Утре вечер от 21:00 часа първият епизод от втория сезон на „Революция Z” по bTV ще опъне до край нервите на феновете на Боби. След като в края на първи сезон той припадна след предозиране с наркотици, остава неясно дали басистът ще оцелее и какви ще бъдат реакциите на семейството и приятелите му?Денят ще започне по интересен начин за Пешева и Цеков. След страстната нощ в края на първи сезон идва време за равносметка. Като две зрели личности, педагозите ясно ще заявят волята си, но дали съдбата няма да се намеси и изненадващо да ги провокира, ще стане ясно на 7 март от 23:00 часа по bTV.Тино и Ани ще се решат най-накрая да признаят публично връзката си. Оказва се, обаче, че никой не се радва на новината, дори напротив. Романтичните им чувства са на косъм да саботират не само бъдещето на групата, а и приятелството им с Фипо. Но съдбата ще препречи пътя и на барабаниста - той ще види нов музикален шанс в конкурса на D2 „Голямото междучасие”.Неприятна изненада очаква наперената Мира и рапърите, които са напълно сигурни за победата си в конкурса за авторска музика на Z-ROCK. Нещата, обаче, не се подреждат според очакванията на продуцентската наследница и това отприщва гняв и непредсказуемост.В дома на Фипо се разгаря сблъсък между пацифистичния мироглед на барабаниста и очакванията на полковника, но една неприятна новина ще смени местата им. Междувременно Савов също се оказва в словесна престрелка - с неочакван, но равностоен опонент.Първият епизод от новия сезон на „Революция Z” ще повдигне завесата и пред миналото на Маринова. Красивата учителка по физкултура ще получи загрижени съвети за личния си живот от близък приятел. Какво липсва на героинята на Диляна Попова и до какво ще доведе близката й среща с Димитрова, зрителите ще видят в четвъртък от 21:00 часа в „Революция Z” по bTV. ... още »
През изминалия уикенд „Хобит: Неочаквано пътешествие“ премина границата от 1 млрд. щ. долара в глобален мащаб и стана 15-ия член на Клуба на милиардерите и вторият филм на Питър Джаксън в престижната класация след „Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“. До момента първият филм от трилогията „Хобит“ e спечелил $1 001 402 746 от световния бокс офис.Досега в България мащабната продукция е гледана в кината от 220 080 зрители и е спечелила 2 131 605 лева, което й отрежда 5-то място в класацията на 10-те най-касови филми у нас за всички времена.Преди дни от MGM официално бе съобщено, че последният филм от трилогията „Хобит“ ще излезе по кината на 17 декември 2014 г., вместо на обявената по-рано дата 18 юли.Всички филми от трилогията „Властелинът на пръстените“, както и „Хобит: Неочаквано пътешествие“ са излезли на голям екран по време на Коледните празници. Вторият филм от екранизацията по романа на Дж. Р.Р. Толкин - „Хобит: Пущинакът на Смог” - се очаква на 13 декември тази година. Следвайки традицията, създателите на продукцията са решили да променят датата на „Хобит: Дотам и обратно“ и да утвърдят филмите за Средната земя като празнично събитие, което феновете по света ще очакват за Коледа.„Хобит: Дотам и обратно“ е финалният филм от епичната трилогия екранизираща романa „Хобит“ на Дж. Р.Р. Толкин. Режисьор е носителят на „Оскар“ Питър Джаксън, а историята проследява последния етап от приключенията на Билбо Бегинс в Средната земя, случили се 60 години преди събитията във „Властелинът на пръстените“. Сценаристи отново са Питър Джаксън, Фран Уолш и Филипа Бойънс. Джаксън е също продуцент на филма, заедно с Каролин Кънингхам, Зейн Вейнер и Фран Уолш. Изпълнителни продуценти са Алън Хорн, Тоби Емерих, Кен Къминс и Каролин Блекууд, с Филипа Бойенс и Ейлийн Морън, ко-продуценти.Всички филми от трилогията „Хобит“ са продукции на New Line Cinema и Metro-Goldwyn-Mayer Pictures, с управляващ продуцент New Line. Warner Bros. Pictures e световен разпространител на филма за голям екран, с изключение на определени територии, където филмите ще се разпространяват от MGM. ... още »
