Вечният пример за това е „Изкуплението Шоушенк“. Колкото и да звучи невероятно днес, в началото интересът към един от най-харесваните филми на всички времена е меко казано слаб, а критиците не са особено възторжени.
След седемте номинации на Американската кино академия, включително за най-добър филм, нещата коренно се променят. Популярността на филма лавинообразно нараства и от години той е с най-висок рейтинг в сайта imdb.com, като продължава да печели нови поколения фенове.
Днес се навършват 30 години от премиерата на шедьовъра на Франк Дарабонт, напомнящ, че никога не трябва да губиш надежда. Дом на киното
Историите около президентската институция силно и отдавна вълнуват населението на САЩ. Запалените киномани без усилия ще се сетят за поне петнайсетина заглавия, в които американският президент се справя с неимоверно трудни ситуации, като се отървава с лека уплаха. Парадоксалното е, че ръководителят на една от най-мощните държави е постоянно в полезрението на кинопродуцентите, които правят с него каквото си пожелаят.При това, въпросният беззащитен обект на кинотворците не се чувства засегнат от ролята си на борец с извънземни и терористи. Бих окачествил това явление като особена проява на “култа към личността”. Интересът на публиката е подхранван от идеята, че начело на една от най-мощните държави не може да застане обикновен човек. Във филмите, президентът на САЩ (с малки изключения) е представен като човек, чиито изключителни качества проличават от поведението му в изключителни обстоятелства.Романтично-героичната светлина върху избраника на американската нация може да се тълкува и като опит за модерна приказка със супергерой, спечелил изборите и доверието на нацията.Нека уважаемият читател не търси в справочниците по история информация за американския президент Джеймс Уилям Сойер. Мандатът на поредния чернокож американски “номер едно” е около два часа и половина, и неговата власт сe ограничава предимно с екрана на киносалона.“Белият дом: Под заплаха” се крепи на здравите рамене на Чанинг Тейтъм и на съучастието му с Джейми Фокс. Историята не блести с оригиналност, но е достатъчно забавна, за да държи в напрежение публиката до финалните надписи. Героят от две мисии в Афганистан, Джон Кейл (Тейтъм) е редови охранителен полицай в Капитола и тайно се надява, да се възкачи по йерархичната стълбица, и влезе в групата осигуряваща сигурността на Президента (Фокс). Прясно разведен, той се чуди как да спечели вниманието и уважението на 11-годишната си дъщеря Емили. Нещата не се развиват добре за него, тъй като кадровичката на Белия дом е негова бивша изгора. Под претекст, че приготвя отчетите си със закъснение, неговата молба за повишение е отклонена. Джон Кейл се сдобива с билети за туристическа разходка из Белия дом, с тайната надежда, че ще прекара незабравими моменти с дъщеря си. И събитията оправдават очакванията му: в същия ден, група недобронамерени елементи, въоръжени и мотивирани, проникват в сградата на капитолийския хълм със задачата да вземат като заложник президента Сойер. Частично те успяват, но пропускат да неутрализират туриста Кейл, а това проваля цялата им мисия, защото той е грижовен баща, човек на дълга и бог на войната. По-нататък следват престрелки, експлозии, размяна на юмруци и задъхани преследвания. Подобно на видеоигра, ветеранът от Афганистан е принуден да се справя с въоръжени епизодици, получаващи по радиостанцията кратките указания: “Намерете го и го застреляйте!”. Нов аспект на позната история е активното участие на американския президент, който в контекста на събитията, решава да обуе маратонки. Досега в киното, неговото участие се ограничаваше с известна пасивност, целяща да го запази от потенциално осъдителни криминални деяния, включително и при законна самозащита. В “Белият дом: Под заплаха” той борави несръчно с картечен пистолет, но се справя доста по-умело с ръчен противотанков гранатомет. Режисьорът Роланд Емерих затвърждава репутацията си на най-редовен разрушител на един от символите на американската демокрация - Белия дом. Ретроспективен поглед към неговото творчество разкрива манията му да превръща в епични развалини резиденцията на президента: След “Денят на независимостта” (1996), “След утрешния ден” (2004) и “2012” (2009), той за четвърти път унищожава декорите, пресъздаващи сградата на Капитолийския хълм във Вашингтон. Нека си припомним, че по-рано тази година, нелека участ сполетя Белия дом и в “Код:Олимп”.