Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Снимките и работата по третия сезон на „Под прикритие” продължават с пълна сила. След като през изминалите месеци, екипа засне мега екшън сцени по вода и под вода, а след това бе допуснат под земя, в тунелите на софийското метро, тази седмица „Под прикритие” поглежда нещата отвисоко.На над 1600 метра надморска височина, снимките на хитовия сериал продължават в Рила планина. Екшън преследване през вековните борови гори, срещи на престъпни босове, мръсни тайни и много красиви жени са само част от сцените, които ще бъдат заснети в Боровец. Над 50 човека екип, заедно с актьорите Захари Бахаров, Ивайло Захариев, Мариан Вълев, Дария Симеонова, Снежана Макавеева, Александър Сано, както и около 30 човека специална масовка взимат участие в сцените в планината.Снимките ще продължат до четвъртък тази седмица, режисьор на епизода е Зоран Петровски, а оператор Александър Станишев.Миналата седмица в мрежата бяха пуснати и първите три тийзъра от предстоящия сезон, съвсем скоро ще бъде обявена и дългоочакваната дата, на която сезон три на „Под прикритие” ще стратира в ефира на БНТ. ... още »
От 12 до 20 октомври съвместно с Руския културно-информационен център в София, киноконцернът „Мосфилм” и „Вяст плюс”, Домът на киното ще е домакин на панорама на цялото кинотворчество на големия режисьор.По повод 80-тата годишнина от рождението на Андрей Тарковски софийската публика ще може да се наслади на киношедьоврите „Иваново детство”, „Сталкер”, „Соларис”, „Андрей Рубльов”, „Огледало”, „Носталгия” и „Жертвоприношение”.Заедно със седемте игрални филма заснети от Тарковски Домът на киното ще покаже за първи път у нас два документални филма посветени на режисьора – „Жертвоприношенята на Андрей Тарковски” създаден през 2012 от режисьора Денис Трофимов и „Андрей Тарковски и Сергей Параджанов. „Острови” създаден през 2003 – уникален документален експеримент в жанра на творческия портрет.Андрей Тарковски е роден в село Завражие, близо до град Юревец на Волга в семейството на известният поет Арсений Тарковски. Когато през 1937 г. Арсений Тарковски напуска семейството си, Андрей е на тригодишна възраст. Събитието оставя травма в душата на момчето, а майка му издържа семейството, работейки като коректор в печатница. Тарковски завършва художественото училище и постъпва в Московския институт за източни култури, където изучава арабски език. През 1953 г. заминава в състава на научна експедиция в Турханския район на Красноярския край, Сибир. В тайгата остава близо година, преосмисляйки бъдещето си и решава да следва режисура.В 1954 г. постъпва във Всерусийския държавен институт по кинематография там се сближава с Андрей Кончаловски, който става съсценарист на дипломната работа на Тарковски „Валяк и цигулка“ (1961 г.). Първият игрален филм на Тарковски „Иваново детство” печели „Златен лъв“ от фестивала във Венеция, а и известност на автора си. Следващият му филм „Андрей Рубльов“, участва в извънконкурсната програма на феситвала в Кан, стигнал полулегално там и получава наградата ФИПРЕСИ.През 1974 г. на бял свят се появява дълго отлаганият автобиографичен филм „Огледало“. На следващата година започва съвместна работа с Аркадий и Борис Стругацки по сценария на „Сталкер“. Филмът е завършен през 1979 г. а на следващата печели награди на фестивалите в Кан и Таормина („Давид ди Донатело“).След края на снимките на „Носталгия“ през 1984г. в Италия, Тарковски решава да остане в Европа. В родината си той не може да получи така желаната творческа свобода. На следващата 1985г. режисьорът започва работа по последния си филм, „Жертвоприношение“. В края на годината установява, че е болен от рак на белите дробове. Със съдействието на Франсоа Митеран, който лично праща телеграма на Михаил Горбачов, от СССР пристигат синът на Тарковски, Арсений, и тъщата му Ана Егоркина. В Кан „Жертвоприношение“ печели наградата на журито. Андрей Тарковски умира на 29 декември. На 3 януари 1987 г. е погребан в руското гробище „Сен Женевиев де Боа“, край Париж. ... още »
