Третият документален филм на Касиел Ноа Ашер носи поетичното име „Войник на съдбата“ и е посветен на талантливия български актьор Йосиф Шамли, завършил трагично житейския си път.
Пред камерата неговите приятели и близки „реставрират“ миналото му, създават възможното му настояще, мечтаят за допустимото му „бъдеще“. Подобно криминално разследване, търсещо мотивите за една ненавременна смърт – героите във филма извършват своеобразна „дисекция“ на възходите и провалите, успехите и съмнението, надеждата и копнежите в битието на човек избрал професията „Актьор“ в България. Филмът е осъществен благодарение на финансовата подкрепа на Направление „Кино“ към Столична Община.
Не пропускайте премиерната му прожекция в програмата на 27-ия София Филм Фест ДНЕС, от 20:30 часа в кино Люмиер!
Илиян Джевелеков е режисьор, съсценарист и продуцент на “Love.net”. Роден е през 1966 г. в Пловдив. Учил е психология в СУ „Св. Климент Охридски”, но завършва и кино и ТВ режисура в НАТФИЗ. Още като студент работи като режисьор в Студентска програма “КУ-КУ” . През 1993 г. филмът на Илиян Джевелеков “Искам да съм свободен” печели награда за най-добър късометражен филм на Международния филмов фестивал “Златна роза” във Варна.През 2001 г. заедно с Матей Константинов и Георги Димитров създава продуцентска компания “Мирамар Филм”, която днес се нарежда сред водещите производители на документални и игрални филми, както и на ТВ реклами в България. Илиян Джевелеков е режисьор на десетки рекламни клипове и на документални филми. Премиерата на последния му документален филм “Куба е музика” беше в рамките на София Филм Фест през 2009 г. и след това участва в редица международни фестивали и пазари. “Дзифт” (2008) на режисьора Явор Гърдев е продуцентският кинодебют на Илиян Джевелеков. Филмът получи наградата „Сребърен Свети Георги” на Московския кинофестивал, „Златна роза” на фестивала на българското кино във Варна и след това участва в много престижни международни фестивали. Филмът е продаден в САЩ, както и в много европейски държави. “Love.net” e режисьорският кинодебют на Илиян Джевелеков. Идеята за филма се ражда през 2004 г., а от 2007 стартира сериозната работа по подготовката му. Как се промени вашето лично интернет общуване покрай работата ви по филма? Стана ли по-интензивно, или преценихте, че не е толкова важно?Затруднява ме въпросът, защото ние се бяхме потопили дотолкова в тези сайтове за запознанства, че професионално се занимавахме само с тях. Бяхме изцяло отдадени на проекта, особено когато направихме акцията „Да направим филма заедно” в един от сайтовете за запознанства. Получавахме стотици писма на ден с различни лични истории и не съм правилният човек, който да отговори на този въпрос, защото аз бях в интернет постоянно, но професионално.Как подбрахте актьорския състав? От персонажите в сценария ли изхождахте, търсейки подходящи да ги изиграят актьори, или нагодихте някои от персонажите към актьорите?С изключение на героите, които играят Христо Шопов и Захари Бахаров, за останалите персонажи е правен кастинг. Със Захари и Христо разговаряхме на етап, на който сценарият все още се работеше. Стиснахме си ръцете и продължихме да пишем сценария със знанието кой какъв персонаж ще изиграе. Това улесни работата ни. Останалите герои, както казах, са намерени с кастинг от Александра Фучанска. От осемте главни персонажа имаме трима дебютанти в киното – Джон Лоутън, Диляна Попова и Лора Чешмеджиева.Защо избрахте точно тази история да разкажете в своя дебют като режисьор в игралното кино? Да се прави кино, особено в България, е изключителен лукс за личния ти живот, за бизнеса ти. Това е трудно и изискващо пълно отдаване занимание. Да се отдадеш напълно на нещо, в чиито качества не си сигурен или не те вълнува, е дълбоко безперспективно. Когато се появи идеята за този филм, да се минава постепенно през етапите на творческия процес, да се получава периодично потвърждение, че интересът е налице, беше ясният знак, че сме нацелили нещо, което ще ни държи мотивирани и с блясък в очите до края. Това беше и причината да искаме на всяка цена филмът ни да бъде смилаем, разбираем, да вълнува и усмихва. Мечтата ни е този филм да бъде обикнат от хората.Ами той е такъв, ако съдя по себе си – и смилаем, и разбираем.Да, искахме да е ясно какво се случва, не да предлагаме някакво сложно изкуство, предназначено за трима човека.Да, но в него има частици сложно изкуство и различни препратки, които, ако човек пожелае, може да проследи и разтълкува в дълбочина сам за себе си.Да, надявам се това да се усети.Как постигнахте баланс между това, което ви вълнува и искате да разкажете в творческо отношение и неизбежната страна на бизнеса – в някои кадри се усеща, че има скрита реклама, така, както вече сме свикнали да виждаме в холивудските филми? Това вече е неизбежна част от филмите, но на вас натежа ли ви? Надявам се, че като краен резултат присъствието на т. нар. product placement да е направен с мяра, дискретно и с вкус. Този въпрос отваря едни други врати. Става дума за следното – направили сме си труда и сме положили огромни усилия да се срещнем с хора от корпорации още на зелено и да ги убедим да участват със свои пари във финансирането на филм, който без тях не може да бъде заснет. Тези хора ни помагат с инвестирането на пари, без да имат никакви големи реални ползи. Не са наясно какво въобще ще излезе от този продукт, колко човека ще го изгледат. А и законодателството е такова, че те няма да имат такива облекчения, каквито са предвидени за хора, спонсориращи изкуство в по-нормалните държави. Ние се гордеем с това, че десетки големи български корпорации ни гласуваха доверие още в началото, заради черните ни очи.Убедителни черни очи имате значи!Ами не знам, но замислете се, рискът е огромен. Ако тези хора видят на финала един много лош резултат, какво се случва? Доверието им ни държа допълнително мотивирани да гоним добър резултат.Вие казахте на пресконференцията, че за вас до момента най-важното е било да завършите филма. И все пак, какъв е първоначалният му старт в кината – само в София ли излиза, каква е стратегията ви за разпространението му?Филмът тръгва на немислимите до преди няколко години 30 екрана. „Дзифт”, за сравнение, стартира на 7. Причината за това беше пълното недоверие на разпространителите към българското кино заради обективните резултати от зрителския интерес. Сега стартираме във всички големи градове, в които има кина. На първи април, премиерната дата на филма, ще бъдем в Пловдив, като една от причините за това е, че в екипа ни има силно присъствие на хора от там, включително и аз. За нас това е сантимент и приятна възможност да се видим със съгражданите си.Интервюто взе Лора Трайкова ... още »