Любителите на екшън филмите ще останат доволни от “Белият дом: Под заплаха”, поради поразителното му сходство с класическия първи филм на франчайза “Умирай трудно”. В такъв смисъл бих препоръчал на зрителите, ако имат възможност, да седнат в киносалона между Брус Уилис и шефа на охраната на Белия дом. Тогава забавлението ще е още по-пълно. ... още »
Предстоящият триизмерен трилър със Сандра Бълок и Джордж Клуни “Гравитация” се очертава като едно от най-любопитните филмови заглавия на 2013-та година. Разработката на проекта и снимания процес се превърнаха в истинско изпитание за студиото Уорнър Брос и режисьора Алфонсо Куарон, а световната премиера беше отлагана два пъти. Въпреки проблемите свързани със смяната на актьори и работата при нулева гравитация Куарон приключи със снимките по план в средата на 2011-та година и по думите му филма е “един от най-добрите в кариерата ми”.“Гравитация” ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за началото на месец октомври, тази година. Рекламната кампания на Уорнър Брос не е от най-масираните, но все пак очакванията са големи и участието на Сандра Бълок и Джордж Клуни може да превърне лентата в един от изненадващите хитове на годината.Преди няколко месеца в интернет бе разпространен първия трейлър на “Гравитация”, а сега от сайта на вестник USA Today разкриха и нова снимка от продукцията на която се вижда изпълнителката на главната роля Сандра Бълок. Освен това сайта публикува и няколко цитата от Алфонсо Куарон относно работния процес и завършения филм.Куарон: “Прекарах пет години в опити да усъвършенствам всичко свързано с нулевата гравитация във филма. Искахме целия снимачен период да протече в подобна среда и актьорите да усвоят движенията до най-малкия детайл. Това е нещо, което не е било правено досега и беше истинско предизвикателство за всички ни. Но си заслужаваше, защото сцените изглеждат невероятно на голям екран.Сандра (Бълок) трябваше да бъде в перфектна физическа форма за филма. Когато не снимахме тя прекарваше време в тренировки и репетиции на всички движения, които се изискваха от нея. Старанието й допринесе за пълната реалистичност на това, което прави героинята й във филма.”В “Гравитация” Бълок се превъплъщава в образа на доктор Райън Стоун – лекарка и инженерка, която е на първата си космическа мисия заедно с дългогодишния астронавт Мат Ковалски (в ролята Джордж Клуни). За Ковалски това е последния полет преди пенсионирането му от космическата програма на НАСА. Всичко протича без никакви проблеми до момента в който докато са в открития космос Стоун и Ковалски стават неволни свидетели на внезапното унищожение на совалката им. Останали съвсем сами на 370 мили над земната повърхност двамата няма на кого да разчитат освен на себе си. Без никаква връзка с НАСА и с намаляващ кислород Стоун и Ковалски трябва да намерят начин да се измъкнат от критичната ситуация преди да е станало прекалено късно. За направата на “Гравитация” беше отпуснат бюджет от над 80 милиона долара и в момента се работи по конвертирането на филма в триизмерен формат. Режисьорът Алфонсо Куарон уверява, че продукцията ще предложи на зрителите “невероятни гледки” на различни космически тела, а красотата на Земята ще бъде една от основните визуални атракции. “Гравитация” тръгва по българските кина от 4-ти октомври, тази година. ... още »
