Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Робърт де Ниро и Моника Белучи участват в гореща стриптийз сцена в италианската романтична комедия "Учебник по любов" на Джовани Веронези. Това е първата роля на Де Ниро на италиански от много време насам и той се справя доста добре, въпреки че неговото холивудско излъчване леко контрастира на типично европейската идилия на Веронези."Учебник по любов" разказва три независими една от друга, но преплетени по много неочаквани начини истории. Филмът е разделен на епизоди, като първият - "Младост", се фокусира върху младежкия стремеж към новото и неочакваното. Вторият епизод е озаглавен "Зрелост", а в третия - "Отвъд", виждаме застаряващия герой на Робърт де Ниро, пленен от дъщерята на своя съсед (Моника Белучи). В ролята на самия съсед пък ще видим Микеле Плачидо.Благодарение на множество любопитни детайли "Учебник по любов" успява да покаже, че романтиката и страстта не са несъвместими с човешкото всекидневие и с обикновените неща от живота. Всяка от трите истории изобилства от абсурдни комични ситуации, които връщат героите на земята, когато главите им полетят в облаците. Оказва се, че истинската любов е точно тук, на земята, а не в облаците. ... още »
В средата на месец октомври, тази година, бе оповестена новината, че създателката на независимия хит “Чудовище”, Пати Дженкинс, ще поеме режисурата на продължението на фантастичния екшън "ТОР: Богът на гръмотевиците", който през изминалото лято донесе на студиото Марвел приходи от над 440 милиона долара. Стартът на снимките ще бъде даден в самото на начало на 2012-та година, а продуцентите определиха и точната премиерна дата на “ТОР 2” - 15-ти ноември, 2013-та година.В продължение на повече от два месеца, Пати Дженкинс работеше заедно със сценариста Дон Пейн (“Фантастичната четворка и Сребърният сърфист”) по оформянето на сюжета и визията на продукцията, но само преди няколко дни се появи новината, че поради творчески различия с Марвел, режисьорката е напуснала окончателно проекта.Веднага след тази информация се появиха слухове, според които старта на снимките ще бъде отложен, а вече определената премиерна дата ще бъде променена. Но за радост на почитателите на комиксовия герой Тор, продуцентите от Марвел отрекоха напълно слуховете, и не само заявиха, че премиерата на “ТОР 2” остава непроменена, но и разкриха че до средата на месец януари ще стане ясно кой ще поеме режисурата. За момента, основни кандидати за овакантената от Пати Дженкинс позиция са Алън Тейлър и Даниъл Минахан, който са най-известни с работата си по телевизионни сериали.Тейлър е режисирал епизоди от популярни сериали като “Игра на тронове”, “Семейство Сопрано” и “Престъпна империя”, а името на Минахан се свързва с хитовите телевизионни продукции “Истинска кръв” и “Анатомията на Грей”. Още преди да започне работата по сценария на “ТОР 2”, източници от студиото Марвел разкриха, че намерението на продуцентите е да бъде привлечен режисьор, който досега не е работил по високобюджетен летен блокбастър, и затова не е изненадващо, че в момента Алън Тейлър и Даниъл Минахан са основните кандидати.Освен информацията за двамата телевизионни режисьори, от Марвел също така разкриха, че се търси и сценарист, който заедно с вече споменатия Дон Пейн ще оформи финалния сценарий на “ТОР 2”. За момента, кандидатите за тази позиция са трима – Джон Коли (“Господар и командир”), носителя на “Оскар” за работата си по “Криминале” Роджър Ейвъри, и Робърт Родат, отговорен за сценария на военния епос на Стивън Спилбърг, “Спасяването на редник Райън”. До края на годината ще стане ясно кой от тези трима сценаристи ще работи в партньорство с Дон Пейн върху “ТОР 2”.Относно актьорския състав на филма, Крис Хемсуорт, който изпълни главната роля в "ТОР: Богът на гръмотевиците", вече потвърди намерението си да се завърне за продължението, а негова партньорка ще бъде отново Натали Портман.За разлика от предшественика си, “ТОР 2” ще бъде заснет изцяло с триизмерни камери, и няма да се разчита на конвертиране по време на постпродукцията. Продуценти на фантастичния екшън ще бъдат Крейг Кайл (“Бийвъс и Бътхед оправят Америка”) и Кевин Фейги (“Хълк”), а бюджетът за снимки ще надвишава сумата от 160 милиона долара.Триизмерният “ТОР 2” тръгва по световните киноекрани от 15-ти ноември, 2013-та година. ... още »
