Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
Докато приходите в САЩ не оправдават напълно очакванията българското представяне на “Умирай трудно: Денят настъпи” продължава да бъде добро. Високобюджетният екшън с Брус Уилис се прожектира по родните киноекрани от близо две седмици и вече е на път да надмине границата от половин милион лева. Петата част от известния франчайз се пребори с две премиерни oскарови заглавия и е отново на върха на родната бокс офис класация.За изминалия уикенд “Денят настъпи” е спечелил допълнителни 119 595 лева, а от премиерата си досега е натрупал общо 408 318 лева, което е повече от добър резултат за продукция, която не разполага с предимството да се прожектира в 3D-формат. След провалите на най-новите филми на Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер имаше известни съмнения, че лентата с Брус Уилис (който е също представител на “старата екшън-школа”) ще има проблеми в бокс офиса, но поне що се отнася до България приходите са напълно задоволителни.За разлика от американската, родната публика е далеч по-благосклонна към “Умирай трудно: Денят настъпи”. Филмът изненадващо изгуби доста позиции в щатския бокс офис и е на път да бъде сметнат за финансово разочарование. В пълен контраст на това българското представяне е повече от стабилно и дори има вероятност филма да се добере до границата от един милион лева. Поредицата “Умирай трудно” е доста популярна по родните ширини и завръщането на Брус Уилис в култовата роля на Джон Маклейн гарантира, че ще има завиден интерес от страна на публиката. Само времето ще покаже дали този интерес ще помогне на филма да намери място в “Клуба на милионниците”. До момента, общите световни приходи на “Умирай трудно: Денят настъпи” се равняват на малко над 180 милиона долара.Триизмерният “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” запазва заетата преди една седмица втора позиция в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си приключенския екшън е спечелил общо 1 138 505 лева – сума, която го превръща в най-добре представящото се заглавие на сезона. Изненадващо, филма надмина границата от един милион лева за по-малко от един месец, което доказа за пореден път, че българската публика е привличана основно от високобюджетни приключенско-фантастични 3D-филми и триизмерни анимации. “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” продължава да удържа на конкуренцията и само за изминалия уикенд е привлякъл в кината над 5200 зрители. Общо по света, филма с Джеръми Ренър е спечелил 163,486,933 долара.Третото място е за анимационния “Таласъми ООД 3D”, който за близо две седмици в България е спечелил 102 142 лева. Триизмерното издание на хита от 2001-ва година няма да се нареди сред най-големите анимирани хитове, но все пак се представя задоволително за вече гледано заглавие. Подобно на скорошния “Търсенето на Немо 3D” лентата на студиото Пиксар ще привлече най-големите почитатели на триизмерните анимации и тези, които са били прекалено малки (или не са били родени) през 2001-ва година, но няма шанс да се превърне в значителен бокс офис хит. Преди да бъде свален от екран “Таласъми ООД 3D” ще успее да надмине границата от 200 хиляди лева.Драмата “Полет” е на четвърта позиция в класацията със спечелени за първия уикенд 30 950 лева. Премиерният филм е първата игрална продукция на режисьора Робърт Земекис от 12 години насам, но това разбира се не би могло да окаже голямо влияние на масовата публика. За ролята си в лентата Дензъл Уошингтън беше номиниран за “Оскар”, но както доказаха доста други награждавани заглавия множеството номинации и награди не могат да гарантират, че филма ще бъде гледан от голям брой зрители в кината. “Полет” е от този тип филми, които са насочени главно към по-възрастната публика (чиито брой бледнее пред този на тийнейджърите) и затова скромния му старт в българския бокс офис съвсем не е изненадващ. Лентата пристигна с известно закъснение в България и по всичко изглежда, че няма да бъде запомнена със силното си представяне в кината. За сметка на това “Полет” се представя прилично в останалата част от света и приходите му се равняват на 146 милиона долара при бюджет от 31 милиона.Криминалният екшън-трилър “Паркър” е на пето място, като за по-малко от един месец по родните киноекрани е натрупал общо 429 822 лева. Джейсън Стейтъм има изградена публика в България и всеки екшън-филм с негово участие от изминалите осем години се представя стабилно в бокс офиса. За да бъдат вкарани в кината родните почитатели на екшън-жанра е достатъчно да видят името на Стейтъм на плаката.“Паркър” мина без много шум по американските кина, но подобно на Брус Уилис Стейтъм продължава да се радва на голяма популярност сред българската публика и успеха на филма по родните екрани беше на практика предопределен (въпреки че нямаше силна предварителна реклама). До една седмица и половина “Паркър” ще надмине границата от половин милион лева.“Прелестни създания” застава на шеста позиция в класацията. За изминалите близо две седмици от премиерата фантастичния филм с Джеръми Айрънс е спечел 70 757 лева. Фактът, че сценария е базиран на популярен роман не помогна особено на лентата и в много държави по света тя беше на практика засенчена от конкуренцията. Що се отнася до България е важно да се отбележи, че “Прелестни създания” не бе напълно пренебрегнат от публиката и до момента над 9000 зрители са гледали филма на големия екран. Тази цифра, разбира се, бледнее пред постиженията на продукции като “Умирай трудно: Денят настъпи” и “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, но за заглавие което няма никакви претенции за лидерски позиции и огромни приходи това е сравнително прилично представяне.