През 2011-та година сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси получиха номинация за “Оскар” за общата си работа по вдъхновената от истински събития спортна драма “Боецът”. Сега двамата сценаристи планират отново да работят по базирана на истински случай игрална продукция. Малко по-рано днес беше оповестена новината, че Джонсън и Тамаси са закупили правата на все още непубликуваната книга “Boston Strong”, която проследява реакцията на град Бостън след тазгодишния атентат по време на ежегодния бостънски маратон и последвалото масирано издирване на извършителите Джохар Царнаев и по-големия му брат Тамерлан Царнаев.Бъдещият филм все още няма заглавие и единственото, което се знае със сигурност е, че двамата сценаристи ще започнат да работят по сюжета до края на тази година. Книгата “Boston Strong”, дело на криминалната авторка Кейси Шърман и журналиста от “Бостън Херълд” Дейв Уедж, ще бъде публикувана през 2014-та година и дотогава се очаква да стане ясно кой ще бъде режисьор на филмовата версия и кога ще стартират снимките. В центъра на сюжета ще бъдат действията на властите веднага след атентата от 15-ти април и бързата реакция на полицейските сили, които откриха извършителите за по-малко от четири дни.Подготвяната книга на Кейси Шърман и Дейв Уедж предизвика противоречиви реакции сред американското общество, но източник близък до филмовия проект заяви пред сайта The Wrap, че сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси подхождат с “пълно уважение към материала” и намерението им е да направят филм, който ще се придържа към фактите и ще почете жертвите и пострадалите.Бъдещата лента все още не е закупена от филмово студио, но според слуховете интерес към нея изявяват от компанията на Харви Уайнстийн, The Weinstein Company. Любопитно е да се отбележи, че предишния филм на сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси (вече споменатия “Боецът”) също бе разпространяван от The Weinstein Company.Повече конкретни детайли за развитието на проекта се очакват да бъдат разкрити в следващата една година. ... още »
Хитовата телевизионна драма „Опасни тайни” ще направи премиерата си в българския телевизионен ефир на 22 юли от 20:00 часа по bTV. Всеки понеделник и четвъртък от 21:00 часа зрителите ще стават свидетели на вечната приказка за разделените от съдбата еднояйчни близначки.Модерният поглед към класическия сюжет ще заплете добродушната Ема и разглезената Сътън в мрежа от лъжи и интриги, които ще повдигнат редица въпроси - за съвременното семейство, социалното разделение и последиците от прикриването на истината.След като се откриват случайно, двете идентични на външен вид момичета разбират, че са водили напълно различен живот. Разменяйки местата си, Ема и Сътън ще докажат, че не парите определят щастието – то се постига чрез искреност, близост, честност и с добри приятели. Те ще задействат верижна реакция от лъжи и каши в търсене на истината за обстоятелствата около тяхното раждане и биологичните им родители. Но с всеки изминал ден интригите и тайните се умножават.Съдбата им ще се преплете и ще даде ценни уроци, както на тях, така и на техните приятели и близки. „Опасни тайни” потапя зрителите в света на лукса и дълго прикриваните тайни, а дали Ема и Сътън ще разкрият истината за това какво или кой ги е разделил преди толкова много години, ще стане ясно само в ефира на bTV.Телевизионната драма „Опасни тайни” е вдъхновена от едноименния роман на Сара Шепърд, автор и на хитовата поредица „Сладки малки лъжкини”. Поредицата е продуцирана от Чарлз Прат-мл., Лесли Моргенщайн, Джина Джироламо и Фред Гърбър.В главните роли зрителите на bTV ще видят Александра Чандо, Кирстен Проут, Блеър Редфорд, Анди Бъкли, Тайлър Кристофър, Али Гонино, Алис Гречън, Шарън Пиер-Луис, Хелън Слейтър, Крисчън Аликзандър и др. ... още »
