Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
Феновете на култовия анимационен сериал "Семейство Симпсън" имат повод за радост. От FOX официално продължиха сагата с още два сезона, което я превръща в абсолютен рекордьор в комедийния ТВ жанр по дълголетие.В момента, в мрежата се излъчва 23-тият й сезон, а с обявените два предстоящи, Хоумър и Мардж Симпсън ще могат да се похвалят с общо 25.Новината определено е доста положителна за широката аудитория, тъй като доскоро имаше сериозен шанс "Семейство Симпсън" да приключи скоропостижно екранните си приключения.Причината бе в невъзможността на канала да финансира реализацията на снимките, ако не намали с 45% заплатите на шест от актьорите, които озвучаваха героите в сериала.В крайна сметка, двете страни се договориха за 30%-но намаление срещу част от приходите от продажбата му. За сравнение, шестте имена, които дублират фамилия Симпсън, получават около 8 милиона долара за сезон от сагата. ... още »
Американският рапър 50 Cent обяви заглавието и първите детайли за следващата продукция, с чиято реализация ще се заеме.Озаглавен "The Pursuit", филмът отново е в криминалния жанр и се разработва от неговата собствена продуцентска компания Cheetah Vision Films в сътрудничество с Emmett/Furla Films, а с режисурата му се е заел Джеси Тереро.Филмографията на родения в Доминиканската република Тереро включва четири пълнометражни продукции, в това число комедията "Soul Plane", издадения през 2010-а година "Gun" с 50 Cent и предстоящия "На свободна практика", който е на етап пост-продукция с планирана премиера през 2012 година.Освен 50 Cent, в "На свободна практика" участват Робърт де Ниро и Форест Уитакър, а в допълнение към игралното кино, Тереро от години се изявява като режисьор на видеоклипове и най-вече тези на 50 Cent. Иначе казано – двамата колаборират един с друг отдавна, познавайки добре маниера си на работа.Сценарият на "The Pursuit" е написан от Мат Джонсън ("Ускорение", "Опасно синьо") и проследява развитието на взаимоотношенията между ченге (50 Cent ) и престъпник, които се съюзяват в преследването на избягал банков крадец - всеки от тях воден от лични мотиви в търсене на отмъщение. На пътя на двамата застава шефът на полицията, решен да им попречи да убият въпросния, за да може лично да го предаде на правосъдието.Стартът на снимките на филма е планиран за февруари 2012 г. с първа снимачна локация в Луизиана. Подобно на останалите филми на Cheetah Vision Films, и "The Pursuit" ще бъде разпространен по кината от Lionsgate, тъй като двете компании са обвързани с договор за 10 продукции. ... още »
Популярният британски комик Роуън Аткинсън разкри, че повече няма намерение да се превъплъщава в най-известния си персонаж - този на Мистър Бийн.56-годишният актьор призна, че винаги ще счита образа за "вечен", просто защото той няма как да остарее, но това съвсем не важи и за него самия."Не бих искал да състаря толкова неповторим и вечен персонаж като Мистър Бийн. Ако обаче продължа да играя тази роля, това просто няма как да не се случи, защото аз самият не мога да спра времето", признава Аткинсън."Иска ми се хората да го запомнят такъв, какъвто беше преди около 5-10 години. Тогава той бе на върха на популярността си и забавляваше милиони зрители", категоричен е комикът.В заключение Роуън Аткинсън сподели, че за сметка на решението си да "пенсионира" Мистър Бийн, ще се съсредоточи върху продължения на забавната кино поредица "Джони Инглиш".ТВ сериалът "Мистър Бийн" се появи на бял свят на 1 януари 1990 година и приключи през октомври 1995 г. след шест изключително успешни сезона. През 1997 и 2000 г. пък на широкия екран се появиха и два пълнометражни филма, посветени на приключенията на именития персонаж. ... още »