За трета поредна седмица високобюджетния “Умирай трудно: Денят настъпи” е на върха на българската бокс офис класация. Липсата на други големи екшън-заглавия и популярността на поредицата за полицая Джон Маклейн са двете основни причини за продължаващата доминация на филма с Брус Уилис и Джей Кортни. За изминалия уикенд “Денят настъпи” е добавил към актива си допълнителни 64 401 лева, а от премиерата си (състояла се преди близо три седмици) досега лентата е натрупала общо 546 532 лева. В Съединените щати петата част от известния франчайз се представя под очакванията на продуцентите, но приходите в останалата част от света, включително и в България, са значително по-добри. Марката “Умирай трудно” винаги е била популярна след българската публика и досегашното представяне на “Денят настъпи” оправдава напълно предварителните очаквания. За по-малко от три седмици над 70 хиляди зрители са гледали петия “Умирай трудно” на голям екран и въпреки че може да не достигне границата от един милион лева филма със сигурност ще бъде смятан за един от хитовете на сезона. До момента по света “Денят настъпи” е натрупал общо 222,643,615 долара при бюджет от близо 100 милиона.Премиерната комедия “От 21 нагоре” застава на втора позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 37 216 лева. На пръв поглед натрупаната сума не прави особено впечатление, но като се има в предвид, че става дума за комедия която не е част от изграден франчайз и която тръгна по кината почти незабелязано постигнатото до момента може да бъде сметнато за прилично. Филмите от младежкия комедиен жанр са едни от най-непредсказуемите по отношение на българския бокс офис и факта, че “От 21 нагоре” дебютира на втората позиция с приходи от над 30 хиляди лева не трябва да бъде пренебрегван. Ясно е че лентата няма да се нареди след най-големите хитове на сезона, но имайки в предвид ниските предварителни очаквания досегашното представяне е задоволително. Преди да бъде свален от екран “От 21 нагоре” със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева.На трето място в класацията застава приключенския “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, който за шест седмици по българските кина е натрупал впечатляващите 1 202 951 лева. Филмът с Джеръми Ренър се превърна в първия голям хит за 2013-та година и дори успя да надмине границата от един милион лева за по-малко от един месец. Предварителните очаквания по отношение на родното представяне на филма не бяха ниски, но едва ли някой е очаквал, че лентата (която не бе особено дискутирана преди премиерата си) ще се нареди сред най-успешните заглавия от изминалите няколко години. Добрите финансови постъпления на триизмерния “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” за пореден път потвърждават, че приключенско-фантастичните 3D филми (и триизмерните анимации) са типа филмови продукции, които са най-предпочитани от българската публика. В световен мащаб “Ловци на вещици” е натрупал над 180 милиона долара при бюджет от 55 милиона долара.Историческата драма “Анна Каренина” е на четвърта позиция. За първия си уикенд по родните екрани премиерния филм с Кийра Найтли е спечелил общо 28 763 лева, което е скромен и напълно очакван старт. “Анна Каренина” пристигна в България с известно закъснение и въпреки популярността на романа-първоизточник и номинациите за “Оскар” още от самото начало се знаеше, че филма няма да може да се съревновава с по-комерсиалните холивудски заглавия. Романтичните исторически драми имат своята публика в България, но по брой тя не може да се сравнява с публиката на филми като “Умирай трудно: Денят настъпи” и “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”. Похвално е, че “Анна Каренина” е вкарал до момента над 3300 зрители в родните кина, но на общия фон представянето на филма не прави особено впечатление. Все пак ако бъде задържана достатъчно дълго на екран драмата на режисьора Джо Райт ще надмине границата от 100 хиляди лева.Петото място в класацията е за “Таласъми ООД 3D”, който от състоялата се преди три седмици премиера е спечелил 147 761 лева. Без да предлага никакви изненади триизмерното издание на хитовата анимация от 2001-ва година се представя напълно според очакванията за заглавие, което вече е било гледано от по-голямата част от публиката. Целта на преиздаването на известни анимации в 3D-формат е да бъдат привлечени най-верните почитатели на даденото заглавие и тези зрители, които по една или друга причина не са имали възможността да посетят кината преди години. Имайки в предвид това “Таласъми ООД 3D” няма шанс да се нареди до големите анимационни хитове от изминалите пет години, но все пак ще завърши представянето с прилични резултати. В най-добрия случай след около седмица и половина анимацията на студиото Пиксар ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.