Преди по-малко от един месец в Унгария започнаха снимките на мащабната продукция “Херкулес: Тракийските войни”, чиито сценарий е вдъхновен от публикувания през 2008-ма година едноименен графичен роман. Режисьор на филма с бюджет от 110 милиона долара е създателя на “Час пик” Брет Ратнър, а за изпълнител на главната роля бе привлечен Дуейн Джонсън – Скалата.След като беше публикуван преди пет години графичния роман на автора-илюстратор Стийв Мур бързо привлече вниманието на няколко известни холивудски режисьори сред които Питър Бърг, Волфганг Петерсен и Стивън Сомърс. В крайна сметка от студиото MGM се спряха на Брет Ратнър, който има опит с мащабните продукции благодарение на работата си по комиксовия блокбастър “Х-Мен: Последният сблъсък”. Ратнър описва “Херкулес: Тракийските войни” като “мрачен и суров” приключенски филм, който въпреки че се фокусира върху полубог от древногръцката митология няма да съдържа свръхестествени и фантастични елементи. Дуейн Джонсън се превъплъщава в образа на Херкулес, който след смъртта на семейството си обръща гръб на досегашния си живот, става наемник, и се отдава на битките с опасни престъпници и бегълци.Снимачният процес на лентата протича в покрайнините на Будапеща, а малко по-рано днес Джонсън публикува на профила си в Туитър снимка от снимачната площадка на която в гръб се вижда именно неговия персонаж. По думите на 41-годишния актьор създадените от дизайнера Жан-Винсет Пузо декори са “едни от най-добрите които съм виждал”, а самия филм ще бъде “напрегнато преживяване с много екшън и екзотика”.Джонсън: “Кръв и пот” и “Херкулес” са едни от филмите, които изискваха най-много от мен като актьор. Защото те разказват истории в които има много повече от екшън и ръкопашен бой. В тях има пълнокръвни герои към които трябва да имаш съвсем различен подход. Херкулес не е безмозъчен войник, който просто се бие без видима причина. Всяко едно негово действие във филма е продиктувано от нещо, което му се е случило в миналото. В много отношения това е един измъчен герой, който просто търси мястото си под слънцето.”Снимките на “Херкулес: Тракийските войни” ще приключат до два месеца, а световната премиера на филма е насрочена за средата на 2014-та година. Екранни партньори на Дуейн Джонсън са актьорите Йън Макшейн, Руфъс Сюъл, Джоузеф Файнс, Джон Хърт, Ребека Фъргюсън и Рийс Ричи.Според последната информация лентата ще бъде конвертирана в триизмерен формат по време на пост-продукцията, което от своя страна ще я превърне в първата 3D-продукция в кариерата на режисьора Брет Ратнър.Българската премиера на “Херкулес: Тракийските войни” е насрочена за 15-ти август, 2014-та година. ... още »
Още преди да приключи с работата по “Аватар” продуцент-режисьора Джеймс Камерън оповести намерението си да превърне известната серия японски комикси “Battle Angel” (“Боен ангел”) в мащабен научнофантастичен филм. През есента на 2009-та година се появи информацията, че именно тази филмова адаптация ще бъде следващата игрална лента на Камерън и очакванията бяха, че тя ще бъде напълно завършена до 2012-та година.Но ситуацията се промени коренно след световната премиера на “Аватар”, който за по-малко от две месеца се превърна в най-успешния игрален филм на всички времена. След този впечатляващ успех Джеймс Камерън заяви, че планира да заснеме едновременно две продължения отново с участието на Сам Уортингтън и Зоуи Салдана.Работата по сценария на “Аватар 2” започна две години след премиерата на първия и тогава се смяташе, че “Боен ангел” е отпаднал от списъка с бъдещи проекти на Камерън.За радост на феновете, които очакват от години филмовата адаптация, продуцента Джон Ландау (“Титаник”) обяви през изминалата 2012-та, че “Боен ангел” е “все още важен проект” за него и Камерън и по всяка вероятност ще бъде заснет в следващите четири години. Тъй като е зает с подготвителната работа по двете части на “Аватар” Камерън не коментираше филмовата адаптация, но сега, по време на интервю в Мексико Сити той увери, че все още има намерение да режисира амбициозния проект.По време на интервюто създателя на “Титаник” заяви, че подготвителната работа по “Боен ангел” ще започне през 2017-та година. Продукцията ще бъде първата игрална лента, която Камерън ще заснеме след като приключи с двете части на “Аватар” (чиито премиери са насрочени за 2015-та и 2016-та година).