Мачете Кортес се завръща триумфално на екрана във втория филм от поредицата за бившия елитен агент на мексиканските специални служби, водещ скромно съществуване като нелегален емигрант в САЩ. Стиснал здраво в ръка добре наточения латиноамерикански ятаган (представен този път в различни технологично усъвършенствани версии), той по навик защитава онеправданите и наказва престъпниците в името на всеобщото благоденствие. “Мачете убива” се подиграва откровено с клишетата на култовите холивудски блокбастъри. Незлобливи закачки се сипят безспирно по адрес на Джеймс Бонд, “Мисията невъзможна”, “Междузвездни войни”, ТВ-сериала “Западното крило”, “Матрицата” и още десетки други повече или по-малко познати заглавия и то тогава, когато зрителят ги очаква най-малко.Режисьорът Робърт Родригес се отнася към персонажите от собственото си произведение с такава самоирония, че не може да не предизвика възхищение и искрен смях. Хуморът на “Мачете убива” е доведен до абсурд, който обезоръжава и най-взискателните. Основният персонаж, превъплътен от Дани Трехо, отговаря на архетипа на класическия супергерой от познатите екшън филми, но това, което го прави гротесков е, че качествата, които му се приписват са силно преувеличени, подобно на нискобюджетните филми, които искат да заприличат на суперпродукции. До дребничкия Трехо, чието запомнящо се лице не може до скрие годините в затвора “Сан Куентин” и периодите на привързаност към наркотиците и алкохола, Родригес поставя имена като Мел Гибсън, Антонио Бандерас, Лейди Гага, Джесика Алба, Куба Гуудинг Младши и София Вергара. Филмът смесва в невероятно весела салата гротескови персонажи, вдъхновени от комиксите, като проститутка-мъжемразка със скорострелен метален сутиен, носителката на титлата “Мис Сан Антонио”, която е двоен агент, гениален и амбициозен индустриалец, наемен убиец, който сменя външността си след всяко убийство, корумпиран шериф, патриотично настроени мексикански емигранти, въоръжени до зъби и истеричен президент на “Съединените шибани американски щати”.Зрителят рядко може да се наслади на такава богата галерия от карикатурни персонажи въвлечени в екстремни ситуации. В духа на съвременните постмодерни тенденции и на най-добрите традиции на маниеризма, “Мачете убива” е препълнен с препратки и намигвания към любителите на филмовото изкуство и на масовата култура. Сред изобилните преки и непреки послания бих подчертал избора на Чарли Шийн като американски президент (гротесково поел щафетата от баща си Мартин Шийн, един от най-популярните изпълнители на същата роля в различни сериали и пълнометражни фикции), кратките реплики на Мачете, излязли от устата на герой от уестърн и нарцистичния и налудничав Лутър Вос, изрязан от албума с противниците на Джеймс Бонд. Още в първите минути на прожекцията, любителите на киното ще разпознаят почерка на дуета Родригес-Тарантино от “Бибрутално”, който е непочтителен поклон към евтините филми от 70-тте години, известно като В-кино (Би-кино). Рекламната ролка, преди началото на “Мачете убива” дава информация за излизащото продължение на приключенията на мексиканския супермен в космоса и споменава небрежно, за възможността имената на участващите актьори да бъдат променени. Така, рекламата, разбива на пух и прах продукта, за който е създадена, става абсолютна безсмислица и дава лековат тон, който повествованието поддръжа с неотслабващ ритъм през следващите 107 минути. “Мачете убива” е безценен октомврийски подарък на любителите на седмото изкуство и нектар за очите на киноманиаците. ... още »
Криминалният трилър с Бен Афлек и Джъстин Тимбърлейк “Надцакването” е новия лидер в българската бокс офис класация. Филмът на режисьора Брад Фърман се пребори с две премиерни заглавия и за първия си уикенд по родните киноекрани (27-29 септември) успя да натрупа общо 84 418 лева. На пръв поглед това не е особено силен старт в бокс офиса, но все пак е важно да се отбележи, че става дума за оригинално заглавие, което пристигна в България без да бъде предшествано от масивна реклама и което се прожектира единствено в традиционния 2D формат.