Холивудската звезда Леонардо ди Каприо не остана дълго време самотен след раздялата си със звездата от "Клюкарката" Блейк Лайвли.36-годишният актьор вече има нова интимна тръпка и това е 15-години по-младата Алис Крауфорд, с която се запозна по време на снимките на новия му филм “Великият Гетсби” в Сидни. Австралийката е сред най-популярните топмодели в родината си, макар да не е особено позната в световен мащаб. "Докато Лео бе в Австралия за снимките на “Великият Гетсби”, Алис често го посещаваше в хотела. Близки са едва от около две седмици, но очевидно нещата между тях се развиват доста бързо", коментират близки от обкръжението на Ди Каприо. Любопитно е, че новината идва по-малко от седмица, след като Ди Каприо обяви края на няколкомесечната си връзка с Лайвли. Двойката бе заедно от около четири месеца, по време на които демонстрираше очевидно удоволствие от взаимната си компания.Те се забавляваха заедно на романтични разходки във Венеция и Париж, а специално за рождения ден на актьора, актрисата дори долетя до Австралия, за да е близо до него по време на празника. Именно заради това и раздялата им изненада не само обкръжението им, но и милионите фенове по света. ... още »
от Александър РайчевРазстоянието между София и Стокхолм е 1812 км. А разстоянието между София и Лос Анджелис е 10 653 км. И въпреки това родните киносалони са заляти от холивудски продукции, а да видиш шведски филм в български мултиплекс е равносилно на това да видиш бялата лястовица от разказа на Йовков.Малкото останали будни умове в България обикновено чакат някой от филмовите фестивали през годината, за да се докоснат именно до редки птици като шведски и прочие чуждоземни произведения от сферата на Седмото изкуство. За щастие обаче има и друга легална алтернатива, която може да ви запознае с авторите на европейско кино и то без да напускате удобството на собствения си дом.Става въпрос за каналите от семейството на HBO, чието ръководство добре си е дало сметка, че не може да върти до скъсване едни и същи американски филми, които преди това са вървяли на голям екран, а трябва умело да ги подправи с произведения от всички краища на световната кинематографична карта. Така всички онези, макар и малцинство, които рискуват да си докарат мозъчна смърт при вида дори само на реклама за нещо от рода на „Листопад“ или поредната му новоизлюпена българска алтернатива, имат шанс ненадейно да попаднат на рядък скъпоценен камък, който да им върне вярата в изкуството и в живота като цяло.За щастие една делнична вечер попаднах на шведския филм „Желанието на Симон“ и го изгледах от начало до край, така че сега чистосърдечно мога да го препоръчам на всеки, който търси някаква алтернатива на до болка изтърканото телевизионно съдържание.В центъра на историята е младия Симон, който страда от синдром на Аспергер. Заболяването е подобно на аутизъм, но засегнатите не са дотолкова затворени в себе си, че да не могат да комуникират с външния свят. Симон е брилянтен физик и умът му постоянно работи на пълни обороти, пресмятайки различни величини.Животът му се върти около строго изградени навици, а нарушаването им води до психологически срив и затваряне в себе си. Симон не обича да бъде докосван и е готов да отвърне с физическа сила и при най-малък допир от страна на друг човек. Брат му Сам единствен успява да го извади от състоянията на пълна изолация и поради тази причина Симон отива да живее при него и приятелката му Фрида.Скоро обаче Фрида заявява, че не издържа повече на многобройните навици на по-малкия брат и ги напуска и двамата. Това заплашва да наруши добре пресметнатото уравнение в живота на Симон, според което ежедневието му е разпределено точно за трима души. Без да губи своята непоколебима научна логика той решава, че само трябва да намери подходящата половинка за Сам, за да се върне всичко постарому. Но случайната среща с чаровната и хаотична Йенифър е на път да преобърне из основи добре подреденото му съществуване и да ни покаже, че в близостта помежду ни няма място за студена и пресметлива логика, а само надежда, че ще намериш именно човек, който да докосне душата ти още преди да си го осъзнал.А „Желанието на Симон“ като цяло е доказателство, че все още съществува кино с човешко сърце, което разчита на своята увлекателна история и колоритни герои. В ролята на Симон зрителите могат да видят Бил Скарсгард, който е син на големия шведски актьор Стелан Скарсгард, познат и на широката публика от холивудски хитове като „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца“, „Тор: Богът на гръмотевиците“, „Mamma Mia!