерна ситуация, когато използвате всичко около себе си за да се себизразим.Същевременно, досущ като големите модернисти, подхождате много стриктно и прецизно към създаването на образи.Не харесвам особено съвременното кино. То е твърде повърхностно и не се занимава достатъчно с реални проблеми, тъй като често залита към социални теми, само защото са актуални в момента, а понякога е просто банално. Гледал съм много малко хубави филми, създадени след 70-те и мисля, че тази тенденция има нещо общо с икономическата ситуация. Алчността ни е застигнала в такава степен, че истинската култура е почти на изчезване. Надявам се, че греша и има добро кино наоколо, но аз просто не съм го гледал. Откакто започнах да правя филми, не искам да гледам други филми, за да не използвам несъзнателно твърде много от образите, които ме заобикалят. Предпочитам да държа съзнанието си чисто. Винаги съм повлиян от нещо, разбира се, но искам сам да избирам от какво. заливат ни с огромно количество образи отвсякъде и се стремя да стоя далеч настрана от боклука.Сам ли пишете сценариите си?Сценарият на „Empty” написах с моя приятел Райън Толк, който играе главната роля. Това беше нещо като шега, искахме просто да се забавляваме и да направим филм на практика без пари. По-късно се опитвах да измислям сам сценарии, но това е доста трудно, особено частта с писането. Не съм доволен от начина, по който пиша, особено от структурата. Когато измисляш история, след като опишеш и подредиш логически действията на героите, най-накрая всичко изглежда толкова скучно. За „Свети Тони” имах стабилна структура, която обаче променях по време на снимките, защото всичко изглеждаше различно на снимачната площадка – ето защо на екран може да изглежда малко объркващо. Обичам добрата литература и когато пиша, чувствам, че писането ми не е на същото ниво. Недоволствам и постоянно се боря със себе си, късам непрекъснато изписани листове от бележника си и започвам от самото начало. Изкушението на Свети ТониКой е вашият Тони всъщност?Той може да бъде всеки един от нас. Образ, откъснат от своята морална отговорност, той действа в рамките на система, която не му позволява да бъде отговорен. Ето как той се оказва изключен от себе си, от живота си, от всичко. Филмовото пространство пресъздава душевното състояние на героя. Той започва да губи връзка с реалността, която винаги е субективна. Исках да направя филм, интересен за самия мен, за да се забавлявам. Исках да направя филм, който аз самият бих искал да гледам и почти успях. Но тъй като експериментирах доста, си давам сметка, че в определени моменти трудно се следва сюжетната нишка. Ако просто се насладите на пътуването, оцените идеята на филма, естетиката на изображението и се отдадете на момента, филмът ще ви хареса. Ако обаче следвате стриктно героя и се опитвате да рационализирате решенията му, ще се изгубите по пътя. Рационалния ум ограничена гледна точка - трябва да сме наясно с някои неша, но е по-добре да използваме интуицията си. Същото е и с музиката. Докато слушате песен, едва ли постоянно мислите за какво се пее в нея. Понякога не си даваме сметка как изкуството се просмуква в нас. Дори да не харесваме дадено произведение, сме някак зашеметени, сграбчени, шокирани (в добрия смисъл на думата). Именно това се опитах да направя със „Свети Тони”. Почувствах, че ако обясня героя от самото начало – проблемите му с жена, на работното място и със съвестта му – бих ощетил цялостното преживяване.Долавя се лек морализаторски момент.