През 2007-ма година по кината се завъртя комедийния екшън “Горещи палки”, в който си партнираха британските комици Саймън Пег и Ник Фрост. Нискобюджетният филм на режисьора Едгар Райт се превърна в международен хит с приходи от над 80 милиона долара, а тандемът Пег-Фрост си спечели много фенове по света и успя да привлече вниманието на холивудските продуценти. “Горещи палки”, който в основата си иронизираше най-известните представители на екшън-жанра, постигна още по-голям успех на DVD пазара, и затова не бе изненадващо когато се появиха и слухове за евентуално продължение. Но въпреки желанието на почитателите на британското дуо, Саймън Пег и Ник Фрост се насочиха към различни проекти, и едва през тази година се завърнаха отново заедно на големия екран – във фантастичната комедия “П.О.Л - Пич от Луната”. Техният най-нов общ филм е триизмерната анимация “Приключенията на Тинтин”, в която озвучават двама от героите, и чиято американска премиера ще се състои на 21-ви декември. Именно по време на едно от интервютата за “Приключенията на Тинтин”, Ник Фрост заяви, без да разкрива детайли, че следващата година ще започнат снимките на нов филм, в който той отново ще си партнира със Саймън Пег, и който ще бъде режисиран от Едгар Райт. Ник Фрост: “Имаме готов сценарий, който вече прочетох, и смятам, че е страхотен. В момента действаме бързо и смятаме да започнем да снимаме следващата година. Нещата винаги могат да се променят, но сме достатъчно уверени и не губим никакво време, защото наистина искаме да направим този филм.”Фрост не разкри заглавието на филма, но според източници от студиото Universal Pictures става дума за директно продължение на “Горещи палки”, в което централните персонажи отново ще бъдат полицейските партньори Никълъс Ейнджъл (Саймън Пег) и Дани Бътърман (Ник Фрост). За момента няма допълнителни детайли относно това дали действието ще се развива отново в английската провинция или ще бъде пренесено в по-голям град.От студиото Universal Pictures все още не разкриват официална информация относно предстоящата, все още неозаглавена продукция, но до края на следващия месец се очаква да стане ясно дали наистина става дума за “Горещи палки 2”, или триото Пег, Фрост и Райт ще работи по съвсем различен проект.При всички положения обаче, и имайки в предвид факта, че снимките започват догодина, бъдещата лента, която е четвърти общ филмов проект на тримата англичани, ще тръгне по кината до края на 2013-та година. ... още »
След тежко и продължително боледуване на 63-годишна възраст почина големият актьор Велко Кънев.Кънев се бореше с рак на гласните струни, който даде рецидив.Актьорът се разболя през ноември 2009 г. и оттогава преживя няколко лечителни процедури в немска клиника в Аугсбург.Според близки на Велко, той се притеснявал да събира пари за радиационното лечение и за нова химиотерапия. Предния път той плати за двумесечен курс 41 600 евро. Тогава парите бяха събрани след апел на председателя на Съюза на артистите Христо Мутафчиев. Кметът на София Йорданка Фандъкова пък съдейства и за отпускане на 80 хиляди лева от Държавния фонд за лечение на българи в чужбина.В последните седмици обаче състоянието на актьора се влоши и той се затвори в дома си.Велко Кънев завършва ВИТИЗ през 1973 г. Той ще бъде запомнен с прекрасните си роли във филмите "Мъжки времена", "Оркестър без име", "Бон шанс, инспекторе!", "Да обичаш на инат" и много други. Заедно с Георги Мамалев и Павел Поппандов в началото на 90-те създава групата НЛО, която прави и свое телевизионното предаване. През 2008 е поканен в Царете на комедията.През по-голяма част от творческата си кариера, Велко Кънев беше член на трупата на Народния театър "Иван Вазов", на чиято сцена изигра много и силни роли. ... още »