Въпреки участието на познати на младата публика актьори “Надцакването” няма претенции за огромни приходи и имайки предвид това натрупаното от първия уикенд може да бъде сметнато за сравнително прилично. Сравнен със скорошните филми на Бен Афлек и Джъстин Тимбърлейк (съответно “Арго” и “Дилъри на време”) “Надцакването” стартира с по-добри приходи и въпреки че няма да се нареди до най-успешните заглавия на годината трилъра на Брад Фърман има шанса да намери място в класацията на тъй наречените “задоволителни бокс офис хитове”.Второто място в родния топ 10 е за ”Коза Ностра”, който се прожектира от три седмици насам и до момента е натрупал общо 243 217 лева. След като прекара една седмица на върха на бокс офиса филма на Люк Бесон отбелязва спад в посещаемостта от 29 процента, което е очакван резултат за заглавия, които се въртят по кината от няколко седмици. ”Коза Ностра” не бе един от най-рекламираните и дискутирани заглавия на годината, но все пак филма успя да намери своята публика в България и представянето му до момента е доста по-добро от това в Съединените щати. Ако бъде задържан на екран поне още три седмици и не бъде отбелязан значителен спад в посещаемостта ”Коза Ностра” ще се добере до границата от половин милион лева. До момента по света лентата с Робърт Де Ниро и Мишел Пфайфър е натрупала малко над 30 милиона долара.На трета позиция е анимацията “Самолети”, която за един месец по кината е спечелила 404 286 лева. Подобно на останалите триизмерни анимации на Уолт Дисни от изминалите четири години “Самолети” бе предшестван от стабилна реклама в България и в комбинация с афинитета на публиката към анимираното кино лентата вече може да се похвали с напълно задоволителни (за заглавие, което не е продължение) приходи. Разбира се не става дума за хит от ранга на “Рапунцел и разбойникът”, но като се имат предвид не особено големите очаквания филма се представя достойно в бокс офиса. Преди да бъде свален от екран “Самолети” ще надмине границата от половин милион лева.Втората анимация в топ 10, “Гладиаторите на Рим”, заема четвъртото място със спечелени за изминалия уикенд 27 704 лева. Премиерната италианско-английска 3D продукция пристигна почти незабелязано в България и за разлика от по-скъпите си холивудски събратя тя изглежда няма да предизвика особено задвижване сред публиката. През изминалите две години по кината се завъртяха няколко европейски анимационни филма, но по една или друга причина те не успяха да привлекат голям брой български зрители. Съдейки по стартовите приходи “Гладиаторите на Рим” няма да бъде изключение и ако през следващата седмица не бъде отбелязана малко по-голяма посещаемост лентата най-вероятно ще сподели съдбата на “Ронал варварина” и ще отпадне бързо от киноафиша.Вдъхновеният от истински събития “С пълна газ” е на пета позиция в класацията. Режисираният от Рон Хауърд премиерен филм натрупа за изминалия уикенд 25 895 лева, а като към това се прибави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 47 305 лева. Въпреки че разказва история свързана с популярното в България състезание Формула 1 “С пълна газ” не е от този тип заглавия, които могат за привлекат голям брой зрители в кината. Филмът е насочен главно към най-запалените почитатели на Формула 1 и тъй като става дума за ограничена аудитория още преди премиерата се знаеше, че няма да бъдат регистрирани големи финансови постъпления. В крайна сметка “С пълна газ” ще привлече зрителите към които е насочен, но въпреки участието на екранния Тор Крис Хемсуърт филма няма шанс да вкара в кината по-младата публика. До момента в световен мащаб “С пълна газ” е спечелил скромните 24 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 45 милиона.“Смърфовете 2” застава на шесто място със спечелени за седем седмици 740 194 лева. На пръв поглед триизмерната семейна лента се представя силно в бокс офиса, но всъщност спечеленото до момента е по-малко от това на оригиналния “Смърфовете”, който през 2011-та година завърши представянето си с приходи от над един милион лева. Едва ли втората част ще подобри това постижение, но все пак тя се представя прилично в бокс офиса и преди да бъде свалена от екран ще надмине границата от 800 хиляди лева. По света “Смърфовете 2” е спечелил близо 320 милиона долара. Криминалният ”Два патлака” заема седма позиция в класацията. Филмът с Марк Уолбърг и Дензъл Уошингтън се прожектира от три седмици в България и за този период от време е натрупал общо 191 843 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и спечеленото до момента отговаря напълно на предвижданията. За разлика от филми като “Бързи и яростни 6” ”Два патлака” не е насочен към тийнейджърската публика и това без съмнение оказа влияние на приходите. По отношение на бокс офиса филма влиза в графата “средностатистически екшън-трилър без особени претенции” и имайки преди това представянето му до момента може да бъде сметнато за сравнително прилично. Следващата седмица ”Два патлака” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.