Драмата на Робърт Земекис “Полет” заема шеста позиция със спечелени за близо две седмици по кината 70 658 лева. Подобно на “Анна Каренина” филма с Дензъл Уошингтън тръгна по родните кина няколко месеца след световната си премиера и надеждата беше, че медийния шум около оскаровите номинации на филма ще му помогне в борбата за зрителско внимание. Българската публика не са влияе от филмови церемонии и рядко превръща драми в големи хитове и това са две от основните причини за сравнително скромното представяне на “Полет”. Филмът ще се нареди до тези заглавия, които не се считат за финансови разочарования, но чието представяне бледнее пред постиженията на по-големите и рекламирани продукции. В световен мащаб “Полет” е спечелил над 150 милиона долара при бюджет от 31 милиона долара.Филмът с Джеръми Айрънс “Прелестни създания” е на седмо място в класацията като за три седмици по кината е натрупал общо 100 003 лева. Поради липсата на сериозна рекламна кампания лентата мина почти незабелязано в много държави по света, но поне що се отнася до България приходите са задоволителни. Разбира се, спечеленото до момента не може да се конкурира с постигнатото от филми като “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, но очакванията за “Прелестни създания” бяха далеч по-скромни. Лентата регистрира спад в посещаемоста от 49 процента, но въпреки това продължава да се задържа в топ 10 и до момента е вкарала в кината над 13 хиляди зрители. Ако бъде задържан достатъчно дълго на екран “Прелестни създания” ще има шaнса да достигне сумата от 200 хиляди лева.Анимационният ”Приключенията на Сами 2” е на осма позиция със спечелени за шест седмици 169 549 лева. За продължение на почти непознат на широката публика филм ”Приключенията на Сами 2” се задържа изненадващо дълго в топ 10 и дори натрупа повече приходи от очакваното. Лентата тръгна по кината без много шум, но се възползва от продължаващия силен афинитет на родната публика към 3D-анимациите. Първоначално се смяташе, че ”Приключенията на Сами 2” ще бъде напълно засенчен от конкуренцията, но анимацията намери своята публика и ще успее да завърши представянето си с приходи от над 200 хиляди лева. Постигнатото до момента не може да се сравнява с резултатите на хитовите анимации от изминалата една година, но за заглавие което не е силно дискутирано и рекламирано ”Приключенията на Сами 2” се представя прилично.“Самоличност на аванта” е на предпоследната девета позиция в класацията. За близо един месец в България комедията с Джейсън Бейтман и Аманда Пийт е натрупала 155 661 лева, което е задоволително постижение за комедия, която не е част от вече изграден франчайз. В Щатите “Самоличност на аванта” се превърна в първия голям хит на годината, но в България подобни заглавия рядко могат да привлекат огромен брой зрители в кината. С изключение на ексцентрични и противоречиви комедии като “Диктаторът” (който се превърна в един от най-големите хитове в България за изминалата година) чисто комедийните продукции рядко трупат приходи от над 250 хиляди лева. “Самоличност на аванта” има шанса да натрупа 200 хиляди лева, което ще бъде достойно постижение за филма. До момента по света комедията е спечелила общо 109,722,115 долара.Десетата позиция е за екшън-трилъра “Паркър”, който за пет седмици е спечелил 452 156 лева. През изминалата седмица лентата с Джейсън Стейтъм изгуби доста позиции, но в крайна сметка може да се похвали с напълно задоволителни финансови постъпления. За разлика от последните филми на Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер (които се провалиха в родния бокс офис) “Паркър” доказа, че популярността на Стейтъм и екшън-жанра продължава да бъде голяма. В повечето държави филма на Тейлър Хакфорд мина по кината почти незабелязано, но в България Джейсън Стейтъм е един от най-популярните актьори и името му на плаката е достатъчно, за да бъде привлечено вниманието на публиката. Ако бъде задържан на екран поне още две седмици “Паркър” ще може да достигне границата от половин милион лева. ... още »