Новият филм на Ларс фон Триер „Меланхолия” не се опитва да покаже една завършена история на големия екран. Триер бяга от нормите на обичайния филмов разказ и нарушава дори законите на физиката с една-единствена цел – да ни покаже депресията в нейните най-ужасяващи и всеобхватни форми.„Меланхолия” прилича на картина, в която художникът се е опитал да вложи толкова много емоция, че в крайна сметка формите и образите се размиват, изчезват и на платното остава само емоцията. Лентата беше номинирана за "Златна палма" в Кан, а Кирстен Дънст получи наградата за най-добра актриса на фестивала точно заради тази майсторски предадена депресия.Меланхолията във филма струи от самата личност на Ларс фон Триер. Скандалният датски режисьор е преживял много остра депресия през 2006 г. и явно още се възстановява от нея. Последните му два филма – „Антихрист” и „Меланхолия”, са опит това чувство да бъде нарисувано с четката на един филмов режисьор.Ларс фон Триер ни лишава от възможността да разберем защо е нещастна неговата главна героиня. Ние виждаме само външните проявления на нейната депресия, докато тя предава бъдещия си съпруг, напуска работа и потъва в един мрачен свят на нихилизъм, от който изплува, за да произнесе присъда над целия свят: „Земята е зло. Не трябва да тъжим за нея”. Ларс фон Триер показва изострящата се депресия на героинята на Кирстен Дънст на фона на много по-глобална криза – непозната досега планета на име „Меланхолия” се приближава към Земята и е на път да унищожи човечеството.Режисьорът не се съобразява със законите на физиката и предпочита да създаде един сюрреалистичен свят, в който подобно явление е възможно. Ларс фон Триер не се интересува много и от научнофантастичните елементи в своя филм. Той използва доста специални ефекти, но камерата почти не напуска затворения свят на героинята.Представяйки „Меланхолия” Триер се пошегува, че лентата ще бъде неговият опит да навлезе в жанра на Роланд Емерих – холивудски режисьор, известен със скъпи филми за бедствия като разкритикувания както от кинаджиите, така и от учените „2012”. Макар и „Меланхолия” действително да напомня по нещо за „2012”, най-малкото с пренебрегването на законите на физиката, Триер се фокусира не върху спектакъла, а върху развитието на героите си.Филмът по-скоро трябва да бъде сравняван с независимата американска лента „Другата Земя”, която също излезе тази година. И двете ленти, а също и спечелилият "Златната палма" „Дървото на живота”, използват явления с астрономически мащаби за фон на преживяванията на отделния човек в неговия малък свят. ... още »
от Янко Терзиевcapital lightВинаги е хубаво, когато автор се завръща към нещата, заради които го обичаме. След интернационална кариера с променлив успех ("Небеса", "Парфюмът", "Интернешънъл") режисьорът на "Бягай, Лола" е отново в Берлин и прави това, което може най-добре – динамична и увличащо разказана приказка за любовта.Любов, пулсираща с ритъма на модерните хора, вън от конвенциите на жанровото разказвателно кино, срещу условностите на обществото. "Три" (Drei) е свободен, искрен и краен – европейският арт филм от ново поколение.Ключ към темата му е стихотворението на Херман Хесе "Стъпки" (Stufen), изрецитирано цялото веднага след пролога.То е химн на свободния и опитващ човек ("Сърцето трябва/ при всеки жизнен повик/ да е готово за раздяла и начало ново"), въстава срещу привързаностите от всякакъв вид, дори най-свещените (като родина). Прологът е арт в чист вид – бял фон, жена (хореографката Саша Валц) и двама мъже в черно разказват в метафоричен танц бъдещия филм, всеки минава през ръцете на всеки.