Премиерната комедия “Скок-подскок” застана на първо място в американския бокс офис, с общи приходи от 38,118,000 долара – резултат, който не само надмина очакванията на бокс офис анализаторите, но и превърна “Скок-подскок” във филма с най-успешен премиерен уикенд за 2011-та година.По принцип, семейните комедии се радват на прилични успехи в САЩ, но според наблюдатели, “Скок-подскок” има шансове да се превърне не само в много успешен филм, но и в един от големите комедийни хитове на 2011-та.Спечеленото до момента вече надмина очакванията на Universal Pictures, и до седмица и половина, режисирания от Тим Хил филм ще успее да покрие вложения бюджет от 63 милиона долара.Екшън-трилъра “Първичен код”, в който главните роли се изпълняват от Джейк Гиленхал и Мишел Монаган, заема втора позиция. За премиерния си уикенд, филма е спечелил 15,053,000 долара.Преди премиерата, се появиха съмнения относно възможността на “Първичен код” да привлече по-голяма публика – последните няколко филма на Джейк Гиленхал, включително и “Любовта е опиат”, бяха финансови разочарования, а режисьора Дънкан Джоунс е известен най-вече с независимата продукция “Луна”, която също не успя да привлече американските зрители към кината. Въпреки това, премиерния уикенд на “Първичен код” бе, ако не успешен, то приличен. Филмът няма да се превърне в голям хит, но поне ще успее да покри бюджета си, който се равнява на 32 милиона долара.Хорърът “Insidious” е на трето място в класацията. За първия си уикенд по американските кина, филма е натрупал 13,496,000 долара. Точно както “Паранормална активност”, “Insidious” е заснет с бюджет от малко над един милион долара, което го прави един от най-нискобюджетните филми на всички времена. Но благодарение именно на малкия си бюджет, лентата вече се счита за успешно заглавие.Друго предимство на “Insidious” е и самия режисьор Джеймс Уан, който е познат на почитателите на хорър жанра, като човека, който през 2004-та година даде старта на хитовата поредица “Убийствен пъзел”.Комедийният “Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules”, който миналата седмица заемаше лидерската позиция, сега застава на четвърта позиция, като за близо две седмици е спечелил напълно приличните 38,355,000 долара. Филмът на Дейвид Боуърс нямаше претенции за големи приходи, въпреки че е продължение, и затова успехът му до момента е без съмнение изненадващ.Бюджетът на “Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules”, равняващ се на 21 милиона долара, е вече покрит, а според наблюдатели, приходите ще продължават да се увеличават значително и през следващата седмица.Пети е трилъра с Брадли Купър и Робърт де Ниро, “Високо напрежение”. За трите седмици след премиерата, лентата е натрупала 55,604,000 долара – сума, която е повече от прилична за филм от този жанр, и която затвърждава Брадли Купър като един от най-успешните млади актьори на Холивуд. Смяташе се, че конкуренцията ще засенчи филма на режисьора Нийл Бъргър, но по всичко изглежда, че “Високо напрежение” е успял да намери своята публика. Очакванията са, че продукцията ще завърши представянето си с приходи от около 75 милиона долара.Криминалният “Адвокатът с линкълна” е на шесто място със спечелени 39,637,000 долара, за три седмици по кината. Филмът с Матю Макконъхи и Райън Филипе не разчиташе на голяма рекламна кампания, но това не пречи на лентата да се похвали със стабилни приходи.Основния конкурент на “Адвокатът с линкълна” беше “Високо напрежение” и въпреки че не успя да се представи по-добре от него, спечеленото от филма на Брад Фурман съвсем не е за подценяване.Фантастичната продукция “Sucker Punch: Измислен свят” заема седма позиция, като за десет дни е спечелила 29,876,000 долара. Имайки в предвид големите очаквания и масивната рекламна кампания, резултатите на филма са разочароващи. Малко вероятно е лентата на Зак Снайдър да получи по-голяма подкрепа през следващата седмица.Като се има в предвид и значителния бюджет, който надвишава 80 милиона долара, “Sucker Punch: Измислен свят” е на път да се присъедини към списъка на неочакваните финансови провали на 2011-та година.Анимационният “Ранго”, озвучен от звездата Джони Деп, е на осмо място. Лентата на Гор Вербински се представя напълно според очакванията и приходите, пет седмици след премиерата, се равняват на 113,783,000 долара. Досегашния успех на “Ранго” доказва, че анимационните продукции, които не се разпространяват в триизмерен формат, също могат да привлекат американската публика към кината. До момента по света, “Ранго” е спечелил над 200 милиона долара, и въпреки големия бюджет от 135 милиона, лентата вече се счита за успех.Комедията с комиците Самън Пег и Ник Фрост, “П.О.Л - Пич от Луната”, застава на девета позиция с приходи, три седмици след премиерата, от 31,934,000.От Universal Pictures признаха, че очакванията бяха за по-големи приходи, но въпреки това, филма не се счита за финансов провал. В най-добрия случай, “П.О.Л - Пич от Луната” ще успее да покрие вложения бюджет от 45 милиона долара. Създателите очакват добри приходи и от DVD и Blu-ray пазара.