Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
анадският режисьор Джеймс Камерън, отличен с три награди "Оскар" за работата си по "Титаник" – втората най-доходоносна кино продукция в историята след "Аватар", отново негово дело, обяви плановете си да се спусне с подводница до дъното на най-дълбоката океанска падина в света – Марианската, откъдето смята да се върне с уникален видео материал и разнообразни биологични и геологични проби.Досега на дъното на Марианската падина, която са намира на 11.03 км под морското равнище в западния Пасифик, горе-долу по средата между отвесната въображаема линия, свързваща Япония с Папуа Нова Гвинея, са достигнали само двама души и то само веднъж.Става дума за американеца Дон Уолш и швейцарския океанограф Жак Пикар. Това се случва през 1960 г. чрез т. нар. батискаф, конструиран от Жак Пикар и неговия син.Тъй като нямали снимачно оборудване, Уолш и Пикар се завърнали от Challenger Deep, където прекарали около 20 минути при 1200 кг налягане на квадратен сантиметър без нито една снимка, въпреки че по думите им, там долу се спотайвала плоска рибаСлед като на 7 март 2012 г. се спусна на две трети от тази дълбочина съвсем сам на борда на Deepsea Challenger, Джеймс Камерън смята, че ще може да прекара шест часа в Challenger Deep."Дълбоките океански падини са последната непрекрачена граница на нашата планета, а онова, което се крие там долу, е достатъчно, за да отнеме столетия проучване и даде материал за тонове научни трудове", споделя Камерън, който от дълги години е посветен на това.Джеймс Камерън се спуска 12 пъти до останките от Титаник, докато работи по филма, разработвайки нова технология за дълбоководни снимки и събиране на материал.При предстоящата си експедиция, която би трябвало да стане факт преди края на 2012 г., Камерън ще бъде оборудван с ултра малка, специално разработена за целта стереоскопична камера. ... още »
От Стефан Димов„Батман” на Айвън Райтман - 1985Преди Нолан, Шумахер и дори Бъртън, отговорността за пренасянето на Черният Рицар на големия екран е в ръцете на продуцента и дългогодишния комикс маниак, Майкъл Услан. Въоръжен с огромен ентусиазъм и 20 милиона бюджет, той възлага написването на текста на Том Манкиевич, бивш сценарист на няколко Джеймс Бонд филма, както и „Супермен 1 и 2” през 1983. Изборът на сценарист е ясен – другият герой на DC Comics, Супермен, вече е огромен културен феномен и въпреки, че са минали 5 години от „Супермен”, филмът все още се счита за най-добрия пример за филм, представящ комиксов герой.Манкиевич трябва да направи същото и с Батман, като внесе повече реализъм и екшън елементи от Бонд сагата. За основа на филма, Манкиевич черпи вдъхновения от комикса на Стив Енгълхарт – „Батман: Странни Явления” с герой като гангстера Рупърт Торн, възлюбената от Брус Уейн – Силвър Сейнт Клауд, Жокера и Хюго Стрейндж, чиято задача е да разкрие самоличността на господин Уейн на хората. Филмът също така ще покаже произхода на Робин. Услан наема комиксовия артист Маршал Роджърс (работил по „Странни Явления”), за да проектира визуалната концепция на филма. За режисьор е нает хитовия Айвън Райтман от хитовия „Ловци на Духове”, а от своя страна, Райтман иска Бил Мъри за ролята на Батман. Въпреки, че изглежда като нелепа идея на пръв поглед, самият Майкъл Кийтън също изпълнява предимно комедийни роли, до кастинга си в Батман. Освен него, Райтман иска легендарния британски актьор, Дейвид Нивън като Алфред, Уилям Холдън като Комисар Гордън и Дейвид Бауи като Жокера. За ролята на Робин обаче се спрягат имена като Еди Мърфи и Майкъл Джей Фокс, което също изглежда като доста странен избор. В крайна сметка, Холдън и Нивън умират преди началото на продукцията, а сценарият се пренаписва 9 пъти от 9 различни сценаристи в рамките на няколко години и проекта пропада. Години по-късно, самия Тим Бъртън също обмисля Бил Мъри, преди да избере Майкъл Кийтън.