Шест интригуващи филма от Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест
Традицията повелява да представяме най-ценните творби на автори в киното от региона на Балканите, като международното жури тази година ще бъде ръководено от режисьора Костадин Бонев. Общо филмите в конкурса са 12. България ще бъде представяна с носителя на „Златна роза“ за най-добър филм – „Майка“ на Зорница София.
През 2020 година филмът на Емин Алпер „Три сестри“ спечели наградата за най-добър филм в Балканския конкурс на СФФ – три години по-късно представяме пред киноманите в София новия му интригуващ разказ „Изпепеляващи дни“ – своеобразна притча за корупцията в задушаващата, патриархална среда в глухата провинция. Филмът е копродукция между Турция, Франция, Германия, Нидерландия, Гърция и Хърватия. Историята проследява драматичната съдба на млад прокурор, наскоро назначен в малко турско градче, който е въвлечен в политически конфликт по време на първото си разследване на убийство. Със специфичния си визуален стил, Алпер умело пресъздава обществено-политическото състояние в страната и същевременно в разказа му присъстват остроумие, ирония и сарказъм. Филмът получава номинации за Queer Palm и за голямата награда в конкурсната програма „Особен поглед“ в Кан.
Действието в дебютния филм на хърватския сценарист и режисьор Юрай Леротич „Сигурно място“ се развива в рамките на 24 часа. Замислен като своеобразна възстановка с автобиографични елементи, това е трогателен филм „за невидимата война в самите нас“, като главно действащо лице в него е Дамир – изпаднал в сериозна депресия, той прави опит да посегне на живота си, а негови спасители се оказват майка му и неговият брат. Филмът пристига у нас с три награди от Локарно – за най-добри дебют, изгряващ режисьор и актьор и с две от „Сърца“ от Сараево – за най-добър филм и актьор.
След три пълнометражни филма, създадени по негови собствени сценарии, румънският режисьор Пол Негоеску решава да се довери на авторите Раду Романюк и Оана Тудор за своя четвърти филм - копродукцията между Румъния и България „Мъже на делата“. Представена с успех на фестивалите в Сараево и Варшава, историята проследява терзанията на началника на полицията в село в Северна Румъния, който се включва в незаконни машинации заедно с кмета, но след като в селото се случва убийство – представителят на властта трябва да вземе трудни решения, за да спре натрупването на напрежение в малката общност.
Най-новият филм на сценариста и режисьор Пиер Жалица„Ден на труда“ е съвместна продукция между Босна и Херцеговина, Хърватия, Северна Македония, Сърбия и Черна гора и бе удостоен с голямата награда на фестивала във Варшава. Сюжетът пресъздава шока на един емигрант, завърнал се в Босна, който открива, че баща му е арестуван по подозрения във военно престъпление, извършено през 90-те години.
След сериозния успех на „Господ съществува, името ѝ е Петруния“ на Теона Стругар Митевска – с две награди на Берлинале 2019 и номинация за „Златна мечка“, с наградата LUX на Европейския парламент, следващият проект на режисьорката е мащабна копродукция между Северна Македония, Босна и Херцеговина, Белгия, Хърватия, Дания и Словения, дебютирал в програма „Хоризонти“ на Венеция, а съавтор на сценария заедно с Митевска е Елма Татараджич, дългогодишен селекционер на фестивала в Сараево. Историята в „Най-щастливият човек на света“ е свързана със спомените от войната, разтърсила бивша Югославия през 90-те години на ХХ век – в опит да открие така мечтаната романтична любов, една жена на средна възраст се сближава със свой връстник, с когото преди години са били от двете страни на огневата линия в Сараево и най-важното в неговия живот е да получи опрощение.
