Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
В края на миналата година стана ясно, че сценарист-режисьора Джеймс Камерън ще заснеме не едно, а две продължения на триизмерния си хит от 2009-та, “Аватар”. Работата по сценариите на филмите започна преди няколко месеца, а Камерън заяви, че в следващите четири години ще бъде зает единствено с направата на продукциите.Със световни приходи от над 2 милиарда долара, “Аватар”, в който главните роли бяха поверени на актьорите Сам Уортингтън и Зоуи Салдана, се превърна в най-печелившото филмово заглавие на всички времена. Имайки в предвид този огромен успех, очакванията към двете продължения са наистина големи.Но въпреки интереса от страна на журналисти и фенове, Джеймс Камерън не разкрива никакви детайли относно сюжетите на предстоящите две части. Единственото, което режисьора сподели е, че вече са били направени първоначални скици на някои от сцените.Камерън: “Вече сме започнали работата върху някои от по-мащабните сцени, които ще включа във филмите, и дори на обикновена скица всичко изглежда страхотно. Вторият и третия филм ще разказват отделни истории, но въпреки това ще съществува тази тънка нишка, която ще съединява и трите продукции.”По време на вчерашна благотворителна вечеря в Лос Анджелес, Джеймс Камерън бе отново попитан за статута на двете продължения на “Аватар”. Ето и неговия отговор:“Ще снимаме филмите един след друг, и затова в момента пиша два сценария едновременно, а не един. Мога да кажа, че това няма да бъде типична трилогия. В момента работя по оформянето на основата, арката, на историята, в която ще има и много нови герои.Тези филми имат свой живот и всеки отделен персонаж има свой собствен живот. Работата е трудна, но това вече не ме притеснява. Отделяме по много време за усъвършенстването на компютърната анимация, и вече сме създали един огромен хангар в близост до плажа Манхатън, където ще заснемем голяма част от сцените.А и съм наясно, че винаги има големи очаквания. Сблъсках се с това след “Терминатор”, през 1984-та година. Изведнъж се появи този голям хитов филм, и всички ме питаха, “Какво ще правиш сега?”Моята работа е да отвеждам публиката на приключения и да я забавлявам, това е. Веднага след като седна да пиша, аз се пренасям в света на Пандора. Не се замислям за неща от рода на колко успешен или неуспешен е бил предишния ми филм, или за стоенето пред камери на червения килим.”Световната премиера на “Аватар 2” ще се състои на 25-ти декември, 2014-та година, а третия филм ще тръгне по кината точно една година по-късно. Освен, че работи върху продълженията на “Аватар”, Джеймс Камерън надзирава и конвертирането на режисирания от него глобален хит “Титаник” в триизмерен формат. Лентата бе не само най-мащабната продукция на 1997-а година, но и се превърна в най-успешния игрален филм на всички времена, със световни приходи надвишаващи 1.8 милиарда долара – рекорд, който бе подобрен 12 години по-късно от “Аватар”. Режисьорът разкри, че не харесва процеса на конвертиране на двуизмерен филм в триизмерен формат, но увери, че в случая с “Титаник”, крайния резултат ще си заслужава.Камерън: “Изпитвам чувство на разочарование, защото би било много по-лесно да заснемем “Титаник” в 3D, само ако тогава разполагахме с нужните камери. И, разбира се, ако ги имаше 3D кината. Работата по конвертирането на филма е наистина трудна, и определено аз не харесвам този процес. Но пък финалния резултат ще си заслужава.Ако можех, бих създал машина на времето, която да ме върне назад и да мога да заснема “Титаник” в 3D. Но това няма да стане, така че ще трябва да се задоволя с конвертирането.”Преди малко повече от един месец, Джеймс Камерън заяви пред списание Hollywood Reporter, че триизмерната версия на “Титаник”, ще тръгне по световните киноекрани от 6-ти април, следващата година. ... още »