Веднага след като беше оповестено, че ще бъде направен седми филм от поредицата “Междузвездни войни” започнаха дискусиите и спекулациите относно потенциалното завръщане на Харисън Форд, Марк Хамил и Кари Фишър. Актьорите изпълниха ролите на Хан Соло, Люк Скайуокър и принцеса Лея в първите три филма от успешния франчайз и надеждите на феновете бяха, че те ще се появят, макар и за по-кратко, в предстоящия “Междузвездни войни: Епизод VII”.От студиото Уолт Дисни, което закупи правата на сагата, отказваха да коментират слуховете относно актьорския състав, но за сметка на това разкриха преди няколко седмици, че по сценария на новия филм работи носителя на “Оскар” Майкъл Арнд, а на режисьорския стол ще седне Джей Джей Ейбръмс (“Стар Трек”).До момента няма потвърдени актьори за участие, но още в края на миналата година Харисън Форд изрази желание да се завърне отново в ролята на Хан Соло. Малко по-късно Марк Хамил потвърди, че се водят преговори с продуцентите и че героя му Люк Скайуокър присъства в сюжета на “Епизод VII”.Докато все още се спекулира дали Хамил и Форд ще подпишат договорите за участие другата звезда от оригиналната трилогия Кари Фишър потвърди, че със сигурност ще се завърне отново в ролята на принцеса Лея. По време на интервю за списание “Palm Beach Illustrated” Фишър беше попитана от журналиста дали ще участва в подготвяния “Епизод VII” и актрисата отговори на въпроса с “Да”. От Уолт Дисни не коментират актьорски състав, но според последните слухове част от кастингите за започнали още преди седмици и Кари Фишър вече е подписала договора за участие.Все още не са знае колко дълго ще бъде екранното присъствие на принцеса Лея, но при всички положения няма да става дума за главна роля тъй като намерението на Дисни е филма да разчита основно на нов актьорски състав. В най-добрия случай до няколко седмици ще бъде потвърдено и участието на Марк Хамил и Харисън Форд.Режисьорът на “Епизод VII” Джей Джей Ейбръмс най-вероятно ще използва триизмерни камери за снимките, а от Уолт Дисни ще отпуснат бюджет от около 200 милиона долара. Създателят на поредицата Джордж Лукас е консултант по разработването на сценария, а по думите на президента на Дисни филма със сигурност ще бъде последван от поне още две директни продължения. Майкъл Арнд ще приключи с работата по сценария до края на годината и старта на снимките се очаква да бъде даден в началото на 2014-та. По множеството сцени с визуални ефекти ще работят компаниите Industrial Light & Magic и Digital Domain, а продуцент на високобюджетната лента е дългогодишната партньорка на Стивън Спилбърг, Катлийн Кенеди (“Списъкът на Шиндлер”). В най-добрия случай още преди началото на летния сезон ще стане ясно кои актьори ще делят екрана с Кари Фишър.“Междузвездни войни: Епизод VII” ще тръгне по българските и световни киноекрани през лятото на 2015-та година. Все още няма точно определена дата. ... още »
Заглавието е основен елемент на всеки филм и нерядко предварително спечелва публиката. Понякога то директно говори за съдържанието си. Друг път го предава метафорично. В този списък представяме 18 филма, чиито заглавия ни карат да очакваме нещо съвсем различно от това, което получаваме в крайна сметка.1. Момиче за милиони (2004)звучи като – Лудашка комедия, в която младо момиче внезапно се превръща в собственик на компания на стойност милиони долари.всъщност е – Сърцераздирателна боксова драма за един недооценен треньор и неговото много чувствително протеже.2. Щастие (1998)звучи като – Свежа и слънчева романтична комедия с участието на Зоуи Дешанел.всъщност е – Свръх мрачна история от Тод Солониц за скръб и извращения. Просто заглавието „Мизъри” (страдание) вече е било заето. Филмът получава специална награда в Кан за смело проследяване на противоречиви съвременни теми.3. Сноутаун (Снежен град) (2011)звучи като – Ваканционна комедия за цялото семейство, развиваща се на място, в което Коледа е през 365 дни в годината!всъщност е – Ужасяващ разказ по действителен случай – убийствата наречени „Телата в барели” (или убийствата от Сноутаун), които разтърсват Южна Австралия през 90-те. Определено не е една семейна история.4. Сам вкъщи 2: Изгубен в Ню Йорк (1992)звучи като – Историята на малко момче, оставено вкъщи от семейството си, което заминава на ваканция.