Трилърът “Заклинанието” е на осмо място със спечелени за две седмици 63 633 лева. По отношение на българския бокс офис хорър-жанра никога не е бил особено доходоносен и предварителните очаквания за най-новия филм на Джеймс Уан не бяха особено големи. Похвално е, че до момента “Заклинанието” е вкарал над 9000 хиляди зрители в кината, но в следващите седмици едва ли ще се забележи увеличение на посещаемостта. Все пак за оригинално хорър-заглавие, което пристигна без много шум в България, лентата с Патрик Уилсън се представя достойно в бокс офиса и в най-добрия случай ще бъде свалена от екран с приходи от малко над 200 хиляди лева. В световен мащаб “Заклинанието” вече е натрупал над 300 милиона долара при бюджет за снимки от едва 20 милиона долара.Екшън-фантастиката “Ридик” застава на девета позиция. Филмът с Вин Дизел се върти по родните киноекрани от близо един месец и за този период от време е натрупал 300 238 лева - прилична сума, която обаче бледнее пред постигнатото от другия голям тазгодишен екшън с Вин Дизел “Бързи и яростни 6”. Поредицата за Ричард Ридик не се радва на популярност като тази на “Бързи и яростни” и затова очакванията към третата част бяха за по-скромно бокс офис представяне. В това отношение “Ридик” не предложи изненади и въпреки че няма да се нареди до най-големите блокбастъри на годината представянето на филма ще бъде сметнато за задоволително. Преди да бъде свален от екран сай-фай екшъна ще достигне границата от 400 хиляди лева.Последната десета позиция е за приключенския “Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата”, който за пет седмици по българските киноекрани е натрупал общо 296 703 лева. Подобно на “Хрониките на Нарния” поредицата “Пърси Джаксън” не се превърна в очаквания печеливш франчайз и доказателство за това са не само приходите в България, но и в останалите държави по света. Въпреки че е скъпо триизмерно продължение на сравнително успешна първа част “Морето на чудовищата” стартира с разочароващи приходи и спечеленото до момента не е особено впечатляващо за добре рекламирана продукция, чиито бюджет за снимки и реклама надвишава сумата от 100 милиона долара. Тази седмица лентата с Логън Лърман ще надмине границата от 300 хиляди лева, което имайки предвид, че става дума за високобюджетно триизмерно продължение няма да бъде сметнато за особено добро постижение. В световен мащаб “Морето на чудовищата” е спечелил разочароващите за високобюджетна продукция 182 милиона долара. ... още »
През 2005-та година приключенското фентъзи “Хрониките на Нарния: Лъвът, Вещицата и Дрешникът” се превърна в международен хит с приходи от над 740 милиона долара и сложи началото на поредица за която първоначално се смяташе, че ще бъде основен конкурент на франчайза “Хари Потър”. Но въпреки впечатляващия успех на първата част и популярността на литературната поредица “Хрониките на Нарния” последвалите две филмови продължения, “Принц Каспиян” и “Плаването на Разсъмване”, не успяха да привлекат очакваната по-голяма публика и в крайна сметка разочароваха с представянето си в бокс офиса.Малко преди световната премиера на “Плаването на Разсъмване” от студията Уолт Дисни и Уолдън Медия разкриха, че планират да адаптират за големия екран и шестата книга от поредицата на писателя Клайв Стейпълс Луис, чието заглавие е “Племенника на магьосника”. Но бокс офис резултатите на третата част не оправдаха очакванията на продуцентите и това беше основната причина поради която подготвителната работа по “Племенника на магьосника” бе прекратена.