Звездата от “Анаконда” и “Извън контрол”, Дженифър Лопес е получила оферти за участие в две предстоящи продукции – екшъна с Джейсън Стейтъм, “Parker”, и романтичната комедия “What to Expect When You're Expecting”, в която една от главните роли ще бъде изпълнена от Камерън Диас. Според сайта deadline.com, Лопес провежда разговори с продуцентите и на двата филма, но за момента все още няма подписани договори за участие.Сценарият на “Parker” е базиран на сериите новели на автора Доналд Уестлейк, които се фокусират върху опасното ежедневие на крадеца Паркър, който живее и “работи” по свои собствени правила. Джейсън Стейтъм вече е подписал договора за участие, и ще се превъплъти в ролята на Паркър, а за режисьор бе избран създателя на “Доказано жив” и “Адвокат на Дявола”, Тейлър Хакфорд.Наскоро, Хакфорд заяви, че надеждата му е “Parker” да бъде само първата част от нова филмова поредица. Ако приеме офертата за участие, Дженифър Лопес ще се превъплъти в главната женска роля на Лесли – жена, която се превръща в неразделна част от живота на Паркър, след като един от обирите му не протича според първоначалния план.Адаптираният сценарий на “Parker” е написан от Джон Маглоклин (“Черен лебед”), а режисьора Тейлър Хакфорд ще бъде и продуцент, заедно с Лес Алекзандър (“Извън закона”) и Стийв Часмън (“Транспортер”). Снимките на криминалния екшън се очакват да стартират през месец август, тази година.Вторият проект, към който може да се присъедини Дженифър Лопес, е романтичния “What to Expect When You're Expecting”. Продукцията ще бъде филмова адаптация на едноименната книга-наръчник за бременни, която се превърна в един от бестселърите на 2008-а година. На режисьорския стол ще седне Кърк Джоунс, чиито най-известни филми са “Бавачката МакФий” и “Всичко ни е наред”, а две от главните роли вече са поверени на звездата Камерън Диас и актьора от “Текст и музика”, Матю Морисън.За момента, подробности около сюжета не се разкриват, но това което се знае е, че лентата ще разказва за пет влюбени двойки, които са на път да се сдобият с първите си деца. Очаква се, Дженифър Лопес да изпълни поддържащата роля на “опърничавата Холи”. От студиото Lionsgate описват бъдещата романтична комедия като “микс между ансамбловия “Наистина любов” и “Майка под наем”, в който участваха Сигорни Уивър, Ейми Полър и Тина Фей. Сценаристи на “What to Expect When You're Expecting” са Шона Крос (“Разбий ги!”) и Хедър Хач (“Шантав петък”), а продуцентските задължения ще бъдат поети от Арнолд Меснър (“Стелт”), Майк Медавой (“Шестият ден”) и Алън Невинс (“Резервни убийци”). Режисьорът Кърк Джоунс заяви, че снимките на филма ще стартират малко по-късно тази година, а от студиото разкриха, че американската премиера ще се състои на 11-ти май, 2012-та.До една седмица се очаква да стане ясно дали Дженифър Лопес ще успее да участва и в двата филма, или ще се спре на само един от тях. ... още »
Прекрасната боливудска актриса Айшвария Рай е бременна. Бащата на съпругът й - Абишек Бачан, е обявил щастливата новина на страницата си в Туитър. Това ще е първото дете за 37-годишната актриса и за две години по-младия от нея Абишек.Амитаб Бачан е написал: „Ще ставам дядо! Айшвария е бременна! Толкова съм щастлив и развълнуван!”В Индия Рай и съпругът й имат феноменална слава. Те са най-популярната и обичана двойка сред народа. След като става една от най-известните актриси в Боливуд, Айшвария „прескача” в англоезичното кино, където печели милиони фенове.Списание People на два пъти я обявява за най-красивата жена в света. Айшвария наистина притежава уникална красота и грация.Редактор: Лилия Николова ... още »