всъщност е – Историята на малко момче, което отива на екскурзия без родителите си в Ню Йорк. В крайна сметка, той сам вкъщи ли е или е изгубен в Ню Йорк? Няма как да бъде и двете едновременно.5. Приказка без край (1984)звучи като – Убежище за тези, който искат да посветят остатъка от живота си на едно чудато приказно приключение.всъщност е – Приказка, по-кратка от два часа. Искаме парите си обратно!6. Портокал с часовников механизъм (1971)звучи като – Сладка анимация от Пиксар, в която безполезните изобретения на луд учен оживяват и се впускат в поредица от смахнати приключениявсъщност е – „Приключенията на млад мъж ... който не може да устои на красиви момичета ... или малко от старото ултранасилие.”7. Китът и сепията (2005)звучи като – Филм от типа на „Мега акула срещу гигантски октопод” или „Мега акула срещу крокозавър”.всъщност е – Чудата независима комедия, развиваща се около разпадането на един брак.8. Вечният градинар (2005)звучи като – Интимен портрет на един психически срив. Наскоро овдовял самотник се посвещава изключително и само на своите петунии.всъщност е – Напрегнат конспирационен трилър без нито една лейка в кадър.9. Хелоуин 3: Сезонът на вещиците (1982)звучи като – Следващата част от историята за Майкъл Майърс - белоликия злодей, който се е запътил към нова поредица от убийствавсъщност е – Филм на ужасите, който не е свързан по никакъв начин с предните два филма, а Майкъл Майърс не се появява никъде. Хмм10. Ще има дракони (2011)звучи като – Приключение с мечове и магии, в което главния герой трябва да пътува до опасни земи, за да спаси кралството си.всъщност е – Исторически епос, развиващ се на фона на испанската Гражданска война. Период известен с липсата на дракони.11. Страшен филм (2000)звучи като – Нещо, което ни кара да очакваме един наистина страховит филм на ужасите.всъщност е – Не-смешна пародия на филм („Писък”), който също е нещо като пародия на слашърите от 70-те и 80-те.12. Петък 13-ти: Последната част (1984)звучи като – Последната част от поредицата за убиеца с хокейна маска – Джейсън Ворхийс. Довиждане, стари приятелю!всъщност е – Четвъртият филм от общо 12 филма в поредицата (до момента). Хммм13. Сламени кучета (1971)звучи като – Приказка тип Пинокио за самотен изобретател, който създава четириноги приятели, които да му правят компания – от слама. И както можете да предположите – те оживяват!всъщност е – Мъчителна история за провинциален терор – няколко дръвници решават да превърнат новия живот на Дъстин Хофман в провинцията в жив ад.14. Огнярят (оригинално заглавие – Стокър) (2013)звучи като – Биографичен филм за известният писател, обсебен от вампири. Във филма всъщност няма вампири.всъщност е – Освен че във филма няма никакви вампири, но няма и никакъв Брам Стокър. Вместо това – Мия Вашиковска, която полудява под пагубното влияние на Матю Гууд...15. Призрака и мрака (1996)звучи като – Фестивал на страхотиите в класически стил – млада гувернантка, която е преследвана от призраци, когато слънцето залезе.всъщност е – Страховита история, базирана по действителния случай за два лъва човекоядци в Африка през 19 век.16. Аристократите (2005)звучи като – Бляскава историческа драма с участието на Колин Фърт и Кийра Найтли.всъщност е – 100 големи комици разказват отново и отново един и същ изключително мръсен виц.17. Голият обяд (1991)звучи като – Порно филм, базиран около някакво ястие. Или тийнейджърска секс комедия, в която студентско братство организира ежегоден гол обяд, който е застрашен от стария досаден декан.всъщност е – Замайваща адаптация на сюрреалистичния едноименен роман от Уилям Бъроуз.18. Близки срещи от третия вид (1977)звучи като – Третата част на поредица от горещи еротични трилъри. Много пикантен!всъщност е – Първият флирт на брадатия тогава Стивън Спилбърг с въпросите от извънземен характер. Но нито една еротична сцена в него.totalfilmпревод – Стефан Димов ... още »