Точно по тази причина не избрах традиционна сюжетна структура – щеше да се получи ужасно банален филм. Поуката е, че не си съвсем жив, когато си отдалечен от моралните си отговорности. Започваш да се предаваш в дребни, а после в по-сериозни ситуации и да не се съпротивляваш срещу системата на потисничеството. Така ставаш част от нея и скоро се претопяваш, изчезваш. И сега докато говоря, чувствам противоречие – вероятно да направиш филм не е като да напишеш или обясниш нещо така лесно, както току що го направих. Във всеки случай, аз съм много доволен от филма. Много повече, отколкото от „Есенен бал”, който вече ми се струва твърде сантиментален. Изкушението на Свети ТониНо е по-трудно да се идентифицираме с Тони, отколкото с героите в „Есенен бал”.Да, исках да избегна идентификацията, за да направя героя почти непробиваем, така че зрителят да мисли само за идеята на филма и естетическата му страна. Да не плаче, докато гледа, а да наблюдава света с по-ясни сетива. Може би е добре да има главен герой с по-достъпен вътрешен свят, но също така е важно да се контролира емоционалното ниво.Средата също е отчуждаваща, тъй като не кореспондира пряко с ежедневието ни, въпреки че сюжетът е съвременен.Ето защо филмът е черно-бял – за да не го объркаш с реалния живот. Това е метафора на живота. Когато гледаме картина, нямаме подобен проблем. Не крещим: "Защо главата на този човек е жълта и защо е толкова голяма?". Исках да използвам изобразителната естетика от старите филми, които харесвам най-много, исках това да е филм като от 60-те.Може да гледате "Изкушението на Свети Тони" на 16.04 /събота/ от 21.00ч. в Евро синема и на 17.04 /неделя/ от 15.00ч. в Дома на киното. ... още »
Непосредствено след края на 15-ия Международен София Филм Фест нетърпеливите членове на клуба „София Филм Фест за учащи” вече очакваха новини около предстоящия нов семестър на инициативата, придобила популярност след младите почитатели на стойностно кино. Интересът към проекта „София Филм Фест за учащи”, стартирал през есента на 2009 и продължил през цялата 2010 година, е сред най-важните причини Арт Фест и Дома на киното да поставят начало на ШЕСТИ СЕМЕСТЪР – пролет 2011, който започва на 18 април!„София Филм Фест за учащи” е програма на Дома на киното, чията цел е прожектиране на европейски, български и алтернативни на Холивуд филми пред младежка аудитория. Входът е безплатен за ученици и студенти и символичен за останалата публика.Програмата се организира от Арт Фест с подкрепата на Националния филмов център и Програма „Култура” на Столичната община. СФФУ имаше своето второ издание през януари и февруари – зима 2010, пролетно издание „СФФУ: Фокус Европа”, четвърти „семестър” – есен 2010, както и пета програма – през януари и февруари 2011, в очакване на 15-ия София Филм Фест.На 18 април стартира шестият семестър – пролет 2011. Събитието се очаква да бъде отново в партньорство с Националния филмов център и Програма „Култура” на Столичната община. Всеки филм по традиция ще бъде придружен от представяне и разговор с публиката – с радост и удоволствие от контакта си с младите зрители, лектори на прожекциите приеха да бъдат отново режисьорът Георги Дюлгеров, преподавател в НАТФИЗ и НБУ, и киноведът Антония Ковачева, председател на Гилдията на българските кинокритици. Филмите са с вход свободен за ученици и студенти. Програмата включва 12 европейски и световни заглавия. Стартираме с най-новия филм на Ивайло Христов – „Стъпки в пясъка”, спечелил наградата на Гилдията на българските кинокритици за най-добър балкански филм на 15-ия София Филм Фест.Ще имаме възможност да представим на младата публика една източна визуална феерия – „Обещанието” на Чен Кайге, „Баария” на Джузепе Торнаторе, поредното предизвикателство на Уди Алън – „Ще срещнеш висок тъмнокос непознат”, два от най-обсъжданите и номинирани филми за 2010 година – „Черен лебед” на Дарън Аронофски и „Социалната мрежа” на Дейвид Финчър, румънската провокация на Флорин Шербан „Ако искам да свиря, аз свиря”, „Аз, Дон Жуан” на легендарния Карлос Саура, белгийския анимационен хит „Град Паника” на режисьорите Стефан Обие и Венсан Патар, международната копродукция „Концертът” на режисьора Раду Михайлеану, „Антихрист” на Ларс Фон Триер, както и документалния филм на Том Дичило, посветен на една от култовите групи от близкото минало – „When you're strange: филм за THE DOORS”.Очакваме вашите мнения, препоръки, предложения, идеи – предстои подготвянето на програма „София Филм Фест за учащи” есен 2011, която ще започне през септември и ще продължи до края на месец декември. Очакваме ви на кино в Дома на киното! ... още »