В продължение на близо три години се смяташе, че от Холивуд нямат намерение да правят повече филми с марката “Хрониките на Нарния”, но преди броени часове феновете на поредицата бяха зарадвани от новината, че продуцента на “Код Счупена стрела” и “Спасяването на редник Райън” Марк Гордън планира да направи нов, четвърти поред филм за магическия свят на Нарния. В разпространено по интернет изявление от продуцентската компания на Гордън Mark Gordon Company разкриха, че подготвяната нова част от филмовата поредица ще бъде базирана на четвъртата книга от литературния франчайз, озаглавена “Хрониките на Нарния: Сребърният стол”.Уолт Дисни и Уолдън Медия няма да участват в направата на “Сребърният стол” и от Mark Gordon Company ще работят по филма в партньорство с компанията The C.S. Lewis Company. Все още няма избран режисьор и тъй като работата по сценария не е започнала не се споменават и никакви актьорски имена.Сюжетът на “Хрониките на Нарния: Сребърният стол” ще се фокусира върху опитите да бъде открит изчезналия син на принц Каспиян, Рилиан. Бюджетът за направата на лентата със сигурност ще надвишава сумата от 100 милиона долара, но за момента не се знае кога точно ще започнат снимките.В следващите месеци се очаква да бъде оповестена по-подробна информация за статута на “Сребърният стол”. ... още »
Дом на киното представя панорамата „Балканско кино”. Седемте филма изследват битието на човека от Балканите, между абсурда, смеха и сълзите.„Светкавици” 2001 г. и „Когато порасна ще стана Кенгуру” 2004 г., режисирани от родения в Босна Радивое Андрич, поглеждат през самоиронията и хумора, докато проследяват нощните приключения на група никому ненужни безделници, с мечти големи колкото света. Докато се смеем на абсурдно-комичните ситуации, в които изпадат, разбираме, че те са благословени с вълшебни мигове.„Гуча” 2006 г. е жизнерадостна приказка за победата на любовта над омразата. Тази комична версия на „Ромео и Жулиета” среща един цигански Ромео с русокосо момиче сияйно като слънцето и с шини на зъбите. Перипетиите – абсурдни по балкански се допълват от гласа на тромпета, който разказва своята версия на историята. Сръбският режисьор и сценарист на филма Душан Милич е познат на българската публика с комедията „Ягода в супермаркета” и като сценарист на горчиво-сладката притча „Светът е голям и спасение дебне от всякъде”. „Гуча” печели наградата на публиката от София Филм Фест 2007.Балканската копродукция „Шоково състояние” от 2011 г. на словенеца Андрей Кошак, описва преживяванията на един обикновен човек, който след дълги години най-сетне получава жилище и шокът му причинява амнезия. Изпратен в клиника за душевно болни, той посреща демократичните промени там. Паметта му се връща, но героят се оказва в едно ново общество, а семейството му е неузнаваемо. Решен да се справи с новите условия, той изпраща черната комедия във вихъра ѝ.„Цирк Колумбия” 2011 г. е последният от своеобразната военна трилогия на Данис Танович – носител на „Оскар” си „Ничия земя”. Един мъж – в ролята Мики Манойлович - се завръща в родното си село след дълго изгнание, за да разчисти сметки с враговете и любовта. Войната още не е започнала и само предчувствие за нея се носи във въздуха в първата комедия на босненския режисьор. Филмът печели наградата на публиката от филмовия фестивал в Сараево.Румънската нова вълна е представена с два филма.„Любовникът” 2011 г. разказва за падението от висините на любовта в бездната на насилието на едно момиче, подлъгано към проституция от момче с професия „Любовник”. Наблюдаваме деликатен момент на баланс, в който спасението е възможно и за двамата. Филмът е номиниран в категория Un Certain Regard на фестивала в Кан през 2011 г., на фестивала в Сараево за най-добър филм, а Ада Кондееску печели „Сърцето на Сараево” за най-добра актриса през 2011 г.В „Отвъд хълмовете” 2012 г. носителят на Златна палма за „Четири месеца, три седмици и два дни” Кристиян Мунджиу се спира на сблъсъка между светската и религиозната представа за щастие, въплътени от две млади жени приятелки от детинство, които се срещат след дълга раздяла, за да открият, че между тях е застанал Бог. На фестивала в Кан 2012 г. филмът е отличен с награди в категориите най-добър сценарий и най-добра женска роля за изпълнителките на главните роли, както и с номинация за Златна палма.ПРОГРАМАТА ПО ДНИ И ЧАСОВЕПетък 04. 10. 2013 г. 13.00 Цирк „Колубия”* 113’15.00 Отвъд хълмовете* 150’Събота 05. 10. 2013 г.13.00 Когато порасна ще стана Кенгуру* 99’15.00 Любовникът* 94’Неделя 06. 10. 2013 г.15.00 Шоково състояние* 93’21.00 Светкавици!* 90’Понеделник 07. 10. 2013 г.13.00 Гуча* 90’15.00 Когато порасна ще стана Кенгуру* 99’Вторник 10.2013 г.13.00 Светкавици!* 90’15.00 Гуча* 90’21.00 Когато порасна ще стана Кенгуру* 99’Сряда 09. 10. 2013 г.13.00 Любовникът* 94’15.00 Цирк „Колубия”* 113’Четвъртък 10. 10. 2013 г.13.00 Шоково състояние* 93’15.00 Когато порасна ще стана Кенгуру* 99’17.00 Гуча* 90’ ... още »