След една седмица “Прелестни създания” ще може да се похвали с приходи от над 100 хиляди лева, което ще бъде достойно постижение за заглавие от този род и едновременно с това скромен резултат на фона на някои от другите заглавия в топ 10. За изминалите две седмици от световната си премиера драмата е натрупала едва 22 милиона долара, което е разочароващо постижение имайки в предвид вложения бюджет от над 65 милиона долара.Седмото място е за “Самоличност на аванта”, който е на път да се превърне в първия филм от 2013-та година, чиито американски приходи ще надминат границата от 100 милиона долара. Комедията с Джейсън Бейтман се прожектира в България от три седмици насам и до момента е натрупала приходи от 131 516 лева – прилично постижение за оригинална комедия, която веднага след премиерата си беше принудена да се конкурира с триизмерния хит “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”. Подобни комедийни заглавия, които не са предшествани от силна рекламна кампания, завършват българското си представяне (в най-добрия случай) с приходи в рамките на 150 – 250 хиляди лева. Имайки в предвид това “Самоличност на аванта” се представя напълно според очакванията и ако бъде задържан достатъчно дълго на екран ще има шанс да завърши с приходи от малко над 200 хиляди лева.Премиерният “Враг номер едно” е на осма позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 18 441 лева. Подобни военни заглавия, които разглеждат истински случки в повечето случаи предизвикват доста противоречия и рядко се представят силно в бокс офиса извън границите на Съединените щати. България изглежда не е изключение и въпреки големия медиен шум около различните oскарови номинации на “Враг номер едно” филма (очаквано) не успя да предизвика голямо раздвижване сред публиката.Едва ли през следващите седмици ще се забележи голямо покачване на зрителския интерес и по всяка вероятност филма на Катрин Бигълоу ще бъде бързо изместен от по-комерсиалните заглавия в киноафиша. Общо по света “Враг номер едно” е спечелил 104,721,967 долара като едва 12 процента от тези приходи идват от кината извън Съединените щати.Предпоследната девета позиция е за триизмерната анимация ”Приключенията на Сами 2”, която за пет седмици е спечелила 153 986 лева. На фона на постигнатото от конкурентни анимирани заглавия като “Чудната петорка” и “Храбро сърце” досегашния резултат на ”Приключенията на Сами 2” е доста скромен, но все пак трябва да се има в предвид, че лентата пристигна в България на практика незабелязано. Първата част е почти непозната на родната публика и затова е похвално, че продължението все пак се задържа в топ 10 в продължение на пет седмици. В най-добрия случай ”Приключенията на Сами 2” ще успее да достигне сумата от 200 хиляди лева преди да бъде свален от екран.“Клетниците” е на десето място в класацията със спечелени за близо един месец 92 241 лева. Мюзикълът, който донесе “Оскар” на Ан Хатауей, беше едно от най-рекламираните и дискутирани заглавия за изминалите три месеца, но това не оказа особено влияние на българската публика. Музикалните ленти никога не са се радвали на големи успехи по родните киноекрани и напълно очаквано “Клетниците” не успя да се превърне в голям хит, въпреки изненадващо силното си представяне в страни като Англия, Франция и САЩ. След около седмица и половина приходите на филма ще се равняват на малко над 100 хиляди лева. В световен мащаб “Клетниците” е спечелил общо 394,986,985 долара. ... още »
Режисираният от Ридли Скот научнофантастичен трилър “Прометей” се превърна в едно от най-дискутираните и противоречиви заглавия на изминалата 2012-та година. Очакванията по отношение на постъпленията в бокс офиса бяха големи и в крайна сметка лентата с бюджет от 130 милиона долара завърши представянето си с приходи в световен мащаб от малко над 400 милиона долара. Този резултат не нареди “Прометей” сред най-големите хитове на 2012-та година, но от студиото 20th Century Fox останаха доволни от постигнатото и в края на миналото лято оповестиха, че ще бъде направено продължение.Ридли Скот, който изрази надежда за направата на втора част още преди премиерата на оригинала, потвърди че ще се завърне отново на режисьорския стол, а актьорите Майкъл Фасбендер и Нуми Рапас за втори път ще се превъплътят в ролите на Елизабет Шоу и андроида Дейвид.Деймън Линделоф няма да участва в подготвянето на сценария на “Прометей 2” и според разпространената преди няколко месеца информация от студиото продуцентите са преговаряли с “няколко различни сценаристи”, чиито имена обаче се пазеха в тайна.По всичко изглежда, че преговорите са протекли успешно тъй като малко по-рано днес изпълнителката на главната роля Нуми Рапас заяви, че работата по сценария на “Прометей 2” вече е започнала. Актрисата не разкри имената на сценаристите, но сподели, че преди няколко седмици е провела разговор с Ридли Скот относно проекта и потвърди отново намерението си да изпълни главната женска роля. Ето какво заяви Рапас докато рекламираше най-новия си филм “Кръв за кръв”:“Вече работят по сценария. Срещнах се с Ридли преди няколко седмици в Лондон и поговорихме за филма. С удоволствие ще работя отново с него и с удоволствие ще участвам в продължението. В момента се опитват да оформят правилната история. За мен беше невероятно да бъда част от екипа на “Прометей” и нямам търпение да се потопя отново в този свят. Има доста неща, които можем да разкажем в продължението и се надявам, че ще разширим още повече историята.”Първоначално от студиото 20th Century Fox планираха “Прометей 2” да тръгне по кината през 2014-та година, но според последната информация премиерата най-вероятно ще се състои през пролетта на 2015-та.За момента единствените имена, които се свързват с проекта са тези на Ридли Скот, Майкъл Фасбендер и Нуми Рапас. Скот потвърди намерението си да заснеме филма с триизмерни камери и също така и че планира да снима отново в известното английско студио “Пайнууд”.В следващите няколко месеца се очаква да стане ясно кога точно ще започнат снимките на “Прометей 2” и на коя дата ще се състои световната му премиера. ... още »