Хана (Софи Ройс) и Симон (Себастиан Шипер) са берлинчани с активен културен живот, тя води предаване по телевизията за "изкуство, екология и всекидневен живот", той изработва големи скулптури и инсталации по заявка на артисти. Заедно са от 20 години, без брак и деца (тя отказва), любовта им отдавна е навик. От рутината ги вади самоубийството на неговата майка (Ангела Винклер от "Изгубената чест на Катерина Блум"). Като запален нумеролог тя е избрала минутите на последния си час и броя на финалните хапчета да са кратни на 3. Нейното любимо стихотворение е Stufen, припомня го на сина си от отвъдното.Третият човек в уравнението им е с показателното име Адам Борн (Девид Щрисоу), русоляв ариец микробиолог, занимаващ се с генетични експерименти. Хана го вижда на строга научна лекция и получава еротични видения (по екстремните реалистични картини на Джеф Кунс). Симон го среща в призрачно осветен нощен басейн и има порив да му покаже белега от скорошната си операция на гениталиите. Адам става утешител и на двамата, без да знае, че те имат нещо общо. "Три" е откровен, без да е вулгарен, деликатен, без да спестява нищо от случващото се с телата.Интересът на Тиквер е към перипетиите на духа. Тезата му е, че без промяна няма хармония. Аргументите му са по границата на философията и науката. За мултплексната публика филмът ще е интелектуално предизвикателство - цитират се Ерих Фром и Спиноза, клонират се стволови клетки под микроскоп, включено е парче от спектакъл на американския театрален авангардист Робърт Уилсън. Но без това да убива човешкото в персонажите, напротив (както сме го виждали при Годар) - прави ги по-живи, реални, съвременни. "Изкуството има нужда от контекст" е буквална реплика от филма. И "Три" е изкуство.При Тиквер формата е неразделна от съдържанието - така беше в "Бягай, Лола", така е и тук. Симетрични композиции се редуват с пулсиращ полиекран, в чиито части текат паралелни действия. Търсен е хаосът и многообразието на живота, камерата е авторовият коментар.Тя постоянно прескача от субективната гледна точка на терзаещите се с метаморфозите си герои към обективния поглед на неутралния разказвач. Според Тиквер това е начинът му да покаже "летежа на времето, защото се случват твърде много неща и животът ни е много наситен". Толкова наситен, че понякога решението е кратно на 3. ... още »
След като през първия уикенд от разпространението си „Здрач: Зазоряване – Част 1“ събра рекордните 138 милиона долара, интересът на американската публика не спада вече близо месец.Филмът оглавява бокс офиса отвъд океана трета поредна седмица и нито едно ново заглавие не успява да го събори от челната позиция.У нас предпоследната част от сагата „Здрач“ вече наближава половин милион лева. 50 хиляди българи са го гледали от премиерата му на 18 ноември досега.ЗА ФИЛМА„Здрач: Зазоряване – Част 1“ ни води към дългоочакваната развръзка на поредицата, когато Бела и Едуард ще сключат брак. Най-после се поставя ребром въпросът как простосмъртната ще премине към лагера на вампирите. Бела забременява, а бебето, което расте много бързо в нея, заплашва да я унищожи. Върколакът Джейкъб все още е луд по нея и предстои да видим на какво е готов заради любовта си.• 29 трейлъра »• Промо снимки »• Снимки от филма »• Плакати » ... още »
Филмовата легенда и носителка на награда "Оскар" Хелън Мирън най-вероятно ще вземе участие в новия проект "Alfred Hitchcock and the Making of Psycho", посветен на живота и кариерата на "Краля на психо-трилъра", Алфред Хичкок.Преговорите между актрисата и създателите на лентата все още са в начален стадий, но ако се стигне до споразумение, Мирън ще се превъплъти в ролята на съпругата на култовия режисьор – Алма Ревил.Ще й партнира друга легендарна личност в света на седмото изкуство – носителят на "Оскар" Антъни Хопкинс, който ще изиграе самия Хичкок. Очаква се режисурата да е дело на Саша Джерваси, познат ни досега предимно като сценарист на филми като "Терминалът" и "Престъплението на Хенри".Снимките на "Alfred Hitchcock and the Making of Psycho" ще започнат през април 2012 година, като продукцията ще е основана на едноименната книга на американския писател Стивън Ребело, публикувана през 1990 година. ... още »