„Батман Завинаги” на Тим Бъртън – 1995Първоначално, Тим Бъртън подписва договор да завърши трилогията си с „Батман Завинаги”, но е изхвърлен от Уорнър Брос, поради невъзможността да създаде приветлив за децата филм. Въпреки големия успех на „Батман се Завръща” (филмът изкарва повече от 3 пъти бюджета си, получава 2 номинации за "Оскар" и създава 2 от най-запомнящите се герои в киното), студиото счита филма за неуспех, заради мрачната му тоналност (дори по-мрачна от първия филм) и това, че родителите отказвали купуват на децата си рекламни стоки и играчки от филма, защото филмът бил прекалено суров, по-скоро ужас отколкото филм за супергерой.Някои от идеите, използвани в крайния „Батман Завинаги”, всъщност идват от самия Бъртън - като използването на Гатанката, запознаването с Робин, както и възлюбената на Уейн – д-р Чейс Меридиан (герой, специално създаден за филма). Бъртън също така не е искал да представя Двуликия като злодей. Робин пък е трябвало да бъде афро-американки хитър уличен младеж. Майкъл Кийтън е щял да се завърне като Батман. Ролята на Гатанката / Едуард Нигма е трябвало да бъде изиграна от Робин Уилямс, Били Дий Уилямс да се завърне като Харви Дент (завръщайки се в ролята от първия филм и пропусната във втория), Рене Русо като Чейс Меридиан, а Марлон Уейънс най-накрая като Робин (след като ролята му е предложена още за първия „Батман”).След като Бъртън напуска проекта, Кийтън го последва, разочарован от подхода на Джоел Шумахер към поредицата, въпреки че студиото му предлага 15 милиона долара за да остане. След избора на Вал Килмър, Рене Русо е изтеглена, тъй като Шумахер считал, че филма вече се нуждае от по-млада актриса и избрал Никол Кидман. Марлон Уейънс е заместен от Крис О’Донъл (според Уейънс, поради факта, че той е доста по-огромен от Вал Килмър и Батман би имал големи проблеми, ако спътника му е по-голям от него). Също така е имало слухове, че по някое време, Бъртън е искал да създаде женска версия на Робин, като комбинира герои от комиксите и привлече Уинона Райдър за ролята.„Триумфиращия Батман” на Джоел Шумахер – 1998„Батман и Робин” (1997) е катастрофален филм и докато интернета навлиза все и все повече, феновете вече имат нов начин да изразят гнева си към видяното. Изключително лоша мълва относно изпълнението на Клууни като Батман плъзва от уста на уста, още преди премиерата. Лошото финансово представяне принуждава Уорнън Брос да замразят поредицата за следващите 8 години (като няма кой друг да обвиняват, освен собствените си глупави убеждения за направата на 2 „по-леки”, игриви и детско-дружелюбни филма!)Въпреки това, докато „Батман и Робин” все още се прави, а студиото очаква хит, те планират пети Батман филм за премиера през 1999, отново с Джоел Шумахер, Джордж Клууни, Крис О’Донъл и Алиша Силвърстоун, както и Майкъл Гоф (Алфред) и Пат Хингъл (Гордън). Злодея в „Триумфиращия Батман” трябва да бъде тероризиращия Готам - Плашилото, изигран от Никълъс Кейдж (или Джеф Голдблум). По-второстепенна роля заема Харли Куин (слухове за Мадона в ролята), като дъщеря на Жокера, заела се да отмъсти за смъртта на баща си.Джак Никълсън изразява интерес да се завърне в ролята си от 1989, в нереален епизод, представляващ образи в главата на Брус Уейн, под въздействието на токсините на Плашилото, в който той трябва да се изправи отново срещу убиеца на родителите си. „Очакваше се да направя пети ... Говорих с Ник Кейдж относно Плашилото. Молих студиото за „Черният Рицар се Завръща”, но те искаха приятелски-семеен, детски филм” – казва Джоел Шумахер.