Тази събота, в рамките на празничната си програма БНТ Свят ще излъчи документалния филм на журналиста Тома Томов “Векът на Виктор Шем-тов”.Филмът е заснет през 2011г. и проследява историята на заминаването на Виктор Шемтов от България и преминава през неговата удивителна политическа кариера в Израел. Той е пряк участник във всички повратни събития за новата държава, като се започне с обсадата на Йерусалим през 1948-ма година и се стигне до началото на преговорите за мир от времето на Ясер Арафат. Заедно с всичко това, в документалната лента са вмъкнати прекрасни и безкрайно родолюбиви спомени за България.Автор и сценарист на филма е Тома Томов, режисьор: Жезко Давидов, оператор: Иван Обрейков и Леонид Броудман.Гледайте документалния филм „Векът на Виктор Шем-тов” тази събота от 16:10ч. по БНТ Свят! ... още »
През юни зрителите на bTV Cinema ще се съберат заедно пред малкия екран с комедийните и семейни филми всеки понеделник от 21:00 часа. Сред заглавията, който ще забавляват цялата фамилия са „Тенейшъс Ди: Перцето на съдбата”, „Денис белята”, „Невероятно приключение с панда” и „Големият заговор”.Понеделнишкият комедиен маратон по bTV Cinema стартира на 4 юни с комедийния мюзикъл „Тенейшъс Ди: Перцето на съдбата”. Станете свидетели на раждането на Тенейшъс Ди - най-великата и най-шантава рок-група на всички времена. Включващ много кино и рок-звезди и безброй зверски майтапи, филмът ще ви остави жадуващи за бис. Един съдбовен ден Джей Би (Джак Блек) и Кей Джей (Кайл Гас) се срещат и разбират, че тяхна съдба е да обединят музикалния си талант и да влязат в историята. Но успехът продължава да им се изплъзва и те решават да намерят легендарното Перо на съдбата – специално перо за китара с магически сили, които могат да превърнат всеки аматьор в рок-легенда. Тяхното епично търсене, което включва сблъсъци със закона, готини студентки и Йети, ще ви накара да се смеете, докато ви заболи, и след това да се посмеете още малко.На 11 юни bTV Cinema ще излъчи комедията, изпълнена със забавни, смешни и приключенски моменти „Денис Белята”. Филмът разказва за малко 8 годишно хлапе на име Денис (Мейсън Гембъл), което е „белята” на квартала. В съседство с къщата му живее г-н Уилсън (Уолтът Матау), възрастен съсед, когото Денис побърква и на когото крои номера ежедневно, съкращавайки нервите и живота му. Живеещи в предградие, където няма престъпност и кражби и дори не се заключват вратите на къщите, това е едно място „мечта” за глупавия и забавен крадец и престъпник (Кристофър Лойд), който е решил да обере къщите в квартала. Но за негова зла участ, попада на Денис, след което разбира какво е да си в истинска беда!На 18 юни от 21:00 понеделнишкият забавен маратон продължава с „Невероятно приключение с панда”. Десетгодишният Раян Тайлър ще преживее най-голямото приключение в живота си. Той заминава за Китай да гостува на баща си в резерват за опазване на застрашената от изчезване голяма панда. Раян не е виждал баща си Майкъл цели две години, защото той вечно е твърде зает със спасяването на редките животни. По време на поход в планината Раян и новите му приятели спасяват невръстна панда и се налага да преодолеят множество опасности, докато върнат малкото на майка му.В криминалната комедия „Големият заговор” на 25 юни bTV Cinema ще срещне зрителите с Джак Райън (Оуен Уилсън) чиито единствен живот е плажът. Обичащият сърфа дребен измамник се мотае по пясъка и се прави на рибар по северния бряг на Оаху, когато се появява изкушението: стройна красавица (Сара Фостър) с прост план, който според нея може да направи двамата с Джак много близки. Всичко, което се иска от него е да влезе в къщата беден. И да излезе богат. Малка кражба. Много смях. Подухващ бриз, духовит диалог, слънчева романтика и блестящи звезди като Морган Фрийман, Гари Синийз, Чарли Шийн и други. Всички те са част от изпълнената с неочаквани обрати комедийна лудория, режисирана от Джордж Армитидж (Убиец под прицел) по романа на Елмър Ленард (Игра на пари). Лъжи. Дебнене. Измами. Удар. От гледната точка на милия Джак, това е приятна работа, ако успееш да се справиш. Но той може да получи много повече от това, за което се е пазарил. ... още »