Дебютният филм на Йозкан Алпер„Есен“ получи наградата за най-добър режисьор в Международния конкурс на СФФ през 2009 година, а 14 години по-късно в Балканския конкурс на фестивала представяме неговия шести пълнометражен филм „Черна нощ“, удостоен с наградите за най-добър филм и най-добър сценарий на фестивала в Анталия. Филмът разказва за бурните страсти, които владеят сърцето на един жител на малко планинско градче и за необратимите последици от изчезването на един офицер, които отекват години след случилото се в една непрогледна черна нощ…
Останалите участници в Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
от Марто ТоневYou will be unprepared!"Sucker Punch" е един филм, който очаквам от много време. Причината (освен смазващият първи трейлър) естествено е, факта че ужасно много харесвам творчеството на Зак Снайдър. И да, до сега всеки негов игрален филм е по як от предишният - "Dawn of the Dead", "300", "Watchmen". Все супер яки филм. Дори анимационната му забежка, "Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole" макар да не е супер интересна като сценарии, кърти от към визия и хореография (бойни сцени с Бухали/Сови и т.н. човек).Сега, след като съм гледал "Sucker Punch", официално съм готов да поставя, Зак Снайдър редом до Куентин Тарантино, защото макар стиловете им да са коренно различни, и двамата някак успяват да правят съвсем друг тип кино, нямаш нищо общо с холивудската масовка, което въпреки това е супер комерсиален. Въобще Снайдър (точно като Тарантино) си прави НЕГОВОТО си кино, по неговия си начин… И да, филма ми хареса супер много. Но „I was unprepared…“В общи линии най-лесният начин да опиша "Sucker Punch" е като микс от (колкото и невероятно да звучи) "Inception" + "Moulin Rouge" в… "Матрицата".Любопитното е, че таглайна на филма беше „You will be unprepared!“, и още по време на интрото (което ала Watchmen – МАЧКА) осъзнах колко вярно е това. Няма да ви разказвам сценария на филма, но в общи линии в "Sucker Punch" се редуват два вида сегменти – НЕЧОВЕШКИ ЯК смазващ екшън… и драма. Ужасно тежка, неприятна и потискаща драма. И докато аз с нетърпение очаквах фантастичният смазващ екшън, драмата ме връхлетя без предупреждение и определено ме хвана неподготвен.В действителност, това за което говори филма през цялото време, са младите хора които все по често се опитват „да избягат в една друга реалност“ заради проблеми в личният си живот. Вече какви изводи ще си направи всеки един от вас, в края на филма си е въпрос на мироглед. И докато някои хора сигурно до последно ще твърдят, че когато във филма няма екшън всичко е тъпо и плоско, аз лично ще кажа, че тези отрязъци, бяха много въздействащ и имаха много депресарски ефект върху моята светла личност. И докато сме на ниво сюжет, Снайдър подхожда към всичките си герои по много странен и интересен начин. На пръв поглед изглежда, че всички са просто пионки в пъзела му, и всяка една пионка може да бъде изхвърлена и заменена. За протокола до към близо 30-тата минута от филма основното действащо лице Baby Doll \Емили Браунинг\ почти не говори, а аз лично се стреснах когато за пръв път каза нещо от екрана, просто защото до преди това… тя си мълчи.И все пак, в никакъв случай не мога да кажа, че персонажите са не доразвити. Макар на практика да не получаваме никакво инфо за бекграунда на повечето второстепенни персонажи, филма много умело успява да ни даде всичката информация която ни е необходима, без да ни затрупва с нищо излишно или ненужно. Типичен пример е интрото за което споменах в началото, което за има-няма 5 минути успява много стегнато, стилизирано и подредено да ни разкаже всичко което трябва да знаем за Baby Doll.Когато не наблюдаваме драма, от екрана се сипят… визуални ефекти. И като казвам визуални ефекти, имам предвид ТОНОВЕ ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ. Между другото, много харесвам решението филма на БГ да има под заглавие. Както може би знаете, оригиналното име е "Sucker Punch", но на БГ той се казва "Sucker Punch: Измислен свят". И това е едно чудесно описание на филма.