Стефан Китанов намери редакцията на някогашния рок вестник „РИТЪМ” през пролетта на 1993. Подозирам, че се е ориентирал по джангъра, който ние, неговите редактори, вдигахме всеки вторник в публичното пространство... „Не прилича на луд!”, подхвърли с бодливото си чувство за хумор Чавдар Чендов, тогава директор на „РИТЪМ” ООД. И отиде на среща. А насреща ни стоеше един леко притеснен, но силно възторжен и сърцат млад мъж. На когото тепърва му предстоеше да се превърне в Кита. А пък на нас, редакторите, ни предстоеше да отстоим нашата кауза Музиката! Завинаги. С каталога на пилотното издание на Рок Филм Фест. 33 музикални филма, 17 от които непоказвани у нас досега. Ето така – със светли боже!, и тъмна (пенлива) мъка и с емоционален гръм започна всичко. От кожената чанта на господин директора на Дома на киното – Китанов, излизаха ли излизаха още и още, още и още видеокасети... Няма ли край тоя съспенс на сцените в Уудсток и Монтерей; по Акустичните маршрути на оная, дяволската, на 12 такта и 3 акорда; или около Медисин Бол?!... Хей, а кой ще списва вестника?! И ако ние бяхме неколцина войни на перото, то Пърси, отговорният редактор, както му викаха тогава на графичния дизайнер, бе един за всички – под едната мишница с рулоните на вестника, с цветоотделките от каталозите, под другата.После „РИТЪМ” се превърна от седмичен вестник в лукозно месечно списание, а Рок Филм Фест разпери плещи до София Филм Фест. Днес, 20-години по-късно, фестът има в дискографията си международни признания, авторитетни статуетки, наздравици от световни знаменитости и толкова километри филмова лента, че биха стигнали на Кристо да опакова цяла Европа.И ако Рок Филм Фест дебютира с рока от края на 60-те до началото на 70-те, то второто издание взе камертон от предишното за акценти от музиката до края на 80-те и началото на 90-те – отново с помощта на Британския съвет и СБФД, за да изгради мост, по който стойностната музика да мине тържествено към киносалоните в България, да се онагледи в сърцата на меломана. Друго е, когато слушаме и с очите си, нали?! Нито едно издание на феста не разлепи афиш без продукция, документираща силната прегръдка между музика и кино. Да я аплодират на живо, у нас се изредиха грандове като Алън Паркър, Тони Палмър, Питър Нийл, Лех Ковалски, Вим Вендерс, Робин Махони, Патрик Хъмфрис, Джери Шацбърг, барабанистът на Джими Хендрикс - Мич Мичъл, Чехомор, Баба Зула... Тънка ценителска тръпка, овкусена с оригинална рок поезия, съпътстваха нашите текстове в каталозите. През емоционалното пространство на „посветената” общност минаха Янко Терзиев, Димитър Бърдарски, Александър Янакиев, фотоасовете Асен Тонев, Димитър Гочев, Калин Руйчев и Елена Ненкова, Анко Корманов, Дечо Чипилов, Антоний Арнаудов, Тома Спространов, за по едно питие в редакцията се отбиха Евгений Дайнов, Анна-Мария Тонкова, Борето Колев, Ивайло Крайчовски, Светлана Комогорова-Комата. А екипът на „РИТЪМ”, вече с Кита на борда, бе все така гостоприемен - Чавдар Чендов (светлина по пътя на душата му), Юлиана Танчева, Стефан Попов-Пърси, Милко Стоянов, Албена Драганова, Румен Янев, Радосвета Дойнова и моя милост - накрая (в безуспешен опит да затворя вратата след себе си).Roooooоck! За Кинокита днес. От мен. С пожелание да не сменя Господа си. И с персонални благодарности. Беше прекрасно и половина! Пак сте вие, г-н Китанов!Ивайло КицовРок Филм Фест бе съвместно събитие на Британския съвет и Дома на киното и имаха две издания – 1993 и 1994. В основата на организацията от страна на Британския съвет в София бяха Джоана Морис, заместник директор, и Десислава Стойчева – ръководител на отдел „изкуства“. Решителна намеса в програмацията имаше Найджъл Крос, който тогава работеше за Британския съвет в Лондон. На първия РФФ специални гости бяха Мич Мичъл (барабаниста на Джими Хендрикс Екпириънс), режисьорът Питър Нийл („Експириънс“, „Гластънбъри Феър“), критикът Патрих Хъмфрис („Воуг“) и Найджъл Крос. Гост на РФФ 1994 беше Тони Палмър. Прожекциите бяха в Дома на киното и кино „Одеон“. И двата фестивала се откриха с концерти в Летния театър, организирани от Радио „Тангра“.А ето и филмите, които са включени в специалната фестивална секция 20 ГОДИНИ РОК ФИЛМ ФЕСТ200 Mотела / 200 MotelsСАЩ, 1971, 98’, документален / Режисьор Тони Палмър, Франк Запа Историята, осеяна с изпълнения на бандата на Франк Запа „Мадърс ъф Инвеншън” и на Кралския симфоничен оркестър, разказва за живота на музикантите на път. Основната им грижа е да намират красиви групита и да си получават хонорарите за участията...10 март – Евросинема – 17.15 ч.28 март – Люмиер – 21.00 ч.