Какъв е най-лесният начин да наложите един филм, дори и качеството да му е под всякаква критика? Скъпа рекламна кампания, маркетингова инвазия и разбира се плакат, който да привлече вниманието на потенциалните зрители. Понякога обаче сметките се объркват.1. Стреляй смелоПлакатът е забранен, заради насоченото оръжие. Все пак това е много странна забрана, имайки предвид арсеналът, изобразен на обложките и плакатите, на който и да е екшън филм.2. Извън законаСамо за сравнение на промяната на стандартите на цензурата през годините. През 40-те години това деколте е изглеждало повече от скандално. Днес - просто приятно.3. Али Джи в ПарламентаСаша Барън Коен е свикнал да скандализира британското общество. Затова и този плакат изобщо не е изненадващо отхвърлен, особено след получаването на повече от 100 оплаквания.4. Очите на скалитеПлакатът е отхвърлен, заради очевидното насилие, което изобразява. Любопитно е, че с една малко модификация - ръката, показваща се от чувала, е заменена с крак - постерът е допуснат до публично разпространение.5. Коко преди ШанелА защо е забранен? Защото според френските закони (вече) не може да се показва пушене на цигари в рекламите...6. Зак и Мири правят порноВ този плакат няма дори намек за голота, но има намек за орален секс.7. Изчезващ видЕдин очаквано отхвърлен постер. Все пак никой потенциален зрител не би искал да вижда смлян труп в пая си. Поне нормалните сред тях.8. ЗъбиВъпреки че плакатът е попадение сам по себе си, MPAA го забранява, заради сексуалния подтекст. Но колко ли от вас са чували за "Вагина Дентата"?9. Правилата на привличанетоТози плакат, показваш плюшени животни в различни пози, е забранен от MPAA за показване в Сащ, но не и в Европа и Канада.10. Народът срещу Лари ФлинтПостерът е забранен от MPAA, но без да се уточнява причината. Любопитно е, че самият филм разглежда именно темата за цензурата. ... още »
- Преди Кенет Брана да поеме режисурата на „Тор”, през проекта минават имена като Сам Рейми (планирал да го режисира след „Даркмен”), Дейвид Гойер (в преговори през декември 2004), Д.Ж. Карузо (септември 2008) и Матю Вон (2005 и 2006, когато дори пренаписва съществуващ сценарий за филма, за да го докара до по-приемлив бюджет)- По време на продукцията на „Борат”, полицията е извиквана 91 пъти, заради Саша Барън Коен.- Стивън Содърбърг трябвало да режисира „Кешбол”, с начало на продукцията през юни 2009. Той дори заснема интервюта с бейзболистите Лени Дикстра, Муки Уилсън и Дарил Строубери, които трябвало да влязат във филма. Продукцията е изненадващо спряна от един от шефовете на Columbia Pictures – Ейми Паскал, заради значителните промени, които Содърбърг прави в сценария на Стивън Зейлиън. Три години по-късно, Зейлиън е номиниран за „Оскар” за най-добър адаптиран сценарий за „Кешбол” (заедно с Арън Соркин и Стив Шервин)- Брад Пит отказва роля в „От другата страна” (ко-продуциран от него), за да може да участва във „Вавилон”, защото е дългогодишен почитател на Алехандро Гонзалес Иняриту.- Награденият с „Оскар” за най-добър филм „Войната е опиат” е с най-малко кино приходи в САЩ – 14 милиона долара. ... още »
Планираното от края на 2009-та година продължение на комиксовия екшън “Х-мен Началото: Върколак” се превърна в един от най-проблематичните холивудски проекти от последните петнадесет години. Продукцията, чието официално заглавие е “Върколакът”, смени трима режисьори, сценария беше многократно променян, a старта на снимките бе отлаган поне четири пъти.Едва в средата на миналата година от студиото 20th Century Fox оповестиха официално, че звездата Хю Джакман ще се превъплъти отново в главната роля на титулярния комиксов супергерой, а на режисьорския стол ще седне създателя на “Истинска измама” и “Копланд”, Джеймс Манголд. Голяма част от действието на “Върколакът” ще се развива в Япония и въпреки тежките последици от миналогодишното унищожително цунами, екипът е получил разрешение от властите да снима в едни от най-изолираните и отдалечени райони на страната.