Принципно имам един лаф, който гласи, че МРАЗЯ филми с летящи хора, в които няма някакво обяснение защо тия хора са летящи. За щастие в лентата на Зак, всичко има ужасно просто и елегантно обяснение, което подобно на това което Джей Джей Ейбрамс направи със "Star Trek" ребуута, развързва ръцете на Снайдър и Стийв Шибуя, до такава степен, че те на практика могат да си правят… КАКВОТО СИ ИСКАТ, и никой не може да се изправи и да каже: „Ама това е нереалистично!“ Просто защото в един измислен свят, няма реалистични и нереалистични неща, и че няма проблеми в една и съща сцена да имаш стийм пънк зомби нацисти, дирижабли и манга робот който сее разруха.Пък и е радостно най-накрая да видим свеж филм който не е базиран на вече съществуващо IP, а си е дело на болната фантазия на Снайдър.Warner Bros бяха казали, че "Sucker Punch" ще бъде един от най-наситените с визуални ефекти филми, излезли през последните пет години… И това определено е така. Просто когато поставиш в едно уравнение визуалните умения на Снаидър, и след това извадиш от уравнението „реалистичните“ ограничения… Резултата е тотален визуален оргазъм! Когато опре до екшън, нещата които се случват на екрана са… ЛОЛ! Аз лично на няколко пъти бях принуден да използвам кофичката от пуканките, за да си събирам ченето в нея. Не знам как да ви го пресъздам с думи, защото този „измислен свят“ просто трябва да се види… Дракони, самураи, стийм пънк, Sci-Fi… ВСИЧКО Е ТАМ! И ТО ПО МНОГО! Само дрехите на главните героини не са по много, ма това сигурно си е някакъв фетиш на Снайдър.С чиста съвест бих казал, че това е един от най-нърдските филми който съм гледал от "Scott Pilgrim vs. the World" насам, но това би било лъжа… Защото това е НАЙ-НЪРДСКИЯТ филм, който съм гледал ВЪОБЩЕ! На някои места сравняват "Sucker Punch" с компютърна игра. И в това има доста точност. Първо, структурата на филма доста наподобява именно компютърна игра (имаме си различни мисии, които трябва да бъдат изпълнени, за да се докопаме на loot, който после да използваме, за да решим големия куест), и второ… само в компютърни игри, можете да видите толкова наситено въображаем свят.Интересното обаче е, че от към въображение лентата не само надминава с пъти почти всички филми, но с лекота прескача и масата компютърни игри, защото в днешно време рядко дори най-смелите дивелъпъри си позволяват да правят толкова шантави неща. Между другото, ако още не сте гледали филма, задължително изгледайте 3-те шорта анимации, които се появиха преди време, защото въпросните са много по свързани с филма от колкото предполагате.Особено много се радвам и на факта, че въпреки тоновете визуални екстри, Зак Снайдър не се е поддал на модата „всичко в 3D“ и лентата му няма 3D вариант, което е достойно за уважение и респект. Въобще на моменти ясно се усеща как Снайдър показва конфигурация от три пръста с преобладаващ среден на Холивуд, и ясно заявява – това е моята визия за това как трябва да се прави кино, и аз няма да изпадна във вашите клишета. Е факт е, че някои хора ще кажат, че по този начин Зак е превърнал филма си в сбирщина от ВСИЧКИ ТЕЗИ клишета, но те просто хейтват.Целият микс е уплътнен по страхотен начин и от смазващият саундтрак. Зак винаги е можел да подбира правилната музика за филмите си, а това тук… е дъ некст левъл. Като започнеш от факта, че част от песните се изпълняват от актьори участващи във филма – например по време на интрото ще слушате оусъм кавър на Sweet Dreams в изпълнение именно на Емили Браунинг (тя изпълнява още две парчета от OST-а), и след това минеш през маш ъп на Queen и Armageddon aka Geddy; Bjork и „тъмната“ музика на Skunk Anansie и стигнеш до Emiliana Torrini… Абе крайно впечатляващо е. Между другото ето трак листа, за бъдещи референции:1. Emily Browning – Sweet Dreams (Are Made Of This)2. Bjork featuring Skunk Anansie – Army Of Me (Sucker Punch Remix)3. Emiliana Torrini – White Rabbit4. Queen with Armageddon aka Geddy – I Want It All/We Will Rock You (Mash up)5. Skunk Anansie – Search And Destroy6. Alison Mosshart and Carla Azar – Tomorrow Never Knows7. Yoav featuring Emily Browning – Where Is My Mind?8. Emily Browning – Asleep9. Carla Gugino and Oscar Isaac – Love Is The DrugНаистина не искам да навлизам в детайли в историята на филма, за да не разваля кефа на някой, но това което се опитвам да кажа, е че "Sucker Punch" е модерно произведение на изкуството!