През месец февруари тази година, набиращия все повече скорост сценарист Сет Греъм-Смит потвърди, че подготвяното от две десетилетия продължение на хитовата черна комедия “Бийтълджус” ще бъде направено в следващите две години, и че актьора Майкъл Кийтън отново ще се превъплъти в титулярната роля. В годината на премиерата си, оригиналният филм, дело на майстора на готиката Тим Бъртън, се превърна в неочакван успех за създателите си със спечелени в световен мащаб приходи от близо сто милиона долара.Веднага след това успешно представяне, от Уорнър Брос се опитаха да убедят Бъртън да направи продължение на лентата, но той предпочете да се насочи към друг приоритетен за студиото проект – високобюджетният комиксов екшън “Батман”.Едва през 2011-та година се появи информацията, че от Уорнър Брос са дали зелена светлина за направата на “Бийтълджус 2”, а Тим Бъртън е отново основния кандидат за режисьорската позиция. Сценаристът Сет Греъм-Смит, който ще започне да пише сценария на продължението в края на годината, заяви че вече е провел няколко срещи с Тим Бъртън и Майкъл Кийтън, но уточни, че Бъртън не е дал съгласието си да режисира.В кратък разговор с журналисти относно предстоящия му анимационен филм “Франкенкуче”, Тим Бъртън, заяви че ще поеме режисурата на “Бийтълджус 2” само ако сметне, че историята е достатъчно интересна.Бъртън: “Сет Греъм Смит ще пише сценария и той има идеи относно героя които наистина ми харесват. Ще го оставя да работи и ще видим какво ще се получи. Ако завършената история също ми хареса, тогава ще режисирам филма. Признавам, че няма да мога да разпозная добър сценарий дори ако ме удари по лицето, но знам какво харесвам и ще изчакам да видя какво ще ми представи Сет.”По думите на Сет Греъм-Смит, който вече е работил с Тим Бъртън върху “Тъмни сенки”, “Бийтълджус 2” ще бъде директно продължение и действието му ще се развива 26 години след събитията от първия филм. По думите на Смит, във втория филм Бийтълджус ще има по-дълго екранно присъствие и чувството му за хумор ще остане непроменено.Въпреки първоначалните слухове, актьорите от оригинала Алек Болдуин, Уинона Райдър и Джина Дейвис няма да бъдат част от екипа на втората част и единствения, който ще се завърне със сигурност е Майкъл Кийтън. Кастингите за останалите роли в продукцията ще започнат едва след като приключи работата по сценария.Ако всичко протече според очакванията и Тим Бъртън одобри сценария, снимките на “Бийтълджус 2” ще стартират през първата половина на следващата година. ... още »
Благодарение на масивната си рекламна кампания и революционните визуални и триизмерни ефекти, режисираният от Джеймс Камерън фантастичен екшън “Аватар” се превърна не само в най-успешния филм на 2009-та година, но и в най-успешния игрален филм на всички времена. Една година след премиерата на лентата, Камерът оповести официално, че планира да заснеме не едно, а две продължения в които отново ще участват актьорите Сам Уортингтън и Зоуи Салдана.Малко по-късно режисьора сподели, че вече е започнал да пише общия сценарий на двата предстоящи филми и че намерението му е да ги заснеме един след друг без прекъсване. Окуражени от огромния успех на първата част, от студиото 20th Century Fox побързаха да оповестят, че световната премиера на “Аватар 2” ще се състои в края на месец декември, 2014-та година.За съжаление на почитателите на първия филм обаче, малко по-рано тази година продуцента и партньор на Джеймс Камерън, Джон Ландау (“Истински лъжи”), заяви че поради големите изисквания по отношение на технологиите нужни за направата на двете продължения премиерата на “Аватар 2” най-вероятно ще бъде отложена за неопределен период от време. Все още няма допълнителна информация по този въпрос, но по всичко изглежда, че тежката подготвителна работа не е оказала негативно влияние на Джеймс Камерън и по думите му в предстоящите години той смята да работи само и единствено върху филмите от поредицата “Аватар”.