Дългоочакваната анимационна продукция на 20th Century Fox Animation, “Рио”, застана на първа позиция в българската бокс офис класация. Премиерната лента, чиято българска премиера се състоя преди американската, успя да натрупа напълно задоволителните 197 016 лева. Имайки в предвид добрата рекламна кампания, и факта, че “Рио” е дело на създателите на популярната поредица “Ледена епоха”, не е изненадващо, че веднага след премиерата си, продукцията не само успя да натрупа стабилни приходи, но и измести българския хит “LOVE.NET” от първото място в класацията. Без съмнение може да се каже, че “Рио” ще се нареди сред най-печелившите анимационни ленти на годината. Както в САЩ, така и в България, високобюджетните триизмерни анимации почти винаги се радват на големи успехи и въпреки, че американската му премиера тепърва предстои, “Рио” със сигурност ще привлече в кината не само българската публика.Като се има в предвид силния премиерен уикенд и липсата на сериозен анимационен конкурент, “Рио” няма да срещне трудности и в следващите две седмици ще надмине границата от половин милион лева. Единствено времето ще покаже дали режисирания от Карлос Салдана филм ще успее да достигне приходите на “Рапунцел и разбойникът”, който само в България успя да спечели над един милион лева.Лидерът от миналата седмица, “LOVE.NET”, заема второ място в класацията. За близо две седмици по кината, филма на Илиян Джевелеков е спечелил впечатляващите 550 051 лева. За безспорния успех на филма допринасят няколко фактора – лентата излиза в момент, в който българските филми са не само сериозна конкуренция, но и се представят значително по-добре от много европейски и американски продукции.Режисьорът разчита на еклектичен актьорски състав, включващ доказани ветерани и новоизгряващи изпълнители, а самия сюжет на продукцията съдържа много елементи от живота на сегашното младо поколение, и това е може би основната причина за огромния интерес към филма, който се забелязваше в дните преди премиерата. Съдейки по сегашните резултати и нестихващия зрителски интерес, “LOVE.NET” има всички шансове да надмине границата от един милион лева.Трети в класацията е трилъра с Антъни Хопкинс, “Ритуалът”, който за първия си уикенд в България е натрупал сумата от 33 628 лева – резултат, който не може да се нарече впечатляващ, но имайки в предвид филмите които заемат първите две места, позицията на “Ритуалът” не е изненадваща. Важно е да се отбележи, че филма е насочен главно към публика, който е в пъти по-малка от тази на “LOVE.NET”, и затова очакванията относно представянето в бокс офиса не бяха толкова големи. Все пак, “Ритуалът” успя да привлече вниманието на част от зрителите харесващи подобен род филми, и третата позиция в класацията е доказателство за това. Очакванията са, че преди да бъде свален от кината, филма ще може да се похвали с приходи надминаващи сто хиляди лева.Премиерният фантастичен филм, “Първичен код”, застава на четвърта позиция. До момента, продукцията с Джейк Гиленхал е спечелила 32 858 лева.“Първичен код” пристигна в България без предшестваща го широка рекламна кампания, и затова, също както при “Ритуалът”, сравнително ниските приходи от премиерния уикенд не са изненадващи. Приходите от втората седмица ще покажат дали лентата на режисьора Дънкан Джоунс е успяла да привлече вниманието на повече зрители.