С филма на Джордж Клуни "The Ides of March" ще бъде открит 68-ият кинофестивал във Венеция, съобщиха "Холивуд рипортър" и сайтът Deadline.com.В лентата "The Ides of March" Клуни пресъздава образа на Хауърд Дийн - политик-демократ, който участва във вътрешнопартийните избори за кандидат за президент.Сюжетът се гради основно върху прессекретаря на героя на Клуни - млад човек, сблъскал се за пръв път с нещата, които стават зад кулисите на голямата политическа игра и трябва да се учи в движение. Ролята е поверена на Райън Гослинг. Освен Клуни и Гослинг във филма участват също Пол Джамати - шеф на предизборния щаб на конкурента на Клуни, Мариса Томей - журналистка от в. "Ню Йорк таймс" и др.68-ият кинофестивал във Венеция ще се състои от 31 август до 10 септември. Филмите, които ще бъдат включени в официалната конкурсна програма, още не са обявени.Знае се обаче, че американският режисьор Дарън Аронофски, който тази година бе номиниран за "Оскар" за драмата "Черен лебед", ще председателства журито на международния кинофестивал. 42-годишният Аронофски спечели "Златен лъв" - топ отличието на фестивала, през 2008 г. с филма си "Кечистът", припомня Ройтерс.Почетната награда "Слава на кинотвореца" на тазгодишния кинофестивал във Венеция ще бъде връчена на Ал Пачино, оповестиха организаторите, цитирани от ДПА.71-годишният Пачино има зад гърба си забележителна актьорска кариера. Сред по-известните филми с неговото участие са поредицата "Кръстникът", "Белязаният" и "Усещане за жена". За ролята си в "Усещане за жена" е отличен с награда "Оскар".На тазгодишния фестивал ще се състои световната премиера на филма на Пачино "Wilde Salome" ("Саломе от Оскар Уайлд"). Това е третата му лента като режисьор."Няма по-подходящо място от Венеция, където да бъде представен новият ми филм, заяви Пачино. Градът има богата история в областта на изкуството. "Wilde Salome" е изследване на света на Оскар Уайлд и на неговия персонаж Саломе."На Венецианския филмов фестивал с наградата "Златен лъв" за цялостно творчество ще бъде отличен известният италиански кинорежисьор Марко Белокио, припомня Асошиейтед прес. Призът се връчва на хора, които са спомогнали за развитието на филмовото изкуство. БТА ... още »
След като прекара последните две седмици на втора позиция, приключенския хит “Карибски пирати: В непознати води” отново се изкачи на лидерското място в българския бокс офис. Филмът не само успя да измести анимационния “Кунг-Фу Панда 2”, но и е на път да надмине границата от 2 милиона лева – за малко повече от месец, “В непознати води” вече е натрупал 1 779 813 лева, и няма да бъде изненадващо, ако в края на месец декември се окаже, че именно тази продукция е най-успешното заглавие на годината в България.Големият успех на продукцията с Джони Деп и Пенелопе Крус потвърждава, че поне що се отнася до българската публика, “Карибски пирати” е може би най-популярната филмова поредица в момента. Въпреки предстоящата сериозна конкуренция в лицето на дългоочакваното продължение на анимационния хит “Колите”, “Карибски пирати: В непознати води” ще успее, до седмица и половина, да достигне границата от 2 милиона лева. А това от своя страна ще постави филма на Роб Маршъл редом до “Аватар”, “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D” и “Мисия Лондон”, които, поне за момента, са единствените филми с приходи от над 2 милиона лева.Втори е триизмерния “Кунг-Фу Панда 2”, който оглавяваше бокс офиса в продължение на две седмици. За изминалите близо три седмици от премиерата, лентата е спечелила 523 803 лева. Още миналата седмица, “Кунг-Фу Панда 2” надмина постигнатото от предшественика си (280 хиляди лева), и съдейки по общата спечелена сума до момента, филма без съмнение ще се нареди сред най-успешните анимационни продукции на 2011-та година. В САЩ, “Кунг-Фу Панда 2” не оправда големите очаквания, но успехът му в България е пореден показател за нестихващия интерес на публиката към високобюджетни анимационни продукции, които се прожектират в триизмерен формат.