И като такова някой (аз) ще го обявят за шедьовър, докато за други то ще е просто… черен квадрат на стената. И факт, че всяка една страна ще има своите доводи, с които да защити теорията си. Моят съвет е, каквото и да ви разправят, задължително да гледате лентата на кино, защото това може и да е най-голямото визуално пиршество на което ще станем свидетели тази година (а няма да се изненада, ако задържи титлата и повече). Просто имайте предвид, че в него има от всичко по-много – много визуални ефекти, много добра музика и… много драма, и тегава тематика.Моето лично заключение е 9/10! 9, а не 10, просто защото мразя да излизам от киното омърлушен и замислен. ... още »
Филмовата екранизация ще се придържа към основната тема на книгата, но от 20th Century Fox разкриха че сюжетът ще бъде “модернизиран”, за да може да допадне на съвременната публика. Историята на филма ще разказва за бизнесменът Попър (Джим Кери), който неочаквано наследява шест пингвина, и животът му се променя изцяло – огромният му нюйоркски апартамент бива превърнат в студена зимна площадка, важната сделка по която работи се проваля напълно, а проблеми с властите го доближават все повече до затвора.Премиера в България 17.06.2011г. ... още »
Комедийният сериал на Twentieth Century Fox „Моето име е Ърл” (My name is Earl) се завръща в ефира на TV+. От 30-ти март, първият сезон на хитовия щатски сериал ще завладее отново екрана с екстравагантното си чувство за хумор и увлекателния начин, по който разказва историята на погрешния избор.Сериите от първия сезон, телевизията ще излъчва по две последователно от 21:30 до 22:20 часа.Главен герой в едноименния сериал е Ърл (Джейсън Лий), който е далеч от представата за положителен герой заради множеството погрешни завои, които е вземал по магистралата на живота. И тогава проблясък на светлина променя неговия живот, превръщайки го в епична история за човек, който се опитва да направи невъзможното – да върне времето назад.Всичко се променя, след като той спечелва малка награда от лотарията и най-вече след като не успява да вземе така желаната награда, защото ...го блъска кола и той изгубва печелившия билет. В болницата, където е настанен, Ърл гледа предаване по телевизията, в което се разисква темата за кармата и как тя влияе върху живота на хората. Тази теория оказва толкова силно влиянив върху Ърл и в неговото съзнание се оформя идеята, че съдбата е тази, която се е намесила в този момент и в сблъсъка с колата той вижда наказание за всички злодеяния, които е извършил.Неговото приключение започва след като прави списък с всичките си грехове и се отправя на дълго пътуване, за да срещне всички хора от списъка и да получи прошка от тях.Задачата никак не е лесна за сметка на екшъна, тъй като списъка му включва повече от 300 прегрешения сред които „направих се на мъртъв, за да скъсам с гадже”, „случайно подпалих гора”, „откраднах пари от слепец” и др.В своя пилотен сезон, „Моето име е Ърл”, печели наградата „People’s Choice”, две награди „TCА”, наградата на SAG за групово изпъление в комедия и две награди Еми за изпълнителните продуценти Гарсия и Бъкленд за сценарий и режисура. Доста впечатляващо.Няколко верни приятели се присъединяват към Ърл в неговото приключение за изчистване на кармата: неговият злополучен брат Ранди (Итън Супли) и красивата Каталина (Надин Веласкес). Дори Дарнел (Еди Степълс), собственикът на Crab Shack, където ърл пие бира, предлага своята помощ. Но големият проблем е бившата съпруга на Ърл, Джой (Джейми Пресли), която няма да си мръдне пръста, за да му помогне, ако няма да получи нещо.Правилен избор ще направи всеки, който следи Ърл всеки вторник, сряда и четвъртък от 21:30 по TV+. ... още »