Успехът на някои филми сякаш е предварително начертан - всичко е изчислено от началото до края. Много от големите бокс офис хитове са ясни дори преди началото на снимките им. Други пък минават тежък път, поставят големи залози и до последните часове преди премиерата, всичко е под въпрос. В този списък ще представим 15 различни филма, които рискуват много. Дали е било оправдано - вижте сами.1. Апокалипсис Сега (1979)Франсис Форд Копола адаптира и пренася "Сърце на мрака" от Джоузеф Конрад във формата на военен епос във Виетнам. Със саундтрак от Вагнер, нападения с хеликоптер, сценично шоу със зайчетата на Плейбой и един луд господар на джунглата. По-рано, Орсън Уелс и Дейвид Лийн са правили опити за адаптиране на повестта, но неуспешно. След всичките нещастия случили се на снимачната площадка, Копола съвсем спокойно е можел да се откаже. Но не го е направил. Но със "Златна палма", 2 "Оскара" и репутация на най-великия военен филм правен някога, признанието на Копола, че "малко по-малко всички полудяхме" и всичко, през което той и екипа му минава някак си е наградено.2. Отнесени от вихъра (1939)Дейвид О. Селзник мечтаел да адаптиране за екран любовния роман за Гражданската война от Маргарет Мичък. И го направил. Селзник похарчил 50 000 долара за правата на романа и не спестил нито цент, за да го направи както трябва. Само кастингът на филма отнел две години, преди Вивиан Лий (звезда във Великобритания, но неизвестна в САЩ) да бъде избрана за Скарлет О'Хара. След това трима различни режисьори се сменят на снимачната площадка. Филмът определено се отплаща със своите 8 "Оскара". След като приходите на "Отнесени от вихъра" се пресметнат спрямо инфлацията - това е най-печелившия филм на всички времена - 3,3 милиарда долара.3. Психо (1960)Мрачната адаптация на Хичкок по романа на Робърт Блох не е приемлива за Paramount, за това режисьора прави филма си за Universal - с малък бюджет, телевизионен екип и забавяне на заплатата му. За сметка на това обаче той получава 60 % от правата върху негатива (заснетия материал). Като оставим настрана шокиращото насилие, най-големия риск във филма е убиването на героинята на Джанет Лий по средата на филма. Тази иновация кара Хичкок да настоява никой да не бъде допускан в залата след началото на филма. Тази забрана спомага за голяма мълва от уста на уста, която довежда до най-успешния филм на Хичкок и един от най-култовите филми в Холивуд. Залогът на Хичкок го прави и изключително богат.4. Титаник (1997)Дело на любовта на Джеймс Камерън, чието желание да възроди трагедията за обречения лайнер се превръща в най-големия епос на 90-те. Обсебването на Камерън го кара да снима подводни кадри на истинския потънал кораб, след което да построй реплика в почти пълен размер и накрая да уголеми всичко чрез невиждана употреба на компютърно-генерирани изображения. Нужни са цели две студия, които да си поделят финансирането на филма - Paramount и 20th Century Fox. Хитрата смесица на Камерън от спектакъл и и романтика кара публиката да го гледа отново и отново, което довежда до първия филм стигнал 1 милиард долара в световния бокс офис.5. Кръстникът (1979)Романът на Марио Пузо за мафиата е голяма надежда за хит на Paramount. Трябвало е само да намерят правилния режисьор и актьори. Продуцентът Робърт Еванс специално изискал Франсис Форд Копола - който не е бил предпочитан от студиото. След като Копола взел мястото, той се насочил към неизвестният Ал Пачино и съсипаният, проблемен Марлон Брандо, което причинило много главоболия на Paramount в началото. Както Уилям Голдман казва за Холивуд - "никой не знае нищо". Публиката се трупа на тълпи да гледа семейния епос на Копола и по-късно го обявява за най-обичаната лента. Академията му дава наградата за най-добър филм и следват две продължения (една класика и един недооценен филм).6. Портите на Рая (1980)Майкъл Чимино, с пресен "Оскар" от "Ловецът на елени" убедил United Artists да финансират новия му уестърн епос. С пълен контрол над продукцията и неограничени средства за режисьор перфекционист, нещата се влошили. След 6 снимачни дни, Чимино изоставал с 5 дни от графика. В крайна сметка, United Artists почти стигат до банкрут. Кариерата на Майкъл Чимино никога не се възстановява. Никой не иска да гледа филма (от 44 милиона бюджет, приходите са едва 3 милиона). Всичко това довежда до по-голям контрол на студията върху продукциите си. И все пак, през 2012 година, "Портите на Рая" се съживява, след като 216-минутната му режисьорска версия е показана на фестивалите във Венеция и Ню Йорк и е определена като "модерен шедьовър", а първоначалната скъсена версия е определена като "една от най-големите несправедливости в историята на киното".7. Великият диктатор (1940)Чарли Чаплин написва, режисира и играе едновременно като фашисткия диктатор Аденоид Хинкел и неговото подобие - еврейски бръснар. Холивуд предпочита да не намесва политиката в комедиите си, но Чаплин, който е богат и независим няма подобни опасения. Той се заема с тиранията на Хитлер, докато САЩ все още е неутрална."Великият диктатор" се превръща в най-печелившия филм на Чаплин, както и повратен момент в екранната сатира. И все пак, Чаплин по-късно признава, че е нямало да бъде толкова лекомислен, ако е бил наясно с истинския размер на Холокоста.8. Лорънс арабски (1962)Епосът на Дейвид Лийн вкарва Питър О'Тул в ролята на Т.