Третото място е заето от премиерния “Супер 8”, който за първия си уикенд спечели скромните 29 353 лева. С приходите от предпремиерните прожекциии, сумата се увеличава на 67 153 лева. Продуцираният от Стивън Спилбърг филм бе едно от най-очакваните заглавия на годината в световен мащаб, и затова досегашния резултат в България е, на пръв поглед, леко разочароващ. Но като се има в предвид, че “Супер 8” не се разпространява в триизмерен формат, и че българската му рекламна кампания бе, в много отношения, засенчена от тази на “Кунг-Фу Панда 2” и “Карибски пирати: В непознати води”, не е изненадващо, че спечеленото до момента не е толкова впечатляващо. Все пак, режисирания от Джей Джей Ейбръмс филм ще успее, до седмица и половина, да надмине границата от 100 хиляди лева, и по всяка вероятност, в края на българското си представяне ще може да се похвали с ако не големи, то с напълно прилични приходи.“Поредният ергенски запой” е на четвърта позиция, със спечелени за по-малко от един месец, 473 737 лева. След слабия старт в българския бокс офис, лентата получи изненадващо голяма подкрепа от страна на зрителите, и за две седмици приходите й се увеличиха значително. А сегашните резултати доказват, че Фил, Стю, Алън и Дъг имат достатъчно голяма публика не само в САЩ, но и в България. До момента по света, “Поредният ергенски запой” е натрупал впечатляващите 490,336,000 долара.На пета позиция е фантастичния екшън “Х-Мен: Първа Вълна”, който за по-малко от две седмици е спечелил 155 712 лева. Едно от малкото дългоочаквани продължения, които не се разпространяват в 3D-формат, “Първа Вълна” се представя прилично в бокс офиса. Подобно на представянето си в САЩ, в България филма също е успял да привлече почитателите на поредицата “Х-Мен”, но въпреки това няма шанс да се превърне в хит от ранга на “Карибски пирати: В непознати води”. Изглежда, че “Х-Мен: Първа Вълна” ще спази традицията, поставена от предишните четири части от фантастичния франчайз – филма ще събере прилични приходи, но няма да бъде запомнен като един от водещите хитове на годината.Премиерната комедия “Нещо назаем” заема шесто място. За първия си уикенд по българските киноекрани, филма с Кейт Хъдсън е спечелил едва 8 791 лева. Това е изненадващо слаб резултат за игрален филм, който е базиран на популярен и успешен роман. За разочароващия премиерен уикенд на лентата допринасят няколко фактора: през лятото, публиката предпочита мащабните блокбастъри; за разлика от САЩ и Англия, романа на Емили Гифин не е толкова познат в България; романтичните комедии по принцип не привличат масовата българска публика в киносалоните. Сравнителнo приличната (за романтична продукция) рекламна кампания също не успя да помогне на “Нещо назаем” в битката му за зрители. Все пак, има надежда, макар и минимална, че филма ще привлече вниманието на повече хора в следващата една седмица.Седми в класацията е хита “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, който е вече съвсем близо до границата от един милион лева. За малко повече от шест седмици, екшъна с Вин Диезел и Пол Уокър е натрупал 992 708 лева – настина впечатляващ резултат, особено като се има в предвид, че лентата не се разпространява в триизмерен формат. Представянето на продукцията в България напълно съвпада със световното – само до момента, международните приходи на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” се равняват на 591,816,880 долара. В България и по света, филма на Джъстин Лин е вече най-печелившото заглавие от цялата поредица “Бързи и яростни”.“Дървото на живота” е на осма позиция, със спечелени за три седмици, 89 264 лева. За филм на режисьора Терънс Малик, този резултат е повече от приличен – въпреки, че винаги привлича популярни актьори към проектите си, Малик не е известен като създател на големи бокс офис хитове, и затова досегашното представяне на “Дървото на живота” e без съмнение една приятна изненада за почитателите на режисьора. Филмът бавно, но уверено, увеличава българските си приходи, и ако няма сериозен спад в посещаемостта, до седмица и половина, той ще надмине границата от сто хиляди лева.