Филмът с Брадли Купър и Робърт де Ниро, “Високо напрежение”, е на пето място със спечелени за три седмици 250 707 лева – сума, която без съмнение превръща трилъра в успешно заглавие. Подобно на представянето си в САЩ, и в България филма на Нийл Бъргър се превърна в повече от скромен хит, и успя да вкара в киносалоните по-голяма публика отколкото се очакваше. Със сигурност, “Високо напрежение” ще продължи успешното си българско представяне и през следващата седмица.Комедията “Жена назаем”, в която участват Адам Сандлър и Дженифър Анистън, заема шеста позиция. За изминалите близо три седмици от премиерата, лентата е натрупала приходи от общо 129 585 лева. Имайки в предвид популярността на Сандлър и Анистън, очакванията към “Жена назаем” бяха по-големи. Спечелената до момента сума е прилична, но за три седмици по кината, филма можеше да се представи значително по-добре. Разбира се, “Жена назаем” не се счита за финансово разочарование, и съдейки по досегашните резултати, най-големите почитатели на този тип комедии вече са посетили киносалона.Анимацията “Ранго”, озвучена от звездата Джони Деп, е седма в класацията, със спечелени 259 617 лева за пет седмици. На пръв поглед, филма на Гор Вербински не се превърна в очаквания огромен анимационен хит, но трябва да се има в предвид, че лентата е една от малкото анимационни ленти, които не се разпространяват в триизмерен формат. Този факт без съмнение оказа влияние не само на българските приходи, но и на световните. Но независимо от това, “Ранго” се превърна в напълно приличен успех, и световните му приходи вече надминават 230 милиона долара.Осми е продуцирания от Робърт Земекис, “Майло на Марс”. За четирите седмици в България, триизмения анимационен филм е спечелил 202 008 лева – завиден успех на фона на катастрофалното представяне на лентата не само в САЩ, но и в голяма част от Европа. Българската публика рядко се влияe от представянето на филмите в други държави, и въпреки че си спечели репутацията на един от най-големите бокс офис провали, “Майло на Марс” събра една ако не голяма, то прилична сума в България.Фантастичният “Sucker Punch: Измислен свят” е на девета позиция. Филмът на режисьора Зак Снайдър се върти в кината вече три седмици, и до момента е спечелил разочароващите 85 802 лева. Изненадващо, силно рекламираната високобюджетна лента вече се превърна в едно от най-големите бокс офис разочарования на годината. Любопитно е, че досегашното българско представяне на филма съвпада с американското – и там, екшъна с Емили Браунинг и Карла Гуджино, се представи доста под очакванията, въпреки масивната рекламна кампания.Малко вероятно е през следващата седмица “Sucker Punch: Измислен свят” да привлече повече българи в кината, и за съжаление на създателите, лентата вече заема едно от първите места в класацията на най-големите бокс офис провали на 2011-та година.Филмът “Червената шапчица” е на десето място, като за близо един месец е спечелил 127 436 лева. Имайки в предвид, че фантастичната лента е дело на екипа създал “Здрач”, от студиото Warner Bros. се надяваха, че по-младата аудитория ще напълни световните киносалони. Това не се случи, и “Червената шапчица” ще бъде причислен към филмовите адаптации на популярни литературни произведения, които, въпреки очакванията, не са успели да привлекат достатъчно голяма публика.Българските приходи на режисирания от Катрин Хардуик филм в никакъв случай не са трагични, но без съмнение може да се каже, че лентата можеше да се представи много по-добре. ... още »