Преди да се насочи към Япония обаче, екипът на режисьора Джеймс Манголд ще работи в родината на Хю Джакман, Австралия. До момента не беше ясно кога точно ще стартират снимките на “Върколакът”, но преди няколко часа на страницата си Туитър Хю Джакман разкри, че снимачния процес ще стартира в началото на месец август, тази година. За нуждите на продукцията ще бъдат използвани едни от най-големите студия с декори в Австралия и ще бъдат наети над 1500 работника.Въпреки че до старта на снимките остават по-малко от три месеца все още не се знае кои актьори ще партнират на Хю Джакман. От няколко месеца насам се носят слухове, че известния с участието си в “Генезис” Кен Уатанабе ще изпълни една от поддържащите роли в лентата, но за момента това не е потвърдено от 20th Century Fox.Главен герой във “Върколакът” ще бъде отново мутанта Лоугън, който се събужда в Япония само за да открие, че по необяснима причина се е превърнал в мишена на няколко жестоки групировки от опасния подземен свят на страната на изгряващото слънце. Смята се, че основния злодей във филма ще се казва “Сребърният самурай”, а с изключение на главния персонаж Лоугън и женската героиня Вайпър всички актьори във филма ще бъдат от азиатски произход. За направата на мащабния фантастичен екшън режисьора Джеймс Манголд ще разполага с бюджет от около 130 милиона долара.Веднага след като приключи с работата си в австралийските филмови студия, екипът на “Върколакът” ще се насочи към Япония, където ще бъдат заснети едни от най-големите екшън-сцени на продукцията.Очакванията са, че лентата ще бъде конвертирана в триизмерен формат, а световната й премиера е насрочена за 26-ти юли, следващата година. ... още »
Бунтар на младини, обожаван заради невероятния си актьорски талант, Джони Деп е може би най-големият „хамелеон“ в съвременното кино.Образите, които той пресъздава, са ексцентрични, самотни, често мрачни и откъснати от обществото. Сред разнообразните роли, в които се е проявявал талантът на Деп, днес избрахме десет, които са ни (по-) любими (от останалите).)1. Едуард Ножиците (1990)Историята на странното същество с ножици вместо ръце и добро сърце е начало на тандема Деп-Бъртън, който през години ще създаде още пленителни и чудновати истории. Едуард (Джони Деп) е изкуствено създаден човек, чийто изобретател и възпитател умира преди да го завърши, оставяйки го с по няколко чифта ножици на мястото на всяка ръка и с минимални познания за живота и отношенията между хората.Той попада в близкото до имението на създателя си малко градче, където неговата доброта и чувствителност трудно могат да надделеят над предразсъдъците и страха, събудени от външния му вид. Изпълнението на Деп е меко казано брилянтно – той пресъздава страха, самотата, колебанията и объркването на Едуард, сякаш са него собствени. Създаден с внимание, чувство и разбиране, образът на бледия чудак е емоционален и незабравим.2. Страх и омраза в Лас Вегас (1998)Екранизацията на едноименния роман на Хънтър Томпсън е изпълнена със звуци, светлини и странности ода на лудостта на Вегас В ролята на Раул Дюк Деп е неузнаваем – безвкусните дрехи и обръснатата глава далеч не са целият реквизит, който той ползва. Деп не пести резките движения, развълнуваните жестове, характерният говор и неадекватните погледи, които допълват образа на наркоманизирания спортен журналист. Освен неговото брилянтно изпълнение, заслужава си да споменем и играта на Бенисио дел Торо, който въплъщава д-р Гонзо, адвокатът на Дюк.3. Слийпи Холоу (1999)Мрачната легенда за безглавия конник и набезите му над спокойно малко градче вдъхновява Бъртън да създаде още една красива и мрачна приказка. И още една, в която главната роля е поверена на Джони Деп. Тук той пресъздава Икабод Крейн – полицейски инспектор, изпратен да разследва мистериозните жестокости, случващи се в градчето. Логическото му мислене и научните му познания му помагат в търсенето на истината, но това, което го спъва (буквално и преносно) е неговата непохватност и плашливост. Джони Деп се справя