“Лора от сутрин до вечер” заема девето място. За по-малко от три седмици, филма е спечелил 53 695 лева. След слабото представяне в първата си седмица по кината, филма изглежда е получил тласък от публиката, и през изминалите няколко дни, той увеличи значително приходите си. Разбира се, когато стане дума за българска лента, която не разчита на силна рекламна кампания, думата “значително” е относително понятие – на фона на български филми като “LOVE.NET” и “TILT”, “Лора от сутрин до вечер” няма да бъде считан за хитово заглавие, но имайки в предвид скромните очаквания и смазващата конкуренция от страна триизмерните блокбастъри, постигнатото от лентата до момента съвсем не е за подценяване.Десетата позиция е за вече споменатия “LOVE.NET”. Филмът се върти по кината от близо четири месеца, като за това време е натрупал 1 318 891 лева.Въпреки, че е на път да отпадне от Топ 10, продукцията на режисьора Илиян Джевелеков надмина всички очаквания, и е вече едно от най-печелившите български заглавия на всички времена. В най-добрия случай, “LOVE.NET” ще завърши българското си представяне с приходи от 1.5 милиона лева. ... още »
Звездата от фантастичния хит “Трансформърс”, Мегън Фокс, се присъедини към актьорския състав на комедийната продукция “Диктаторът”. Главната роля във филма е поверена на популярния комик Саша Барън Коен, а за режисьор бе избран Лари Чарлс, който вече е работил с актьора върху комедиите “Борат” и “Бруно”. Снимките на “Диктаторът” започнаха преди няколко седмици, и Мегън Фокс е последното актьорско попълнение към продукцията. За момента обаче, от Paramount Pictures не разкриват каква ще бъде нейната героиня.След като вече не е част от поредицата “Трансформърс”, актрисата насочи вниманието си към комедийния жанр – малко по-рано тази година Фокс приключи с работата си по романтичната комедия “Friends With Kids”, а след снимките на “Диктаторът”, тя ще изпълни една от главните роли в продуцирания от Джъд Апатоу, “This Is Forty”.Според първоначалните слухове, звездата на “Диктаторът”, Саша Барън Коен, лично е привлякъл актрисата към проекта, а героинята и е била добавена към сценария в последния момент. Сюжетът на комедийния филм ще разказва за властен и изключително самоуверен диктатор, който заминава за среща на “Организацията на обединените нации” в Ню Йорк, само за да открие, че хората от правителството му са го заменили с обикновен козар, който е негов абсолютен двойник, но който не знае нищо за устройството на света.Докато козара се опитва да се справи с възложената му трудна задача, истинския диктатор скита из улиците на града, където по-случайност попада на красива собственичка на малък хранителен магазин, която от своя страна успява да промени начина му на мислене.Саша Барън Коен ще се превъплъти и в двете главни роли (на диктатора и на козара), а негова партньорка ще бъде звездата от “Флиртология” и “Страшен филм”, Ана Фарис. Според източници от екипа на филма, Мегън Фокс ще бъде на снимачната площадка още този уикенд, а общата й работа по филма ще се равнява на не повече от две седмици. Малко преди информацията за Фокс, бе разпространена и новината, че към “Диктаторът” се е присъединил и номинирания за “Оскар” актьор Джон С. Райли, за когото това ще бъде втори общ проект със Саша Барън Коен, след комедията от 2006-та година “Рики Боби: Лудият на макс”. Но подобно на героинята на Фокс, за момента не се разкрива каква ще бъде ролята на Райли.Освен вече споменатите имена, в “Диктаторът” участват още носителя на “Оскар” Бен Кингсли (“Списъкът на Шиндлер”), Джеф Гросман (“Луда нощ”) и Джейсън Мантзукас (“Майка под наем”).Сценаристи на комедията са Дейв Мандел (“Бруно”) и Алек Бърк (“Евротрип“), а Саша Барън Коен продуцира, заедно със Скот Рудин (“Слийпи Холоу”) и Питър Бейнъм (тазгодишния “Артър”).Снимките на “Диктаторът” протичат в момента, а световната му премиера е насрочена за 11-ти май, следващата година. ... още »