Очакванията на наблюдателите са, че снимките на “Боен ангел” ще стартират или в края на 2017-та година или в началото на 2018-та. Конкретна информация по този въпрос все още няма и за момента единственото, което се знае със сигурност е, че Камерън ще режисира филма и ще работи по оформянето на сценария.Сюжетът на “Боен ангел” ще се фокусира върху гениален учен, който открива в местното сметище женски андроид на име Алита и успява да я върне обратно към живот. Отгледана като негова дъщеря Алита му помага в лабораторната работа и по-късно се превръща в ловец на глави.Въпреки че е все още прекалено рано със сигурност може да се каже, че за създаването на “Боен ангел” Джеймс Камерън отново ще разчита на триизмерни камери и революционни визуални ефекти. Смята се, че бюджета за снимки ще бъде отпуснат от 20th Century Fox, но за момента все още няма официално потвърждение от студиото.По-конкретни детайли за “Боен ангел” се очаква да бъдат разкрити след като Камерън приключи със снимките на “Аватар 2” и “Аватар 3”. ... още »
Винаги съм изпитвал слабост към уестърните и появата на всяко ново заглавие свързано с този жанр безусловно ме изпълва с предчувствие за радостно забавление.Самотният Рейнджър е нещо повече от обикновен уестърн. Той съчетава с финес ироничния поглед към жанра и преклонението към неговите европейски и американски класици.Зрителят не може да остане равнодушен към аудиовизуалните цитати от продукциите на Серджо Леоне и Серджо Корбучи, с брадясалите мъжаги – бандити и пазители на реда с примитивно поведение и дълги прашни шлифери, и към музикалната писта носеща лек полъх на Енио Мориконе. Те съжителстват с класическия прототип на каубоя от американските уестърни отпреди 1960. Той се отличава със спретнат си вид, гладко избръснато лице, чистички дрехи и рафинирани обноски.Към тази галерия от типажи е добавен Тонто - блуждаещ команч-ренегат, с не съвсем адекватно поведение, носещ на главата си препариран гарван. Режисьорът Гор Вербински, остава верен на основния тон и атмосферата на франчайза с карибските пирати, който му донесе много слава и сериозни приходи. След “Ранго”, безобидно и по-скоро сполучливо упражнение на анимационното поприще в жанра “уестърн”, със Самотният Рейнджър той отправя декларация за вярност към клишетата, към която добавя и майсторство при тяхното възпроизвеждане.Личната нотка на Вербински е превръщането на уестърна в почти цирков спектакъл с всевъзможни каскади и акробатични номера на фона на увертюрата от операта на Джоакино Росини “Вилхелм Тел”. Кинозрителите от по-старото поколение ще си спомнят с усмивка конската опера “Лимонаденият Джо”(1964) или “Кет Балу”(1965), до които Самотният Рейнджър би могъл да заеме място.Някои изследователи биха го нарекли “пародия”, но аз бих с въздържал от това определение, тъй като във филма има и цитати, които са влезли отдавна в христоматиите по кино и са доказателство за уважение към жанровите особености.Историята на Самотният Рейнджър е вдъхновена от няколко черно бели сериала, останали неизвестни на българския телезрител, за негова голяма радост. Авторите не крият и въодушевлението си от комиксите за Дивия Запад. Този път става дума за тримата братя Рийд. Единият е шериф, застрелян от Бъч Кавендиш. Вторият се занимава със същата неблагодарна професия и намира смъртта под ножа на същия рецидивист. Третият - Джон Рийд, прясно дипломиран адвокат, се оказва между университетските идеали и реалността на селището Булет Крийк, изгубено някъде в Тексас.Нему е отредено да постави маска (Зоро не е единственият защитник на правдата, който предпочита да не бъде идентифициран, поради но особено законни действия) и да яхне белия кон, за който мечтаят всички виротуози на пистолета от региона. Проектът за строеж на железница, жаждата за отмъщение, угризенията на Тонто за прегрешения през юношеството (обясняващи препарираният гарван на главата му), продажен офицер от федералната армия и индианци, готови да защитават територията си се смесват в едно аудиовизуално преживяване, в което всичко е предварително известно, но забавлява зрителя с отприщената си фантазия и недразнещо чувство за хумор.