безупречно с ролята на шантавия, страхлив и леко объркан инспектор, будейки у зрителя само симпатия към чудатия герой.4. Дрога (2001)Драматичният филм е създаден по действителен случай и разказва за възхода и падението на Джордж Йънг, наркотрафикант, който започва престъпната си кариера от младежка лудост и алчност за пари и завършва с доживотна присъда. Промените в живота и характера на Йънг са пресъздадени от Деп, който както обичайно се посвещава сериозно на ролята. За да се подготви за още едно спиращо дъха изпълнение, той посещава затворника, разговаря с него, наблюдава маниерите му. Доколко играта на Деп в „Дрога“ е повлияла на зрителите е спорно, но за най-близките до самия Йънг, тя е потресваща – след излъчването на филма, дъщеря му го посещава в затвора за първи път.5. Карибски пирати (2003 – 2011)Макар (поне според нас) потенциалът на поредицата да беше напълно изчерпан в първите три филма, новината за още едно продължение винаги ни радва. Причината е капитан Джак Спароу – пиратът, който благодарение на невероятния талант на Джони Деп придоби култов статус. Осем години след излизането на първия филм, капризният любител на рома все още е вдъхновение за карнавални костюми, интернет пародии и дори няколко мима.Капитан Джак Спароу е изключително сложен и емоционален образ, цялостно развит и внимателно изпипан от невероятния Деп.6. Развратникът (2004)Джони Деп е граф Рочестър, своебразен бунтар от 17-ти век. Действието се развива в тънещия в болести, кал, нещастие и интриги. Рочестър е безразсъден циник, който извлича най-голямо удоволствие от това да привлича внимание със скандалното си поведение, вулгарния си език и освободеността си. Въпреки циничната обвивка, той е запазил усетът си за добро и красиво, което проличава при срещата му с Елизабет Бари, красива млада актриса, която драматично белязва живота му. Първоначалната дистанция и погнуса от вулгарния безчувствен благородник преминава в съжаление, когато „развратникът“ достига дъното, физическо и духовно.7. Чарли и шоколадовата фабрика (2005)Тим Бъртън създава невероятно колоритна и емоционална интерпретация на романа на Роалд Дал, в която главната роля е отново поверена на Деп. Със страхотното си изпълнение на чудакът Уили Уонка, той утвърждава посланието на филма за истинските ценности – любовта и разбирането в семейството, свободата на въображението и вярата в красивото и вълшебното. Бледият, сдържан и тайнствен магьосник на сладкишите (чиято фабрика е единствената в света, която разбърква шоколада си с водопад) е още един персонаж, с който малцина биха се справили толкова брилянтно, колкото Джони Деп.8. Обществени врагове (2009)Изпитвате ли симпатии към коравосърдечни банкови обирджии? Ако сте гледали „Обществени врагове“, сигурно изпитвате. Джони Деп е с(т)илен, ярък и харизматичен в ролята си на Джон Дилинджър. Биографичната драма на Майкъл Ман представя сбито, но ясно начинът на живот на култовия престъпник и близките до него хора, а изпълнението на Деп ни позволява да видим човека зад престъпленията, неговите страсти, стремежи и тревоги, да се радваме на успехите му и да скърбим в момента на смъртта му.9. Алиса в страната на чудесата (2010)Алтернативният сценарий, по който Бъртън създава своята интерпретация на историята на Алиса е комбинация от „Алиса в Страната на чудесата“, „Алиса в Огледалния свят“, както и мотиви, които не присъстват в книгите. Порасналата Алиса се завръща в познатата си страна, за да помогне на старите си приятели. Сред тях е и Лудият шапкар (Джони Деп), чувствителен, енергичен и добросърдечен образ, който силно контрастира с обичайния му начин на представяне като затворен, недоброжелателен и строг. Но не веселият нрав ни привлича най-много в шапкаря на Деп, а личното му дълбоко и прочувствено изживяване на образа.10. Тъмни сенки (2012)Последната творба от тандема Бъртън-Деп, римейк на телевизионен сериал за вампири, е по кината в момента. Освен страхотния актьорски състав и цялостния пъстър и хумористичен тон на филма, особено впечатление прави главният герой, вампирът Барнабас Колинс, изигран от Деп. Старовремските му обноски и искреното му учудване от „чудесата на модерния свят“ силно контрастират с енергията и мотивацията му да възвърне загубената слава на семейство Колинс, както и с дълбоката му мъка по изгубената му любима.Това, което обединява трите в един цялостен, завладяващ персонаж е невероятният талант и отдаденост на Деп.от Калина Иванова ... още »