В интервю за “Ню Йорк Таймс”, Камерън разкри че вече няма намерение да продуцира игрални филми на други режисьори (последният филм който той продуцира бе триизмерния “Светилище”, който обаче се провали в бокс офиса) и желанието му е да създава единствено филми за фантастичния свят на “Аватар”.Камерън: “Миналата година на практика разпуснах продуцентското крило на компанията си. Така, че не се интересувам от развитието на други проекти. Ще бъда единствено в света на “Аватар”. Това е. Точка по въпроса. Ще направя “Аватар 2”, “Аватар 3”, може би “Аватар 4”, и няма да продуцирам филмите на други хора. Няма да приемам чужди сценарии.Мисля, че в света на “Аватар” мога да кажа всичко което ме интересува – например, какво е състоянието на планетата ни и какво смятам че трябва да правим. И ще го правя по начин, който ще забавлява хората. И всичко което няма да мога да кажа чрез тези филми ще кажа чрез документалните си проекти по които продължавам да работя.”Относно подготовката за първото продължение на “Аватар”, режисьора заяви:“През последната година и половина работихме върху усъвършенстването на софтуера, скиците и създаването на снимачните площадки в Лос Анджелес и Нова Зеландия. Следващата стъпка е оформянето на дизайна и визията. Работата е много, но сега сме много по-подготвени от първия път. Ще похарчим по-малко пари, но отново ще трябва да напънем мозъците си за да се получи нужния резултат.”Освен сценарист и режисьор на предстоящите продължения на “Аватар”, Джеймс Камерън ще бъде и техен продуцент, заедно с Колин Уилсън (“Специален доклад”) и вече споменатия Джон Ландау. Според първоначалните слухове, общия бюджет за направата на “Аватар 2” и “Аватар 3” ще се равнява на около 600 милиона долара.До края на тази година се очаква от 20th Century Fox да оповестят кога точно ще се състои световната премиера на първото продължение. ... още »
От Янко Терзиев"Хайде, че не е за телефон..." Колко пъти миналите през онова време, (уж) свършило с падането на Стената, казвахме фразата и превключвахме на безобидни теми, безинтересни за незнайния "трети" в разговорите ни. В готовия от 2010 и излизащ сега "Зад кадър" я казва елитна сценаристка, дъщеря на генерал от КГБ, съпруга на талантлив режисьор, конформист. Големият брат тогава не беше телевизионно риалити, а 24-часова действителност, слушаше всичко и всички, от горе до долу. Слушането бе малкият проблем, управляването на животите, бавното отучване от самата потребност за свобода, свикването с ненормалността като нормалност беше големият.За това време разказва интелектуалната драма на Светослав Овчаров - един филм повече за "мислещата", отколкото за "чувстващата" част от публиката. По-малката част за съжаление. Започва с надпис "по действителен случай". Случаят е личната съдба на големия български оператор Христо Тотев ("Осъдени души"). Става дума за пречупването му да подпише декларация за доброволен доносник на Държавна сигурност. Процеса Овчаров проследява със средствата на оценъчно-разсъдъчното, не на емоционално-въвличащото кино. Не очаквайте инжекциите с трилър и мелодрама от образеца по темата, германския "Животът на другите". На масата режисьорът слага тезата си и после я облича в драма с актьори. Това е възможен подход към темата и трябва да уважаваме избора му на средства. Още повече те са положени талантливо и са издържани в единен стил (оператор Рали Ралчев, сред художниците Георги Тодоров) от първия до последния кадър. Поканени сме не на съпреживяване, а на замисляне - като в пиеса на Брехт.Известен оператор (Иван Бърнев) е в най-силните си години, за него се борят най-добрите режисьори. От цинични таланти със съсипано здраве (Пламен Масларов) до галеници на елита (Валентин Ганев) от кръга на Людмила Живкова, със споменатата съпруга сценаристка (Койна Русева), разчистваща като булдозер кариерата на мъжа си. Операторът има обичаща го съпруга (Касиел Ноа Ашер) и белодробно болен син. Синът и съпругата отиват на лечение в Западен Берлин при германската баба (Цветана Манева) на момчето. Детето магически оздравява от новия въздух, за него там е по-добре, но операторът може да снима филмите си само тук, там е никой. Колебанията му са подходящ материал за бърз колегиален донос (в механизмите на действие на системата Овчаров е безпощадно точен документалист). Завърта се машината за следене и манипулиране.