Продуцентът на филма "Последна битка", Гай Райдел: “Арнолд е в много добра физическа форма, и от самото начало настояваше сам да изпълни по-голямата част от каскадите си. Във филма ще има много действие и престрелки, и ние знаем, че феновете на този жанр ще оценят факта, че актьорите няма винаги да разчитат на дубльорите си.” ... още »
Научнофантастичният екшън-трилър с Брус Уилис и Джоузеф Гордън-Левит “Looper: Убиец във времето” измести “Заразно зло: Възмездие” от лидерската позиция и оглави българската бокс офис класация. За премиерния си уикенд филма е натрупал 39 154 лева, а като към това се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции общата сума се увеличава на 56 480 лева.“Looper: Убиец във времето” няма претенции за огромни финансови постъпления, но все пак лентата беше предшествана от прилична рекламна кампания и очакванията бяха за малко по-силен старт в бокс офиса.Въпреки това е похвално, че оригинална продукция, която не е свързана с вече изграден филмов франчайз, успя да окупира лидерското място в родния бокс офис. Ясно, е че няма да става дума за голям бокс офис успех, но “Looper: Убиец във времето” има шанс (и най-вероятно ще успее) да привлече по-голяма публика в следващите две седмици. В световен мащаб, филма на режисьора Райън Джонсън е натрупал близо 50 милиона долара при бюджет от 30 милиона.Криминалният трилър “Диваци” застава на втора позиция със спечелени за близо две седмици 129 034 лева. Лентата с Тейлър Кич и Джон Траволта увеличи само за една седмица приходите си с допълнителни близо 70 хиляди лева, което автоматично я нарежда сред приличните успехи на сезона. Разбира се, това представяне бледнее пред постиженията на летни хитове като “Черният рицар: Възраждане” и “Отмъстителите 3D”, но и самия филм не може да бъде сравняван с тези заглавия. “Диваци” е от тези продукции за които много трудно може да се предположи дали ще се представят стабилно в бокс офиса или ще се провалят. Съдейки по спечеленото до момента, филма със сигурност ще бъде сметнат ако не за голям, то за напълно приличен хит. Общо по света, “Диваци” е натрупал 65 милиона долара.Триизмерният екшън “Заразно зло: Възмездие”, който оглавяваше бокс офиса през изминалите две седмици, сега заема трето място. За изминалите три седмици от премиерата лентата с Мила Йовович е спечелила общо 239 278 лева, което (имайки в предвид популярността на поредицата “Заразно зло”) е сравнително слабо постижение. Постижение, което ясно показва, че “Възмездие” едва ли ще успее да се представи по-успешно от своя предшественик, който през 2010-та година натрупа от кинопрожекциите си в България приходи от 600 хиляди лева. Съдейки по успеха на предишния филм и популярността на франчайза сред младата българска публика триизмерната лента трябваше да надмине границата от 200 хиляди лева още през втората си седмица по родните киноекрани. Но, въпреки че представянето не е толкова добро колкото се очакваше “Заразно зло: Възмездие” няма да бъде сметнат за финансово разочарование.Триизмерната южноафриканска анимация “Замбезия” застава на четвърта позиция. За първия си уикенд премиерния филм е спечелил 25 538 лева – скромно постижение, което обаче съвсем не е изненадващо имайки в предвид, че лентата тръгна по кината почти незабелязано и без да бъде предшествана от силна рекламна кампания. “Замбезия” е този тип непретенциозни анимации, направени с малък бюджет, които за да трупат приходи разчитат най-вече на добавените триизмерни ефекти и все още големия интерес на публиката (особено в България) към 3D-анимациите. Само времето ще покаже дали анимационния филм ще набере повече скорост или родната публика ще докаже, че не всяка анимирана 3D-продукция заслужава да бъде подкрепена от голям брой зрители в кината.