“, „Добрият Уил Хънтинг“ и още редица популярни заглавия. Синът му само може да се надява след години да им подобна успешна кариера, но ролята на Симон определено е стъпка в правилната посока.Истинското откритие на филма обаче е младата актриса Сесилия Форс, която с ролята на Йенифър получава номинация за шведския еквивалент на "Оскар". Всяка една минута нейно присъствие на екрана ни кара да вярваме, че нищо не е строго предначертано, надежда винаги има и нещо по-добро ни чака туко зад ъгъла и само трябва да забързаме крачка, за да не пропуснем да се сблъскаме с него.„Желанието на Симон“ е основателна причина да вярваме, че европейското кино заслужава своето внимание не по-малко от конвейерната продукция, произвеждана в САЩ. За съжаление обаче докато във всеки един щат на огромната северноамериканска държава гледат едни и същи филми с еднакъв интерес, то родните продукции на своеобразните щати на ЕС трябва да извървят труден път, за да се докоснат до културата на други народи от Стария континент. Остава да се надяваме, че легални канали за разпространение като HBO ще продължат да ни предлагат филмово разнообразие, а ние самите като публика ще отдадем дължимото на всяка филмова продукция според достойнствата й, а не според страната на производство. ... още »
По-малко от два дни след смъртта на основателя на компаниите “Пиксар” и “Епъл”, Стив Джобс, бе оповестено, че Холивуд смята да направи игрален филм за неговия живот. Детайли относно бъдещата продукция не се разкриваха, но сега вече се знае, че от студиото Sony Pictures са закупили правата за екранизиране на автобиографичната книга “Steve Jobs”, чиито 448 страници разкриват в детайли живота, триумфите и множеството предизвикателства пред които е бил изправен Джобс. Първоначално, книгата, дело на бившия началник на телевизията CNN Уолтър Айзъксън, трябваше да бъде публикувана на 21-ви ноември, тази година, но поради огромния читателски интерес, от издателството “Simon & Schuster” заявиха, че новата дата на публикуване е 24-ти октомври.За момента, от студиото Sony Pictures отказват коментар относно статута и екипа на все още неозаглавения филмов проект, но според източници близки до сайта deadline.com, продуцент на бъдещата автобиографична лента ще бъде Марк Гордън, известен с работата си по филми като “Спасяването на редник Райън” и “След утрешния ден”.Интересът на Sony Pictures към книгата за живота на Стив Джобс не е изненадващ, тъй като студиото се радваше на голям успех миналата година, благодарение на полу-биографичния филм “Социалната мрежа”, чиито сюжет разказваше за друг човек, оказал влияние върху животите на много хора - младия създател на “Фейсбук”, Марк Зукърбърг. Според наблюдатели, успехът на “Социалната мрежа” и големия интерес към живота на Стив Джобс, са ясни показатели, че съвременните технологии и нововъведения продължават силно да вълнуват голяма част от модерното общество (най-вече по-младите хора), и очакванията са, че предстоящия филм за създателя на “Пиксар” и “Епъл” без съмнение ще привлече значителен брой зрители в киносалоните.Проектът е във все още ранен етап на развитие, и не разполага със сценарист и режисьор. Но като се има в предвид големия медиен шум около живота и творенията на Стив Джобс, от Sony Pictures със сигурност няма да губят време, и до няколко седмици се очаква да бъде публикувано официално изявление относно подготвяната продукция. В основата на сценария ще бъде вече споменатата книга “Steve Jobs”, която е съставена от повече от четиредесет интервюта както със самия Стив Джобс, така и с негови колеги, конкуренти, приятели и роднини. Въпреки, че Джобс е участвал активно в разработването на книгата, той не е имал контрол върху написаното в нея, и е отказвал да я прочете преди да бъде официално публикувана. По думите на самия писател Уолтър Айзъксън, “Steve Jobs” ще представи живота на известния визионер “без никакъв филтър и компромис.”Все още не е потвърдено, но се смята, че Айзъксън ще участва и в сценария за подготвяната от Sony Pictures игрална продукция. Лентата ще отбележи втория път, след телевизионния “Пиратите от Силиконовата долина” от 1999-та година, в който живота на Стив Джобс ще бъде превърнат в пълнометражен игрален филм.Според първоначалната информация от Sony Pictures, до края на годината ще станат ясни имената на режисьора и сценариста, които ще работят по амбициозния филмов проект. ... още »