Е. Лорънс, който обединява арабите срещу турците в този пустинен спектакъл, продължаващ повече от 3 часа и половина. След успехът на "Мостът на река Куай", Лийн захваща следващия си филм с изключително дълъг снимачен период на неприветлив терен. Освен това, той избира непознатия тогава Питър О'Тул за главната роля. "Лорънс арабски" се превръща в един от най-дългите носители на Оскар за най-добър филм. Изстрелва кариерата на Питър О'Тул и успеха му води до много други екранни епоси.9. Пазителите (2009)Хамлет на графичните романи, който добавя социо-политически аспект към жанра със супергерои. Студията си разменят класиката на Алън Мур в продължение на години, преди най-накрая той да бъде прехвърлен на големия екран. Различни режисьори със силно изразен визуален стил - Тери Гилиъм, Дарън Аронофски, Пол Грийнграс - зарязват проекта, защото не могат да измислят как да пренесат нюансите от комикса на голям екран. Тогава дошъл Зак Снайдър и решил просто да заснеме комикса. Верен до краен предел, "Пазителите" остава като един от най-амбициозните модерни филми за супергерои.10. Облакът атлас (2012)Адаптацията по романа на Дейвид Мичъл подрежда своите шест истории (от 19 век до далечно пост-апокалиптично бъдеще) като матрьошки. По какъв начин да се предаде свързаността между историите от романа в един филм? С не по-малко от трима режисьори (Лана и Анди Уашовски + Том Тиквер), които обединяват сили. Те използват необичаен подход, като избират големи актьори и всеки един от тях играе по няколко роли, без значение от пол и раса. "Облакът атлас" получава крайни оценки от критиката, като филма заема места в списъците за най-добрите филми на годината, както и в такива за най-лошите филми на годината. Вероятно трябва да мине повече време за да се направи точната равносметка. Освен това, бяха нужни повече от 4 месеца, за да успее високобюджетния независим филм да възвърне бюджета си.11. Списъкът на Шиндлер (1993)Стивън Спилбърг оставя настрана своето блокбъстърско отношение за да направи един отрезвяващ, черно-бял биографичен филм за един нацист, който решава да спаси 1000 евреи по време на Холокоста.Възможно ли е човекът зад "Челюсти" и "Извънземното" да отрази едно от най-отвратителните събития в историята? Още повече, след като той все още е зает с монтажа на "Джурасик парк"? Как изобщо може някой да се съмнява в него? Не само че остава критиците безмълвни, показва ни невиждани ужаси от ВСВ и спечелва 7 "Оскара", но "Джурасик парк" от същата година допълнително вдига летвата за по-традиционното спилбъргско забавление.12. Завоевателят (1956)Филмът заснет в CinemaScope (най-широкият формат) надхвърля себе си, като избира Джон Уейн за ролята на Чингис Хан.Самият кастинг е достатъчна причина за присъствието на филма в този списък. Но още по-притеснителното е, че продуцента Хауърд Хюз решава да заснеме филма в Юта, в непосредствена близост до мястото за тестване на атомни бомби. Финансовия провал на филма е ясен. Но по-лошото идва по-късно, когато голяма част от екипа на филма (включително Джон Уейн) умира от рак. От 220 човека, замесени в снимките на филма, до 1981 - 91 от тях развиват някаква форма на рак и 46 от тях умират заради това.13. Гадни копилета (2009)Куентин Тарантино се заема с ВСВ и решава да прати историческите книги на ма*ната им и вместо това да убие Адолф Хитлер чрез група ловци на нацистки глави. Всички знаем, че в Холивуд не са точни, когато става въпрос за исторически факти. Но дори в този случай, историята на Тарантино предлага радикално пренаписване на действителността. И все пак, никой не се противопостави на фантазиите на вечния фен - Куентин Тарантино, след като филма му предлага по-добър край от историческата действителност.14. Американски психар (2000)Ледената адаптация на Мери Харън по романа на Брет Ийстън Елис взима Крисчън Бейл като убиеца-юпи Патрик Бейтман. Оригиналният роман определено е една от най-жестоките книги публикувани някога. Дори и с жена за сценарист и режисьор, много хора се чудиха дали твърдата омраза на Бейтман към жените изобщо може да бъде филмирана. Харън обаче мъдро обуздава излишъка от романа и оформя една язвителна черна комедия. За жалост, филма често остава в сянката на оригинала на Елис - със своите безизразни описания на ужасяващо насилие.15. Огненият пръстен (2013)Гийермо Дел Торо отприщва историята на годината - гигантски роботи срещу гигантски чудовища. Колко рисково може да бъде това? С бюджет над 200 милиона долара, актьорски състав без големи звезди (Чарли Хунам, Ринко Кикучи, Идрис Елба) и нов вид 3D конвертиране (отнело 9 месеца повече от стандартното 3D конвертиране) - неизвестните стават много. Отзивите от скорошна тестова прожекция на филма докладват за мащаба му, като режисьора на "Looper: Убиец във времето" - Райън Джонсън е сред многото, определящи "Огненият пръстен" като хит. - "Отидете и гледайте "Огненият пръстен" и бъдете готови преживяването да ви преобрази в 12-годишни деца. Харесах го толкова много." - пише Джонсън в своя twitter.totalfilmпревод: Стефан Димов ... още »
Деян Неделчев-Икебаната наруши обещанието си да не се връща в България и се присъедини към звездната група на “КЪРТИЦАТА”. Скандалният певец се зарече, че участието му в “КЪРТИЦАТА” ще бъде паметно. “Ще покажа какво е истинско шоу - там нямам конкуренция”, кълне се Икебаната.Междувременно, след десетдневна обиколка на страната, “КЪРТИЦАТА” се завърна в София, където вчера приключи първият кръг кастинги за шоуто. Хиляди кандидати от цялата страна - студенти, моряци, музиканти, танцьори, спортисти, хора на изкуството, фермери, изчакаха търпеливо реда си, с надеждата да впечатлят взискателното жури. Всички кандидати демонстрираха смелост и различни умения пред екипа психолози, ръководен от Ани Владимирова. Някои от кандидатите успяха да се срещнат на живо със своите идоли - Николета Лозанова, която активно подкрепяше пловдивчани и Азис, който изненада дошлите на кастинга в София. Предстои вторият кръг кастинги, който ще отличи най-големите авантюристи, готови да се впуснат в приключението “КЪРТИЦАТА”.