Петото място е заето от “Камбанка и тайната на крилете”, който за един месец в България е натрупал 261 600 лева. Продукцията продължава да изненадва с приличното си представяне въпреки факта, че подобно на “Замбезия” тя пристигна в България без почти никаква предварителна реклама и претенции за големи приходи в бокс офиса. “Камбанка и тайната на крилете” не се сдоби с киноразпространение в много държави по света, но въпреки това родните дистрибутори пуснаха лентата по кината. И по всичко изглежда, че това е било правилното решение. Фактът, че продукцията се представя наравно с очакван и силно рекламиран филм като “Заразно зло: Възмездие” ясно показва, че дори и непретенциозните анимации могат да изненадват и да регистрират прилични резултати в родния бокс офис.Българската лента “Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела” заема шеста позиция, със спечелени за четири седмици 244 721 лева. Преди премиерата се смяташе, че филма ще има шанс да се превърне в следващия български “едномилионник”, но още след първия уикенд стана ясно, че тази сума няма да бъде достигната. Разбира се, “Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела” няма да бъде сметнат за провал и съдейки по спечеленото до момента филма ще се нареди до “скромни хитове” като “Корпус за бързо реагиране” и “Стъпки в пясъка”, които завършиха представянето си с приходи от малко над 300 хиляди лева.Седмото място е за “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, който продължава да бъде част от топ 10 въпреки, че от премиерата му изминаха три месеца и половина. За това време триизмерната анимация е натрупала рекордните 2 612 499 лева – резултат, който не само е по-добър от този на предишната част от поредицата “Ледена епоха”, но и който превърна лентата в най-успешната анимация на всички времена в България. “Континентален дрейф” не постави подобни рекорди в останалите държави, но въпреки това натрупа над 850 милиона долара в световен мащаб, а продуцентите оповестиха, че вече се правят и планове за нов филм от приключенския франчайз.Криминалният екшън с Никълъс Кейдж и Дани Хюстън “Опасна плячка” застава на осма позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиерата филма на режисьора Саймън Уест е натрупал 65 710 лева, което е разочароващо постижение за заглавие с участието на Кейдж, който винаги е бил един от най-популярните актьори в България. Все пак това представяне не е толкова изненадващо - “Опасна плячка” не е филм с големи претенции и още преди премиерата се знаеше, че няма да успее да привлече голяма публика въпреки участието на Никълъс Кейдж. За съжаление на създателите, лентата се превърна в още по-голям финансов провал в Щатите – за направата й бяха похарчени над 35 милиона долара, а от прожекциите си тя спечели едва 304,318 долара. Това катастрофално представяне бе и причината поради която филма бе свален от кината едва две седмици след като се състоя премиерата му.Триизмерната анимация “Храбро сърце” е на предпоследната девета позиция със спечелени за десет седмици 1 034 771 лева. Лентата губи позиции и е на път да отпадне от топ 10, но това вече няма значение тъй като приходите й са повече от задоволителни за анимационно заглавие което не част от вече изградена поредица. Със сигурност може да се каже, че “Храбро сърце” е един от малкото филми тази година които надминаха предварителните очаквания по отношение на бокс офиса. Продукцията на Пиксар със сигурност ще заема едно от лидерските места в класацията за най-успешните заглавия на 2012-та година. В световен мащаб, триизмерната лента е спечелила над половин милиард долара.Десетото място е за “Наследството на Борн”, който за шест седмици е спечелил 449 869 лева. Въпреки липсата на Мат Деймън филма на Тони Гилрой се превърна в една от най-успешните части на стартиралата през 2002-ра година поредица.Преди премиерата си в България “Наследството на Борн” бе подкрепен от прилична реклама, която със сигурност помогна на лентата в битката й за зрителско внимание. Ако бъде оставен в кината поне още три седмици филма ще има шанса да достигне границата от половин милион лева. ... още »