Дневник на Уудсток / Woodstock diary САЩ, 1994, 180’, документален / Режисьори Д. А. Пенбейкър, Крис Хгедюс и Ерез Лауфер Ако има събитие, което олицетворява протестите и пикниците от „лятото на любовта”, то това е Уудсток. 35 години по-късно то е част от музикалната митология и ако преброим тези, които твърдят, че са присъствали, цифрата ще надхвърли милион. 15 март – Евросинема – 20.15 ч.31 март – Дом на киното – 20.30 ч.Куин в Будапеща ’86 / Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ‘86Унгария-Канада-САЩ, 1986/2012, 115’, документален / Режисьор Янош ЖомболайДо всички фенове на „Куин”: сега имате възможност да гледате значимия филм-концерт на голям екран в осъвременена версия, с high definition образ и звук 5.1 съраунд – фантастична възможност да се порадвате на магията на „Куин” на кино.16 март – CINEMA CITY – 21.00 ч. 25 март – Дом на киното – 21.00 ч.Ленард Коен: Bird on a Wire / Bird on a WireВеликобритания, 1983, 95’, документален / Режисьор Тони ПалмърПрез 1972 г. мрачният фолк философ Ленард Коен потегля на европейско турне, което стартира в Дъблин и завършва в Йерусалим. С бюджет само от 35 хиляди британски лири Тони Палмър го следва от град на град с екипа си от четирима души. 9 март – Евросинема – 17.45 ч.12 март – Люмиер – 18.30 ч.Лорд Бънди от София / Lord Bundy from SofiaБългария, 2013, 80’, документален, Режисьор Иван ТрайковРазказ за съдбата на първата българска рок-група от началото на 60-те – времето на Студената война, тоталитарните догми и борбата за свобода на тогавашната младеж. „Порасналите момчета” разказват за някогашното и за съвременното измерение на рока.18 март – Дом на киното – 20.30 ч.Пинк Флойд: Стената / Pink Floyd: The Wall Великобритания, 1982, 95’, Режисьор Алън ПаркърРазказ за Пинк – рокзвезда, която се заключва в хотелската си стая, за да се спаси от света. Той си седи пред мигащия телевизор и си припомня живота и събитията, довели до неговата изолация. Цялата история е разказана в песните на „Пинк Флойд“. 9 март – CINEMA CITY – 21.00 ч.23 март – Люмиер – 20.30 ч.Последният концерт на Крийм / Cream’s Farewell ConcertСАЩ-Великобритания, 1977, 55’, документален / Режисьор Тони Палмър Историческият последен концерт в Роял Албърт Хол в Лондон на една от най-великите рок групи в историята – Крийм, е заснет и монтиран с динамиката на тяхното наелектризиращо изпълнение. 8 март – Евросинема – 19.00 ч.25 март – Дом на киното – 18.30 ч.All My Loving / All My Loving Великобритания, 1968, 55’, документален / Режисьор Тони ПалмърФилмът се е съсредоточил предимно върху британските рок легенди (нищо че в него се говори за „поп музика”). Комбинацията от концертни изпълнения и наситени с ексцентричност интервюта води до халюциногенно, психеделистично преживяване. 8 март – Евросинема – 19.00 ч.25 март – Дом на киното – 18.30 ч.Neil Young Journeys / Neil Young JourneysСАЩ, 2012, 87’, документален / Режисьор Джонатан Деми През май 2011 г. Нийл Йънг пристига в легендарната зала в центъра на Торонто – „Маси Хол”, където изнася последните два концерта от световното си соло турне. По пътя до Торонто Йънг разказва спомени за младостта си на режисьора Джонатан Деми.15 март – Дом на киното – 22.30 ч.26 март – Дом на киното – 20.30 ч.31 март – Дом на киното – 13.45 ч. ... още »
Броени дни останаха до старта на „Етажна собственост 4. Нова Надежда” на 7ми март в ефира на Нова телевизия. От екипа на „Идалго продакшънс” разкриха част от новите герои в четвъртия сезон.Както стана ясно, известният актьор Красимир Ранков се присъединява към екипа на комедийния сериал, но досега отказваше да сподели, каква точно ще бъде ролята му. Два дни преди старта на четвъртия сезон Ранков все пак призна, че ще влезе в образа на суровия и коварен генерал Джуров, отказвайки да съобщи повече подробности.Продуцентът на „Етажна собственост” Краси Ванков пък разкри още няколко персонажа, които ще се появят в новите епизоди. Това са кметът Сандъков, съпругата му Йорданка Сандъкова и шефът на Топлофикация - Проданов.Сандъков ще бъде ключова фигура в четвъртия сезон. Той е кмет на кв. „Надежда”, където съседите се завръщат в новопостроените си жилища. Кметът е мекушав човек, уютно живеещ под чехъла на красивата си жена. В ролята на Сандъков ще видим актьора Георги Спасов, познат от театралната сцена, от киното и от дублажа.