Представител на DreamWorks Animation разкри пред Hollywood Reporter, че студиото подготвя пълнометражен анимационен филм, който ще се фокусира изцяло върху четирите пингвина от хитовата продукция “Мадагаскар” и нейното продължение.След премиерата на първия филм, който спечели над 530 милиона долара по света, пингвините Ковалски, Скипър, Рико и Редник се превърнаха в любимци на голяма част от публиката, и през 2008-а година те се сдобиха със свои собствени късометражни анимационни серии, “Пингвините от Мадагаскар”, които и до момента се радват на завиден успех в целия свят.По сценария на продукцията, която все още няма режисьор и официално заглавие, вече работят Алън Джей Скулкрафт (“Големият Лебовски”) и Брент Симънс (“Мегаум”).Според източници от DreamWorks Animation, във филма ще се появят и главните герои от “Мадагаскар”, Алекс, Марти, Глория и Мелман, но тяхното екранно време ще бъде ограничено. Намерението на студиото е продукцията за пингвините да тръгне по кината най-късно една година след премиерата на третия филм от поредицата “Мадагаскар”.Както повечето съвременни анимации, така и приключенията на Ковалски, Скипър, Рико и Редник ще бъдат представени в триизмерен формат. Сценаристът Брент Симънс уверява, че филма ще се хареса на всеки, който е почитател на анимационните серии.Брент Симънс: “Тези герои се превърнаха в сензация. След като изгледах първия филм, единственото което чувах от хората около мен бе, “Пингвините бяха много смешни” и “Тези пингвини бяха страхотни”. Не мисля, че от DreamWorks очакваха тази реакция от публиката - всички бяха приятно изненадани. В началото не бях сигурен дали искам да работя върху този проект, но след като изгледах няколко епизода от “Пингвините от Мадагаскар”, още повече харесах тези герои и сега смятам, че ще се получи един много забавен филм. Като почитатели на пингвините, ние знаем какво искат да видят и останалите фенове, и затова смятам че всеки, който е харесал “Мадагаскар” или анимационните серии, ще хареса и нашия филм.”Работата върху сценария на продукцията се очаква да приключи до края на тази година.Актьорите Джеф Бенет, Джон Ди Маджио, Том Маграт и Джеймс Патрик Стюарт отново ще озвучат главните герои – съответно Ковалски, Рико, Скипър и Редник. В момента, от DreamWorks Animation са в търсене на режисьор за проекта.Ако всичко протече по план, първия пълнометражен анимационен филм за пингвините от “Мадагаскар” ще тръгне по кината в средата на 2013-та година.hollywoodreporter.com ... още »
На 29 март в Кино Арена Младост се състоя Гала премиерата на най-новия български филм „Love.net”. Сред първите, които имаха възможност да видят филма за любовта от пръв виртуалин поглед, бяха гости от бранша, представители на фирмите, подкрепили филма на старта, известни личности. Правителството на Република България, начело с министър-председателя Бойко Борисов уважиха за първи път с присъствието си премиера на български филм. Посланикът на САЩ, Джеймс Уорлик изгледа филма с английски субтитри в залата, където беше целият екип на филма.Много развълнувани, режисьорът, продуцентите, актьорите и целият екип на филма се поклониха поред в трите премиерни зали пред около 1000 възторжени зрители."Интернет промени начина на мислене, начина на общуване и в крайна сметка- начина на обичане...", каза режисьорът Иван Джевелеков, който е правил шестмесечно проучване, преди да пристъпи към работата по филма.LOVE.NET тръгва по екраните на 1 април 2011 г. Филмът стартира на над 30 екрана в цялата страна, подкрепен от мащабна рекламна кампания. Тази модерна приказка за любовта, която се случва благодарение и въпреки Интернет се очаква да предизвика огромен интерес сред българската публика. ... още »