Екипът на “КЪРТИЦАТА” връчи лично покани за участие и на политици, сред които: кметовете на Бургас – Димитър Николов, на Каварна – Цонко Цонев и на Поморие - Иван Алексиев. Сред поканените има нашумели общественици, журналисти и творци като: Мишо Шамара, Спенса, Ванко 1, Стефан Диомов, Христо Чешмеджиев, Юрий Ангелов, бате Енчо, Калин Сърменов, Даниела Димова, Петър Салчев, Мишо Йосифов, Борис Таслев и други.“Срещнахме се с изключителни персонажи – хора от всякакви възрасти, с най-различни профили, като сега за нас предстои най-трудното – да изберем кои от тях ще получат шанса да живеят с любимите си звезди и да спечелят 250 000 лева”, разказа психологът на формата Ани Владимирова.“Искаме да благодарим на всички смели хора, които се явиха на кастингите. Те доказаха, че желанието за приключения и жаждата за нови изживявания е неотменна черта на българите, дори по време на криза”, коментираха продуцентите на “КЪРТИЦАТА” Иван и Андрей, които ще бъдат и водещи на приключенското риалити. Кой ще спечели четвърт милион лева? Гледай КЪРТИЦАТА от 25 март по TV7! ... още »
Световноизвестният режисьор Коста-Гаврас ще получи Наградата на София, както и Ицхак Финци, Паоло Тавиани и Йос СтелингДесет дни ни делят от най-мащабното международно киносъбитие в България. За 17-та поредна година СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ (Sofia International Film Festival), акредитиран от Международната федерация на филмовите продуцентски организации (FIAPF) като състезателен фестивал, ще събере филми, гости, звезди, журналисти и почитатели на голямото кино в София.СФФ се организира от Арт Фест под патронажа на Столичната община, в партньорство с Министерство на културата, Националния филмов център и Националния дворец на културата, с подкрепата на програмите МЕДИА и МЕДИА Mundus на Европейската комисия, национални и чуждестранни културни институти и спонсори.17-ият София Филм Фест ще се състои от 7 до 17 март 2013 в София, с предварителни прожекции от 1 до 6 март в Дома на киното и допълнителна програма от 18 март до 24 март в София, Бургас и Пловдив. Фестивалните прожекции ще продължат до 7 април в Дома на киното.Програмата съдържа над 200 игрални, документални и късометражни филма. Селектираните творби ще бъдат показани на нетърпеливата фестивална публика в традиционните рубрики Международен конкурс за първи и втори филм, Големите награди, Киното днес – Големите майстори, Киното утре – Големите надежди, Ново българско кино, Балкански конкурс, Документален конкурс, Конкурс за български късометражен филм и други.Световноизвестният режисьор Коста-Гаврас, носител на множество награди от престижни фестивали, сред които „Оскар”, „Златна палма” и „Златна мечка”, ще бъде специален гост на 17-ия София Филм Фест и ще получи Наградата на София на Столичната община за приноса си към киноизкуството. Броени дни след като навърши 80-години, той ще представи последния си филм „Капитал”, номиниран за „Златна раковина” от фестивала в Сан Себастиан ’12. Наградата на София ще бъде връчена на още четирима творци: българина Ицхак Финци, любим актьор на поколения зрители, с над 70 филмови роли в кариерата си („Преброяване на дивите зайци” и късометражната премиера „Вера” ще бъдат представени на специална прожекция в Дома на киното), холандеца Йос Стелинг, сценарист, продуцент и режисьор, председател на журито на 12-ия София Филм Фест, който ще представи пред фестивалната публика най-новия си филм „Момичето и Смъртта”, и италианците Паоло и Виторио Тавиани, едни от живите легенди на световното кино, отличени с множество италиански и международни награди.Паоло Тавиани и съпругата му Лина Нери Тавиани ще представят в София носителя на „Златна мечка” от Берлинале ’12 „Цезар трябва да умре”. Със съдействието на Италианския културен институт в програмата на СФФ 2013 е включена и ретроспектива от 13 заглавия на братя Тавиани.Фестивалът се открива официално на 7 март със световната премиера на „Витоша” на Любомир Младенов, документален филм за планината-оазис, разположена в покрайнините на София, но също и за гражданското общество, готово да затвори Орлов мост с телата си. Официалното закриване на международната програма на 17 март в зала 1 на НДК ще предложи на зрителите „Любов” на Михаел Ханеке, носител на "Оскар" за чуждоезичен филм и номиниран в още 4 категории, носител на „Златна палма” в Кан ’12, „Златен глобус” за чуждоезичен филм, 5 „Сазар”-а, 2 награди БАФТА и 4 награди на Европейската филмова академия.През 2013 година към групата на фестивалните кина се присъедини Червената къща – Домът на документалното кино на СФФ. На 10 март там ще бъде официалното откриване на документалния конкурс с чешкия филм „Лична вселена” на Хелена Тршестикова, чиито филм „Рене” получи първата награда за най-добър документален филм на СФФ през 2009 година. През 2013 за първи път наградата за най-добър филм в това състезание ще бъде осигурена от международния кинофестивал „Милениум”, а за втора поредна година в рамките на СФФ ще бъде представена и специална програма от заглавия, избрани от документалния фестивал в Брюксел. Шестте кинотворби също ще имат прожекции в Червената къща.За трета поредна година два премиерни български филма ще участват в Международния конкурс, където за единадесети път ще бъде присъдена Голямата награда за най-добър филм (първи или втори игрален филм на режисьори от целия свят).