Носителят на “Оскар”, Шон Пен, и звездата от “Американски психар”, Крисчън Бейл, ще изпълнят главните мъжки роли във военната драма “The Last Photograph”. Бейл все още не е подписал договор за участие, но е потвърдил желанието си да бъде част от проекта пред продуцента Джоуел Силвър.От своя страна, Шон Пен, който наскоро отказа да участва в новия филм за Супермен, лично е изявил интерес към “The Last Photograph”, и разговорите между него и продуцентите са вече започнали. За режисьор на продукцията е избран датчанина Ниелс Арден Оплев, който привлече вниманието на холивудските продуценти с филма си от 2009-та година, “Момичето с драконовата татуировка”. За Оплев, “The Last Photograph” ще бъде дебют в американското кино.Действието на военната драма ще се развива в Афганистан, а сюжета ще разказва за военен кореспондент (Крисчън Бейл), който се оказва единствения оцелял след изненадващо нападение над група американци. Шон Пен ще се превъплъти в ролята на бивш офицер от специалните части, чиито близък роднина е бил част от нападнатата група, и който е взет за заложник от бунтовниците.Кореспондентът се съгласява да помогне на офицера в издирването на отвлечения, и без да губят време, двамата мъже се насочват към най-опасните райони на Афганистан в които няма военно или дипломатическо присъствие.Идеята за филма е на режисьора Зак Снайдър (“Sucker Punch: Измислен свят”), който в този случай ще бъде един от продуцентите, заедно с жена си Дебора Снайдър (“Пазителите”). Вече готовия сценарий на “The Last Photograph”, дело на Кърт Джонстад (“300”), бива описван като комбинация между “Следотърсачите” и “Твърде лично”. Според представител на студиото Warner Bros, поради препълнените графици на Шон Пен и Крисчън Бейл, снимките на военната продукция ще започнат едва в началото на 2012-та година.Warner Bros ще финансира и разпространява проекта, в сътрудничество със студиото на Джоуел Силвър и Робърт Земекис, Dark Castle Entertainment. Продуцентите заявиха, че за момента Крисчън Бейл не приема други оферти, и след като приключи с работата си върху седмия филм от поредицата за Батман, “The Dark Knight Rises”, той ще насочи вниманието си към “The Last Photograph”.По първоначални данни, военната екшън-драма ще тръгне по световните киноекрани в началото на 2013-та година.deadline.com ... още »
от Здравко ГригоровТези дни ни напусна Сидни Лъмет. За своите 86 години той създаде повече от 40 пълнометражни филма, режисира голям брой епизоди от телевизионни сериали, ожени се 4 пъти и влезе в списъка на режисьорите, които постоянно са номинирани за големите филмови отличия, но така и не успяват да ги спечелят. С едно изключение – „Златна мечка” от фестивала в Берлин през далечната 1957-ма за класическия шедьовър „12 разгневени мъже”.Лъмет е роден на 25 юни 1924г. във Филаделфия.В началото на 50-те дебютира в телевизията със сериала “Crime Photographer”. Следват още много епизоди от телевизионни поредици до повратния момент в кариерата на режисьора – „12 разгневени мъже”. Филмът е отличен с най-високата награда на „Берлинале” и попада сред номинираните в три категории за наградите „Оскар” – най-добър филм, най-добър режисьор и най-добър адаптиран сценарий. Днес лентата е на 7-мо място в класацията на най-добрите филми за всички времена според IMDB. Година по-късно Лъмет екранизира „Цялото кралско войнство” на Робърт Пен Уорън, с който изгрява Морийн Стейпълтън, която е номинирана за „Еми” за изпълнението си.През 1959-та филм на режисьора отново е сред претендентите за „Златна мечка” в Берлин – “That Kind of Woman” със София Лорен в главната роля. В края на 50-те Лорен е особено актуална в Холивуд.През 1960-та още една италианска икона прибавя към филмографията си участие при Лъмет, Ана Маняни се присъединява към актьорския състав на “The Fugitive Kind” – екранизация по Тенеси Уилямс. Сред другите звезди са Марлин Брандо, Морийн Стейпълтън и Джоан Удуърд. Резултатът е „Сребърна раковина” за режисура и награда за най-добра актриса на Удуърд от фестивала в Сан Себастиан.