Десети в класацията е фантастичния “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, който за близо един месец е натрупал приходи от 78,466,000 долара.Въпреки силния старт, лентата на Джонатан Лейбесман не успя да привлече по-голяма публика, и по всяка вероятност и въпреки прогнозите, няма да успее да достигне границата от 100 милиона долара. Но независимо от това, филма вече покри бюджета си от 70 милиона долара, а общите световни приходи се равняват на 158,100,416 долара.Бокс офис класация на Северна Америка за периода01 април - 03 април1 Hop - $38.1M / $38.1M2 Source Code - $15.1M / $15.1M3 Insidious - $13.5M / $13.5M4 Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules - $10.2M / $38.4M5 Limitless - $9.4M / $55.6M6 The Lincoln Lawyer - $7.05M / $39.6M7 Sucker Punch - $6.08M / $29.9M8 Rango - $4.56M / $114M9 Paul - $4.33M / $31.9M10 Battle: Los Angeles - $3.5M / $78.5M ... още »
Режисьорът Ридли Скот, който в момента снима научно-фантастичния филм „Прометей", обяви идеята за най-новия си проект - биографичен филм за жената-политик Гертруд Бел.Сценарист на лентата ще бъде Джефри Кейн, познат ни от „Вечният градинар", а филмът ще бъде направен като част от сделка с Foxstudio, според Deadline.com.Гертруд Бел се ражда през 1868 г. в заможно английско семейство. Възпитаничка на Оксфорд, тя създава своята репутация, заминавайки при свой чичо дипломат в Персия, като до началото на Първата световна война се превръща в основна фигура в политиката на Средния Изток.Бел има огромно влияние при определянето границите на Ирак след разпада на Османската империя, тя работи като археолог, дипломат, фотограф и шпионин - един от най-бележитите деятели на имперската политика на Британия в тези земи.Бел умира в Багдад през 1925 г., като в годините след края на Първата световна война, когато разпада на империята е придружен от постепенната загуба на семейния ѝ капитал, здравето на Гертруд се влошава. След като успява да се излекува от плеврит и губи брат си, Бел е намерана в леглото си след свръхдоза приспивателни, като все още съществуват спекулации доколко това е било самоубийство или неволна грешка. ... още »
Актисата Елизабет Хърли официално подаде молба за развод. Вестник Дейли Мейл разкрива, че причината за подаването на молбата е "невъздържано поведение" на съпруга й Арън Нейър, предаде КРОСС.Тази новина идва четери месеца, след като актрисата заяви в личната си страница в Туитър, че се разделя с 46-годишния индийски наследник.По това време Хърли бе обвинена, че има връзка с женения състезател по крикет Шейн Уорн. От своя страна, Хърли заяви, че връзката им е започнала след като тя вече се бе разделила с Нейър.Бракът й с индиеца бе първи за нея, след като като тя имаше 13-годишна връзка с известния актьор Хю Грант. Двамата се разделиха през 2000 г. Елизабет Хърли също така има 8-годишен син от връзката си със Стивън Бинг.Редактор: Десислава Ушатова ... още »
Изкуството е лицето и сърцето на всяко общество. То поражда въпроси, дава отговори, променя и утвърждава гледни точки. И АЗ МОГА / I Can Too вярва в силата и влиянието на изкустовото и залага на него, с желание да обогати и облагороди младите хора, да ги направи социално мислещи и ангажирани.Във време на икономическа криза и свръхматериализъм, двете най-ощетени сфери в общество ни: тази на изкуството и социалнaта, се подкрепят взаимно.Обединявайки се, те отправят призив към нас да потърсим изход по-надалеч от оцеляването днес, като помислим за другия, за себе си, за утре.Българското кино в лицето на актьора Георги Стайков, режисьора Виктор Чучков-син и продуцента Борислав Чучков на нашумелия филм "TILT" заявява: „Социалното у нас има нужда от подкрепа! Децата в нужда, на които И АЗ МОГА помага – също.”Заставайки зад каузата I Can Too, те показват гражданската си позиция и призовават своите почитатели да ги последват. „Искам да видя гражданско общество, което реагира на всяка несправедливост и на всеки сериозен проблем, който го касае.” – казва Виктор.Братя Чучкови са продуцирали редица късометражни и документални филми, някои с престижни награди, телевизионни шоу програми, реклами и множество музикални клипове на повечето български топ изпълнители. Имат също над 500 записа на филмова музика за световно-известни композитори и филмови режисьори.Социалната си ангажираност заявява и един от главните персонажи в "TILT" - Георги Стайков. Актьорът, станал известен с легендарния за редица поколения български филм "Вчера", споделя:„Вярвам, че сегашното поколение има възможност да направи страната ни по-добро място за живеене и пътя към успеха е, като започне да мисли социално.”Георги Стайков (полковник Катев в "TILT") е и едно от най-известните лица на шведското кино - снимал се е в нашумялата трилогия "Милениум", участва и в хитовия "Всичко за любовта" на Томас Винтерберг, редом до Шон Пен, Хоакин Финикс и Клеър Дейнс, а в последните няколко години ни напомня за таланта си в български филми като "А днес накъде", "Мисия Лондон".Без протести, отричане и крясъци, а единствено чрез себе си, изкуството и социалното работят еднo за другo. Посланието им е само едно, то е просто и видимо. Посланието са самите те. ... още »