В надпреварата ще се включат:„Дай плячката!” (Gimme the Loot) – САЩ, режисьора Адам Леон„Джулай” – България, режисьор Кирил Станков„Месец в Тайланд” (A Month in Thailand) – Румъния, режисьор Паул Негоеску „Мона” (Mona) – Латвия-Исландия, режисьор Инара Колмане„Панихида” (Panihida) – Молдова-Германия, режисьор Ана-Фелиция Скутелнику„Порцелановият кон” (The Porcelain Horse) – Еквадор-САЩ, режисьор Хавиер Андраде„Последният Елвис” (The Last Elvis) – Аржентина, режисьор Армандо Бо „Празен дом” (The Empty Home) – Киргизстан-Русия-Франция-Великобритания, режисьор Нурбек Еген„Цветът на хамелеона” – България, режисьор Емил Христов„Чест” (Honour) – Великобритания, режисьор Шан Хан „Шаркия” (Sharkiya) – Израел-Франция-Германия, режисьор Ами Ливне„Oh Boy” – Германия, режисьор Ян Оле ГерстерМеждународно жури ще определи основните награди на 17-ия София Филм Фест. Негов председател е турската режисьорка Йешим Устаоглу, а колеги в оценяването на 12-те филма от конкурсната програма и 12-те кандидати за Наградата за български късометражен филм ще бъдат актрисата Ада Кондееску (Румъния), режисьорите Мирослав Момчилович (Сърбия) и Константин Божанов (България) и продуцентът Майк Дауни (Великобритания).Ще бъдат присъдени и традиционните за Фестивала награди за най-добър филм, режисьор, специална награда на журито, на ФИПРЕССИ, на публиката, „КCB Синелабс България” за най-добър български игрален филм. Наградата за най-добър балкански филм ще бъде определена от тричленно жури в състав Дюри Дърст (Унгария, продуцент, носител на две "Златни палми" в Кан за късометражен филм), Дени Коте (Канада, режисьор, току-що спечелил Специалната награда на журито „Алфред Бауер” в Берлин) и Росица Вълканова (България, продуцент).Отделно жури ще определи и Наградата за най-добър документален филм: Каарле Яхо (Финландия, продуцент), Инес Василиевич (Хърватия, продуцент) и Илиян Метев (България, режисьор).За първи път ще бъде присъдена Награда за най-добър български късометражен филм, която се осигурява от Фондация „Роберт Бош”, „Чучков Брадърс”, „Камера” и LVT. Селекционната комисия в състав: Светослав Драганов – режисьор, Петя Александрова – кинокритик, и Неда Морфова – режисьор, носител на наградата Jameson за 2012, определи 12-те финалиста в конкурса. Кой от филмите ще получи наградата за 2013 – това ще прецени международното жури.В партньорство с Министерството на културата, Посолството на Израел, Българската национална филмотека и Държавният културен институт към Министерство на външните работи подготвяме две събития, свързани с подписването на договора за сътрудничество в областта на кинематографията на двете страни (Фокус Израел) и 70-годишнината от спасяването на българските евреи.В програмата „Фокус Израел” на София Филм Фест 2013 са включени осем заглавия. Военната драма „Буфор”, документалната анимация „Валс с Башир”, историческия епос „Долината на смелите”, драмата „Мениджър човешки ресурси”, комедията „Според размера”, младежката история „Ще бягаш ли с мен?”, вълнуващата семейна драма „Вместо нея” и селектираният в конкурсната програма „Шаркия” ще представят на фестивалната публика различни аспекти от съвременното израелско кино.Програмата „Оптимистите – 70 години от спасяването на българските евреи” обединява други 10 игрални и документални заглавия, свързани с Холокоста и спасяването на българските евреи. Сред тях са два филма на Джаки Комфорти, който очакваме като специален гост на събитието – „Оптимистите“ и премиерния за България „Балкански джаз“, както и програма от класически български филми по темата от „Звезди“ насам.В рамките на 17-ия София Филм Фест публиката ще преживее за първи път на 3D вълнуващи природни картини, приключения из животинския свят и екстремни забавления от телевизионната вселена на Нешънъл Джиографик. „Боен клуб – Азия”, „Бялата мечка”, „Извънземни от дъното – Огънят на сътворението” и „Сурикати” ще очакват своята любознателна публика в Дома на киното, което отвори врати след ремонта с нов дигитален и 3D образ. Специален гост ще бъде авторът на „Бялата мечка” Адам Равеч - режисьор, водолаз, пътешественик, изследовател на дивата природа, участник в много проекти, отвели го до най-отдалечените краища на земята.Благодарение на традиционното дългогодишно сътрудничество между Британски съвет и София Филм Фест, българската публика ще има възможност да гледа над 15 кинозаглавия, разпределени в различните рубрики на фестивалната програма, чиято кулминация са Британската гала – филмът „Ангелският дял” на режисьора Кен Лоуч, и двете панорами „Тони Палмър Рок” и „Тони Палмър Класика”, които включват 8 музикални заглавия на класика на световното музикално кино Тони Палмър, който ще представи на световна премиера последния си филм „Ноктюрно”, посветен на 100-годишнината на Бенджамин Бритън, както и монументалния „Вагнер”, чиято прожекция в София се посвещава на 200-годишнината от рождението на великия композитор.Сред специалните събития на София Филм Фест 2013 са Норвежката гала с прожекцията на филма „Кон-Тики” на Йоаким Ронинг и Еспен Сандберг, посветен на изследователя Тур Хейердал и българската премиера на нямата черно-бяла тореадорска приказка „Снежанка” на испанеца Пабло Бергер.Като скъпи гости на фестивала през 2013 очакваме Тимо Вуоренсола – финландеца, на когото дължим удоволствието да изпратим нацистите на луната („Iron Sky”); влюбения в Лисабон полски режисьор Анджей Якимовски („Imagine”); сърбина Сърдан Голубович, чийто филм „Клопка” бе носител на Голямата награда от СФФ ’07, а новата му кинотворба „Кръгове” спечели Специалната награда на журито в Сънданс преди по-малко от месец; украинецът Сергей Лозница („В мъглата”), който превзе Кан през последните две години, руснакът Алексей Федорченко („Небесните невести на Марий Ел”) и още много други.Отново специален акцент в програмата на фестивала е рубриката „Кино и Вино”, реализирана със съдействието на Домейн Бойар. В програмата са включени игралните филми „Джули и Джулия”, „Покана за вечеря” и „Храна за душата” и документалните премиери „Влюбени в мерлото” и „Слоу Фууд стори”, който ще бъде показан непосредствено след световната му премиера в Белрин и който е заснет частично в България, на събитието Тера Балканика.