През 2007-а година холивудското студио Ню Лайн Синема обяви, че планира да пренесе на големия екран популярната видеоигра “Gears of War”. За сценарист на проекта беше избран Стюарт Бийти, най-известен с работата си по “Съучастникът”, а създателя на “Подземен свят” Лен Уайзмън изяви желание да седне на режисьорския стол. От студиото заявиха, че ще отпуснат бюджет за снимки от над 100 милиона долара, като надеждите на продуцентите бяха, че лентата ще даде старт на нов успешен екшън-франчайз.Очакванията бяха големи най-вече заради факта, че “Gears of War” е една от най-популярните и печеливши видеоигри на всички времена – само за първите десет седмици след дебюта й през 2006-та година от играта бяха продадени над 3 милиона копия.Въпреки изявената готовност от страна на Ню Лайн Синема филмовата версия на “Gears of War” се превърна в един многото холивудски проекти, чиито подготвителен период беше съпътстван от множество проблеми и разногласия. Заради отлагането на снимките режисьора Лен Уайзмън напусна проекта, а сценария на Стюарт Бийти беше пренаписан от Крис Моргън (“Неуловим”) и Били Рей (“Правилата на играта”). Изглежда, че проблемите свързани с подготвяния от пет години филм са били сериозни, защото малко по-рано днес от сайта Variety оповестиха, че от Ню Лайн Синема също са се отказали напълно от проекта.Въпреки това, от компанията Epic Games (която създаде оригиналната видеоигра) не се отказват от намерението си да пренесат “Gears of War” на голям екран и в момента търсят ново филмово студио, с което да си сътрудничат върху направата на мащабния екшън. Представител на Epic Games увери, че има интерес към проекта от страна на няколко студия, и че е само въпрос на време преди да бъде даден старта на снимките. Първоначално обявения бюджет от 100 милиона долар ще бъде намален значително, което разбира се ще направи проекта много по-достъпен за филмовите студия.Все още не се знае дали сценария ще бъде пренаписван отново, но от Epic Games заявиха, че сюжета ще се придържа стриктно към описаното в играта. В центъра на историята ще бъде бившия затворник и настоящ войник Маркъс Феникс, който защитава планетата Сера от хуманоидните същества Locust Horde.В най-добрия случай, до края на годината правата за филмовия проект на “Gears of War” ще бъдат закупени от друго холивудско студио. Веднага след това ще започне и търсенето на човека, който ще поеме режисурата.Надеждата на Epic Games е филмовата версия на “Gears of War”, ще бъде напълно завършена до 2015-та година. ... още »
Режисьорски дебют за хип-хоп звездата RZA. Бюджетът на лентата е 20 милиона, голяма част от тях ще отидат за актьорския състав включващ носителя на „Оскар” Ръсел Кроу, черната перла Пам Гриър, самият режисьор и цяла колекция от красиви азиатки начело с Луси Лиу. ... още »