Филмът следва линията на оригиналната лента от 1984-та, с която Кевин Бейкън изгря на холивудския небосклон. Нахаканият градски хлапак Рен се мести в старомодния и провинциален Бюмон, където разбунва духовете като се опълчва срещу местния закон против танците и рок музиката. Режисьорът Крейг Брюър се завръща на големия екран след приетия със смесени чувства “Black Snake Moan“, в който Джъстин Тимбърлейк показа актьорските си умения. Сред актьорския състав откриваме Денис Куейд и Анди Макдауъл, а в ролята на Рен се превъплъщава новакът Кени Уормалд, от когото ще очакваме да повтори успешния старт на Кевин Бейкън. ... още »
Какво ви привлече да режисирате „Хана”?Сценарият бе изпъстрен с елементи, които ме вълнуват, а и цялостната атмосфера на историята е завладяваща. В същото време имаше оставена възможност да привнеса собствените си идеи и чувства към така добре написаната история.На първо място ме заинтригува главната героиня, защото няма много филми с тийнейджърка като централен персонаж. Винаги са ме интересували образи, които подхождат безкрайно наивно към заобикалящия ги свят просто защото не го познават достатъчно добре. Това ни предоставя уникалния шанс да погледнем на света по нов начин през очите на герой, чийто мироглед тепърва се оформя в движение.Значи искахте да проследите първите стъпки на героинята в истинския свят...В крайна сметка важно е да погледнеш през очите на конкретния герой. Работата ми обикновено е много субективна и се ограничава до позицията на един герой; в „Изкупление” изглежда, че имаме тристранно развитие на историята, но всъщност всичко е канализирано през призмата на вината, която изпитва Бриони. Обичам крайни „реалности”; тази на шизофреника в „Солистът” е такъв пример.Вероятно нямаше да сте така подготвен за този филм без преди това да заснемете „Солистът”, защото именно в него героят е подложен на множество външни влияния и подготвя почвата за интензивните екшън сцени, в центъра на които се озовава Хана...?Може би. Човек никога не знае какво е научил от даден проект преди да започне следващия и да види какво може да приложи от предишен опит. Екшън елементите на историята ме привлякоха, защото винаги съм считал екшъна за чиста форма кино за разлика от диалога, който е част от театрални постановки и радио новели, или картината, която може да е обект на красиви фотографии. Като изключим спортните предавания, никъде другаде не може да видите екшън сцени в такава чиста форма.Исках да експериментирам като покажа екшън сцените по маниер, заимстван от Френската нова вълна в киното, която се отличава с красива хореография. Към проекта ме привлече разбира се и главната героиня. Близка моя приятелка беше изнасилена докато четях сценария и това ме разгневи искрено; замислих се за мястото на жените в света и какво е да си млада жена в съвременното общество. Зачудих се какво се случи с феминизма, който не бе замислен като отминаваща мода, а трябваше да промени света завинаги.Отвращава ме силната сексуалност на тийнейджърите и културата, налагана от жълтите списания. В резултат от случилото се с моята приятелка исках да създам силен женски образ, който се е формирал извън политиката на половете, не е срещал друга жена, не е виждал реклама по телевизията и не знае какво е червило.Интересен ми беше сблъсъка между Хана и жените от семейството, тръгнало на ваканция – Софи и майката Рейчъл. Софи е рожба на съвременния свят, който всички познаваме, и пълна противоположност на Хана. Тя е гротескно обвързана с цялата т.