„Битката с Дявола, което е основна задача на свети Архангел Михаил, се води и до днес, защото Дяволът е все още жив и властва над света.”папа Йоан Павел II„Ритуалът” е трилър със свръхестествени елементи, в който се разкрива как Дяволът може да достигне и до най-свещенитe места на Земята. Вдъхновен от действителни събития, филмът проследява живота на Майкъл Ковак, студент в духовната семинария (Колин О’Донъхю). Въпреки личните му убеждения и съмнения спрямо противоречивата практика, той е изпратен да учи екзорсизъм във Ватикана. Въоръжен с голяма доза скептицизъм, Майкъл се опитва да убеди своите висшестоящи, че тъй наречените „обладани от зли духове” трябва да се лекуват в психиатрия със съответните медикаменти, вместо да им се правят странни религиозни ритуали. Едва когато е изпратен като послушник при неортодоксалния отец Лукас (Антъни Хопкинс), легендарен свещеник, който е направил хиляди практики по екзорсизъм, Майкъл започва да променя своите убеждения. Той е изправен пред много сериозен случай, с който дори изключителните умения на отец Лукас се оказват непосилни да се справят. Майкъл става свидетел на невероятен феномен, който нито може да се обясни научно, нито подлежи на някакъв контрол. Младият духовник усеща ужасяващото присъствието на Дявола толкова реално, че това наистина променя досегашните му вярвания.„Дори и да не вярваш в Дявола, това няма да те предпази от него.” ~отец ЛукасРежисьорът Микаел Хафстрьом казва: „Съществува един общоприет интерес към ритуала „екзорсизъм”, който е продиктуван до голяма степен от религиозните убеждения и култура на хората. Това е видно от фурора, който направи филма от 70-те години на миналия век „Екзорсистът”. Хората по целия свят бяха впечатлени от самия ритуал, независимо от факта, че не вярват в него, нито пък го разбират.”Антъни Хопкинс се е доближавал най-много до природата на Дявола и Злото, в незабравимото му превъплъщение в ролята на Ханибал Лектър в трилъра „Мълчанието на агнетата”.За „Ритуалът” Хопкинс казва: „В нашия филм се задават следните въпроси: Съществува ли наистина Дяволът?, Има ли Бог?, Или те са само в съзнанието ни?, Кой може да каже?”Ирландският актьор Колин О’Донъхю отбелязва, че във филма са засегнати вселенските въпроси за това как хората се справят с необяснимото. „Съществува психологически спор относно идеята за обладаването от зъл дух, който се води от хиляди години. Едната теза е, че не става дума изобщо никакво обладаване, а за някакъв вид психическа болест. А другата е, че наистина съществуват дяволи и демони. Филмът ни разглежда няколко такива случая, и самият факт, че е вдъхновен от действителни събития, ни кара да се замислим сериозно относно истинността на явлението.”, обяснява О’Донъхю.Сюжетът на „Ритуалът” е базиран на книгата на Мат Балио, репортер живеещ в Рим, който бил дълбоко впечатлен от инициативата на Ватикана от 2007 г., която дава нови инструкции на духовниците относно ритуала по екзорсизъм и въвежда официално във всяка една епархия по един екзорсист. Продуцентът Трип Винсън казва: „Когато правиш филм като този, занимавайки се с големите въпроси за доброто и злото, си длъжен да се отнесеш към темата с нужното уважение и сериозност.” Продуцентите се доверяват на сценариста Майкъл Петрони да адаптира книгата на Мат Балио в сценарий за филм на големия екран. „Хората са привлечени към темата за обладаването, тъй като това е явление, което съществува от години и все още не е разгадано или разбрано. Около него витаят много въпроси, на които не може да бъде отговорено. Историята ни е базирана изцяло върху проучвания и хроники на действителни преживявания и случки. Позовахме се и на разговори със свещеници, които са били свидетели на ужасяващи неща.”, казва Петрони. Отец Гари, който е пастор и екзорсист в Северна Каролина и който работи като консултант по филма, обяснява: „Ритуалът по екзорсизъм съществува от 1614 г. Но все още много епископи и свещеници си нямат никаква представа какво да очакват по време на практиката, само знаят че си имат работа със Сатаната. Аз имах възможността да работя в Рим и да се обучавам от специалисти в областта на екзорсизма. Това което разбрах е, че екзорсизма е една изцерителна духовна практика, която помага на много страдащи хора да се излекуват.” „Не бих казал, че „Ритуалът” е просто един филм на ужасите.”, казва режисьорът Хафстрьом. „Той е една художествена измислица с много действителни случки, вплетени в нея. Когато прочетох сценария, бях впечатлен от различния поглед върху темата и ми се прииска да направя един впечатляваш филм с много напрежение, който да държи зрителите нащрек през цялото време.” Интересното нещо у скептиците е, че те винаги търсят доказателство. Въпросът е: „Какво ще направят като го намерят?”Отец ЛукасАнтъни Хопкинс играе отец Лукас, многообсъжданият екзорсист, който не е много обичан от ‘колегите’ си духовници. „Той е направил хиляди практики по екзорсизъм и влизал в хиляди битки с Дявола. Той не е обикновен свещеник. Около него витае усещането за двойнственост и опасност. За някои, отец Лукас е луд, за други – той притежава вродена топлина и доброта. Антъни Хопкинс изиграва тази двойнственост брилянтно!”, казва продуцентът Винсън. А режисьорът добавя: „Хопкинс е сърцето и душата на филма. Да имаш възможността да работиш със страхотен актьор като него е наистина фантастично!”Самият актьор казва: „Това което ме впечатли у моя герой е неговата собствена позиция по отношение на теологията. Когато отец Лукас се среща с младия свещеник Майкъл, той не знае какво да го прави. Двамата са много различни. Лукас е раздразнителен, сприхав и избухлив.Когато Майкъл започва да се съмнява в своите убеждения и вярвания, Лукас му казва: „Наблюдавай своите съмнения. Наслаждавай им се и ги възпитавай. Бъди приятел с тях, защото те са нещата, които те карат да се движиш напред.” Самият отец Лукас си има свои съмнения и подозрения, докато не започват да му се случват ужасяващи неща.” ... още »