„Черният Рицар се Завръща” на Джоел Шумахер – 1999За кратко, през 1998, Уорнър Брос обмислят варианта да адаптират обичания ултра-мрачен графичен роман на Франк Милър – „Черният Рицар се Завръща” (считан за един от най-великите комиски на всички времена).Джоел Шумахер, огромен фен на комикса има амбицията да го прехвърли на големия екран, след като „Батман и Робин” се проваля. Появяват се слухове за Клинт Истууд и Майкъл Кийтън, като остарелия милиардер, борещ се със престъпността.Дейвид Бауи отново е спряган за ролята на Жокера – нещо, за което единствено можем да съжаляваме, че не се е случило. Но уви ... Уорнър Брос така и не позволяват на Шумахер да направи филма, който наистина иска.„Батман: Черен Рицар” на Джоел Шумахер – 2000В края на 1998, Уорнър Брос решават да променят подхода си към поредицата и затриват плановете за „Триумфиращия Батман”. След като Шумахер толкова иска адаптация по „Черният Рицар се Завръща”, Брос се вслушват донякъде и наемат новобранците, Лий Шапиро и Стивън Уайс да предложат нови идеи за завръщането на героя към неговите по-мрачни и ръбати пътища.Идеята е, Брус Уейн да се откаже от ролята си на защитник на Готам, осъзнавайки, че е изгубил най-голямото оръжие срещу враговете си – страха.Дик Грейсън (Робин), следвайки в Университета на Готам, се изправя лице в лице с професор Джонатан Крейн, който тества различни видове токсини и експериментира с тях върху класа си, докато не се превръща в Плашилото. Крейн, случайно превръща колегата си, Д-р Кирк Лангстром в чудовищен човек-прилеп, който тероризира Готам, а жителите го разпознават като завърналия се кръвожаден Батман. Със сегашния си обществен статус, Уейн трябва да се завърне, за да спаси Робин и да изчисти името си. За ролята на злия човек-прилеп е спряган британския актьор Терънс Стамп.„Батман Година Първа” на Джоел Шумахер – 2000След „Батман и Робин”, Шумахер се опитва по всякакъв начин, да откупи греховете си от феновете.Режисьора, голям фен на творчеството на Франк Милър, иска да направи предистория към „Батман” (1989) на Бъртън, в която да покаже как Брус Уейн пътува по света, завръща се в Готам и се установява, като негов покровител.Филмът се базира основно на комикса на Милър „Батман: Година Първа” и идеята за това останала в студиото няколко години, но Уорнър Брос така или иначе не се обръщат към Шумахер отново.„Батман: Отвъд” на Боаз Йакин – 2002През август, 2000, Уорнър Брос съобщава, че работи по филмова адаптация на анимационните тв серии – „Батман Отвъд”, с Боаз Йакин като съсценарист и режисьор. Опитните в сферата създатели на сериите, Пол Дини и Алан Бърнет са наети да напишат сценария, като през Юли 2001, първата версия на текста е предадена.Уорнър Брос, развивайки същевременно и други Батман проекти, сложило край на този през Август 2001, и главно заради „Батман: Година Първа”„Батман: Година Първа” на Дарън Аронофски – 2002„Изхвърлете всичко, което знаете за Батман. Ние започваме изцяло наново.” – Дарън АронофскиДокато „Батман: Отвъд” все още е в процес на развитие, Уорнър Брос наемат Дарън Аронофски да напише и режисира филма „Година Първа”, въпреки огромния интерес на Джоел Шумахер. Аронофски, който по-рано работи с Франк Милър по отпаднал проект за „Ронин” (комикс на Франк Милър), го привлича, за да работят заедно по адаптацията. Брус Уейн е представен като сирак по улиците на Готам, лишен от късмета си, след като богатите му родители са убити. За клетото момче се погрижва Големият Ал (герой, базиран на Алфред), който държи автосервиз заедно със сина си, Малкия Ал.