Живата съдба на човека се превръща в затворено между две папки дело "Оператора". За пълненето на папката отговаря човек - винт (Красимир Доков) от голямата репресивна машина. Когато няма нищо за съобщаване, на обекта се приписват измислени намерения, за да се имитира дейност и да се оправдае самото следене. Обработват се "сигнали" по линия "интелигенция", прокрадва се страшната дума "невъзвращенец", окраската (техен жаргон) е "подозрителни връзки с чужденци". Перверзността на заниманието на следящия Овчаров подчертава с поставянето до него на хубава млада сътрудничка (Гергана Плетньова), фанатичен войник на партията. Двамата на пода в сивия кабинет играят белот по бельо и бодат салам от вестник в дългите нощи на безсмисленото си дежурство, горе магнетофонът със записвания живот на оператора се върти с поставени листчета на щекотливите моменти, например споменаването на името Людмила.Някак спокойно, без външни актове на насилие, естествеността е превзета отвътре. Силата на филма е в обективирането на този процес и интелектуалното ни ангажиране с него. Вирусът на следенето поразява следените, те губят невинността си, разпадат се бавно в чувство за вина. Овчаров поема риска да редува състояния, а не действия, губейки по този начин масовия зрител, но оставяйки главната си теза естетически "незамърсена". Има дори смелостта да я сложи като финален надпис на филма, завършващ в сегашно време: "30 години след събитията, разказани във филма, и 20 години след падането на Берлинската стена политиката, икономиката и нравствеността в България продължават да се определят от хората на бившата Държавна сигурност." Подписваме се под това. ... още »
От Янко ТерзиевНикой не може да ви заснеме с по-голяма любов изпитите празни чаши върху излъскан бар. Аки Каурисмаки прави филми ("Животът на бохемата", "Мъжът без минало", Светлини в здрача") за комедията на човешкото съществуване, сравними по хуманизъм и простота с тези на Чаплин и Жан Реноар. Цветовете му са изчистени и плътни, положени като с маслени бои (постоянен оператор Тимо Салминен), светлината е преувеличена като на театрална сцена, идваща от някакъв божествен източник извън кадъра. Актьорите съобщават репликите си равно и безстрастно, гледайки встрани от камерата, в някаква своя далечина. Диалогът е лаконичен, често парадоксален, понякога абсурден, но с литературна красота. В историите на финландеца се пие и пуши ритуално и с любов, кръчмите и баровете са място за общуване на свободни хора. "Хавър" (Le Havre) е есенция от този стил и най-оптимистичният филм на майстора досега, разказва за чудото да си милостив и добър в един безпощаден свят.Както винаги, конфликтът е между вътрешната норма на героите и сковаващите норми на обществото. Избраната тема е най-парливата за Европа в момента - ксенофобията и нелегалната емиграция, но решението й е отвъд всяка политика и злободневност. В центъра е мъж без възраст, с благородно лице на остарял битник (Андре Вилмс от "Животът на бохемата"), ваксаджия на гарата на града от заглавието. Горд с професията си, върши я с достойнство, говори за нея с библейски думи ("тя е най-близо до хората, като изключим работата не свещениците", "последната, останала вярна на истините от "Проповедта на планината"). Прибира се вечер с износеното си сако и сандъчето в семпла къща в най-бедния квартал. Там, зад ниската дървена ограда, го посреща кучето Лайка (споменато заслужено като актьор в надписите на филма), и то със същата космическа доброта в очите. В аскетичното жилище с голи стени и дървена маса го чака вярната съпруга (Кати Оутинен от "Мъжът без минало"), атмосферата е на топлота и идилична обич - тя - права до масата, докато той реже сухата франзела и лука до чашата с евтино вино. Той й дава всички спечелени пари от деня, тя му заделя от тях колкото за две чаши в кварталното бистро, накъдето го провожда с усмивка до прага - защото той е работил и има