Българската DVD и Blu-ray премиера на “Рапунцел и разбойникът” ще се състои на 4 април. Филмът, чиито разпространител е А-Плюс Филм, ще бъде наличен в търговската мрежа.Триизмерната анимация на студиото Уолт Дисни, “Рапунцел и разбойникът”, се превърна в един от най-големите хитове на изминалата 2010-та година, със световни приходи от над половин милиард долара. В България, лентата бе не само успешна, но и се нареди сред най-печелившите филми на всички времена – спечелената сума надмина границата от един милион лева.По време на интервю, свързано с DVD и Blu-ray премиерата на “Рапунцел и разбойникът”, режисьорите Нейтън Грено и Байрън Хауърд поговориха за процеса на работа и разкриха някои нови детайли около създаването на хитовата продукция:Срещнахте се докато работихте върху “Мулан”?Байрън Хауърд: С Нейтън се познавам още откакто работехме в студиата на Дисни във Флорида. Нейтън започна тренировъчния си стаж една година след мен, но двамата наистина се сприятелихме докато работехме върху “Гръм”. Той беше един от хората, които оформяха сюжета на филма, а аз бях единия от режисьорите. Докато приключвахме с работата си върху “Гръм”, Джон Ласитър президента на студията Пиксар и Walt Disney Animation Studios лично избра Нейтън да режисира късометражен филм за DVD-то на Гръм. Това му помогна да навлезе в света на режисурата и веднага след това, двамата се събрахме отново и започнахме да работим върху “Рапунцел и разбойникът”.Какво беше участието на Джон Ласитър в този филм?Нейтън Грено: Джон е невероятен. Одобряваше всичките ни идеи и ни помагаше в подготовката. Човекът е страхотен ментор. Научих много от него и той заслужава всички похвали.В трейлъра на “Рапунцел и разбойникът” имаше няколко сцени, които не присъстваха в готовия филм. Защо ги включихте след като не са част от продукта?Байрън Хауърд: Наблюдателни сте! И да, това наистина е така – в първия трейлър, ние създадохме тази алтернативна версия на първата среща между Флин и Рапунцел. А това беше така, защото много от тези сцени всъщност бяха експериментални, и с тяхна помощ ние тествахме движенията на косата и цялостната анимационна технология, която разработвахме. Харесахме тези сцени и решихме, че са страхотни за определяне на тона на филма.Коя сцена от филма най-много Ви затрудни и защо?Нейтън Грено: Ще бъда честен – всичко в този филм беше едно голямо предизвикателство. Ако някои неща ставаха лесно, тогава си казвахме, че нещо не е наред и че можем да се справим много по-добре. Стараехме се да направим всяка една сцена по възможно най-добрия начин.“Гръм” е екшън, а “Рапунцел и разбойникът” е приказка. Какъв ще бъде следващия Ви проект?Байрън Хауърд: С Нейтън започнахме работата върху новия ни филм шест месеца преди да завършим “Рапунцел и разбойникът”. Ще има доста екшън-елементи, но също така има и силно емоционално въздействие – а това е най-важното нещо за нас. Пазим сюжета в пълна тайна, но повярвайте ми, ако сте харесали “Рапунцел и разбойникът”, това значи че ще обикнете следващия ни филм.Много харесах коня Максимус. Кое Ви вдъхнови да направите този толкова динамичен герой?Нейтън Грено: Просто искахме да направим нещо различно с Максимус. На една дъска наредихме снимките на всички анимационни коне създадени досега – не искахме да повтаряме нищо, и целта ни беше да създадем нещо ново и свежо. Искахме Макс да бъде единствен по рода си. Радвам се че Ви е харесал.Какво означава израза “хамелеонови бебета”, който се появява след края на надписите?Байрън Хауърд: “Хубаво е че някои хора изчакват края на надписите. Паскал, хамелеона от филма, е всъщност базиран на истински хамелеон, който носи същото име. Този хамелеон принадлежи на Кели Луис, която е един от аниматорите на филма. И просто така се случи, че докато привършвахме работата, Паскал стана баща на шест малки хамелеончета.С коя сцена от филма се гордеете най-много и защо?Байрън Хауърд: С Нейтън работим по определен начин – първо започваме да обработваме любимите ни сцени и герои от сценария. Казваме си, “Добре, всичко това е страхотно. Сега, как да направим и останалите сцени толкова добри?”. И по този начин, постепенно, всяка сцена се получава по начина по който искаме, и затова е много трудно да се избере определен любим момент. Но, трябва да отбележа, че сцената с летящите фенери е наистина впечатляваща и е едно от най-добрите постижения на Дисни. Друго нещо с което се гордея са емоциите, които присъстват в последната сцена от филма.Нека поговорим за кастинга. Кое Ви накара да се насочите към Закари Леви (който озвучава Флин) и Манди Мур (Рапунцел)?Нейтън Грено: Това беше много дълъг процес. Преминахме през стотици прослушвания докато намерим правилните актьори за Флин и Рапунцел. Когато се срещнахме за първи път с Манди, разбрахме, че тя е правилния човек за ролята. Тя бе Рапунцел! Същото важи и за Зак (Леви). Искахме тези герои да бъдат възможно най-реалистични, искахме хората да имат емоционална връзка с тях. И смятам, че Зак и Манди се справиха със задачата. Бяха страхотни и работата с тях беше едно удоволствие.Имайки в предвид предизвикателствата пред които се изправихте докато работехте по “Рапунцел и разбойникът”, бяхте ли разочаровани, когато стана ясно, че филма не е получил номинация за “Оскар” в категорията “Най-добър анимационен филм”?Нейтън Грено: Целия екип на филма работеше неуморно. Някои хора работеха нон-стоп, седем дни в седмицата и дори пропускаха празници – само за да се получи един добър филм. И всички сме много горди с постигнатото. Щеше ли да бъде хубаво ако бяхме получили номинацията? Да, разбира се. Но истинската награда за нас е, че сме работили върху филм, който зрителите харесват. Публиката обича този филм. Не се захванах с анимация за да печеля награди, исках да радвам и забавлявам зрителите. И както вече казах, всички сме горди от постигнатото до момента.Откакто Джон Ласитър пое управлението на Walt Disney Animation Studios, повечето ваши филми бяха свързани по някакъв начин с принцеси…Байрън Хауърд: “Всъщност, има няколко изключения – “Семейство Робинсън” и “Гръм”. Но да, имаше период в който се подготвяха три последователни приказки – “Принцесата и жабокът”, “Рапунцел и разбойникът” и “Снежната кралица”. Но сметнахме, че публиката ще се пренасити на подобни истории, и затова бе взето решението “Снежната кралица” да бъде отложен. Важно е публиката да знае, че в Disney Animation ние държим на разнообразието – една година ще има анимационен екшън филм, друга – фантастика и музикална приказка. Но в крайна сметка, най-важното е качеството, а не количеството.