Силна страна в програмната схема на ТВ+ е не само спортът, но и филмовата част. През април киноманите, заедно със своите близки, могат да се насладят на няколко семейни филма, които телевизията ще излъчи.В началото на месеца вниманието на зрителите на ТВ+ ще бъде привлечено от приключенския игрален филм „Съкровището на тамплиерите”, който ще се излъчи на 4ти април. Втората му част ТВ+ ще предава на 11ти април. „Съкровището на тамплиерите” е датска продукция, в която участват актьорите Джули Уестър и Кристиан Венберг. Двете части на филма проследяват историята на една лятна ваканция, събрала иначе толкова различни по темперамент и интереси млади хора, които съдбата сблъсква с тайните на тамплиерите, увличайки ги в низ от приключения и заплетени казуси.Отново към датския начин към правене на кино ТВ+ ще отведе зрителите си на 18ти април, когато филмът „Златните роговоре” ще събере цялото семейство. Звездите на филма са Лаура Бюхл и Лукас Торстейнсон, а сюжетът – комедиен. Магията и енигматичното отново са основни мотиви в действието във филма, а костюмите и ефектите в него – завладяващи.В края на април ТВ+ ще върне зрителите към 1965 година, когато рок музиката завладява целия свят, с изключение на Окланд, Нова Зеландия. Ричард, чиято съдба до този момент не е особено впечатляваща, решава, че трябва да се опълчи срещу тази своеобразна музикална дискриминация, създавайки собствена „свободна зона” за рок музика. Това побърква властта и полицията и става причина Ричард и неговите съмишленици да изпаднат в поредица от комични и едновременно с това опасни ситуации, за да защитят правото на личната си свобода. Става дума за филма „Радио пирати”, който ТВ+ ще излъчи на 25ти април. Изобщо целият месец април е изпълнен с емоции по ТВ+ - и спортни, и филмови. „Съкровището на тамплиерите” (първа и втора част), „Златните рогове” и „Радио пирати” ще бъдат излъчени за първи път в ефира на телевизията. ... още »
Здравейте скъпи приятели,По повод премиерата на филма SUCKER PUNCH: ИЗМИСЛЕН СВЯТ ви предоставяме възможност да спечелите страхотни шапки от филма.За да участвате в играта трябва да споделите в няколко думи или изречения защо ви хареса филма SUCKER PUNCH: ИЗМИСЛЕН СВЯТ. Мнението може да споделите като коментар след новината.Срока за участие в играта е 6-ти април 2011-та г.Пет от вас избрани от дистрибутора в края на играта ще получат за награда тематична шапка филма.Играта се организира с любезното съдействие на Александра Филмс ... още »
Премиерната лента “Високо напрежение”, в която главните роли са поверени на Брадли Купър и Робърт де Ниро, зае лидерската позиция в българския бокс офис. За първия си уикенд в България, филма успя да спечели 49 427 лева – сума, която не може да се нарече впечатляваща, но имайки в предвид силната конкуренция от страна на другите две премиерни заглавия, “Жена назаем” и “Sucker Punch: Измислен свят”, постигнатото от “Високо напрежение” съвсем не е за подценяване.Преди българската си премиера, филма на Нийл Бъргър не можеше да се похвали със завидна рекламна кампания, но по-всичко изглежда, че трейлърите и участието както на Де Ниро, така и на все по-популярния Брадли Купър, са успели да привлекат вниманието на зрителите.Както в САЩ, така и в България, “Високо напрежение” няма да постави рекорди в бокс офиса, но без съмнение ще натрупа прилична сума и ще се счита за успешно заглавие.Триизмерната анимация “Майло на Марс” е на второ място, като за две седмици е натрупала сумата от 97 748 лева. Продукцията на Робърт Земекис запази позицията си от миналата седмица и дори успя да увеличи значително приходите си.Разбира се, за високобюджетна триизмерна анимационна лента, тази сума не е толкова впечатляваща, но имайки в предвид големия провал на “Майло на Марс” в американския и европейски бокс офис, постигнатите резултати в България са напълно достойни. Българската публика рядко се влияе от резултатите на даден филм в други държави и затова в следващите седмици, “Майло на Марс” има шанс да увеличи приходите си значително.Новата комедия с Адам Сандлър, “Жена назаем”, застава на трета позиция. За премиерния си уикенд, филма е спечелил общо 30 145 лева – приличен старт за продукция от този жанр.Адам Сандлър е достатъчно популярен не само в Америка, но и в България и затова очакванията са, че “Жена назаем” ще се представя достойно и в следващите две седмици. Съдейки по резултатите от първия уикенд, филма няма да се отличава от постигнатото от други филми с участието на Сандлър, които са се сдобили с българско киноразпространение – актьора привлича определена публика, която гарантира прилични приходи, и е малко вероятно този път ситуацията да бъде по-различна.