Световноизвестният оцеляващ Беър Грилс се завръща у дома в Discovery Channel с 6-серийното предаване „Беър Грилс: Бягство от ада”, което ще качи нивото на адреналина, от познатите ни приключения и екстремно оцеляване, с едно ниво нагоре. Първата серия ще бъде излъчена на 7 октомври, точно в 21:00 часа. Епизодите ще разкрият пред зрителите невероятните истории на обикновени хора, попаднали в тежки ситуации. Заедно с тях ще бъдат показани и вълнуващи кадри и интервюта с оцелелите. А за да покаже какъв е пътят обратно към безопасността и цивилизацията, Беър ще се изправи срещу същите опасности и враждебни обстоятелства.„Силно съм развълнуван от факта, че отново ще работя с Discovery – каналът, по който стартира приключението „Оцеляване на предела”, споделя Беър Грилс. „Беър Грилс: Бягство от ада” и всички бъдещи начинания ще бъдат доста напрегнати, но точно в това се крие цялото забавление! „Оцеляване на предела” ме изправи срещу най-тежките климатични условия и най-трудните терени на цялата планета, а тези нови серии са ново вълнуващо развитие на всичко това. Целта е да следваме истински истории за оцеляване и през това време да демонстрираме животоспасяващи умения и знания.”Щастливи сме да представим Беър и неговото ново предаване, което внася свежест в това, което прави най-добре - да оцелява в екстремни условия.”, споделя Джулиан Белами, креативен директор и ръководител Производство и развитие на Discovery Networks. „Беър Грилс: Бягство от ада” ще съчетаe уникалните знания и техники на Беър за оцеляването с някои от най-шокиращите истории, документирани досега. Тава е предаване, което любителите на приключения не трябва да изпускат!”Всеки епизод на „Бягство от ада” разказва по три истински истории за оцеляването на хора от всички краища на света – от отдалечените европейски Алпи до безмилостната Северноафриканска пустиня. Беър се сблъсква с най-екстремните климатични условия, пейзажи и местности, преживявайки от първо лице невероятните и опасни приключения на оцелелите. Чрез техните истории Беър ще покаже на зрителите как са преминали през опасностите на някои от най-изолираните и предизвикателни терени на Земята.Всеки терен крие свой собствен набор от предизвикателства, но също така притежава и универсалните характеристики на природата – течности, подслон, топлина, храна и ориентири. Беър демонстрира как всеки оцелял е излъгал смъртта с изобретателност и постоянство – независимо дали ще пият кръвта на змия, за да избегнат дехидратацията в горещата пустиня или ще преследват тарантула, за да си осигурят прехрана. Освен това, Беър споделя личната си оценка, като дава и множество важни съвети, които биха спасили живота на всеки, попаднал в подобна ситуация.Историите, включени в поредицата „Беър Грилс: Бягство от ада”• Ерик Ле Марк оцелява след осем дни при температури под нулата в калифорнийската планинска верига Сиера Невада. След падане в ледена река, той продължава да търси пътя до спасението и цивилизацията.• Френските изследователи Луис Пилоис и Гюлхем Нейрал се превърнали в скелети след като в продължение на 7 седмици се опитвали да оцелеят в Тропическите гори на Амазонка. Това, което ги спасило, било тяхната нестихваща надежда, отдаденост и работа в екип.• Полските любители на приключения Матей Тарасин и Томек Джедрис се борили с пенливите води на каньона Raudal Tiburon в Колумбия, като изгубили кануто и спасителното си въже. Тяхната изобретателност обаче ги спасила. • Италианецът Мауро Проспери участвал в състезание по бягане през Сахара, когато пясъчна буря го отклонила от пътя му. В продължение на 9 дни той се борил сам срещу най-горещите температури на планетата без достатъчно вода, за да оцелее. От хватката на смъртта го извадила мисълта му за семейството.