Блейд Рънър (1982)Мултикултурен, осветен от неон и пропит в дъжд, „Блейд Рънър” на Ридли Скот вероятно е втората най-влиятелна визия на бъдещето в киното („Метрополис го побеждава с това, че самия „Блейд Рънър” е повлиян от него). „Визуалният футурист” Сид Мийд е един от виновниците за този изглед, който той самият нарича „ретро-деко” или „траш шик.” Един свят, който е далеч от стерилния интериор на „2001” или „Logan’s Run”. Разнебитена ноар атмосфера, който оформя киното от там нататък. Някой да желае малко китайска храна?Метрополис (1927)Също както и „Блейд Рънър”, „Метрополис” предвижда наслоено бъдеще, в което бедните са принудени да живеят на земята и дори под нея, докато богатите се носят високо в небето в дворцови кули. Но филмът на Фриц Ланг отива още по-далеч, като изобразява градините на богатите като един вид Райски градини, докато машините, с който работниците се трудят са представени буквално като демонични сили. Мястото е едно буре с барут, което може да се възпламени всеки момент.A.I. Изкуствен интелект (2001)Има няколко различни подиуми, където действието в „A.I. Изкуствен интелект” се развива, но всеки един от тях е чудат и незабравим. Потъналият Ню Йорк, неоновият център за роботи, необятните панаири и удавения, а по-късно замръзнал свят, в който Дейвид търси Синята фея. Повечето от тези пейзажи са студени и сурови - като във филм на Майкъл Ман, синьото е доминиращия тон, но всеки един от тях е нереално красив, както може да се очаква от колаборация между Спилбърг и Кубрик.Петият елемент (1997)Бъдещият Ню Йорк от ненормално забавната фантастична лудория на Люк Бесон е разработен от работата на комиксовите художници – Жан-Клод Мезире и Жан „Мьобиу” Жиро. Пресушеният океан позволява на кулите от Манхатън да се извисят по-високо, отколкото в реалния живот, създавайки улици-каньони, изпълнени със зашеметяващи детайли и множество слоеве на пресичащ се трафик. Брус Уилис си проправя път през него със своето счупено такси, а Мила Йовович му прави компания, облечена само с превръзки и бинтове. Хората в това бъдеще са облечени много по-добре от днешните хора, благодарение на костюмите на Жан-Пол Готие.Акира (1987)Достоверно адаптиран от манга шедьовъра на Кацуширо Отомо, Нео-Токио от „Акира” е истински Рай за киберпънка. На места се усеща влияние от „Метрополис” и Мьобиу, но в основни линии, сътворението на Отомо е съживено в аниме форма, с небостъргачите на Нео-Токио, извисяващи се над руините на стария град, разрушен от Третата Световна Война. Банди с мотори и изменни правителствени агенти бродят по улиците, а странни мутации се зараждат от радиацията в едно бъдеще, което все още изглежда истински футуристично.УОЛ.И (2008)Плашещо-реалистична визия за бъдещето в този шедьовър на Пиксар. Консуматорският излишък на хората погребва цялата планета с боклуци и малки роботчета имат задачата да подредят бъркотията или накратко казано – Сизифова задача. Това щеше да бъде една немислимо сурова визия, ако не бе необятния чар на Уоли, който се сприятелява с една хлебарка, гледа „Здравей, Доли” и се опитва да реши, дали хибрида между вилица и лъжица, която намира, принадлежи към колекцията с вилици или тази с лъжици.Терминатор 2: Денят на Страшния съд (1991)Зърнахме няколко момента от бъдещето в „Терминатор” (1984), с хора, които са струпани под земята и се осмеляват да излязат навън, само когато излизат за сражение срещу войските от роботи. Но началото на „Терминатор 2” ни показа как наистина бъдещето би изглеждало, с роботи, които крачат наоколо с премигващи червени очи, докато се сражават със заобикалящите ги машини. Хрущящият звук, който се чува, когато един от роботите стъпква човешки череп с лъскавия си крак е безкрайно смразяващ.12 маймуни (1995)Голяма част от драмата на Тери Гилиъм с пътуване във времето се развива в настоящето, но виждаме няколко момента от бъдещето, в които които Брус Уилис живее под земята с други оцелели от глобалната чума. Има поразителни кадри с диви животни, скитащите се по изоставения Ню Йорк – жирафи прекосяват мостове, а големи котки бродят по улици и небостъргачи. В същото време, под земята има лабиринт от клетки, екрани за наблюдение във формата на очи на бръмбари и странни уреди, служещи за усмирителни ризи.9 (2009)Да не се бърка с мюзикъла с Даниъл Дей-Луис. Това е пост-апокалиптично бъдеще, в което всичко останало от човечеството са малки парцалени кукли, като всяка една от тях съдържа част от душата на учен-изобретател и е създадена, за да надживее токсичния газ, който е унищожил всичко живо на Земята. Машини като от „Матрицата” патрулират за каквато и да е форма на живот, а голата неплодородна Зема ги заобикаля. Машини и (един вид) хора се борят за оцеляване. Както може да се очаква от филм на Тимур Бекмамбетов и Тим Бъртън – страхотно е за гледане, но леко ексцентрично.