Основната носеща колона на филма е Джони Деп (Тонто), който макар и команч носи генетично в себе си стопроцентов капитан Джак Спароу. Неговата задача е да компенсира наивността на своя партньор с цинизъм, мъдрост и смелост. С погледа си към света, Тонто не е чужд на мъдростите свързани с нашумелия преди десетилетия Карлос Кастанеда, но поведението му разрушава и този комплекс митове.Нека зрителят не се изненадва, ако през време на прожекцията не може да се отърве от впечатлението, че гледа приключенията на карибския разбойник, яхнал кон из прерията и хранещ препарирана птица. Няма нищо лошо в това да се следва печеливша формула, доказала ефикасността си.Самотният Рейнджър пренася зрители – малки и големи, в един свят на приключения, където властва логиката на въображението, и където не бива да се задават въпроси, за да не се разруши магията на повествованието. Така е може по-лесно за публиката да повярва на твърдението, че зайците са кръвожадни хищници. ... още »
Прожекциите на сензационния балет „Лебедово езеро“, заснет в RealD 3D от сцената на Мариинския театър в Санкт Петербург, се радват на изключителен успех. Над 1300 души гледаха ексклузивното излъчване на постановката в избрани кина Арена на 4ти юли, а прожекциите на 6ти юли (събота) от 18:00 часа са почти продадени, като рекорд регистрира кино Арена Гранд Мол Варна, където са обявени нови извънредни прожекции на 8ми юли (понеделник) от 18:00 и 20:45 часа.Така общият брой на прожекциите на Лебедово езеро RealD 3D за Варна вече става 5. За сравнение, в останалите кина Арена прожекциите са само 2.Лебедово езеро RealD 3D достига до зрителите благодарение на Радио 1 и е част от музикалните събития, които съпътстват десетгодишнината на медията, а слушателите на Радио 1 ще станат част от тях през цялата 2013.Специалната постановка на Лебедово езеро в RealD 3D от сцената на Мариинския театър в Санкт Петербург с Екатерина Кондаурова в ролята на Одет/Одилия се излъчва още в кино Арена Запад, София; кино Арена Младост, София; кино Арена Мол Велико Търново; кино Арена Парк Мол Стара Загора; кино Арена Централ Мол Плевен и кино Арена Смолян. По този начин водещата киноверига присъединява зрителите в България към световните празненства по повод 275 години Руски балет! Билети вече се продават на касите в кината на цена 15 лв.Само 50 избрани киносалона в цял свят показват Лебедово езеро RealD 3D! Фантастичното представление е заснето на живо от Cameron Pace Group, компанията на Джеймс Камерън и Винс Пейс. Използвана е технологията, спечелила "Оскар" с филмите „Аватар“ и „Животът на Пи“. За филмирането на спектакъла се налага много от седалките в Мариинския театър да бъдат преместени, за да направят място за осем големи съоръжения за 3D камери: две на релси в крайните десен и ляв ъгъл, три - вградени в креслата, една - монтирана на специален кран, за да заснеме от високо движенията на таньорите от Мариинския балет. Друго съоръжение е поставено в оркестрината на арт директора на Мариинския театър, Валерий Гергиев, всепризнат диригент от световна класа. Рос МакГибън е режисьор на заснемането. Той е бивш танцьор от Кралския Балет, танцувал е с Нуреев, а през последните няколко години режисира живи балетни предавания за кината. Той познава тънкостите в балета и знае кога трябва да се покажат лицата на танцьорите и кога кадри на движението на краката.Юрий Фатеев, заместник директор на Мариинския балет казва: "Ние изпълняваме Лебедово езеро, защото този балет е създаден в нашия град и нашия тетър. Това е много важно за нас. В днешно време всички трупи по света играят Лебедово езеро, но оригиналът е създаден за сцената на Мариинския театър от гении като Пьотър Илич Чайковски, Мариус Петипа и Лев Иванов.“С кинопремиерата на Лебедово езеро RealD 3D – една магическа среща на най-добрите балетисти, заснети от най-добрите професионалисти в сферата, се отбелязва 275 годишнината на руския балет. ... още »