Много родители предпочитат да оставят децата си на грижите на роднини или бавачки, когато отиват на кино. За някои филми това е подходящо решение, но в голяма част от случаите е грешка.Ходенето на кино всъщност може да подпомогне развитието на детето ви в много области. Днес ще засегнем някои от тях и ще ви дадем няколко причини да вземете детето със себе си за следващата премиера на голям екран. КултураОчевидно е – всяко ходене на кино обогатява кино културата на детето ви. Същото важи впрочем за всякакъв вид културни мероприятия. Познаването на известни и значими произведения на изкуството е важно за бъдещото интелектуално развитие и креативността на наследника ви. Колкото по-рано започнете да развивате тези познания у него, толкова по-бързо и пълноценно ще се развива той. Не се ограничавайте само до детски филми. Съобразете се с интересите и предпочитанията на детето си. Вкусът му сигурно ще ви изненада с еклектичността и задълбочеността си.Вземете предвид възрастта на детето и специфичното съдържание на заглавието, но не го лишавайте от кино преживяване, само защото филмът е „за възрастни“. Препоръчваме Тим Бъртън и Тери Гилиъм – и у двамата намираме свежият хумор, почти приказните сюжети и визуалният стил, които ще очароват детето ви.ОбноскиЧудите се какво общо има ходенето на кино с възпитанието на детето ви? Съвсем просто – в киното трябва да се държим по определен начин. Ходейки на кино, наследникът ви ще свикне с това държание и никога няма да попадне в ситуацията на предизвикващите отвращение и съжаление шумни тийнейджъри.Не очаквайте детето ви да усвои правилата за поведение в киното от първия път. Бъдете търпеливи, обяснете му просто и спокойно както трябва и не трябва да прави. Ако все пак пропусне или забрави някое от правилата, не пропускайте да му направите забележка. Похвалете го, ако се държи добре. Веднъж свикнало как да се държи, детето ви няма да се замисля за правилата и ще възприема ходенето на кино като желано забавление.Търпение и концентрацияДори да не искаме да го признаем, всяко следващо поколение има все по-краткотрайно внимание. Самите ние се изнервяме и разсейваме изключително бързо, а нашите деца са още по-нетърпеливи.Какъв по-добър начин да възпитаме у тях устойчиво внимание от два часа, които трябва да се прекарат тихо на едно място, следейки развитието на сюжета. Дори да нервничи и да се разсейва в началото, всяко дете става по-търпеливо след няколко дълги (и подходящо подбрани) филма. В колкото по-ранна възраст започнете да водите детето си редовно на кино, толкова по-устойчиво внимание ще развие. А то ще му е необходимо както в училище, така и в работата, а дори в личния живот (сещате се накъде бием).СподелянеДецата имат нужда да споделят дори заниманията, за които не е необходим партньор. Не просто искат да играят с вас футбол (или с кукли, понита, мечета и принцеси), но и се присъединяват към вас, докато рисуват, разхвърлят играчки където им видят очите, ядат следобедна закуска или каквото друго се сетите.Всяко преживяване, споделено с родителите, заздравява връзките в семейството и спомага за нормалното развитие на детето в социален план. Дори за вас да е дреболия, ходенето на кино е голямо преживяване в детските очи. Споделянето му показва на наследника ви, че е обичан, уважаван и че е пълноценна част от семейната цялост. Дори филмът да не го очарова, фактът, че сте отишли заедно, остава в съзнанието на детето ви и го прави щастлив и вдъхновен малък човек.от Калина Иванова ... още »