нар култура на тийнейджърките, а Рейчъл е събирателен образ на много жени, които познавам – те са загубили своите феминистки социално-политически идеали. Притеснявам се за тях и за техните деца. Съзнавам, че тематиката е малко тежка, но това е, което ме вълнува...Героинята, с която Хана споделя най-много екранно време е Софи. И двете актриси – Сърша Ронан и Джесика Бардън – дават най-доброто от себе си.Оставих Сърша и Джесика да правят каквото искат; целувката между двете беше по идея на Сърша. Според нея така би постъпила Хана. Двамата с нея обсъждахме и как Хана не може да разграничи грозното от красивото, защото никога не е имала база за сравнение. Всичко е такова каквото го вижда и тя не съди никой за това, което е. Това е пълната противоположност на почти всички нас, които сме отгледани по начин, който ни кара постоянно да преценяваме хората спрямо нашите собствени надежди и страхове.По време на снимките на „Изкупление” вие споделихте, че Сърша има умението да предаде чувствата и емоциите на друго човешко същество. Но как я подготвихте да изиграе тази сложна героиня?Сърша изигра основна роля в желанието ми да режисирам този филм. Без нея вероятно нямаше да се чувствам толкова уверен и едва ли щях да се заема с „Хана.” Веднага щом разбрах, че тя се е съгласила да участва и иска аз да режисирам, вече нямах никакви колебания. Така винаги можех да си подсигуря качеството на дадена сцена само като снимам лицето на Сърша в близък план.Двамата, разбира се, говорихме дълго за емоциите на героинята. При „Изкупление” започнахме от походката на Бриони, за да изградим една пълнокръвна героиня. При „Хана” двамата работихме съвместно с координатора по каскади Джеф Имада, за да представим на зрителите едно съсредоточено същество, което стои твърдо стъпило на земята, стойката на тялото му е правилна и без излишно напрежение. Хана няма нервни тикове или отпуснати рамене, които обикновено са производни от години социални контакти.Движенията на Хана са изключително аеродинамични, но непрекъснато трябваше да повтарям на Сърша да държи ръцете прибрани към тялото, защото тя е склонна да ги размахва лудешки. Хана не се движи, освен ако не й се наложи. Очите й не търсят нещо случайно; погледът й веднага „заковава” набелязаната цел. Лицето й остава безизразна маска, освен когато се впуска в битка – тогава то придобива животински вид, подсилен от отчетливи гърлени звуци.Гласът на героинята също бе особено важен; веднъж щом Сърша възприе физическата страна на Хана, то тя успя да намери и вътрешния глас на героинята. В същото време аз поисках да говори с една или две октави по-ниско. Това я кара да звучи по-земно и контрастира с почти извънземното й присъствие. На 16 години Сърша вече е усъвършенствала своя талант и това несъмнено ще бъде оценено от зрителите.Ролята на Мариса е доста по-различна от останалите в кариерата на Кейт Бланшет...Образът на Мариса е базиран на моя учителка от началното училище. Името й бе Присила и тя бе секси и добре поддържана жена. Носеше лек грим и чорапогащи с пайети, които издаваха звук при всяка крачка. Разбира се към реалната личност има добавени много измислени черти, така че Мариса се получи като смесица от Присила, Джордж Буш и луда вещица; в куклените представления на родителите ми вещиците винаги бяха с червена коса и зелени дрехи, така че това бе очевидния избор и за визията на Кейт Бланшет във филма.Кейт не е суетна актриса и бе съгласна да носи много грим, така че порите на кожата да бъдат видими. Разбира се, ключов бе и момента със зъбите..Постоянното им почистване с конец и четка.Това отразява американската обсесия със зъбната хигиена. От гледната точка на англичанин е удивително колко изрядно изглеждат зъбите на американците. Така че реших тази обсесия при Мариса да отиде до степен на самонараняване. Говорих за това с Кейт и по-късно в една сцена тя засмука въздух между зъбите и издаде този странен звук. Гледах и си помислих, „Това е фантастично – Мариса усеща кръвта във въздуха.”