Повествованието се развива по сходен начин, като в Шофьор на Такси. Брус пораства, презирайки корупцията и престъпността, гледайки от периферията как проститутки, сводници, дилъри и корумпирани ченгета са задръстили улиците на Готам. Публиката започва да осъзнава, че главния герой постепенно полудява, докато трансформацията не е готова и Брус Уейн не облече наметалото, стоварвайки собствената си ултра-брутална справедливост върху престъпните елементи.Селина Кайл е представена като афро-американска проститутка, която е вдъхновена от делата на безстрашния човек-прилеп. Джим Гордън от своя страна е твърд пушач, упорит и настойчив като Мръсния Хари, споделящ възгледите на Брус Уейн, но опериращ от другата страна на закона. „В комикса, преоткриването на Гордън е вдъхновяващо, защото за първи път, той не е сополанко, а твърдо и лошо момче. Откриващата сцена е как той стой върху тоалетната с цев на пистолет в устата си и шест патрона в ръката, мислейки дали да не си отнесе главата ... – за мен, това е герой.” – казва Аронофски, относно Джим Гордън.Въпреки, че официален кастинг за филма не е правен, режисьора на „Реквием за Една Мечта” с полу-насмешка казва на Уорнър Брос, че иска Клинт Истууд като Черния Рицар и също така има намерението да заснеме филма в Токио. Аронофски също се обръща към Крисчън Бейл, който по-късно е избран за реалния Черен Рицар на Готам в „Батман в Началото”. Неосъзнавайки гигантския потенциал на продукцията (не точно в моментален финансов хит, а по-скоро като нова сурова класика, чият слава нараства прогресивно с времето ... филм, който вероятно би смразил кръвта дори на Тим Бъртън), Уорнър Брос решават да зарежат проекта и да се насочат към „Батман срешу Супермен” (?!?).„Батман срещу Супермен” на Волфганг Петерсен – 2004През Август, 2001, сценаристът на „Седем”, Андрю Кевин Уокър, излага пред Уорнър Брос идея за „Батман срещу Супермен”, обединяваща двата големи героя от вселената на DC Comics – нещо, от което студиото винаги е било заинтересувано. По-рано (в началото на 90-те) е имало подобни планове, с Майкъл Кийтън и Кристофър Рийв, но инцидентът с Рийв прекратил плановете.Идеята е осъществена в сценарий от Акива Голдсман (написал „Батман и Робин” през юни 2002, с виждането Волфганг Петерсен да застане зад режисьорския стол. В новата история, Робин, Алфред и Комисар Гордън са мъртви, а тежката депресия на Брус Уейн е облекчена от годеницата му, Елизабет Милър. Приятелството между Кларк Кент и Брус Уейн е показано, като Кент е кум на сватбата на Брус и Елизабет. По време на медения им месец обаче, Жокера убива Елизабет и Уейн отново трябва да облече наметалото.Черния Рицар става психически нестабилен, а Супермен се опитва да възпре жестокия му замисъл да си отмъсти на Жокера. Брус обвинява Кларк за смъртта на жена му и двамата трябва да се изправят един срещу друг. Съвсем предсказуемо обаче, двамата се съюзяват срещу комбинираната заплаха от Жокера и Лек Лутър. Крисчън Бейл и Джош Хартнет са основните актьори в проекта, а началото на снимките трябва да започнат в началото на 2003, да продължат 5-6 месеца и филма да излезне по екраните през 2004. Петерсен (за най-голямо щастие) напуска проекта, за да направи „Троя”, а Уорнър Брос решават да се завърнат към идеята за рестартиране на поредицата, която накрая се превръща в „Батман в Началото”. ... още »
Новият филм на двукратно номинирания за "Оскар" 42-годишен американски филммейкър Уес Андерсън ("Кланът Таненбаум", "Морски живот със Стив Зису", "Фантастичният мистър Фокс"), "В царството на пълнолунието", ще открие 65-тото издание на международния филмов фестивал в Кан, което ще се проведе между 16 и 27 май.Лентата, в чийто актьорски се открояват имената на Брус Уилис, Едуард Нортън, Бил Мъри, Франсис Макдорманд и Харви Кайтел, половината от които са носители на "Оскар", а останалите – номинирани поне веднъж за най-престижните награди в киното, е създадена по оригиналния сценарий на Андерсън, написан в сътрудничество с Роман Копола – син на Франсис Форд Копола и брат на София Копола.