И през 2013 година ще зарадваме верните киномани с рубриката „Големите награди”, която включва филми, спечелили най-важните призове от водещите кинофестивали в света. Избраниците през 2013 г. са „Любов”, „Цезар трябва да умре”, „Пиета” („Златен лъв” - Венеция ’12) на Ким Ки-Дук, „В къщата” („Златна раковина” – Сан Себастиан ’12) на Франсоа Озон, който ще бъде представен от изпълнителя на главната роля Ернст Юмхауер и „Наръчник на оптимиста” (Наградата на публиката – Торонто ’12, „Златен глобус” за най-добра актриса, БАФТА за сценарий, 8 номинации за „Оскар”) на Девид О. Ръсел.Освен, че участва в тази програма, „Всички мои роднини” („Сърцето на Сараево” – Сараево ‘12) на Раду Жуде, стартирал като проект на София Мийтингс е и сериозен конкурент в Балканския конкурс. Негови съперници са още един румънски филм - „За охлювите и хората” на Тудор Джурджу, 3 турски заглавия, 3 сръбски, „Кривина” на босненеца Игор Дърляча, гръцкият „L” и „Цветът на хамелеона”. За първи път двама от участниците в журито за Международния конкурс на СФФ имат филми в балканския конкурс. Йешим Устаоглу ще представи „Чистилище” (Турция-Франция-Германия), а Мирослав Момчилович - „Смърт на човек от Балканите”.В програмата „Киното днес – големите майстори” зрителите отново ще могат да видят последните филми на едни от утвърдените режисьори на съвременното кино. Сред 20-те заглавия са „Барбара” на Kристиан Пецолд; „В бялата пустош” с Рупърт Гринт; „Вик и Фло видяха мечка” на Дени Коте; „Епизод от живота на събирача на желязо” на Данис Танович (с две Сребърни Мечки от Берлинале 2013); новият филм на Дейвид Кроненбърг – „Космополис”, „Най-доброто решение”, който ще бъде представен от актьора Христо Живков, „Трябва ти единствено любов” на Сузане Биер, „Царството на пълнолунието” на Уес Андерсън и др.В програмата „Киното утре – големите надежди” са включени филми на някои от обещаващите имена в съвременното кино през последната година, сред които „Хичкок” на Саша Джервази (игрален дебют с номинации за „Оскар”, „Златен глобус” и БАФТА), „Измислената история на Греъм Чапман от „Монти Пайтън” – анимация с гласовете на легендите от „Монти Пайтън”, испанският „Мъртвецът и щастието” (носител на „Сребърна раковина” и наградата на ФИПРЕССИ от Сан Себастиан ‘12), „Твърдоглавецът” (белгийското предложение за „Оскар” ‘12 за чуждоезичен филм), латвийската комедия „Kolka Cool” (с награда на ФИПРЕССИ от фестивала в Котбус ’12) и английската хорър комедия „Хищници” на Джон Райт.Сред специалните прожекции на 17-ия София Филм Фест, наред с представянето на тазгодишните носители на Наградата на София, е също и трилогията „Вяра, Надежда и Любов според Улрих Зайдъл”. Поредицата „Рай” представя суровото виждане на режисьора за вярата, надеждата и любовта, а София Филм Фест е първият кинофорум в света, където трите филма „Рай: Любов” (2012), „Рай: Вяра” (2012) и „Рай: Надежда” (2013) ще бъдат показани заедно.Българското игрално кино ще представи филмите, завършени след март 2012. Сред заглавията, освен двата филма от конкурсната програма – „Джулай” и „Цветът на хемелеона”, за първи път пред фестивалната публика ще бъде представен „Отчуждение” на режисьора Милко Лазаров, с участието на Христос Стергиоглу, Мариана Жикич и Ованес Торосян. Голям е броят на българските документални премиери. Сред тях са „Оркестърът на София” на Росен Елезов, „Който тръгнал е сам” на Ралица Димитрова, „Какво стана с нас” на Атанас Киряков, „Духът на Севт III” на Васил Ганев, „Паметника и неговия брат” на Тамара Пещерска, „Цветанка” на Юлиян Табаков (българският претендент в Документалния конкурс), „Лорд Бънди от София“ на Иван Трайков, „В търсене на прабитие” на Николай Иванов и „Накаран да замлъкне: Георги Марков и убийството с чадър”, който ще бъде представен от режисьора Клаус Дексел.Преди официалното откриване на София Филм Фест в Дома на киното ще тече ретроспективата от 12 филма на братя Тавиани. От 1 до 7 април пак там, при вход свободен, ще ще се прожектират филмите от „Фокус Израел” и заглавията обединени в програмата „Оптимистите - 70 години от спасяването на българските евреи”. В нея са включени „Звезди” (1959, реж. Конрад Волф), „Пет жени на фона на морето” (1987, реж. Владислав Икономов), „Суламит” (1997, реж. Христо Христов), „След края на света” (1998, реж. Иван Ничев), „Оптимистите” (2000, реж. Джаки Конфорти), „Пътуване към Йерусалим” (2003, реж. Иван Ничев), „Корабите са пълни” (2005, реж. Костадин Бонев), „Балкански джаз” (2013, реж. Джаки Комфорти).Очаквайте допълнителни подробности за рубриките „Калейдоскоп” и „20 години Рок Филм Фест”, както и други любопитни детайли.На 17-ия София Филм Фест се очакват над 300 чуждестранни гости. Част от тях ще дойдат специално за 10-то юбилейно издание на програмата София Мийтингс, което по традиция ще ключови фигури в европейската филмова индустрия. Проектите за първи, втори и трети игрални филми ще бъдат представени публично пред аудитория от ръководители на фондове, продуценти, дистрибутори, представители на институции, журналисти. Родните и регионалните филми ще бъдат прожектирани пред фестивални директори и селекционери.През София Мийтингс преминаха проектите на Кристи Пую („Смъртта на Господин Лазареску”), Агнеш Кошич („Адриен Пал”), Илия Кржановски („Дау”), Калин Петер Нетцер („Медал за храброст”), Бабак Джалали („Земя”), Алексей Герман, Алексей Попогребски и повечето български нови режисьорски имена: Камен Калев, Димитър Митовски, Явор Гърдев, Драгомир Шолев, Зорница София, Виктор Чучков, Андрей Паунов, Борис Десподов, Илиан Метев и други.Партньори на София Мийтингс са Producers Network/Cannes Market, Europa Distribution, Crossroads - пазар на проекти, Средиземноморски пазар на проекти - Бари, Moscow Business Square, Средиземноморски Филмов Институт, Юнеско. Наградите се осигуряват от Синхро Лаб - Виена, ЛВТ, Фокус Фокс Студия - Унгария.