• След еднодневна екскурзия, британският турист Джейми Нийл се лутал сам из Сините планини на Австралия цели 12 дни преди да успее да стигне до безопасно място.Най-важният урок, който Беър ни дава, е способността да запазим пълно спокойствие и да останем концентрирани дори в най-екстремните ситуации. Това е качество, демонстрирано не веднъж в тези вълнуващи истории и не може да бъде научено. Беър е впечатлен от решителността и издръжливостта на оцелелите.Зрителите могат да станат част от тези невероятно вълнуващ и опасни разкази на 7 октомври, в 21:00 часа, само по Discovery Channel. ... още »
HBO използва завръщането на „Престъпна империя”, за да пусне първия трейлър на предстоящия криминален сериал с Матю Макконъхи и Уди Харелсън.Двете звезди ще играят детективите Ръст Коул (Макконъхи) и Мартин Харт (Харелсън), чиито живот се преплита докато издирват сериен убиец в Луизиана. Първият сезон на „True Detective“ ще проследи 17-годишното издирване на убиеца. В следващите продължения на сериала се очаква сюжетът и актьорският състав да бъдат сменени – формат, използван и в хита на FX „Зловеща семейна история”. Ник Пицолато е автор на сценария, а създателката на „Джейн Еър” Кери Фукунага ще режисира осемте епизода на поредицата.„True Detective“ ще е първият телевизионен сериал в кариерата на Матю Макконъхи, докато Харелсън ще се завърне на малкия екран след паметната му роля на Уди Бойд в „Бар Наздраве”.Докато чакате премиерата на сериала през януари, може да гледате и коментирате трейлъра тук: http://goo.gl/yeoWTP ... още »
HBO се включи в интересен проект на трио създатели на холивудски хитове. Според Deadline.com Джей Джей Ейбръмс, Джонатан Нолан и Джери Уайнтраб ще създадат драматичен сериал, вдъхновен от филма на Майкъл Крайтън „Westworld”."Westworld" е научно фантастичен трилър от 1973. Сценарист и режисьор на лентата е Майкъл Крайтън („Джурасик парк”, „Спешно отделение”). Историята разказва за откриването на увеселителен парк за възрастни, където реалистични андроиди обслужват гостите. Клиентите имат на разположение три свята, в които да изживеят фантазиите си – Западен свят, Средновековен свят и Римски свят. Накратко, андроидите изневеряват на програмите си и стават опасни за хората.Продукцията е голям „удар” за HBO. Джей Джей Ейбръмс е сред създателите на сериали като „Изгубени”и „Fringе” и за първи път ще работи с телевизията. Той ще е в качеството на изпълнителен продуцент. В проекта участва и Джонатан Нолан – създател на „Person of Interest” и сценарист на два филма от трилогията за Батман. Джонатан ще пише сценария на сериала „Westworld” и вероятно ще е режисьор на пилотния епизод. Господин Уайнтраб има дълъг списък с продуцентски успехи зад гърба си, сред които и филмът на HBO "Зад свещника". ... още »
Известният италиански актьор Джулиано Джема загина в автомобилна катастрофа, предаде агенция АНСА. Джема е бил на волана, когато се е ударил челно в друг автомобил в района на град Черветери, близо до столицата Рим, малко преди Джема да стигне до дома си.След сблъсъка 75-годишният актьор е бил закаран в болница Чивитавекия, където починал от получените наранявания. Синът на италианския актьор е пътувал с него по време на фаталната катастрофа. В колата е имало и още един пътник.Джулиано Джема навърши 75 години на 2 септември. Прочу се с ролята си на "гринго" от италианските "спагети" уестърни. Роден през 1938 година в Рим, той започва кариерата си в киното на 18-годишна възраст като каскадьор. След няколко малки роли и няколко дублажа става главен герой в много филми в най-различни жанрове.Джема играе в над 100 филма в киното и телевизията. Снимал е заедно с Чарлтън Хестън в "Бен Хур", с Ален Делон в "Гепардът". През 1965 година той влиза в уестърн серия, с която става известен като грингото. Всеки пореден филм става хит и го прави известен и в чужбина, включително в България. У нас е известен най-вече със "Сбогом, гринго" и "Един пробит долар". По време на кариерата си е партнирал на актьори като Кърк Дъглас, Рита Хейуърт, Хенри Фонда, Флоринда Болкан, Лив Улман, Филип Ноаре, Катрин Деньов. Последната му поява на снимачната площадка бе през 2012 година във филм на Уди Алън, посветен на Рим. ... още »