Главни действащи лица в него са жителите на островен град, разположен недалеч от крайбрежиeтo на Нова Англия, които се обединяват в търсенето на две деца – момче и момиче, решили да избягат от семействата си, за да бъдат заедно.Действието се развива през 60-те години на миналия век, а освен изброените холивудски звезди, във филма участват Джейсън Шуорцман, Боб Балабан, Кара Хеуърд и невръстните актьори Джейк Раян, Томи Нелсън, Чарли Килгор и др.Лентата, с която бе открито предишното издание на фестивала в Кан, бе "Полунощ в Париж" на Уди Алън, която му донесе четвъртата му награда "Оскар" по-рано тази година. Голямата награда на събитието – "Златна палма", отиде при номинирания за "Оскар" 2012 за "Най-добър филм" "Дървото на живота" на Терънс Малик, а президент на журито бе Робърт Дениро. Тази година с отговорната задача ще се нагърби прочутият италиански кинематографист Нани Морети, отличен със "Златна палма" през 2001 г. ... още »
Ирландският режисьор Джерард Хърли пристига за 16-ия София Филм фест. В деня на Св. Патрик, 17 март, той ще бъде специален гост на ирландската гала – премиерата на филма „Кеят”.На следващия ден филмът „Паркинг” ще бъде представен от неговия продуцент Доминик Райт, който е сред специалните гости на фестивала и ще вземе участие в София Мийтингс.Панорамата „Фокус Ирландия” се организира в партньорство с посолството на Ирландия в България и Ирландския Филмов Институт.„Кеят“ на режисьора Джерард Хърли разчита на познат сюжет, но предлага на зрителите отлична актьорска игра и сценарий без излишна сантименталност, които оформят особено въздействащ разказ. Историята проследява как младият ирландец Джак Макартти, който работи в Ню Йорк получава от баща си писмо, че е на прага на смъртта и иска да го види за последно. Когато обаче стига до отдалеченото си родно село, първото нещо, което вижда, е как баща му Лари (Карл Джонсън) в доста добра форма да играе голф на една морава.Джак не е особено щастлив от хитрия трик на родителя си, още повече че двамата не си говорят от 20 години, но понеже е похарчил всичките си пари за еднопосочния билет до Ирландия, е принуден да остане. И не само да помогне да баща си да събере дълговете си, но и да живее с него под един покрив. И дори да преглътне дългогодишната вражда, понеже обстоятелствата налагат необходимо разбирателство…Филмът на родения в Ирландия Джерард Хърли предлага съвременна и на пръв поглед съвсем обикновена история, но трогателна по ирландски и оставаща задълго в мислите. Режисьорът се връща в земята на своята младост и рисува деликатния процес на сбогуване с миналото и приближаващия край без излишни труфила, с категорична позиция и с помощта на суровата красота на ирландската провинция. Във филма ще видим и звездата Лили Тейлър („Аризонска мечта“), а на прожекцията ще присъства и продуцентът Джим Старк, който е председател на журито в Балканския конкурс на СФФ.Въпреки че е режисьорски дебют на Дара Бърн, ирландското предложение „Паркинг” вече е преминало през зрителска и фестивална проверка и пристига в София не само с добри отзиви, но и с цял куп награди: за най-добър филм на Иралндския филмов фестивал’11 и на фестивала в Бостън през 2011 г., наградата на публиката на фестивала в Брюксел’11, специалната награда от фестивала в Далас’11; приза за най-добър дебют от Голуей Филм Флийд, както и голямата награда от Манхайм-Хайделбер’11. Дара Бърн има опит като режисьор на много документални филми, преди да се захване с игралното кино.