нужда от това. Каурисмаки се интересува от човека изобщо, времето и пространството и в този филм са обработени до стилизирана носталгия. Битовите материалности са изчистени от кадъра, останали са само детайлите или предметите, които помагат на разказа (като в нямото кино) или носят обобщаващ символ. Музиката (рок и блус) идва от стари джубоксове, грамофони с винилови плочи и очукани транзистори, няма нито един телевизор, единственият мобилен телефон е на кварталния предател (Жан-Пиер Лео от филмите на Трюфо). Времето е по-скоро филмово (в смисъла на оживели стари ленти), отколкото историческо. Цветният бедняшки квартал е изваден като от декор на Рене Клер ("Свободата е наша") или Марсел Карне ("Децата на рая"). Името на героя не случайно е Марсел Маркс (духът на пролетарски оптимизъм и солидарност е важен в историята на Каурисмаки), името на съпругата не случайно е Арлети като на актрисата от "Децата на рая".В "Хавър" Каурисмаки споделя хляба и виното на тези "герои на труда", дава им думата, проверява ги с морална дилема. Тъмнокожо момче от Габон (Бронден Мигел) е избягало от контейнер с нелегални емигранти. Марсел и кучето Лайка го вземат под крилото си, докато стопанката им лежи в болницата с диагноза без надежда. Системата задейства хладната си машина за експулсиране, освен предателя за нея работи и старомоден полицай с нюх на хрътка (Жан-Пиер Дерусен). Като в стар филм за Съпротивата, срещу тях е само солидарността на обикновените хора от квартала.В "Казабланка" има един момент, когато обикновените клиенти в ресторанта на Рик запяват изправени "Марсилезата" и заглушават пиянския марш на нацистите в ъгъла. "Хавър" е изтъкан от такива моменти. Величието е в простотата му. В лекотата, с която Каурисмаки превръща филмовите си средства в идеи и чувства. В силуетите на мъж и дете, надничащи зад ъгъла (като от "Хлапето" на Чаплин), в разцъфналата бяла вишна ("винаги има надежда") на финала. ... още »
Елизабет Шу е другата нова звезда, която влиза в сериалаТед Дансън е новият шеф на разследващия екип криминалисти в премиерния за България 12-и сезон на „От местопрестъплението”. Най-новият сезон на хитовата поредица ще се завърти в ефира на Нова ТВ от 15 май и ще се излъчва всеки делничен ден от 22.30 ч.Американският актьор, добил световна популярност с ролята си на бармана Сам Малоун от сериала „Бар Наздраве” и носител на множество награди, тук влиза в ролята на Ди Би Ръсел (D.B.Russell). Той идва на мястото на Рей Лангстън, след като актьорът Лорънс Фишбърн отказа да продължи участието си в продукцията.Любопитно около образа на Дансън е, че за разлика от предшествениците си, Ди Би Ръсел има семейство и четирима сина, което определено е новост за сюжета на „От местопрестъплението”. В миналото си Ръсел е неуспял автор на криминални романи, което обяснява и защо кабинетът му е пълен с книги. Именно покрай тях обаче се запалва по разплитането на престъпленията и започва работа като криминалист – първо в Сиатъл и Вашингтон, а след това и в Лас Вегас. Заставайки начело на екипа, той ще трябва да се справя не само с разкриването на криминалните загадки, но и с настроенията на останалите членове на екипа, които все още преживяват отстраняването на Рей (Лорънс Фишбърн).Освен Тед Дансън, другата нова звезда, която зрителите ще видят в новия сезон, е Елизабет Шу. Тя ще влезе в ролята на консултанта Джули Финлей, а в последствие ще замени друго емблематично лице – Мардж Хелгенбъргър, която в продължение на 12 години играеше Катрин Уилоу. Продукцията на Джери Брукхаймър продължава да бъде една от най-успешните и гледани криминални драми. На 52-то издание на телевизионния фестивал в Монте Карло тази година „От местопрестъплението”, „От местопрестъплението: Маями” и От местопрестъплението: Ню Йорк” обраха всички номинации в категорията „Най-добра драма”. ... още »