Тези дни, много конкурентни студия също правят свои анимационни филми. С какво Дисни се отличава от многото останали компании, работещи в този жанр?Нейтън Грено: “Нашата цел е да разказваме интересни истории и да създаваме великолепни светове и герои. Искаме публиката ни да се смее и плаче. Искаме хората да бъдат забавлявани. И не можем да се тревожим за конкурентните филми – фокусирани сме единствено върху нашите проекти. Вярваме, че ако направиш добър филм, публиката ще откликне по подобаващ начин.Кога решихте да фокусирате “Рапунцел и разбойникът” повече върху Флин, отколкото върху Рапунцел? Има ли нещо общо с възприятието, че “Принцесата и жабокът” бе “твърде женствен”?Байрън Хауърд: Докато работихме върху филма, разбрахме, че това е историята на двама герои, а всичко друго е допълнение. Филмът, без съмнение, няма да се получи без Рапунцел, но също така няма да се получи и без Флин Райдър. Стремяхме се да балансираме главната героиня и главния герой – понякога Флин беше в центъра на вниманието и когато усещахме, че отделяме прекалено внимание на него, променяхме някои от сцените с Рапунцел: трябваше да направим тази героиня по-динамична и да не позволяваме тя да остане в сянката на другите герои. Това което ми харесва е, че готовия филм е добре балансиран в това отношение, и се харесва както на мъжката, така и женската част от публиката.Кои са любимите Ви филми на Дисни?Байрън Хауърд: Филмът, който ме запали по анимацията е “Малката русалка”. Бях в колежа, и след като изгледах филма, си казах, “Боже, искам да бъда част от всичко това”. За мен, Ариел бе първата героиня на Дисни, която бе абсолютно истинска и жива – имаше душа зад тези очи.Кои филми оказаха най-голямо влияние върху работата Ви?Нейтън Грено: Определено “Дъмбо”. Това е един от най-любимите ми филм. Не ми омръзва, независимо колко пъти съм го гледал. Кара те да се смееш и плачеш всеки път. Гледах го за първи път, когато бях още дете и тогава си казах, че един ден ще работя за Дисни. Бях в първи клас, нямах представа как се прави анимационен филм, но знаех че искам да работя в Дисни.Защо решихте да направите “Рапунцел и разбойникът”, използвайки компютърно генерирана анимация? Щеше ли да бъде по-различно, ако бяхте избрали традиционна анимация?Байрън Хауърд: “И двамата с Нейтън обичаме големите, епични филми. Компютърно генерираната анимация има много предимства и ти позволява да развихриш въображението си - можеш да направиш много по-красиви и мащабни светове. Харесваме рисуваната на ръка анимация, но за да постигнем желания мащаб за “Рапунцел и разбойникът”, единственото ни избор бе да се насочим към компютърната анимация.Защо Максимус и Паскал нямаха реплики във филма? Това не е ли малко необичайно за проект на Дисни?Байрън Хауърд: Добър въпрос. С Нейтън сме големи почитатели на немите комедии, и много харесваме Чарли Чаплин, Харолд Лойд и Бъстър Кийтън. Казахме си, “Какво ще стане, ако Чарли Чаплин участва във филма?”. Това ни накара да оставим Максимус и Паскал без реплики – но за сметка на това, те са много експресивни герои. И независимо в коя държава гледахме филма, хората много харесаха този кон.Какво, според Вас, отличава Рапунцел от останалите героини на Дисни?Нейтън Грено: Рапунцел е принцеса, която не знае че всъщност е принцеса. Това я различава. Тя не е момиче, което просто си седи и чака да бъде спасена. Тя е смела и умна героиня – искахме този филм да прелива от “женска сила”. И въпреки, че действието на филма се развива в миналото, ние искахме всички герои да бъдат модерни и забавни за публиката. Искахме Рапунцел да бъде модел за подражание на днешното поколение.Нека поговорим за Blu-ray премиерата на филма. Кое е нещото, което Ви харесва в този формат?Байрън Хауърд: Blu-ray ще позволи на хората да гледат филма по възможно най-добрия и качествен начин. Цветовете са перфектни, резолюцията е впечатляваща и звука е със същото качество с което го миксирахме по време на постпродукцията. Този формат наистина успява да запази техническите качества на филма. А да не забравяме и множеството допълнителни материали.Почти всеки филм на Дисни има повече от едно послание. Какви са посланията на “Рапунцел и разбойникът”?Нейтън Грено: Да, има няколко послания във филма. “Изживей мечтата си” е едно от тях. Аз израснах в малък град в Уисконсин и си спомням, как хората се присмиваха на мечтата ми да работя в Уолт Дисни. Но аз вярвах в тази мечта, и работих здраво за да я превърна в реалност. Студиото ни е пълно с хора, които ще Ви разкажат подобни истории. Рапунцел също вярва в мечтата си и няма да позволи на нищо да застане на пътя й. Надяваме се това ще вдъхнови публиката ни.Какво, според Вас, е нужно за да бъде създадена перфектната приказка?Байрън Хауърд: Съставките са емоции, екшън, приключения и комедия. С Нейтън се стараем да включваме всички тези елементи в историите, които разказваме – независимо дали става дума за преразказване на класическа приказка или модерен екшън-филм.Изненадани ли сте от успеха на “Рапунцел и разбойникът”?Байрън Хауърд: Това е най-страхотното чувство на света – когато стане ясно, че публиката харесва филма ти. Ние работим за да забавляваме хората, и когато филма ти се превърне в хит, тогава знаеш, че си свършил добра работа. Големият успех на “Рапунцел и разбойникът” бе една много приятна изненада и знаем, че в бъдеще Дисни ще прави още по-добри анимационни филми.Колко време работехте по този проект?Нейтън Грено: По принцип, работата по филм на Дисни отнема между четири и пет години. Но ние се справихме за две години. Когато получихме предложението за режисура, филма вече бе в подготвителен етап и имаше определена премиерна дата. И от нас се изискваше да спазим определения срок. Казаха ни, че има възможност за променяне на премиерната дата, но ние с Байрън ги уверихме, че ще се справим навреме. Екипа ни беше наистина талантлив и отдаден на работата си. Графика ни притискаше и затова работехме и по време на уикендите и празниците. Целта ни бе да направим един много добър филм. Гледайки финалния продукт, хората си мислят че сме работили поне пет години – а истината, е че всичко бе направено за по-малко от две години. А това е доста впечатляващо. И затова трябва да благодаря на екипа с който разполагахме.