В трогателната, но позитивна драма за приятелството и надеждата главният герой Фред (Колм Мийни) се завръща в Дъблин след дълги години прекарани в Англия и вместо уюта на дома избира да заживее в колата си, паркирана на изоставен паркинг. Нещата обаче се променят, когато Фред се сприятелява с 20-годишния пристрастен към тревата Катал, който предпочита приповдигнатото настроение. Катал е решен да помогне на Фред да подреди живота си и донякъде успява – Фред побеждава Социалните и се сближава с чаровната Джулс, която свири на пиано в една църква. Докато Фред реди живота си, Катал все повече затъва в страстта си към тревата и така съвсем неочаквано приятелството между тримата започва да променя безвъзвратно живота им… Филмът е заснет изцяло в Дъблин, снимачният период е продължил четири седмици. „Паркинг” ще бъде представен пред публиката на 16-ия София Филм Фест от неговия продуцент Доминик Райт, който е сред специалните гости.Тъмната и трогателна черна комедия „Усещане“ на режисьора и сценарист Том Хол е още едно ирландско предложение, което ще зарадва зрителите на предстоящия София Филм Фест. Тя разказва историята на ирландския фермер Донал (Домхнол Глийсън), който никак не умее да общува с жени и с хората като цяло. Но пък току ще е наследил земя и известно богатство от починалия си баща. Следвайки съветите на най-добрия си приятел, Донал решава да потърси жена в интернет. И така се натъква на новозеландката Ким, която има големи планове за свой бизнес. Тя планира да отвори публичен дом и за тази цел скромното богатство на Донал много би й помогнало. Но какво ще получи той в замяна? И дали има търсене на „леки момичета“ в ирландската провинция?Ирландската критика определя „Усещане“ като „особено удоволствие за очите и душата заради интелигентния сценарий, брилянтното изпълнение и сложността на персонажите“. И Том Хол със сигурност си заслужава похвалите, особено след като още с игралния си дебют „Ноемврийски следобед“ печели наградата на в. “The Irish Times” за най-добър филм. А след това заедно с колегата си Джон Харни, Том Хол създава „Ергенска разходка“ – една от най-успешните драми в историята на ирландската телевизия.„Закуска на Плутон“ на ветерана Нийл Джордан е приключенска приказка за младок–ирландец, който пробва различни лица по пътя от младежкото си лутане към своята зрялост. Но през цялото време остава верен на анархичната си природа въпреки множеството опити да се промени. Разказът проследява историята на Патрик Брейдън, известен с прякора „Котето“ (Килиън Мърфи), изоставен от майка си след раждането и попаднал под грижите на злобна осиновителка. Вече пораснал, женственият младеж е с остър език и доста буйна природа, благодарение на които се замесва в нескончаема поредица от странни събития, но през цялото време остава недосегаем за превратностите на съдбата.„Ярки цветове, носталгичен поп саундтрак, хаплив хумор и шеметна игра на Килиън Мърфи“, са предимствата на филма, определени от ценителите на доброто кино. Разкрепостеният „Закуска на Плутон“ кара филмовите критици да го определят като „ирландско кино до мозъка на костите“, такова, каквото Нийл Джордан неведнъж е доказал, че може да прави с предишни и настоящи хитове като „Играчка –плачка“, „Мона Лиза“, „Майкъл Колинс“, „Другата в мен“, „Ондин“.Остроумен, модерен романс, облечен в дрехите на мюзикъл, „Веднъж“ на режисьора Джон Карни ни пренася по улиците на Дъблин, за да видим как един уличен музикант (Глен Ханзард) се сближава с чешка имигрантка (Маркета Ирглова). Той страда от разбитото си сърце, а тя работи като чистачка. Връзката между двамата се получава някак естествено, а вплетената в него музика на Ханзард изящно допълва простотата в историята. Двамата персонажи на „Веднъж“ бързо намират общ език чрез музиката и решават да комбинират талантите си в общ демо запис, а историите им постепенно се разкриват чрез езика на песните. Завладяващ и с великолепните изпълнения на известния музикант Ханзард и на даровитата пианистка Ирглова, филмът притежава страстно изящество и сила. Въпреки че двамата изпълнители на главните роли не са професионални актьори, а музиканти, те са толкова естествени и неподправени в екранните си превъплъщения, че веднага успяват да спечелят зрителя на своя страна. И да го накарат да почувства като своя тяхната история.