Сериозна заплаха за Цезар и още по-сериозно обвинение към Жоро – това ще видят зрителите на „Женени с деца в България” утре, 07 май, когато ще бъдат излъчени предпоследните серии от първия сезон на родната адаптация на хитовия сериал. В първия епизод мъжкото достойнство на чаровния голдънретривър ще бъде поставено под въпрос, а основна причина за кучешката му драма ще бъде неговият неустоим чар и безспорният му успех с кварталните кучки. Надвисналата опасност над Цезар обаче няма да остави Жоро равнодушен и той ще бъде единственият, който мъжки ще брани достойнството на домашния си любимец. Деликатната ситуация ще доведе до различни премеждия за главните герои, както и до житейското прозрение, че в живота е много по-добре да си куче, отколкото мъж под чехъл. Във втория епизод 1 млн. лева мистериозно ще изчезнат, а бедният Жоро ще се окаже главният заподозрян. Противно на очакванията обаче последиците за него ще са като сбъднат сън – отрупана маса с храна и безрезервното внимание на цялото семейство. Освен че най-накрая ще има какво да яде, за първи път в живота си той ще се докосне до купища пари и дори ще си помечтае за Монако... Колко дълго ще продължи тази негова идилия и дали завръщането към реалността няма да настъпи по-бързо от очакваното – гледайте „Женени с деца в България” в понеделник, 07 май, от 21.00 ч. по Нова ТВ.Зрителите ще могат отново да гледат комичните истории на забавното семейство през юни, когато ще бъдат излъчвани повторения на епизодите от първия сезон на сериала. ... още »
В понеделник, 7 май, bTV започва излъчването на осми сезон на култовия сериал „Двама мъже и половина”. Всяка делнична вечер от 23:00 часа феновете на поредицата ще могат да се забавляват с уникалния хумор на Чарли, Алан, Джейк и всички останали членове и близко обкръжение на уникалното семейство. Това е и последният сезон, в който феновете ще видят Чарли Шийн в ролята на Чарли Харпър. През 2010 г. CBS Entertainment and Warner Bros. Television достигат споразумение „Двама мъже и половина“ да продължи до сезон 2011-2012. На 7 март 2011 г. след огромен скандал Шийн бива уволнен от шоуто, заради обидните си коментари по адрес на Чък Лори. От девети сезон неговото място заема актьорът Аштън Къчър.„Двама мъже и половина“ започва своя телевизионен живот през 2003г. Базиран е на отношенията между композиторът-женкар Чарли и неговия брат Алън, който след развода с жена си се премества да живее при него. Голямото текучество на жени през къщата, както и неспособността на разведения брат да комуникира с тях създават доста весели ситуации. Действието се разобразява и от сина на Алън - Джейк, който е чест гост в дома на чичо си, както и от периодичното присъствие на майката на двамата братя. В осми сезон трудностите на Алан с жените стават все по-големи. Той не може да разбере какви са чувствата му към жената, с която има връзка в момента. След кратко убеждаване, той дори се нанася в дома й. Обстоятелства бързо се променят и Алън се връща отново в къщата на Чарли, но този път с него и Джейк идват и още двама „гости”. Чарли от своя страна, продължава да живее по същия начин. След поредната връзка с бърз край, той разбира, че истинската му любов е Роуз. Милата и сладка съседка обаче се врича във вечна вярност на Мани. Как ще завърши историята на Чарли и Роуз, зрителите ще могат да проследят от 7 май по bTV. ... още »
Екипът започва работа по следващия си филм, след като спечели финансиране от програма МЕДИА„TILT“ бе отличен с награда за най-добър международен филм (Best International Feature) на фестивала за независимо кино в Лос Анджелис (Independent Filmmakers Showcase). Въпреки, че филмът не попадна сред петте номинирани за „Оскар“ в категория чуждоезичен филм, TILT е един от популярните чуждоезични филми сред фестивалите в Калифорния. Фестивалът за независимо кино в Лос Анджелис е седмият филмов форум в Калифорния, на който дебютният филм на режисьора Виктор Чучков-син бе представен и това е втората награда, която получава в рамките на един месец. Само дни след като „TILT“ бе награден, бе обявено, че следващият проект на „Чучков Брадърс“ – „18% Сиво“, е спечелил финансиране за развитие от Програма МЕДИА на Европейския съюз. Филмът ще бъде адаптация на книгата на Захари Карабашлиев, който е и сценарист на проекта. ... още »