От филмовата компания Columbia Pictures разпространиха няколко нови официални снимки от дългоочаквания криминален филм “Мъжете, които мразеха жените”. На режисьорския стол е създателя на “Боен клуб” и “Седем”, Дейвид Финчър. Продукцията, която е само първата част от планираната нова филмова трилогия, базирана на трите романа с общо име “The Millennium Trilogy”, е своеобразен римейк на едноименния шведски филм от 2009-та година.В главните роли в американската версия ще видим актьорите Даниел Крейг и Руни Мара, чиито герои Микаел Бломквист и Лисбет Саландър могат да бъдат видени и на публикуваните от Columbia Pictures снимки. Веднага след като се състои световната премиера на лентата, продуцентите ще започнат подготовката и за останалите две филмови адаптации от поредицата “The Millennium Trilogy”, които са озаглавени “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”. Все още не се знае дали Дейвид Финчър ще заснеме двете продължения до пет години.Сюжетът на “Мъжете, които мразеха жените” ще разкаже историята на финансовия журналист Микаел Бломквист и младата компютърна хакерка Лисбет Саландър, които биват въвлечени в издирването на изчезналата преди 40 години, Хариет Вангър. Според изпълнителя на главната роля, Даниел Крейг, криминалния трилър ще бъде “филм, който няма да остави нищо на въображението.”“Това е филм в какъвто не съм си и представял, че ще участвам. Знаех, че ще се получи нещо доста интересно и необичайно, но едва след като видях някои от завършените кадри осъзнах колко впечатляващ ще бъде този филм. В никакъв случай не бих завел детето си да го гледа, но публиката към която е насочен няма да остане разочарована”, допълни Крейг.Партньори на Даниел Крейг и Руни Мара в “Мъжете, са актьорите Робин Райт (“Белият Олеандър”), Горан Вишнич (“Спешно отделение”), Стивън Бъркоф (“Честна игра”), Кристофър Плъмър (“Сделката на доктор Парнасъс”) и Стелан Скарсгард (“ТОР: Богът на гръмотевиците”). За снимките, режисьора Дейвид Финчър е използвал камерите с висока резолюция с чиято помощ засне и предишните си два филма “Социалната мрежа” и “Странният случай с Бенджамин Бътън”.Сценарият трилъра е написан от носителя на “Оскар” Стивън Зейлиън (“Американски гангстер”), а продуценти са Шон Чафин (“Още знам какво направи миналото лято”), Райън Кавано (“Къде покриха Морган?”) и Скот Рудин (“Няма място за старите кучета”).Отделеният от компанията Columbia Pictures бюджет за филмирането на “Мъжете, които мразеха жените” надвишава сумата от 100 милиона долара, а снимките приключиха преди близо пет месеца.Българската премиера на криминалната продукция е насрочена за 6-ти януари, следващата година. ... още »
от Лора ТрайковаВсеки човек е остров. А между островите понякога има огромно количество вода, непреодолими граници. В „Островът” Камен Калев разказва камерната история на един мъж, който търси себе си. И на една жена, която го обича, но й е трудно да го разбере.„Мислиш си, че си изправен пред една празнота, но вселената те чака. Скачай!”С тези думи започва „Островът”, произнася ги Алехандро Ходоровски – писател, режисьор, създател на духовната система психомагия, която заема идеи от алхимията, картите Таро, дзен будизма и шаманизма. Самото му присъствие е достатъчно на запознатите с личността му за отправна точка за филмa. За тези, които не са чували за него, Камен Калев развива целенасочено и възможно най-ясно, сцена след сцена, своята притча за мъжа, който е изгубил себе си.В един от началните кадри операторът Юлиан Атанасов успява да заснеме бизнес сърцето на Париж също толкова студено, бездушно и призрачно, колкото неуютен и мрачен беше „Люлин” в „Източни пиеси”. Сред този иначе лъскав декор главният герой Данийл изживява криза. Всичко в него се отпушва в почивката-изненада, подготвена от приятелката му Софи. Тя го води в България, без да подозира, че Данийл е израснал в сиропиталище в София. Вече в България Данийл заговаря инстинктивно български, а това отключва болезненото му минало, очевидно незарасналата рана, че е бил изоставен от родителите си като дете.