„Целувки“ на Ланс Дейли е един жизнерадостен, смел и много честен роуд муви, който представя историята на две хлапетата Дилън и Кайли, решили да избягат навръх Коледа от омразните си семейства и от досадните си връстници, с които не могат да намерят общ език. И двамата имат повече от основателна причина да грабнат пачката пари, които Кайли е откраднала от по-голямата си сестра и да се отправят към Дъблин, търсейки спасение и изчезналия брат на Дилан. По пътя от предградието към града, филмът представя пътуването на Кайли и Дилън в черно-бели тонове, за да подчертае мрачната реалност, от която двамата искат да се махнат, но със стигането в града всичко става цветно и живо.Преживяването на пътуването с двете деца е напълно приятно и вълнуващо, много правдоподобно, без да изглежда пресилено – едно от големите предимства на филма на Ланс Дейли. Ирландско-шведската продукция „Целувки“ е удостоена с Наградата за най-добър филм от фестивала във Фойл през 2008 г. и с приза за Най-добър ирландски филм от Голуей Филм Флийд’08. ... още »
Тази сряда кино гримьорката Яна Стоянова ще преобрази репортерът на предаването „Денис и приятели” в зомби. На Шеката толкова ще му хареса, че ще започне да плюе кръв в студиото.От Яна зрителите ще разберат повече за работата й по филм, който е номиниран за "Оскар" в категория грим и ще обясни на всички как могат да станат професионални кино гримьори.Известният български режисьор Валери Милев ще сподели със зрителите на БНТ мечтата си да направи филм за зомбита. За финал екипът на предаването ще представи група „Soundbleed”, които спечелиха конкурса за песен на "Денис и приятели" за месец януари.Гледайте „Денис и приятели” от понеделник по четвъртък в 23:00ч. само по БНТ1! ... още »
Екзотично присъствие ще има в третия сезон на „Аз обичам България”, чийто първи епизод зрителите на Нова ТВ ще видят този петък, 16 март, от 21.00 ч.За укрепване на българо-кубинската дружба ще допринесе хореографът и танцьор Раул Торес, който ще има специален рунд с негово име „Раул”. В него известният кубинец ще пее популярна българска песен, а участниците ще имат задачата да отгатнат коя е тя.Какъв ще е крайният резултат от комбинацията между българска музика и кубински акцент, зрителите ще разбера този петък, когато Юлиан Константинов и Андрей Слабаков за трети път ще застанат начело на два отбора. В първия епизод на третия сезон двамата ще се борят за победа с помощта на модерната съпруга и шеста по красота в света Жени Калканджиева, фолк певицата Джена, двойката Коцето и Надя и спортните журналисти Крум Савов и Камен Алипиев.Третият сезон на „Аз обичам България” е подготвил за отборите много динамични предизвикателства и нови игри. Сред тях е и рундът „Уста моя, враг мой”, в който участниците ще разпознават известни български личности, ще бъдат с вързани очи и ще отговарят само с „да” и „не”. Този петък Жени Калканджиева ще се върне назад към 1906 г., за да припомни какви са били конкурсите за красота тогава, Крум Савов ще отговаря на въпрос за ергенския данък, Камен Алипиев ще бъде предизвикан с откъс от учебник по музика за трети клас, а капитаните ще имат честта да познаят колко процента от българите признават, че не носят на пиене, и колко от българските мъже не гледат футбол.„Аз обичам България” – петък, 16 март, от 21.00 ч. по Нова ТВ ... още »