Джон Хюз веднъж каза че когато пораснем, сърцето ни загива. А “Рапунцел и разбойникът” доказа, че това не е толкова вярно. Как успяхте да създадете тази толкова магическа приказка, която комбинира най-доброто от световете на Пиксар и Уолт Дисни?Байрън Хауърд: “Този въпрос ми харесва, защото много харесвам Джон Хюз. Неговите сценарии са страхотна смесица от чисто забавление и дълбоки, истински емоции. По-възрастните хора сме прекалено заети с ежедневните си грижи, свързани с работата и другите около нас. Филми като “Рапунцел и разбойникът” са толкова добри, защото те успяват да заличат, макар и за кратко време, всичките ни грижи и тревоги, и ни напомнят кое всъщност е най-важно – любов, състрадание, вяра и надежда. Затова с Нейтън се фокусираме най-вече върху емоционалната страна на филма. Ако ви забавляваме, но не Ви трогнем по някакъв начин, значи не сме си свършили работата.Кои бяха най-големите предизвикателства докато подготвяхте филма?Нейтън Грено: Косата бе най-голямото предизвикателство. Без съмнение. Дълга, реалистична коса в анимационен филм – това е нещо, което не е правено досега. В повечето случаи, изкуствената коса е или вързана, или е пусната само до раменете: всичко, което е по-дълго от това е абсолютен кошмар за аниматорите. Но за наш късмет, екипа ни бе съставен от едни наистина талантливи и интелигентни хора. С Байрън обяснихме за какво ще става дума, “Тя ще използва косата си да повдига хора, косата ще свети, в някои сцени ще бъде мокра”. Всички пребледняха, защото това бе нещо което просто не е правено преди. Но все пак се справихме – екипа бе винаги с нас, и те се справиха с една непосилна задача.Уолт Дисни винаги казваше, “За всеки смях трябва да има и по една сълза”. Мислите ли, че “Рапунцел и разбойникът” олицетворява казаното?Байрън Хауърд: Обичам този цитат. Всъщност, това е като закон за всеки филм на студиото. Винаги се опитваме изтръгнем тези чувства от хората, смях и сълзи – важното е всичко да е неподправено и истинско. Това е и основния ни приоритет, и е страхотно, когато някой дойде и каже, “Плаках поне три пъти докато гледах филма.”. Това е една от най-добрите награди за нас.С кой филм най-много се гордеете?Байрън Хауърд: “Рапунцел и разбойникът"!Ако можете да разработите вече съществуваща приказка, коя ще бъде тя?Нейтън Грено: Мисля че за нас тази приказка беше “Рапунцел и разбойникът”. С Байрън обожаваме класическите приказки и Дисни ги пресъздава по най-добрия начин. Беше истинска чест да режисираме “Рапунцел и разбойникът”. Когато хората чуят “Снежанка”, те се сещат за версията на Дисни, когато чуят “Красавицата и звяра”, те отново се сещат за версията на Дисни. Надяваме се в бъдеще, когато хората чуят за Рапунцел, те да се сещат за “Рапунцел и разбойникът”.Кой е любимия Ви филм на Дисни?Нейтън Грено: Дъмбо. Един от най-добрите филм правени някога. Обожавам го!Тези дни, всеки анимационен филм има и 3D-версия. Това влияе ли по някакъв начин на режисурата?Байрън Хауърд: Човек трябва да е много внимателен с тази технология. Много лесно публиката може да бъде разсеяна от твърде много триизмерни трикове, и да не обърне нужното внимание на историята. Важното е да постигнеш нужния баланс - красотата на 3D формата трябва да подпомага историята, а не да я заменя.Нека поговорим за решението Ви да направите компютърно-генерирана анимация.Нейтън Грено: Не мисля че щяхме да постигнем успех с косата, ако не разчитахме на компютърната анимация. Ако беше рисувана на ръка, щеше да изглежда като някаква неопределена жълта субстанция. Но компютъра придава тези детайли, които я правят възможно най-реалистична и естествена – нещо което не може да се нарисува. Също така имахме и няколко големи екшън-сцени и “компютърната камера” ни помогна много. Можем да правим движенията, които виждаме в игралните филми. Дори нашата камера е много по-подвижна. Можем да създадем всеки кадър, който ни дойде на ум. Смятаме, че използването на компютърно-генерираната анимация бе правилното решение за този проект.По какво “Рапунцел и разбойникът” се различава от предишния Ви филм, “Гръм”?Байрън Хауърд: Мащабът и сложността. “Рапунцел и разбойникът” бе огромно начинание. Докато “Гръм” е една по-обикновена история. Трудното и при двете продукции беше, че разполагахме с ограничено време – имахме две години и за двата филма, а по принцип трябваше да разполагаме с по четири години за всеки един от проектите. Горд съм и с двата си филма и съм сигурен, че в бъдеще, Дисни ще прави още по-амбициозни и мащабни анимационни филми.И двамата сте работили за Дисни в продължение на няколко години, но бяхте ли притеснени, че именна вие ще режисирате 50-я анимационен филм на компанията?Нейтън Грено: Беше си напрегнато, определено. Искахме да направим добър филм и това само по себе си е голямо предизвикателство. На всичкото отгоре, работехме с Джон Ласитър, който винаги изисква най-доброто. А после разбрахме, че всъщност работим върху 50-я анимационен филм на студиото. Напрежението беше голямо и работата беше трудна, но всичко си заслужаваше – не съжалявам за нищо.Глен Кийн (ветеран-аниматор и изпълнителен продуцент на “Рапунцел и разбойникът”) също бе част от екипа на филма. Как работихте с него?Байрън Хауърд: Глен бе сърцето и душата на Disney Animation в продължение на три десетилетия. С Нейтън винаги се надявахме, че ще имаме възможността да работим с него. За филма, Глен работеше с екипа по анимиране и успя да създаде едни от най-впечатляващите анимационни човешки същества. Хубавото е, че разполагахме с много млади и талантливи хора, а Глен бе нещо като техен ментор. Беше страхотна комбинация между млада енергия и придобит с годините опит.