Във всяко изкуство и в теченията, на които то се подразделя, присъстват утвърдени естетически принципи, които много творци използват без да се замислят (или поне така изглежда отстрани).Изключение от тази тенденция не прави и киното. Дори напротив – еднотипните сцени, герои, сюжети, дори плакати за филмите като че ли тук най-силно се набиват на очи.Колко пъти ви се е случвало да седите в тъмния салон и да не можете да се отърсите от натрапчивото усещане за дежа вю? И ако наистина сте виждали същото нещо преди, то за това си има причина.Двойката главни герои, измачкани, изцапани, изтощени, но победоносни, вървят към камерата на фона на експлозия. Рота войници са строени под изпепеляващото слънце на съвършено празен плац. Пред тузарски ресторант внезапно спира не по-малко тузарска кола. Хеликоптер прелита бавно над гладката като огледало повърхност на океана.Може би се сещате накъде бием – клишетата просто изглеждат добре. Причината, поради която режисьорите заснемат подобни сцени при подобни условия е същата, поради която фотографите аматьори правят повтарящи се неоригинални снимки – добър визуален резултат с малко вложено въображение.Повечето зрители са склонни да си затворят очите за еднотипните визуални образи, особено ако в сюжета и персонажите има нова характеристика, която да ги отличи дори леко от вече познатите клишета. А и не можем да отречем, че в рамките на един филмов жанр са необходими сходни изразни средства за постигане на съответното внушение.Макар и посланието да може да бъде предаде успешно и със съвсем иновативен похват, някои режисьори просто се страхуват от употребата му. С други думи, предпочитат да играят на сигурно. Зрителите обичат познатото. Защо иначе един римейк или 3D версия на познат филм се радва на такъв успех, без значение преди колко време е излязъл оригиналът?Съвършено новите визуални похвати, сюжетни елементи и естетически елементи може да се окажат както златна мина, така и грандиозен провал, докато едно клише със сигурност ще има поне среден успех (колкото и да не ни се иска да е така).Познатото се приема добре, дори да е омръзнало. Зрителите ще се чувстват в свои води, може би дори предвидимостта ще ги накара да си мислят, че режисьорът установява телепатична връзка с тях. А винаги ще се намерят снизходителни критици, които ще определят въпросния филм като „придържащ се към класически принципи“ и „напомнящ любими творби“.Сигурно тази стратегия ви обижда поне малко, ако за вас киното е нещо повече от начин да убиете няколко часа. За режисьорите обаче тя е като чифт удобни домашни пантофи, които винаги можеш да обуеш и да се чувстваш добре. Или като онова старо кресло, което има няколко изхвръкнали пружини, но още е удобно и сърце не ти дава да го изхвърлиш.Но стига домошарски сравнения, понякога клишетата наистина са необходими. Сигурно поне веднъж сте се чудили как, по дяволите, всички коли си стоят отключени с ключове на таблото, заредени догоре с бензин и без нито една лична вещ на собственика вътре (освен пистолет и бутилка скъп алкохол в жабката, защото всеки си носи тези две неща).Това филм ли е или Grand theft auto? А как ли става така, че когато пребиете някого, за да му вземете униформата, тя се оказва точно вашия размер? Ще ви отговорим с въпрос – би ли ви било интересно да гледате филм, в който главният герой е арестуван за кражба на кола, докато е зареждал бензин или пък се разхожда с насинено око и измачкани дрехи, които сякаш са купени от гаражна разпродажба?Този тип нереалистични и повтарящи се ситуации са необходими за развитието на сюжета. Всички злободневни подробности не могат да се включат в продължителността на филма, а и не е необходимо – някои неща се подразбират, с други пък просто сме свикнали.Клишетата и свежите идеи в киното вървят ръка за ръка. Отношението на всеки зрител към тях е индивидуално, но ако подходите с разбиране и чувство за хумор, ще можете да се усмихнете даже на най-стереотипната престрелка… освен ако не премигвате от страх.Големи глави в небето над малки фигури на плажаВ гръб (често с оръжие в ръка)Голям текст върху лицаГръб в гръбВ леглотоПрез кракатаГолямо окоЛюбимото синьоБягайки спасявайки сеИ червеното е на модаот Калина Ивановаwentytwowords.com ... още »