„Мечтатели” се завръща в ефира на bTV на 22 март, всеки делник от 11:00 часа с нови епизоди. Зрителите ще имат възможност да проследят новите приключения на познатите им четирима приятели. Те са млади, красиви и вярват, че няма невъзможни неща, но животът е на път да ги научи, че мечтите си имат своя цена.Мине е бременна от Дениз, но не е сигурна дали иска да му каже и да се съберат само заради детето. Междувременно, всички още вярват, че не Мине , а Су е бременна. Дениз се опитва да изясни отношенията си с новата си приятелка, въпреки че все още е влюбен в Мине. Су решава, че приятелката й категорично трябва да каже истината за бебето не само на Дениз, но и на Атакан. Дали след толкова перипетии Мине и Дениз най-после ще бъдат щастливи и дали след като отново се намериха Аслъ и Ефе щастието най-после ще им се усмихне, ще стане ясно от 22 март, всеки делник, от 11:00 часа по bTV.В предишните епизоди Аслъ направи опит да избяга от похитителите си, но беше заловена.След като Айше умря, Али избяга преди още баща му да стигне до вилата. Дали Алп и Ръфат ще накарат Аслъ да мълчи, ще стане ясно в новите епизоди на „Мечтатели”. Дългоочакваното завръщане на „Мечтатели” ще зарадва зрителите с нови приключения, вълнуващи любовни изпитания и неочаквани обрати, от 22 март, всеки делник, от 11:00 часа.Повече информация за сериала можете да намерите ТУК. ... още »
Филмът „Кустурица. Балкански хулиган” от документалната поредица на bTV „НепознатиТЕ” е включен в официалната програма Ново българско документално кино на започналия на 9 март 16-ти Международен София филм фест.Това е първият филм на bTV, включен в официална програма на фестивала до момента. След преследване от няколко години едва през 2012 журналистът Георги Тошев успява да се добере до прочутия режисьор.В рамките на няколко месеца го снима в Русия, Белград и Дървен град. Снимките започват през юни 2011 и приключват в края на януари в Република Сръбска. Филмът е увлекателен разказ за това какво се случва днес с един от най-колоритните световни кино разказвачи, известен с буйния си нрав и особено отношение към журналистите. Преди няколко години Кустурица дори се сби с репортер на фестивала в Кан.Режисьор, актьор, музикант, организатор на фестивал, съпруг, баща, дядо, приятел, професор….Емир Кустурица има много лица. Кое обаче е истинското? „За мен това беше едно невероятно приключение. Преминах през различни състояния – на радост, респект, гняв, яд, възторг. Това може да предизвика у мен само един гений, какъвто безспорно е Кустурица. Щастлив съм, че направих този филм, защото той говори по един умен начин за света, в който живеем, за нещата, които преминават през нас …и които остават в нас”, казва авторът Георги Тошев. В това дълго пътуване през света на Кустурица голяма помощ оказва журналистът и редактор на филма Ана Йованович, операторите Виктор Попов и Румен Василев, режисьорът Явор Веселинов и продуцентът Румяна Цанчева. „Кустурица. Балкански хулигат” е неочаквана среща с един от най-интересните европейски режисьори. Пътуване към паметта и забравата. Отвъд успеха, парите, зависимостите и суетата.Вглеждане в света на Кустурица и неговия дървен град в Мокра гора. Филмов разказ за спечелените и загубени битки. За любопитството да продължаваш да правиш кино.„Човешкият род се намира в една голяма парадоксална ситуация. Ако човекът иска да продължи да живее, трябва да се научи да забравя. Но не смее да забрави онова, което е в основата на характера и същността му”.Емир Кустурица Зрителите на bTV ще гледат в две части телевизионната версия на филма до края на месец март в поредицата „НепознатиТЕ”. ... още »