Фантастичният “Sucker Punch: Измислен свят” е на четвърто място с приходи от 22 340 лева. Имайки в предвид рекламната кампания и обещанията за визуално пиршество, този резултат може да се нарече разочароващ, дори и за филм който не се разпространява в 3D формат.Очакванията към новия филм на режисьора Зак Снайдър бяха големи, но изглежда, че те не бяха оправдани. В този случай, българското представяне е подобно на американското – и в САЩ, “Sucker Punch: Измислен свят” се представя разочароващо, и в момента е трудно да се каже дали филма ще успее да покрие бюджета си, който надвишава сумата от 80 милиона долара.Ако през втората си седмица в България, “Sucker Punch: Измислен свят” не успее да набере скорост, то филма ще бъде причислен към групата на силно рекламираните високобюджетни продукции, които са се превърнали в изненадващи бокс офис провали.Екшънът “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” заема пета позиция със спечелени за две седмици, 167 678 лева. Без големи изненади, филма на Джонатан Лейбесман се представя напълно според очакванията.Битката между човечеството и извънземни нашественици е доказан и ефикасен метод за привличане на зрителите в кината и “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” като представител на този род филми, успя да постигне своите цели. Лентата няма да се превърне в голям блокбастър от ранга на “Денят на независимостта”, но независимо от това, вече се счита за един напълно успешен екшън-филм.Шести е българския филм “TILT”. За седем седмици, лентата е натрупала 856 207 лева – резултат, много по-висок от очакваното. В продължение на няколко седмици, драмата на режисьора Виктор Чучков оглавяваше българския бокс офис и дори се смяташе, че успехът на миналогодишния “Мисия Лондон” може да бъда повторен.Това не се случи, но “TILT” вече има свое място сред най-печелившите български продукции на всички времена. Филмът няма да достигне границата от един милион лева, но въпреки това, приходите продължават, макар и с по-бавни темпове, да се увеличават.Анимацията “Ранго” заема седмо място в класацията. За три седмици, режисирания от Гор Вербински филм е спечелил 194 736 лева. Изненадващо, филма много бързо отпадна от първата тройка и съдейки по приходите от миналата седмица, се наблюдава и малко по-слаб интерес от страна на публиката.През втората си седмица, “Ранго” успя да компенсира слабия си премиерен уикенд, и въпреки че продължава да увеличава приходите си, очакванията бяха сумата да надвиши 200 хиляди лева. Но независимо от всичко това, озвучения от Джони Деп анимационен филм вече се счита за един приличен успех.На осма позиция е “Червената шапчица”, който за две седмици е натрупал 75 517 лева. Въпреки силната рекламна кампания и познатата история, филма на Катрин Хардуик (“Здрач”) не се превърна в очаквания голям бокс офис успех.Подобна е и ситуацията в САЩ. Лентата ще достигне границата от 100 хиляди лева, но очакванията бяха, че почитателите на “Здрач” също ще се насочат към кината. Това обаче не се случи и въпреки че не се счита за провал, “Червената шапчица” няма да бъде запомнен с големите си постижения си в бокс офиса.Триизмерният екшън с Никълъс Кейдж, “С мръсна газ”, е на девето място в класацията. За близо един месец в кината, филма е спечелил 239 042 лева. В по-голямата част от света, продукцията мина почти незабелязано по екраните, но в България, името на Никълъс Кейдж е достатъчно за да бъде привлечена публиката в киносалоните. Въпреки слабия си премиерен уикенд, “С мръсна газ” получи нужната подкрепа от страна на българските зрители, и резултатите до момента са напълно задоволителни.Драмата с Натали Портман, “Черен лебед”, заема десета позиция с приходи, три седмици след премиерата, от 72 376 лева. Изглежда, че през изминалата седмица, филма на Дарън Аронофски е успял да привлече малко повече зрители, които обаче са недостатъчни за да помогнат на филма да се изкачи по-нагоре в класацията. Все пак, сумата доказва че хората които са имали желание да видят филма, са го направили. ... още »