Как решихте да включите приказни елементи?Защото могат да сработят по много и различни начини. Увеселителният парк на края на филма е буквална препратка към света на приказките, докато мелодията, която Айзъкс си подсвирква е по-фин реверанс към измисления свят.Вкарахме и идеята, че с едно натискане на червеното копче Хана може да промени съдбата си.Историята ни има много общо с приказките за Малката русалка или Хензел и Гретел. Имаме семейство, което живее в къщурка в гората и дете, което трябва да замине, за да се срещне със злото по пътя към своето съзряване. Приказките за мен не са щастливи и весели истории, а притчи за победата над мрачната страна на живота.Ерик е архетип на бащата от приказките. Подобно на бащата на Рапунцел той е дървосекач, а двамата с Хана живеят в гората. Бащата е пропит от духа на гората и Ерик Бана успя да предаде това усещане. Моят баща бе дърводелец и кукловод, който споделяше, че хората, имащи допир със света на дърветата обладават и техния вековен дух.Сюреалистичните приказни мистерии на Дейвид Линч изиграха огромно влияние при формирането ми като режисьор, така че с „Хана” за пръв път успях да приложа някои от неговите похвати.Имахте ли усещането, че ще заснемете нещо подобно, прочитайки сценария за първи път?Не съвсем. Първият вариант на сценария, който ми представиха, беше за един по-конвенционален трилър. Едва впоследствие се запознах с по-ранна версия на Сет Локхийд, която носеше много от елементите, присъщи на Дейвид Линч.В каква степен използвахте сторибордове, за да нахвърляте предварително отделните сцени.Само повечето екшън сцени. Би ми се искало да бяхме скицирали повече сцени, но нямаше достатъчно време в натоварения етап на пре-продукцията. За този филм бях най-малко подготвен в сравнение с всичките ми предишни. Заради голямата дистанция между отделните локации беше още по-трудно за предварителна подготовка. Със сценографа Сара Грийнууд дискутирахме на базата на снимки, но на място трябваше да се импровизира.Вместо да се тревожа, че губя контрол, реших да го раздавам по-лежерно по отношение на творческия процес и да разчитам, че подсъзнанието ми ще ме насочва в правилната посока.Във вашите филми винаги има изключително сложно заснети сцени. Коя беше най-трудната в „Хана”? Може би как камерата проследява Ерик, който слиза от улицата в станцията на метрото?Да, тази сцена беше доста трудна, но мисля, че преследването в парка с контейнери е най-сложната екшън сцена, защото включваше много хора, част от които не са професионални каскадьори. Обичам да си поставям такива предизвикателства. Често снимам по необходимост с мобилна камера, а не като осъзнат стилистичен похват. Сцената с боя върху оранжевите плочки щеше да отнема 2 дена при заснемане по конвенционалния начин, а ние разполагахме само с един. Това, което съм открил за себе си е, че ако отделиш достатъчно време за репетиции, то същинските снимки протичат много по-бързо. И при цялото ми уважение към Пол Грийнграс, който е истински гений, не исках да копирам стила наложен в поредицата за Джейсън Борн, защото вече е използван в прекалено много филми.Пол Тотхил е монтажист на всичките ви филми. Имаше ли някакво ново предизвикателство за вас двамата при снимките на „Хана”?Цяло щастие за нас бе да монтираме много екшън с малко диалог. Както споменах по-рано екшънът е чиста форма кино, но той се ражда именно при монтажа. Обичам и монтажа на звукови ефекти.С какво впечатление се надявате да остане публиката от този филм?Надявам се да се забавляват искрено с филм, който е създаден основно с развлекателна цел. А и малко да шашне зрителите, разбира се. ... още »