По-късно през 60-та година един непознат телевизионен актьор участва в телевизионния филм “The Iceman Cometh” по пиесата на Юджийн О’Нийл – това е Робърт Редфорд, който партнира на Джейсън Робардс в четиричасовия проект на СиБиЕс.Две години по-късно Лъмет отново екранизира О’Нийл и отново в една от главните роли е Робардс. Този път пиесата е “Дългият път на деня към нощта”.В главната женска роля е Катрин Хепбърн, която е номинирана за „Оскар”. Филмът прави фурор на фестивала в Кан – наградата за мъжка роля отива при тримата водещи актьори – Ралф Ричардсън, Дийн Стокуел и Джейсън Робардс, а наградата за женска роля при Хепбърн, за Лъмет остава номинацията за „Златна палма”.Звездата на следващия филм на режисьора “The Pawnbroker” е Род Стайгър. Изпълнението му е впечатляващо и той отнася БАФТА и „Сребърна мечка” за най-добър актьор, както и номинации за „Оскар” и „Златен глобус”. Години по-късно Стайгър споделя, че се е готвил за финалната сцена на филма като с часове наред е наблюдавал израженията на лицата в картината на Пикасо „Герника”. На „Берлинале” Лъмет е отличен и с наградата на ФИПРЕССИ.През 1965-та „Могилата” попада сред номинираните за „Златна палма” на фестивала в Кан. В главната роля е мечтата на всяка дама по онова време – Шон Конъри. Режисьорът отново се разминава с „Палмата”, но филмът е отличен с наградата за сценарий.През 1966-та Лъмет кани три емблематични актриса, за да участват във филма му „Смъртоносна афера” – французойката Симон Синьоре, британката Лин Редгрейв и шведката Хариет Андершон, към актьорския състав се присъединяват и Максимилиан Шел и Джеймс Мейсън. Режисьорът е и продуцент на лентата. Резултатът е 5 номинации за БАФТА и нито една награда.Две години по-късно Лъмет екранизира „Чайка” на Чехов, като за ролята на Нина взима Ванеса Редгрейв, а сред останалите имена в каста са Симон Синьоре, Джеймс Мейсън и Дейвид Уорнър.През 1971-ва във филма на Сидни Лъмет “The Anderson Tapes” една от първите си роли изиграва Кристофър Уокън. Звездите на лентата са Шон Конъри и Даян Кенън.„Серпико” се появява на екран през 1973-та. Героят остава един от култовите в биографията на Ал Пачино. „Златен глобус” и номинация за „Оскар” за изпълнението. Лъмет попада за четвърти път сред номинираните за най-добър режисьор от Гилдията на щатските режисьори. Филмът се радва и на стабилен зрителски интерес като приходите в бокс офиса достигат 30 милиона.През 74-та екранизира „Убийство в Ориент експрес” на Агата Кристи. Списъкът със звезди няма край – Ингрид Бергман, Шон Конъри, Албърт Фини, Лорън Бакол, Ванеса Редгрейв, Антъни Пъркинс, Джон Гилгуд, Жаклин Бисе… Шест номинации за „Оскар” и статуетка за Ингрид Бергман, 10 номинации за БАФТА, от които 3 увенчани с награди.Година по-късно Лъмет снима „Кучешки следобед” отново с Ал Пачино в главната роля. Пачино пак е сред претендентите за „Оскар”, но статуетката отива при Джак Никълсън за „Полет над кукувиче гнездо”. Лъмет пък губи от Милош Форман отново за „Полет …”1976-та е връх в кариерата на режисьора – „Телевизионна мрежа” е номиниран в цели 10 категории за наградите на Академията, като печели в 4 от тях – Фей Дънауей е най-добра актриса, Питър Финч – най-добър актьор, Беатрис Стрейт – най-добра поддържаща актриса, както и статуетката за оригинален сценарий.Лъмет получава за първи и единствен път „Златен глобус” за режисура и отново си остава само с номинации за „Оскар” и от Гилдията на режисьорите. По време на раздаването на наградите през 1977-ма Академията поднася една от най-големите си изненади в цялата история на „Оскарите”. За най-добър режисьор е отличен Джон Авилдсън за първата част на „Роки”, а самият филм получава наградата за филм на годината. Останалите четирима номинирани режисьори са Сидни Лъмет за „Телевизионна мрежа”, Алън Пакула за „Цялото президентско войнство”, Ингмар Бергман за „Лице в лице” и Лина Вертмюлер за „Седемте красавици” /това е първа номинация за жена в тази категория изобщо/.