За шеста поредна година Фондация Robert Bosch, подпомагаща късометражни, документални и анимационни копродукции между Германия и Югоизточна Европа, ще представи своята награда The Co-production Prize в рамките на София Мийтингс. За втори път в София Мийтингс ще се проведе тридневен образователен курс и питчинг с екипи на млади кинотворци от Армения, Азърбайджан, Грузия, Румъния, Украйна, Молдова, България и експерти и продуценти от Германия. Тази година Фондация Роберт Бош подкрепя и цялата късометражна програма на СФФ.София Филм Фест се осъществява със специалната подкрепа на Гранд хотел София (официален хотел на фестивала), в партньорство със София Ауто (официален автомобилен превозвач на фестивала), FPI (хотел “Кристал палас” и хотел “Арена ди Сердика” – официални хотели на фестивала), Хотел “Сентрал парк”, Домейн Бойар, Бест Уестърн Тракия Хотел, ЮНЕСКО, Фондация Робърт Бош, LVT Sofia – Laser Subtitling, German Films, Фестивала „Милениум“, KCB Cinelabs България, Британски съвет, Италиански културен институт, Посолство на САЩ, Гьоте-институт, Посолство на Израел и други... ... още »
Кристина Апългейт се омъжи за втори път. Актрисата размени клетви с годеника си Мартин Ленобъл през уикенда.Докато светът се готвеше за "Оскарите", двойката мина под венчилото в присъствието на роднини и приятели.Церемонията се състоя в дома им в Лос Анджелис, три години след като рокаджията предложи на звездата, съобщи списание People, цитирано от БГНЕС.Двамата започнаха да се срещат през 2008 година след раздялата на красавицата с първия й съпруг Джонатон Шех. Двойката има двегодишна дъщеричка - Сейди. ... още »
Над 200 престижни международни награди, множество участия в реклами, театрални постановки и шоу-програми в и извън България, както и заслужената любов на публиката, са обединяващите характеристики за 14-те професионални танцьори в Dancing Stars. Славата им на изключителни професионалисти и артисти ги отведе от Българския чак до Виетнамския Dancing Stars, но любовта им към българското шоу ги събра отново на един дансинг, въпреки разнородните им професионални ангажименти. Отдавна мина времето когато красивите и артистични половинки на звездите бяха непознати за широката публика и приковаваха вниманието й само с професионализма си на дансинга. Пет години след първата си поява в ефир, повечето от тях на свой ред се превърнаха в звезди, а танцуването - в градска мода, която напълни клубовете и школите за непрофесионалисти. Ето какво се случва с 3-ма от най-популярните танцьори през последната година. Красивата и чаровна Яна Акимова, трикратна шампионка на България за латино-танци, продължава активно да се изявява като треньор, участва в различни танцувални проекти, а отличията й вече надхвърлят 100. Най-трудно й е обаче да избяга от светските хроникьори, които постоянно я разделят и събират с половинката й Орлин Павлов. Каква е истината за тяхната любов, кой ще бъде новият й екранен партньор в Dancing Stars и докъде ще отведе химията помежду им са въпроси, чийто отговори ще следим от 11 март по Нова. Приятелството между звездната актриса Виолета Марковска и Атанас Месечков не прерасна в любов извън дансинга, но затова пък 5 години по-късно помежду им продължава да гори “професионален пламък” . Преди по-малко от седмица бе премиерата на спектакъла “Любовни сезони”, където партньорка на Атанас Месечков беше отново Вили Марковска. Като хореограф на спектакъла той лично я покани да участва, а Вили не може да откаже не само заради приятелските им отношения, но и заради огромната тръпка към танците, която й остава след участието в Dancing Stars. “Танците истински зареждат. Много хора дори ме упрекват, че не съм започнала да се занимавам професионално с танци след шоуто.”, споделя Марковска. Този път за радост тяхната среща не отвeжда Наско в Пирогов с разбит нос, както след бурна репетиция на Dancing Stars, но въпреки това той не успява да се отърве съвсем без травми и дни преди премиерата на спектакъла лежи обездвижен след като две негови колежки го изпускат на сцената. Вероятно историите на Наско са един от поводите съпругата на Румен Луканов, който ще се изявява на дансинга този сезон, да изрази публично страха си, че може се върне натрошен в къщи. За Трендафил Сърмов изминалата година е изключително успешна в професионален план. Създадената от него преди 5 години Денс академия се развива бурно, повече от 15 инструктори обучават на танци стотици желаещи, а много други за съжаление не могат да си намерят място в претъпкания график на академията. “Хитът на този сезон е суинга, въпреки че и латино танците пазят добри позиции, изобщо денс културата се повишава. Предавания като Dancing Stars са изключително полезни в това отношение, защото “заразяват” широката публика с магията на ритъма, а общества които танцуват, са по-щастливи”. Напрегнатият работен график на Фил, както всички го наричат, не му позволява да обръща достатъчно внимание на личния живот и все още до него няма половинка. Дали това ще се промени след началото на Dancing Stars e един от въпросите, на които шоуто ще даде отговор. Другият е как ще се държи Илиана Раева, която е кръстница и бивша партньорка на дансинга на Фил. Дали ще спази обещанието си да бъде строга, справедлива и обективна като жури и спрямо своят кръщелник? ... още »
Над 50% от всички млади зрители са гледали вчерашния епизод на „Гласът на България”, сочат данните на ГАРБ за аудитория 18-34 за 25 февруари. Най-успешният музикален формат у нас привлича все по-голяма част от младежката аудитория, като увеличава гледаемостта си с всеки изминал епизод. Предаването набира все повече популярност и сред цялата ТВ аудитория All4+, както и сред зрителите на възраст 18-49 г. Снощния епизод са гледали 1 340 000 зрители, като предаването достига 47% среден дял за All4+. Епизодът отчита рекорден дял за сезона и в TG 18-49 – близо 50%. ... още »