Георги Спасов стана любимец на мнозина с ролите си в „Патриархат” и „Шменти капели”. Играл е Тодор Живков и цар Борис III, преподава в НАТФИЗ, можем да го гледаме и в театъра, където последната му премиера е представлението „Ричард III” на Теди Москов в Народния театър. До края на годината предстои да излезе филмът „Виктория” с негово участие, където актьорът за пореден път влиза в образа на Тодор Живков.Съпругата на кмета се казва Йорданка Сандъкова и е юристка по професия. Сандъкова е красива, злобна жена, която обаче държи на своите изисканост и класа. Освен в случаите, когато крещи на футболни мачове за ужас на мъжа си, който гледа предимно мелодраматични сериали. В ролята на юристката влиза актрисата Яна Огнянова, позната ни от телевизионния екран, дублажа и импровизационния театър. Гласът на Яна озвучава множество сериали и детски филми. Тя влиза в образа на костенурчето Франклин и дублира гласа на Дженифър Лопез, озвучавайки тигрицата в „Ледена епоха 4”. На малкия екран сме я виждали в какви ли не образи от различни тв предавания през годините – от баба Яга, през д-р Ливайн, Татяна Дончева и дори... Робърт Дениро.Сред новите персонажи в „Етажна собственост 4. Нова Надежда” се появява дори и шеф на Топлофикация. Името му е Проданов – изискан, богат и успял човек, който е трън в очите на старите герои заради длъжността си.В ролята на Проданов ще видим известният актьор и режисьор Красимир Куцупаров, познат от театралната сцена и от дублажа. Продължаваме да чуваме гласа на Краси Куцупаров вече години наред в стотици филми и сериали, а на театрална сцена превъплъщенията му са безброй. В момента можем да го гледаме в Сатиричния театър с представленията „Римска баня” и „Лека форма на тежка депресия”.Героят на Куцупаров е причината за светкавично стълкновение със съседите още в първия епизод от новия сезон. „Чуя ли за парно, броя до десет и стрелям” – са думите на военния Джамбазов (Антон Радичев), който започва спора с „шефа на парното”, вадейки оръжието си. Конфронтацията обещава да бъде много комична.Как ще завърши тя, ще разберем този четвъртък от 9 вечерта по Нова телевизия!Трейлър на четвъртия сезон можете да гледате тук:http://www.youtube.com/watch?v=F2p_ZHOr0sg ... още »
Първият сезон на хитовия сериал „Имало едно време“ изпрати зрителите в Страната на приказките, където злата кралица Реджина изрича заклинание, което сковава приказните герои, спира времето и ги запраща в съвременния свят.Макар и живи, те не помнят своето предишно аз и цели двайсет и осем години живеят като насън, без да остаряват. В един прекрасен момент пристига Ема Суон, която от случайна, става ключова фигура. Ема не знае, че е дъщеря на Снежанка и Чаровния принц, които още като бебе са я пратили от приказната страна в нашия свят, за да я спасят от черната магия. Ема далеч не живее като в приказките. Срещата с десетгодишния й син Хенри отключва любопитството й и двамата се впускат в търсене на истината за приказните герои. Нищо не е такова, каквото изглежда.А какво ще се случи във втория сезон? Всеки от приказните герои е изправен пред нови предизвикателства, след като магията бива развалена и те си спомнят кои са. Магията има своето място в приказките, но какво се случва, когато попадне в нашия свят? Сега героите трябва да се справят освен с всичко друго и с магията, докато търсят начин да се върнат у дома. Зрителите ще останат впечатлени от новите образи, старите познанства и от неочакваните обрати.Едуард Китсис и Адам Хоровиц са създатели и изпълнителни продуценти на сериала. Стив Пърлман също е изпълнителен продуцент. Сериалът е на „Ей Би Си Студиос”. В „Имало едно време” участват Джинифър Гудуин в ролята на Снежанка/ Мери Маргарет, Дженифър Морисън в ролята на Ема Суон, Лана Парила в ролята на Злата кралица/Реджина, Джош Далас в ролята на Чаровния принц/ Дейвид, Емили де Равин в ролята на Бел, Джаред Гилмор в ролята на Хенри Милс, Меган Ори в ролята на Червената шапчица/ Руби и Робърт Карлайл в ролята на Румпелщилцхен/ мистър Голд.Майсторите разказвачи Едуард Китсис и Адам Хоровиц („Изгубени”, „Трон: Заветът”) отново ни канят в Сторибрук, Мейн. За истински запалените по сериала, facebook страницата на FOX Life Bulgaria предлага на феновете интригуваща и магична игра. ... още »