През 1977-ма Лъмет снима Ричард Бъртън и Питър Фърт в “Equus”. И двамата попадат сред номинираните за „Оскар” и печелят „Златен глобус”. В екранизацията по „Магьосникът от Оз” година по-късно блестят Даяна Рос и Майкъл Джексън, музиката е композирана от Куинси Джоунс.През 1981-ва Лъмет получава наградата „Пазинети” от фестивала във Венеция за филма “Принцът на града” с Трийт Уилямс в главната роля.През 1982-ра режисьорът снима един от последните си класически филми „Присъдата”, в който рамо до рамо застават Пол Нюман, Шарлот Рамплинг, Джак Уордън и Джеймс Мейсън. Пет номинации за „Оскар”. Това е годината, в която името на Сидни Лъмет за последен път попада сред номинираните за най-добър режисьор. Наградата отива при Ричард Атънбъроу за „Ганди” и така Лъмет остава без „Оскар”.Години по-късно, през 1988-ма, Академията отново забелязва филм на Лъмет – “Running on Empty”, този път сред номинираните е новата надежда на Холивуд Ривър Финикс – за поддържаща мъжка роля, и сценаристката Наоми Фонър. И двамата си остават само с номинациите. Това е и последният филм, с който режисьорът попада сред номинираните за „Златен глобус”. Отново не печели, но за разлика от Академията, чуждестранните журналисти са връчили веднъж наградата на Лъмет – 1976г. за „Телевизионна мрежа”.През 90-те режисьорът снима множество непретенциозни холивудски продукти, които имат сравнително слаб успех както сред критиката, така и сред зрителите – „A Stranger Among Us”, “Нощ се спуска над Манхатън”, „Глория” и др.През 2007-ма Лъмет снима последния си филм „Игрите на дявола” с цяло съзвездие холивудски любимци, сред които Филип Сиймур Хофман, Итън Хоук, Мариса Томей, Албърт Фини, Розмари Харис… Филмът е отлично приет от критиката, но за съжаление не и от зрителите. При бюджет 18 милиона евро, бокс офисът едва надхвърля 7 милиона.През 2005-та Академията връчи на Сидни Лъмет почетен „Оскар” за цялостно творчество, след като четири десетилетия не намери за нужно да го отличи за режисьорските му умения. По същия начин Гилдията на режисьорите му връчи награда за цялостно творчество през 1993-та, след като 7 пъти попада сред номинираните за най-добър режисьор и нито веднъж не получава отличието.В сърцата на киноманите той завинаги ще остане като човекът създал шедьоврите „12 разгневени мъже”, „Дългият път на деня към нощта”, „Серпико”, „Убийство в Ориент експрес”, „Телевизионна мрежа”, „Кучешки следобед” и „Присъдата”. ... още »
Джон Траволта ще се превъплати в ролята на известния мафиотски бос Джон Готи във филма "Готи - Три поколения" на режисьора Ник Касаветес, предаде Ройтерс.В Ню Йорк на пресконференция продуцентът Марк Фиоре съобщи още, че се водят преговори със скандално известната актриса Линдзи Лоън, която също може да се включи в екипа на лентата. Не се съобщава каква роля ще изпълни Лоън. Според някои предположения тя ще се превплъти в образа на дъщерята на Джон Готи - Виктория.В лентата зрителите ще видят и актьора Джо Пеши, който ще пресъздаде образа на близък приятел на мафиотския бос.Лентата "Готи - Три поколения", по сценарий на Лео Роси, ще проследи отношенията между Джон Готи и неговия син, с когото са ръководели един от най-опасните подземни кланове - този на семейство Гамбино. Джон Готи-старши получи присъда за рекет и почина от рак зад решетките през 2002 година на 61-годишна възраст. Синът му Джон Готи-младши беше подсъдим за рекет в 4 процеса в периода 2004-2009 година.На пресконференцията Траволта каза, че историята на Готи е "може би най-интересните неразказаната история в тази страна". Снимките на "Готи - Три поколения" трябва да започнат през октомври, съобщи Фиоре. БТАРедактор: Десислава Ушатова ... още »