Данийл отвежда Софи на остров „Болшевик”, където се запознава със семейна двойка на възрастта, на която биха могли да са неговите родители. Чрез общуването си с тях той се опитва да се изправи пред миналото си, да се опита да го разбере и да се помири с него, но е толкова объркан, че реалността се размива в сънищата му. Той става все по-неспокоен, отдалечен, груб и не желае да си тръгне от острова, въпреки настойчивостта на Софи, която е уплашена от промяната в него.Когато Софи си тръгва, Данийл остава с малкото хора на острова. Не е толкова важно дали те са истински или са плод на въображението му. Всеки вижда това, което иска и е подготвен да види. Данийл осъзнава, че носи в себе си както собствените си ограничения, така и безграничната си свобода.А пустотата, пред която е изправен, не е нищо друго освен основа за възможности в много посоки. Стреснат от съня си, в който Софи ражда буркан с домати, Данийл е на път да разбере, че има право да бъде какъвто иска да е и просто трябва да се спре една от личностите, които живеят в него, както му казва и странният фараджия Илия.Филмът е разделен драматургично на две части – първата, в която действието се развива на острова, е по-съзерцателна, но и психеделистична. Втората ни вкарва в абсурдността на днешното биг брадър общество, в което животът на всеки е на показ, а границите на личното пространство се размиват с реалити форматите. Но и тази ситуация има две страни – личният ти живот може да е поставен за коментари от страна на хора, на които въобще не им влиза в работата да взимат отношение. В същото време обаче имаш трибуна, от която да споделяш, можеш сам себе си да чуеш и да бъдеш чут, можеш сам себе си да разбереш и да бъдеш разбран от повече хора.Туре Линдхарт като Данийл приковава погледа към себе си във всяка сцена и без показен драматизъм играе ролята на търсещата душа. Със самото си присъствие той успява да внуши много. И както образът му се променя, така и той се пригажда към всеки нов нюанс и го излъчва ясно. Летисия Каста като Софи му партнира енергично и с разбиране. Естествено объркана от промяната в приятеля си, тя започва да осъзнава по-ясно през какво преминава той, едва когато се отдръпва и вижда нещата от друг ъгъл. И разбирането й към него расте заедно с бебето в корема й.Всички останали актьори са силни помощни елементи – не се натрапват, а само служат за да вникнем по-дълбоко в историята на Данийл. Руси Чанев и Бойка Велкова като негативния, обърнат като в криво огледало образ на родителите на Данийл с малко реплики допълват картината. Михаил Мутафов е прекалено шумен и бутафорен, но това сигурно е търсено нарочно.Казват, че вторият игрален филм за режисьора е много по-труден от първия, особено ако дебютът е бил успешен. При ударен с автентичността и смелата си неподправеност старт като „Източни пиеси”, сценарият на „Островът” изглежда прекалено мислен. Основната слабост на филма идва от опасенията на Камен Калев, че посланието му може да остане неразбрано. Вероятно затова някои реплики звучат твърде декларативно, а зрителят не е оставен и за миг да довършва в главата си случващото се на екрана.Но по отношение на кастинг и актьорска игра (дори втръсналите телевизионни лица Иван и Андрей, Део и Милен Цветков минават набързо без да дразнят, и засилват биг брадър усещането), операторска работа и музика продукцията е на високо ниво. Камерата в първата част следи отблизо Данийл и се движи с неравномерно темпо, сякаш тласкана от интензитета на неговото лутане, а във втората е едновременно по-рационална и репортажно-делнична.„Островът” влиза смело в традицията на постмодернизма. Нещата не са такива, каквито на пръв поглед са, има накъсаност на възприятията и наглед нелогични епизоди, но ако затворите очи, така както Данийл след като изплува от бурното море, в което е скочил от отчаяние, всичко ще си дойде на мястото. ... още »