От “Снежанка” до “Рапунцел” – защо, според Вас, творбите на Братя Грим са все още популярни?Байрън Хауърд: Защото тези приказки са изпълнени с дълбоки, човешки емоции, които са присъщи на всяко едно поколение. Всяка добра история притежава тези качества.Кога дойде идеята за направата на “Рапунцел и разбойникът”?Нейтън Грено: Идеята за анимационен филм датира от 1930-та година. Видяхме оригинален списък от този период, написан от самия Уолт Дисни, в който “Рапунцел” присъства до заглавия като “Малката русалка” и “Красавицата и звяра”. Страхотно е да знаем, че сме създали филм, който самия Дисни е искал да направи.Какъв съвет бихте дали на хората, които също искат да работят в тази индустрия?Байрън Хауърд: Правете нещата, които Ви привличат и бъдете напълно отдадени. Страстта и отдадеността ще Ви помогнат много в света на анимациата. Хора като Джон Ласитър търсят млади таланти постоянно – таланти, които имат идеи и които знаят точно към какво се стремят и какво искат да постигнат. И друго важно нещо: пишете на своите кумири. Преди години, аз написах писмо до Чък Джоунс (създателя на “Том и Джери”) и той ми отговори. Беше страхотно.Колко от качествата на героите, описани в оригиналната приказка на Братя Грим, присъстват и във филма?Байрън Хауърд: Това, което харесахме в тази приказка е че в основата си, това е история за съзряването на едно момиче. И това се опитахме да направим и ние. Във филма става дума за съзряването на двама герои, Рапунцел и Флин. И двамата се опитват да намерят мястото си в света. Както вече споменахме, това са чувства които всеки един от нас изпитва или е изпитвал в определен период от живота си.Когато работехте по музиката към филма, бяхте ли повлияни от други продукции на Дисни?Нейтън Грено: Не искахме в това отношение филма ни да се различава от останалите проекти на Дисни. Но едновременно с това, искахме да направим и нещо свежо и по-различно. Затова и Алън Менкен беше перфектния избор за музиката. Той е композирал едни от най-добрите саундтраци в историята на Дисни, и от самото начало той работеше здраво и също както нас, искаше да запази музикалния дух на Дисни, като в същото време създаде нещо ново. Нашата музика комбинира най-доброто от “Аладин” и “Малката русалка”, но едновременно с това е и доста различна. Получи се точно това към което се стремяхме.Героят Владимир е озвучен от Ричард Киел. Нека бъдем честни, кой от двама ви е фен на Джеймс Бонд? Все пак сте поканили легендарния Челюсти.Байрън Хауърд: Признавам, това съм аз. Имахме нужда от някой с много специфичен глас. И веднага помолихме кастинг-режисьора да се свърже с Ричард Киел. Аз съм голям почитател на Джеймс Бонд и за мен беше абсолютно удоволствие да работя с Ричард.Когато “Играта на играчките” излезе по кината, мислехте ле че този нов вид анимация ще бъде толкова успешен?Нейтън Грено: Много харесвам този филм. Бях в колежа, когато го гледах за първи път, и изобщо не съм подозирал че един ден и аз ще режисирам подобен филм. Не бях сигурен дали компютърната анимация ще просперира – но сега се радвам, че този жанр се развива и продължава да се разширява.Нещо друго за филма, което искате да споделите?Нейтън Грено: Аз искам да благодаря за добрите въпроси. И разбира се, едно голямо “Благодаря” на всички, които подкрепиха “Рапунцел и разбойникът”.Байрън Хауърд: Радваме се, че филма се хареса на хората по света. Благодаря на всички!Българската DVD и Blu-ray премиера на “Рапунцел и разбойникът” ще се състои на 4 април. Филмът, чиито разпространител е А-Плюс Филм, ще бъде наличен в търговската мрежа. ... още »
Самата Колинс все още не е потвърдила новината, но според Hollywood Reporter, актрисата е “впечатлила” продуцентите по време на прослушването си, и в най-скоро време се очаква да подпише договора за участие. “The Brothers Grimm: Snow White” ще бъде базиран на класическата приказка на Братя Грим, “Снежанка и седемте джуджета”. Режисурата на амбициозния проект е поверена на индийския режисьор Тарсем Сингх, познат с работата си върху мрачния трилър с Дженифър Лопес и Винс Вон, “Клетката”.Сюжетът на “The Brothers Grimm: Snow White” ще разкаже историята на младата Снежанка (Лили Колинс), чиято зла мащеха убива баща й пред очите й, и завзема цялото кралство. С помощта на група от седем своенравни и смели джуджета, Снежанка се изправя срещу новата и безмилостна Кралица.Преди около два месеца, президента на Relativity Media, Райън Кавано, който също така ще продуцира филма, разкри че носителката на “Оскар” Джулия Робъртс ще се превъплъти в главната отрицателна роля на Кралицата:“Джулия беше първия ни и единствен избор за ролята на Кралицата. Тя е икона и съм сигурен че ще изиграе ролята си по уникален начин.”От своя страна, Лили Колинс успя да се пребори със Скарлет Йохансон за главната женска роля, и според източници близки до проекта, актрисата вече е заснела няколко предварителни сцени с Джулия Робъртс.Партньор на Робъртс и Коринс ще бъде новоизгряващия актьор Арми Хамър, който е познат на публиката от миналогодишния хит “Социалната мрежа”. В продължение на няколко месеца, от Relativity Media се опитваха да привлекат за една от главните мъжки роли и Робърт Дауни-мл, но бързо променящия се график на актьора не му позволи да подпише договор за участие.Сценарият на “The Brothers Grimm: Snow White” е дело на Мелиса Уолък (“Бил”) и Джейсън Келър (“Machine Gun Preacher”), а Райън Кавано ще продуцира филма заедно с Бърни Голдман (“Златна възможност”) и Брет Ратнър (поредицата “Час пик”).Режисьорът Тарсем Сингх разкри, че продукцията ще бъде заснета с триизмерни камери, а не конвертирана от 2D в 3D формат по време на постпродукцията.Снимките на “The Brothers Grimm: Snow White” започват след няколко седмици, а световната премиера ще се състои на 29 юни, 2012 година.hollywoodreporter.com ... още »