Еквилибриум (2002)Дългогодишен любимец на екипа на Empire и общо взето на никой друг, отнетото от емоция бъдеще на Кърт Уимър в „Еквилибриум” дължи много на „1984” и „Logan’s Run”, но въпреки това изгражда своя собствена атмосфера. С големи препратки към фашизма и църковната архитектура, тази смесицата от масивна бетонна тежест и безкрайна пропаганда минава под високи арки и слънчеви лъчи, процеждащи се през прозорците. И очевидно, в това бъдеще, всеки човек има ясно очертана челюст и скули.Текст: EmpireПревод: Стефан Димов ... още »
Хитовият турски сериал „Огнено сърце” ще покори ефира на Диема Фемили през следващата седмица, като част от изненадите, които медиата е подготвила за почитателите на романтичните заглавия. От вторник, 16 октомври, всеки делничен ден от 22.00 часа сюжетът на екрана ще пренесе зрителите в необятния Истанбул, за да ги срещне със звездата на турските сериали – Туба Бююкюстюн.Нейната звезда изгря преди години в ефира на Нова ТВ в друг безспорен хит – “Гордата Аси”, където тя отново бе в главната роля.В „Огнено сърце” красивата актриса ще се превъплъти в ролята на младата Хасрет – именно за това свое превъплъщение тя получава наградата за най-добра актриса на турските Медийни "Оскари". На екрана нейната героиня има качествата на блестяща певица, а животът й изцяло се променя, когато известен музикант, наследник на богат и уважаван род в Истанбул, решава, че ще превърне дарбата й в кариера.През 2010 година „Огнено сърце” получава наградата за най-добра любовна телевизионна поредица на АТВ, както и приз за най-добри главни актьори. Вдъхновен от брилянтната театрална постановка на Джордж Бърнард Шоу „Пигмалион” и известния мюзикъл по пиесата – "Моята прекрасна лейди", „Огнено сърце” представя историята на Пепеляшка, но примесена с музиката и таланта.За Туба Бююкюстюн ролята на Хасрет ще остане най-важната в живота й като цяло, тъй като на снимачната площадка на „Огнено сърце” пламва любовта между звездата и колегата й Онур Сайлан. На 28 юли миналата година двамата сключват брак в тесен кръг в Париж, а от тази година са и горди родители.С Париж е свързан и Джансел Елчин, изпълнителят на главната мъжка роля в сериала. От дете талантливият Джансел живее в Париж, където завършва лицея Расин, а в последствие се посвещава на политическите и икономическите науки. Срещата му с известна турска продуцентка и режисьорка го връща в Турция – към неговото призвание, където той светкавично се превръща в телевизионна звезда.Съвсем скоро Диема Фемили, доказала се като дома на турските сериали, ще предложи и още едно премиерно заглавие от Босфора – „Ифет”. В него зрителите ще видят друга хитова актриса – Дениз Чакър, позната на родната публика като злата Ферхунде, но този път в една напълно различна светлина.След старта на „1001 нощ”, Диема Фемили продължава да предлага нови хитови поредици, вълнуващи истории и едни от най-големите звезди на турската сцена.От началото на тази година медиата успя да се наложи като абсолютен лидер сред зрителите, като привлича вниманието на все повече любители на романтичните турски сериали.Диема Фемили се утвърди като най-гледаната кабелна телевизия, като на моменти през лятото дори изпреварва ефирни конкуренти като TV 7.„Огнено сърце” – от 16 октомври всеки делничен ден от 22.00 часа по Диема Фемили ... още »